Ik ben deze week ook maar eens met Squaten en Dead liften begonnen, voor zover ik dat kan dan. Ik mis mijn linkeronderbeen dus benen trainen is niet echt makkelijk.
Maar goed, het begint er nu een beetje raar uit te zien met een redelijke ontwikkeling van mijn bovenlijf, en een paar stokjes er onder.
Ik was al begonnen met de leg press, waarop ik 100 kilo kan doen en nog goed in balans blijven, als in, voelen dat ik op bijde benen genoeg druk geef zodat ik m'n rug niet verziek.
Ik doe de squats voor nu nog in de smith en lift dan tot 70 kilo. Dat is niet veel, maar m'n benen zijn zwaar ondertraind uiteraard. Ik weet eigenlijk niet zeker of het wel een goed plan is om dit in de smith te doen. Op zich kan het wel natuurlijk, maar ik denk dat het het doel van de squat wat teniet doet. Ik kan het wel gewoon los doen, maar dan moet ik een stukje lichter trainen. Los is meer een psychologische angst die ik moet overwinnen ivm met evenwicht, en het idee dat ik m'n prothese kan breken...
Echt perfect zal ik de squat nooit kunnen doen omdat ik niet ver genoeg door kan zakken. Tegen de 45 graden aan drukt m'n prothese in mijn knieholte op mijn pezen wat behoorlijke pijnplekken op kan leveren waardoor ik benen trainen gelijk een paar weken kan vergeten.
Maar wat denken jullie? Uit de smith blijven en gewoon los trainen en dan maar een stukje lichter? Of gewoon wel de smith gebruiken?
Oh ja, mijn god wat doet dat zeer overal! Ik heb een kantoor baan dus zolang ik zit is er niks aan de hand, maar als ik dan op moet staan...