abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_105218964
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:56 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Even een extra leiding door je afvoer geflost? :{
Hou eens op. :p

Je vergroot het trauma alleen maar. Maar het was niet bij mij. Het idee vind ik wel akelig. Urologie mag je bij mij ook wel wegstrepen. Neurologie en MDL spreken me wel aan.
pi_105219571
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:37 schreef Zoutedrop het volgende:
Heeft iemand tips voor het leuk / leerzaam / interessant maken van een zorgstage (= 2 weken rondlopen op verpleegafdeling van een ziekenhuis met de verpleegkundigen)? Het hoogtepunt van mijn dag is momenteel bedden verschonen. Ik verveel me helemaal dood. Er is niks te doen, het grootste deel van mijn dag sta ik een beetje te wachten om iets te doen. Ik vraag telkens of ik ergens mee kan helpen / meekijken, maar "nee, er is niks te doen voor je".
Aan leuke dingen meekijken valt ook weinig te beleven... Toekijken hoe een verpleegkundige een infuus prikt is nou niet echt spannend meer.

Als iemand dus tips heeft om de komende week door te brengen, zou ik dat erg waarderen!
Meelopen met de artsen? Praten met de patiënten? Dat vond ik wellicht het meest leerzaam van die hele verpleegstage, er achter komen wat patiënten eigenlijk bezighoudt en realiseren dat het eigenlijk net mensen zijn ;).

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:02 schreef Zoutedrop het volgende:
Wat mij trouwens ook irriteert, en ik weet dat dit heel arrogant is, is dat verpleegkundigen denken dat je helemaal niks weet van geneeskunde (en zij natuurlijk alles). "Zoek maar eens op wat een hartinfarct is". "Heb je wel eens een ECG gezien?" en zo.
Ik weet niet of je ze dat kwalijk kunt nemen? Ik weet ook niet wat een willekeurige leerling VPK nu precies wel en niet weet over geneeskunde.

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:54 schreef Meph91 het volgende:
Ik viel bijna flauw toen een blaaskatheter werd ingebracht.
:')

Nee, flauw.
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:51 schreef Meph91 het volgende:
Neurologie en MDL spreken me wel aan.
*O*
pi_105220015
Oh jezus, die verpleegstage inderdaad. Ik heb gelukkig geen billen hoeven wassen, maar heb toen meegelopen bij de verslaafdenzorg in Rotterdam, naar de methadon-uitdeelpunten en dergelijke _O-

Tijdens mijn ASAS heb ik ook nog een eerstejaars laten meelopen die haar verpleegstage deed, had toen wel boeiende patiënten ook, dat scheelde ook wel voor haar.
  maandag 5 december 2011 @ 19:28:03 #279
208890 June.
Seriously?
pi_105220425
Ik zat op de verloskunde, erg leuk. Die kraamvrouwen konden toch alles zelf wel, dus zo mocht ik baby's de fles geven, aan- en uitkleden, wassen etc :P
Shine bright like a diamond.
pi_105221933
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:07 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Meelopen met de artsen? Praten met de patiënten? Dat vond ik wellicht het meest leerzaam van die hele verpleegstage, er achter komen wat patiënten eigenlijk bezighoudt en realiseren dat het eigenlijk net mensen zijn ;).

[..]

Ik weet niet of je ze dat kwalijk kunt nemen? Ik weet ook niet wat een willekeurige leerling VPK nu precies wel en niet weet over geneeskunde.

[..]

:')

Nee, flauw.

[..]

*O*
Artsen zijn er amper (serieus, die komen elke dag even een keertje een paar minuten langs, heb er nog geen één gesproken). Misschien moet ik morgen eens een arts aanspreken, vragen of ik even met hem / haar mee mag kijken. Dat praten met patienten houdt trouwens ook ergens op; persoonlijk vind ik het heel leuk om een praatje met patienten te maken en inderdaad hun verhaal te horen, maar als er maar ca. 15 patienten (waarvan 5 slapende) op de afdeling zitten, wil ik ze ook niet de hele tijd lastig vallen door met ze te willen praten :P
En je hebt wel gelijk dat verpleegkundigen niet kunnen weten wat ik weet etc., vond het gewoon irritant ;)

In ieder geval bedankt voor de suggesties en het meedenken!
pi_105235783
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:39 schreef dotKoen het volgende:
2 weken vakantie *O*
Dan 1 week voorbereiding gyn. 1 week :')
Meer dan zat. 1 avond ervoor gewoon even spieken tussen de benen van je vriendin om te zien hoe het er allemaal ook alweer uitzag
pi_105236044
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:46 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

In je handjes knijpen dat het maar 2 weken is? Ik moest gewoon 4, in Suriname, waar het gemiddelde werktempo sowieso al niet zo hoog is, waar er 27 zusters (+2 van ons) op 25 patiënten waren.

Maar goed, concrete tips; vragen of je een dagje mee mag kijken bij de OK's? Of scopie-kamer? Of een ander onderzoek-iets waar jouw patiënten wel eens naar toe moeten?
Wat moest je dan in Suriname als het toch niet leuk was?
pi_105236422
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 23:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Meer dan zat. 1 avond ervoor gewoon even spieken tussen de benen van je vriendin om te zien hoe het er allemaal ook alweer uitzag
Tsja, zie daar wellicht waarom ik geen aanleg voor gynaecologie heb :')
pi_105236555
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 23:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Wat moest je dan in Suriname als het toch niet leuk was?
Dat wist ik natuurlijk niet vantevoren. Plus dat ik het voor de rest gigantisch tof vond in de weekends, het stappen, vrije dagen, festivals, etc, maar die 4 dagen per week tukken op de afdeling had ik best wel kunnen missen -O-
pi_105241756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:08 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Dat wist ik natuurlijk niet vantevoren. Plus dat ik het voor de rest gigantisch tof vond in de weekends, het stappen, vrije dagen, festivals, etc, maar die 4 dagen per week tukken op de afdeling had ik best wel kunnen missen -O-
Ja dat snap ik wel. Het is een heel andere wereld ;) ze doen daar vooral rustig aan
pi_105241813
Ik ben nu bezig met coschap gyn en ik vind het echt superleuk, heel divers vak zeer interessant
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:18:47 #287
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_105241979
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:57 schreef Zoutedrop het volgende:

[..]

Artsen zijn er amper (serieus, die komen elke dag even een keertje een paar minuten langs, heb er nog geen één gesproken). Misschien moet ik morgen eens een arts aanspreken, vragen of ik even met hem / haar mee mag kijken. Dat praten met patienten houdt trouwens ook ergens op; persoonlijk vind ik het heel leuk om een praatje met patienten te maken en inderdaad hun verhaal te horen, maar als er maar ca. 15 patienten (waarvan 5 slapende) op de afdeling zitten, wil ik ze ook niet de hele tijd lastig vallen door met ze te willen praten :P
En je hebt wel gelijk dat verpleegkundigen niet kunnen weten wat ik weet etc., vond het gewoon irritant ;)

In ieder geval bedankt voor de suggesties en het meedenken!
Er is meestal toch wel een patiënt waar je een beetje een klik mee hebt? Mijn eerste 'eigen' patiënt bij mn verpleeghulpstage was een heel toffe oude vrouw, ging ook een paar keer bij haar op de kamer lunchen omdat dat chiller was dan verpleegstertalk (baby's en mannen :') ) . En zijn er geen rondes die worden gelopen door de artsen? Je kunt misschien vragen of je zelf een keer zo'n statusupdate mag geven van een patiënt als de arts zijn of haar ronde doet!
Fietstas.
pi_105242231
Zo'n verpleegstage is echt zinnig. Je hebt toch op een heel ander niveau patientencontacten wat goed is voor een aanstaande arts denk ik.
Maar na 2 weken kunstgebitjes poetsen en luiers omdoen heb je het wel gezien.
Of je moet een dementerende oma hebben natuurlijk.
I feel kinda Locrian today
pi_105255656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:34 schreef starla het volgende:
Zo'n verpleegstage is echt zinnig. Je hebt toch op een heel ander niveau patientencontacten wat goed is voor een aanstaande arts denk ik.
Maar na 2 weken kunstgebitjes poetsen en luiers omdoen heb je het wel gezien.Of je moet een dementerende oma hebben natuurlijk.
Als dat het enige is wat je tijdens zo'n stage meekrijgt van het verpleegkundig vak is dat wel een beetje jammer.
pi_105258207
Deze week gestart met co-schap sociale bij een bedrijfsarts. Tjah..... weinig medisch :') gelukkig zijn de uren erg chill
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_105260172
Lekker zo'n weekje 'vakantie'. Vandaag half KNO boek gelezen, morgen de andere helft :') Ben ik in ieder geval volgende week klaar voor mijn voorweek. Heb er veel zin in :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_105273384
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:03 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat je tijdens zo'n stage meekrijgt van het verpleegkundig vak is dat wel een beetje jammer.
Wat mij trouwens wel opvalt is dat sommige oudere verpleegkundigen dat soort klusjes ook wel èrg graag overlaten aan de leerlingen ;)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_105275845
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:05 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Wat mij trouwens wel opvalt is dat sommige oudere verpleegkundigen dat soort klusjes ook wel èrg graag overlaten aan de leerlingen ;)
Ik heb gelukkig altijd heel jonge begeleidsters gehad :+
pi_105276472
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:03 schreef L0t.. het volgende:
Als dat het enige is wat je tijdens zo'n stage meekrijgt van het verpleegkundig vak is dat wel een beetje jammer.
Nee hoor, dankzij die stage wilde ik neuroloog worden *O*

oh, van het verpleegkundig vak....
I feel kinda Locrian today
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2011 @ 23:02:05 #295
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105276967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:52 schreef starla het volgende:

[..]

Nee hoor, dankzij die stage wilde ik neuroloog worden *O*

oh, van het verpleegkundig vak....
Je kan zeuren als een bejaarde dus je zou een prima klinisch geriater zijn. Heb je een beetje binding met de doelgroep. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_105278202
Nog niet zo'n heel gek idee. De geriater probeerde mij om te praten voor anios geriatrie aan het einde van mijn coschappen :)
I feel kinda Locrian today
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2011 @ 23:30:03 #297
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105278370
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:26 schreef starla het volgende:
Nog niet zo'n heel gek idee. De geriater probeerde mij om te praten voor anios geriatrie aan het einde van mijn coschappen :)
Vast een vacature die niemand wil. Kom op zeg geriater? Zelfs een dermatoloog heeft een spannendere baan. :')
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_105278696
Wel een moeilijk beroep hoor. Al die co-morbiditeit en polyfarmacie. Heb wel respect voor geriaters.
I feel kinda Locrian today
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2011 @ 23:40:37 #299
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_105278881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:36 schreef starla het volgende:
Wel een moeilijk beroep hoor. Al die co-morbiditeit en polyfarmacie. Heb wel respect voor geriaters.
Die co-morbiditeit bestaat voor het grootste gedeelte uit hetzelfde. In hoeverre is dat laatste dan lastig? Vaak is het toch een gevolg van geen beter alternatief en zijn het middelen die gebruikt worden voor een grote doelgroep dus zijn de neven-effecten et cetera doorgaans redelijk bekend.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_105279103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die co-morbiditeit bestaat voor het grootste gedeelte uit hetzelfde. In hoeverre is dat laatste dan lastig? Vaak is het toch een gevolg van geen beter alternatief en zijn het middelen die gebruikt worden voor een grote doelgroep dus zijn de neven-effecten et cetera doorgaans redelijk bekend.
dat meen je toch niet serieus he?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')