abonnement Unibet Coolblue
pi_104672642
Ofzo.




quote:
Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.

In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.

De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.

Officiele websiteBandpagina bij Domino RecordsFan forumsWikipedia


Albums:

2006: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (jewelcase CD, digipack CD en LP)


1. The View From The Afternoon
2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
3. Fake Tales Of San Francisco
4. Dancing Shoes
5. You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
6. Still Take You Home
7. Riot Van
8. Red Light Indicates Doors Are Secured
9. Mardy Bum
10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
11. When The Sun Goes Down
12. From The Ritz To The Rubble
13. A Certain Romance

2007: Favourite Worst Nightmare (Jewelcase CD, digipack CD en LP)


1. Brianstorm
2. Teddy Picker
3. D Is For Dangerous
4. Balaclava
5. Fluorescent Adolescent
6. Only Ones Who Know
7. Do Me A Favour
8. This House Is A Circus
9. If You Were There, Beware
10. The Bad Thing
11. Old Yellow Bricks
12. 505

2009: Humbug (jewelcase CD, digipack CD en LP)


1. My Propeller
2. Crying Lightning
3. Dangerous Animals
4. Secret Door
5. Potion Approaching
6. Fire & The Thud
7. Cornerstone
8. Dance Little Liar
9. Pretty Visitors
10. The Jeweller's Hands

2011: Suck It And See (CD, vinyl en digital download)


1. She's Thunderstorms
2. Black Treacle
3. Brick By Brick
4. The Hellcat Spangled Shalalala
5. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
6. Library Pictures
7. All My Own Stunts
8. Reckless Serenade
9. Piledriver Waltz
10. Love Is A Laserquest
11. Suck It And See
12. That's Where You're Wrong

Singles / EP's:

2005: Five Minutes With Arctic Monkeys (CDS en 7" LP - 1500 en 2000 exemplaren)


1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 3]
2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor (CDS, 7" en 10" LP - 10" alleen in Amerika)


1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
3. Chun Li's Spinning Bird Kick (niet op 7")

2006: When The Sun Goes Down (CDS, 7" en 12" LP - 12" alleen in Amerika)


1. When The Sun Goes Down
2. Stickin To The Floor (niet op 7")
3. 7 (niet op 7")
4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12", enkel in Canada op CD)

2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? (CD en 10" LP)


1. The View From The Afternoon
2. Cigarette Smoker Fiona
3. Despair In The Departure Lounge
4. No Buses
5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

2006: Leave Before The Lights Come On (CDS en 7" LP)


1. Leave Before The Lights Come On
2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames) (niet op 7")
3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

2007: Brianstorm (CDS, 7" LP en 10" LP)


1. If You Found This It's Probably Too Late (niet op 7")
2. Brianstorm
3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

2007: Matador / Da Frame 2R (gelimiteerde 7" LP)


A. Matador
B. Da Frame 2R

2007: Fluorescent Adolescent (CDS, 7" LP en 10" LP)


1. Fluorescent Adolescent
2. The Bakery
3. Plastic Tramp (niet op 7")
4. Too Much To Ask (niet op 7")

2007: Teddy Picker (2-track CDS, 4-track CDS, 7" LP en 10" LP)


1. Teddy Picker
2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
3. The Death Ramps (niet op 7" en 2-track CDS)
4. Nettles (niet op 7" en 2-track CDS)

2007: The Death Ramps / Nettles (gelimiteerde 7" LP)
uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps


A. The Death Ramps
B. Nettles

2009: Crying Lightning (7" LP en 10" LP)


1. Crying Lightning
2. Red Right Hand (cover Nick Cave)
3. I Haven't Got My Strange

2009: Cornerstone (7" LP, 10" LP en digitale download)


1. Cornerstone (7" LP, 10" LP en digitale download)
2. Catapult (7" LP, 10" LP en digitale download)
3. Sketchead (10" LP en digitale download)
4. Fright Lined Dining Room (10" LP en digitale download))

2010: My Propeller (7" LP en 10" LP)


1. My Propeller (7" LP en 10" LP)
2. Joining The Dots (7" LP en 10" LP)
3. The Afternoon's Hat (10" LP)
4. Don't Forget Whose Legs You're On (10" LP)

2011: Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair (Record store day 7", reguliere 7" 10" en digitale download)

1. Don't Sit Down (Cause I've Moved Your Chair) (Record Store 7")
2. Brick By Brick (Record Store 7")

1. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair (7" en 10")
2. The Blond-O-Sonic Shimmer Trap (10")
3. I.D.S.T (7")

DVD's:

2006: Scummy Man (DVD)
Korte film, gebaseerd op "When The Sun Goes Down".


2008: Live At The Apollo (normale DVD, DVD met live-CD en boxset met live-LP)
Live-registratie met 20 tracks van het laatste optreden
van hun wereldtournee in 2007.



Non-single covers:

* Love Machine (Girls Aloud)
[live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2006]
[uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 1' in 2006]


* You Know I'm No Good (Amy Winehouse)
[live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2007]
[uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 2' in 2007]


* Diamonds Are Forever (Shirley Bassey)
[live gespeeld op Glastonbury 2007]
[studio-versie uitgebracht als CD en 10" vinyl op Domino-promo 'All The Rage' in 2008]


* Take It Or Leave It (The Strokes)
[live gespeeld in Franse TV-show in 2007]

* The Lovers (Rod McKuen)
[akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

* Last Christmas (Wham!)
[live gezongen door Matt tijdens Amerikaanse tour van 2009

* Baby I'm Yours (Van McCoy)

* Bad Woman (Patrick Sickafus)

* Put Your Dukes Up John (The Little Flames)
pi_104729827
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_104732844
Ik moet het hier ooit eens gezegd hebben:
Peroni :9 _O_
pi_104916101
Arctic Monkeys release 'Black Treacle' on Monday 23rd January 2012. The single will be available on 7" and digitally - with exclusive B-sides - more info coming soon!

B-sideSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!
  maandag 28 november 2011 @ 13:23:29 #5
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_104919417
Haha, ik kwam precies hetzelfde posten, maar MilanILF beat me to it :P
pi_104921485
Inmiddels op de website ge-edit naar enkelvoud...
pi_104929053
Blij dat ik niemand enthousiast heb gemaakt, want het is deze ronde daadwerkelijk één B-kant, wat inderdaad vanmiddag snel aangepast is :o. Laten we proberen het goede er van in te zien, en zeggen dat het hoop schept voor een EP. Clip komt er snel aan, het is weer een Matt/LA/Sheffield-gerelateerde Focus Creeps-productie.
pi_104929278
Misschien wat vroeg om erover te oordelen, maar een derde Matt Helders = held video moest van mij niet, had liever wat nieuws gezien :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_104930480
Verrek. Leven in de brouwerij zowaar
pi_104930720
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:34 schreef Arn0 het volgende:
Misschien wat vroeg om erover te oordelen, maar een derde Matt Helders = held video moest van mij niet, had liever wat nieuws gezien :P
Ik pleit voor een Jamie Cook = held video. Dat moet dan maar wel met verborgen camera's, want hij zou daar niet vrijwillig aan meedoen.
pi_104936617
Straks in Januari dus nog een b-side, en dan ergens in Maart/April hopelijk nog een EP. Zou wel een mooie afsluiter zijn :)

En geef mij maar een "Farewell John Ashton" videoclip _O_

Al vind ik nog een Matt clip ook helemaal niet erg O-)
pi_104980997
Het is ongekend hoe loyaal en gul het management van deze band tegenover de fans is. Hard werken en toewijding wordt beloond, iets wat ik zelf sinds een jaartje ook mag ondervinden. Je merkt dat het hele Arctic Monkeys-team, van roadies tot aan managers, tot aan familie-leden en de band zelf, één grote familie is.

Het officiële forum is al dood sinds 2007, dat weet iedereen, inclusief het management. Er zijn sinds die tijd meerdere fan-initiatieven die meer dan een waardige vervanging zijn gebleken. Door fans, voor fans. Lang verhaal kort: check de officiële site van Arctic Monkeys en klik op het forum.
  dinsdag 29 november 2011 @ 20:09:28 #13
192683 AMDB
Visionair.
pi_104981251
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:04 schreef Aisumasen het volgende:
Het is ongekend hoe loyaal en gul het management van deze band tegenover de fans is. Hard werken en toewijding wordt beloond, iets wat ik zelf sinds een jaartje ook mag ondervinden. Je merkt dat het hele Arctic Monkeys-team, van roadies tot aan managers, tot aan familie-leden en de band zelf, één grote familie is.

Het officiële forum is al dood sinds 2007, dat weet iedereen, inclusief het management. Er zijn sinds die tijd meerdere fan-initiatieven die meer dan een waardige vervanging zijn gebleken. Door fans, voor fans. Lang verhaal kort: check de officiële site van Arctic Monkeys en klik op het forum.
Kerel :')
pi_104983087
Een kwestie van tijd voordat er naar dit forum wordt gelinkt :P

Maar het is natuurlijk helemaal terecht en AMUS heeft het verdiend _O_
pi_104983648
Best awesome :)
pi_104986032
Ik zal vast dom zijn, maar waar hebben jullie het over :P?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:39:53 #17
192683 AMDB
Visionair.
pi_104986140
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:37 schreef febster het volgende:
Ik zal vast dom zijn, maar waar hebben jullie het over :P?
Omdat ze te lui zijn om hun eigen forum te onderhouden hebben ze een link naar AMUS forum gedaan ipv eigen forum.
pi_104999341
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:39 schreef AMDB het volgende:

[..]

Omdat ze te lui zijn om hun eigen forum te onderhouden hebben ze een link naar AMUS forum gedaan ipv eigen forum.
Aah oke :P. Ik dans niet meteen de horlepiep op tafel als je het goed vindt ;).
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_105006147
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:32 schreef febster het volgende:

[..]

Aah oke :P. Ik dans niet meteen de horlepiep op tafel als je het goed vindt ;).
Dat hoeft ook niet. Maar hoe cynisch moet iemand zijn om het niet geweldig te vinden hoe zo'n fan-initatief vanuit de band zelf gesteund wordt. Hun betrokkenheid is echt heel cool, ze zijn niet vergeten waar ze vandaan kwamen. Ik bedoel, als zelfs de ouders van een van de bandleden een prijs uitreiken in een door fans georganiseerde wedstrijd, dat is gewoon grappig :D.
pi_105007248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Maar hoe cynisch moet iemand zijn om het niet geweldig te vinden hoe zo'n fan-initatief vanuit de band zelf gesteund wordt. Hun betrokkenheid is echt heel cool, ze zijn niet vergeten waar ze vandaan kwamen. Ik bedoel, als zelfs de ouders van een van de bandleden een prijs uitreiken in een door fans georganiseerde wedstrijd, dat is gewoon grappig :D.
Het blijft toch gewoon management dat dat regelt?
  woensdag 30 november 2011 @ 17:42:45 #21
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_105013590
Lees nu pas (op Facebook!) dat Black Treacle de volgende single wordt. Ben natuurlijk benieuwd naar de b-side!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:41 schreef AMDB het volgende:

Het blijft toch gewoon management dat dat regelt?
Ga daar maar wel van uit inderdaad. Maar gelukkig is 't management dan niet vergeten waar ze vandaan komen :)
pi_105015187
Vijf minuten werk om het aan te passen en een vrij logische keuze als het officiele forum dood is :P
pi_105102070
Jullie missen het punt.

Maar goed, zoals iedereen die dit topic volgt al een lange tijd weet, gaan Arctic Monkeys in maart 2012 door.... Amerika touren. Toch is het aanzienlijk anders dan de vorige 8 US tournees van de afgelopen tijd, blijkt nu. Ze gaan het voorprogramma van de arena-tournee van The Black Keys verzorgen, wat natuurlijk een grootse mogelijkheid voor de band is om tot een hoger niveau in Amerika door te breken.
pi_105102528
In het voorprogramma van The Black Keys?! Dat klinkt eerlijk gezegd eerder als een achteruitgang.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:34:57 #25
192683 AMDB
Visionair.
pi_105102659
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:30 schreef hallo-daar het volgende:
In het voorprogramma van The Black Keys?! Dat klinkt eerlijk gezegd eerder als een achteruitgang.
The Black Keys zijn in Europa al groot... laat staat in hun thuisland!

Maar supertof, The Black Keys _O_
pi_105103173
Dat is wel een hele fijne combinatie zeg, wat dat betreft hebben de muziekliefhebbende Yanks wel mazzel met 'grote' Europese bands die daar ook willen doorbreken.
pi_105104728
En toch.. zal het wel bij elkaar passen vraag ik me dan af. Muzikaal verschilt het immers behoorlijk wat, The Black Keys en AM. Dus wordt nog even afwachten hoe de Black Keys fans dit slikken :Y
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:36:14 #28
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_105141688
The Black Keys zijn sowieso ook geweldig, maar toch voelt het wel erg 'humble' dat AM daar voorprogramma van zal zijn... in mijn hoofd zou het juist andersom moeten zijn ;)
pi_105142222
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:36 schreef Xurk het volgende:
The Black Keys zijn sowieso ook geweldig, maar toch voelt het wel erg 'humble' dat AM daar voorprogramma van zal zijn... in mijn hoofd zou het juist andersom moeten zijn ;)
Mwoa, in America zijn de Monkeys nog niet zo heel groot, de Keys zijn daar wel booming. In europa had het een jaartje geleden zo andersom kunnen zijn :Y
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_105142291
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:36 schreef Xurk het volgende:
The Black Keys zijn sowieso ook geweldig, maar toch voelt het wel erg 'humble' dat AM daar voorprogramma van zal zijn... in mijn hoofd zou het juist andersom moeten zijn ;)
Het is een unieke kans voor Arctic Monkeys. Op het toppunt van hun populariteit hebben ze ook nog gewoon de tour van Oasis als support act gedaan. Ze spelen nu in zalen zoals het legendarische Madison Square Garden (20,000 man), want zo groot zijn The Black Keys op dit moment. Terwijl ze anders in New York City zalen van maximaal 3000 man doen, en buiten de grootste steden vaak Melkweg-achtige zalen, en in sommige staten zelfs verkapte kroegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 03-12-2011 20:00:46 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:06:14 #31
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_105142685
Ik vind het ook heel erg terecht dat ze het doen, daar niet van. Een geweldige kans om ook in de USA voor zoveel man te spelen en zoveel aandacht te krijgen :Y Ik vind ze alleen nóg beter dan The Black Keys, maar volgens mij vinden de meesten in dit topic dat ;)
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:08:34 #32
159761 Arn0
Abbey Road
pi_105142757
Ik ben wel benieuwd wat dit zal betekenen voor de setlist, hoelang ze zullen spelen en welke nummers overgeslagen zullen worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_105142990
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:06 schreef Xurk het volgende:
Ik vind het ook heel erg terecht dat ze het doen, daar niet van. Een geweldige kans om ook in de USA voor zoveel man te spelen en zoveel aandacht te krijgen :Y Ik vind ze alleen nóg beter dan The Black Keys, maar volgens mij vinden de meesten in dit topic dat ;)
Nee, ik snap je helemaal, maar het is in die zin een stuk minder onderdanig dan het lijkt. Het zal geen support act zijn waarin ze in 25 minuten op een verkleind gedeelte van het podium op 50% van het geluidsvolume van de hoofdact in een half-verlichte zaal hun kunstje mogen vertonen. Er zal misschien zelfs nog wel een echt voorprogramma zijn ook. Maar denk ook weer niet dat ze het laten gebeuren dat de 'special guest' The Black Keys naar huis zal blazen, ze moeten al genoeg moeite doen om dat te voorkomen luisterend naar de liedjes ;).

Ben benieuwd welke soort zalen ze in de weken na die tour in Amerika zullen doen, als ze weer teruggaan naar de westkust, misschien gaan ze het daar ook wel in een stuk grotere zalen proberen, in voorbereiding op hun festival-optredens.
pi_105143216
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:06 schreef Xurk het volgende:
Ik vind het ook heel erg terecht dat ze het doen, daar niet van. Een geweldige kans om ook in de USA voor zoveel man te spelen en zoveel aandacht te krijgen :Y Ik vind ze alleen nóg beter dan The Black Keys, maar volgens mij vinden de meesten in dit topic dat ;)
Zou je denken, in het Arctic Monkeys-fantopic? :')
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:22:32 #35
192683 AMDB
Visionair.
pi_105143250
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zou je denken, in het Arctic Monkeys-fantopic? :')
Iedereen hier is een grotere fan van AM dan van The Beatles. True story.
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:24:05 #36
159761 Arn0
Abbey Road
pi_105143320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Iedereen hier is een grotere fan van AM dan van The Beatles. True story.
Ik moet me bijzonder inhouden om hierop te reageren.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_105144387
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik moet me bijzonder inhouden om hierop te reageren.
:D
pi_105144462
Als je kijkt naar de populaire rock-acts in Amerika van de afgelopen jaren, zie je vooral veel folky bluesrock Led Zeppelin-adepten, zoals The White Stripes (of The Dead Weather of The Racounteurs), Black Rebel Motorcycle Club en dus The Black Keys. Laatstgenoemde hebben 10 jaar zo'n 2 miljoen platen verkocht, waarvan hun album van vorig jaar 73.000 exemplaren in de eerste week, waarmee ze van niets op 3 in de Amerikaanse charts kwamen, en ik verwacht dat hun nog te verschijnen nieuwe album een soortgelijk resultaat zal opleveren aankomende week. Niet echt bepaald de stijl van Arctic Monkeys, die veel spannend... Shit, ging het net zo goed om feiten en mening gescheiden te houden ;).

Zoals Arn0 zegt, kun je je afvragen of ze hun set op dit publiek gaat aanpassen. Ik denk het niet, en zou ook niet weten waarom. Of hoe. Het is alleen de vraag of ze voor een festival-setje gaan, of dat ze een uitgebreide selectie uit hun volledige catalogus spelen. Ook hier denk ik dat niet dat er veel zal verschillen, maar zal het vooral gericht zijn op hun recente materiaal.
pi_105151776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:23 schreef Jacobuspower het volgende:
Ik moet het hier ooit eens gezegd hebben:
Peroni :9 _O_
...wat mij onwillekeurig aan The Great Gatsby deed denken.

Tha knows 8-).
pi_105218342


B-kant "You & I".
  maandag 5 december 2011 @ 18:55:18 #41
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105219088
Coole cover.
2000 light years from home
pi_105219605
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:55 schreef Merkie het volgende:
Coole cover.
Denk dat het weer een promo-cover is, met artwork gebaseerd op de aanstaande clip als definitieve cover.
pi_105261835
"You & I" is nou niet echt een typische Arctic Monkeys titel.
pi_105261993
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:17 schreef hallo-daar het volgende:
"You & I" is nou niet echt een typische Arctic Monkeys titel.
Nee, de titels worden minder imo.
pi_105263980
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:17 schreef hallo-daar het volgende:
"You & I" is nou niet echt een typische Arctic Monkeys titel.
Ik verwacht dat Alexa er weer aan moet geloven, op een al dan niet subtielere of minder subtiele wijze als op "Evil Twin". Kan zelf persoonlijk smakelijk lachen om z'n rebound-acties sinds de zomer, als ik zo vrij mag zijn om het zo te interpreteren... De aankondiging van "Suck It And See" tijdens de Engelse arena-tournee spande de kroon.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:20 schreef Kijana het volgende:

[..]

Nee, de titels worden minder imo.
Sta me bij, wat kunnen titels nu weer schelen :P? Ik weet nog wel wat mijn eerste gedachte was bij het lezen van "D Is For Dangerous", "Dangerous Animals" of "The Hellcat Spangled Shalalala"... B-kanten deze periode zijn van erg hoog niveau, liever één hele goede elke ronde, dan twee half-afgemaakte ideeën, wat ik bij het vorige album vaak van 'de derde' B-kant vond, dus ik ben benieuwd of deze het niveau van "Little Illusion Machine" en niet te vergeten "Evil Twin" kan vasthouden, wat ongetwijfeld 2 van hun 10 beste liedjes dit jaar zijn.

Hier, interviewtje met Richard Ayoade uit de net verschenen NME, over de "Submarine"-soundtrack, die ze op 32 in hun eindejaarslijst plaatsen. "Suck It And See" staat op 6. De solo-versie van "Piledriver Waltz" is nummer 33 in 'best tracks of 2011'. "Hellcat" is 22. Mojo Magazine heeft ze op 39, Q Magazine op een meer dan terechte 7.

  dinsdag 6 december 2011 @ 19:12:25 #46
159761 Arn0
Abbey Road
pi_105264262
Om nu dat korte EPtje in de albumlijst van 2011 te zetten..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:14:49 #47
192683 AMDB
Visionair.
pi_105264363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Alexa er weer aan moet geloven, op een al dan niet subtielere of minder subtiele wijze als op "Evil Twin". Kan zelf persoonlijk smakelijk lachen om z'n rebound-acties sinds de zomer, als ik zo vrij mag zijn om het zo te interpreteren... De aankondiging van "Suck It And See" tijdens de Engelse arena-tournee spande de kroon.

[..]

Sta me bij, wat kunnen titels nu weer schelen :P? Ik weet nog wel wat mijn eerste gedachte was bij het lezen van "D Is For Dangerous", "Dangerous Animals" of "The Hellcat Spangled Shalalala"... B-kanten deze periode zijn van erg hoog niveau, liever één hele goede elke ronde, dan twee half-afgemaakte ideeën, wat ik bij het vorige album vaak van 'de derde' B-kant vond, dus ik ben benieuwd of deze het niveau van "Little Illusion Machine" en niet te vergeten "Evil Twin" kan vasthouden, wat ongetwijfeld 2 van hun 10 beste liedjes dit jaar zijn.

Hier, interviewtje met Richard Ayoade uit de net verschenen NME, over de "Submarine"-soundtrack, die ze op 32 in hun eindejaarslijst plaatsen. "Suck It And See" staat op 6. De solo-versie van "Piledriver Waltz" is nummer 33 in 'best tracks of 2011'. "Hellcat" is 22. Mojo Magazine heeft ze op 39, Q Magazine op een meer dan terechte 7.

[ link | afbeelding ]
Geniaal interview (tenminste, geniale antwoorden)!
pi_105269850
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

...wat mij onwillekeurig aan The Great Gatsby deed denken.

Tha knows 8-).
Ik snap niet precies wat je bedoelt, je bedoelt toch niet het boek "The Great Gatsby"? Wel een geniaal boek trouwens!
pi_105271043
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:59 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ik snap niet precies wat je bedoelt, je bedoelt toch niet het boek "The Great Gatsby"? Wel een geniaal boek trouwens!
Bar in Sheffield, waarvan Arn0 zich meer kan herinneren dan ik ;).
pi_105271236
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Bar in Sheffield, waarvan Arn0 zich meer kan herinneren dan ik ;).
Haha, dat verklaart iig wel de connectie met Peroni ;)
  woensdag 7 december 2011 @ 09:47:48 #51
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_105285107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:14 schreef AMDB het volgende:

[..]

Geniaal interview (tenminste, geniale antwoorden)!
Inderdaad zeg :')
pi_105285812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:47 schreef Xurk het volgende:

[..]

Inderdaad zeg :')
Als interviewer voel je je toch ook behoorlijk overbodig als je dat soort antwoorden krijgt :')
pi_105298085
Alvast een voorschotje op die andere video:

pi_105301095
Blijft wel een steengoed nummer. Vooral dat outro/die 'riff' van Alex O+. Toch had dit nummer niet misstaan op een American Pie soundtrack.. Het is raar dat ik dat zeg over een nummer dat ik goed vind.
pi_105301328
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:18 schreef hallo-daar het volgende:
Blijft wel een steengoed nummer. Vooral dat outro/die 'riff' van Alex O+. Toch had dit nummer niet misstaan op een American Pie soundtrack.. Het is raar dat ik dat zeg over een nummer dat ik goed vind.
Zie!! Mijn Green Day-referentie van toen ik de track voor het eerst hoorde :Y.

En ik merkte een van de avonden in The O2 vorige maand dat hij toch weer moeite had met desbetreffende 'riff' :P.
pi_105301925
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zie!! Mijn Green Day-referentie van toen ik de track voor het eerst hoorde :Y.

En ik merkte een van de avonden in The O2 vorige maand dat hij toch weer moeite had met desbetreffende 'riff' :P.
Ja, ik las het laatst. Ik denk nog steeds aan Green Day als ik dat nummer hoor :P. You waanted iiiiit/ You goot iiiiit/ But you don't want it noohooow
pi_105307590
Het recente verhaal over de rider van Adele (http://www.rollingstone.c(...)ropean-beer-20111206) deed me denken aan een foto die ik schoot na afloop van de Don Valley Bowl-optredens in Sheffield afgelopen juni:

pi_105345496
Lees ik dat goed? Spelen Arctic Monkeys op een festival in Australie op 31 december van 22:45 tot 0:05? Wow. /cue "Secret Door" in de toegift met de climax om 0:00 :P.
pi_105353489
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2011 18:11 schreef Aisumasen het volgende:
Lees ik dat goed? Spelen Arctic Monkeys op een festival in Australie op 31 december van 22:45 tot 0:05? Wow. /cue "Secret Door" in de toegift met de climax om 0:00 :P.
Wow dat lijkt me wel heel erg vet zeg! Na de primeur van het confetti-kanon dit jaar dan de primeur van vuurwerk :D?
  donderdag 8 december 2011 @ 21:25:19 #60
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105354565
Gewoon She's Thunderstorms om 23:59 inzetten.

2000 light years from home
pi_105393535
OOR's eindejaareditie bevat meer dan eens de naam Arctic Monkeys. Hoe serieus de lijst te nemen is met een album als die van The Vaccines op 7 valt over te discussieren, maar in elk geval staat "Suck It And See" op een nette 11, flink boven de albums die je bovenaan zou verwachten.

"Het vierde Arctic Monkeys-album laat zich eenvoudig samenvatten: minder experimentalisme, meer ambachtelijke pop en een opvallende hoofdrol voor de even weirde als geestige teksten van Alex Turner. Nog geen spoortje van verval."

Doch verklaren ze onder het kopje 'de flops van 2011', tussen marginale releases als Kaiser Chiefs, SuperHeavy, White Lies, Radiohead, The Wombats en Limp Bizkit ook Arctic Monkeys, die "ook maar niet die laatste stap richting de Echte Groten Der Aarde zetten, al lijkt nu, met vetkuif en leren jasje, wel Amerika veroverd te worden".

Onze held Miles Kane staat op 28, ver boven zijn geestverwanten Beady Eye (37) en Noel Gallagher (43). Eerstgenoemde verklaart verderop in het blad de nu al iconische optredens van Arctic Monkeys in de O2 Arena te Londen als de beste show die hij dit jaar gezien heeft. Harm Groustra vind datzelfde van de show in Paradiso, hij heeft Miles Kane in Bitterzoet op 4 staan.

Verderop is "Suck It And See" te vinden in de individuele lijstjes van Leo Blokhuis (8), Hester Carvalho (4), Yorick Buwalda (8), Sven Gerrets (7), Oene Kummer (10), Tiemen Koopman (7), Raymond Rotteveel (2), Tom Springveld (3).
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:19:05 #62
52513 whosvegas
The Trickster
pi_105394067
De eerste twee albums zijn goed, daarna is het minder geworden
Are you nuts??
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:31:20 #63
192683 AMDB
Visionair.
pi_105394894
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:10 schreef Aisumasen het volgende:
OOR's eindejaareditie bevat meer dan eens de naam Arctic Monkeys. Hoe serieus de lijst te nemen is met een album als die van The Vaccines op 7 valt over te discussieren, maar in elk geval staat "Suck It And See" op een nette 11, flink boven de albums die je bovenaan zou verwachten.

"Het vierde Arctic Monkeys-album laat zich eenvoudig samenvatten: minder experimentalisme, meer ambachtelijke pop en een opvallende hoofdrol voor de even weirde als geestige teksten van Alex Turner. Nog geen spoortje van verval."

Doch verklaren ze onder het kopje 'de flops van 2011', tussen marginale releases als Kaiser Chiefs, SuperHeavy, White Lies, Radiohead, The Wombats en Limp Bizkit ook Arctic Monkeys, die "ook maar niet die laatste stap richting de Echte Groten Der Aarde zetten, al lijkt nu, met vetkuif en leren jasje, wel Amerika veroverd te worden".

Onze held Miles Kane staat op 28, ver boven zijn geestverwanten Beady Eye (37) en Noel Gallagher (43). Eerstgenoemde verklaart verderop in het blad de nu al iconische optredens van Arctic Monkeys in de O2 Arena te Londen als de beste show die hij dit jaar gezien heeft. Harm Groustra vind datzelfde van de show in Paradiso, hij heeft Miles Kane in Bitterzoet op 4 staan.

Verderop is "Suck It And See" te vinden in de individuele lijstjes van Leo Blokhuis (8), Hester Carvalho (4), Yorick Buwalda (8), Sven Gerrets (7), Oene Kummer (10), Tiemen Koopman (7), Raymond Rotteveel (2), Tom Springveld (3).
Het enige lijstje dat telt is de mijne.
pi_105416799
Ben ik nu genaaid?
http://www.leboncoin.fr/billetterie/264026901.htm?ca=22_s

Deze had m'n vriendin gekocht, die heeft ze in bezit, dezelfde als op de foto. En nu is deze advertentie weer erop gezet, een maand later ofzo.
pi_105417931
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:42 schreef MilanILF het volgende:
Ben ik nu genaaid?
http://www.leboncoin.fr/billetterie/264026901.htm?ca=22_s

Deze had m'n vriendin gekocht, die heeft ze in bezit, dezelfde als op de foto. En nu is deze advertentie weer erop gezet, een maand later ofzo.
Misschien heeft de verkoper er meer, en heeft hij de verkeerde foto geüpload? Of de kaartjes die in het bezit van je vriendin zijn, zijn nep?
pi_105417965
Ja, even de verkoper contacteren zou ik zeggen. (en niet meteen kwaad reageren :P )
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_105419500
M'n vriendin zei net inderdaad ook dat ie er nog 2 had. En aan de nummers op de kaartjes te zien (eindigt op 41 en 44) zou dat wel kunnen. Ik ben gewoon fucking paranoid door dat hele gedoe met de normale ticketverkoop toen :P
pi_105425100
Die stomme Fransen konden toch geen nieuwe kaarten versturen toen ze kwijtgeraakt waren dus misschien scannen ze de kaarten ook niet bij de ingang.
pi_105470480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:49 schreef MCH het volgende:
Die stomme Fransen konden toch geen nieuwe kaarten versturen toen ze kwijtgeraakt waren dus misschien scannen ze de kaarten ook niet bij de ingang.
Doen ze dan ook niet, inderdaad.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:15 schreef MilanILF het volgende:
M'n vriendin zei net inderdaad ook dat ie er nog 2 had. En aan de nummers op de kaartjes te zien (eindigt op 41 en 44) zou dat wel kunnen. Ik ben gewoon fucking paranoid door dat hele gedoe met de normale ticketverkoop toen :P
Helpt het je als ik zeg dat er van de week weer kaarten beschikbaar waren via de reguliere verkooppunten O-)?
pi_105490838
Als voorbode van de clip kan ik deze week melden:

quote:
Arctic Monkeys will release 'Black Treacle' the new single from 'Suck It and See' on Monday 23rd January 2012. 'Black Treacle' will be available on 7" and Mp3 Digital Download backed with exclusive B-side.

Limited 7” (1500 copies) on heavyweight vinyl with exclusive new B-side.

The B-side features Richard Hawley and the band in their infamous Death Ramps guise.
De combinatie van mijn minst favoriete (Richard Hawley, "Bad Woman") en meest favoriete (Death Ramps, "Little Illusion Machine") factoren voor een B-kant.
  maandag 12 december 2011 @ 13:51:21 #71
192683 AMDB
Visionair.
pi_105491274
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:39 schreef Aisumasen het volgende:
Als voorbode van de clip kan ik deze week melden:

[..]

De combinatie van mijn minst favoriete (Richard Hawley, "Bad Woman") en meest favoriete (Death Ramps, "Little Illusion Machine") factoren voor een B-kant.
Bad Woman _O_ _O_ _O_
pi_105509041
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:39 schreef Aisumasen het volgende:
Als voorbode van de clip kan ik deze week melden:

[..]

De combinatie van mijn minst favoriete (Richard Hawley, "Bad Woman") en meest favoriete (Death Ramps, "Little Illusion Machine") factoren voor een B-kant.
Hmm. Ik ben benieuwd, kan er nog niet zo veel over zeggen.

Maar deze week dus nog de videoclip?

Wanneer wordt de rest van de Europese Tour trouwens bekend gemaakt Aisu?
Wel apart dat ze er zo lang mee wachten na de bekendmaking van Frankrijk en Spanje..
pi_105516423
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer wat nieuws komt over de Europese tour ja.
Assassin stabs you in your back.
  maandag 12 december 2011 @ 22:53:06 #74
192683 AMDB
Visionair.
pi_105516780
Kunnen we wel een streep door zetten denk ik...
pi_105519276
Weinig liefde voor Nederland.
pi_105520616
Vrij belachelijk als dat echt zo is, maar er is nog wat tijd in februari voor Europa. Ze kunnen toch niet Scandinavië of Duitsland (en Nederland) negeren terwijl die Fransen zoveel shows krijgen. :r
pi_105544124
Waar baseren jullie dit op?! :D Dat gezegd te hebben...

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:51 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Hmm. Ik ben benieuwd, kan er nog niet zo veel over zeggen.

Maar deze week dus nog de videoclip?

Wanneer wordt de rest van de Europese Tour trouwens bekend gemaakt Aisu?
Wel apart dat ze er zo lang mee wachten na de bekendmaking van Frankrijk en Spanje..
Ik vertrouw op wat ik gehoord heb, en dat was 'februari'. Wel moet ik eerlijk zijn en zeggen dat (zoals de oplettende lezer al heeft kunnen merken) de aanwijzingen nu volledig opgedroogd lijken. De (toen aanstaande) aankondigingen - Spanje, Parijs, rest van Frankrijk, rest van Eu... oh nee, toch niet - zijn sowieso uitgesteld, wat heel veel of heel weinig kan zeggen, en er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd. Het zou me niet verbazen als dit nieuws er straks 'ineens' is, maar dat er ergens in een laat stadium iets nog niet rond is gemaakt, is een ding wat zeker is. Ze moeten zoals je zegt wel gaan opschieten.

En zeg nou eerlijk, voorkennis of geen voorkennis, kijk eens naar het huidige tour-schema, en trek je conclusies. (Plus dat ik jullie vertel dat ze ná Zuid-Amerika teruggaan om de gehele maand april te touren door.... Amerika).
pi_105549736
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 18:46 schreef Aisumasen het volgende:
Waar baseren jullie dit op?! :D Dat gezegd te hebben...

[..]

Ik vertrouw op wat ik gehoord heb, en dat was 'februari'. Wel moet ik eerlijk zijn en zeggen dat (zoals de oplettende lezer al heeft kunnen merken) de aanwijzingen nu volledig opgedroogd lijken. De (toen aanstaande) aankondigingen - Spanje, Parijs, rest van Frankrijk, rest van Eu... oh nee, toch niet - zijn sowieso uitgesteld, wat heel veel of heel weinig kan zeggen, en er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd. Het zou me niet verbazen als dit nieuws er straks 'ineens' is, maar dat er ergens in een laat stadium iets nog niet rond is gemaakt, is een ding wat zeker is. Ze moeten zoals je zegt wel gaan opschieten.

En zeg nou eerlijk, voorkennis of geen voorkennis, kijk eens naar het huidige tour-schema, en trek je conclusies. (Plus dat ik jullie vertel dat ze ná Zuid-Amerika teruggaan om de gehele maand april te touren door.... Amerika).
Jah, Februari lijkt inderdaad ook het meest logisch. We zullen wel zien hoe snel we het te horen krijgen en of er nog iets terecht van gaat komen :P.
En anders doen ze het gewoon lekker in mei, ook geen probleem.

Wat denk je dat ze na de tour door Amerika in April gaan doen? Nog de laatste uithoeken van Europa en dan een kortstondig terugkeer naar hun thuisland?
pi_105554539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:43 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Jah, Februari lijkt inderdaad ook het meest logisch. We zullen wel zien hoe snel we het te horen krijgen en of er nog iets terecht van gaat komen :P.
En anders doen ze het gewoon lekker in mei, ook geen probleem.

Wat denk je dat ze na de tour door Amerika in April gaan doen? Nog de laatste uithoeken van Europa en dan een kortstondig terugkeer naar hun thuisland?
Daar kunnen we amper over speculeren als we nog niet eens zeker zijn over hoe het gat in februari opgevuld gaat worden, haha. Dat is lastig aan vroegtijdige informatie zoals deze. Er is een reden dat sommige dingen nog niet aangekondigd worden, of nooit aangekondigd werden. Het zou heel raar zijn, geen enkele grote losse show in zó veel landen waar deze band populair is, tegen die tijd bijna een jaar na de release van het album :)...

Dat is alles wat ik kan zeggen, het heeft op dit punt weinig zin om te speculeren. De arena-tour met The Black Keys zal worden uitgebreid naar de westkust van Amerika, ze zijn bezig met Coachella, en dan is het ondertussen mei 2012... Ik zou het eigenaardig vinden als het zo ver komt.
pi_105555082
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Daar kunnen we amper over speculeren als we nog niet eens zeker zijn over hoe het gat in februari opgevuld gaat worden, haha. Dat is lastig aan vroegtijdige informatie zoals deze. Er is een reden dat sommige dingen nog niet aangekondigd worden, of nooit aangekondigd werden. Het zou heel raar zijn, geen enkele grote losse show in zó veel landen waar deze band populair is, tegen die tijd bijna een jaar na de release van het album :)...

Dat is alles wat ik kan zeggen, het heeft op dit punt weinig zin om te speculeren. De arena-tour met The Black Keys zal worden uitgebreid naar de westkust van Amerika, ze zijn bezig met Coachella, en dan is het ondertussen mei 2012... Ik zou het eigenaardig vinden als het zo ver komt.
Haha, ik sloeg een beetje door :P.
We zullen het iig wel allemaal zien.
Als ik ze nog maar kan zien voor het einde van de tour vind ik het allemaal goed ^O^
pi_105565462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:14 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Haha, ik sloeg een beetje door :P.
We zullen het iig wel allemaal zien.
Als ik ze nog maar kan zien voor het einde van de tour vind ik het allemaal goed ^O^
Dat sowieso natuurlijk, al was het maar op Pinkpop. (Oh no, he didn't :P!!!). Ik twijfel nog steeds niet aan de maand die ik zo lang met zekerheid riep, al was het alleen maar als je kijkt naar het schema van het voorprogramma.

Veel recente interviews de laatste periode met best interessante quotes. (Is er überhaupt hier gepost dat ze vorige maand voor de 88ste keer op de voorpagina van de NME stonden, ditmaal met een - vanzelfsprekend weinig onthullend* - 'on the road'-verslag?).
*Ok, misschien enkel dat Aleks die Nokia uit 2006 van 'em heeft omgeruild voor een iPhone.

Vond het grappig om te lezen dat de band nú alweer niet tevreden is met in dit geval het artwork van het laatste album, net een half jaar oud. ("Thriller" als titel, en Matt op z'n skates in de studio als hoes was beter geweest). Matt ging zelfs zo ver om te zeggen dat alleen het debuut goed gelukt was op het visuele front. Het kwam er in ieder geval weer op neer dat vooral FWN 'gehaast' was in alle opzichten. Ook interessant dat ze het presenteren van nieuw materiaal, ver voor de album-release, in januari 2009 in Australië, achteraf geen goed idee vonden. Ze blijven kritisch.

3 jaar verder, wederom in de zomer in Australië. Behoorlijk benieuwd naar de koers in de live-formatie. Kan zonder vijfde man eerlijk gezegd alleen maar achteruit gaan, nadat ze op het toppen van hun kunnen waren tijdens de arena-tour in Engeland. Of toch niet?
pi_105567582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 08:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat sowieso natuurlijk, al was het maar op Pinkpop. (Oh no, he didn't :P!!!). Ik twijfel nog steeds niet aan de maand die ik zo lang met zekerheid riep, al was het alleen maar als je kijkt naar het schema van het voorprogramma.

Veel recente interviews de laatste periode met best interessante quotes. (Is er überhaupt hier gepost dat ze vorige maand voor de 88ste keer op de voorpagina van de NME stonden, ditmaal met een - vanzelfsprekend weinig onthullend* - 'on the road'-verslag?).
*Ok, misschien enkel dat Aleks die Nokia uit 2006 van 'em heeft omgeruild voor een iPhone.

Vond het grappig om te lezen dat de band nú alweer niet tevreden is met in dit geval het artwork van het laatste album, net een half jaar oud. ("Thriller" als titel, en Matt op z'n skates in de studio als hoes was beter geweest). Matt ging zelfs zo ver om te zeggen dat alleen het debuut goed gelukt was op het visuele front. Het kwam er in ieder geval weer op neer dat vooral FWN 'gehaast' was in alle opzichten. Ook interessant dat ze het presenteren van nieuw materiaal, ver voor de album-release, in januari 2009 in Australië, achteraf geen goed idee vonden. Ze blijven kritisch.

3 jaar verder, wederom in de zomer in Australië. Behoorlijk benieuwd naar de koers in de live-formatie. Kan zonder vijfde man eerlijk gezegd alleen maar achteruit gaan, nadat ze op het toppen van hun kunnen waren tijdens de arena-tour in Engeland. Of toch niet?
Haha, als allerlaatste optie misschien maar anders echt niet hoor :P.
Ik denk eerlijk gezegd dat het zeker niet achteruit zal gaan en dat ze ons flink gaan verrassen. Hebben we niet al vaak genoeg gedacht bij deze tour dat ze toen op de toppen van hun kunnen waren? Ik ben wel benieuwd of ze nu vinden dat ze de perfecte setlist hebben gevonden en of ze die dus zo houden of weer gaan omgooien.
We kunnen iig nog een half jaar genieten van de tourende Monkeys O+
pi_105567715
Als ze op Pinkpop staan dan skip ik ze, geen zin om tussen de Springsteen bejaarden te staan.
pi_105569060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 08:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
Veel recente interviews de laatste periode met best interessante quotes. (Is er überhaupt hier gepost dat ze vorige maand voor de 88ste keer op de voorpagina van de NME stonden, ditmaal met een - vanzelfsprekend weinig onthullend* - 'on the road'-verslag?).
*Ok, misschien enkel dat Aleks die Nokia uit 2006 van 'em heeft omgeruild voor een iPhone.

quote:
*Ok, misschien enkel dat Aleks die Nokia uit 2006 van 'em heeft omgeruild voor een iPhone.
quote:
Aleks
Woah, hold on. Aleks? AleKS?

Nepfan.
  woensdag 14 december 2011 @ 12:10:49 #85
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_105570690
Juist niet ;)
pi_105570715
Oeh, Pinkpop zou wel vet zijn als het op dezelfde dag als Springsteen is.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_105570769
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:11 schreef Arn0 het volgende:
Oeh, Pinkpop zou wel vet zijn als het op dezelfde dag als Springsteen is.
Nee, doe dan Pearl Jam ofzo, Springsteen :N
pi_105570811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:14 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nee, doe dan Pearl Jam ofzo, Springsteen :N
Allebei vergane glorie :')
pi_105570951
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Allebei vergane glorie :')
True. Net als de mensen die er op afkomen
pi_105571053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:10 schreef Xurk het volgende:
Juist niet ;)
Ha, dan heb ik iets gemist. :+
pi_105571257
Sowieso Pinkpop :')
  woensdag 14 december 2011 @ 20:06:29 #92
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105588892
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:16 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

[..]

[..]

Woah, hold on. Aleks? AleKS?

Nepfan.
You're the nepfan here, onwetende :6 .
2000 light years from home
pi_105589480
Doe maar Pinkpop met de Stone Roses ofzo, alleen dan ben ik er :P
Maar for serious, als er de rest van de dag niet veel interessants staat ga ik niet alleen voor de Monkeys naar het roze hoedjes paradijs.
pi_105591665
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

You're the nepfan here, onwetende :6 .
Ik liep maar wat te sarren, yo!

Leg het dan uit, all-knowing! :P
pi_105591943
Volgens mij weet de gemiddelde volger van de reeks dit wel. Geen uitleg nodig
  woensdag 14 december 2011 @ 21:02:13 #96
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_105592272
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:50 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ik liep maar wat te sarren, yo!

Leg het dan uit, all-knowing! :P
In een oud interview uit 2006 noemde NME (of zo'n ander rommelblaadje) Alex nog Aleks :P .
2000 light years from home
pi_105592469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

In een oud interview uit 2006 noemde NME (of zo'n ander rommelblaadje) Alex nog Aleks :P .
Pfffffffffff. Want die triviale (gedateerde) meuk moet je natuurlijk weten. Obviously.
pi_105592591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:55 schreef portie het volgende:
Volgens mij weet de gemiddelde volger van de reeks dit wel. Geen uitleg nodig
Nee hoor, maar dat soort dingen interesseert me dan ook he-le-maal niks.
pi_105593519
Zucht, nu dít weer... :P

Het was een toch al flauw geworden grapje, in de eerste plaats om de geposte onzin gekscherend te benadrukken. Oorsprongen uit een totaal uit de lucht gegrepen tabloid-verhaal uit 2007. A source said... http://www.thesun.co.uk/s(...)ner-Kome-off-it.html
pi_105593713
quote:
15s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:27 schreef Aisumasen het volgende:
Zucht, nu dít weer... :P

Het was een toch al flauw geworden grapje, in de eerste plaats om de geposte onzin gekscherend te benadrukken. Oorsprongen uit een totaal uit de lucht gegrepen tabloid-verhaal uit 2007. A source said... http://www.thesun.co.uk/s(...)ner-Kome-off-it.html
We hebben niks anders meer om over te discussiëren dus dan maar lekker posten over Aisu's flauwe grap :P.
pi_105594407
quote:
15s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:27 schreef Aisumasen het volgende:
Zucht, nu dít weer... :P

Het was een toch al flauw geworden grapje, in de eerste plaats om de geposte onzin gekscherend te benadrukken. Oorsprongen uit een totaal uit de lucht gegrepen tabloid-verhaal uit 2007. A source said... http://www.thesun.co.uk/s(...)ner-Kome-off-it.html
Nah, my bad: ik liep maar wat te stoken, want jou een nepfan noemen is natuurlijk bullocks, gezien alle anekdotes en nieuwtjes de afgelopen jaren. :D

It kinda backfired is all.
Post-icons zijn te subtiel vrees ik, dan maar weer shitloads aan smileys!
pi_105594700
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:44 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Nah, my bad: ik liep maar wat te stoken, want jou een nepfan noemen is natuurlijk bullocks, gezien alle anekdotes en nieuwtjes de afgelopen jaren. :D

It kinda backfired is all.
Post-icons zijn te subtiel vrees ik, dan maar weer shitloads aan smileys!
Haha, nee, dat was voor mij wel duidelijk. Weet ik toch :P.

Nog een semi-recent iets:

pi_105595726
Submarine staat overigens weer op de luisterpaal!
pi_105748301
Nu het richting het eind van het jaar gaat, ben ik benieuwd, wat is de consensus hier over "Suck It And See", een half jaar na release?

Favoriete songs alhier zijn respectievelijk "All My Own Stunts", "Black Treacle", "Suck It And See" en "The Hellcat Spangled Shalalala". Daarna "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair", wat in retrospectie de perfecte eerste single-keuze was, en "Brick By Brick", de song die het plezier in de band terugbracht, maar in beide gevallen 2 nummers die je vooral live moet ervaren. "Library Pictures" en "Reckless Serenade" horen daar toch echt achter in de lijst, dat is iets waar ik later op terugkom. Maar da's wel zo'n beetje waar ik de grens trek bij nummers op 'AM-niveau'.

Het ding wat me tegenstaat aan dit album is tevens het manco aan "She's Thunderstorms", die past prima in de sfeer van dit album, maar het klinkt allemaal te ongepolijst op meerdere vlakken. Mooie song op zich - al mogen ze hem NOOIT meer live spelen, laat dat duidelijk zijn - maar je hoort telkens dat Turner en band beter kunnen. Ik denk dat "Piledriver Waltz" het beste liedje is wat Alex Turner dit jaar heeft geschreven, maar zéker niet in de Arctic Monkeys-versie. Dus dat kan ik daar niet echt los van zien. "Love Is A Laserquest" valt ook in die categorie, zelden heb ik Matt zo ongeïnspireerd gehoord. En deze stijl heeft Alex al eens beter gedaan. Véél beter. Ongeïnspireerd en mislukt is wat me gelijk bij het laatste nummer van het album, en tevens op mijn lijst, terecht brengt. Festival-crescendo's moeten ze voortaan maar overlaten aan Snow Patrol en Elbow, hoor...

Ok, het ding waar ik het net al een beetje over had, is wat ik heb met zeker de helft van de nummers op dit album, namelijk dat het qua productie en instrumentatie allemaal hetzelfde klinkt. Dit is een overduidelijk bewuste keuze geweest, maar het betekent wel dat het veel minder 'lijmt' dan de voorgaande albums - ja, inclusief "Humbug" -, al klinkt dat waarschijnlijk heel erg tegenstrijdig. Dit zijn 12 (11...) hele goede losse songs, die in de studio zijn opgenomen, en dat is wat je terughoort op de plaat. Maar zo klinkt het ook letterlijk, bijna als een live opgenomen studio-sessie. Wat in alle rechtvaardigheid niet ver van de waarheid af staat.

Er zijn qua songs 6 absolute uitblinkers wat mij betreft. De overige nummers zijn verre van middelmatig, maar klinkt wel als een soort 'mal'. De band die het gehele album dezelfde instrumenten lijkt te bespelen, bij wijze van spreken, en Alex's stem die daar heel dik bovenop ligt, in dunne lijntjes. Het is hier en daar of Turner vergeten is wat gaten qua songwriting in te vullen, wat weer los van de productie staat, maar niet los van de werkwijze. Gelukkig heb ik in de 7 keer dat ik ze sinds de release live zag geleerd dat de meeste van die songs hun kracht live hebben bewezen, dus ik wil het niet al te negatief laten overkomen. Plus dat de liedjes live zijn gegroeid, wat sowieso met al het post-FWN werk het geval is. En sowieso de tracks genoemd in de eerste alinea misstaan in geen enkele 'best of Arctic Monkeys'-playlist.

Ik weet zeker dat als ze iets langer aan bepaalde liedjes en vooral het studio-werk hadden geschaafd, het als album allemaal iets overtuigender was geweest. Maar het is goed zo, want dat had het hele doel en de werkwijze onderuit gehaald. En wat heeft dat ze goed gedaan!
pi_105753213
Mijn top 5 nummers van Suck It And See:

• All My Own Stunts
• Library Pictures
• Brick By Brick
• Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
• The Hellcat Spangled Shalalala

Bij Hellcat stoor ik mij wel aan het gitaarwerk van Jamie tijdens het refrein.
Reckless Serenade vind ik wel leuk, That's Where You're Wrong ook wel. Suck It And See kan er ook nog wel mee door.
She's Thunderstorms luister ik nooit, Black Treacle ook niet. Love Is A Laserquest wil ik het liefst nooit meer horen. Piledriver Waltz hadden ze niet op het album moeten gooien.

Ik vind de stijl die ze opgaan steeds minder worden. Hopelijk draaien ze weer bij. Maar SIAS is voor mij echt het minste album van AM.
pi_105753394
S&S gaat niks meer worden bij mij, ik blijf de nummers skippen. Alleen Library Pictures is goed _O_
pi_105780404
Wel goed album, maar hij boeit me niet zo als de vorigen. Beetje album dat mn moeder wel leuk zou vinden.

Te weinig Helders.
pi_105781421
Als een muzikale discussie het topic niet kan opschudden, moet het kerst-cadeautje daar maar voor gaan zorgen O-):

  maandag 19 december 2011 @ 19:04:22 #109
159761 Arn0
Abbey Road
pi_105782372
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_105782764
quote:
4s.gif Op maandag 19 december 2011 18:44 schreef Aisumasen het volgende:
Als een muzikale discussie het topic niet kan opschudden, moet het kerst-cadeautje daar maar voor gaan zorgen O-):

Nou, dat duurde ook lang :'). Vroeg me al af of we gingen wachten op middernacht, of gewoon de Guardian-primeur gingen pakken.

Fantastische trip down memory lane was het.

edit: Nee, schrap wat op deze plek stond, laten we het leuk houden :P.
  maandag 19 december 2011 @ 19:19:23 #111
159761 Arn0
Abbey Road
pi_105783178
Hoogtepuntje was toch wel de kerel met de Alex Turner tattoo.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_105783660

Ok, dat toch maar: wie zei ook alweer precies wat over een 'DVD', en over beelden die enkel met de intentie om te gebruiken voor de grote schermen geschoten waren...? Dank.
pi_105783854
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:36 schreef Aisumasen het volgende:
Nu het richting het eind van het jaar gaat, ben ik benieuwd, wat is de consensus hier over "Suck It And See", een half jaar na release?
Mijn mening is ook verdeeld. Aan de ene kant heb je (vinyldenker hier) de A-zijde, met simpele popsongs. Waar She's Thunderstorms en in nog grotere mate Brick By Brick (wat ik overigens het slechtste nummer in hun hele repertoire vind, maar dat terzijde) er uit springen als simpele meezing-popsongs, balanceren Don't Sit Down en Library Pictures het geheel een beetje. Al laat het idee dat het beide geen serieuze nummers zijn mij niet helemaal los. The Hellcat is wel erg goed, maar heeft ook een meezingfactor die ik liever niet meer terug hoor in het volgende album.

Dan de B-zijde. Die vind ik -ben ik de enige hier?- echt ijzersterk. Allemaal prachtige nummers met wonderschone teksten. Komen live misschien af en toe niet geheel tot hun recht, voor zover ze ze al spelen, maar wisten mij heel snel te grijpen. Hoogtepunten vooral Love is a Laserquest en That's Where You're Wrong, met volgens mij de mooiste teksten die Alex ooit geschreven heeft. All My Own Stunts en Reckless Serenade zijn weer simpel, maar doordacht. Beter dan de simpelere tracks in de eerste helft van het album.

Negatieve uitschieter is trouwens nog Piledriver Walz, een track waar misschien helemaal niets mis mee was geweest als de versie op de Submarine EP niet zo veel beter was. De albumversie voelt overcompleet aan, alsof de band zich opdringt in het intieme optreden van Alex.

Samenvattend een erg goed album dat ik met plezier luister. Toch blijft bij mij de nasmaak hangen dat er meer in had gezeten, dat ze zichzelf niet ten volste er op gezet hebben. Daarvoor klinken sommige nummers te veel hetzelfde. Ik hoop dat ze zichzelf weten te herpakken voor het volgende album en mij daarmee weer weten te grijpen zoals ze met Humbug deden.
pi_105795410
Suck It And See (plus b-sides) is het minste werk tot nu toe. De liedjes zijn over het algemeen een beetje saai. Geen van mijn favorieten zou in mijn 'all time' Arctic Monkeys-top 10 zitten. Ik mis spannende momenten die de vorige albums wel hadden, zoals het magistrale outro van "Secret Door" of de climaxen van "505" en "Dance Little Liar".
"Wrong" en "Laserquest" behoren tot het slechtste werk van de band tot nu toe. Je kan wel horen bij de akoestische sessies dat "Laserquest" een heel fijn nummer kan zijn, maar het is door de band te laconiek uitgewerkt. "I.D.S.T" behoort ook tot het slechtste werk, maar dat is slechts een onserieuze meeschreeuwer.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:21 schreef Xrenity het volgende:

Te weinig Helders.
Hier ben ik het roerend mee eens. Vooral bij Humbug heeft hij te gekke drumpartijen. Ik noem een "Pretty Visitors", of meer subtieler drumwerk bij "Secret Door" en "My Propeller". Ik hoop dat we dat soort drumwerk weer te horen krijgen op een nieuw album. Alhoewel ik zijn simpelere drums op Suck It And See wel kan begrijpen, de 'liedjes' moesten juist meer op de voorgrond.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 00:13 schreef Kijana het volgende:

Bij Hellcat stoor ik mij wel aan het gitaarwerk van Jamie tijdens het refrein.
Grappig dat je dat zegt. Doet een vriend van mij ook. Bij heel veel liedjes van het album overigens.
"Hellcat" is trouwens het enige nummer waarbij er bij mij sprake was van liefde op het eerste gehoor, bij het optreden bij Jools Holland dat ik toen op tv zag. Mijn meeste memorabele moment als ik denk aan SIAS. Toen keek ik nog zo uit naar het album.
pi_105799496
Anders dan de meeste mensen hier ben ik toch wel echt blij met S&S. Er staan een paar geniale nummers op (Black Treacle, The Hellcat, AMOS, Reckless & S&S) twee hele goede (Wrong en The Chair) en twee echte live knallers (Brick & Library Pictures). De andere nummers vind ik wel beduidend minder.

Waar de meeste mensen hier de hoop een beetje hebben verloren, heb ik hem juist weer hervonden. Als ze namelijk de lijn van de goede nummers van S&S doorzetten voor het volgende album kunnen we nog heel wat verwachten denk ik. Al zou ik het ook helemaal niet erg vinden als ze weer iets heel anders gaan doen.

Ik vind trouwens dat S&S vooral een enorme toevoeging heeft gegeven aan de live shows. Ik weet niet of het door de nieuwe nummers komt of doordat ze zichzelf weer hebben hervonden. Ik ben iig heel erg benieuwd wat de rest van de tour ons gaat opleveren. Maar ik ben iig al vrij tevreden met het SIAS 'era' tot nu toe!

Ik ben wel blij trouwens met het Don Valley filmpje. Erg mooie beelden, en ik denk dat het wel goed is dat er geen DVD van komt. Een heel concert met dit soort beelden is ook niet optimaal. Al hadden ze er van mij wel een backstage DVD van mogen maken :)
pi_105809801
Mijn favorieten van S&S zijn Hellcat, All My Own Stunts en Black Treacle.

Dat filmpje doet me Don Valley weer herleven, wat een fantastisch concert was dat zeg _O_ .

Ik schijn trouwens al 3 jaar om de hoek te wonen van een van de Arctic Monkeys, maar ik weet nog steeds niet welke 8)7 .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_105930848
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:33 schreef Jacobuspower het volgende:
Anders dan de meeste mensen hier ben ik toch wel echt blij met S&S. Er staan een paar geniale nummers op (Black Treacle, The Hellcat, AMOS, Reckless & S&S) twee hele goede (Wrong en The Chair) en twee echte live knallers (Brick & Library Pictures). De andere nummers vind ik wel beduidend minder.

Waar de meeste mensen hier de hoop een beetje hebben verloren, heb ik hem juist weer hervonden. [..]
Ben het juist absoluut met jou eens. Gaf alleen mijn kritische noot over hoe ik dacht dat het album op zich nog een niveau hoger had kunnen zijn. Want wat dat betreft kan ik me dus weer behoorlijk vinden in een gedeelte van wat hallo-daar hierboven zegt, iets wat ik zelf ook al aankaartte, vooral over de rol van Helders op het album. Mooi hoe hier vrijwel iedereen "All My Own Stunts" als top van het album beschouwd, dat nummer zal je niet snel terugvinden bij de favorieten van de mensen die de band niet zo volgen.

Om aan te sluiten op je punt, ik denk er hetzelfde over, zeker gezien het niveau van de B-kanten. De energie is terug, getuige "Little Illusion Machine" en "Evil Twin", beide favorieten van deze periode wat mij betreft. Bijna jammer dat ze zich deze keer helemaal suf touren, en amper tot geen tijd hebben om de studio in te gaan. Ok, in februari misschien :+.

Wat je zegt over de live-shows is natuurlijk helemaal waar. Naarmate de tour vorderde heb ik gemerkt hoe bepaalde (oude) songs steeds beter op hun plek vielen. Alex zelf zei deze maand in een interview met de Australische pers:

"I couldn’t dream of not playing I Bet You Look Good On The Dancefloor, even though it seems so long ago and like you’re doing a cover song sometimes. I don’t mean that in a negative way, we do pretty good covers of those old ones I think. Probably the best."

En dat ervaar ik als toeschouwer sinds deze periode dus juist niet meer, de songs van het eerste album voelden live in 2009 en 2010 als gespeeld door een band die uit z'n jasje gegroeid was, en had voor mij niets van het gevoel uit die periode meer. Sinds dit jaar lijkt dat anders, in ieder geval in hun thuisland. Een show zonder "I Bet You Look Good On The Dancefloor" is ondenkbaar. Zal dit jaar nog eens proberen wat zinnen op te schrijven over de shows in Londen eind oktober, want dat was toch wel een bijzonder weekend.

Het enige wat ik wens is dat ze (volgens verwachting) in de komende stukjes tournee iets dieper de catalogus induiken. De meest recente setlist was een frisse wind, en voor Australië zal ik niet klagen dat - surprise, surprise - Miles Kane aanwezig is voor "505" in de toegift, maar daarna hoop ik wel op iets meer in de trant van "Evil Twin" en "Dance Little Liar", en het liefste natuurlijk iets van ver voor die tijd...
pi_106011244
Hey MilanILF, je gaat het niet geloven, maar ik hoorde van de week over een Zweedse fan die begin oktober kaarten had gekocht voor het optreden in L'Olympia, ze nog steeds niet ontvangen heeft, en na wat heen-en-weer gemail een reactie kreeg dat het nu uitverkocht is, en ze niets meer kunnen doen, behalve het geld terugstorten :').

Stelletje onprofessionele incompetente leugenaars daar.
pi_106020917
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 december 2011 19:39 schreef Aisumasen het volgende:
Hey MilanILF, je gaat het niet geloven, maar ik hoorde van de week over een Zweedse fan die begin oktober kaarten had gekocht voor het optreden in L'Olympia, ze nog steeds niet ontvangen heeft, en na wat heen-en-weer gemail een reactie kreeg dat het nu uitverkocht is, en ze niets meer kunnen doen, behalve het geld terugstorten :').

Stelletje onprofessionele incompetente leugenaars daar.
Fnac, why u no give us e-ticket?!

Echt een vieze boel daar. Maar ik heb m'n geld terug (en een week nadat ik de storting zag pas een reactie op mijn email waarin ik m'n rekeninginfo had gestuurd) en 2e hands kaarten, dus waarschijnlijk kom ik in Februari wel binnen. Ik zie alleen echt zoveel verschillende soorten tickets, rode, dan weer paarse die onderling ook nog eens verschillen.
pi_106041013
Oei, ik ben bij het bedenken van mijn jaarlijstjes uit mijn hoofd, dus zonder computer om de releases op te zoeken, ben ik SIAS glad vergeten. Zegt genoeg over hoe ik het album waardeer... al dacht ik in het begin anders. Humbug was juist the other way around, die waardeerde ik juist een jaar na release meer dan ik gedacht had.

Grotendeels door wat hierboven gezegd is mbt Matts drumpartijen denk ik.
pi_106047485
Prachtige setlist va de monkeys, de 23e in O2. 26 nummers!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wta zou ik deze set toch eens graag meemaken live.
  maandag 26 december 2011 @ 01:44:54 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106047795
Dat lijkt me fake.
2000 light years from home
pi_106071823
Beste nummers van SIAS, wat voor mij een album is wat op het hoogste Monkeys niveau meedraait:

- Suck It And See
- Love Is A Laserquest
- Don't sit down..

en dan de rest pas, deze steken er wel iets boven uit :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_106073509
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 01:44 schreef Merkie het volgende:
Dat lijkt me fake.
Setlist.FM, sja.

Meest recente kwam aardig in de buurt van bovenstaande utopische. Over een paar dagen staan ze weer op de planken, dan weten we welke keuzes ze hebben gemaakt. Zie dat de eerste data festivals zijn, maar ook daar zal "Pretty Visitors" of "505" wel een keer gespeeld worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Hehe, misschien is dát wel de reden dat ze Miles Kane er in heel januari en februari bij willen hebben :P.
pi_106178266
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:47 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Fnac, why u no give us e-ticket?!

Echt een vieze boel daar. Maar ik heb m'n geld terug (en een week nadat ik de storting zag pas een reactie op mijn email waarin ik m'n rekeninginfo had gestuurd) en 2e hands kaarten, dus waarschijnlijk kom ik in Februari wel binnen. Ik zie alleen echt zoveel verschillende soorten tickets, rode, dan weer paarse die onderling ook nog eens verschillen.
Joh, ik heb het vermoeden dat als ik hier nu met een stift "Arctic Monkeys Paris" op een kartonnetje schrijf, ik er alsnog bij ben volgende maand :P. Slechte organisatie, maar scheelt dan wel weer dat je je ook geen zorgen hoeft te maken over vervalste kaarten en barcodes, al geloof ik dat ze sowieso alleen in Nederland ons willen doen laten geloven dat zoiets aan de orde is.

Ook leuk voor jou, de radio-opname hadden we al, maar nu ook: "Les concerts de Rock en Seine diffusés sur W9 : retrouvez Arctic Monkeys [..] Samedi 31 décembre à 07h30 et 01h30". Las elders dat het om 'een groot gedeelte' gaat. Hier is de W9-trailer:


Zag die jongen op drums er het hele optreden zo bad ass uit? 8-) En ehm... Aparte registratie. Ze zullen 'een groot gedeelte' uitzenden. Hopelijk knippen ze "All My Own Stunts" er niet weer uit. Wat me op het volgende brengt: het bijna volledige optreden (ja, "All My Own Stunts" is eruit geknipt) van een ander Frans festival is eerder deze maand zonder aankondiging uitgezonden op een digitaal kanaal. Eurockéennes van begin juli, met de eerste live-opname van "That's Where You're Wrong", die ene keer dat ze 'em speelden.

  zaterdag 31 december 2011 @ 02:01:42 #126
159761 Arn0
Abbey Road
pi_106233302
Dit is anders wel vet _O_

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 31 december 2011 @ 02:04:37 #127
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106233361
Matige tekeningen met slecht Paint-werk. Nee, sorry, artistieke waarde -5 ;(.
2000 light years from home
  zaterdag 31 december 2011 @ 15:21:41 #128
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106249315
Wel bizar dat ze 8 losse optredens in Autralië geven, een land met 20 miljoen inwoners. Dat is hetzelfde als dat ze 5x in Nederland zouden optreden (een beetje gecompenseerd voor de grootte van het land) :{ .
2000 light years from home
pi_106260458
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:21 schreef Merkie het volgende:
Wel bizar dat ze 8 losse optredens in Autralië geven, een land met 20 miljoen inwoners. Dat is hetzelfde als dat ze 5x in Nederland zouden optreden (een beetje gecompenseerd voor de grootte van het land) :{ .
Jawel, ik snap wel wat je bedoelt, zeker gezien ze in behoorlijke zalen spelen, maar het grote verschil is natuurlijk dat ze ééns per 3 jaar een keertje die richting op komen, en het dan wel leuk is als ze verspreid over een land wat in de buurt komt van de grootte van Europa en de VS een paar keer te zien zijn. Plus het feit dat zulke tours een redelijke investering zijn, en ze niet zonder reden die grote festivals willen meepikken.

pi_106282825
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ook leuk voor jou, de radio-opname hadden we al, maar nu ook: "Les concerts de Rock en Seine diffusés sur W9 : retrouvez Arctic Monkeys [..] Samedi 31 décembre à 07h30 et 01h30". Las elders dat het om 'een groot gedeelte' gaat. Hier is de W9-trailer:


Zag die jongen op drums er het hele optreden zo bad ass uit? 8-) En ehm... Aparte registratie. Ze zullen 'een groot gedeelte' uitzenden. Hopelijk knippen ze "All My Own Stunts" er niet weer uit. [..]

Australië is '2009 all over again'. Geen setlist, geen video's. Wat we weten is dat er een set van minstens een uur en een kwartier is gedaan, "Evil Twin" gespeeld zou zijn en uit "‎Arctic Monkeys and Miles Kane ringing in the New Year in Lorne" kunnen we opmaken dat er is afgesloten met "505", maar de interessante details over wie het speelgoed-orgel heeft bediend zijn er niet.

"Arctic Monkeys Screw Up New Year’s Eve Countdown At Falls Festival": http://musicfeeds.com.au/(...)wn-at-fall-festival/

pi_106306608
quote:
Awesome!

[ Bericht 20% gewijzigd door MilanILF op 02-01-2012 20:50:15 ]
  maandag 2 januari 2012 @ 15:58:14 #132
159761 Arn0
Abbey Road
pi_106314241
Gisteren hebben ze Wirral Ridder gespeeld met Miles Kane. Fuck yeah _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_106322987
De festival-set was er een die het meest ooit in de buurt van een 'best of' kwam. Een perfecte afspiegeling van de catalogus: alle singles van het tweede en het vierde album, de grootste hits van de eerste en de album-classics. Het is de O2-setlist zonder "Pretty Visitors", "Dance Little Liar" (twee Ashton-heavy liedjes met toetsen) en logischerwijs zonder "Mardy Bum":

quote:
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Teddy Picker
Crying Lightning
The Hellcat Spangled Shalalala
Library Pictures
Black Treacle
Brianstorm
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Evil Twin
Brick By Brick
This House Is A Circus
Still Take You Home
She's Thunderstorms
Do Me A Favour
Suck It and See

Fluorescent Adolescent
When The Sun Goes Down
505 (met Miles Kane)
Voor de eerste gig in de zalen 'eerder vandaag' werden een paar opvallende keuzes gemaakt:

quote:
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Teddy Picker
Crying Lightning
The Hellcat Spangled Shalalala
Library Pictures
Brianstorm
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Evil Twin
Brick By Brick
Little Illusion Machine (Wirral Riddler) (met Miles Kane)
This House Is A Circus
Still Take You Home
Pretty Visitors
Do Me A Favour
Black Treacle
When The Sun Goes Down

Suck It And See
Fluorescent Adolescent
505 (met Miles Kane)
EINDELIJK de juiste balans gevonden in de liedjes van het laatste album. Je ziet het goed: allevijf de singles van het album, plus "Library Pictures" ipv "Thunderstorms". Maar "Pretty Visitors" is deze keer wél gedaan (gitaar-intro door Alex/onzichtbaar orgel?) en natuurlijk "505".

En dan ook nog eens de glorieuze B-kanten, inclusief de langverwachte première van hét SIAS-anthem: "Little Illusion Machine". Kan me niet aan de indruk onttrekken dat we klein beetje genaaid worden hier :P. Wie gaat er mee naar Frankrijk? :')


Wat een legende.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 02-01-2012 22:20:49 (betere video) ]
pi_106326626
Fuck 505! Little Illusion Machine. :9~
pi_106327250
Wirral Riddler in Parijs, alstublieft!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 09:54:04 #137
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_106345063
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:26 schreef Aisumasen het volgende:
De festival-set was er een die het meest ooit in de buurt van een 'best of' kwam. Een perfecte afspiegeling van de catalogus: alle singles van het tweede en het vierde album, de grootste hits van de eerste en de album-classics. Het is de O2-setlist zonder "Pretty Visitors", "Dance Little Liar" (twee Ashton-heavy liedjes met toetsen) en logischerwijs zonder "Mardy Bum":

[..]

Voor de eerste gig in de zalen 'eerder vandaag' werden een paar opvallende keuzes gemaakt:

[..]

EINDELIJK de juiste balans gevonden in de liedjes van het laatste album. Je ziet het goed: allevijf de singles van het album, plus "Library Pictures" ipv "Thunderstorms". Maar "Pretty Visitors" is deze keer wél gedaan (gitaar-intro door Alex/onzichtbaar orgel?) en natuurlijk "505".
Erg fijne setlists inderdaad :) En ik word er nog steeds blij van dat ze de Teddy Picker > Crying Lightning overgang erin houden _O_
pi_106370093
En de nieuwe 'vijfde Arctic Monkey' blijkt: Ben Parsons, vaste toetsenist Miles Kane :D. Ze maken zich er makkelijk van af, en het valt ook wel te raden hoe ze dat met de aankomende Europese data gaan doen, waar de Miles Kane-band elke avond het voorprogramma zal verzorgen. Het zal ook geen verrassing zijn als ze de nummers met anderhalve noot op het orgel voor het gemak achterwege laten in de voorprogramma-set voor The Black Keys aan de Amerikaanse oostkust in maart en de westkust in april (tba), en Zuid-Amerika daartussenin.

Maar daarna...?

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..] "Arctic Monkeys Screw Up New Year’s Eve Countdown At Falls Festival": http://musicfeeds.com.au/(...)wn-at-fall-festival/ [..]
http://philisdunphy.tumbl(...)video-of-alex-turner
pi_106387715
Wat is er waar over het 2e TLSP album? Ik was denk ik blij met een dode mus..

Ik heb echt een soort van haat ontwikkeld voor She's Thunderstorms, zo'n ontzettend zeik nummer..

Voor de rest zijn mijn favo's, in chronologische volgorde, nog steeds Love is a Laserquest, Reckless serenade, Suck it and See en That's where you're wrong, Library Pictures..

De andere zijn allemaal ok..
pi_106406897
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:19 schreef maan. het volgende:
[..]

Ik heb echt een soort van haat ontwikkeld voor She's Thunderstorms, zo'n ontzettend zeik nummer..

[..]
Ik heb er ook een afkeer voor ontwikkeld, maar dan vooral door de permanente aanwezigheid in de setlist, ten koste van beter nieuw materiaal. Alleen in Keulen afgelopen juni bleef het me bespaard ten bate van de Europese première van "Suck It And See" ( _O_ ). In Engeland afgelopen oktober kon ik er wel mee leven, al was dat ook een beetje zonde 2 avonden achter elkaar. Lowlands was het meest frustrerende, het was al zo'n onnodig korte set, en dan werd "If You Were There, Beware" al voor het eerst gedropt, speelden ze de toen aankomende single "Suck It And See", of de (zeker op festivals) nog veel beter werkende "All My Own Stunts" of "Black Treacle" niet eens, of de kans op "Potion Approaching", misschien zelfs wel "Ritz"... En toen kwam de luchtballon weer langs :P. (Al weet ik niet of "Cornerstone" vroeger veel beter werkte).

Misschien is het wel enkel gebaseerd op Sheffield, waar ze hem ook 2 avonden achter elkaar speelden, terwijl "Reckless Serenade" op het keuzemenu stond. En jullie weten hoe dat is afgelopen ;).

Goed, voor de mensen die écht op de hoogte gehouden willen worden, kleine correcte aan de setlist: ze speelden de tweede avond in Melbourne een nummer extra, dus 21 nummers in totaal. "Library Pictures" én (jawel) "She's Thunderstorms" én de gebruikelijke nummers van het laatste album.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:19 schreef maan. het volgende:
Wat is er waar over het 2e TLSP album? Ik was denk ik blij met een dode mus.. [..]
Ik vrees het ook. De maandelijkse PR-spin. "Wanneer komt er een nieuwe samenwerking?", werd de afgelopen tijd collectief ontwijkend beantwoord met "we will ride again", en meer is er in alle rechtvaardigheid waarschijnlijk ook niet te vertellen. Miles Kane was voor het eerst iets concreter: "There will be [another record] when the time is right. We'll both know together when it's right. We're both enjoying our own things, but we're still working together and when the time is right we'll go and do that again. Maybe the end of this year, maybe next year." (http://www.noise11.com/vinterviews/miles-kane op 10:30), en zo gaf hij voor het eerst een termijn. Niet verrassend 'vergat' de media voor het gemak dat hij vlak daarvoor zegt dat het "on the back burner" is, en hij op aandringen van de interviewer spreekt over "don't know, maybe next year?" Er is geen verhaal hier.
pi_106409065
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:55:22 #142
192683 AMDB
Visionair.
pi_106409976
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

For real?
Ja, jullie houden gelukkig allemaal zo van die letterlijk vertaalde ontwerpen :P.

http://www.arcticmonkeys-(...)11-11/black-treacle/
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:30:57 #144
159761 Arn0
Abbey Road
pi_106411421
Ik voorzie dat NME binnen afzienbare tijd een "50 lelijkste single-covers" lijstje post op hun website naar aanleiding van dit :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_106411675
Hehe, deden ze dat al niet bij "Crying Lightning" dan? O-)

Wat kan het schelen, ze nemen het zelf ook niet al te serieus. Als het zoals de andere 3 voor dit album een frame uit de video met een filtertje was, had ik het ook best gevonden. Zolang de B-kant het niveau van de vorige maar kan vasthouden, de aankomende clip leuk is om een keertje te bekijken, en we ze weer eens live kunnen zien binnen een half jaar.
pi_106428950
Ja Live AJB.. Ik had Rock En Seine niet moeten kijken want mijn AM-loze leven ging prima.. Nu toch weer behoefte er aan!

Kunnen we nog iets verwachten? Toch niet Pinkpop? en Belgische festivals misschien?
pi_106472695
Benieuwd of de birthday boy ons later vandaag nog een verjaardagscadeautje uit eigen zak komt brengen. Ik hoop dat het een over 3 minuut 35 verspreid slow-motion shot is, van een pot melasse die wordt opengemaakt door Jamie, in navolging van het artwork.

Of die Gaga-cover, dat mag ook. Zal het anti-"Little Illusion Machine"-kamp alleen minder blij mee zijn. * Aisumasen start z'n motor.
pi_106541266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:12 schreef Aisumasen het volgende:
Benieuwd of de birthday boy ons later vandaag nog een verjaardagscadeautje uit eigen zak komt brengen. Ik hoop dat het een over 3 minuut 35 verspreid slow-motion shot is, van een pot melasse die wordt opengemaakt door Jamie, in navolging van het artwork.

Of die Gaga-cover, dat mag ook. Zal het anti-"Little Illusion Machine"-kamp alleen minder blij mee zijn. * Aisumasen start z'n motor.
Heb m'n motorlaarzen ondertussen alweer uitgetrokken ;)… Jullie kennen de procedure inmiddels: werkdag A beloven, werkdag B 's ochtends klaarzitten, en als je het dan écht niet meer verwacht drukt er iemand op een knopje. Just the piano player.

Begin het hele 'cowboy en motorjongens' overigens wel een béétje zat te worden, hoor. Nu weten we het wel. Heel af en toe denk ik dat Alex het meent, als je kijkt hoe hij er tegenwoordig bijloopt. Hoop op een beetje meer creativiteit voor de video van "Black Treacle", maar ga er maar niet van uit.

Ach, pas op het moment dat ze een nummer maken met motorgeronk in het intro kun je praten over een buitenproportionele obsessie.
pi_106549416
Hier kun je trouwens niet via de AM-site komen via de releases menu's ofzo, is dat per ongeluk of is het nog semi-onofficieel?
pi_106571311
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:28 schreef maan. het volgende:
Ja Live AJB.. Ik had Rock En Seine niet moeten kijken want mijn AM-loze leven ging prima.. Nu toch weer behoefte er aan!

Kunnen we nog iets verwachten? Toch niet Pinkpop? en Belgische festivals misschien?
Alles ligt open wat dat betreft. Het gapende gat in februari wordt steeds pijnlijker gezien ze ondertussen hun tour-schema tot de zomer zo'n beetje volledig aan het dichtsmeren zijn. Zoals gezegd heel maart aan de Amerikaanse oostkust dus, de Zuid-Amerikaanse festivals en zij-shows tot in april, de rest van die maand richting de westkust (tba) en een staartje oostkust, 2 weekenden op het prestigieuze Coachella-festival als ze d'r toch zijn (tba). Maar nieuw is, nu ook al eind april tot diep in mei in die regio (tba)... En ja, dan is het alweer zo goed als Pinkpop-tijd.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:40 schreef Tchock het volgende:
Hier kun je trouwens niet via de AM-site komen via de releases menu's ofzo, is dat per ongeluk of is het nog semi-onofficieel?
Klopt, hij is inderdaad nog niet 'officieel' gepubliceerd, wat morgen met niet nader te noemen bewegend beeld gepaard zal gaan, maar je kunt al wel bij die link komen via 'store' op de site ;).
  zondag 8 januari 2012 @ 19:29:48 #151
159761 Arn0
Abbey Road
pi_106571464
Zo blijft de topictitel wel actueel.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_106571738
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:29 schreef Arn0 het volgende:
Zo blijft de topictitel wel actueel.
Elke keer als ik hier een nieuwe reactie zie, open ik het topic vol hoop.
Maar ik word steeds teleurgesteld -O- :P
  zondag 8 januari 2012 @ 19:52:48 #153
192683 AMDB
Visionair.
pi_106572607
Wegens geen geld hoop ik eigenlijk dat ze het komende jaar wegblijven :P
pi_106579146
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:52 schreef AMDB het volgende:
Wegens geen geld hoop ik eigenlijk dat ze het komende jaar wegblijven :P
Met een beetje geluk spelen ze bij je om de hoek, dan hoef je de komende tijd alleen maar dagelijks 40 cent te sparen, dat is hoe rooskleurig ik het inzie :P.

quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:29 schreef Arn0 het volgende:
Zo blijft de topictitel wel actueel.
Hehe, inderdaad, ik weet de titel voor #68 en #69 al. Topic-reeks!

Oh, voor de guitar-geeks, Bronco's back! Zie filmpjes laatste optreden. Acht de kans onwaarschijnlijk dat het z'n Glastonbury-exemplaar is, en zo te horen aan hoe hij klinkt op "When The Sun Goes Down", kunnen we wel aannemen dat het een gloednieuwe zou moeten zijn. Hij had na het intro gewoon effe de tijd moeten nemen om hem opnieuw te stemmen, dat zou niet de eerste keer zijn geweest :P.

[ Bericht 22% gewijzigd door Aisumasen op 09-01-2012 12:10:53 (typo) ]
pi_106579607
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:40 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Met een beetje geluk spelen ze bij je om de hoek, dan hoef je de komende tijd alleen maar dagelijks 40 cent te sparen, dat is hoe rooskleurig ik het inzie :P.
Je verwacht hele goedkope kaartjes? O-)
  zondag 8 januari 2012 @ 23:00:38 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_106583992
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Je verwacht hele goedkope kaartjes? O-)
Of een lange periode water en brood voor mij :P
  maandag 9 januari 2012 @ 16:23:11 #157
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106604714
ArcticMonkeys twitterde op maandag 09-01-2012 om 16:21:07 new video coming at 4pm + more tour dates announced for 2012. reageer retweet
2000 light years from home
pi_106604732
Nou, kom maar op :9
pi_106604742
Ok, stay tuned voor wat ik jullie beloofd heb. Maar ook... "more tour dates"...

edit: hm ja, sloom touchscreen-typen. 't gaat toch om Amerika.
  maandag 9 januari 2012 @ 16:29:07 #160
192683 AMDB
Visionair.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:00:07 #161
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106606149
2000 light years from home
pi_106606237
Vet hè. Vooral zingende Alex is classic. Maar wat zei ik over 'cowboy-tje en indiaantje errr motorjongetje spelen' ;)?
pi_106606274
Die clip :')
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:03:52 #164
192683 AMDB
Visionair.
pi_106606303
Deze woestijnfase is mogelijk nog 100x erger dan de obsessief donkere Humbug periode. Damn.
pi_106607038
Pfff tenenkrommend deze clip. Dat litteken van Matt is wel echt HUGE!
pi_106609391
Wat een bagger.
pi_106609948
Die negerin, wtf :')
pi_106612616
_O- Oh, wat gaan jullie de opvolger dan háten :P.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:13:52 #169
192683 AMDB
Visionair.
pi_106614487
Wel vet: Matt die met de nunchaku op het stuurwiel drumt.
pi_106624395
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Alles ligt open wat dat betreft. Het gapende gat in februari wordt steeds pijnlijker gezien ze ondertussen hun tour-schema tot de zomer zo'n beetje volledig aan het dichtsmeren zijn. Zoals gezegd heel maart aan de Amerikaanse oostkust dus, de Zuid-Amerikaanse festivals en zij-shows tot in april, de rest van die maand richting de westkust (tba) en een staartje oostkust, 2 weekenden op het prestigieuze Coachella-festival als ze d'r toch zijn (tba). Maar nieuw is, nu ook al eind april tot diep in mei in die regio (tba)... [..]
...ennnn zoals beloofd vandaag aangekondigd:

quote:
Arctic Monkeys are pleased to announce a 2nd North American run of dates with The Black Keys in 2012.

Further to the previously announced 16-date tour in March, Arctic Monkeys will play a further 16 shows throughout April & May 2012.

APRIL 2012

24th April Cynthia Woods Pavilion, Houston, TX
25th April Frank Erwin Center, Austin, TX
27th April Chaifetz Arena, St Louis, MO
28th April BOK Center, Tulsa, OK
30th April 1st Bank Center, Broomfield, CO

MAY 2012

2nd May Maverik Center, West Valley City, UT
4th May Oracle Arena, Oakland, CA
5th May Powerbalance Pavilion, Sacramento, CA
7th May Rose Garden Arena, Portland, OR
8th May Key Arena, Seattle, WA
9th May Rogers Arena, Vancouver, BC
11th May Scotiabank Saddledome, Calgary, AB
12th May Rexall Place, Edmonton, AB
14th May MTS Centre, Winnipeg, MB
15th May Target Center, Minneapolis, MN
16th May Bradley Center, Milwaukee, WI
En dan de lang-voorspelde sequel-video. Heb eindelijk de volledige versie op m'n gemak kunnen bekijken. Net als "Suck It And See" is het liedje ineens onlosmakelijk verbonden met de video. Wat hadden jullie verwacht? Het is duidelijk dat ze nu in deze trip zitten, en zichzelf nog altijd niet te serieus nemen. Als je de vorige video's nu naast elkaar legt, zal er nog veel meer duidelijk worden. Of juist vager worden :P. Lees dat anderen nog veel meer overeenkomende dingen ontdekken dan ik op het eerste gezicht.

Had er al eerder op gehint, maar jullie zullen niet blij zijn om te weten te komen dat het verhaal nog niet klaar is. Wanneer het vervolg (slot?) zal verschijnen en op welke manier weet ik ook nog niet precies, maar denk aan Richard Hawley, motors en Sheffield. En aan dat het muzikaal meer te maken heeft met de eerste promo-video meets heavy metal-solo's, dan met een ouderwets goede B-kant… Helaas. Hopelijk zingt Alex wél op de definitieve versie.
pi_106628989
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Zoals gezegd heel maart aan de Amerikaanse oostkust dus, de Zuid-Amerikaanse festivals en zij-shows tot in april, de rest van die maand richting de westkust (tba) en een staartje oostkust, 2 weekenden op het prestigieuze Coachella-festival als ze d'r toch zijn (tba). [..]
...ennnn daar komt er nog een:

  dinsdag 10 januari 2012 @ 07:28:41 #172
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106630946
Wordt dat festival nou twee keer gehouden? Of lijkt dat maar zo.
2000 light years from home
pi_106631538
Fucking hell die line-up. _O_
pi_106642601
Ik vind het vet.. Soort van film:) Wanneer komt het volgende deel?
pi_106687682
Moest ineens hier aan denken:

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:21 schreef lienelien het volgende:
[..] Aisu, impliceer je nou steeds dat Alex en Miles een stelletje zijn? :')


Welnee...
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:35:58 #176
192683 AMDB
Visionair.
pi_106688770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:08 schreef Aisumasen het volgende:
Moest ineens hier aan denken:

[..]

[ afbeelding ]

Welnee...
Moet ik hierom huilen, lachen, of gewoon wijselijk m'n mond houden? :P
pi_106691188
quote:
Richard Hawley: "There is a record coming out with me and the Arctic Monkeys, which we recorded before Christmas. Me and Al (Turner Arctic Monkeys singer) had been talking for ages about writing together and we managed to squeeze in a couple of days in December to see if we could come up with anything. We ended up coming up with this song 'You & I' and I really like it, me and Al get to trade guitar solos as well which is quite fun.

http://www.bbc.co.uk/6music/news/20120111_hawley.shtml
Ahhh... Haha, en ik had nog wel zo gehoopt dat zou blijken dat Jamie de heavy metal-achtige notenpoeperij in de tweede solo deed :P.
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:19:30 #178
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106693234
Waar heb je hem gehoord dan?
2000 light years from home
pi_106697752
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:19 schreef Merkie het volgende:
Waar heb je hem gehoord dan?
Op m'n iPod.

http://www.instantrimshot.com
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:53:23 #180
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106698476
En waarom kan ik hem niet horen dan ;( .
2000 light years from home
pi_106705071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:08 schreef Aisumasen het volgende:
Moest ineens hier aan denken:

[..]

[ afbeelding ]

Welnee...
Wat zijn ze toch schattig samen..
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:11:21 #182
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_106713993
Die tanktops ook echt erbij :')
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:18:01 #183
192683 AMDB
Visionair.
pi_106730425
Zoals Richard Hawley zingt op seconde 32 van deze preview: "...fuck it".

Weinig gelogen aan de Brick By Brick-vergelijking, of was ik nog te mild? Veel beter dan dit gaat het niet meer worden, tenzij ze het complete nummer hebben omgegooid in de definitieve versie, wat ik ernstig betwijfel.
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:36:24 #185
192683 AMDB
Visionair.
pi_106730852
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:21 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals Richard Hawley zingt op seconde 32 van deze preview: "...fuck it".

Weinig gelogen aan de Brick By Brick-vergelijking, of was ik nog te mild? Veel beter dan dit gaat het niet meer worden, tenzij ze het complete nummer hebben omgegooid in de definitieve versie, wat ik ernstig betwijfel.
Beetje lastig te horen of het nummer goed is of niet. Ik wacht de volledige versie af. Richard Hawley is wel baas namelijk.
pi_106739354
En dan schakelen we nu over naar Australië, waar de ochtendglorie zich voltrekt, en Alex Turner aan het eind van dit uur aanschuift bij Triple J om 'een cover' en 'een original' te spelen: http://www.abc.net.au/triplej/
pi_106740874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
En dan schakelen we nu over naar Australië, waar de ochtendglorie zich voltrekt, en Alex Turner aan het eind van dit uur aanschuift bij Triple J om 'een cover' en 'een original' te spelen: http://www.abc.net.au/triplej/
Helaas was de original geen Black Treacle... Ben benieuwd naar de cover.
pi_106740959
Zal een leuke verrassing kunnen zijn, kan me behalve de eerder uitgevoerde klassieker-in-wording "Colour Of The Trap" geen andere kandidaat bedenken.
pi_106742182
Dat werd het dus verre van. Patsy Cline's "Strange", welke nog nachtmerries weet op te leveren 2 jaar na het houtje-touwtje knip-en-plakwerk in de brug van "Fluorescent Adolescent" tijdens het laatste gedeelte van de Humbug-tournee.

Veel interessanter: in plaats van Europa hun tour te gunnen, gebruiken ze februari om de studio in te gaan om "wat nummers" op te nemen voor iets als "een single".
pi_106743322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:27 schreef Aisumasen het volgende:
Dat werd het dus verre van. Patsy Cline's "Strange", welke nog nachtmerries weet op te leveren 2 jaar na het houtje-touwtje knip-en-plakwerk in de brug van "Fluorescent Adolescent" tijdens het laatste gedeelte van de Humbug-tournee.

Veel interessanter: in plaats van Europa hun tour te gunnen, gebruiken ze februari om de studio in te gaan om "wat nummers" op te nemen voor iets als "een single".
Hopelijk wel een beetje kwaliteit nummers.
pi_106776972
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:11 schreef Xurk het volgende:
Die tanktops ook echt erbij :')
...diezelfde tanktops waar ze zich luttele ogenblikken na dat shot gezamenlijk van ontdeden op het podium. Wat gebéúrt daar allemaal in Australië, joh.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:14:32 #192
192683 AMDB
Visionair.
pi_106785196
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

...diezelfde tanktops waar ze zich luttele ogenblikken na dat shot gezamenlijk van ontdeden op het podium. Wat gebéúrt daar allemaal in Australië, joh.
Geen grap over 'down under'. Gemiste kans Aisu, valt me van je tegen.
pi_106811406
Hm ja, had al iets geschrapt over hoe dat gebeurde tijdens de climax van "505", wat niet de laatste climax was die ze samen beleefden die avond, maar de foto's waren al schokkend genoeg...

Ok, ter compensatie inhoudelijk nu:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:49 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Hopelijk wel een beetje kwaliteit nummers.
Het is gebleken dat Alex een goede keurmeester van zijn eigen werk is, en van zichzelf weet dat het voor hem niet werkt om 'tussen de bedrijven door' goede liedjes te schrijven. Da's niet erg. Non-album tracks "Evil Twin", "Little Illusion Machine" en "The Blond-O-Sonic-Shimmer-Trap" waren voltreffers, en op niveau met de FWN-tracks. Maar waar het hier om 3 liedjes verspreid over een heel jaar met 6 B-kanten gaat, ging het vroeger om 3 voltreffers per single.

Voorheen had Alex steeds een grote buffer met liedjes, en waren er in de meeste gevallen langere sessies tijdens een flinke periode rust. Echt als een soort mini-album. Nu zijn ze non-stop op tournee, werden álle liedjes 'in de koker' op het album uitgebracht, en worden de nieuwe B-kanten ter plekke geschreven en opgenomen in sessies tijdens de korte periodes pauze, soms nota bene gerepeteerd tijdens een soundcheck. En dat is er af en toe aan af te horen. Maar ze hadden ook wat leftovers uit sessies van vorige albums kunnen gebruiken, en dat ze dat nooit doen waardeer ik wel aan ze. Je hoort altijd iets recents. "Little Illusion Machine" werd midden-juni geschreven en gerepeteerd, in de eerste week van juli opgenomen en werd diezelfde maand geperst. Als ik het goed onthouden heb is "Evil Twin" van een sessie uit september, evenals de (non SIAS rest-beelden) van de video, en stonden beide een maand later online. "You & I" is amper een maand geleden opgenomen.

Om die reden kijk ik erg uit naar wat voortkomt uit de aankomende sessies in Sheffield met aannemelijk Ross Orton, waar ze aan gaan beginnen als ze na de geamputeerde Europese tournee naar huis gaan en 4 weken vrij hebben. We hebben Alex (die nooit al te loslippig en voorbarig is) eind oktober al horen praten over sessies voor een potentiële EP, en afgelopen week opnieuw over sessie voor 'een single'. En de manier waarop hij het bracht leek het te gaan om een losse, nieuwe single.

Iets anders om alvast naar uit te kijken: een SIAS Maida Vale-sessie voor de BBC, de 25ste van deze maand.
  zondag 15 januari 2012 @ 14:57:44 #194
159761 Arn0
Abbey Road
pi_106832789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:56 schreef Aisumasen het volgende:
Iets anders om alvast naar uit te kijken: een SIAS Maida Vale-sessie voor de BBC, de 25ste van deze maand.
En deze avond op Q Radio om 18:00 Nederlandse tijd wordt de gehele LG Arena gig van de UK tour 2011 uitgezonden ^O^ Hier te beluisteren:
http://ukradioplayer.qthemusic.com/console/
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_106858016
Ik ben er achtergekomen waarom Jamie's gitaarpartij in het refrein van "Teddy Picker" al de gehele tour zo raar en irritant klinkt. Hij speelt gewoon compleet iets anders dan op de studio-versie! En ik eerst maar denken dat het aan mij lag.

Op de studio-versie is het loopje: F, A, C, D, B
En tegenwoordig speelt hij live: C, F, A, B, Ab

Die Ab klinkt wel zo akelig ;(. En de B al spelen in het F-akkoord (dat is dan dus de tritonus) is ook heel ongebruikelijk en lelijk. Ik snap niet waarom die jongen een nieuw loopje heeft verzonnen, of hij was de gebruikelijke vergeten, maar dan corrigeert iemand 'm toch wel even? Is het iemand anders ook opgevallen dat het live steeds zo apart klonk? :P
pi_106858022


[ Bericht 100% gewijzigd door hallo-daar op 16-01-2012 00:43:47 ]
pi_106880423
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

En deze avond op Q Radio om 18:00 Nederlandse tijd wordt de gehele LG Arena gig van de UK tour 2011 uitgezonden ^O^ Hier te beluisteren:
http://ukradioplayer.qthemusic.com/console/
Als ik dingen loslaat in dit topic gebeuren ze ook daadwerkelijk :(. Hehe, nee, zoals het op een of andere manier nooit eens goed kan gaan met zulke dingen, zorgde 'een technisch mankement' ervoor dat het er niet van kwam gisteren. Volgende week wagen ze een nieuwe poging. Zul je zien dat enkel wat hoogtepunten zijn, optimistisch als ik gesteld ben :P.

Het feit dat ze een complete uitzending hebben beloofd is wat het de moeite waard maakt, omdat ik van mening ben dat het de beste set is die ik ze ooit live heb zien spelen, juist die hele opbouw en song-keuze. "Dance Little Liar 2011" en "Evil Twin", stellig het beste wat ze afgelopen jaar op het podium hebben laten zien. Hm, laat ik daar nog eens een keer een stukje over posten...

Behalve de BBC-sessie doen ze eind deze maand nog wat meer promo in Londen trouwens, televisieshow Jonathan Ross staat ook op de agenda, helaas niet meer te zien op de Beeb.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:43 schreef hallo-daar het volgende:
Ik ben er achtergekomen waarom Jamie's gitaarpartij in het refrein van "Teddy Picker" al de gehele tour zo raar en irritant klinkt. Hij speelt gewoon compleet iets anders dan op de studio-versie! En ik eerst maar denken dat het aan mij lag.

Op de studio-versie is het loopje: F, A, C, D, B
En tegenwoordig speelt hij live: C, F, A, B, Ab

Die Ab klinkt wel zo akelig ;(. En de B al spelen in het F-akkoord (dat is dan dus de tritonus) is ook heel ongebruikelijk en lelijk. Ik snap niet waarom die jongen een nieuw loopje heeft verzonnen, of hij was de gebruikelijke vergeten, maar dan corrigeert iemand 'm toch wel even? Is het iemand anders ook opgevallen dat het live steeds zo apart klonk? :P
Damn! Goed opgemerkt. Ik vond wel dat er iets niet klopte aan de sound toen ik hem voor het eerst sinds 3,5 jaar weer live hoorde deze tournee, maar dit had ik er niet achter gezocht. Je hebt helemaal gelijk. Zonder in muzikale termen te vervallen, het zijn juist die originele noten die dat gedeelte telkens een extra dimensie gaven, wat nu redelijk teniet is gedaan.

Moet zeggen dat ik de song zelf ook al de hele zomer niet op z'n plek vond, en de puzzelstukjes pas in Londen afgelopen oktober weer in elkaar vielen. Een van hun - zo niet dé - beste single, en toch viel hij telkens een beetje buiten de boot zo in het midden van de set, ingeboet aan de kracht die het had in 2007. Maar wacht maar tot je hem als tweede song live meemaakt, zo goed hebben ze hem nog nooit gespeeld.

Post je bevinding eens op ons Amerikaanse forum-broertje, als je wilt. Ben namelijk erg benieuwd of een andere gitaar-geek het al was opgevallen, want het springt er zonder onderzoek niet bepaald gelijk uit. Of moet ik het voor je doen?
pi_106887702
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:12 schreef Aisumasen het volgende:

Post je bevinding eens op ons Amerikaanse forum-broertje, als je wilt. Ben namelijk erg benieuwd of een andere gitaar-geek het al was opgevallen, want het springt er zonder onderzoek niet bepaald gelijk uit. Of moet ik het voor je doen?
Doe jij maar joh. Wel netjes van je om toestemming te vragen :P

Ben dan overigens wel nieuwsgierig naar de reactie(s).

[ Bericht 4% gewijzigd door hallo-daar op 16-01-2012 23:48:51 ]
pi_106988207
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:35 schreef Aisumasen het volgende:
Ach, pas op het moment dat ze een nummer maken met motorgeronk in het intro kun je praten over een buitenproportionele obsessie.
Omg, dat begin van You & I. :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:56:00 #200
192683 AMDB
Visionair.
pi_106993253
Elke keer als er hier iemand post verwacht ik een nieuwsbericht waar Alex en Miles zoenend zijn gespot. Is dat gek?
pi_106995836
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:56 schreef AMDB het volgende:
Elke keer als er hier iemand post verwacht ik een nieuwsbericht waar Alex en Miles zoenend zijn gespot. Is dat gek?
pi_107005188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:04 schreef Kijana het volgende:

[..]

Omg, dat begin van You & I. :')
:+.

Wat grappig, Domino zit er op als aasgieren om de YouTube-links offline te halen, dus luister 'em in abominabele kwaliteit op de link die hierboven al werd gepost: http://fuckyeaharcticmonkeys.tumblr.com/post/16112492325

Een hint voor ze: als ze het lek willen dichten moeten ze misschien niet als ze hun voorraad opruimen het vinyl vroegtijdig de deur uit doen, aangezien daar een download-code voor de B-kant in zit. Of een efficiëntere hint: maak die voortaan pas beschikbaar op de dag van release. Niet de eerste keer dat de B-kant al in audio 'lekt', terwijl ze een video klaar hebben staan waarin het nummer in eerste instantie gepresenteerd had moeten worden.

Mijn mening over de song heb ik al eerder kenbaar gemaakt, en ik ben behoorlijk verrast over de positieve reacties die ik elders lees. Het is 'gewoon een lekkere track', dat wel. Het is de voorspelbaarheid die me moe maakt (de break, de tempowisseling, Alex's solo op de vaste plek, de hoge harmonieën, de generieke riff, Matt die kon lunchen tijdens de opnames).

Nog meer mensen die hopen dat het Jamie was die de tweede solo uit z'n vingers toverde :P?
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:18:29 #204
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107005919
Het wordt een beetje eenheidsworst ja.
2000 light years from home
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:35:39 #205
192683 AMDB
Visionair.
pi_107006802
Is dat echt AM? Ik hoor het er niet aan af. Op de radio zou het me niet eens opvallen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:38:41 #206
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107006955
Ik heb te weinig verstand van gitaren en muziektechniek in het algemeen om uit te leggen wat ik bedoel, maar de gitaren klinken in de SIAS-periode heel anders dan daarvoor. Veel "Amerikaanser". De typische AM sound hoor ik er niet meer aan af, jammer is dat ;( .

Ik zet Da Frame 2R nog maar eens op _O_ .
2000 light years from home
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:05:10 #207
159761 Arn0
Abbey Road
pi_107008384
Wat een vreselijk nummer zeg :'(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_107009271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:35 schreef AMDB het volgende:
Is dat echt AM? Ik hoor het er niet aan af. Op de radio zou het me niet eens opvallen.
Op de radio zou ik een andere zender zoeken als ik deze pokkeherrie langs hoor komen.
pi_107010464
Deze era mag van mij wel voorbij zijn. Ze hebben Amerika dan wel weten te pakken maar ze hebben zich er wel veel voor moeten aanpassen.
pi_107012388
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:03 schreef Aisumasen het volgende:

Nog meer mensen die hopen dat het Jamie was die de tweede solo uit z'n vingers toverde :P?
Ja. En ik ben benieuwd hoeveel fuckups hij dan wel live doet, aangezien hij hier al moeite mee heeft (1:37)


Ik begrijp alle kritieken, ik sluit me er ook wel bij aan, maar ik geniet toch wel weer heel erg van dit nummer :9 . Ik vind die Hawley er ook goed bij passen. Ik zeg: "You & I" > "Little Illusion Machine". Maar het is inderdaad weer tijd voor iets anders.
pi_107012781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:45 schreef Kijana het volgende:
Deze era mag van mij wel voorbij zijn. Ze hebben Amerika dan wel weten te pakken maar ze hebben zich er wel veel voor moeten aanpassen.
Het ironische er aan is, is dat ze dat nog niet hebben weten te doen. Toch? Ze zullen daarvoor nog wat meer tijd moeten krijgen, dus het volgende album zal wel weer "Amerikaans" zijn. Ik zou het ook jammer vinden. Maar eerst nog even afwachten hoeveel populariteit die tour met The Black Keys zal opleveren.
pi_107018463
Ik denk dat ze sowieso wel een Amerikaansere sound blijven houden, zeker omdat ze nu weer met plezier op het podium lijken te staan... Denk niet dat ze snel terug zullen gaan naar een Engelsere sound, maar wie weet
Jaaa, dansen! dansen!
pi_107034559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:56 schreef AMDB het volgende:
Elke keer als er hier iemand post verwacht ik een nieuwsbericht waar Alex en Miles zoenend zijn gespot. Is dat gek?


...
pi_107072963
Alex stelt blijkbaar tegenwoordig zijn bandleden voor

pi_107105459
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:46 schreef hallo-daar het volgende:
Alex stelt blijkbaar tegenwoordig zijn bandleden voor
[..]
Wat goed. Heb Alex wel eens Jamie persoonlijk zien voorstellen om hem te plagen, en natuurlijk Matt, maar ik heb hem de volledige naam van Nick nog nooit horen uitspreken.

De uitzending van de foutloze set tijdens de Engelse tournee afgelopen oktober zal straks plaatsvinden, dit keer écht. Luister hier mee, semi-live vanuit LG Arena, Birmingham: http://ukradioplayer.qthemusic.com/console/

edit: Waarom weet ik gewoon altijd dat het te mooi om waar te zijn is :'). "Hoogtepunten van..." Nou ja, ook leuk.

[ Bericht 15% gewijzigd door Aisumasen op 22-01-2012 18:05:04 ]
pi_107107449
Damn, heb zin in Parijs als ik dit luister!

Het is trouwens onderhand uitgegaan met m'n vriendin (wegens de lange afstand), maar m'n liefde voor Arctic Monkeys is er nog steeds dus ik ga nog wel een weekend met 'r doorbrengen en naar de Olympia :P

edit: What een "tha knows" ook weer.

[ Bericht 6% gewijzigd door MilanILF op 22-01-2012 18:52:56 ]
pi_107108315
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:42 schreef MilanILF het volgende:
Damn, heb zin in Parijs als ik dit luister!

Het is trouwens onderhand uitgegaan met m'n vriendin (wegens de lange afstand), maar m'n liefde voor Arctic Monkeys is er nog steeds dus ik ga nog wel een weekend met 'r doorbrengen en naar de Olympia :P [..]
Oh shit, da's niet best. Heb exact hetzelfde meegemaakt, en ik weet niet of ik het je moet af- of aanraden _O-. Maar mooi klote, hoop dat je toch nog een leuke tijd zal hebben.
pi_107109935
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oh shit, da's niet best. Heb exact hetzelfde meegemaakt, en ik weet niet of ik het je moet af- of aanraden _O-. Maar mooi klote, hoop dat je toch nog een leuke tijd zal hebben.
Hoe zou je me kunnen afraden de Monkeys in zo'n mooi zaaltje te gaan zien? :o
Thanks, gaat wel lukken, denk ik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door MilanILF op 22-01-2012 20:20:02 ]
pi_107110608
Hehe, da's ook wel weer waar natuurlijk, en was toentertijd voor mij natuurlijk ook geen punt van discussie. Maar dat is helaas niet de kern van het probleem :P.



En wat een tour was het. De zojuist uitgezonden Birmingham-opname: Q Radio kreeg het voor elkaar om in 60 minuten 18 van de 21 gespeelde nummers uit te zenden in volstrekt door elkaar gehusselde volgorde, inclusief afgeknipte intro's en natuurlijk het weglaten van "Evil Twin".

Hoogtepunt: uiteraard de 2011-versie van "Dance Little Liar", wat anders? En voor de oplettende luisteraar: een korte poging tot het spelen van "You & I", 3 maanden voor release. Cheeky monkeys.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:06:51 #220
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107110810
Wtf doet Alex daar? De vloer dweilen?
2000 light years from home
pi_107136973
Arctic Monday! De voorspelde "You & I"-video later vandaag.
  maandag 23 januari 2012 @ 13:56:49 #222
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107136975
ArcticMonkeys twitterde op maandag 23-01-2012 om 13:55:23 new video coming in 2 hours... reageer retweet
2000 light years from home
pi_107137024
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:56 schreef Merkie het volgende:
ArcticMonkeys twitterde op maandag 23-01-2012 om 13:55:23 new video coming in 2 hours... reageer retweet
Hé, een primeur zonder dat Aisumasen het al had voor-

quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:56 schreef Aisumasen het volgende:
Arctic Monday! De voorspelde "You & I"-video later vandaag.
Laat maar.
pi_107137026
Lol 3 op een rij, kon de url niet vinden :')
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_107137364
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Had er al eerder op gehint, maar jullie zullen niet blij zijn om te weten te komen dat het verhaal nog niet klaar is. Wanneer het vervolg (slot?) zal verschijnen en op welke manier weet ik ook nog niet precies, maar denk aan Richard Hawley, motors en Sheffield Yorkshire. [..]
Hoe zou het aflopen tussen Breana en Matt? En neemt hij haar mee terug naar huis? Of komt er een nog een laatste deel? ;(

Nee, wel leuk dat ze deze periode daadwerkelijk moeite steken in video's en dergelijke, en hun best doen om de exposure uit te vergroten. Snap niet wat iemand daar op tegen kan hebben.
  maandag 23 januari 2012 @ 14:15:17 #226
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107137532
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hé, een primeur zonder dat Aisumasen het al had voor-

[..]

Laat maar.
Inderdaad zeg :( !
2000 light years from home
  maandag 23 januari 2012 @ 14:16:17 #227
192683 AMDB
Visionair.
pi_107137567
Aisumasen heeft een alarmsysteem thuis dat afgaat als AM iets post op Twitter of FB, true story.
  maandag 23 januari 2012 @ 14:17:15 #228
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107137604
Toen ik mijn bericht plaatste stond het volgens mij ook echt pas 30 seconden op Twitter. Bizar man, dat ik dan toch verslagen word :') .
2000 light years from home
  maandag 23 januari 2012 @ 14:19:32 #229
192683 AMDB
Visionair.
pi_107137683
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:17 schreef Merkie het volgende:
Toen ik mijn bericht plaatste stond het volgens mij ook echt pas 30 seconden op Twitter. Bizar man, dat ik dan toch verslagen word :') .
Geeft je te denken, wie was degene die dat bericht op Twitter plaatste?
  maandag 23 januari 2012 @ 14:19:53 #230
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107137692
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:19 schreef AMDB het volgende:

[..]

Geeft je te denken, wie was degene die dat bericht op Twitter plaatste?
:o
2000 light years from home
pi_107137761
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:19 schreef AMDB het volgende:

[..]

Geeft je te denken, wie was degene die dat bericht op Twitter plaatste?
:o
  maandag 23 januari 2012 @ 16:06:56 #233
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107141735
Beetje jammer dat het een 4:3-filmpje is terwijl hij in 16:9 is opgenomen :') .
2000 light years from home
pi_107141878
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:06 schreef Merkie het volgende:
Beetje jammer dat het een 4:3-filmpje is terwijl hij in 16:9 is opgenomen :') .
Ja, slecht hè. "Evil Twin" was ook al zo slordig. In beide gevallen video's waar tot op het laatste moment aan gesleuteld werd, in tegenstelling tot de clips van de A-kanten, maar mag alsnog niet gebeuren.

Nick en Jamie, hoera! "Teddy Picker" video meets Death Ramps 2012. Erg geslaagd. Dit is dus de studio van Ross Orton in Sheffield, waar ze op dit moment aan het demo-en zijn voor nieuw materiaal. Maar (nog) geen slot van de video-sequel, dus.
pi_107142546
Lekkere clip hoor. Hawley is ook echt een baas! Het nummer is verder zozo... al moet ik zeggen dat het wel wat op me aan het groeien is.
pi_107143157
Clip is wel leuk. Nummer is... tsja. Ik vind het gewoon van ondermaats niveau. Het klinkt als alle andere b-sides van deze era en Brick By Brick op één hoop geveegd. Ben benieuwd hoe het in goede kwaliteit klinkt :)
pi_107143236
Het nummer groeit een beetje, maar dit soort clips zijn de shit.
Hoewel Fluorescent Adolescent m'n favoriete video blijft.
pi_107145834
Nick met baard +1
de rest: -2
pi_107150458
Toch jammer dat Jamie niet de solo doet.
pi_107152928
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Het ironische er aan is, is dat ze dat nog niet hebben weten te doen. Toch? Ze zullen daarvoor nog wat meer tijd moeten krijgen, dus het volgende album zal wel weer "Amerikaans" zijn. Ik zou het ook jammer vinden. Maar eerst nog even afwachten hoeveel populariteit die tour met The Black Keys zal opleveren.
Jullie gaan wederom voorbij aan het feit dat de iets meer generieke rock-stijl van de laatste paar maanden en de motor-accessoires niets met concessies te maken hebben. Ze zijn écht zo.



Tuurlijk is het een uitvergrote gimmick waar ze slim op inspelen, maar dat hebben ze altijd gedaan. Was het vroeger de onverschillige houding, steken ze nu daadwerkelijk moeite in het optimaal benutten van de exposure. En ik kan meer dan één reden opnoemen waarom ze zo graag in Amerika vertoeven op het moment, en dat heeft niet alleen te maken met het willen breken van Amerika.

Nee, zo'n 'doorbraak' (Billboard-hitnoteringen, uitverkochte arena's van oost naar west en A-rotatie radio-airplay) is nooit gebeurd, en zie ik nooit gebeuren, maar dat probleem had zelfs Oasis, de grootste rock and roll-band sinds The Beatles. Het is te Engels. En zelfs de Amerikaanse rock-bands hebben het moeilijk. Het succes van The Black Keys is een hoge uitzondering in deze tijd, daarom des te slimmer dat ze zich hebben weten te koppelen aan hun tour, en ik hoop dat het ze veel nieuwe fans zal opleveren. Je wilt toch groeien op een terrein waar nog wat te behalen valt, en dat lukt stapje bij stapje in het geval van Arctic Monkeys in Amerika, want bovengenoemde factoren zijn het uiterste, er zit nog veel tussenin.
  maandag 23 januari 2012 @ 20:53:00 #241
159761 Arn0
Abbey Road
pi_107153297
Wat is Nick toch een held _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 23 januari 2012 @ 23:26:42 #242
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107162598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:35 schreef AMDB het volgende:
Is dat echt AM? Ik hoor het er niet aan af. Op de radio zou het me niet eens opvallen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:38 schreef Merkie het volgende:
De typische AM sound hoor ik er niet meer aan af, jammer is dat ;( .
Same here. Het is dat ik het weet. Geen heel verkeerd nummer verder, maar niet iets wat ik hoop te horen als ik vol spanning voor het eerst een nieuwe AM-track hoor :P Een beetje de emotie die ik 'first listen' bij BBB had. Die kan ik ondertussen op zich wel waarderen, maar bij mijn favoriete SIAS-tracks zit het niet.
pi_107185584
Wat is 'de typische AM-sound' eigenlijk? Als jullie het hebben over de tremelo/surf/slap delay-achtige gitaar-sound die ze van Miles Kane overnamen rond 2006, wat de 'carbon copy' voor de gitaar-sound voor de FWN-sessies zou worden, dan vrees ik dat ze die al jaren van zich hebben afgeschud. Er is niets meer karakteristiek aan de Arctic Monkeys-sound anno 2012 dan het geluid op "You & I". Ik zou het zelfs bijna een pastiche willen noemen.

Morgen dus opnieuw te gast bij Radio 1's Live Lounge. In tegenstelling tot de vorige keer spelen ze volgens concept weer een cover. Als Alex komt opdagen om "Suck It And See" akoestisch te spelen, met als cover "Strange", dan durf ik ze voor het eerst lui te noemen.

Oh, en natuurlijk de opening van de Europese tournee vrijdag! Ik zou d'r wat voor geven om er weer bij te kunnen zijn ;(.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:04 schreef hallo-daar het volgende:
Toch jammer dat Jamie niet de solo doet.
Haha, ja, daar was nooit een twijfel over of het Richard Hawley was, zoals ik hier al verklapte ;): Arctic Monkeys #67 - Wachten op de Europese tour

[ Bericht 11% gewijzigd door Aisumasen op 24-01-2012 22:06:14 ]
pi_107200931
Beetje Queens of the Stoneage met Mark Lanegan op zang. Maar een fijn nummer ^O^
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:07:43 #245
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107209585
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:29 schreef Aisumasen het volgende:
Wat is 'de typische AM-sound' eigenlijk? Als jullie het hebben over de tremelo/surf/slap delay-achtige gitaar-sound die ze van Miles Kane overnamen rond 2006, wat de 'carbon copy' voor de gitaar-sound voor de FWN-sessies zou worden, dan vrees ik dat ze die al jaren van zich hebben afgeschud. Er is niets meer karakteristiek aan de Arctic Monkeys-sound anno 2012 dan het geluid op "You & I". Ik zou het zelfs bijna een pastiche willen noemen.
Ik zou er eerlijk gezegd niet echt een antwoord op kunnen geven. Het is in elk geval duidelijk dat hun geluid per album (enigszins m.u.v. FWN zou je kunnen beargumenteren) evolueert in iets nieuws. Tot nu toe hebben alle stijlen me wel gelegen met maar af en toe een misser. Dus ik kan niet echt een persoonlijke favoriete geluid aanwijzen. Volgens mij luisterde ik in de tijd van WPSIATWIN / WTFAAM / FWN het meest naar ze (als in: ik luisterde bijna niets anders dan AM), maar dat zijn nu weer de albums die ik het minst beluister.
pi_107213565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:29 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Morgen dus opnieuw te gast bij Radio 1's Live Lounge. In tegenstelling tot de vorige keer spelen ze volgens concept weer een cover. Als Alex komt opdagen om "Suck It And See" akoestisch te spelen, met als cover "Strange", dan durf ik ze voor het eerst lui te noemen. [..]
Kwartiertje nog, BBC Radio 1. De hele band is er. The Black Keys, Lady Gaga, Katy B, The Wanted zijn genoemd als potentiële covers, benieuwd welke ze zullen kiezen.
pi_107214208
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kwartiertje nog, BBC Radio 1. De hele band is er. The Black Keys, Lady Gaga, Katy B, The Wanted zijn genoemd als potentiële covers, benieuwd welke ze zullen kiezen.
Alex is verdwaald in het gebouw... :')
pi_107214246
Hopen op iets anders dan Strange.
pi_107214303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:42 schreef MilanILF het volgende:
Hopen op iets anders dan Strange.
The Black Keys, Lady Gaga, Katy B, The Wanted of die ene die ik niet kon thuisbrengen ;).

Alex is weer terecht :').
pi_107214325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

The Black Keys, Lady Gaga, Katy B, The Wanted of die ene die ik niet kon thuisbrengen ;).

Alex is weer terecht :').
Nice! Gaga zou wel epic zijn.
pi_107214341
Festivals deze zomer? Neen. "We're done by the summer".
pi_107214385
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef Aisumasen het volgende:
Festivals deze zomer? Neen. "We're done by the summer".
Voor de Black Keys tour een nieuwe single :)
pi_107214386
Nieuwe single rond april, uit de recente sessies.
pi_107214423
Toch geen cover?
pi_107214427
Black Treacle O+
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_107214433
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Toch geen cover?
Hierna, toch?
pi_107214442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:48 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Hierna, toch?
Ah, ok! :D
pi_107214451
Yup, Live Lounge: eerst huidige single, daarna de cover.
pi_107214543
Puff _O-
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_107214551
Swedish house mafia tussendoor? |:(
pi_107214562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Swedish house mafia tussendoor? |:(
Bekend met BBC Radio 1 :P?
pi_107214575
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Bekend met BBC Radio 1 :P?
Uh, blijkbaar niet eh? :P :')
pi_107214617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Uh, blijkbaar niet eh? :P :')
Zet je schrap, als je bent ontkomen aan Bruno Mars en Cher Lloyd heb je geluk gehad :P.
pi_107214649
Nice!! En dit gewoon op m'n werk. Benieuwd! :)
pi_107214712
"We'll ride again."

Ik ben ook net klaar met Breaking Bad :o
pi_107214780


Mooi, iets anders dan de voorspelbare Black Keys!
pi_107214799
Wat is dit? Of zeg ik nu iets heel stoms?
pi_107214806
Katy B?
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_107214836
Wat een genieën, in de traditie van "Love Machine" en "You Know I'm No Good", inderdaad Katy B, "Katy On A Mission".

_O-
pi_107214900
Yes, nog een song! Dancefloooor.... Classic.
pi_107214961
Alreght!
pi_107214983
De rip zal straks ook wel hier verschijnen toch O-)?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:07:52 #273
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107214989
Toch klinkt Dancefloor nog redelijk ouderwets ondanks dat Alex z'n stem een stuk lager is tegenwoordig :P .
2000 light years from home
pi_107215048
Post-haircut joviale Alex _O-. "The Twitter".
pi_107215080
Haha echt he! Die gast vermaakt zich echt opperbest de laatste tijd.
pi_107216292
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef Aisumasen het volgende:
Festivals deze zomer? Neen. "We're done by the summer".
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/61634
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:56:20 #277
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107216612
Het 'livebloggen' van AM live-optredens in dit topic weet me altijd psyched te maken O+ Ook ik hoop op een rip nu :+
pi_107217515
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:34:50 #279
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107224182
In ieder geval 100x beter dan het origineel, wat een verschrikkelijk nummer is dat. Maarja, sowieso is "dubstep" een vreemde hype die hopelijk snel overwaait. Wat een anti-muziek.
2000 light years from home
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:39:51 #280
192683 AMDB
Visionair.
pi_107224353
Die cover is veel vetter dan You & I. Alleen nog wat meer drums nodig!
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:08:40 #281
159761 Arn0
Abbey Road
pi_107225324
Heerlijke sessie! Erg mooie versie van een klassieker in wording, een klassieker die ik niet zag aankomen en dan ook nog een erg goede cover.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_107226240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:34 schreef Merkie het volgende:
In ieder geval 100x beter dan het origineel, wat een verschrikkelijk nummer is dat. Maarja, sowieso is "dubstep" een vreemde hype die hopelijk snel overwaait. Wat een anti-muziek.
Gewoon een hele sterke song, Katy B is nog klein beetje meer in de richting van UK garage en/of 2-step dan reguliere dubstep, want dat 'spannende intro, break, wobwobwobwobwobwob'-trucje is pas écht irritant inderdaad.

Wat Arn0 zegt, en niet te vergeten een meer dan vermakelijk interview met wat sappige informatie. Na de sessie schoof Alex Turner aan bij Radcliffe and Maconie op BBC Radio 6 voor een nog uitgebreider en net zo vermakelijk vraaggesprek, vanaf een minuut of 42, na de huidige single: http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b019q7kr

De beelden uit de sessie van vanochtend staan nu ook online: http://www.bbc.co.uk/radio1/sessions/2012-01-25_arcticmonkeys
pi_107226910
Vergeet ik nog wat ik eigenlijk wilde zeggen... (Al is bovenstaande ook best de moeite waard ;)).

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:02 schreef Aisumasen het volgende:
Wat een genieën, in de traditie van "Love Machine" en "You Know I'm No Good", inderdaad Katy B, "Katy On A Mission".

_O-
...waarmee ik dus doelde op de songteksten van zangeressen met verwijzingen naar mannelijke geliefden.

pi_107227374
Love Machine blijft toch de mooiste :P
pi_107227504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:00 schreef MilanILF het volgende:
Love Machine blijft toch de mooiste :P
Dat is echt uitgegroeid tot een cult-klassieker, hoor hem té vaak op plekken waar ik hem eigenlijk niet zou moeten horen :').

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:07 schreef Merkie het volgende:
Toch klinkt Dancefloor nog redelijk ouderwets ondanks dat Alex z'n stem een stuk lager is tegenwoordig :P .
Schitterende reactie nadat hij z'n noot niet haalde :P.


quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:56 schreef Xurk het volgende:
Het 'livebloggen' van AM live-optredens in dit topic weet me altijd psyched te maken O+ Ook ik hoop op een rip nu :+
Eens! *fluister-modus* en daar zal zeer binnenkort wederom een mooie gelegenheid voor zijn, al zullen daar meer tranen gaan rollen omdat we er niet bij zijn, met weinig uitzicht op een optreden hier in de buurt ;(.

[ Bericht 27% gewijzigd door Aisumasen op 25-01-2012 19:18:12 ]
pi_107227558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat is echt uitgegroeid tot een cult-klassieker, hoor hem té vaak op plekken waar ik hem eigenlijk niet zou moeten horen :').

Hoewel dat fluisteren van Miles bij SOS ook te prachtig is.
pi_107232631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef Aisumasen het volgende:
Festivals deze zomer? Neen. "We're done by the summer".
Mooi. Tegen die tijd is het ook wel welletjes geweest. Ik vind het altijd zo jammer als bands heel lang toeren en weinig uitbrengen. Zo'n lange tour is sws niet bevorderend voor de sfeer binnen de groep.
Verheugd over de komende singel. Deze periode afsluiten met een knal! Ik hoop stiekem wel dat 'ie wat origineler/muzikaal gezien uitdagender is dan wat ze het afgelopen jaar hebben uitgebracht.
Alex had vandaag wel veel moeite met dé riff van Black Treacle, zeg.
En toch knap dat ze van dat 'scheet en diarree geluid'-nummer iets tofs hebben gemaakt.
pi_107234176
Hm, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Met alle vriendelijkheid, wat voor een last heb jij er van dat fans in andere delen van de wereld deze band nog live kunnen meepikken? Als je de huidige muzikale richting niet waardeert, is dat wat anders. Maar dat heeft er wederom weer allemaal niets mee te maken. En als je doelt op de overkill-factor (wat ik zou kunnen begrijpen als het zo zou zijn); van alle alternatieve populaire acts in de wereld, maakt deze band zich nog wel het minst schuldig aan festival-hoereren. Ik dacht dat wij dat ondertussen wel door zouden moeten hebben, als ze in ons eigen land één los optreden voor 1500 mensen doen ter promotie van het album, terwijl ze 2 volle hallen zouden kunnen vullen, plus alle festivals én nog een keertje zo'n hal.

Ze hebben veel festivals gedaan van de zomer, waarbij elke festival-ganger ze wel een keer heeft kunnen zien, wat is daar mis mee? Verschillende delen van Amerika aangedaan, een tour door Engeland, wat zalen hier en daar in Europa, tourtje door Australië en straks anderhalf optreden in Zuid-Amerika. Ze brengen for fuck's sake na het album en 5 nieuwe B-kanten een gloednieuwe single uit voor die tijd dat ze voor het eerst terug gaan naar dezelfde plekken in Amerika (wederom voor een ander publiek), waarvan ze sommige aan de live-set toevoegen ook, in een steeds opgeschudde setlist. Dus het kan ook zeker niet om het creatieve gedeelte gaan. Je wilt een band toch zo lang mogelijk live aan het werk kunnen zien? Gaat het daar niet allemaal om? En om de sfeer in de band hoef je je al helemaal geen zorgen te maken, heeft íemand ze post-haircut aan het werk gezien :P?
pi_107234915
Ik volg het totaal niet, maar ze komen voorlopig dus niet meer hierheen? Dat is eigenlijk het enige wat mij interesseert op dit moment :')
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:39:30 #290
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107234920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:23 schreef Aisumasen het volgende:
En om de sfeer in de band hoef je je al helemaal geen zorgen te maken, heeft íemand ze post-haircut aan het werk gezien :P?
Hallo, we zijn allemaal naar Lowlands geweest hoor.
2000 light years from home
pi_107236518
Ik doelde eigenlijk niet echt op AM met "bands die heel lang touren weinig uitbrengen". Het was dus een beetje een irrelevante toevoeging. Maar stel je voor dat er twee opties zouden zijn. Namelijk optie 1: Voor de zomer stoppen met touren en in het nieuwe jaar rustig beginnen met sessies, wellicht weer een samenwerking tussen Alex en Miles (weet niet wat Miles' plannen zijn); en optie 2: In de zomer nog festivals doen en daarna een extra lange pauze nemen, voordat ze weer met nieuwe dingen bezig gaan, omdat de tour toch wel errug lang was. Ik zou dan liever optie 1 willen zien. Nou zal zo'n kleine festivalronde niet heel veel verschil meer maken qua uitputtendheid, maar toch.
Los daarvan hoeft zo'n (Europese) festivalronde er überhaupt niet te komen, wat mij betreft. Ik zou het leuk vinden om ze nog een keertje te zien, maar ook niet meer dan dat. Laten we wel wezen, de set zal niet meer heel veel veranderen. Ik zou een optreden pas echt weer magisch vinden als er 7 nieuwe nummers inzitten. Ik ben een kritische mofo ;).
En heeft allemaal niets te maken met de huidige muzikale richting, nee.

Het is lastig om over de sfeer in de band te oordelen, natuurlijk, maar het kan toch niet goed zijn om zó lang op elkaars lip te zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door hallo-daar op 25-01-2012 22:18:51 ]
pi_107241606
Duidelijk. En kritiek is altijd goed, juist op hetgeen waar je het meest van houdt ;). Ik doe niet anders, maar kan me simpelweg niet aan de indruk onttrekken dat de tour pas begonnen is bij de setlist-hussel ergens eind vorig jaar. Dat maakte mijn uitgebreide verslag van de UK tournee wel duidelijk, denk ik. De enige echte opener van 2011 is "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair" geweest, hun beste setlist ooit. Je weet niet wat je mist.

Maar ze zijn écht niet zo lang aan het touren, hoor. Rustig gestart in mei, het is nu januari. Dat is al niet zo heel lang voor een band, en zeker niet op de manier dat zij het doen. Vaak veel weken vrij gehad, waar ze ook echt 'thuis' zijn geweest, na de festivals (3 maanden op tour) wel een hele maand, kort daarna zelfs 2 maanden na Engeland, en weer een dikke maand na die paar aankomende shows in Europa. Het valt echt mee. En ze reizen in luxe, de helft van de tournees zijn veredelde snoepreisjes en vakanties, het zijn elkaars beste vrienden, en het is hun baan.

Snap ook je punt over liever de kansen op sneller nieuw volledig materiaal optimaal benutten, maar zo lang ze hun beste shows uit hun carrière tot nu toe geven zou ik het bijna blasfemie vinden om ze al te willen zien stoppen...
pi_107263103

En nu met video. De pre-Humbug sound op deze uitvoering is zo erg goed. En fijn om Alex weer eens te horen zingen.
pi_107263241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Eens! *fluister-modus* en daar zal zeer binnenkort wederom een mooie gelegenheid voor zijn, al zullen daar meer tranen gaan rollen omdat we er niet bij zijn, met weinig uitzicht op een optreden hier in de buurt ;(.
ArcticMonkeys twitterde op donderdag 26-01-2012 om 16:52:00 Arctic Monkeys show at the Olympia in Paris will be broadcast LIVE on http://t.co/whANnz7j next Friday, 3rd February 2012 at 9.15pm(CET) reageer retweet
pi_107264159
Ik zal gaan streaken zodat jullie me kunnen herkennen als jullie jaloers naar de Olympia show zitten te kijken :D
pi_107268537
De persoon waar zonder te spieken een Arctic Monkeys-gerelateerd belletje gaat rinkelen bij het horen van de theme (00:27) van deze film uit 1965, krijgt van mij een virtuele handdruk:


Een hint onder spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107269912
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een nerd ;(
pi_107270382
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:07 schreef hallo-daar het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk aan! _O_ Wist dat de oude garde het zou moeten weten. * Aisumasen geeft virtuele handdruk.

Weet dat we hier toentertijd nog een tijdje ons hoofd over hebben gebroken. Het heeft 4 jaar geduurd, maar hier is het antwoord :P.
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:29:15 #299
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_107271008
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:38 schreef Aisumasen het volgende:
De persoon waar zonder te spieken een Arctic Monkeys-gerelateerd belletje gaat rinkelen bij het horen van de theme (00:27) van deze film uit 1965, krijgt van mij een virtuele handdruk:


Een hint onder spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kijk aan! _O_ Wist dat de oude garde het zou moeten weten. * Aisumasen geeft virtuele handdruk.

Weet dat we hier toentertijd nog een tijdje ons hoofd over hebben gebroken. Het heeft 4 jaar geduurd, maar hier is het antwoord :P.
:D _O_

Heeft even geduurd zeg. :P

Kon ik dat filmpje maar weer eens zien, dan kan ik vredig sterven.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:46:47 #300
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107272056
2007, toch wel het hoogtepunt van AM.
2000 light years from home
pi_107282366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kijk aan! _O_ Wist dat de oude garde het zou moeten weten. * Aisumasen geeft virtuele handdruk.

Weet dat we hier toentertijd nog een tijdje ons hoofd over hebben gebroken. Het heeft 4 jaar geduurd, maar hier is het antwoord :P.
Ik was er niet eens bij in de HMH toen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')