abonnement Unibet Coolblue
pi_104387967
Ik heb (vermoed ik) gister perongeluk de oven op magnetron/combi stand gezet waardoor de hele kamer letterlijk zwart zag van de rook. Die is inmiddels gelukkig weggetrokken, maar de kamer stinkt nog gigantisch, en omdat ik aan de straat op begane grond zit kan ik geen raam open zetten als ik er zelf niet ben.. maar zelf houd ik t amper uit zolang de lucht er nog hangt..
Wat is de efficientste manier om de lucht (en eventueel bijbehorende schadelijke stoffen) zo snel mogelijk te verdrijven?
pi_104388007
toch echt nieuwe lucht toelaten via een open raam of zo

je kunt een wierrookje branden of zo maar dan ga je alleen over de geur heen
kan wel helpen hoor, vooral als het ondertussen in je gordijnen en zo zit
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:06:15 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104388181
quote:
Vieze geur naturaliseren
Als je last hebt van vieze geurtjes in je kamer, dan kun je dat makkelijk oplossen door er een bakje neer te zetten met daarin gemalen koffie gemengd met een beetje spiritus. Zo lang het mengsel vochtig is wordt de vieze geur wordt geabsorbeerd en ruik je er niets meer van.
Of een spuitbus halen van Oust die het neutraliseert in plaats van verbloemt met een geurtje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104388238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:59 schreef rhubarbje het volgende:
toch echt nieuwe lucht toelaten via een open raam of zo

je kunt een wierrookje branden of zo maar dan ga je alleen over de geur heen
kan wel helpen hoor, vooral als het ondertussen in je gordijnen en zo zit
Hmm wierrook weet ik nog zo net niet want dat slaat doorgaans net zo hard op mijn adem als deze lucht.
Vind het sowieso lastig in te schatten of de lucht die er nu hangt nog schadelijk is of alleen vies ruikt. :{
pi_104388388
Je kan een ventilator voor het raam zetten.
To err is human, to forgive bovine.
pi_104388474
Koffie in een bakje doen en op strategische plaatsen neerzetten.

ps: nespressocupjes werken niet :D
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_104388548
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:16 schreef Griebus het volgende:
Koffie in een bakje doen en op strategische plaatsen neerzetten.

ps: nespressocupjes werken niet :D
:')
Gesloten thermoskannen ook niet vermoed ik :P

Weet iemand in hoeverre de lucht serieus slecht voor de gezondheid is? Het ruikt niet gezond, maar t is in principe natuurlijk maar verbrand brood. Desalniettemin zag die gele rook er niet heel jovel uit.
pi_104388662
Haha dit heb ik ook een keer meegemaakt :') Na 3 dagen luchten met alles open was de lucht nog niet weg.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:23:48 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104388664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:19 schreef Maartel het volgende:

[..]

:')
Gesloten thermoskannen ook niet vermoed ik :P

Weet iemand in hoeverre de lucht serieus slecht voor de gezondheid is? Het ruikt niet gezond, maar t is in principe natuurlijk maar verbrand brood. Desalniettemin zag die gele rook er niet heel jovel uit.
Maak je niet zo druk. Ik neem aan dat je erna wel even flink de ramen hebt opengehad?
The love you take is equal to the love you make.
pi_104388705
zoveel mogelijk ramen open natuurlijk,
hoelanger de lucht blijft hangen des te moeilijker je die weg krijgt.
pi_104388733
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk. Ik neem aan dat je erna wel even flink de ramen hebt opengehad?
Paniekstoornis helpt hierbij even niet. Overigens ook niet bij benauwdheid omdat die vrij snel overslaat in hyperventilatie. Ik heb de ramen wel flink open gehad ja. Voor een uur of 3, en toen ben ik maar elders gaan slapen. Nu weer open, maar t is eigenlijk te koud om ze echt wijd open te hebben. Maargoed, ik zie ook geen letterlijke rook meer hangen.
pi_104388794
Ik zou in ieder geval alle textiel in de kamer in de wasmachine gooien, weet je zeker dat de geur daar niet meer in zit.
pi_104388822
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:25 schreef Maartel het volgende:

[..]

Paniekstoornis helpt hierbij even niet. Overigens ook niet bij benauwdheid omdat die vrij snel overslaat in hyperventilatie. Ik heb de ramen wel flink open gehad ja. Voor een uur of 3, en toen ben ik maar elders gaan slapen. Nu weer open, maar t is eigenlijk te koud om ze echt wijd open te hebben. Maargoed, ik zie ook geen letterlijke rook meer hangen.
dat is er allemaal al lang uit hoor
het is alleen de geur die er nog hangt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_104388857
Uitgebreid met een toiletspray/luchtverfrisser spuiten voordat je naar buiten gaat
een aantal keurkaarsjes laten branden (zal wel minder zwaar zijn dan wierrook)
En toch het raam open.. al is het maar af en toe 10 minuten of zo, uiteindleijk gaat de geur wel weg :)
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_104388875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is er allemaal al lang uit hoor
het is alleen de geur die er nog hangt
Dan zal t idd gewoon wel de vieze lucht zijn die op mijn ademhaling slaat (plus de spanning).
pi_104389400
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:30 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dan zal t idd gewoon wel de vieze lucht zijn die op mijn ademhaling slaat (plus de spanning).
Maartel. Dat wordt schoonmaken :) ik weet uit ervaring (duh) dat die geur niet of nauwelijks weg te krijgen is. Hetgeen wat je ruikt is de roet uit de rook. Die is inmiddels al lang neergeslagen en elke keer als er bewogen wordt (vanachter de kast, uit de bank (stof) vanachter het gordijn, komt hij weer terug :)

Koffie neerzetten (gewoon gemalen koffie in een klein beetje kokend water) en veel schoonmaken/luchten :)

En de rook is weldegelijk gevaarlijk, alleen op het moment zelf, dus zodra het weg is niet meer :)
pi_104389821
Ah.. nouja, ik heb gister wel enkele minuten in de rook rondgelopen, maar dat draai ik toch niet meer terug..

Gezien de roet verbaast het me dan wel weer dat mijn plafond niet zwart is.
Ik heb dit overigens al wel eens eerder in lichte mate gehad en toen was het gelukkig binnen een dag weg. Maar toen stond ook alleen mijn keuken vol rook ipv het hele huis.
pi_104390092
Had ik laatst ook, gelukkig niet in de woonkamer, maar de lucht is bijna niet weg te krijgen, heeft ene week geduurd. Lucht hangt nu nog in de magnetron, die inmiddels in de garage staat. Ook schoonmaken hielp niet voldoende...zit in de roosters achter in de oven geloof ik.
pi_104991552
Vraag me af hoe het is TS :)
pi_104994631
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:19 schreef Prof_Hoax het volgende:
Vraag me af hoe het is TS :)
Ah, ik ben zo slecht in onthouden van toics :@
De lucht was na een dag of 4 eigenlijk wel helemaal weg.
Totdat ik testte of de oven nog werkte.. ding begon binnen 20 seconden al te roken.. Maargoed, dat beetje was ook weer zo weg.

Gezien de hoeveelheid rook en verhalen van anderen sta ik er nog van te kijken hoe snel het gegaan is.. ik had wel wat schaaltjes koffiepoeder en azijn neergezet, afzuigkap continu aan en zoveel mogelijk gelucht. Hoe dan ook viel t na de eerste paar dagen allemaal erg mee :)
pi_104998830
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:44 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ah, ik ben zo slecht in onthouden van toics :@
De lucht was na een dag of 4 eigenlijk wel helemaal weg.
Totdat ik testte of de oven nog werkte.. ding begon binnen 20 seconden al te roken.. Maargoed, dat beetje was ook weer zo weg.

Gezien de hoeveelheid rook en verhalen van anderen sta ik er nog van te kijken hoe snel het gegaan is.. ik had wel wat schaaltjes koffiepoeder en azijn neergezet, afzuigkap continu aan en zoveel mogelijk gelucht. Hoe dan ook viel t na de eerste paar dagen allemaal erg mee :)
Gefeliciteerd :D Blij dat het toch nog weg is getrokken, die geur vind niet iedereen prettig :X !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')