ik had het nog niet eerder gezien. Wel heb ik regelmatig gezien dat de 5600 bij Blauwkapel-Oost even opgehouden werd.quote:Op zondag 20 november 2011 20:06 schreef greavy het volgende:
Dat is een standaard maatregel bij vertraging. Tenzij er omstandigheden zijn waardoor dat niet mogelijk is.
Ik heb het een tijdje geleden al nagezocht, en tips opgezocht, navraag gedaan, getest ed:quote:Op zondag 20 november 2011 20:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Al servo betekent volgens mij niets meer dan 'veel plaatjes achter elkaar schieten en hopen dat de goede er bij zit'
Wellicht een topic in Fotografie (subforum) zoeken met meer tips?
Toen kwam eruit dat ik de juiste instellingen gebruik.quote:En je hebt vaak ook nog een AI Servo optie die continu scherpstelt op een bewegend voorwerp. De camera zoekt het bewegende voorwerp op en probeert deze zo goed mogelijk scherp te houden. Vooral handig bij snel bewegende onderwerpen, vaak dus sport- of natuurfotografie.
Ophouden bij Blauwkapel-Oost gebeurd alleen als de IC daar binnen 2 minuten moet passeren. Anders bij Bilthoven, tenzij de 5600 dan in de weg zit bij een andere trein, en anders bengel je daar achter tot Amersfoort.quote:Op zondag 20 november 2011 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had het nog niet eerder gezien. Wel heb ik regelmatig gezien dat de 5600 bij Blauwkapel-Oost even opgehouden werd.
Uiteraard. Maar dat is meer vakmanschap dan harde regels die in het Handboek Mcn staan.quote:Op zondag 20 november 2011 19:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
[..]
Reflector plaatjes tellen en km in de gaten houden hoort er ook bij. Daarbij rem je toch wat harder dan normaal. En kruip je langer naar een sein toe. Vooral als je geel hebt gehad.
Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:quote:Op zondag 20 november 2011 16:14 schreef greavy het volgende:
Oh. Italiaanse media meldden dat AnsaldoBreda te koop zou staan.
http://www.tvl.it/verso-la-vendita-di-ansaldobreda
http://www.lanazione.it/p(...)_della_vendita.shtml
etc (Zoek maar op AnsaldoBreda per la vendita
http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694quote:Ik heb gisteren die vriend weer gesproken, die als veiligheidsdeskundige verantwoordelijk is voor de toelating van de V250. Hij verwacht de toelating nog steeds niet voor december 2012
Een kleine greep wat hij zoal aan problemen tegen komt op een gemiddelde testrit;
In ALLE ritten waren er problemen met de software, waardoor de treinen stil kwamen te staan. De software geeft onbekende foutcodes aan, of verwijst naar defecten aan onderdelen die helemaal niet bestaan. In één geval moest de trein zelfs volledig stroomloos gemaakt worden, voordat de software gereset kon worden. Dit was midden op een wisselstraat bij Watergraafsmeer, waardoor het stel het complete nachttreinverkeer gedurende een uur lam legde.
In 20% van alle ritten brandde de printplaten van de tractie door. Hierdoor is nog maximaal 50% tractie beschikbaar. Door het gebrek aan tractie is het al eens voor gekomen dat een stel de Groene Harttunnel niet meer uit kon rijden. Dit probleem speelt al 2 jaar en er lijkt nog geen oplossing in zicht.
De ATB geeft onbekende foutcodes, waardoor de trein zonder aanwijsbare oorzaak stil komt te staan.
In de handbediening van de deuren aan de buitenzijde van de treinen zit een veertje. Dit veertje is al een aantal keer gebroken, waardoor tijdens de rit de deuren open floepten. Één keer was dit bij een snelheid van 250km/u, waardoor een van de Italianen van Ansolda Breda bijna uit de trein werd gezogen.
Twee treinstellen hebben schade opgelopen, nadat het koppelen van de stellen te hardhandig gebeurde. Hierbij zijn de koppelingen naar boven verbogen.
In één van de cabines moest een paneel worden verwijderd, om een print te vervangen. Tijdens het demonteren van het paneel, kwam er een 25kV kabel naar beneden vallen. Deze bleek los op het plafond te liggen.
Behalve de problemen met de testritten, spelen er nog een aantal andere problemen. Zo blijkt de V250 zeer duur te zijn in onderhoud. Onderdelen verslijten ongekend snel en de verwachtte levensduur van de stellen is al naar beneden bijgesteld naar slechts 15 jaar!! Het is nu al besloten dat er na die 15 jaar geen revisie zal plaatsvinden. Doordat deze trein speciaal voor NS Hispeed is ontwikkeld, zijn onderdelen schaars en daardoor erg duur. Bovendien moet alles op maat gemaakt worden, wat lange levertijden betekend.
Er is een discussie gaande tussen de keuringsinstantie en de Italianen over de deurvergrendeling. De Italianen zijn van mening dat het veilig is dat de deurvergrendeling pas tijdens de rit in werking treedt. De keuringsinstantie is het hier niet mee eens.
Maar ook op simpelere vlakken gaat het mis. In de coupe's komt een vrij/bezet aanduiding voor de wc's. Deze bestaat uit een gegraveerde glasplaat, met daarachter groene en rode leds. De leds zijn echter zo fel, dat de tekst niet te lezen is. De Italiaan die hier verantwoordelijk voor is, hoopte zelfs dat de keuringsinstantie dit afkeurde. Alleen dan kon hij er iets aan veranderen.
We hebben ons hier vaak afgevraagd waarom in godsnaam voor Ansolda Breda is gekozen. Deze keuze blijkt te zijn opgelegd door de fineuten en accountants van NS Hispeed. In ieder geval door mensen zonder enig verstand van techniek. Ansolda Breda voldeed aan het bestek en kwam als goedkoopste uit de bus. Dan ben je conform de Europese aanbestedingsregels verplicht Ansolda de opdracht te gunnen. Je mag conform deze regels een partij niet op basis van referenties (Denemarken) afwijzen. Vanuit de techniek is er veel protest geweest tegen de keuze voor Ansolda, omdat andere aanbieders een product konden leveren dat zich al heeft bewezen.
De afdeling commercie eiste een speciaal voor Nederland ontworpen trein. Dit zou goed zijn voor het imago van Nederland en de NS. Alleen Ansolda was bereid een volledig nieuwe trein te ontwerpen, waarvan er uiteindelijk maar 19 worden gebouwd. Andere partijen boden aangepaste varianten van bekende treinen aan, maar de afdeling commercie nam daar geen genoegen mee.
Het ziet er dus bijzonder slecht uit voor de V250. Er bestaan zelfs serieuze twijfels of deze ooit worden toegelaten.
Gaat lekker ja. En geen enkele mogelijkheid om daar onderuit te komenquote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:
[..]
http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
ik las het net ja. Als dit waar is dan zijn het toch ernstige problemen die je niet even snel op kunt lossen ...quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:
[..]
http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:
[..]
http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
Klinkt alsof het iig nog kan worden gebruikt als set voor de sequel van "de lift"quote:In de handbediening van de deuren aan de buitenzijde van de treinen zit een veertje. Dit veertje is al een aantal keer gebroken, waardoor tijdens de rit de deuren open floepten. Één keer was dit bij een snelheid van 250km/u, waardoor een van de Italianen van Ansolda Breda bijna uit de trein werd gezogen.
Heel hard de hoogovens bij IJmuiden mee in rijdenquote:Op zondag 20 november 2011 20:42 schreef carboni het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof het iig nog kan worden gebruikt als set voor de sequel van "de lift"
Daar willen ze geen materiaal met een inferieure kwaliteit hebbenquote:Op zondag 20 november 2011 20:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Heel hard de hoogovens bij IJmuiden mee in rijden
Het leger kan er vast wel mooie oefeningen mee doen, gebruiken als schietschijven.quote:Op zondag 20 november 2011 20:42 schreef carboni het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof het iig nog kan worden gebruikt als set voor de sequel van "de lift"
Leger heeft liever schietschijven die niet uit elkaar vallen als je je wapen er op richtquote:Op zondag 20 november 2011 20:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Het leger kan er vast wel mooie oefeningen mee doen, gebruiken als schietschijven.
Wat een faalbedrijf zeg.quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:
[..]
http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
de NID ziet er 10 keer beter uitquote:Op zondag 20 november 2011 20:53 schreef o.us het volgende:
Foto's van het interieur van de V250: http://forum.beneluxspoor(...)95524.html#msg295524
Doodzonde. Had de naam Fyra en de toeslag zoooo weer goed kunnen maken.
Dat interieur was een tijdelijk interieur voor een of andere demonstratie, en zeer zeker niet het definitieve interieur. Zie bijvoorbeeld die bank op de 2e foto, bij de Fyra is alles gericht op 'zo efficiënt mogelijk zo veel mogelijk mensen vervoeren' en daarom is er géén bar-rijtuig (zoals bij Thalys en ICE) en is er ook geen enkele mogelijkheid voor fietsvervoer.quote:Op zondag 20 november 2011 20:53 schreef o.us het volgende:
Foto's van het interieur van de V250: http://forum.beneluxspoor(...)95524.html#msg295524
Doodzonde. Had de naam Fyra en de toeslag zoooo weer goed kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |