Het formulier was trouwens weer tegenstrijdig, daar kon je de eerste drie scholen van je keus op zetten. Ik word er eigenlijk niet goed van. Het hele wachtlijst-systeem is dus ook weg. Als er meer kindjes zijn dan er plek is gaan alle kindjes sowieso in de hoge hoed. Je word van tevoren opgebeld of je nog wil loten of niet en dan mag je erbij zijn.
En als je uitgeloot bent zoeken zij nav je tweede en derde keus een andere school. En anders moet je buiten het buurtje.
Ik baal er ook goed van Sjeen. Maar dit systeem is wel weer eerlijker dan het wachtlijst-systeem. En al die dubbele inschrijvers vallen dan weer af bij het loten, want je mag maar bij 1 school loten dus de school van je voorkeur.
Er is hier veel uitloop in de hogere klassen hoorde ik, omdat veel ouders verhuizen als het gezin groter wordt en men dus meer ruimte wil. En de buurt verandert hier heel erg. Veel yuppen die kindjes krijgen op hun appartement en daarna naar de buitenwijken gaan.
In de hogere klassen zou het in principe dus makkelijker moeten zijn om te wisselen.
De school van gister begon met 30 kindjes en eindigt met 22-25 kindjes in de hoogste klas.
De scholen worden hier ook steeds witter trouwens.
[ Bericht 8% gewijzigd door oeke op 25-11-2011 11:35:16 (toevoeging!) ]