abonnement Unibet Coolblue
pi_104637676
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mooi verhaal met jouw kijk op de zaak.
De occupy zelf staat voor kapitalisme algemeen.

Fijn dat we dat uit de wereld geholpen hebben.
Je weet dat het niet zo is. En ga je mijn vraag nog beantwoorden?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104663774
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mooi verhaal met jouw kijk op de zaak.
De occupy zelf staat voor kapitalisme algemeen.

Fijn dat we dat uit de wereld geholpen hebben.
Nee, niet voor kapitalisme in het algemeen. Als mensen bereid zijn hard te werken en er zijn mensen die daarin geloven kan zo iemand heel veel geld verdienen; Dat is in elk monetair systeem van toepassing.
Die hardwerkende mensen doen het WERK wat ze doen met plezier en het verdienen is een bijzaak. Dat zijn ook kapitalisten
Er zijn ook kapitalisten die met de handel in geld, even bellen hier , even aktetje laten opstellen daar en hup 47.372,35 euro verdient, hun geld verdienen; Door die mensen blijven de mensen erachter nog steeds onzichtbaar.
Dat is de vorm van kapitalisme waartegen Occupy is. (volgens mij)
Dus er zijn kapitalisten en kapitalisten.
Maar uiteindelijk gaat het weer over geld
en ik zeg maar steeds dat er met het geld (en de behandeling ervan) iets mis is.
Er is zelfs een financieele crisis, hoeveel bewijs wil je dan hebben......
Maar ik hoor er niets over, alsof de mensen echt liever over "indamming" van de gevolgen willen praten.
Misschien zie ik het wel verkeerd, ik ben ook maar een simpele ziel.
pi_104663821
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 15:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja ze deden het voor een huis....hadden ze voor een goedkoper huis moeten gaan. Als je 1+1 kunt optellen kun je ook 70.000+70.000 uitrekenen. Als er in totaal maar 70.000 binnenkomt moet je niet 2x 70.000 lenen. (bedragen kloppen uiteraard niet maar je weet wat ik bedoel).
Men wou kopen omdat de buurman/zus/neef/vriend ook ging kopen. Ik ging huren en lach me nog steeds dood. Dikke bankrekening en geen schulden.
Ik moest verplicht huren en die bedragen kloppen wel.
Als je hard werkt zal duizend euro per maand wel op te hoesten zijn; Als je wordt voorgerekend dat je op die manier in tien jaar al 120.000 hebt afgelost terwijl je er 30 jaar over mag doen dan wordt de stap om die handtekening te zetten veel kleiner..
Jonge mensen zijn onbezonnen en zouden door de overheid tegen dat soort "bankzaken" moeten worden beschermd.(door voorlichting ofzo)
.
pi_104664790
In mijn optiek ben je gewoon dom of heel naief om dat soort zaken af te sluiten. Bij DSB zag je ook een bepaald slag mensen die de verkeerde producten afnamen. Toeval? Ik denk het niet.

Maar heb je gisteren die gast nog op tv gezien die op zijn 18e een uitkering kreeg, die nu op zijn 34e nog heeft en geen nkrmaal werk wilt doen want daar heeft hij niet voor geleerd. Maar ondertussen maar kankeren op ons stelsel. Zum kotsen. Het plein staat er vol mee. Daarom zal ik nooit sympathie voor die lui kunnen krijgen.
pi_104665770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
In mijn optiek ben je gewoon dom of heel naief om dat soort zaken af te sluiten. Bij DSB zag je ook een bepaald slag mensen die de verkeerde producten afnamen. Toeval? Ik denk het niet.

Maar heb je gisteren die gast nog op tv gezien die op zijn 18e een uitkering kreeg, die nu op zijn 34e nog heeft en geen nkrmaal werk wilt doen want daar heeft hij niet voor geleerd. Maar ondertussen maar kankeren op ons stelsel. Zum kotsen. Het plein staat er vol mee. Daarom zal ik nooit sympathie voor die lui kunnen krijgen.
Dit vind ik nogal generaliseren.Er zijn mensen aanwezig uit alle lagen van de bevolking;zelfs mensen die naast hun fulltime-baan aanwezig zijn of proberen aanwezig te zijn.De media is nogal eenzijdig in zijn berichtgeving.Het RTL-nieuws haalde er eerst nog twee tentjes uit met de warmtecamera die leeg waren en kwam meteen tot de eigenaardige conclusie dat dit meteen maar voor het hele kamp moest gelden.En daarmee het startschot gaf dat het maar moest worden ontruimd.Over het PowNews maar niet te spreken,die waren er vanaf het begin al op gebrand om negatief te berichten over de occupy beweging en halen er alleen datgene uit wat aansluit bij hun eigen visie of belangen.Dit soort knip en plak journalistiek kan je helaas steeds meer verwachten.Occupy trekt helaas ook veel malloten aan die je er niet bij wil hebben,maar ze proberen ondanks dat toch het beste van te maken en op de inhoud te richten.Dat is op zich al bewonderingswaardig te noemen.De achterliggende rede en de woede kan ik wel begrijpen.Je kan er voor of tegen zijn,maar het staat in de grondwet opgenomen dat je het recht hebt om te protesteren en naar mijn idee doen we dat al te weinig.Met de huidige kabinetsplannen in zicht zal dit alleen maar gaan toenemen.
"Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken."
pi_104666275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
In mijn optiek ben je gewoon dom of heel naief om dat soort zaken af te sluiten. Bij DSB zag je ook een bepaald slag mensen die de verkeerde producten afnamen. Toeval? Ik denk het niet.

Maar heb je gisteren die gast nog op tv gezien die op zijn 18e een uitkering kreeg, die nu op zijn 34e nog heeft en geen nkrmaal werk wilt doen want daar heeft hij niet voor geleerd. Maar ondertussen maar kankeren op ons stelsel. Zum kotsen. Het plein staat er vol mee. Daarom zal ik nooit sympathie voor die lui kunnen krijgen.
Niemand vraagt je om sympathie te koesteren voor de demonstranten. Wel kun je je scharen achter de opvatting dat de uitwassen van het kapitalisme ontoelaatbaar zijn en controproductief werken en dat de markt daarom moet worden beteugeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104666920
Ik begin me aardig te storen aan dat tuig in Dordrecht :r
pi_104667189
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand vraagt je om sympathie te koesteren voor de demonstranten. Wel kun je je scharen achter de opvatting dat de uitwassen van het kapitalisme ontoelaatbaar zijn en controproductief werken en dat de markt daarom moet worden beteugeld.
Alle uitwassen moeten stoppen. Neemt niet weg dat je dat ook op een andere manier duidelijk kunt maken. Geef toe, een plein met werkelozen die zegt 'tegen' te zijn maakt toch geen indruk??? Het maakt op mij pas indruk als een hardwerkend iemand, die echt iets tracht te maken van zijn leven, dit soort zaken aankaart. Iemand die sinds zijn schoolperiode een uitkering trekt en dan gaat blaten dat hij tegen uitwassen is maakt mij aan het lachen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 10:42:53 #59
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104667440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand vraagt je om sympathie te koesteren voor de demonstranten. Wel kun je je scharen achter de opvatting dat de uitwassen van het kapitalisme ontoelaatbaar zijn en controproductief werken en dat de markt daarom moet worden beteugeld.
Ik zeg nagenoeg altijd zinnige dingen met keiharde argumenten. Toch vecht je er altijd tegen als een opstandige puber met identiteitscrisis. Blijkbaar is sympathie opbrengen belangrijker dan je zelf toegeeft.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104667502
De financiele markten zijn ziek met allerlei wanprodukten. Zo'n markt moet gesloten worden.
Als de politiek niet transparant wil zijn dan moet de journalistiek dat doen.
Een mooie taak voor Pownews om speculanten te filmen in plaats van op onze belastingcenten 'happy campers' amusement te maken.
pi_104667519
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Alle uitwassen moeten stoppen. Neemt niet weg dat je dat ook op een andere manier duidelijk kunt maken. Geef toe, een plein met werkelozen die zegt 'tegen' te zijn maakt toch geen indruk??? Het maakt op mij pas indruk als een hardwerkend iemand, die echt iets tracht te maken van zijn leven, dit soort zaken aankaart. Iemand die sinds zijn schoolperiode een uitkering trekt en dan gaat blaten dat hij tegen uitwassen is maakt mij aan het lachen.
Is voor het gros van de werkende mensen wat lastig, ben ik bang. Je kunt moeilijk een paar weken vrij nemen om te gaan demonstreren op een of ander plein. Maar ik ben het met je eens dat die mafklappers de Occupy-beweging geen dienst bewijzen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:47:44 #62
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104667565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:45 schreef Bobsjoke het volgende:
De financiele markten zijn ziek met allerlei wanprodukten. Zo'n markt moet gesloten worden.
Goed argument!

Als Philips alleen maar kut tv''s maakt dan mogen er geen tv''s meer verkocht worden in Nederland! :(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104667598
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goed argument!

Als Philips alleen maar kut tv''s maakt dan mogen er geen tv''s meer verkocht worden in Nederland! :(
De financiele markten sluiten slaat natuurlijk nergens op. Daar is ook niemand bij gebaat. Echter, als voor zoveel producten mogen er gewoon strikte regels gelden voor de handel in financiele producten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 10:49:34 #64
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104667605
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:45 schreef Bobsjoke het volgende:
De financiele markten zijn ziek met allerlei wanprodukten. Zo'n markt moet gesloten worden.
Als de politiek niet transparant wil zijn dan moet de journalistiek dat doen.
Een mooie taak voor Pownews om speculanten te filmen in plaats van op onze belastingcenten 'happy campers' amusement te maken.
De hele markt heeft last van wanproducten. Niet enkel de financiële.
Daarbij is van tijd tot tijd de financiële markt regelmatig op de vingers getikt om zaken aan te passen. Dat houd je altijd wel, overal. Ondernemers zoeken altijd naar manieren hun winst te vergroten en gaan erbij tot het randje waar de discussie omtrent ethiek in een grijs gebied verdwijnt.

Je enkel focussen op de financiële markt heeft weinig zin.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:52:19 #65
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104667681
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
De financiele markten sluiten slaat natuurlijk nergens op. Daar is ook niemand bij gebaat. Echter, als voor zoveel producten mogen er gewoon harde regels gelden voor de handel in financiele regels.
Absoluut mee eens!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104667877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De hele markt heeft last van wanproducten. Niet enkel de financiële.
Daarbij is van tijd tot tijd de financiële markt regelmatig op de vingers getikt om zaken aan te passen. Dat houd je altijd wel, overal. Ondernemers zoeken altijd naar manieren hun winst te vergroten en gaan erbij tot het randje waar de discussie omtrent ethiek in een grijs gebied verdwijnt.

Je enkel focussen op de financiële markt heeft weinig zin.
Waarom niet?

Elke markt waar teveel balletje balletje spelers en kwakzalvers bezig zijn wordt gesloten of opgeruimd.

Ik ben niet tegen winst maken maar dat moet wel transparant zijn. Je kan bijvoorbeeld ethische plafonds maken (die er nu niet zijn)
pi_104668632
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Alle uitwassen moeten stoppen. Neemt niet weg dat je dat ook op een andere manier duidelijk kunt maken. Geef toe, een plein met werkelozen die zegt 'tegen' te zijn maakt toch geen indruk??? Het maakt op mij pas indruk als een hardwerkend iemand, die echt iets tracht te maken van zijn leven, dit soort zaken aankaart. Iemand die sinds zijn schoolperiode een uitkering trekt en dan gaat blaten dat hij tegen uitwassen is maakt mij aan het lachen.
Ik ben met je eens dat ik ook precies dat denk als ik zo' n plein met mensen zie. Andere mensen hebben domweg geen tijd om daar te gaan zitten in een tentje.
pi_104668640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 02:32 schreef GrapJ het volgende:

[..]

Nee, niet voor kapitalisme in het algemeen. Als mensen bereid zijn hard te werken en er zijn mensen die daarin geloven kan zo iemand heel veel geld verdienen; Dat is in elk monetair systeem van toepassing.
Die hardwerkende mensen doen het WERK wat ze doen met plezier en het verdienen is een bijzaak. Dat zijn ook kapitalisten
Er zijn ook kapitalisten die met de handel in geld, even bellen hier , even aktetje laten opstellen daar en hup 47.372,35 euro verdient, hun geld verdienen; Door die mensen blijven de mensen erachter nog steeds onzichtbaar.
Dat is de vorm van kapitalisme waartegen Occupy is. (volgens mij)
Dus er zijn kapitalisten en kapitalisten.
Maar uiteindelijk gaat het weer over geld
en ik zeg maar steeds dat er met het geld (en de behandeling ervan) iets mis is.
Er is zelfs een financieele crisis, hoeveel bewijs wil je dan hebben......
Maar ik hoor er niets over, alsof de mensen echt liever over "indamming" van de gevolgen willen praten.
Misschien zie ik het wel verkeerd, ik ben ook maar een simpele ziel.
Niet usury is het diepe geheim achter de misstanden. Er is zoiets als het marktmechanisme en is er zoiets als een plat ideologisch wereldbeeld dat uitgaat van dogma's. De dogma's zijn:
1. De enige echte motivatie is egoisme (doe alles onder het motto "Schijt en tering aan de rest").
2. Je bent resultaat gericht (je klauwt als een rotte tering hond naar de euro's, de inhoud van wat je doet interesseerd je geen ruk)
3. De markt heeft altijd gelijk (de markt-efficientie-hypothese) dus als je daar achteraan dentelt zit je altijd goed (we noemen dat vrijheid).
4. Iedereen die dat niet omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, is werkschuw tuig (het enige echte probleem).
5. Iedereen die dat wel omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, behoort tot het superieure deel van de natie, die deugd alles echt begrijpt.
6. In discussie hierover, stel je jezelf zo arrogant en superieur mogelijk op, en zeik je iedereen af met denigrerende ad hominiems.
7. Dit alles maakt je blij (behalve punt 4 natuurlijk).

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 22-11-2011 14:28:52 ]
The view from nowhere.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 11:43:54 #69
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104669432
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:58 schreef Bobsjoke het volgende:

[..]

Waarom niet?

Elke markt waar teveel balletje balletje spelers en kwakzalvers bezig zijn wordt gesloten of opgeruimd.

Ik ben niet tegen winst maken maar dat moet wel transparant zijn. Je kan bijvoorbeeld ethische plafonds maken (die er nu niet zijn)
Als dat zo zou zijn waren de schappen van de supermarkten half leeg, verdween Nike uit onze sportshops en moet je op straat geopereerd worden. Om er maar 3 te pakken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104669755
Gisteren heb ik een stuk gezien op uitzending gemist over het Occupy-gebeuren. Ik weet niet van wanneer het was maar het leek me redelijk recent.
In die uitzending komt goed naar voren tegen welke problemen die occupiers aanlopen.

Volgens mij bereiken die mensen meer als ze gewoon thuis slapen en elke dag dat ze kunnen weer terugkomen om te demonstreren. Op deze manier zijn ze met allerlei randdingen bezig en komen ze niet toe aan het daadwerkelijk protesteren.
Ook kweken ze hier weinig begrip mee bij andere burgers, wat ze juist zo erg nodig hebben.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:53:53 #71
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104669765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:22 schreef deelnemer het volgende:
De dogma's zijn:
1. De enige echte motivatie is egoisme (doe alles onder het motto "Schijt en tering aan de rest").
2. Je bent resultaat gericht (je klauwt als een rotte tering hond naar de euro's, de inhoud van wat je doet interesseerd je geen ruk)
3. De markt heeft altijd gelijk (de markt-efficientie-hypothese) dus als je daar achteraan dentelt zit je altijd goed (we noemen dat vrijheid).
4. Iedereen die dat niet omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, is werkschuw tuig.
5. Iedereen die dat wel omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, behoort tot het superieure deel van de natie die deugd alles echt begrijpt.
6. In discussie hierover, stel je jezelf zo arrogant en superieur mogelijk op, en zeik je iedereen af met denigrerende ad hominiems.
Dit is net zo dom als roepen dat alle Occupiers domme hippies zijn! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104672300
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik zeg nagenoeg altijd zinnige dingen met keiharde argumenten. Toch vecht je er altijd tegen als een opstandige puber met identiteitscrisis. Blijkbaar is sympathie opbrengen belangrijker dan je zelf toegeeft.
Ik heb nog weinig zinnings gezien van je :) Wel heb ik gezien dat je loze oneliners neer gooid en vragen niet beantwoord. Blijkbaar beschouw jij je wijsheid als iets exclusiefs van jou en welke alleen aangewend dient te worden om op anderen neer te kijken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104672532
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit is net zo dom als roepen dat alle Occupiers domme hippies zijn! :D
Dat klopt, maar punt 4, 5 en 6 zijn in ieder geval in dit topic wel degelijk van toepassing....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 13:26:19 #74
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104672625
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb nog weinig zinnings gezien van je
Omdat het je niet aanstaat.
Das net als een kleuter die niet wel aannemen dat snoepjes slecht voor je tandjes zijn...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104672871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:26 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Omdat het je niet aanstaat.
Das net als een kleuter die niet wel aannemen dat snoepjes slecht voor je tandjes zijn...
Ik stelde een vraag, je weigert categorisch om hem te beantwoorden. Wel tijd voor kinderachtige opmerkingen. Zegt genoeg over je.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')