abonnement Unibet Coolblue
pi_104709684
Hier verder... huurder betaalt dus al niet sinds 1 juli en blijft elke dag met andere smoesjes komen, eerste brief van de advocaat (aanmaning) heeft hij al.

Oh, het is zelfs al een reeks, nja geen nieuws tot op heden, zal wel geen reactie komen binnen de 6 weken, dus 16 december definitief een rechtzaak beginnen.

Nog een kleine samenvatting, heel af en toe kwam er een klein bedrag binnen, waardoor ze steeds net geen 3 maanden achterliepen, de wettelijke termijn die mensen achter moeten lopen om ze "slechte huurders" te mogen noemen. 1 november liepen ze officieel 3 maanden achter met betalen, toen de huur opgezegd (met inachtneming van de 3 maanden opzegtermijn grrr) met als reden "slechte huurders".

Nu hebben ze 6 weken om te reageren op de opzegging en er akkoord mee te gaan, bij geen reactie moet de rechter bepalen wanneer ze eruit moeten.

Ook is er een incassotraject ingezet.

Benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Meer nieuws rond 16 december ben ik bang.

PS. een tijd geleden besloten om het via de officiele weg te doen (soms erg veel spijt van), dus even langs met een knokploegje ofzo is nu niet meer van toepassing. Ga er van uit dat ze er in februari uit zijn (en ik tegen die tijd met een schuld van ruim 5000 euro zit).

[ Bericht 26% gewijzigd door JDx op 23-11-2011 10:06:03 ]
pi_104710086
En in die rechtzaak gaat het er puur om dat ze het huis uitmoeten? Of kan er dan ook al gelijk een soort schadevergoeding worden opgelegd waardoor dat incassotraject wat sneller gaat? Of moet dat incassotraject weer via een andere rechtzaak uiteindelijk?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_104710278
Er staat gewoon zwart op wit dat ze moeten betalen en ik heb wettelijk recht op dat geld, dus betalen moeten ze ooit. Probleem zal alleen zijn dat je geen geld kan krijgen van iemand die geen geld heeft.
  woensdag 23 november 2011 @ 10:25:43 #4
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_104710412
en gerechtelijke deurwaarder is nog geen optie? zal toch wel wat in he huis staan
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_104710759
als het een bovenhuis is haal je toch de trap weg zet je op eenbriefje tijdelijk buiten bedrijf wegens renovatie ...hihhihiihihihhi
pi_104710938
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:39 schreef onzichtbare het volgende:
als het een bovenhuis is haal je toch de trap weg zet je op eenbriefje tijdelijk buiten bedrijf wegens renovatie ...hihhihiihihihhi
Hilarisch.

OT: Wat rot dat dit nog steeds voortsleept, heb wel respect voor je geduld.
Telt die opzegtermijn van drie maanden overigens ook als zij zich niet aan het huurcontract houden?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_104711003
Lullig verhaal al met al. Ben benieuwd naar de afloop. Blijkt wel weer dat huurders af en toe best overbeschermd zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104719776
In welke stad/regio/omgeving staat het huis eigenlijk?
pi_104722119
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:58 schreef Jill-RMC het volgende:
In welke stad/regio/omgeving staat het huis eigenlijk?
Het is weleens voorbij gekomen, maar ruim gezien ergens in Noord-Oost Nederland.

En ik woon en werk nu zelf in Zuid-Holland.
pi_104726911
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:59 schreef JDx het volgende:

[..]

Het is weleens voorbij gekomen, maar ruim gezien ergens in Noord-Oost Nederland.

En ik woon en werk nu zelf in Zuid-Holland.
Ja, had ZH wel eens voorbij zien schuifelen.....maar was even kwijt of je daar nu woonde of het huis daar stond...dus vandaar.
pi_105532963
Over 3 dagen is het zo ver, dan zijn de 6 weken (gaat de tijd toch snel, net als m'n geld) voorbij en zijn we weer een stap dichter bij uitzetting.

Zoals verwacht geen reactie natuurlijk. Als ik alles goed begrijp kunnen we nu f*ing EINDELIJK naar de rechter. Benieuwd hoe lang dat allemaal gaat duren.

Zojuist ook mijn appartement hier in het westen opgezegd, moet er voor 31 januari 2012 uit, want of ze er nou uitgaan of niet, ik kan geen 2 huizen meer betalen en zit ook al een flink eind in de schulden. Ik ga binnenkort vragen of ik een maand of 2 op m'n werk mag slapen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:52:24 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_105533274
Wat kut jong...

Huurdersbescherming is prima, maar jij gaat nu stuq door lapzwansen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_105533954
Idd, mensen die alles via de regels doen zijn nu de lul en als goedwillende huurder met een tokkie als huisbaas krijgen ze je toch wel weg.
For great justice!
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:13:59 #14
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_105541019
Vreselijk sneu, dit verhaal... Wellicht dat er ergens tijdelijk een piepklein kamertje voor je is voor weinig? Op je werk moeten slapen lijkt mij toch wel een klein tikkeltje te ver gaan? Tenzij je in een hotel werkt. Kun je op fok geen oproep doen voor een kamer?
Ps toevallig in de buurt van het Westland?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_105541479
Yep ik werk in Leiden, dus in Den Haag of die omgeving. En alles is al zo duur hier, als ik hier blijf huren (appartement kost je zo al 800 euro ofzo) hou ik niks over en kom ik sowieso nooit van die schuld af.
pi_105541511
Ik woon in noord-oost nederland wil er best een keer langsgaan..
pi_105541577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:26 schreef Gesplit het volgende:
Ik woon in noord-oost nederland wil er best een keer langsgaan..
Hehe, ja de halve wijk wel zo'n beetje inmiddels. We wachten nog even af hoe het zit met die rechtzaak en alles. Hoor deze week meer.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:37:35 #18
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_105541818
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:42 schreef JDx het volgende:
Edit

Zojuist ook mijn appartement hier in het westen opgezegd, moet er voor 31 januari 2012 uit, want of ze er nou uitgaan of niet, ik kan geen 2 huizen meer betalen en zit ook al een flink eind in de schulden. Ik ga binnenkort vragen of ik een maand of 2 op m'n werk mag slapen.
Weet je zeker dat ze hier niet meelezen? Dat kan deze mededeling je erg tegen gaan zitten.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:54:22 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_105542333
Hoe lang heb je een kamer nodig dan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 13 december 2011 @ 18:30:18 #20
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105543512
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:37 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze hier niet meelezen? Dat kan deze mededeling je erg tegen gaan zitten.
Waarom?

Die knakkers weten dondersgoed dat ze iemand financiele en emotioneel de grond in werken. Het boeit ze alleen totaal niet. Waarom die mededeling 'm tegen kan gaan zitten zou ik niet weten?

Ik hoop dat TS zodra ze eruit gezet wordt alle gegevens van deze 'huurders' online zet en andere verhuurders voor hen kan behoeden.
Ook hoi !
pi_105559086
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:26 schreef Gesplit het volgende:
Ik woon in noord-oost nederland wil er best een keer langsgaan..
Ik ga ook mee , walgelijke lui
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_105559175
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:26 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik ga ook mee , walgelijke lui
kerstavond lijkt me wel geschikt... zijn de meeste mensen wel thuis ;)
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:29:50 #23
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_105559256
Met Kerstavond zijn die lui niet thuis. Die zitten dan in een duur restaurant te eten, om vervolgens zonder te betalen met een volgegeten buikje het pand te verlaten.
Ook hoi !
pi_105559888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:29 schreef Inlognaam het volgende:
Met Kerstavond zijn die lui niet thuis. Die zitten dan in een duur restaurant te eten, om vervolgens zonder te betalen met een volgegeten buikje het pand te verlaten.
Ik weet het niet, ben bang dat hun idee van een duur restaurant "Snackbar Anytime" is....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 14 december 2011 @ 00:06:15 #25
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_105560602
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:42 schreef JDx het volgende:
Over 3 dagen is het zo ver, dan zijn de 6 weken (gaat de tijd toch snel, net als m'n geld) voorbij en zijn we weer een stap dichter bij uitzetting.

Zoals verwacht geen reactie natuurlijk. Als ik alles goed begrijp kunnen we nu f*ing EINDELIJK naar de rechter. Benieuwd hoe lang dat allemaal gaat duren.
Nee, je had naar de rechter gekund toen er al drie maanden huurachterstand waren ontstaan voor een ontruimingsvonnis in kort geding. 6 weken wachten.. _O-
pi_105649035
Zo, het is de 16e. Is er nog nieuws?
Spoilers!
pi_105649624
Geen antwoord, dus nu moeten we als ik het goed heb door de rechter een einddatum laten bepalen. Het is echt irritant dat ik zo ver weg woon, want ik moet alles via m'n ouders regelen. En je zit er ook minder bovenop, beetje ver van je bed show, behalve dan dat je rekening wel gewoon leeg is :')
pi_105649668
.

[ Bericht 99% gewijzigd door klipper op 16-12-2011 11:08:16 ]
pi_105649773
Jeetje wat een verhaal, sommige mensen krijgen echt gewoon alles op hun dak.
pi_105650324
Echt kut man, heb het een beetje gevolgd. Hopen dat ze snel oprotten en dat ze moeten betalen.

Trouwens iets heel anders, ik had je een tijdje geleden een PM gestuurd. Dat staat nog steeds... Ik moet vrij veel renders hebben van een woning, en wil graag weten wat jij ervoor vraagt :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:17:07 #31
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_105664423
Je hoeft volgens mij niet naar de rechter. Je hebt het contact per 1 februari 2012 opgezegd(via een aangetekende brief neem ik aan) . Zij hebben er geen bezwaar tegen getekend, dus je mag op 1 februari de boel ontruimen. Stuur nu nog een brief waarin je dit duidelijk maakt. Dus iets als:

Beste huurder,

In mijn voorgaande brief van .... jl. heb ik aan u meegedeeld dat ik als verhuurder de huur per 1 februari opzeg. Dit is met inachtneming van de (wettelijke) opzegetermijn van 3 maanden. In deze brief is een bezwaarclausule opgenomen, waarin u een periode van 6 weken de tijd heeft gekregen om bezwaar aan te tekenen.

Deze 6 weken zijn verstreken en ik heb geen bezwaar van u ontvangen. Dit betekent dat de huur per 1 februari 2012 zal worden opgezegd.

Verder wil ik u erop wijzen dat u nog een huurschuld heeft van de maanden september, okt, nov en december. De totale huurschuld bedraagt: 4000. Indien u deze schuld niet voor .... hebt voldaan, zullen er gerechtelijke stappen worden ondernomen. Verder verwacht ik van u dat u voor 1-1-12 de huur van januari 2012 (à ¤1000) overmaakt.

En dan nog ieta in de trant van: Ik verwacht u medewerking bij de ontruiming van het huis.

Edit: free of charge; je bent al genoeg genaaid

[ Bericht 1% gewijzigd door gohan16 op 16-12-2011 19:09:25 ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_105665139
ik snap ook niet dat jij zoveel geduld hebt gehad met die mensen.
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:52:49 #33
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105665671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:38 schreef Gesplit het volgende:
ik snap ook niet dat jij zoveel geduld hebt gehad met die mensen.
Dat heeft meer te maken met de rechten die veel klootzakken in dit land hebben...
pi_105667571
Reken maar dat ik wel eens met gebalde vuisten, trillend en met hartkloppingen achter m'n computer heb gezeten op het werk als ik weer eens slecht nieuws kreeg en ook wel eens echt een dipje gehad, geduld is ALLANG op, maar ik kan gewoon niks.
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:34:25 #35
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_105669749
Ik begrijp die huurders ook niet.

Hoe kun je nou ergens fijn rustig wonen met het idee dat je helemaal niet betaalt voor die woning en helemaal niet het recht hebt om het te gebruiken.

Ik hoop dat ze de volgende keer bij een grote woningcorporatie huren, die kunnen het wel incasseren als er een half jaartje niet betaald wordt.
pi_105672340
Ja echt he, ik snap dat ook niet, kan je daar toch niet rustig wonen.
pi_105672678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:34 schreef Ixnay het volgende:
Ik begrijp die huurders ook niet.

Hoe kun je nou ergens fijn rustig wonen met het idee dat je helemaal niet betaalt voor die woning en helemaal niet het recht hebt om het te gebruiken.

Ik hoop dat ze de volgende keer bij een grote woningcorporatie huren, die kunnen het wel incasseren als er een half jaartje niet betaald wordt.
Beter gaan ze in een doos wonen!
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:06:18 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105674687
De kans is echter groot dat ze per 1 februari weer een vers slachtoffer via Marktplaats vinden.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105679441
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:06 schreef Leandra het volgende:
De kans is echter groot dat ze per 1 februari weer een vers slachtoffer via Marktplaats vinden.....
Inderdaad. Of dat op ze één of andere manier iemand anders een poot uitdraaien. Dat soort lui hebben geen geweten en maakt het niets uit dan een ander er (financieel) aan onder door gaat. :r

Eigenlijk zou je die eikels zelf eens financieel te pakken moeten nemen met een list of zo. Iets met gelijke munt ......
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_105679881
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:52 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Inderdaad. Of dat op ze één of andere manier iemand anders een poot uitdraaien. Dat soort lui hebben geen geweten en maakt het niets uit dan een ander er (financieel) aan onder door gaat. :r

Eigenlijk zou je die eikels zelf eens financieel te pakken moeten nemen met een list of zo. Iets met gelijke munt ......
Helaas ben je als eerlijk burger in Nederland een plukkip zonder rechten. De overheid en anderen kunnen je naaien zonder dat er iets gedaan lijkt te worden. Maar zodra je 1 vinger naar ze uitsteekt wordt je natuurlijk wel gewoon meteen opgepakt.
Eigenlijk zou er een soort politie moeten zijn voor dit soort gevallen.
Een politie die naar zulke 'huurders' zou gaan. Of via het 06 nummer van een marktplaatsoplichter hem eens een bezoekje brengen.
Helaas heeft de politie het te druk met de eerlijke burger te naaien met boetes voor dingen waarvan je niet eens bewust wist dat je iets verkeerd deed.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_105680499
T.S. kun je niet in het verzoek tot ontruiming zetten dat je het huis dringend nodig hebt voor eigen gebruik?

Het feit dat je door financiële problemen je huis hebt moeten opzeggen zou in dit geval misschien kunnen helpen om de boel te versnellen.

Tip! heb je er wel eens aan gedacht om contact met Radar o.i.d. op te nemen? Een beetje publiciteit kan misschien geen kwaad en misschien zijn deze "Huurders" daat wel bekend?
(anders zijn ze het na een televisieoptreden zeker wel)

Succes met de ontruimeng en de vordering en voor straks prettige feestdagen gewenst.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:23:19 #42
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_105693755
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:17 schreef gohan16 het volgende:
Je hoeft volgens mij niet naar de rechter.
Ik vrees toch van wel.
pi_105694012
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:23 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik vrees toch van wel.
Dat is alleen als ze het huis niet willen verlaten per 1-2-2012. Voor het geld, moet hij wel naar de rechter ja.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_105698071
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2011 00:06 schreef mighty_myte het volgende:

Eigenlijk zou er een soort politie moeten zijn voor dit soort gevallen.
Een politie die naar zulke 'huurders' zou gaan. Of via het 06 nummer van een marktplaatsoplichter hem eens een bezoekje brengen.
Een soort A-Team ;)
pi_106103568
Haha idd, of zoals Leverage.

Heb in ieder geval m'n kerstdagen er niet door laten verpesten, erg vet weekend gehad, morgen weer kijken naar een goedkoper appartement.

Zoals verwacht ligt momenteel alles stil qua rechtzaak en alles, iedereen heeft vakantie (behalve wij, maar goed, kort weekje). Hopelijk begin januari updates!
pi_106111304
Sterkte met al het gezeik Jdx
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_106113692
Ja, sterkte, en hopelijk is 2012 je wat meer goedgezind.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:04:39 #48
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_106132671
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:33 schreef gohan16 het volgende:

Dat is alleen als ze het huis niet willen verlaten per 1-2-2012. Voor het geld, moet hij wel naar de rechter ja.
Als de huurder instemt met een verzoek van verhuurder tot _wederzijdse beeindiging_ is (in principe) geen gerechtelijke procedure nodig. Een eenzijdige opzegging door de verhuurder is enkel mogelijk op gronden die in de wet zijn genoemd (7:274 BW). Een opzegging op andere gronden dan die in dit artikel genoemd worden is niet rechtsgeldig. Het is dus niet zo, zoals jij stelt dat men gewoon een brief kan sturen waarin men opzegt, en dat bij uitblijven van een reactie van huurder daarmee de zaken rond zijn.
pi_106433262
Klopte ergens een datum niet in de dagvaarding, moet allemaal opnieuw nu, dan pas verstuurd, dan pas datum voor rechtzaak etc...

Pff... wat duurt dit LANGGGG, waarom is het huurcontract + bankafschriften niet genoeg, dat is toch alle bewijs die er is, zucht...
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:52:04 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106434822
Bummer wat verschrikkelijk zonde.... wie heeft die dagvaarding opgesteld?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106435075
Ik volg dit topic al vanaf het begin, en vraag me al vanaf het begin iets af.

Waarom kan een woningbouwcorporatie na twee maanden wel direct naar een rechter en een particuliere verhuurder niet? Een woningbouwcorporatie kan ook vrij snel bij een rechter zitten, die vrijwel altijd een ontruiming uitspreekt, en dan binnen een maand. Waarom moet het voor particulieren allemaal zoveel langer duren?

Ik vind het echt zo lullig voor je, JDx...
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:14:56 #52
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106445362
Zou me niets verbazen dat de advocaat in deze niet helemaal thuis is in dit soort zaken. Ik verbaas me er ook over dat het allemaal zolang duurt.

@JDx, ik hoop dat je deze huurders wel ergens gemeld heb, zodat een nieuwe verhuurder eventueel gewaarschuwd wordt.

En dan een algemene vraag: heb je aangifte tegen ze gedaan? Dit lijkt me allemaal vooropgezet en dan is er overduidelijke sprake van oplichting. Wellicht kun je op deze manier mevrouw ook laten vervolgen, als zijnde medeplichtig aan en haar daarmee ook aansprakelijk kunnen stellen voor de schade... om ook haar in te toekomst te kunnen plukken.

Heb je ze ook aansprakelijk gesteld voor de vervolgschade? Dus, jouw advocaatstkosten, enz?

Gezien ze onderdak nodig hebben, is misschien een gevangenisstraf wel op zn plaats.

[ Bericht 7% gewijzigd door Inlognaam op 05-01-2012 17:21:39 ]
Ook hoi !
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2012 @ 20:04:43 #53
43556 miss_dynastie
pi_106453412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:58 schreef Messina het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin, en vraag me al vanaf het begin iets af.

Waarom kan een woningbouwcorporatie na twee maanden wel direct naar een rechter en een particuliere verhuurder niet? Een woningbouwcorporatie kan ook vrij snel bij een rechter zitten, die vrijwel altijd een ontruiming uitspreekt, en dan binnen een maand. Waarom moet het voor particulieren allemaal zoveel langer duren?

Ik vind het echt zo lullig voor je, JDx...
Er gelden geen andere termijnen voor particulieren hoor, die hebben dezelfde rechten als de corporaties, maar die hebben vast advocaten die meer in de materie thuis zijn en het niet hebben over 'wettelijke reactietermijnen van 6 weken' en dergelijke onzin.

Ik vind het erg lullig voor TS, daar niet van, maar die actie heeft veel tijd gekost, nu ook weer een fout in de dagvaarding; het was beter geweest een specialist op te zoeken.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:05:56 #54
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_106457074
Heb TS in het begin al gezegd een andere advocaat te nemen ... mgoed.

Je zou nu langs kunnen bij die mensen, en ze voorleggen dat ze binnen 2 a 3 wkn kunnen vertrekken zonder rechtzaak.

Ze zijn 3 mnd in gebreke (hebben ze intussen iets betaald? dan sta je weer zwakker!!), die zaak ga je geheid winnen. De kosten gaan geheid voor die mensen komen. Huur + rente + rechtzaak.

Dus waarom ze niet een 'handreiking' (of was dat met ij? ) doen? De kans is klein dat je er nog een cent van ziet heb ik het idee. Dus bied ze aan 1 mnd schuld kwijt te schelden ofzo als ze per 1 feb weg zijn. Accepteren ze dan is het win/win, accepteren ze niet dan heb je weer een argument in de rechtbank om ze eruit te krijgen. Zelfs als ze accepteren en het niet doen is het win voor je; dan is de rechtzaak helemaal kat in het bakkie.
Dum de dum
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:40:57 #55
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106459013
Als er nu maar 1 maand schuld is, dan kun je dat overwegen, maar dat is niet het geval. Het gaat hier om veel meer maanden. Deze huurder(s) is gewoon vanaf dag 1 bezig ts te belazeren. Die zullen ongetwijfeld elders meer schulden hebben en dan kom je al snel bij de kale kip. Enige wat je moet hebben is een vonnis van de rechter. Dat biedt je dan de kans om gedurende 20 jaar te plukken en ze eruit te krijgen.

Een win/win situatie is gewoon niet mogelijk in deze. Daar is het nu te laat voor. Argumenten voor de rechtbank heeft ie genoeg; dat is het probleem niet. Het probleem dat ie met de rechtbank heeft is de traagheid van het gehele rechtsproces en de mogelijkheid om in beroep te gaan, met alle consequenties van dien. De huurschuld zal oplopen hierdoor, omdat die @)%#%9 gewoon kunnen rekken en rekken. Uitstel hier, uitstel daar. In beroep... enz.

:r
Ook hoi !
pi_106460116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:05 schreef JDx het volgende:
Klopte ergens een datum niet in de dagvaarding
Raar hoor. Jij zit helemaal gespitst in die data, op de dag af, en dan sleept er zo'n GROTE fout in?!?
Heb jij de brief niet gezien voordat hij verstuurd werd?

En van een advocaat vind ik het nog erger
pi_106462376
Ja idd, je geeft het uit handen, omdat je denkt dat zij het beter kunnen, betaal je ook nog eens voor. Ze hadden 6 maanden achterstand erin staan, is nu nog 5, pas 1 februari 6.

Maar goed, had ik maar een specialist moeten nemen is achteraf praten, kan je ook zeggen had ik ze maar niet in mijn huis moeten laten of had ik maar, als ik dat vantevoren wist... je gaat er van uit dat alles goed komt en dat die mensen weten wat ze doen.

Nog maar een keertje voor mezelf... het komt... wel... goed! :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 02:58:02 #58
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106470636
Shit, wat een akelige situatie TS. En dan ook nog een advocaat die vrolijk een verkeerde datum in de dagvaarding over het hoofd ziet... :(
Overweeg je om een andere in de arm te nemen? Deze is kennelijk nogal slordig (en zijn/haar ondersteunend personeel ook, want ook die dienen dit soort feitelijkheden te controleren!). Verdorie.

Soms zou je willen dat je gewoon een bak grote zware Joego-criminelen kon inhuren om dit soort zaakjes op een wat minder elegante, maar wel veel effectievere manier op te lossen. (niet serieus bedoeld hoor O-) )
Veel sterkte TS!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106499533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:05 schreef JDx het volgende:
Klopte ergens een datum niet in de dagvaarding, moet allemaal opnieuw nu, dan pas verstuurd, dan pas datum voor rechtzaak etc...

Pff... wat duurt dit LANGGGG, waarom is het huurcontract + bankafschriften niet genoeg, dat is toch alle bewijs die er is, zucht...
Dat meen je niet! Wat een ellende.
Succes ermee! Uiteindelijk komt alles goed.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:47:23 #60
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_106503095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Er gelden geen andere termijnen voor particulieren hoor, die hebben dezelfde rechten als de corporaties, maar die hebben vast advocaten die meer in de materie thuis zijn en het niet hebben over 'wettelijke reactietermijnen van 6 weken' en dergelijke onzin.
Ik heb dat eens nagezocht en onder het oud BW was een dergelijke constructie gangbaar, maar dan praten we over vele, vele jaren terug. Deze 'advocaat' schijnt het wetboek recentelijk ook niet in te hebben gekeken. _O-
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:51:44 #61
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_106503344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:58 schreef Messina het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin, en vraag me al vanaf het begin iets af.

Waarom kan een woningbouwcorporatie na twee maanden wel direct naar een rechter en een particuliere verhuurder niet?
Tuurlijk kan een particuliere verhuurder dat ook, TS had gewoon een betere jurist in de arm moeten nemen. Terzijdes merk ik even op dat een huurachterstand van enkel 2 maanden niet voldoende is voor ontbinding en/of ontruiming, dat zal in de regel pas bij drie maanden worden toegewezen.
pi_106508592
Ja nou dat weet ik allemaal niet hoor, ik heb totaal geen verstand van recht, daarom heb ik een advocaat genomen, waar ik ook voor betaal en dan word ik dus ook nog eens genaaid door die advocaat? Pfff...

Ik ga (ging) er van uit dat diegene weet wat ze doet.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:34:35 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106508765
Ik geloof niet dat je "genaaid" wordt door je advocaat, maar je had toch de advocaat die ook de belangen van het bedrijf van je vader behartigt?

Ik denk dat die je beter had kunnen adviseren een gespecialiseerde collega van haar te zoeken toen bleek dat de hele kwestie niet met een boze brief van de advocaat geregeld kon worden, want dat was volgens mij in eerste instantie de insteek; boze brief van de advocaat zodat ze schrikken en wel gaan betalen.

Dit valt waarschijnlijk gewoon te ver buiten haar specialisatie of normale werkzaamheden, ze had het dus gewoon moeten overdragen toen het te moeilijk werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 23:38:31 #64
43556 miss_dynastie
pi_106508972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:47 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik heb dat eens nagezocht en onder het oud BW was een dergelijke constructie gangbaar, maar dan praten we over vele, vele jaren terug. Deze 'advocaat' schijnt het wetboek recentelijk ook niet in te hebben gekeken. _O-
Ja, ach, wat is nou 20 jaar op een mensenleven inderdaad? :')

TS, ik denk niet dat je genaaid wordt, maar het is gewoon niet de specialisatie van je advocaat. Een kleine tip mijnerzijds: stel gewoon vragen. Je meldt dingen hier, je krijgt best wel wat kritische reacties (over die 6 weken termijn bijvoorbeeld), vraag dat dan gewoon na bij je advocaat. Daar wordt ze voor betaald.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:00:51 #65
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106510153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:51 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Tuurlijk kan een particuliere verhuurder dat ook, TS had gewoon een betere jurist in de arm moeten nemen. Terzijdes merk ik even op dat een huurachterstand van enkel 2 maanden niet voldoende is voor ontbinding en/of ontruiming, dat zal in de regel pas bij drie maanden worden toegewezen.
+

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:31 schreef JDx het volgende:
Ja nou dat weet ik allemaal niet hoor, ik heb totaal geen verstand van recht, daarom heb ik een advocaat genomen, waar ik ook voor betaal en dan word ik dus ook nog eens genaaid door die advocaat? Pfff...

Ik ga (ging) er van uit dat diegene weet wat ze doet.
=

Samen eens om de tafel gaan zitten om te kijken hoe je deze huurders in de toekomst helemaal kan plukken tot ieders tevredenheid?

Meen me te herinneren dat Souvereign aardig incasso gerelateerd werk verricht, toch?
Ook hoi !
  zaterdag 14 januari 2012 @ 02:49:25 #66
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_106793576
Nog ontwikkelingen?
pi_106892403
Volgende keer (ik hoop het overigens niet voor je) niet naar een advocaat gaan maar meteen naar een deurwaarder. Die heeft meer verstand van huurrecht en is nog goedkoper ook.
  maandag 16 januari 2012 @ 23:04:42 #68
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_106893988
Ik zou toch de voorkeur geven aan een advocaat gespecialiseerd in huurrecht boven een deurwaarder. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_107143281
Soort van goed nieuws, voor de eerste keer in dit topic volgens mij.

Woensdag is de rechtzaak, ook heeft de advocaat een lange mail gehad van 1 of andere bewindvoerder die de financiele zaken nu moet regelen voor hem, omdat hij dit zelf niet kan.

Diezelfde bewindvoerder vroeg ook of ze nog iets langer in de woning mogen blijven en of we de rechtzaak wilden afblazen, uiteraard niet mee akkoord gegaan.

Wel een klein bedrag gehad (ongeveer 1/5e van het totale schuldbedrag), lang niet genoeg dus, maar in ieder geval beter dan niets. Alleen ben ik bang dat dit ook alles is wat ik te zien zal krijgen, soort van goodwill bedragje, zodat ik aardiger ben voor ze ofzo.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:47:51 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107143361
Mooi, ik hoop dat het woensdag bij de rechtzaak gewoon goed gaat, succes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107143413
Wat Leandra zegt ^O^ .
  maandag 23 januari 2012 @ 16:53:03 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_107143521
Voet bij stuk houden, wat voor smoesjes ook. Ze gaan inspelen op je gevoel. Dode omas, miskramen, ziekte, baan kwijt, etc.
Jouw probleem niet!!
  maandag 23 januari 2012 @ 16:53:58 #73
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_107143545
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:45 schreef JDx het volgende:
Soort van goed nieuws, voor de eerste keer in dit topic volgens mij.

Woensdag is de rechtzaak, ook heeft de advocaat een lange mail gehad van 1 of andere bewindvoerder die de financiele zaken nu moet regelen voor hem, omdat hij dit zelf niet kan.

Diezelfde bewindvoerder vroeg ook of ze nog iets langer in de woning mogen blijven en of we de rechtzaak wilden afblazen, uiteraard niet mee akkoord gegaan.

Wel een klein bedrag gehad (ongeveer 1/5e van het totale schuldbedrag), lang niet genoeg dus, maar in ieder geval beter dan niets. Alleen ben ik bang dat dit ook alles is wat ik te zien zal krijgen, soort van goodwill bedragje, zodat ik aardiger ben voor ze ofzo.
tja had die niet zo lang moeten kutten lijkt mij
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 17:04:19 #74
43556 miss_dynastie
pi_107143861
Voet bij stuk houden. En laat je advocaat benadrukken dat je geen corporatie bent die wel wat coulance kan betrachten, maar een hardwerkende particulier die zijn woonruimte heeft moeten opgeven door het gedrag van deze mensen. Succes!
pi_107144013
Ook leuk:

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:15 schreef DuTank het volgende:
Voor de rechter slepen.
Dat was de allereerste reactie op mijn topic. 19 juli 2011... woensdag 25 januari 2012 is het zo ver :')
  maandag 23 januari 2012 @ 17:11:30 #76
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107144114
Stelletje ratten!

Nu met een rechtzaak kunnen ze wel opeens reageren. Waar was die bewindvoerder toen ze jullie huis gingen huren? En waar kwam het geld nu opeens vandaan?

Al aangifte gedaan wegens oplichting? Ik denk dat je dat zou moeten doen. Ook als de politie zegt dat het civielrechtelijk is. Ook zij poederen je graag af, maar die aangifte moeten ze opnemen. Je moet dat wijf erbij zien te betrekken, die heeft willens en wetens meegewerkt.

Maar, complimenten voor je advocaat. Die heeft eindelijk goed gehandeld door een kort geding aan te spannen. Nu niets meer toegeven en asap eruit zetten.

Ik hoop dat de rechter geen uitstel verleent en alle kosten aan jouw toewijst.
Ook hoi !
pi_107144320
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Voet bij stuk houden. En laat je advocaat benadrukken dat je geen corporatie bent die wel wat coulance kan betrachten, maar een hardwerkende particulier die zijn woonruimte heeft moeten opgeven door het gedrag van deze mensen. Succes!
Helemaal mee eens! Als je problemen met betalen hebt dan betaal je toch juist je huur ipv andere dingen.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 17:21:52 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_107144485
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:17 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Als je problemen met betalen hebt dan betaal je toch juist je huur ipv andere dingen.
Als dit soort mensen zo dacht, hadden we dit topic niet gehad ;) dikke kans dat ze rekenen op de huurdersbescherming, maar wel gezellig een pakje per dag roken "want dat is het enige wat ze nog hebben"...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 23 januari 2012 @ 18:16:41 #79
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107145996
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:34 schreef Jerroentje het volgende:
Volgende keer (ik hoop het overigens niet voor je) niet naar een advocaat gaan maar meteen naar een deurwaarder. Die heeft meer verstand van huurrecht en is nog goedkoper ook.
Een deurwaarder heeft niet per definitie meer verstand van huurrecht.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:18:02 #80
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107146033
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:11 schreef Inlognaam het volgende:
Maar, complimenten voor je advocaat. Die heeft eindelijk goed gehandeld door een kort geding aan te spannen. Nu niets meer toegeven en asap eruit zetten.
Zover ik kan zien heeft de advocaat eea aanzienlijk vertraagd door te redeneren vanuit zeer oude BW bepalingen, kort geding had al weken geleden plaats kunnen vinden. :{
  maandag 23 januari 2012 @ 18:20:27 #81
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107146122
Ja, dat klopt. Maar nu, na zolang wachten, heeft ie dat dus EINDELIJK gedaan en wel in de vorm van een kort geding. Volgens mij is een kort geding niet standaard als je iets aanhangig wilt maken bij de rechter.
Ook hoi !
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 18:26:35 #82
43556 miss_dynastie
pi_107146347
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:20 schreef Inlognaam het volgende:
Ja, dat klopt. Maar nu, na zolang wachten, heeft ie dat dus EINDELIJK gedaan en wel in de vorm van een kort geding. Volgens mij is een kort geding niet standaard als je iets aanhangig wilt maken bij de rechter.
Volgens mij ben jij de enige die het heeft over kort geding? Volgens mij vindt komende week gewoon een rolzitting plaats, zo'n week of drie na de dagvaarding. Niet bijzonder snel. En grote kans dat hier uitstel wordt verleend voor de conclusie van antwoord, dat is ook niet ongebruikelijk. Zit je alweer in de derde week van februari...
  maandag 23 januari 2012 @ 18:50:45 #83
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107147166
Ja, ik dacht dat dit een kort geding was/is, omdat de rolzitting zo snel is? Kan er naast zitten natuurlijk, maar dacht dat normaal gesproken er al rustig weken en weken zoniet maanden voorbij gingen voor er uberhaupt een eerst rolzitting kwam en een kort geding lijkt me de juiste optie in deze: JDx zit financieel behoorlijk in de shit door deze huurders. Elke dag eerder dat ze eruit gezet kunnen worden is winst, elke dag langer dat ze er zingen is een grotere schuld voor 'm.

Maar inderdaad,het uistel vragen en rekken kan beginnen. En het zal me niets verbazen dat de volgende rolzitting dan rustig 6 maanden verder op de rol staat.

:p

Ik was ooit rechtenstudent, maar sinds ik een rechtzaak van dichtbij heb gezien walg ik van het systeem hier in Nederland :r Uitstel na uitsel en dan ging het niet om weken, maar gewoon om een half jaar ofzo per keer als het al niet langer was. Vertrouwen daarin is ver te zoeken, tenzij je dus de 'foute' kant bent. Maar als hardwerkend, eerlijk burger. Nee, geen vertrouwen daarin.

[ Bericht 8% gewijzigd door Inlognaam op 23-01-2012 18:56:01 ]
Ook hoi !
pi_107172349
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:08 schreef JDx het volgende:
Ook leuk:

[..]

Dat was de allereerste reactie op mijn topic. 19 juli 2011... woensdag 25 januari 2012 is het zo ver :')
Wat een hel. Hopelijk is deze nachtmerrie snel voorbij.
Ik zou er echt helemaal gestoord van worden.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_107172588
Heb even gebeld met m'n pa, het is morgen een rolzitting, ik wist niet dat dat wat anders was dan een gewone rechtzaak? Ze kunnen dan toch gewoon bepalen wanneer ze eruit moeten?
pi_107172834
Sterkte en succes morgen! Je gaat er zelf bij zitten of niet?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_107172843
volg het topic al lange tijd,
ben zeer benieuwd hoe dit afloopt!
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 11:31:35 #88
43556 miss_dynastie
pi_107172984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:18 schreef JDx het volgende:
Heb even gebeld met m'n pa, het is morgen een rolzitting, ik wist niet dat dat wat anders was dan een gewone rechtzaak? Ze kunnen dan toch gewoon bepalen wanneer ze eruit moeten?
Heb je hier niet over gesproken met je advocaat? Dat lijkt mij het meest logische aanspreekpunt? Morgen wordt er helemaal niet bepaald of en wanneer ze eruit moeten, morgen wordt waarschijnlijk uitstel verleend voor de conclusie van antwoord. Dat zal dan waarschijnlijk over vier weken binnen moeten zijn.
Vervolgens kan er nog een schriftelijke ronde volgen, een hoorzitting of direct een uitspraak (doorgaans wanneer de gedaagde geheel instemt met de vordering of verstek laat gaan; ik zou op geen van beide rekenen).
pi_107173760
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:26 schreef kovenant het volgende:
volg het topic al lange tijd,
ben zeer benieuwd hoe dit afloopt!
Ik ook. Ik hoop voor JDx dat het snel tot een goede oplossing komt, maar als ik de post boven mij lees denk ik dat het nog niet over is.
En respect voor hem, dat hij toch nog steeds zijn (in ieder geval uiterlijke) kalmte weet te bewaren. Alleen al bij het volgen van dit topic jeuken mijn handen al. Als complete buitenstaander. Ik kan me niet eens vooorstellen hoe hij zich moet voelen. Succes morgen!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56:14 #90
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107175769
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:50 schreef Inlognaam het volgende:
Maar inderdaad,het uistel vragen en rekken kan beginnen. En het zal me niets verbazen dat de volgende rolzitting dan rustig 6 maanden verder op de rol staat.
Dit speelt bij kanton, dus een maand of 2 rekken zit er wel in qua uitstelverzoeken, naast de nodige processuele handelingen zoals conclusie van antwoord, eventueel comparitie, en nog een schriftelijke ronde. Dus een maand of zes kan het zeker duren in geval van een gewone bodemprocedure.

Derhalve ook onbegrijpelijk indien er geen kort geding is geëntameerd, dan wel een voorziening is gevraagd in de bodemprocedure middels een provisionele eis (waarschijnlijk heeft de advocaat in deze kwestie daar ook nooit van gehoord). Een ontruiming kan binnen een paar weken geregeld zijn.
pi_107177915
Van alle lessen die JDx geleerd kan hebben uit deze hele affaire mag penny wise, pund foolish er met betrekking tot de advocaatkeuze er zeker wel bij.
Een advocaat waar je echt voor zou hebben betaald zou je aardig wat geld bespaard hebben..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:12:14 #92
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107182688
Diezelfde advocaat zal werken op basis van uurtarief en toevoeging. Het is maar net hoeveel vermogen jij hebt en of je een zakelijke of particuliere klant hebt.

Deze advocaat weet kennelijk niet beter dan dat het op deze wijze moet. De manier van betalen maakt dan niet uit. Nu krijgt ze een vast bedrag, anders rekent ze op uurtarief.

Kennis en kunde vind je bij gespecialiseerde advocaten. Advocaten die dus thuis zijn in huurrecht in dit geval en die dus ook precies weten wat voor smerige smoesjes de tegenpartij zal aandragen omdat ie ook dat soort lui bijstaat.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door Inlognaam op 24-01-2012 16:27:04 ]
Ook hoi !
pi_107189222
Ook ik volg dit topic al heel lang zonder iets nuttigs toe te kunnen voegen. Ik vind het zo rot voor je allemaal. Succes morgen!!
pi_107191755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:58 schreef Messina het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin, en vraag me al vanaf het begin iets af.

Waarom kan een woningbouwcorporatie na twee maanden wel direct naar een rechter en een particuliere verhuurder niet? Een woningbouwcorporatie kan ook vrij snel bij een rechter zitten, die vrijwel altijd een ontruiming uitspreekt, en dan binnen een maand. Waarom moet het voor particulieren allemaal zoveel langer duren?

Ik vind het echt zo lullig voor je, JDx...
Het is op zich vaste jurisprudentie dat een betalingsachterstand van meer dan een maand ontbinding kan rechtvaardigen. Betalingsachterstanden van 1 maand of minder kan dat overigens ook, maar alleen in bijzondere omstandigheden (in een uitspraak van ik meen het Hof 's Hertogenbosch, maar zou ook de rechtbank kunnen zijn, was die omstandigheid gelegen in chronisch wanbetalen met veel betalingsregelingen en aanzeggingen ontbinding te zullen vorderen, enzovoort).
Dat is voor een particuliere verhuurder niet anders dan voor een woningcorporatie. Sterker nog, woningcorporaties hebben in beginsel een maatschappelijke taak waardoor zij in sommige gevallen gehouden zullen zijn, een huurder te laten zitten.

Ik moet trouwens zeggen dat qua de bereidheid, bepaalde dingen in kort geding toe te wijzen, ik de indruk heb dat niet in alle arrondissementen hetzelfde wordt gedacht door de rechtbanken.

Kort geding tot ontruiming zie je hier nog wel eens bij krakers, maar bij huurders? Hoe gek moet je het als huurder maken dat dát toegewezen wordt? Volgens mij moet je minimaal de verhuurder op z'n bek timmeren, of een hele wietfabriek hebben. Bij een betalingsachterstand heb je mogelijk een probleem met het spoedeisend belang, helemaal als de achterstand op het laatste moment aangezuiverd wordt. Of als er voldoende discussie ontstaat over bijv. gebreken aan het gehuurde en opschorting.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU3704
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BN4966

Ontbinding vorderen kan in kort geding sowieso al niet, laten we dat voorop stellen. Dat is constitutief/declaratoir, en dat kan bij wijze van voorziening niet. Je zult dat alsnog in een bodemprocedure moeten vorderen. 2 procedures, met misschien tussentijds (de huurder zal wel op toevoeging procederen gezien wat je vertelt, en misschien ook denken "schijt aan een proceskostenveroordeling, bij mij valt toch niets te halen") ook nog tussentijds appel van het kort geding... Nee dat wil je. Ik vind de keuze voor een bodemprocedure zo gek nu ook weer niet. Bij een provisionele eis kan ik me al iets meer voorstellen, helemaal gezien de belangen aan de kant van de verhuurder hier.

Je ziet bij huurders juist vaak dat door de huurder gevraagd wordt, in ieder geval de uitvoerbaarheid bij voorraad van het vonnis achterwege te laten ALS al ontbinding en ontruiming wordt toegewezen. In bepaalde omstandigheden kan dat zelfs een kans van slagen hebben (hangt een beetje van de belangen aan weerszijden af) - http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU9236

Wat je hier wel ziet is dat de roldata standaard op 2 weken van elkaar liggen hier bij ontruimingen, en dat de rechtbank moeilijk doet over uitstelverzoeken. Juist om het tempo erin te houden. Een bodemprocedure duurt echter altijd lang.
Qua eerste "datum" maakt een kort geding of een bodemprocedure vaak niet uit, het gaat meer om het vervolgtraject. Bij een kort geding ben je die dag ook klaar en heb je een paar weken later vonnis en bij een bodemprocedure wordt er meermaals heen en weer gerepli- en dupliceerd met telkens 2, 4 of 6 weken ertussen en meerdere uitstelmogelijkheden, enzovoort. Kan vonnis ook nog wel meer dan even op zich laten wachten soms.

Je zou trouwens kunnen overwegen, om conservatoir beslag te leggen ten laste van de huurder, als je een verhaalsobject weet (bijv. dure auto oid, werkgever, etc). Wel griffiegeld voor een verzoekschrift schuldig, plus natuurlijk de kosten van het opstellen ervan. Ben je al gauw 1000 euro verder en is de deurwaarder nog niet eens op pad geweest. Maar toch stof tot nadenken.


Wat moet ik mij er trouwens bij voorstellen dat verhuur onder een toevoeging zou vallen? Dat is toch standaard een bedrijfsmatig (dus niet toevoegbaar, tenzij continuiteit onderneming in gevaar) belang, of hier om wat voor reden ook niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sessy op 24-01-2012 20:42:41 ]
pi_107192114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:12 schreef Inlognaam het volgende:
Diezelfde advocaat zal werken op basis van uurtarief en toevoeging. Het is maar net hoeveel vermogen jij hebt en of je een zakelijke of particuliere klant hebt.

Deze advocaat weet kennelijk niet beter dan dat het op deze wijze moet. De manier van betalen maakt dan niet uit. Nu krijgt ze een vast bedrag, anders rekent ze op uurtarief.

Kennis en kunde vind je bij gespecialiseerde advocaten. Advocaten die dus thuis zijn in huurrecht in dit geval en die dus ook precies weten wat voor smerige smoesjes de tegenpartij zal aandragen omdat ie ook dat soort lui bijstaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pak je het procesreglement erbij.
http://www.rechtspraak.nl(...)ntkanton20081011.pdf

Landelijk reglement zegt dat aan een in het geding verschenen gedaagde voor gewone proceshandelingen 2x uitstel wordt verleend, en daarna - kort door de bocht gezegd - alleen met instemming van de wederpartij of om klemmende redenen. Voor conclusies in incidenten e.d. gelden andere regels.

Gaat er toch voor de roldatum waarop het 2de uitstel verstrijkt een briefje naar de rechtbank dat je een zeer groot belang hebt bij een voortvarende behandeling en wilt laten weten, in elk geval niet in te stemmen met nader uitstel? Althans via de advocaat dan. Kan het om klemmende redenen nog worden verleend, maar dan in elk geval niet met jouw "toestemming".


quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:14 schreef Inlognaam het volgende:
En dan een algemene vraag: heb je aangifte tegen ze gedaan? Dit lijkt me allemaal vooropgezet en dan is er overduidelijke sprake van oplichting. Wellicht kun je op deze manier mevrouw ook laten vervolgen, als zijnde medeplichtig aan en haar daarmee ook aansprakelijk kunnen stellen voor de schade... om ook haar in te toekomst te kunnen plukken.
:O _O- :W _O- _O- _O- :W

Sorry hoor dat moest even. Jij hebt duidelijk de Nederlandse politie niet meegemaakt. Die komen nog niet eens toe aan verkrachtingszaken, laat staan dat ze zich met zo iets bezig gaan houden. Je krijgt gewoon te horen dat het een civielrechtelijke kwestie is.


En de advocaatskosten gaan onder de forfataire proceskostenvergoedingen (hint: niet-kostendekkend) vallen. Tenzij, maar dan moet je echt wel wat meer hebben dan alleen wanprestatie.

[ Bericht 30% gewijzigd door Sessy op 24-01-2012 20:36:08 ]
pi_107192319
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:45 schreef JDx het volgende:
Soort van goed nieuws, voor de eerste keer in dit topic volgens mij.

Woensdag is de rechtzaak, ook heeft de advocaat een lange mail gehad van 1 of andere bewindvoerder die de financiele zaken nu moet regelen voor hem, omdat hij dit zelf niet kan.

Diezelfde bewindvoerder vroeg ook of ze nog iets langer in de woning mogen blijven en of we de rechtzaak wilden afblazen, uiteraard niet mee akkoord gegaan.

Wel een klein bedrag gehad (ongeveer 1/5e van het totale schuldbedrag), lang niet genoeg dus, maar in ieder geval beter dan niets. Alleen ben ik bang dat dit ook alles is wat ik te zien zal krijgen, soort van goodwill bedragje, zodat ik aardiger ben voor ze ofzo.
Wat voor financiële bewindvoerder, gemeentelijke kredietbank toevallig i.v.m. een minnelijk schuldsaneringstraject? Want per slot van rekening is dreigende uithuiszetting een reden om zonder een minnelijk schuldsaneringstraject de WSNP (wettelijke schuldsanering) te vragen, dus of je in dat geval er per saldo wat mee opschiet hangt een beetje af van de schuldenaar. Gedurende de WSNP kan je het iig vergeten de huurder eruit te krijgen op basis van bestaande achterstanden.

En ze proberen de schuld in te lossen om de grondslag onder het ontbindingsverzoek weg te halen, denk ik.


Overigens, TS - begrijp ik nu goed dat jij uit je oorspronkelijke woning moest en eigenlijk de woning dringend voor eigen gebruik nodig hebt? Want dan kan ik me voorstellen dat opzegging ook nog een mogelijkheid was geweest (en misschien nu nog steeds is, voor het geval ontbinding er niet komt).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sessy op 24-01-2012 20:33:45 ]
pi_107193860
Hmmm wat raar, want de eis is dat ze er 3 februari uit moeten, als die zaak een maand of langer gaat duren, gaat dat nooit lukken toch?

Ik ben er zelf niet bij, kost me een vrije dag, 6 uur reizen en bijna 50 euro aan trein of benzine.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:51:55 #98
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107194163
Het is te hopen dat je huurders er ook niet zijn. Als je verstek laat gaan, is dat meestal niet in je voordeel in een rechtzaak. Ik weet niet of dat ook speelt voor de eisende partij.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_107195735
Bij een comparitien in een bodemzaak kan de rechter de gevolgen verbinden aan het niet-verschijnen van één der partijen, die de rechter geraden acht (hint: meestal geen gunstige gevolgen voor die partij), artikel 87-88 Rv. Volgens mij geldt dat bij een kort geding dan weer niet, net als de gewone bewijsregels.

http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_24-01-2012
pi_107196044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:51 schreef Isegrim het volgende:
Het is te hopen dat je huurders er ook niet zijn. Als je verstek laat gaan, is dat meestal niet in je voordeel in een rechtzaak. Ik weet niet of dat ook speelt voor de eisende partij.
Lijkt me niet dat er altijd iemand aanwezig is van grote verhuurbedrijven in dit soort zaken, maar dat gewoon een advocaat heen gaat. Heb niks gehoord over dat ik er moest zijn, of dat dat beter zou zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 21:31:08 #101
43556 miss_dynastie
pi_107196349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:51 schreef Isegrim het volgende:
Het is te hopen dat je huurders er ook niet zijn. Als je verstek laat gaan, is dat meestal niet in je voordeel in een rechtzaak. Ik weet niet of dat ook speelt voor de eisende partij.
Dit is een rolzitting. De eiser is daar eigenlijk nooit bij.
De zaak wordt bij de rolzitting niet uitgebreid behandeld. Er wordt alleen gekeken of de dagvaarding juist is uitgebracht en of er een reactie is van de wederpartij, schriftelijk vooraf of ter plekke mondeling.
pi_107196492
Maar de rechter ziet de zaak wel meteen in en dat er haast bij zit neem ik aan?
pi_107196729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dit is een rolzitting. De eiser is daar eigenlijk nooit bij.
De zaak wordt bij de rolzitting niet uitgebreid behandeld. Er wordt alleen gekeken of de dagvaarding juist is uitgebracht en of er een reactie is van de wederpartij, schriftelijk vooraf of ter plekke mondeling.
Ah, dat het een rolzitting is had ik even gemist. Nee daar moet je als eiser inderdaad niet naartoe gaan.

En m.b.t. de haast - lees de door mij gepostte rolreglement-pdf eens.
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 21:40:32 #104
43556 miss_dynastie
pi_107196810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:33 schreef JDx het volgende:
Maar de rechter ziet de zaak wel meteen in en dat er haast bij zit neem ik aan?
De rechter controleert nu of de dagvaarding is uitgebracht en of er reactie is van de wederpartij.
Voor 'haast' is het kort geding bedacht. Sorry :@
pi_107197062
Wat vaag, advocaat zei, we laten de zaak doorgaan morgen, want dan hebben we in ieder geval een vonnis.

Ik snap echt alles van wiskunde, programmeren e.d. maar dit is echt alsof je chinees praat voor mij. Ben nooit goed geweest in Nederlands (begrijpend lezen en schrijven), Geschiedenis, Recht e.d.
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 21:48:57 #106
43556 miss_dynastie
pi_107197262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:45 schreef JDx het volgende:
Wat vaag, advocaat zei, we laten de zaak doorgaan morgen, want dan hebben we in ieder geval een vonnis.

Ik snap echt alles van wiskunde, programmeren e.d. maar dit is echt alsof je chinees praat voor mij. Ben nooit goed geweest in Nederlands (begrijpend lezen en schrijven), Geschiedenis, Recht e.d.
Wellicht rekent je advocaat erop dat je wederpartij niet reageert en er een verstekvonnis komt?
Ik verwacht dat echter niet, omdat ze ook iemand hebben die hun belangen behartigt.

Maar ik zou, als ik jou was, morgen die advocaat bellen en opheldering vragen!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:55:15 #107
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107197625
quote:
:O _O- :W _O- _O- _O- :W

Sorry hoor dat moest even. Jij hebt duidelijk de Nederlandse politie niet meegemaakt. Die komen nog niet eens toe aan verkrachtingszaken, laat staan dat ze zich met zo iets bezig gaan houden. Je krijgt gewoon te horen dat het een civielrechtelijke kwestie is.

Ook hier heb ik ervaring mee, en ja, ook die poederen graag af. Dus de kans is groot dat ze je inderdaad naar civielrecht verwijzen en dat is in principe ook zo. In 99% van de oplichtingsgevallen zul je schade via de civielrechter moeten verhalen. Sad but true.

Bij diefstal, vernieling, enz hetzelfde verhaal. Ook maar geen aangifte meer van doen dan? Oke, logisch, gelijk heb je. Aangifte doe je tegenwoordig enkel omdat de verzekering dat eist.

Feit is gewoon dat deze mensen gestopt moet worden en middels list en bedrog een spoor van vernieling achterlaten en dat is strafrechtelijk vervolgbaar. Zeker als ze dit keer op keer doen en bewust. Strafrechtelijk betekent dus vervolgbaar door het OM. Maar zonder aangiftes... ja, dan hebben ze dus vrij spel. Indien er vervolging wordt ingesteld (wat je evt. kunt eisen middels een art.12 procedure) bestaat er een mogelijkheid dat mevrouw medeschuldig gevonden zal worden en dus aansprakelijk kan worden gesteld voor de schade. Geen idee hoe makkelijk dat is, maar het kan.

Wat heb je dan: de mogelijkheid dat mevrouw mede schuldig is en ook veroordeelt zal worden. Plus 2 kippen, die je voor de civiele rechter kunt slepen en dus 2x een verhaalsmogelijkheid als het meezit. Echter, na vonnis van de rechter heb je daar wel 20 jaar voor en gezien mevrouw rond de 20 was.. is het best denkbaar dat ze over 10 jaar tot inkeer is gekomen, denkt eraf te zijn en plots met een beslag geconfronteerd wordt.

Verder moet ik het uiteraard volledig met je eens zijn. De politie is ook een lachertje en dalende aangiftes liggen echt niet in het feit dat Nederland zoveel veiliger is geworden. Nederland is enkel veiliger geworden omdat mensen de moeite niet nemen om aangifte te doen omdat er toch niets aan gedaan wordt. Verkeerde prioriteiten, te weinig armslag. En dus niet voor jou als hardwerkend eerlijk burger. Dat weet deze huurder ook; daar hoeft ie ook al niets van te vrezen. Dus die zal wel weer lekker op zoek gaan naar z'n volgende slachtoffer en daar hetzelfde uitrichten.

Ach, en waarom ook niet? Bespaart je maandelijks een berg geld en vervolgd wordt je er toch niet voor.

Als TLDR:
- politie / OM in dit soort zaken: :r
- recht in Nederland: veelal :r
Ook hoi !
pi_107211109
Succes vandaag JDx! Hopelijk komt er wat concreets uit.
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:57:41 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107212802
Succes man, wat een k*tsituatie voor je!
Hoop dat het goed afloopt...
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:16:10 #110
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_107213457
Inderdaad, succes!
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:41:38 #111
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107214224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:08 schreef Sessy het volgende:
Kort geding tot ontruiming zie je hier nog wel eens bij krakers, maar bij huurders? Hoe gek moet je het als huurder maken dat dát toegewezen wordt? Volgens mij moet je minimaal de verhuurder op z'n bek timmeren, of een hele wietfabriek hebben.
Nee nee nee, amice. Dat is niet waar. Dat zie je ERG vaak en je hoeft het niet bont te maken, ontruiming bij een achterstand van drie maanden zal in de regel gewoon in kort geding worden toegewezen. Spoedeisend belang is daarbij ook geen probleem, dat ligt o.a. reeds besloten in de aard van de vordering. Een ontruimingsvordering in KG bij een aanzienlijke betalingsachterstand is zonder meer gebruikelijk middel.
pi_107216577
waarom een kort geding?
ik regel meerdere uitzettingen per jaar via het kanton en dat gaat sneller en goedkoper..
Komt ook geen advocaat aan te pas..
3 maanden huurachterstand?
Dan heb je de dag erop de dagvaarding binnen. binnen 2 weken de rechtszaak en met een beetje geluk (lees: 9 op 10) een verstekveroordeling en moet men er binnen een maand uit zijn.

Zijn ze er dan nog niet uit, komt de hele kermis: Gemeente, politie, de slotenmaker, de DW, de container en wordt er direct ontruimd.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107217090
Kijk, iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, eindelijk. Daar hoopte ik al op vanaf dag 1, jammer dat je nu pas komt kijken hier, maar zo zag ik het ook voor me, waarom al die omwegen waren weet ik ook niet. Dacht dat het zo hoorde. Ik wacht trouwens nog steeds af op de uitspraak.
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2012 @ 14:13:41 #114
43556 miss_dynastie
pi_107217225
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:09 schreef JDx het volgende:
Kijk, iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, eindelijk. Daar hoopte ik al op vanaf dag 1, jammer dat je nu pas komt kijken hier, maar zo zag ik het ook voor me, waarom al die omwegen waren weet ik ook niet. Dacht dat het zo hoorde. Ik wacht trouwens nog steeds af op de uitspraak.
Heb je je advocaat al gebeld en gevraagd wat nu de verdere gang van zaken is? :)
pi_107217439
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:09 schreef JDx het volgende:
Kijk, iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, eindelijk. Daar hoopte ik al op vanaf dag 1, jammer dat je nu pas komt kijken hier, maar zo zag ik het ook voor me, waarom al die omwegen waren weet ik ook niet. Dacht dat het zo hoorde. Ik wacht trouwens nog steeds af op de uitspraak.
Als de uitslag van vandaag nou niet zo gunstig blijkt, kan je dan alsnog het traject inslaan wat FUFR hierboven beschrijft?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_107217688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:20 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Als de uitslag van vandaag nou niet zo gunstig blijkt, kan je dan alsnog het traject inslaan wat FUFR hierboven beschrijft?
zonder reclame te maken, wij werken in bijna alle gevallen gratis, dat is een advo doorgaans niet.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:57:48 #117
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107218550
Hoe kun je zoiets gratis doen? En, hoe komt het dat het via jullie zo snel kan?

Ik ben benieuwd naar de uitslag van vandaag, hoop echt dat de rechter de ernst van de zaak ziet en deze huurders eruit zet.
Ook hoi !
pi_107219234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:57 schreef Inlognaam het volgende:
Hoe kun je zoiets gratis doen? En, hoe komt het dat het via jullie zo snel kan?

Ik ben benieuwd naar de uitslag van vandaag, hoop echt dat de rechter de ernst van de zaak ziet en deze huurders eruit zet.
zoals gezegd maak ik hier liever geen reclame.
op een pm met een email adres krijg je het websiteadres retour.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:41:21 #119
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107219915
Gewoon een korte uitleg van hoe dat kan is toch geen reclame?
En zelfs al zou het reclame zijn, dan is het in dit geval wel wenselijke reclame voor mensen die in een soortgelijke situatie komen.

Maar ik stuur je wel een pm'tje. Ik ben wel benieuwd namelijk, gewoon interesse.
Ook hoi !
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2012 @ 15:59:03 #120
70532 loveli
N
pi_107220511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:41 schreef Inlognaam het volgende:
Gewoon een korte uitleg van hoe dat kan is toch geen reclame?
En zelfs al zou het reclame zijn, dan is het in dit geval wel wenselijke reclame voor mensen die in een soortgelijke situatie komen.
Of informatie die je een wanbetalende huurder liever niet laat weten. Niet alleen gedupeerde vehuurders lezen mee.
crap in = crap out
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:55:46 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_107222809
Ik steek mijn hand in het vuur voor Fufr. Dus ik adviseer ik om hem te contacten
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:33:38 #122
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107228701
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:21 schreef FUFR het volgende:

[..]

zoals gezegd maak ik hier liever geen reclame.
op een pm met een email adres krijg je het websiteadres retour.
"Gratis" lijkt mij onmogelijk, tenzij je ook de proceskosten voorschiet die wel degelijk betaald moeten worden en je ook nog eens het proces- en verhaalsrisico van de eisende partij wenst te dragen.
pi_107230618
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:33 schreef Sovereign het volgende:

[..]

"Gratis" lijkt mij onmogelijk, tenzij je ook de proceskosten voorschiet die wel degelijk betaald moeten worden en je ook nog eens het proces- en verhaalsrisico van de eisende partij wenst te dragen.
Gratis is dan ook vaak een sigaar uit eigen doos, zal wel iets wezen van no cure no pay.
pi_107232121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:57 schreef Inlognaam het volgende:
Hoe kun je zoiets gratis doen? En, hoe komt het dat het via jullie zo snel kan?

Ik ben benieuwd naar de uitslag van vandaag, hoop echt dat de rechter de ernst van de zaak ziet en deze huurders eruit zet.
Aangezien als de vordering wordt toegewezen, doorgaans - mits voorzien van onderbouwing voor zover nodig - de proceskosten en de kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte ook worden toegewezen, en aangezien niet-advocaten niet gebonden zijn aan het verbod van no-cure-no-pay kan ik mij voorstellen dat je bij goed georganiseerd massaproductie-stampwerk voor de bedragen die normaal gesproken bij een gunstig vonnis ten gunste van de eiser worden uitgesproken, wel iets kunt regelen. Wat ik mij daarbij echter ook kan voorstellen, is dat als het ook maar iets dan simpelste van het simpele wordt, de materie te gecompliceerd is om in een standaarddagvaarding goed tot z'n recht te komen, en je daarmee de problemen opzoekt. Dat probleem zie je doorgaans met deurwaarders-dagvaardingen in situaties waarin het niet een simpele incasso is (bijvoorbeeld omdat er beroep wordt gedaan op opschorting, of gedeeltelijke ontbinding). Op zich ben ik voor de simpele zaken trouwens niet eens zo avers van deurwaarders-dagvaardingen. Voor de simpele situatie dat iemand "gewoon" niet betaalt, volstaat het en is het kosteneffectief. Ik heb meer een probleem met de werkwijze waarbij werkelijk niets bij de dagvaarding wordt gedaan, zelfs de overeenkomst niet. Dat vertraagt procedures onnodig in mijn optiek.

Zit je nog altijd trouwens wel met de omstandigheid dat je de toegewezen bedragen ook nog moet zien te innen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sessy op 25-01-2012 20:58:34 ]
pi_107232704
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Nee nee nee, amice. Dat is niet waar. Dat zie je ERG vaak en je hoeft het niet bont te maken, ontruiming bij een achterstand van drie maanden zal in de regel gewoon in kort geding worden toegewezen. Spoedeisend belang is daarbij ook geen probleem, dat ligt o.a. reeds besloten in de aard van de vordering. Een ontruimingsvordering in KG bij een aanzienlijke betalingsachterstand is zonder meer gebruikelijk middel.
Ik heb het in KG nog niet gezien, maar dat zal het gebrek aan ervaring zijn. Een geldvordering in KG heb ik ook nog niet gezien. Vandaar mijn gedachte dat het misschien regionaal ook nog verschilt, qua bereidheid bij de rechtbanken om iets toe te wijzen in KG en qua "cultuur" die plaatselijk leeft. Hier weet ik wel dat ze zelfs bij verstek in KG moeilijk doen over het spoedeisend belang (alhoewel ik daar trouwens ook begrip voor heb).

En, eerlijke interesse: wat doe je dan als het 2 dagen voor de zitting wordt aangezuiverd? Veeleer - wat doet de rechter er dan mee? Welk spoedeisend belang heb je dan nog?
Wat doe je als er een (gemotiveerd) beroep wordt gedaan op bijv. gebreken? Voor klassieke bewijslevering is in KG toch geen plaats, of ben ik nou gek?
En wat doe je dan met de overeenkomst? De voorzieningenrechter kan niets voor recht verklaren of ontbinden.
pi_107234849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:39 schreef Sessy het volgende:

[..]

Aangezien als de vordering wordt toegewezen, doorgaans - mits voorzien van onderbouwing voor zover nodig - de proceskosten en de kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte ook worden toegewezen, en aangezien niet-advocaten niet gebonden zijn aan het verbod van no-cure-no-pay kan ik mij voorstellen dat je bij goed georganiseerd massaproductie-stampwerk voor de bedragen die normaal gesproken bij een gunstig vonnis ten gunste van de eiser worden uitgesproken, wel iets kunt regelen.
...
Amai, een zin van 5 regels!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_107234950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:52 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik heb het in KG nog niet gezien, maar dat zal het gebrek aan ervaring zijn. Een geldvordering in KG heb ik ook nog niet gezien. Vandaar mijn gedachte dat het misschien regionaal ook nog verschilt, qua bereidheid bij de rechtbanken om iets toe te wijzen in KG en qua "cultuur" die plaatselijk leeft. Hier weet ik wel dat ze zelfs bij verstek in KG moeilijk doen over het spoedeisend belang (alhoewel ik daar trouwens ook begrip voor heb).

En, eerlijke interesse: wat doe je dan als het 2 dagen voor de zitting wordt aangezuiverd? Veeleer - wat doet de rechter er dan mee? Welk spoedeisend belang heb je dan nog?
Wat doe je als er een (gemotiveerd) beroep wordt gedaan op bijv. gebreken? Voor klassieke bewijslevering is in KG toch geen plaats, of ben ik nou gek?
En wat doe je dan met de overeenkomst? De voorzieningenrechter kan niets voor recht verklaren of ontbinden.
een geldvordering in KG zie ik wel eens hoor.
het is alleen zo zinloos als er veel argumenten aangevoerd worden, KG zaken gaan niet zo diep.
Als iemand 2 dagen voor de zitting betaald trek je per fax de DV terug en heb je ook geen proceskosten.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:42:05 #128
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107235055
Het wachten is op hopelijk goed nieuws van JDx...
Ook hoi !
pi_107235963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:42 schreef Inlognaam het volgende:
Het wachten is op hopelijk goed nieuws van JDx...
tromgeroffel....
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:19:09 #130
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107240620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:52 schreef Sessy het volgende:

Ik heb het in KG nog niet gezien, maar dat zal het gebrek aan ervaring zijn. Een geldvordering in KG heb ik ook nog niet gezien.
Ik kan je een vonnis toesturen waarin beide voorkomen, zaak die ik afgelopen augustus meen ik nog heb gedaan.

quote:
Vandaar mijn gedachte dat het misschien regionaal ook nog verschilt, qua bereidheid bij de rechtbanken om iets toe te wijzen in KG en qua "cultuur" die plaatselijk leeft. Hier weet ik wel dat ze zelfs bij verstek in KG moeilijk doen over het spoedeisend belang (alhoewel ik daar trouwens ook begrip voor heb).
Welke arrondissement zit jij meestal dan?

quote:
En, eerlijke interesse: wat doe je dan als het 2 dagen voor de zitting wordt aangezuiverd? Veeleer - wat doet de rechter er dan mee? Welk spoedeisend belang heb je dan nog?
Wat doe je als er een (gemotiveerd) beroep wordt gedaan op bijv. gebreken? Voor klassieke bewijslevering is in KG toch geen plaats, of ben ik nou gek?
En wat doe je dan met de overeenkomst? De voorzieningenrechter kan niets voor recht verklaren of ontbinden.
Jij bent advocaat, verzin wat leuks ;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:21:43 #131
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107240756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:39 schreef Sessy het volgende:
Voor de simpele situatie dat iemand "gewoon" niet betaalt, volstaat het en is het kosteneffectief. Ik heb meer een probleem met de werkwijze waarbij werkelijk niets bij de dagvaarding wordt gedaan, zelfs de overeenkomst niet. Dat vertraagt procedures onnodig in mijn optiek.
Ik heb recentelijk in een procedure de kantonrechter verzocht om reeds na antwoord vonnis te wijzen op grond van het grofweg aanzienlijk verwaarlozen van de stelplicht. Dit was dus zo'n slappe deurwaarder dagvaarding met nagenoeg bijna geen producties. Na het nemen van antwoord stond de zaak voor beraad kantonrechter en vervolgens stond de zaak op heden voor vonnis, ik ben benieuwd. ;)
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:18:34 #132
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107249449
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:21 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik heb recentelijk in een procedure de kantonrechter verzocht om reeds na antwoord vonnis te wijzen op grond van het grofweg aanzienlijk verwaarlozen van de stelplicht. Dit was dus zo'n slappe deurwaarder dagvaarding met nagenoeg bijna geen producties. Na het nemen van antwoord stond de zaak voor beraad kantonrechter en vervolgens stond de zaak op heden voor vonnis, ik ben benieuwd. ;)
Vonnis net binnen, en gelijk gekregen, geen repliek toegelaten, direct eindvonnis met veroordeling van Ziggo in de proceskosten. Haha. w/
pi_107249856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:18 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Vonnis net binnen, en gelijk gekregen, geen repliek toegelaten, direct eindvonnis met veroordeling van Ziggo in de proceskosten. Haha. w/
nice!
beetje dom om zuinig te zijn met producties.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:41:07 #134
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107250104
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:33 schreef FUFR het volgende:

[..]

nice!
beetje dom om zuinig te zijn met producties.
De kantonrechter heeft ze er echt van langs gegeven, ik lig dubbel. _O-
pi_107250945
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

De kantonrechter heeft ze er echt van langs gegeven, ik lig dubbel. _O-
onderdruk de neiging om "i told you so' in je afrekening te zetten :)
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107255901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:42 schreef Inlognaam het volgende:
Het wachten is op hopelijk goed nieuws van JDx...
Ook voor 'ons Fokkers' is het spannend. Wij wachten ook al maanden! :o
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_107256413
Tering, loopt dit nog steeds.
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:53:39 #138
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107256610
Als het een gewone rolzitting is kan er nog geen (goed) nieuws komen, is puur een formaliteit. Ik snap ook totaal niet waarom die druif van een advocaat geen kort geding is gestart.
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2012 @ 14:26:24 #139
70532 loveli
N
pi_107257808
Omdat die advocaat er geen cent armer van wordt als het een paar weken langer duurt. TS wel.
crap in = crap out
pi_107257950
ik ken mensen die advocaten van de tegenpartij expres lang aan de praat houden (schriftelijk) om de deb. op kosten te jagen. werkt over het algemeen goed.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107259553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:53 schreef Sovereign het volgende:
Als het een gewone rolzitting is kan er nog geen (goed) nieuws komen, is puur een formaliteit. Ik snap ook totaal niet waarom die druif van een advocaat geen kort geding is gestart.
Moet ie nu het hele traject uitzitten of zou ie alsnog kunnen switchen naar een kort geding?

Even voor de nieuwsgierigheid....
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:29:45 #142
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107260137
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:13 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Moet ie nu het hele traject uitzitten of zou ie alsnog kunnen switchen naar een kort geding?

Even voor de nieuwsgierigheid....
In principe zou hij hangende de bodemprocedure ernaast een kort geding nog kunnen starten, dat kan zeker. Desalniettemin had een voorlopige voorziening ook in de bodemprocedure kunnen worden gevraagd, maar dat had bij de dagvaarding gemoeten. Kortom, ik zie enkel grote processuele inefficiëntie hier.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:30:48 #143
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107260185
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:30 schreef FUFR het volgende:
ik ken mensen die advocaten van de tegenpartij expres lang aan de praat houden (schriftelijk) om de deb. op kosten te jagen. werkt over het algemeen goed.
Ja dat doe ik ook altijd.

o|O
pi_107260278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:29 schreef Sovereign het volgende:

[..]

In principe zou hij hangende de bodemprocedure ernaast een kort geding nog kunnen starten, dat kan zeker. Desalniettemin had een voorlopige voorziening ook in de bodemprocedure kunnen worden gevraagd, maar dat had bij de dagvaarding gemoeten. Kortom, ik zie enkel grote processuele inefficiëntie hier.
mja, maar das inherent aan de rechtspraak in NL.
zat laatst bij een rechter, ze vertelde al wat de uitspraak ging worden en dat ze dat 3 weken later officieel ging maken... dan denk ik...kom op! die Griffier zit naast je..typ dat vonnis!
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:49:24 #145
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107260877
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:32 schreef FUFR het volgende:

[..]

mja, maar das inherent aan de rechtspraak in NL.
zat laatst bij een rechter, ze vertelde al wat de uitspraak ging worden en dat ze dat 3 weken later officieel ging maken... dan denk ik...kom op! die Griffier zit naast je..typ dat vonnis!
Ik denk dat de advocaat voor een aanzienlijk deel dit kan worden aangerekend, hij kiest immers de te bewandelen weg.
pi_107268837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:18 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Vonnis net binnen, en gelijk gekregen, geen repliek toegelaten, direct eindvonnis met veroordeling van Ziggo in de proceskosten. Haha. w/
Ohhhh die gaan we onthouden. En uitproberen.
pi_107268898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:19 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik kan je een vonnis toesturen waarin beide voorkomen, zaak die ik afgelopen augustus meen ik nog heb gedaan.

[..]

Welke arrondissement zit jij meestal dan?

[..]

Jij bent advocaat, verzin wat leuks ;)
Ja op rechtspraak.nl heb ik ze wel gezien. Ik bedoel in de praktijk :p

En dat andere ga ik publiekelijk geen antwoord op geven.
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:48:40 #148
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_107269036
Sessy maakt me helemaal gek met die juridische teksten (maar ik mis nog een "mitsdien")
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_107270187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:29 schreef Sovereign het volgende:

[..]

In principe zou hij hangende de bodemprocedure ernaast een kort geding nog kunnen starten, dat kan zeker. Desalniettemin had een voorlopige voorziening ook in de bodemprocedure kunnen worden gevraagd, maar dat had bij de dagvaarding gemoeten. Kortom, ik zie enkel grote processuele inefficiëntie hier.
Op zich is het omkatten van een dv naar een kg-dv niet de wereld aan tijd. Wel twee keer griffiegeld en daar zit TS ook niet op te wachten.

De gedachte van 6 weken "wettelijke" reactietijd doet me nu spontaan - maar gisteren was ik behoorlijk koortsig en ziek, dus reken m'n wazige posts mij niet te hard aan - eraan denken dat dit is gebruikt:

quote:
Artikel 7:271 BW

(...)
4. De opzegging door de verhuurder moet op straffe van nietigheid de gronden vermelden die tot de opzegging hebben geleid. Een opzegging door de verhuurder op andere dan de in artikel 274 lid 1 genoemde gronden, is nietig. De huurder moet bij de opzegging worden gevraagd binnen zes weken aan de verhuurder mede te delen of hij al dan niet toestemt in beëindiging van de overeenkomst.
5. Bij de opzegging moeten de volgende termijnen in acht worden genomen:
a. bij opzegging door de huurder: een termijn gelijk aan de tijd die tussen twee opvolgende voor betaling van de huurprijs overeengekomen dagen verstrijkt, doch niet korter dan een maand en niet langer dan drie maanden;
b. bij opzegging door de verhuurder: een termijn niet korter dan drie maanden, voor elk jaar dat de huurder krachtens overeenkomst ononderbroken het gehuurde in gebruik heeft gehad verlengd met één maand tot ten hoogste zes maanden.
En dat zou de lange duur dan wel eens kunnen verklaren. In het bovenstaande focuste de discussie niet om opzegging maar om ontbinding, en met reden.
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:16:32 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107270353
Nog geen reactie van JDx?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:17:33 #151
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107270412
Hij was net wel online....
pi_107272786
Ben ook heeeeeel benieuwd..!
pi_107273612
Sorry voor de late reactie (ja soms kijk ik even op mn telefoon, dus ben soms online).

Het bericht is, verstek is verleend, 1 februari doet de rechter uitspraak.

Komt erop neer dat ze niet zijn komen opdagen en dat ik gelijk heb gekregen ofzo. Waarom nou precies pas 1 februari uitspraak is weet ik niet.

quote:
Wanneer de gedaagde niet verschijnt dan zal de rechter verstek verlenen en een verstekvonnis uitspreken. Dit houdt doorgaans in dat de eis van de eiser volledig wordt toegewezen, tenzij de rechter de eis of een deel ervan onrechtmatig lijkt zoals bijvoorbeeld in geval van buitengewoon hoge incassokosten.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:18:08 #154
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107273885
Indien verstek is verleend dan is dat prima, dan is er snel een vonnis.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:19:33 #155
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107273971
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:44 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ohhhh die gaan we onthouden. En uitproberen.
Als je het vonnis wil lezen moet je even dm'en. Want ik heb geen zin het te anonimiseren.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:39:16 #156
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_107275118
^O^ mooiiii jdx. Ze kunnen nog in verzet gaan, maar ik ga er van uit dat e.e.a. v
Uitvoerbaar bij voorraad oid is, waardoor datum van ontruiming heel snel is toch?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_107327322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:12 schreef JDx het volgende:
Sorry voor de late reactie (ja soms kijk ik even op mn telefoon, dus ben soms online).

Het bericht is, verstek is verleend, 1 februari doet de rechter uitspraak.

Komt erop neer dat ze niet zijn komen opdagen en dat ik gelijk heb gekregen ofzo. Waarom nou precies pas 1 februari uitspraak is weet ik niet.

[..]

Ze kunnen tot 1 februari verstek "zuiveren", en dan komt er alsnog een procedure. Gebeurt echter meestal niet.
pi_107327932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:05 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ze kunnen tot 1 februari verstek "zuiveren", en dan komt er alsnog een procedure. Gebeurt echter meestal niet.
de meeste mensen weten niet eens wat verstek inhoudt.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:17:42 #159
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_107329171
Ik volg dit topic sinds het begin. Ik hoop dat het nu dan eindelijk hier een eind komt zeer binnenkort.

Heb je de namen al eens op een oplichtingssite gezet? Als toekomstige verhuurders ze googlen, dat ze vinden dat het notoire wanbetalers zijn. Of is dat laster?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:46:50 #160
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107329895
Ik mag hopen dat de namen en gegevens van deze oplichters inderdaad door JDx op het web worden geplubiceerd ergens want ze zullen ongetwijfeld nieuwe slachtoffers gaan maken. Dit soort mensen gaan op deze manier van woning naar woning en laten daar telkens een spoor van ellende achter.
Ook hoi !
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:19:41 #161
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_107330802
Goed nieuws JDx! Sommige huurders verpesten het gewoon voor rechtmatige en betere huurders.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:02:35 #162
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_107511786
Is de uitspraak geweest? Is het nu dan tijd voor de volgende stap?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:04:32 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107511851
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:46 schreef Inlognaam het volgende:
Ik mag hopen dat de namen en gegevens van deze oplichters inderdaad door JDx op het web worden geplubiceerd ergens want ze zullen ongetwijfeld nieuwe slachtoffers gaan maken. Dit soort mensen gaan op deze manier van woning naar woning en laten daar telkens een spoor van ellende achter.
Ik zou daar nog even mee wachten tot ze werkelijk zijn huis uit zijn, en het liefst tot hij z'n geld heeft, maar dat laatste zal toch wel niet gebeuren.
Maar voor de zaak rond is ze vooral geen reden geven om jou aan te klagen wegens smaad en/of laster want dat zou bij de rechter nog wel eens een negatief effect kunnen geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:07:12 #164
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107511938
Het zou mooi zijn als er een soort BKR voor huurders was. Dat je gewoon centraal geregistreerd wordt en steeds moeilijker aan een woning komt.

Huurbescherming in NL gaat echt heel veel te ver.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_107512093
dat is er al maar dat wordt niet aan de grote klok gehangen..
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107514585
Dit kreeg ik vanmorgen:

From: XXXXXXXXXXXXXX
To: XXXXXXXXXXXXXX
Cc: XXXXXXXXXXXXXX
Sent: Thursday, February 02, 2012 10:24 AM
Subject: FW: Scanned from MFPXXXXXXXXXXXXXX 02/02/2012 11:13

Geachte heer XXXXXXXXXXXXXX,

Ingevoegd het vonnis d.d. 1 februari jl.

Het vonnis zal vandaag ter betekening aan de deurwaarder worden gezonden.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXXXXX
secretaresse

Postbus XXX
78XX XX EMMEN
T: (XXXX) XX XX XX
F: (XXXX) XX XX XX


De bijlage:





pi_107514718
Goed nieuws dus, je kunt ze nu in ieder geval legaal de woning uitzetten. Maar naar dat geld kun je waarschijnlijk fluiten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_107514731
quote:
Huurprijs over de periode van september 2011 tot en met januari 2012
Dit topic loopt toch al veel langer?
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:39:47 #169
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107514796
Met dat vonnis in de hand ze nu de spreekwoordelijke trap onder de reet geven en het huis uit tyfen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_107514855
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dit topic loopt toch al veel langer?
Ja ik wist in Juni al dat het fout zat, maar toen hebben ze af en toe nog een deelbetaling gedaan, zodat ze steeds net geen 3 maanden achterliepen.

Ze hebben vanaf het begin 2 maanden achter gelopen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:41:38 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107514858
Super!!

Wil een van de juridisch onderlegden me even uitleggen wat dit betekent:
quote:
- De gevorderde machtiging voor de eisende partij om de ontruiming zelf te doen bewerkstelligen, al dan niet met behulp van de sterke arm, zal niet worden toegewezen, nu dit niet op de wet is gegrond.
Houdt dat in dat JDx nu niet mag gaan ontruimen omdat ze op 17 februari zelfstandig vertrokken moeten zijn, of houdt dat ook in dat hij ze 17 februari niet met behulp van de politie uit huis kan zetten en hij dan dus opnieuw naar de rechter zou moeten om daar toestemming voor te vragen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107521724
Nou.... hopelijk kun je de wanbetaler er nu uitkrijgen. Wat een toestand... maar zo zie je maar dat je goed moet nadenken of je wel wilt verhuren, de gevolgen zijn voor particulieren vaak dat ze naast een financiele aderlating ook een hoop stress krijgen te verduren.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_107522437
Wat is nou eigenlijk de reden geweest van die huurachterstand van die bewoners? Werkloos? Andere problemen?
ADHD-C
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:23:15 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107522503
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:21 schreef LazyDave het volgende:
Wat is nou eigenlijk de reden geweest van die huurachterstand van die bewoners? Werkloos? Andere problemen?
Volgens mij hadden ze daar, net als iedere beroepsleugenaar, regelmatig een vers smoesje voor, compleet met "fouten" van de bank en zelfs detentie als excuus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:26:47 #175
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_107522635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
Super!!

Wil een van de juridisch onderlegden me even uitleggen wat dit betekent:

[..]

Houdt dat in dat JDx nu niet mag gaan ontruimen omdat ze op 17 februari zelfstandig vertrokken moeten zijn, of houdt dat ook in dat hij ze 17 februari niet met behulp van de politie uit huis kan zetten en hij dan dus opnieuw naar de rechter zou moeten om daar toestemming voor te vragen?
De gevorderde machtiging voor de eisende partij om de ontruiming zelf te doen bewerkstelligen, al dan niet met behulp van de sterke arm, zal niet worden toegewezen, nu dit niet op de wet is gegrond.

JDx heet aangevraagd of hij de mensen uit het pand mocht verwijderen dan wel met behulp van de politie. Deze aanvraag wordt niet toegewezen omdat je volgens de wet huurders niet mag verwijderen uit hun woning zonder bevel of gewichtige redenen. Hij zal dus inderdaad toestemming vragen aan de Kantonrechter mochten deze mensen nog in het huis blijven.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:28:57 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107522720
Thnx!

Dus in principe is het vrijwel geregeld maar als ze morgen over 2 weken niet uit zichzelf vertrokken zijn dan moet hij nog een keer de rechter inschakelen om ze uit te mogen zetten.
Ik neem aan dat dat in zo'n geval dan ook vrijwel zeker toegewezen wordt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:34:26 #177
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_107522925
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:28 schreef Leandra het volgende:
Thnx!

Dus in principe is het vrijwel geregeld maar als ze morgen over 2 weken niet uit zichzelf vertrokken zijn dan moet hij nog een keer de rechter inschakelen om ze uit te mogen zetten.
Ik neem aan dat dat in zo'n geval dan ook vrijwel zeker toegewezen wordt?
Neem het inderdaad aan van wel.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_107526840
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:03 schreef xenobinol het volgende:
Nou.... hopelijk kun je de wanbetaler er nu uitkrijgen. Wat een toestand... maar zo zie je maar dat je goed moet nadenken of je wel wilt verhuren, de gevolgen zijn voor particulieren vaak dat ze naast een financiele aderlating ook een hoop stress krijgen te verduren.
Klopt, maar zal het toch weer moeten verhuren hierna, kan het niet verkopen en kan er ook niet wonen. En ook niet betalen samen met mijn andere huis.

Woon inmiddels niet meer in Leiden (erg duur daar), maar een stuk goedkoper in Den Haag, wel een stuk minder mooie buurt, maar moet toch ook ergens de schulden van terug betalen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:22:57 #179
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107527089
Zorg in elk geval dat je een flinke borg vraagt (drie maanden huur is niet ongebruikelijk) en dat je inkomensgegevens eist, loonstrookje, intentieverklaring e.d.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:51:42 #180
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_107528441
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:22 schreef Isegrim het volgende:
Zorg in elk geval dat je een flinke borg vraagt (drie maanden huur is niet ongebruikelijk) en dat je inkomensgegevens eist, loonstrookje, intentieverklaring e.d.
Dat is toch tegenwoordig ook aan banden gelegd? Je mag toch niet meer zelf bepalen hoeveel borg je wenst te hebben?

Verder mooi om te horen dat het gelukt is. Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt waarbij het vanaf het begin af aan ook ellende was. Huurster heeft er 6 maanden gewoond en heb ik er toen met behulp van wat vrienden uitgezet. Ik had geen zin in procedures en geld kreeg ik toch niet.

Deze bewuste dame zat ook in de schuldsanering en heeft in 6 maanden tijd ook nog voor ruim 1000 euro kapot weten te maken... Maar hoe dan ook, dat geld dat krijg ik nog wel een keer, is het niet goedschiks dan wordt het kwaadschiks :)
Neerkomen wel!
pi_107528452
Inderdaad, loonstrookje, werkgeversverklaring, geen werklozen of zelfstandigen, etc...
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:53:04 #182
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_107528525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:51 schreef JDx het volgende:
Inderdaad, loonstrookje, werkgeversverklaring, geen werklozen of zelfstandigen, etc...
Ik had een loonstrookje en een werkgeversverklaring...
Neerkomen wel!
pi_107529275
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze daar, net als iedere beroepsleugenaar, regelmatig een vers smoesje voor, compleet met "fouten" van de bank en zelfs detentie als excuus.
Klopt, bepaalde types zijn daar goed in. Post hebben ze standaard niet gehad (gebeurt hoor, dat iemand iets niet krijgt, maar zonder reden - bijv. een foutief opgenomen adres in het systeem of huisgenoten die zitten te klieren door de post door de versnipperaar te halen - gebeurt dat geen vijf keer achter elkaar), betalen kunnen ze niet omdat er dan weer is ingebroken (geen braaksporen) en 1000 euro is gestolen (je leeft van een uitkering man, hoe kom je aan zoveel geld), dan weer de bank fouten heeft gemaakt, dan weer is er een "misverstand", danweer dit dan weer dat...
pi_107529345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
Super!!

Wil een van de juridisch onderlegden me even uitleggen wat dit betekent:

[..]

Houdt dat in dat JDx nu niet mag gaan ontruimen omdat ze op 17 februari zelfstandig vertrokken moeten zijn, of houdt dat ook in dat hij ze 17 februari niet met behulp van de politie uit huis kan zetten en hij dan dus opnieuw naar de rechter zou moeten om daar toestemming voor te vragen?
De rechter wil niet dat JDx met z'n vriendjes met baseball knuppels de huurder uit 't pand komt slaan, maar meent dat ontruimingen aan de deurwaarder zijn voorbehouden.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:07:36 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107529421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:51 schreef JDx het volgende:
Inderdaad, loonstrookje, werkgeversverklaring, geen werklozen of zelfstandigen, etc...
Eerlijk gezegd zou ik het sowieso niet meer zelf verhuren, maar dat uitbesteden aan een makelaar.
Kost wat, maar dan heb je tenminste iemand die er voor jou achteraan gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107529522
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:27 schreef FUFR het volgende:

[..]

de meeste mensen weten niet eens wat verstek inhoudt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verstek_(procesrecht)
http://www.encyclo.nl/begrip/verstek
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:09:39 #187
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107529560
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:51 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dat is toch tegenwoordig ook aan banden gelegd? Je mag toch niet meer zelf bepalen hoeveel borg je wenst te hebben?

Verder mooi om te horen dat het gelukt is. Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt waarbij het vanaf het begin af aan ook ellende was. Huurster heeft er 6 maanden gewoond en heb ik er toen met behulp van wat vrienden uitgezet. Ik had geen zin in procedures en geld kreeg ik toch niet.

Deze bewuste dame zat ook in de schuldsanering en heeft in 6 maanden tijd ook nog voor ruim 1000 euro kapot weten te maken... Maar hoe dan ook, dat geld dat krijg ik nog wel een keer, is het niet goedschiks dan wordt het kwaadschiks :)
Je had moeten zorgen dat dat wijf de schuldsanering uitgeknikkerd werd... Wel goed opgelost door ze er zelf uit te zetten.
Ook hoi !
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:09:42 #188
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107529567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:51 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dat is toch tegenwoordig ook aan banden gelegd? Je mag toch niet meer zelf bepalen hoeveel borg je wenst te hebben?
Want dan komt de borgpolitie?

Als je je precies aan het puntensysteem en dat soort dingen houdt, dan mag er een heleboel niet. Maar de meeste particuliere verhuurders doen dat niet. Je bent geen woningcorporatie en als iemand denkt dat het ergens anders beter kan, is hij vrij om te gaan. Je moet alleen zorgen dat je geen dingen doet die iemand zouden kunnen inspireren om naar de huurcommissie te stappen ofzo.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:10:38 #189
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107529624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:05 schreef Sessy het volgende:

[..]

Klopt, bepaalde types zijn daar goed in. Post hebben ze standaard niet gehad (gebeurt hoor, dat iemand iets niet krijgt, maar zonder reden - bijv. een foutief opgenomen adres in het systeem of huisgenoten die zitten te klieren door de post door de versnipperaar te halen - gebeurt dat geen vijf keer achter elkaar), betalen kunnen ze niet omdat er dan weer is ingebroken (geen braaksporen) en 1000 euro is gestolen (je leeft van een uitkering man, hoe kom je aan zoveel geld), dan weer de bank fouten heeft gemaakt, dan weer is er een "misverstand", danweer dit dan weer dat...
Als het misgaat, alles meteen aangetekend doen. En niet alleen aangetekend, maar aangetekend én gewoon.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_107529740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als het misgaat, alles meteen aangetekend doen. En niet alleen aangetekend, maar aangetekend én gewoon.
Ja en ik vind 't trouwens geen gek idee om in de huurovereenkomst - niet de algemene bepalingen - vast te leggen dat de huurder in het gehuurde woonplaats kiest t.b.v. alle correspondentie, en verder is aangetekend *verzenden* niet voldoende - print altijd de rapportages van bezorging voor je dossier (printen als xps of pdf kan ook, als je ze maar bewaart).
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:13:56 #191
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107529802
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zou ik het sowieso niet meer zelf verhuren, maar dat uitbesteden aan een makelaar.
Kost wat, maar dan heb je tenminste iemand die er voor jou achteraan gaat.
Hoeft jou niet veel te kosten, veel van dat soort toko's berekenen (een deel van) die kosten aan de huurder ipv verhuurder, bemiddelingskosten enzo.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:15:31 #192
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107529885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:12 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja en ik vind 't trouwens geen gek idee om in de huurovereenkomst - niet de algemene bepalingen - vast te leggen dat de huurder in het gehuurde woonplaats kiest t.b.v. alle correspondentie, en verder is aangetekend *verzenden* niet voldoende - print altijd de rapportages van bezorging voor je dossier (printen als xps of pdf kan ook, als je ze maar bewaart).
Het voordeel als je aangetekend én gewoon stuurt is dat aangetekend dan meestal niet wordt opgehaald. Dan heb je dus een dichte, aangetekende brief als bewijsmateriaal. En ook al hebben ze 'm niet opengemaakt, omdat het aangetekend is, mag de inhoud als bekend verondersteld worden (en als je 'm ook gewoon verstuurd, klopt dat ook).
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:15:36 #193
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_107529889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Want dan komt de borgpolitie?

Als je je precies aan het puntensysteem en dat soort dingen houdt, dan mag er een heleboel niet. Maar de meeste particuliere verhuurders doen dat niet. Je bent geen woningcorporatie en als iemand denkt dat het ergens anders beter kan, is hij vrij om te gaan. Je moet alleen zorgen dat je geen dingen doet die iemand zouden kunnen inspireren om naar de huurcommissie te stappen ofzo.
Hehe, als je het zo stelt heb je wel gelijk natuurlijk :P Goed om te weten voor een volgende keer!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je had moeten zorgen dat dat wijf de schuldsanering uitgeknikkerd werd... Wel goed opgelost door ze er zelf uit te zetten.
Daar heb ik nooit over nagedacht.. Dat had ook nog gekund natuurlijk :)
Neerkomen wel!
pi_107530383
Bij mijn weten is 't normaal dat bij het tekenen van de huurovereenkomst meteen de eerste huurtermijn en eventuele borg betaald worden. En volgens mij hebben ze dat meteen al niet gedaan, of wel JDx..? Daar trap je dus geen tweede keer in... Ik baal ontzettend voor je dat het zo lang geduurd heeft, maar wel heel fijn dat het nu zo afloopt :). Gefeliciteerd! Of ben ik daar te vroeg mee?
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:26:37 #195
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107530537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:23 schreef Sosha het volgende:
Gefeliciteerd! Of ben ik daar te vroeg mee?
Ja, want die lui zijn nog niet weg en als ze dus weigeren te vertrekken, mag JDx wederom flink in de buidel tasten voor de deurwaarder die ze eruit zal dwingen.
Ook hoi !
pi_107530616
Da's waar. Laten we hopen dat ze eindelijk een beetje bang zijn geworden en vanzelf weggaan... Tenzij ze ook dit nog durven te rekken :{
pi_107530644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoeft jou niet veel te kosten, veel van dat soort toko's berekenen (een deel van) die kosten aan de huurder ipv verhuurder, bemiddelingskosten enzo.
Maar gaan makelaars de huur doorbetalen aan de eigenaar als de huurder besluit te stoppen met betalen zoals in dit topic het geval was?
pi_107530921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:15 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Hehe, als je het zo stelt heb je wel gelijk natuurlijk :P Goed om te weten voor een volgende keer!

[..]

Daar heb ik nooit over nagedacht.. Dat had ook nog gekund natuurlijk :)
Volgens mij mag gedurende de officiële schuldsanering niet worden ontruimd trouwens. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

En het loont op zich - als ze eenmaal is toegelaten, want bij de met het voortraject belastte instellingen lijkt een soort van doofstom-blind virus te heersen - om contact op te nemen met de bewindvoerder om even uit de doeken te doen als je aanwijzingen hebt dat iemand niet te goeder trouw is. Zo hoop ik van harte dat m'n voormalige huurbaas het wel even heeft opgetekend dat 1 van de huurders op enig moment heeft geroepen dat hij niet van plan was om onkruid te gaan wieden (hij had die maand de huur niet betaald en had van de huisbaas, begreep ik van de huurder, de opdracht gekregen om wat klusjes te gaan doen voor de betalingsachterstand).


quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar gaan makelaars de huur doorbetalen aan de eigenaar als de huurder besluit te stoppen met betalen zoals in dit topic het geval was?
Zou ik zeggen, hangt af van het contract dat je hebt met zo'n bemiddelingsbureau. Als het bemiddelingsbureau huurder is en het via een onderhuurconstructie gaat (zal wel niet, zie je eigenlijk alleen bij bedrijven die voor hun gastarbeiders iets huren) zou dat niet onlogisch zijn inderdaad dat zij zelf toch moeten doorbetalen.
pi_107531915
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar gaan makelaars de huur doorbetalen aan de eigenaar als de huurder besluit te stoppen met betalen zoals in dit topic het geval was?
Heb laatst een heel stuk in de Spits of Metro gelezen over mensen die hun huis hadden verhuurd via een makelaar en een wietplantage in hun huis hadden gekregen. Stonden quotes bij als "je wilt niet weten in wat voor hel ik ben beland" etc... en de makelaar ontsprong de dans.

Ook zei een collega iets over schuld afkopen, dat een bedrijf je een deel van het geld geeft en zelf achter het volledige bedrag aan gaat ofzo, bestaat dat?
pi_107532324
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:51 schreef JDx het volgende:

Ook zei een collega iets over schuld afkopen, dat een bedrijf je een deel van het geld geeft en zelf achter het volledige bedrag aan gaat ofzo, bestaat dat?
Volgens mij Sommige incasso bureaus.
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:10:12 #201
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107532973
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:51 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb laatst een heel stuk in de Spits of Metro gelezen over mensen die hun huis hadden verhuurd via een makelaar en een wietplantage in hun huis hadden gekregen. Stonden quotes bij als "je wilt niet weten in wat voor hel ik ben beland" etc... en de makelaar ontsprong de dans.

Ook zei een collega iets over schuld afkopen, dat een bedrijf je een deel van het geld geeft en zelf achter het volledige bedrag aan gaat ofzo, bestaat dat?
Wietclausule in je huurcontract. :Y Dan kun jij nooit als schuldige worden aangewezen volgens mij. woningcorpo's zetten het er standaard in.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:10:34 #202
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107532995
Dat soort bedrijven zijn er inderdaad. Dat zal echter voornamelijk op contractbasis gaan.
Dit soort vorderingen zullen ze 9 van de 10 keer niet op zitten te wachten, tenzij je een louche figuur treft die er wel wat in ziet. Ben er van overtuigd dat veel van dit soort lui wel kunnen betalen, maar het niet doen omdat ze er keer op keer mee wegkomen.

Maar als er opeens een breed, agressief persoon voor je neus staat, dan piepen ze denk ik wel anders.
Ook hoi !
pi_107533157
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:51 schreef JDx het volgende:

Ook zei een collega iets over schuld afkopen, dat een bedrijf je een deel van het geld geeft en zelf achter het volledige bedrag aan gaat ofzo, bestaat dat?
Klinkt als je vordering cederen aan een incassobureau. Volgens mij doen Intrum Justitia, InVesting en nog een paar incassoclubs wel aan dat soort constructies.
pi_107533993
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wietclausule in je huurcontract. :Y Dan kun jij nooit als schuldige worden aangewezen volgens mij. woningcorpo's zetten het er standaard in.
Valt in de praktijk tegen.
Het grootste probleem is namelijk de inzet van katvangers, en dan met name bij verhuur van bedrijfspanden. Het werkt als volgt: iemand met een bijstandsuitkering die in financiële moeilijkheden verkeert en niet al te goed de consequenties van de eigen acties overziet, wordt geld geboden om een huurovereenkomst aan te gaan en dan de sleutels af te geven. In ruil daarvoor krijgt hij/zij dan een paar honderd euro per maand cash.

Vervolgens wordt er een wietkwekerij in het pand gezet. Hetzij de huur wordt alleen de eerste maand of zo betaald (en tegen de tijd dat het eenmaal via de rechter ontruimd is, is de wiet al geoogst), hetzij de huur wordt wel betaald maar er wordt permanent, oogst na oogst, in geteeld.
De stroom wordt illegaal getapt, en de elektrische installatie is brandgevaarlijk, terwijl er ook door overstroming van slecht aangelegde druppelaars en door de hoge luchtvochtigheid beschadigt het gebouw (hout gaat rotten, beton beschimmelt met gevaarlijke schimmels, brand, enzovoort). Op enig moment valt de politie binnen en ontmantelt.

Tegenover de netbeheerder (Liander, Enexis) die even een naheffing oplegt terzake van de illegaal getapte stroom, kosten onderzoek, enzovoort kan je zich als verhuurder nog wel van aansprakelijkheid ontdoen (het gaat je in elk geval de uren van een goede advocaat kosten, want ze dagvaarden standaard volgens mij) door aan te tonen dat je er niets vanaf wist en ook niets vanaf kon of hoorde te weten, wat overigens al een vrij zware last is. Voor de heraansluitkosten en evt. nieuwe zekeringkast hang je als verhuurder volgens mij standaard wel.

Tegenover de politie/justitie valt het ook nog wel mee. Vervelender wordt het al als er het vermoeden bestaat dat je er zelf deel aan had: dan volgt o.a. een vordering ontneming wederrechtelijk verkregen voordeel ("plukze"-vordering), en dan heb je het zomaar over tienduizenden tot honderdduizenden euro's die de staat van je wil zien. Volgens mij komt zo'n vordering meestal wel bij de huurder terecht.

Zo niet de schade aan het pand, dat valt niet mee. Brand- en opstalverzekeringen sluiten schade ten gevolge van wietkwekerij uit van dekking, zelfs als schade door de huurder wel gedekt is. Sterker nog: als er een hennepkwekerij in zit, maar de brand is NIET door de hennepkwekerij veroorzaakt, ontbreekt dekking onder de meeste polissen toch.
Hetzelfde geldt voor waterschade. Schade door schimmels en door aantasting van het betonnen casco door de huurder (ventilatiegaten en zo) valt ook onder geen enkele verzekering. De waterschade alleen al is vele duizenden euro's over het algemeen, maar als de boel af fikt ben je als verhuurder pas genaaid: het valt over het algemeen, zoals gezegd, niet onder de dekking van de verzekering, terwijl op zo'n bijstandstrekker ook niets valt te verhalen. Beslag leggen onder de "beslagvrije voet" kan niet. De kosten van deurwaarderswerkzaamheden zoals pogingen tot beslaglegging onder de bank e.d. zijn over 't algemeen duurder dan hetgeen het bij zo'n katvanger oplevert. Faillissement aanvragen helpt ook niet, want zo iemand heeft niets.

Met andere woorden, de verhuurder blijft zitten met enorme, werkelijk enorme schade, zonder dat dit verhaalbaar is. En, na x jaar komt zo'n huurder vaak alsnog de schuldsanering in, mits hij ophoudt niet te goeder trouw schulden te maken.

Mooiste is als je, op wat voor manier dan ook, regelmatig kunt controleren of alles wel in orde is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sessy op 02-02-2012 21:33:11 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:01:59 #205
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107536474
Toch heb ik ook al meegemaakt dat een opstalverzekering gewoon uitkeerde, ondanks brand tgv wietplantage...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_107540466
Mooie afloop TS!

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de rechter bepaald heeft dat er geen ontruiming met politie kan plaatsvinden nadat de termijn is verstreken?

maw, als ze blijven zitten, waarom mogen ze er dan niet uit geforceerd worden? Ik zie daar de logica niet van in.
pi_107542078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:15 schreef FortunaHome het volgende:
Mooie afloop TS!

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de rechter bepaald heeft dat er geen ontruiming met politie kan plaatsvinden nadat de termijn is verstreken?

maw, als ze blijven zitten, waarom mogen ze er dan niet uit geforceerd worden? Ik zie daar de logica niet van in.
Het kan wel, maar JDx moet er eerst toestemming voor vragen. De rechtzaak ging immers om het ontbinden van het contract + betalen achterstallige huur, niet over uitzetting.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:07:18 #208
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107542752
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:51 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Het kan wel, maar JDx moet er eerst toestemming voor vragen. De rechtzaak ging immers om het ontbinden van het contract + betalen achterstallige huur, niet over uitzetting.
Onjuist zie sub III onder het kopje "beslissing". Deze veroordeling kan door de deurwaarder gewoon worden geëxecuteerd, zo nodig met bijstand van politie op grond van art. 2 Politiewet.
pi_107546942
voor normale mensen is het gewoon af en toe niet leesbaar.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107547639
Daarom had ik ook maar het hele document gepost, want een samenvatting was voor mij onmogelijk :')

Heb trouwens VWO gedaan en zo nog meer collega's hier, niemand die het echt helemaal kan lezen.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:07:16 #211
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_107547857
Juridische taal is erg lastig.

Kut voor je man deze hele situatie. Als die huurders straks zeggen "nee, we gaan er niet uit", wat dan?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_107547862
ik heb er dagelijks mee te maken en soms snap ik het zelfs niet en moet ik onze jurist vragen wat ze bedoelen, niks vreemds dus..
Het verschilt ook per RB hoe ze formuleren én hoe de uitspraakbrieven eruit zien. knap eigenlijk.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107547876
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:07 schreef Catch22- het volgende:
Juridische taal is erg lastig.

Kut voor je man deze hele situatie. Als die huurders straks zeggen "nee, we gaan er niet uit", wat dan?
dan komt de politie gewoon, hij heeft toch een uitspraak..
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107547920
Mooiii... verhuurde inclusief, heb ook meteen alles opgezegd, internet, tv, etc... straks sowieso exclusief verhuren. Hoop trouwens dat ze mijn modem wel laten staan, die moet terug naar Ziggo.
pi_107547955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:10 schreef JDx het volgende:
Mooiii... verhuurde inclusief, heb ook meteen alles opgezegd, internet, tv, etc... straks sowieso exclusief verhuren. Hoop trouwens dat ze mijn modem wel laten staan, die moet terug naar Ziggo.
toch niet inclusief stroom he :{
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107564696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:01 schreef Isegrim het volgende:
Toch heb ik ook al meegemaakt dat een opstalverzekering gewoon uitkeerde, ondanks brand tgv wietplantage...
Geluk gehad. Je ziet nogal wat jurisprudentie waar dat niet gebeurde.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:20:58 #217
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_107564855
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:11 schreef FUFR het volgende:

[..]

toch niet inclusief stroom he :{
Daar is iemand bitcoins aan het generen.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:57:18 #218
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_107568303
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:51 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb laatst een heel stuk in de Spits of Metro gelezen over mensen die hun huis hadden verhuurd via een makelaar en een wietplantage in hun huis hadden gekregen. Stonden quotes bij als "je wilt niet weten in wat voor hel ik ben beland" etc... en de makelaar ontsprong de dans.
http://www.wiettelerinjehuis.nl/ ;)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:30:27 #219
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107569955
Elektra e.d. kun je normaal gesproken niet opzeggen (wel termijnbedrag verlagen naar minimaal 50 euro), maar moet je omzetten naar de nieuwe huurder op de dag dat die intrekt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:32:04 #220
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107570044
quote:
Thanks, handige site. Kom dergelijke situaties in mijn werk (vastgoedbeheer) ook nog wel eens tegen. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 5 februari 2012 @ 12:56:08 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107624544
Ik ken genoeg mensen die met een schuld bij de woningbouw van 6000 euro zijn opgerot
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_107628652
Lekkere mensen ken je dan :9

Weet iemand ook wat je moet doen als je onderburen een wietplantage lijken te hebben? Sorry, off-topic :')
pi_107629244
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:26 schreef Sosha het volgende:
Lekkere mensen ken je dan :9

Weet iemand ook wat je moet doen als je onderburen een wietplantage lijken te hebben? Sorry, off-topic :')
Politie ff informeren?
  zondag 5 februari 2012 @ 14:54:51 #224
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107629972
Aangeven bij eventuele woningcorpo (of huiseigenaar als je weet wie dat is bij verhuurde woning) en melden bij pliesie. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_107630507
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:26 schreef Sosha het volgende:
Weet iemand ook wat je moet doen als je onderburen een wietplantage lijken te hebben?
Even aanbellen, de elektrische installatie brandveilig maken, en een percentage van de opbrengsten overeenkomen natuurlijk. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107630557
Ik hoop dat je nog wel aangifte gaat doen, want zij hebben een schuld openstaan van ¤5000 euro. Is daar ook niet iets voor te regelen?
  zondag 5 februari 2012 @ 17:39:38 #227
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107637713
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:06 schreef skinflint het volgende:
Ik hoop dat je nog wel aangifte gaat doen, want zij hebben een schuld openstaan van ¤5000 euro. Is daar ook niet iets voor te regelen?
Pure oplichting want doelbewust, maar geloof niet dat TS aangifte overweegt. Ik heb het ook al geopperd, maar daar is ie nooit op ingegaan door JDx en werd weggehoond door anderen omdat de kans klein is dat de politie er toch niets aan doet. Wat ik jammer vind want in feite beloon je ze zo ook voor hun gedrag en leg je ze geen strobreed in de weg om bij een volgende verhuurder hetzelfde te doen. Maar, wellicht belangrijker, als de politie er wel wat aan doet en tot vervolging overgaat, dan biedt dat mogelijk perspectief als mevrouw medeschuldig wordt geacht. Naar mijn idee biedt dat een mogelijkheid tot verhaal bij mevrouw, wat nu (vermoedelijk) niet mogelijk is omdat zij geen partij is in de huurovereenkomst helaas. Maar hoe dat precies zit en wat daarvoor mogelijk is, zal een advocaat beter weten.

Ik zie aangifte doen als noodzaak, vooral omdat je daarmee mevrouw bij het gehele verhaal betrekt en zij is net zo schuldig als de huurder in deze zaak.
Ook hoi !
pi_107671214
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:20 schreef malleable het volgende:

[..]

Daar is iemand bitcoins aan het generen. [ afbeelding ]
Briljant.... :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_107671254
By the way... er zijn ook duizenden kopers die hun verplichtingen aan de bank niet nakomen, echter die worden momenteel niet zo snel uitgezet... de banksters zijn bang voor hun balansen _O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_107671275
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Even aanbellen, de elektrische installatie brandveilig maken, en een percentage van de opbrengsten overeenkomen natuurlijk. :+
In cash of natura?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_107687575
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 17:39 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Pure oplichting want doelbewust,
Ja veel succes met dat verhaal bij de politie.
  maandag 6 februari 2012 @ 20:25:33 #232
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107688605
Leg mij eens uit waarom dit geen oplichting is? Dat insinueer je namelijk met deze reactie of doel je op het feit dat de kans klein is dat de politie er weinig aan doet?

In dat laatste kan ik het met je eens zijn, maar wat betreft het stukje oplichting kan ik dit echt niet anders omschrijven en naar mijn idee valt dit precies onder wat het WvS als oplichting kwalificeert.

Normaal heb je hier prima uitgebreide posts met prima motivaties, maar nu wuif je het weg zonder echt argumenten te noemen. Behalve dat de politie graag degenen die aangifte willen doen afwimpelt met het feit dat een civiele zaak is. Ja, nogal wiedes, dat is praktisch elke oplichtingszaak. En je kan me veel vertellen, maar JDx is echt niet 'toevallig' slachtoffer van deze personen. Die verhuurder was van het begin af aan al van plan om zo goed gratis te wonen op kosten van JDx, anders had ie wel met oplossingen gekomen in plaats van met smoesjes te komen steeds. Daarnaast; een bewindvoerder en toch een huis van 1000 euro per maand kunnen betalen?

Nee, klipklaar naar mijn idee. En ongetwijfeld niet de eerste keer en ook vrees ik niet de laatste keer. Maar gezien er geen aangifte gedaan wordt, is er geen reden te stoppen.

Maar, wat nu als er al een eerdere aangifte tegen ze ligt, of ze het weer flikken en ook deze mensen doen aangifte? Dan heb je 2x een aangifte dus. Misschien dat er dan wel wat tegen ze gedaan wordt.

Meneer heeft al eerder vastgezeten... strafverhoging?
Ook hoi !
pi_107691156
Wat mag je juridisch gezien eigenlijk? Als ze eruit zijn straks (en laten we hopen dat dat snel is), mag JDx dan bijvoorbeeld de namen op zo´n oplichtingssite zetten? Of, ik noem maar wat, een advertentie in de krant zetten met "Pas op voor Geert en Geertruida, ze betalen geen huur" oid.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 6 februari 2012 @ 21:17:37 #234
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107691722
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:07 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat mag je juridisch gezien eigenlijk? Als ze eruit zijn straks (en laten we hopen dat dat snel is), mag JDx dan bijvoorbeeld de namen op zo´n oplichtingssite zetten? Of, ik noem maar wat, een advertentie in de krant zetten met "Pas op voor Geert en Geertruida, ze betalen geen huur" oid.
Nee dat is laster/smaad.

heeft TS al contact gehad met de straks ex huurders? Ben benieuwd of die zich aan het vonnis gaan houden. Zou iig dagelijks langsgaan om te kijken of de ze boel niet slopen ...

En aangifte heeft 0,0 nut. Dit kent geen prio. Er is geen fuck te bewijzen. Justitie gaat hier niks mee doen (en terecht, het is een civiele kwestie, die inmiddels ook al bijna helemaal civiel is afgehandeld)
Dum de dum
pi_107692372
Ik ben al weken niet in de buurt geweest, ik moet gewoon werken en zat midden in mijn verhuizing, als ik het red ga ik aankomend weekend heen.
pi_107693564
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:27 schreef JDx het volgende:
Ik ben al weken niet in de buurt geweest, ik moet gewoon werken en zat midden in mijn verhuizing, als ik het red ga ik aankomend weekend heen.
Laatste keer dat je er geweest was zag het er toch redelijk goed uit, toch?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 6 februari 2012 @ 21:57:59 #237
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107694258
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:17 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Nee dat is laster/smaad.

Wat is hier laster/smaad aan? De feiten liggen er toch en zolang die niet in strijd zijn met de waarheid is er niets aan de hand.

Maar, wat boeit dat. Laster/smaad wordt zelden vervolgd. Want ook hier geldt: geen prioriteit.


quote:
heeft TS al contact gehad met de straks ex huurders? Ben benieuwd of die zich aan het vonnis gaan houden. Zou iig dagelijks langsgaan om te kijken of de ze boel niet slopen ...

En aangifte heeft 0,0 nut. Dit kent geen prio. Er is geen fuck te bewijzen. Justitie gaat hier niks mee doen (en terecht, het is een civiele kwestie, die inmiddels ook al bijna helemaal civiel is afgehandeld)
Internetoplichting heeft ook geen prio, maar je ziet nu opeens ook dat de politie in actie komt als er bijv. meerdere melding/aangifte zijn gedaan. En ook dat is altijd een civiele kwestie. Toch is daar de site: www.mijnpolitie.nl die in het leven is geroepen door de politie. Doel: platform voor aangifte van internetoplichting en het voorkomen daarvan.

De zaak is inderdaad civiel afgehandeld voor zover je van een afhandeling kunt spreken. Nog steeds is er een flinke schuld en nog steeds is JDx dus een gedupeerde. En de manier waarop is naar mijn idee dus ook nog steeds een strafbaar feit.

Maar als niemand aangifte meer doet, kan de politie wel opgedoekt worden. Het gaat niet om de vraag of het nu invloed heeft, maar als dit zicht herhaald en herhaald? Misschien dat ze dan wel opeens wat kunnen doen. Of de zaak meenemen bij een andere strafvervolging tegen dezelfde persoon. Meneer zat al eerder in de bak en dat zal ook wel zijn reden hebben.

Waarom is het dan terecht dat de politie hier geen prioriteit geeft? Enkel en alleen het civielrechtelijk is? In dat geval kun je oplichting uit het WvSr schrappen, want ik denk dat 95% van de oplichtingsgevallen civielrechtelijk is van aard en is het hele artikel zinloos |:(

Uiteraard is dat niet aan mij, maar het feit dat er geen prioriteit heerst wil niet zeggen dat je dan ook maar geen aangifte moet doen. Het is ook niet verplicht, maar IK zou dus zeker wel aangifte gedaan hebben.

Overigens, niet verwonderlijk dat er geen prioriteit aangegeven wordt als er nauwelijks aangiftes zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Inlognaam op 06-02-2012 22:28:05 ]
Ook hoi !
  maandag 6 februari 2012 @ 22:40:24 #238
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107696439
Dus je weet niet eens of ze kennis hebben genomen van het vonnis ... ik zou toch es voorzichtig die kant op informeren ....
Dum de dum
pi_107696527
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:47 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Laatste keer dat je er geweest was zag het er toch redelijk goed uit, toch?
Ja, toen nog wel. M'n ma fietst er ook redelijk vaak even langs.
  maandag 6 februari 2012 @ 23:26:11 #240
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107698574
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Dus je weet niet eens of ze kennis hebben genomen van het vonnis ... ik zou toch es voorzichtig die kant op informeren ....
Je mag aannemen dat ze daar wel van op de hoogte zijn.
Ook hoi !
  maandag 6 februari 2012 @ 23:29:50 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107698725
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Dus je weet niet eens of ze kennis hebben genomen van het vonnis ... ik zou toch es voorzichtig die kant op informeren ....
Ik zou me daar helemaal niet druk om maken, de kans is groot dat ze dat ook weer aangrijpen om nog een potje liegen, bedriegen en zielig doen gaan spelen om TS een schuldgevoel te geven.

Gewoon de 17de afwachten en als ze er niet uit zijn, de juiste stappen ondernemen om te zorgen dat ze er wel uitgaan.

Reken maar dat ze op de hoogte zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107700841
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 13:45 schreef xenobinol het volgende:
In cash of natura?
Xeno!! Vriend...

Cash wil ik je niet aandoen, dus voor jou in natura natuurlijk.... :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 7 februari 2012 @ 02:47:54 #243
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107702390
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou me daar helemaal niet druk om maken, de kans is groot dat ze dat ook weer aangrijpen om nog een potje liegen, bedriegen en zielig doen gaan spelen om TS een schuldgevoel te geven.

Gewoon de 17de afwachten en als ze er niet uit zijn, de juiste stappen ondernemen om te zorgen dat ze er wel uitgaan.

Reken maar dat ze op de hoogte zijn.
Als zij niet op de hoogte zijn, dan is het wel de bewindvoerder.

Ik hoop van ganser harte dat ze eruit zullen gaan de 17e, maar vrees het ergste. Hardnekkig als ze nu zijn, zullen ze vast nog langer willen blijven. Tenzij ze alweer een nieuw huisje hebben gevonden. Ik mag tenminste aannemen dat ze wel weer op huizenjacht zijn geweest.
Ook hoi !
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:57:00 #244
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_107718573
Ik lees ´´als ze er uit gaan´´, maar de 17e wordt het toch gewoon ontruimd door een deurwaarder?
En diezelfde deurwaarder gaat toch ook de verschuldigde huur innen? Ook al zijn ze kaal als een kip, er is vast nog wel ergens een veertje te vinden zijn. Positief blijven!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_107720128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik lees ´´als ze er uit gaan´´, maar de 17e wordt het toch gewoon ontruimd door een deurwaarder?
En diezelfde deurwaarder gaat toch ook de verschuldigde huur innen? Ook al zijn ze kaal als een kip, er is vast nog wel ergens een veertje te vinden zijn. Positief blijven!
Ze hadden iig drie bankstellen en een nest puppies die dan op marktplaats kunnen ;)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:47:28 #246
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107720364
Nee, want die gaan gezellig mee naar het nieuwe gratis woonhuis dat ze vinden via marktplaats. Tenzij JDx daar beslag op laat leggen, maar ik denk dat de kosten niet tegen de baten opwegen.
Ook hoi !
pi_107721009
Beslag op pups. Dat wil ik zien..
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:22:11 #248
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107721345
Pups zijn voor de wet gewoon zaken. Dus daar kan beslag op gelegd worden. Denk alleen niet dat het zuivere raspups met stamboom zijn. Zit er een stamboom bij, dan kunnen ze zo honderden euro's per stuk waard zijn. Als het een gewild ras is, ben je die zo kwijt.
Ook hoi !
pi_107724033
Las op de Facebook van 1 van de 2 dat ze die al kwijt zijn tijdje geleden... stond iets van: "morgen laatste puppy weg : ( zaterdag naar een auto kijken!".

Destijds ook nog een screenshot van gemaakt.
pi_107724224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:27 schreef JDx het volgende:
Las op de Facebook van 1 van de 2 dat ze die al kwijt zijn tijdje geleden... stond iets van: "morgen laatste puppy weg : ( zaterdag naar een auto kijken!".

Destijds ook nog een screenshot van gemaakt.
das mooi: auto beslag :)
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107726378
Sterker nog, sommige puppies zijn eerder richting de 1500 euro waard. En die moederhond is vast ook nog wel wat waard.

Die auto is trouwens ook een mooi beslagobject. Rijd er even langs en maak een foto van wat er op de oprit staat en dan met name de kentekenplaat, straks voor de deurwaarder zo handig?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:22:51 #252
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107726901
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:31 schreef FUFR het volgende:

[..]

das mooi: auto beslag :)
Auto op naam van mevrouw. Die geen partij is... Dag verhaal :W

Ik noem ook niet voor niets aangifte van oplichting he? Goed, kleine kans dat er wat aan gedaan wordt maar als..dan kan mevrouw medeschuldig zijn en daarmee wellicht hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden. Dubbele verhaalsmogelijkheid gedurende 20 jaar na vonnis...

Theorie is makkelijk, praktijk zal helaas wel weer anders werken.
Ook hoi !
pi_107727738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:22 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Auto op naam van mevrouw. Die geen partij is... Dag verhaal :W

De tenaamstelling is op zich niet beslissend voor de vraag of er verhaal op mogelijk is (denk huwelijksgoederengemeenschap bijvoorbeeld), sterker nog, het is zelfs - en ja, daar is jurisprudentie over - niet beslissend voor de vraag wie als eigenaar van de auto is aan te merken.
Zie bijvoorbeeld: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU7770
pi_107727795
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Dus je weet niet eens of ze kennis hebben genomen van het vonnis ... ik zou toch es voorzichtig die kant op informeren ....
Normale mensen openen hun post en zo, jeweetwel. Als ze dat niet doen is dat hun probleem.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:45:27 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107728080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:22 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Auto op naam van mevrouw. Die geen partij is... Dag verhaal :W

Ik noem ook niet voor niets aangifte van oplichting he? Goed, kleine kans dat er wat aan gedaan wordt maar als..dan kan mevrouw medeschuldig zijn en daarmee wellicht hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden. Dubbele verhaalsmogelijkheid gedurende 20 jaar na vonnis...

Theorie is makkelijk, praktijk zal helaas wel weer anders werken.
Volgens mij lees ik in het vonnis dat het om beiden gaat....
Huurder betaalt niet #4
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107728112
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:25 schreef Inlognaam het volgende:
Leg mij eens uit waarom dit geen oplichting is? Dat insinueer je namelijk met deze reactie of doel je op het feit dat de kans klein is dat de politie er weinig aan doet?
Inlognaam, het plegen van wanprestatie is zélfs niet standaard een onrechtmatige daad, laat staan dat je een oogmerk gaat kunnen bewijzen. Google voor de grap eens op rechtspraak.nl op "oplichting bewijsmotivering" of iets dergelijks.

En áls het al héél misschien, onder bijzondere omstandigheden - dat de huurders meer hebben gedaan dan alleen wanprestatie gepleegd zeg maar - wel oplichting zou zijn, dan doet de politie er nog geen flikker aan. Die heeft het voor dit soort dingen gewoon te druk.


quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij lees ik in het vonnis dat het om beiden gaat....
Huurder betaalt niet #4
De beide gedaagden - wie dat zijn en of mevrouw daaronder valt, weten we dan weer niet - zijn hoofdelijk veroordeeld, dus je kan het halen waar het maar te halen valt onder die 2, voor de volle pond bij elk (uiteraard totdat je het hele bedrag hebt geïnd, niet 2x het bedrag).

[ Bericht 16% gewijzigd door Sessy op 07-02-2012 20:54:57 ]
pi_107728697
Ja volgens mij ook, wilde ze dat niet, dan had ze zich moeten verweren.
pi_107731877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:07 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Onjuist zie sub III onder het kopje "beslissing". Deze veroordeling kan door de deurwaarder gewoon worden geëxecuteerd, zo nodig met bijstand van politie op grond van art. 2 Politiewet.
Bijstand van politie is op grond van art. 557 RV. Politiewet heeft er niets mee te maken.
pi_107736587
Op naar topic nummer 5...
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:54:06 #260
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107736783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:49 schreef Sosha het volgende:
Op naar topic nummer 5...
Op naar betrouwbare, eerlijke huurders...
Ook hoi !
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:25:22 #261
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107737820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:11 schreef Jerroentje het volgende:

[..]

Bijstand van politie is op grond van art. 557 RV. Politiewet heeft er niets mee te maken.
Ik zou nog maar eens wat herlezen, tekst en commentaar rv, kluwer, pag 877, onder kopje 2, dominus executionis. Politiewet wordt nadrukkelijk genoemd als grondslag. Relevante artikel is trouwens 556 rv.
pi_107743943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:49 schreef Sosha het volgende:
Op naar topic nummer 5...
Echt he, toen ik dit topic startte had ik het vermoeden dat ik kut huurders had met smoesjes en wilde alleen ff vragen wat nu, hoe kom ik er snel van af, inmiddels meer dan een half jaar verder.

Wel mooi om het hele verloop zo kwijt te kunnen en al die ideeën van anderen mee te krijgen, ik wacht even af op antwoord van de advocaat en m'n pa hoe we nu verder gaan. En natuurlijk of ze er volgende week echt uit zijn/gaan.

Aankomend weekend ben ik in de buurt en ga ik er langs.

PS. ben ondertussen ook aan het kijken hoe ik nieuwe huurders kan vinden en wat reëel is qua prijs/borg etc... de kosten zijn het volgende:

- 579 (hypotheek zonder aftrek)
- 176 (gas en elektra)
- 30 (water)
- 30 (belastingen)
- 60 (internet + digitale tv)
------
875 (kosten)
925 (huur)

Dus ik hield 50 euro over voor onvoorziene kosten.

Ik ga het straks ex verhuren, dus denk ik dat ik iets van 650/maand ga vragen.

[ Bericht 21% gewijzigd door JDx op 08-02-2012 11:05:04 ]
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:02:52 #263
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107744190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:54 schreef JDx het volgende:

[..]

Echt he, toen ik dit topic startte had ik het vermoeden dat ik kut huurders had met smoesjes en wilde alleen ff vragen wat nu, hoe kom ik er snel van af, inmiddels meer dan een half jaar verder.

Wel mooi om het hele verloop zo kwijt te kunnen en al die ideeën van anderen mee te krijgen, ik wacht even af op antwoord van de advocaat en m'n pa hoe we nu verder gaan. En natuurlijk of ze er volgende week echt uit zijn/gaan.

Aankomend weekend ben ik in de buurt en ga ik er langs.
Als het goed is zijn ze aankomend weekeind (laatste voor de 17e) druk aan het verhuizen ja, ben benieuwd of ze ook weg gaan.

Het drama van een uitzetting met politie en een grote verhuiswagen met wat potige verhuizers wil je eigenlijk ook liever niet. Ben je wel bereid//berekend op direct actie ondernemen de 18e mochten ze zeggen stik maar met je vonnis wij blijven zitten?
Dum de dum
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:03:28 #264
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107744214
Hopelijk gaat dat wel zonder slag of stoot, dat ze opzouten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_107744279
Uiteraard bereid om alles op alles te zetten om ze er de 18e meteen uit te schoppen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:09:08 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107744361
Sowieso excl. nutsvoorzieningen verhuren, als ze 3 keer zoveel gebruiken moet je ook nog maar zien dat ze het bijlappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:26:48 #267
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107752433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Leandra het volgende:
Sowieso excl. nutsvoorzieningen verhuren, als ze 3 keer zoveel gebruiken moet je ook nog maar zien dat ze het bijlappen.
Afaik is dat zelfs verplicht; je moet sowieso servicekosten apart en gespecificeerde rekeningen overleggen en verschillen verrekenen.
Dum de dum
pi_107759758
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:54 schreef JDx het volgende:

[..]

Echt he, toen ik dit topic startte had ik het vermoeden dat ik kut huurders had met smoesjes en wilde alleen ff vragen wat nu, hoe kom ik er snel van af, inmiddels meer dan een half jaar verder.

Wel mooi om het hele verloop zo kwijt te kunnen en al die ideeën van anderen mee te krijgen, ik wacht even af op antwoord van de advocaat en m'n pa hoe we nu verder gaan. En natuurlijk of ze er volgende week echt uit zijn/gaan.

Aankomend weekend ben ik in de buurt en ga ik er langs.

PS. ben ondertussen ook aan het kijken hoe ik nieuwe huurders kan vinden en wat reëel is qua prijs/borg etc... de kosten zijn het volgende:

- 579 (hypotheek zonder aftrek)
- 176 (gas en elektra)
- 30 (water)
- 30 (belastingen)
- 60 (internet + digitale tv)
------
875 (kosten)
925 (huur)

Dus ik hield 50 euro over voor onvoorziene kosten.

Ik ga het straks ex verhuren, dus denk ik dat ik iets van 650/maand ga vragen.
In leiden toch? Hoe groot? Waar precies?..
pi_107759832
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:46 schreef elby1988 het volgende:

[..]

In leiden toch? Hoe groot? Waar precies?..
Nee, aan de andere kant van het land. TS woont/werkt zelf bij Leiden in de buurt volgens mij
pi_107760022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, aan de andere kant van het land. TS woont/werkt zelf bij Leiden in de buurt volgens mij
o oké.

Ik woon namelijk zelf in leiden, dus dacht wat te kunnen helpen met de prijzen..
pi_107761249
JDX, heb je al wel eens een berekening gemaakt over het aantal punten dat de woning oplevert en het maximaal aantal euro's dat je zodoende aan kale huur mag berekenen? Anders riskeer je namelijk dat de nieuwe huurders zich binnen ik meen 3 of 6 maanden tot de huurcommissie wenden met het verzoek alsnog de juiste huurprijs (van meet af aan) vast te stellen. Daarna kan een zodanig verzoek ook nog wel, maar weer met andere toepasselijke eisen en niet met terugwerkende kracht.

Je kan dan ook via die puntenberekening zien waar je eventueel verbeteringen kunt aanbrengen om zo het puntenaantal te verhogen (bijv. aparte radiatorknoppen kunnen extra punten opleveren, als ik me goed herinner).

En, als je met de punten boven de liberaliserings-huurgrens zit, dan gelden weer andere regels.

http://www.huurders.info/?id=258

Let op: all-in huur vragen lost het probleem niet op. Huurders kunnen aan de huurcommissie het verzoek doen, een all-in huur te splitsen en die maakt er meestal van dat de kale huurprijs 55% van de maximale puntenprijs is.
http://www.rijksoverheid.(...)n-servicekosten.html
pi_107761960
Zo lang het in de vrije huur sector zit maakt dat toch niks uit? 't Is maar net wat iemand er voor wil betalen, ze krijgen toch geen huursubsidie.
pi_107762263
Kun je nog loonbeslag bij hen leggen? En weet je of ze geen gekke dingen hebben gedaan zoals bestellen bij www.Wehkamp.nl op dat adres? Zodat je misschien later last krijgt van deurwaarders? Aangezien ze niet netjes zijn met betalen.
pi_107762326
Ik zou in ieder geval 1 of 2 maanden borg vragen voordat de nieuwe huurder in het appartement gaat. Verder goed contact proberen te houden met de huurders. Ik denk dat een goede verhouding tussen huurder en verhuurder mee zal werken om afspraken na te komen. Verder zou ik jezelf gewoon ffies wat verdiepen in hoe het beste het huis te huur aan te bieden. GWL, TV/internet zou ik los aanbieden. Als ze dat willen regelen ze dat zelf. Dan kan je 260 euro minder rekenen en kunnen de huurders zelf beslissen wat ze precies nemen en voor hoelang. De een internet alleen en de ander wilt sport/film1. Staat dan ook op hun naam dus als ze niet betalen of het huis uit gaan dan is het niet jou probleem.
pi_107762686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:43 schreef Mylene het volgende:
Kun je nog loonbeslag bij hen leggen? En weet je of ze geen gekke dingen hebben gedaan zoals bestellen bij www.Wehkamp.nl op dat adres? Zodat je misschien later last krijgt van deurwaarders? Aangezien ze niet netjes zijn met betalen.
Dat heb ik hier al, woon hier net een week, is nieuwbouw, maar heeft vanaf het begin leeg gestaan, ik ben de eerste bewoner en krijg nu al post van 2 incasso bureau's :')

Eentje via Otto en eentje via iets anders, beide op namen die ik niet ken. Mensen gebruiken leegstaande huizen blijkbaar om dingen te bestellen.

...Lost faith in Humanity...
pi_107763657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:37 schreef JDx het volgende:
Zo lang het in de vrije huur sector zit maakt dat toch niks uit? 't Is maar net wat iemand er voor wil betalen, ze krijgen toch geen huursubsidie.
Nee, het maakt juist alles uit, lees de links die ik hierboven al heb genoemd.

Artikel artikel 7:247 BW in de afdeling over huurprijzen sluit de toepassing van bepaalde artikelen uit t.a.v. geliberaliseerde woningen, maar zondert de bepaling over de toetsing door de huurcommissie in de eerste 6 maanden uit zodat die van toepassing blijft:

quote:
Artikel 247

De volgende artikelen van deze onderafdeling zijn, behoudens de artikelen 249, 251, 259, 261 lid 1 en 264, niet van toepassing op een overeenkomst van huur en verhuur, die betrekking heeft op een zelfstandige woning, ten aanzien waarvan bij de aanvang van de bewoning een huurprijs gold of geldt, die, indien nodig herleid tot een bedrag per jaar, hoger is dan het krachtens artikel 3 lid 2 van de Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte vastgesteld bedrag, indien

a. die overeenkomst op of na 1 juli 1994 is totstandgekomen, dan wel,
b. die overeenkomst betrekking heeft op een woning die is totstandgekomen op of na 1 juli 1989.

Artikel 249

De huurder kan tot uiterlijk zes maanden na het tijdstip waarop een door hem met betrekking tot die woonruimte voor de eerste maal aangegane huurovereenkomst is ingegaan, de huurcommissie verzoeken uitspraak te doen over de redelijkheid van de overeengekomen huurprijs.
Stel nou je woning ligt op basis van de *punten* boven de liberalisatiegrens, dan zit je stukken veiliger, i.p.v. je ervan afhankelijk te maken, of de huurder binnen 6 maanden zo'n verzoek doet. Als die 't doet, dan gaat vervolgens dus wel de lagere huurprijs gelden. En heb jij een probleem met bijv. je hypotheekverplichtingen.

Als je 't niet van mij aanneemt: http://www.rijksoverheid.(...)e-huurcommissie.html
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:10:25 #277
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_107764272
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:37 schreef JDx het volgende:
Zo lang het in de vrije huur sector zit maakt dat toch niks uit? 't Is maar net wat iemand er voor wil betalen, ze krijgen toch geen huursubsidie.
Wat Sessy zegt, dat maakt alles uit. De liberalisatiegrens ligt per 1-1-2012 op E 664,66, als de kale huur daarboven ligt gelden er minder huurbeschermingsregels en dat lijkt me in jouw geval wel zo prettig.
De huurder kan dan nog wel naar de huurcommissie om te laten controleren of de huur terecht boven de E 664,66 ligt op basis van het puntenstelsel en de huurcommissie kan in dat geval de huur verlagen.
maar het oog wil ook wat
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:15:08 #278
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107764556
Dat hele puntensysteem vind ik al nergens op slaan eerlijk gezegd. Als ik iets wil verkopen of verhuren, bepaal ik wel wat ik daarvoor vraag. En als iemand dat er niet voor over heeft, dan kan 'ie ergens anders heen. En als ik te duur ben, komt er niemand.

Voor woningcorporaties en grote verhuurders, okay, kan ik inkomen. Maar voor een particuliere verhuurder vind ik het zo onzinnig.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:20:44 #279
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_107764936
Maar dat vrije marktsysteem werkt alleen als de markt een beetje in evenwicht is en dat issie niet. Zonder puntensysteem zouden verhuurders misbruik maken van de zwakke positie van woningzoekenden en idioot hoge huren vragen; in grote delen van Nederland kun je immers niet zomaar ergens anders heen.
maar het oog wil ook wat
pi_107765145
Of juist niet. In de jaren 60 gold in Engeland een vergelijkbaar systeem. Na afschaffing ervan en na afschaffing van de huurbescherming kwam de markt juist in balans, omdat meer mensen hun woning durfden te verhuren die leegstond. Gebeurt nu ook daadwerkelijk: veel van de woningen die worden verhuurd daar zijn gewoon privé. In Nederland komt die markt niet echt van de grond, o.a. omdat je huurders zo lastig eruit krijgt en soms geen vaste-lastendekkende huren kunt vragen.

Volgens een heel mooi rechtstheoretisch boek dat ik eens las, waarin o.a. een parallel werd getrokken met het gildensysteem (waarin door protectionisme de gildenbroeders werden beschermd tegen concurrentie, maar dit ten koste ging van de mensen buiten de stad die dat beroep uitoefenden) hebben wetten die de zwakkeren (in dit geval: huurders) beogen te beschermen regelmatig de uitwerking dat zij de nóg zwakkeren (in dit geval: mensen zonder huis) schaden.

Noem me gek maar ik ben voor een gradiële opheffing van de huurbescherming.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:24:39 #281
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107765166
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:20 schreef zakstront het volgende:
Maar dat vrije marktsysteem werkt alleen als de markt een beetje in evenwicht is en dat issie niet. Zonder puntensysteem zouden verhuurders misbruik maken van de zwakke positie van woningzoekenden en idioot hoge huren vragen; in grote delen van Nederland kun je immers niet zomaar ergens anders heen.
Nee, dat is juist waarom de overheid moet ophouden zich te bemoeien met die woningmarkt. De economie is prima in staat om dat allemaal zelf te regelen. :Y

Maar in de huidige situatie vind ik het voor grote, machtige verhuurders ook wel logisch hoor. Maar niet voor een particuliertje dat een onverkoopbare woning noodgedwongen verhuurt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:25:16 #282
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_107765214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:24 schreef Sessy het volgende:
Of juist niet. In de jaren 60 gold in Engeland een vergelijkbaar systeem. Na afschaffing ervan en na afschaffing van de huurbescherming kwam de markt juist in balans, omdat meer mensen hun woning durfden te verhuren die leegstond. Gebeurt nu ook daadwerkelijk: veel van de woningen die worden verhuurd daar zijn gewoon privé. In Nederland komt die markt niet echt van de grond, o.a. omdat je huurders zo lastig eruit krijgt en soms geen vaste-lastendekkende huren kunt vragen.

Volgens een heel mooi rechtstheoretisch boek dat ik eens las, waarin o.a. een parallel werd getrokken met het gildensysteem (waarin door protectionisme de gildenbroeders werden beschermd tegen concurrentie, maar dit ten koste ging van de mensen buiten de stad die dat beroep uitoefenden) hebben wetten die de zwakkeren (in dit geval: huurders) beogen te beschermen regelmatig de uitwerking dat zij de nóg zwakkeren (in dit geval: mensen zonder huis) schaden.

Noem me gek maar ik ben voor een gradiële opheffing van de huurbescherming.
QFT!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:28:01 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107765434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:24 schreef Sessy het volgende:

Noem me gek maar ik ben voor een gradiële opheffing van de huurbescherming.
Juist en afschaffing van de HRA en huursubsidie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:55:37 #284
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_107767442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, dat is juist waarom de overheid moet ophouden zich te bemoeien met die woningmarkt. De economie is prima in staat om dat allemaal zelf te regelen. :Y
Ik geloof niet zo in die 'heilzame werking van de vrije markt', er gaat mij teveel mis bij banken en grote bedrijven met graaiers aan de top. Zeker bij eerste levenbehoeftes als eten en wonen is het goed dat er regels en wetten zijn, anders zijn de minder zelfredzamen de klos.

Die wetten en regels kunnen verkeerd uitpakken zoals Sessy schrijft, maar dat hoeft niet als het goed gedaan is. Het is alleen niet zo goed gedaan de afgelopen decennia: de overheid heeft overal de vraag gestimuleerd (renteaftrek en huursubsidie) en het aanbod beperkt (beperken van bouwgrond). Met als gevolg dat nu inderdaad de zwaksten (starters op de woningmarkt) de klos zijn.

Ze zijn nu wel bezig de huurbeschermingsregels voor mensen die hun (onverkoopbare) eigen huis tijdelijk willen verhuren wat af te zwakken.
Maar dit is eigenlijk meer iets voor het huizenmarkttopic.
maar het oog wil ook wat
pi_107768819
Volgens mij moet ik gewoon meer vragen dan ¤ 664,66 en dan kunnen ze je niks maken.

Als ik de woning daar vergelijk met het appartement wat ik in Leiden had, dan betaalde ik veeeel te veel en dat alleen omdat het in een ander postcode gebied zit.

http://www.rijksoverheid.(...)urliberalisatie.html
pi_107769270
Check gedaan:

Huurprijsindicatie
Het puntenaantal voor de woning is: 155
Dat staat gelijk aan een max. kale huurprijs van:

¤ 718.35 p/maand per 1 juli 2010

Totaal 90m2
Het is een rijtjeswoning (halfgeschakeld, dus aan groot deel van 1 kant geen woning)
Combi ketel
Bjina nieuwe hoekkeuken met vaatwasser, koelkast, magnetron/oven, 5pits gasstel
Wc boven
Wc beneden
L vormige Woonkamer
Tuin van 80m2
Badkamer met ligbad en losse douche
3 slaapkamers
In alle kamers verwarming
Bijna alle kamers op 2 na dubbelglas

Eigenlijk alles wat je wil.
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:26:01 #287
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_107769588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:21 schreef JDx het volgende:
Check gedaan:

Huurprijsindicatie
Het puntenaantal voor de woning is: 155
Dat staat gelijk aan een max. kale huurprijs van:

¤ 718.35 p/maand per 1 juli 2010

Totaal 90m2
Het is een rijtjeswoning (halfgeschakeld, dus aan groot deel van 1 kant geen woning)
Combi ketel
Bjina nieuwe hoekkeuken met vaatwasser, koelkast, magnetron/oven, 5pits gasstel
Wc boven
Wc beneden
L vormige Woonkamer
Tuin van 80m2
Badkamer met ligbad en losse douche
3 slaapkamers
In alle kamers verwarming
Bijna alle kamers op 2 na dubbelglas

Eigenlijk alles wat je wil.
Klinkt goed, je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de huurder naar de huurcommissie stapt. En als je E 700 kale huur vraagt kun je ook nog reclame maken dat je je aan het puntenstelsel houdt
maar het oog wil ook wat
pi_107770125
Zo zeg. Tuin van 80m2 en nog steeds maar 700 euro huur. Dat noorden van het land is best goedkoop ;)

Hier ook mijn walging voor het Nederlandse rechtssysteem wat misbruikers structureel en volledig beschermt tegen zwakkeren. Hetzelfde zie je bij de positie van werknemers die helemaal niet willen werken of zelfs bij dieven.
  donderdag 9 februari 2012 @ 07:16:23 #289
64792 Mryc
play me one more song
pi_107779787
Last eventuele volgende huurders ook een BKR toetsing overleggen.
pi_107928330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:14 schreef JDx het volgende:
Volgens mij moet ik gewoon meer vragen dan ¤ 664,66 en dan kunnen ze je niks maken.
JDx, nogmaals, nee, "gewoon meer vragen" is niet de oplossing (in elk geval niet onafhankelijk van de woning), maar dat heb ik hierboven al een paar keer uitgelegd inclusief wetsartikelen, dus dat laat ik maar.
In elk geval, als je berekening klopt, kun je als aanvanghuur voor jouw woning wel een geliberaliseerde huurprijs vragen en dan zou ook toetsing niets moeten uitmaken. Enige waar je nog op moet letten is dat er ook geen gebreken aan de woning zitten - die kunnen immers een verlaging van de huurprijs rechtvaardigen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:52:20 #291
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107928430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:27 schreef JDx het volgende:
Las op de Facebook van 1 van de 2 dat ze die al kwijt zijn tijdje geleden... stond iets van: "morgen laatste puppy weg : ( zaterdag naar een auto kijken!".

Destijds ook nog een screenshot van gemaakt.
heb je toen ook gereageerd van 'hey betaal eerst eens de huur voordat je een auto koopt' ?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107928758
Nee, ze weten niet dat ik hun FB volg. Ben er dit weekend geweest, staat een auto die er vroeger nooit stond, via RDW gekeken, is een week na dat FB bericht op naam gezet, dus denk dat die van hun is.

Toch een auto van 3000 euro ofzo, hopelijk kunnen ze daar beslag op leggen.

Ze zitten er nog steeds in, alsof er niks aan de hand is, vrijdag is de deadline.
pi_107931616
Hoe is het vonnis aan hen betekend? Met de aanzegging om binnen hoeveel dagen te betalen? Want dan kan beslag op die auto misschien al.
pi_107932179
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:03 schreef JDx het volgende:
Nee, ze weten niet dat ik hun FB volg. Ben er dit weekend geweest, staat een auto die er vroeger nooit stond, via RDW gekeken, is een week na dat FB bericht op naam gezet, dus denk dat die van hun is.

Toch een auto van 3000 euro ofzo, hopelijk kunnen ze daar beslag op leggen.

Ze zitten er nog steeds in, alsof er niks aan de hand is, vrijdag is de deadline.
Ik hoop echt voor je dat er wat te halen valt bij hun en dat ze het flink voelen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 13 februari 2012 @ 16:21:41 #295
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107933661
Als ze het weekeind niet hebben benut om te verhuizen ben ik benieuwd naar de vrijdag.

Heb je ook geen contact meer gehad sinds de zaak is voorgeweest/uitspraak is geweest?
Dum de dum
  Redactie Frontpage maandag 13 februari 2012 @ 16:25:20 #296
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_107933810
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:03 schreef JDx het volgende:
Nee, ze weten niet dat ik hun FB volg. Ben er dit weekend geweest, staat een auto die er vroeger nooit stond, via RDW gekeken, is een week na dat FB bericht op naam gezet, dus denk dat die van hun is.

Toch een auto van 3000 euro ofzo, hopelijk kunnen ze daar beslag op leggen.

Ze zitten er nog steeds in, alsof er niks aan de hand is, vrijdag is de deadline.
Dat zou ik je advocaat/deurwaarder laten checken. Gewoon direct beslag leggen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_107934195
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat zou ik je advocaat/deurwaarder laten checken. Gewoon direct beslag leggen.
Idd de 18e met een autosleep aankomen en die auto meteen opladen, het zal in de praktijk helaas niet zo werken verwacht ik.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:47:06 #298
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_107934721
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd de 18e met een autosleep aankomen en die auto meteen opladen, het zal in de praktijk helaas niet zo werken verwacht ik.
Zou voor TS wel mooi zijn, maar ben er ook bang voor dat dit zo niet in de praktijk gaat
  maandag 13 februari 2012 @ 18:04:07 #299
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107937441
Die blijven gewoon hardnekkig zitten vrees ik. En de auto zal wel gekocht zijn op basis van financiering. Geen idee of beslag dan mogelijk en/of rendabel is.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')