abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 november 2011 @ 20:06:11 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104599691
Dat is een standaard maatregel bij vertraging. Tenzij er omstandigheden zijn waardoor dat niet mogelijk is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 november 2011 @ 20:07:32 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104599757
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:06 schreef greavy het volgende:
Dat is een standaard maatregel bij vertraging. Tenzij er omstandigheden zijn waardoor dat niet mogelijk is.
ik had het nog niet eerder gezien. Wel heb ik regelmatig gezien dat de 5600 bij Blauwkapel-Oost even opgehouden werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 20 november 2011 @ 20:08:31 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104599807
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Al servo betekent volgens mij niets meer dan 'veel plaatjes achter elkaar schieten en hopen dat de goede er bij zit' :+

Wellicht een topic in Fotografie (subforum) zoeken met meer tips?
Ik heb het een tijdje geleden al nagezocht, en tips opgezocht, navraag gedaan, getest ed:
quote:
En je hebt vaak ook nog een AI Servo optie die continu scherpstelt op een bewegend voorwerp. De camera zoekt het bewegende voorwerp op en probeert deze zo goed mogelijk scherp te houden. Vooral handig bij snel bewegende onderwerpen, vaak dus sport- of natuurfotografie.
Toen kwam eruit dat ik de juiste instellingen gebruik.
  zondag 20 november 2011 @ 20:10:47 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104599939
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik had het nog niet eerder gezien. Wel heb ik regelmatig gezien dat de 5600 bij Blauwkapel-Oost even opgehouden werd.
Ophouden bij Blauwkapel-Oost gebeurd alleen als de IC daar binnen 2 minuten moet passeren. Anders bij Bilthoven, tenzij de 5600 dan in de weg zit bij een andere trein, en anders bengel je daar achter tot Amersfoort.
De 5600 kunnen ze ook niet oneindig ophouden bij Blauwkapel.
Als je er achterhangt tot Amersfoort mag je meestal de 5600 dan in Amersfoort voorbij (1 van de 2 een spoorwijziging).
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 20 november 2011 @ 20:29:00 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_104601075
Mooie sfeerplaatjes met die mist idd greavy ^O^

Vandeweek ook maar eens wat mee doen misschien. Oh nee eerst nieuwe camera kopen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 20 november 2011 @ 20:31:36 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_104601249
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:18 schreef Cherna het volgende:

[..]


[..]

Reflector plaatjes tellen en km in de gaten houden hoort er ook bij. Daarbij rem je toch wat harder dan normaal. En kruip je langer naar een sein toe. Vooral als je geel hebt gehad.
Uiteraard. Maar dat is meer vakmanschap dan harde regels die in het Handboek Mcn staan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 20 november 2011 @ 20:31:43 #32
141482 Q.
JurassiQ
pi_104601255
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:14 schreef greavy het volgende:
Oh. Italiaanse media meldden dat AnsaldoBreda te koop zou staan.

http://www.tvl.it/verso-la-vendita-di-ansaldobreda

http://www.lanazione.it/p(...)_della_vendita.shtml

etc (Zoek maar op AnsaldoBreda per la vendita
Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:

quote:
Ik heb gisteren die vriend weer gesproken, die als veiligheidsdeskundige verantwoordelijk is voor de toelating van de V250. Hij verwacht de toelating nog steeds niet voor december 2012

Een kleine greep wat hij zoal aan problemen tegen komt op een gemiddelde testrit;

In ALLE ritten waren er problemen met de software, waardoor de treinen stil kwamen te staan. De software geeft onbekende foutcodes aan, of verwijst naar defecten aan onderdelen die helemaal niet bestaan. In één geval moest de trein zelfs volledig stroomloos gemaakt worden, voordat de software gereset kon worden. Dit was midden op een wisselstraat bij Watergraafsmeer, waardoor het stel het complete nachttreinverkeer gedurende een uur lam legde.

In 20% van alle ritten brandde de printplaten van de tractie door. Hierdoor is nog maximaal 50% tractie beschikbaar. Door het gebrek aan tractie is het al eens voor gekomen dat een stel de Groene Harttunnel niet meer uit kon rijden. Dit probleem speelt al 2 jaar en er lijkt nog geen oplossing in zicht.

De ATB geeft onbekende foutcodes, waardoor de trein zonder aanwijsbare oorzaak stil komt te staan.

In de handbediening van de deuren aan de buitenzijde van de treinen zit een veertje. Dit veertje is al een aantal keer gebroken, waardoor tijdens de rit de deuren open floepten. Één keer was dit bij een snelheid van 250km/u, waardoor een van de Italianen van Ansolda Breda bijna uit de trein werd gezogen.

Twee treinstellen hebben schade opgelopen, nadat het koppelen van de stellen te hardhandig gebeurde. Hierbij zijn de koppelingen naar boven verbogen.

In één van de cabines moest een paneel worden verwijderd, om een print te vervangen. Tijdens het demonteren van het paneel, kwam er een 25kV kabel naar beneden vallen. Deze bleek los op het plafond te liggen.

Behalve de problemen met de testritten, spelen er nog een aantal andere problemen. Zo blijkt de V250 zeer duur te zijn in onderhoud. Onderdelen verslijten ongekend snel en de verwachtte levensduur van de stellen is al naar beneden bijgesteld naar slechts 15 jaar!! Het is nu al besloten dat er na die 15 jaar geen revisie zal plaatsvinden. Doordat deze trein speciaal voor NS Hispeed is ontwikkeld, zijn onderdelen schaars en daardoor erg duur. Bovendien moet alles op maat gemaakt worden, wat lange levertijden betekend.

Er is een discussie gaande tussen de keuringsinstantie en de Italianen over de deurvergrendeling. De Italianen zijn van mening dat het veilig is dat de deurvergrendeling pas tijdens de rit in werking treedt. De keuringsinstantie is het hier niet mee eens.

Maar ook op simpelere vlakken gaat het mis. In de coupe's komt een vrij/bezet aanduiding voor de wc's. Deze bestaat uit een gegraveerde glasplaat, met daarachter groene en rode leds. De leds zijn echter zo fel, dat de tekst niet te lezen is. De Italiaan die hier verantwoordelijk voor is, hoopte zelfs dat de keuringsinstantie dit afkeurde. Alleen dan kon hij er iets aan veranderen.

We hebben ons hier vaak afgevraagd waarom in godsnaam voor Ansolda Breda is gekozen. Deze keuze blijkt te zijn opgelegd door de fineuten en accountants van NS Hispeed. In ieder geval door mensen zonder enig verstand van techniek. Ansolda Breda voldeed aan het bestek en kwam als goedkoopste uit de bus. Dan ben je conform de Europese aanbestedingsregels verplicht Ansolda de opdracht te gunnen. Je mag conform deze regels een partij niet op basis van referenties (Denemarken) afwijzen. Vanuit de techniek is er veel protest geweest tegen de keuze voor Ansolda, omdat andere aanbieders een product konden leveren dat zich al heeft bewezen.

De afdeling commercie eiste een speciaal voor Nederland ontworpen trein. Dit zou goed zijn voor het imago van Nederland en de NS. Alleen Ansolda was bereid een volledig nieuwe trein te ontwerpen, waarvan er uiteindelijk maar 19 worden gebouwd. Andere partijen boden aangepaste varianten van bekende treinen aan, maar de afdeling commercie nam daar geen genoegen mee.

Het ziet er dus bijzonder slecht uit voor de V250. Er bestaan zelfs serieuze twijfels of deze ooit worden toegelaten.
http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
For great justice!
  zondag 20 november 2011 @ 20:32:41 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104601319
Vandaag nog een paar te Rotterdam en Zwijndrecht, opweg naar huis:

Zo, Rotterdam CS in de mist. Een enkele sfeerplaat. Ik wou mijn trein naar huis halen, en had 7 minuten overstap. Tijdens het wandelen over de loopbrug een enkele foto gemaakt:


Mist op Rotterdam Centraal #1


Mist op Rotterdam Centraal #2


Mist op Rotterdam Centraal #3


Mist op Rotterdam Centraal #4


Mist op Rotterdam Centraal #5


VIRM 9514 in mistig Rotterdam


DD-AR en SLT te Rotterdam

Zwijndrecht:

Mist op station Zwijndrecht #1


Mist op station Zwijndrecht #2
pi_104601596
Nou goed dan, nog een mist-sfeer-plaatje:

Weet je wel hoe moeilijk het is een trein op de foto te zetten als je 'm pas op 20m afstand ziet/hoort aankomen! :@
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 20 november 2011 @ 20:38:27 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_104601685
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:

[..]

http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
Gaat lekker ja. En geen enkele mogelijkheid om daar onderuit te komen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 november 2011 @ 20:40:16 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104601806
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:

[..]

http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
ik las het net ja. Als dit waar is dan zijn het toch ernstige problemen die je niet even snel op kunt lossen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_104601987
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:

[..]

http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
quote:
In de handbediening van de deuren aan de buitenzijde van de treinen zit een veertje. Dit veertje is al een aantal keer gebroken, waardoor tijdens de rit de deuren open floepten. Één keer was dit bij een snelheid van 250km/u, waardoor een van de Italianen van Ansolda Breda bijna uit de trein werd gezogen.
Klinkt alsof het iig nog kan worden gebruikt als set voor de sequel van "de lift"
pi_104602019
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:42 schreef carboni het volgende:

[..]

[..]

Klinkt alsof het iig nog kan worden gebruikt als set voor de sequel van "de lift"
Heel hard de hoogovens bij IJmuiden mee in rijden :Y
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 november 2011 @ 20:44:20 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104602069
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Heel hard de hoogovens bij IJmuiden mee in rijden :Y
Daar willen ze geen materiaal met een inferieure kwaliteit hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 20 november 2011 @ 20:45:54 #40
141482 Q.
JurassiQ
pi_104602181
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:42 schreef carboni het volgende:

[..]

[..]

Klinkt alsof het iig nog kan worden gebruikt als set voor de sequel van "de lift"
Het leger kan er vast wel mooie oefeningen mee doen, gebruiken als schietschijven. 8-)
For great justice!
pi_104602218
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Het leger kan er vast wel mooie oefeningen mee doen, gebruiken als schietschijven. 8-)
Leger heeft liever schietschijven die niet uit elkaar vallen als je je wapen er op richt :')
  zondag 20 november 2011 @ 20:51:50 #42
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_104602591
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Over dat inferieure prutsbedrijf gesproken, hier een crosspost van Skyscrapercity over de status van de V250's, voor zover dat hier nog niet bekend was:

[..]

http://www.skyscrapercity(...)72150&postcount=3694
Wat een faalbedrijf zeg.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 20 november 2011 @ 20:53:10 #43
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_104602690
Foto's van het interieur van de V250: http://forum.beneluxspoor(...)95524.html#msg295524

Doodzonde. Had de naam Fyra en de toeslag zoooo weer goed kunnen maken.
Feyenoord Rotterdam
  PR/Manusje van alles zondag 20 november 2011 @ 20:55:51 #44
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_104602881
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:53 schreef o.us het volgende:
Foto's van het interieur van de V250: http://forum.beneluxspoor(...)95524.html#msg295524

Doodzonde. Had de naam Fyra en de toeslag zoooo weer goed kunnen maken.
de NID ziet er 10 keer beter uit :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 20 november 2011 @ 20:56:28 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_104602924
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 20:53 schreef o.us het volgende:
Foto's van het interieur van de V250: http://forum.beneluxspoor(...)95524.html#msg295524

Doodzonde. Had de naam Fyra en de toeslag zoooo weer goed kunnen maken.
Dat interieur was een tijdelijk interieur voor een of andere demonstratie, en zeer zeker niet het definitieve interieur. Zie bijvoorbeeld die bank op de 2e foto, bij de Fyra is alles gericht op 'zo efficiënt mogelijk zo veel mogelijk mensen vervoeren' en daarom is er géén bar-rijtuig (zoals bij Thalys en ICE) en is er ook geen enkele mogelijkheid voor fietsvervoer.

Het bericht op Skyscrapercity is gewoon... verbijsterend. Als dit allemaal waar is (het is tenslotte een 'van horen zeggen'-post) is het de vraag waarom de stekker er niet meteen uit wordt getrokken, ongeacht de prijs. Een levensduur van slechts 15 jaar?!
pi_104603739
Over mist gesproken...


Op oudjaarsdag 2008 laat de zon het afweten in Leeuwarden, de bomen, struiken en het gras zijn daarentegen bijzonder fraai berijpt. Dikke mist maken het zicht relatief slecht. Het smalle slootje is voorzien van een dikke laag ijs, waar de jeugd enkele baantjes op de schaatsen trekt. Arriva's GTW 327 is als stoptrein op weg vanuit Leeuwarden naar Groningen als Achter de Hoven gepasseerd wordt.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 20 november 2011 @ 21:50:18 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_104606671
Oudjaarsdag 2008.... De dag dat ik deze foto maakte *O* In een stad die jullie mogen raden O-)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_104607060
Oostbloktram, depressieve omgeving, ergens in Polen dus. :P

Gokje: Lodz?


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2011 22:04:19 ]
pi_104607264
O wacht, in Polen hadden ze altijd al hun eigen trams en geen Tatra's.
pi_104607748
Moet volgende week naar Arnhem toe. Zijn allemaal 17, maar zitten dus nog op de HAVO en geen OV Studentenkaart. Is er een manier om toch met reductie te rijden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')