abonnement Unibet Coolblue
pi_104450787
Omdat ik sigaren heel lekker vind ruiken wil ik binnenkort eens een pakje kopen. Maar hoe kan ik het beste sigaren roken? Ik hoorde ooit eens een verhaal dat je spontaan in je broek schijt als je de rook inhaleert.
Heeft iemand tips?
pi_104450885
Dat is waar, pak maar vast schoon ondergoed
pi_104451120
Als je de eerst keer rookt kan je in je broek schijten.
Net als je eerste keer sex waarbij je ook vaak moet schijten.
Signed, Sealed, Delivered.
  woensdag 16 november 2011 @ 20:44:46 #4
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_104451142
7 kleuren...

maar begin anders eerst met die Ritmeester Mini Moods Filter sigaartjes.
zit een smaakje aan, zijn niet gelijk zo zwaar en dik en ze filters hebben is 't niet zo erg als je ze over de longen rookt...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  woensdag 16 november 2011 @ 20:54:25 #5
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_104451612
De meeste van die dunne sigaartjes/cigarillos kan je wel over je longen roken, maar het komt imho de smaak niet ten goede. Die dikke sigaren kan je maar beter niet inhaleren als je normaliter niet rookt ;)

De combinatie van een goeie Cubaanse of Nicaraguaanse sigaar en een goed glas whiskey... Hmmm :)
pi_104457979
Niet aansteken met gas en ook niet aftikken. Dat zijn de regels die ik ken.
pi_104463523
Als je het wilt doen zoals het hoort:

Neem sigaar tussen duim en wijsvinger en hou deze schuin naar beneden.
Aansteken met een lucifer (nadat de zwavel is verbrand). Zorg dat de vlam de sigaar niet aanraakt, het einde van het vlammetje iets onder de sigaar. Terwijl je de sigaar aansteekt, langzaam ronddraaien tussen je duim en wijsvinger zodat de rand gaat gloeien.

Om te roken, zachte kleine trekjes nemen (niet inhaleren), laat de rook even lekker over je tong rollen en blaas het met tact uit. Tik de sigaar niet te snel af, een askegel is juist goed voor de sigaar!

Rook de sigaar maximaal tot 2/3 op. Zodra de sigaar vies smaakt of op het punt dat je genoeg hebt, druk de sigaar niet uit, maar leg deze op de asbak. Hij gaat vanzelf uit.

Smakelijk! :7
  donderdag 17 november 2011 @ 17:56:22 #8
307803 Frietkraam
Het is friet, geen patat
pi_104482189
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:00 schreef Dastan het volgende:
Niet aansteken met gas en ook niet aftikken. Dat zijn de regels die ik ken.
onzin.
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Frietzak, friettent, frietzaak, frietssaus, Franse frietjes, frietkraam, frituur en eigenlijk is het allemaal gewoon friet.
Frietrecepten Topic
pi_104486315
Dat schijtverhaal is natuurlijk onzin.
Sigaren rook je niet maar proef je. En proeven doe je met je mond, en niet met je longen.

Koop een leuk middelmaatje om mee te beginnen. Bijvoorbeeld het Senorita model.
Ik koop regelmatig sigaren van P.G.C. Hajenius. Erg mooie Hollandse sigaren. 10 euro voor een doosje van 10 sigaren.

Andere mooie merken: Olifant, Compaenen, Van der Donk, Puro d'Arte, Balmoral.

Veel plezier! :7
pi_104488344
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:56 schreef Frietkraam het volgende:

[..]

onzin.
Waarom?
pi_104489304
Ik ben het eens met het proeven versus roken.
Laat je daarom niet verleiden tot een doos sigaren maar doe het gewoon in 1 x goed. Laat je adviseren en ga voor 1 mooie sigaar. Zelf denk ik dat voor beginners een robusto van, bijvoorbeeld, The Griffins ideaal zou zijn. Dit is een prachtige, romige, zachte, koudrokende sigaar die je een minimaal een half uurtje ontspanning zou moeten gunnen. Perfect voor mensen die nog enigszins onervaren zijn met het roken van sigaren en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb ze dikwijls aan mensen gegeven die ook de geneugten van het roken van een sigaar wilden ervaren en dit is eigenlijk nooit op een teleurstelling uitgelopen. Tenzij je natuurlijk niet voor de "acquired taste" van sigaren bent weggelegd. Er zijn nog veel meer merken en typen sigaar, maar ik kan deze, op basis van ervaring, aanraden!
pi_104489366
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:17 schreef Dastan het volgende:

[..]

Waarom?
Een gasvlam voor het aansteken van een sigaar is doorgaans smaakloos. Een benzine aansteker is daardoor minder geschikt.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:52:11 #13
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_104490158
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:54 schreef EdRendum het volgende:
De meeste van die dunne sigaartjes/cigarillos kan je wel over je longen roken, maar het komt imho de smaak niet ten goede. Die dikke sigaren kan je maar beter niet inhaleren als je normaliter niet rookt ;)

De combinatie van een goeie Cubaanse of Nicaraguaanse sigaar en een goed glas whiskey... Hmmm :)
Om mee te beginnen zou ik ts eerder een domincaanse sigaar aanbevelen. Meerendeel nicaraguanen zijn nogal gepeperd. Cubanen kunnen door hun trek/brand issues al snel een negatief beeld geven.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:00 schreef Dastan het volgende:
Niet aansteken met gas en ook niet aftikken. Dat zijn de regels die ik ken.
Beide onzin regels. Gas aansteken is juist perfect, tenzij je lekker wilt gaan kloten met stukjes onbehandeld ceder hout. Je kunt je sigaar aansteken met iedere geur en smaakloze vlam. Dus geen zippo/benzine aansteker. Geen kaars en geen brandend stukje papier.

Als je de tijd wilt nemen gebruik je drie lange lucifers volgens de 3 match method.
Kijk hier eens voor een filmpje en meer tekst over deze methode.
http://www.sigarenliefheb(...)hilit=3+match+method

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:37 schreef Applemooz het volgende:
Ik ben het eens met het proeven versus roken.
Laat je daarom niet verleiden tot een doos sigaren maar doe het gewoon in 1 x goed. Laat je adviseren en ga voor 1 mooie sigaar. Zelf denk ik dat voor beginners een robusto van, bijvoorbeeld, The Griffins ideaal zou zijn. Dit is een prachtige, romige, zachte, koudrokende sigaar die je een minimaal een half uurtje ontspanning zou moeten gunnen. Perfect voor mensen die nog enigszins onervaren zijn met het roken van sigaren en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb ze dikwijls aan mensen gegeven die ook de geneugten van het roken van een sigaar wilden ervaren en dit is eigenlijk nooit op een teleurstelling uitgelopen. Tenzij je natuurlijk niet voor de "acquired taste" van sigaren bent weggelegd. Er zijn nog veel meer merken en typen sigaar, maar ik kan deze, op basis van ervaring, aanraden!
Griffins zijn zeer mooie begin sigaren. Denk ook eens aan flor de oliva, dit is een budget sigaar van rond de 3 euro. Longfiller die met suikerwater is geplakt ipv gom wat voor een beginnend sigaar roker misschien weer net wat prettiger is.

Loop eens binnen bij een goede sigarenzaak en laat je adviseren. Rook de sigaar binnen een dag na aankoop. Anders droogt de sigaar uit, word die bitter en pittig van en verliest de sigaar de oliën die de smaak vormen.

Ga niet als een mallemoer aan de sigaar trekken maar rook met beleid, net genoeg trekken om de sigaar te laten leven en zodoende voorkom je ook dat je de sigaar warm trekt wat de smaak ook niet ten goede komt.

Waar ergens woon je ts, grote kans dat ik je een goede sigarenzaak kan aanraden!
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_104491040
En waarom is niet aftikken een onzinregel?
pi_104491055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:38 schreef Applemooz het volgende:

[..]

Een gasvlam voor het aansteken van een sigaar is doorgaans smaakloos. Een benzine aansteker is daardoor minder geschikt.
Lucifers komen de smaak ten goede in plaats van het smaakloze gas.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:16:10 #16
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_104491476
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:08 schreef Dastan het volgende:
En waarom is niet aftikken een onzinregel?
Als jij liever een dikke askegel op je kleren/bank /vloer wilt hebben dan moet je je sigaar niet aftikken.

Nu ik het zo lees... je hebt natuurlijk aftikken en AFTIKKEN. Het is geen sigaret waar je lekker met je vinger op kunt rossen, maar je mag gerust de as er van af draaien of met een licht tikje in de asbak deponeren. Als het een mooie longfiller is die je rustig aan het roken bent zul je zien dat je de as toch niet afgetikt krijgt.

How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_104492674
Maar waarom knippen sommige mensen sigaren :@ ?
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
pi_104492711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:35 schreef SpermaDonor het volgende:
Maar waarom knippen sommige mensen sigaren :@ ?
Omdat ze dicht zitten aan één eind. Door te knippen maak je ze open, zodat je zoals bij een sigaret lucht er doorheen kunt ademen.
pi_104493011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat ze dicht zitten aan één eind. Door te knippen maak je ze open, zodat je zoals bij een sigaret lucht er doorheen kunt ademen.
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
  donderdag 17 november 2011 @ 21:47:58 #20
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_104493430
Longfillers (sigaren gemaakt van hele tabaksbladeren) zijn aan een eind dicht gemaakt met een cap van tabak.

Die kun je knippen of punchen(boren) of een v-snede.

Dit is geheel afhankelijk van iemands smaak. Over het algemeen genomen is een sigaar die geboord is iets geconcentreerder van smaak omdat de rook opening kleiner is.

Wees voorzichtig niet teveel weg te knippen... Als je knipt onder de schouder, waar het kapje overgaat in de sigaar zelf, dan kan het dekblad loskomen en afrollen.

Er zijn ook knippers te koop waarvan een kant dicht is hierdoor kun je de sigaar niet te ver knippen.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_104495858
Ik bedenk me net dat Cuesta Rey ook hele mooie zachte exemplaren op de markt brengt... Hoe dan ook, laat je voorlichten en kies voor een sigaar waar je minstens een half uur rustig voor kunt zitten. Zie de sigaar als een wijn of whisky; neem de tijd.. Het is geen pilsje dat in twee, drie teugen geleegd moet worden.
pi_104495877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:47 schreef huize het volgende:
Longfillers (sigaren gemaakt van hele tabaksbladeren) zijn aan een eind dicht gemaakt met een cap van tabak.

Die kun je knippen of punchen(boren) of een v-snede.

Dit is geheel afhankelijk van iemands smaak. Over het algemeen genomen is een sigaar die geboord is iets geconcentreerder van smaak omdat de rook opening kleiner is.

Wees voorzichtig niet teveel weg te knippen... Als je knipt onder de schouder, waar het kapje overgaat in de sigaar zelf, dan kan het dekblad loskomen en afrollen.

Er zijn ook knippers te koop waarvan een kant dicht is hierdoor kun je de sigaar niet te ver knippen.
^O^

Thnx voor je uitleg!

Heb wel eens sigaren gerookt maar nog nooit zo eentje :@

Misschien dat het dom overkomt aan mij kant :)
Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mochten we kinderen willen, hebben we je nodig, just so you know. :')
  donderdag 17 november 2011 @ 22:46:12 #23
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_104496383
Niks doms aan. Sigaren zijn zo divers als bijvoorbeeld wijn. Van supermarkt draaidop mengwijn tot vintage topwijn met jaargang.

Meer vragen stel ze gerust.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_104497227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:46 schreef huize het volgende:
Niks doms aan. Sigaren zijn zo divers als bijvoorbeeld wijn. Van supermarkt draaidop mengwijn tot vintage topwijn met jaargang.

Meer vragen stel ze gerust.
:Y zelf de laatste weken ook mogen ervaren!

alleen ik begon met sigaren die ik niet heellekker vond :(
maar inderdaad begin gelijk met een losse en rook die binnen een dag op i.v.m het klimaat hier in NL.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')