abonnement Unibet Coolblue
pi_104468046
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Als je het goed inricht kan je er echt alles mee hoor...
Jaaa, dat je er alles mee kan weet ik wel, maar ik blijf het toch altijd zien als een CMS die een blog ondersteunt waar je veel mee kan, dan een CMS waar je je site mee ondersteunt en je een blog mee kan maken.

Is het trouwens ook al een CMS als je content zelf kunt uploaden en plaatsen op de site? Dan manage je al content... :')
pi_104468055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:51 schreef McCandless het volgende:

[..]

Ik voel er zelf ook meer voor om zelf alle code en dergelijke te programmeren, een blog is namelijk slechts een onderdeel van de site.
Precies, zo zie ik het ook
  donderdag 17 november 2011 @ 10:58:06 #103
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104468110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:45 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Toch vind ik niet dat het is om een site mee te bouwen. Persoonlijk. Leuk voor blogs, verder vind ik het minder.
Er zijn verschrikkelijk veel WP-based sites waarvan je niet eens ziet dat het WP is. Je kunt er echt behoorlijk veel mee!

Drupal is inderdaad wat minder vriendelijk, vond het zelf behoorlijk omslachtig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 november 2011 @ 10:59:05 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104468140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:55 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Jaaa, dat je er alles mee kan weet ik wel, maar ik blijf het toch altijd zien als een CMS die een blog ondersteunt waar je veel mee kan, dan een CMS waar je je site mee ondersteunt en je een blog mee kan maken.
dat mag je zo zien, maar zo is het allang niet meer
quote:
Is het trouwens ook al een CMS als je content zelf kunt uploaden en plaatsen op de site? Dan manage je al content... :')
Van mij wel.

Alleen wil je van een CMS zoveel qua content, menustructuren, evt herbruikbare blokken, SEO tools e.d., imagegalleries, formulieren usw dat dat ZOVEEL werk is om zelf te maken dat het niet uit kan. Tenzij je tijd teveel hebt, niet al te veel wensen hebt, of een eigen beheersysteem wil bouwen als bedrijf
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 17 november 2011 @ 11:03:48 #105
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104468258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:55 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Jaaa, dat je er alles mee kan weet ik wel, maar ik blijf het toch altijd zien als een CMS die een blog ondersteunt waar je veel mee kan, dan een CMS waar je je site mee ondersteunt en je een blog mee kan maken.

Is het trouwens ook al een CMS als je content zelf kunt uploaden en plaatsen op de site? Dan manage je al content... :')
Ik lever bij site-jes die ik maak ook een CMS-je, maar dat is echt een doodsimpel zelf gemaakt PHP scriptje waar ze wat teksten kunnen bewerken, foto's kunnen uploaden e.d. En de ervaring leert dat ze perse een CMS willen maar hem uiteindelijk zo weinig gebruiken dat een custom website om WP heen bouwen omdat ze een CMS willen veel te veel tijd kost.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_104468341
Het wordt er niet duidelijker op voor een leek. Kan ik nou beter voor WordPress gaan en hier mee spelen en zo uiteindelijk meer kennis van HTML / CSS krijgen of toch maar gewoon zelf een site bouwen en dan zien welke dingen ik nog wil toevoegen?
pi_104468352
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:58 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Er zijn verschrikkelijk veel WP-based sites waarvan je niet eens ziet dat het WP is. Je kunt er echt behoorlijk veel mee!

Drupal is inderdaad wat minder vriendelijk, vond het zelf behoorlijk omslachtig.
Oke, zelf kom ik er alleen nooit uit, dat zal ook wel helpen in mijn mening.
Over een jaartje maar eens mee klooien :Y
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:03 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik lever bij site-jes die ik maak ook een CMS-je, maar dat is echt een doodsimpel zelf gemaakt PHP scriptje waar ze wat teksten kunnen bewerken, foto's kunnen uploaden e.d. En de ervaring leert dat ze perse een CMS willen maar hem uiteindelijk zo weinig gebruiken dat een custom website om WP heen bouwen omdat ze een CMS willen veel te veel tijd kost.
_O-! Haha, klanten.
Ik denk eraan om een uploadsysteempje te maken voor mijn eindproject... Heb ik ook gelijk iets waar ik trots op kan zijn :')
pi_104468741
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:07 schreef McCandless het volgende:
Het wordt er niet duidelijker op voor een leek. Kan ik nou beter voor WordPress gaan en hier mee spelen en zo uiteindelijk meer kennis van HTML / CSS krijgen of toch maar gewoon zelf een site bouwen en dan zien welke dingen ik nog wil toevoegen?
WordPress is prima om zelf in te gaan kloten. Het statement "WordPress is prima als blog, maar meer niet" klopt al tijden niet meer, WP is ondertussen een aardig degelijk CMS geworden waar je veel mee kan. Grootste pro-punt van WP vind ik zelf, dat de backend (dus de admin-interface) echt enorm gebruikersvriendelijk is. Het nadeel is wel, dat je alweer wat PHP-kennis moet hebben als je zelf templates wilt gaan bouwen. Als het je in eerste instantie gaat om puur HTML en CSS te leren, raad ik je aan om voor nu nog even géén CMS te gebruiken, maar gewoon een platte HTML-site te maken. Je bent hierdoor wel omslachtiger bezig, doordat je code niet bepaald DRY is (Don't Repeat Yourself), maar je kan wel écht je eigen HTML en CSS schrijven en hoeft ook nergens anders op te letten.

Drupal als CMS is inderdaad wat omslachtig als je er voor het eerst mee werkt, voornamelijk omdat het een vrij hoge leercurve heeft. Drupal is echt door programmeurs in elkaar gezet en heeft ook die programmeurslogica in de backend zitten. Het grote voordeel van Drupal is, dat er echt alles mee kan. Nadeel is dat je relatief vaak geen controle hebt over de HTML die Drupal voor jou uitpoept, al wordt dat wel steeds beter. Ook als je met Drupal gaat werken, kom je onherroepelijk in aanraking met PHP, waardoor het ook weer geen goed idee is om daar te beginnen.

Overigens: Doorgewintert Drupal-themer hier, dus ik ben niet helemaal objectief als het erop aan komt ;)
dat dus.
pi_104468772
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:39 schreef McCandless het volgende:

[..]

Merci! Ga ik vanavond eens downloaden! Ik zag je website hier al voorbij komen, hoeveel tijd heb je er ongeveer aan besteed tot nu toe?
Ik begin het nu een beetje te begrijpen en dat maken heeft mij een avondje gekost. Maar dan heb ik alleen het uiterlijk en nog niet de verschillende pagina's. Al is dat een kwestie van knippen en plakken en nog een beetje bijwerken.

Maar het leren duurt wel even.

TIP: Als je Safari of Firefox gebruikt, installeer firebug. Gebruik je Chrome, dan kun je rechtermuis klik en op "element inspecteren" klikken. Dan zie je hoe websites gemaakt zijn en kun je daar ook meteen een beetje ermee spelen om het te leren..
  donderdag 17 november 2011 @ 11:26:49 #110
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_104468864
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:31 schreef McCandless het volgende:
Een fatsoenlijke website is inderdaad een breed begrip. Het is in eerste instantie een hobbyproject. Ik ben nu voor mijn werk veel bezig met begrippen als SEO en SEA. Om dit verder uit te bouwen lijkt het me goed om zelf ook een (mooie) zoekmachinevriendelijke website te kunnen bouwen. Wie weet wat er dan verder ooit nog uit rolt. :).
Ik wil mij hier ook weer in gaan verdiepen. Van wat ik me nog herinner begint het met een semantische website en daarna vooral content gericht met goed gebruik van een aantal kernwoorden en 1 onderwerp per pagina. Heb je toevallig nog goede bronnen waar er meer uitgelegd staat hoe 't tegenwoordig eraan toegaat? Jaar of 3 geleden was ik er wel iets meer thuis in dan nu.
pi_104469227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Ik wil mij hier ook weer in gaan verdiepen. Van wat ik me nog herinner begint het met een semantische website en daarna vooral content gericht met goed gebruik van een aantal kernwoorden en 1 onderwerp per pagina. Heb je toevallig nog goede bronnen waar er meer uitgelegd staat hoe 't tegenwoordig eraan toegaat? Jaar of 3 geleden was ik er wel iets meer thuis in dan nu.
Ik volg wel een aantal blogs die regelmatig nieuwe artikelen publiceren op dit gebied. Verder vooral veel zoeken op problemen waar je tegenaan loopt, er is namelijk vast wel een artikel over geschreven. Als je je er nu weer eens opnieuw in wilt verdiepen kun je wellicht de beginnershandleiding van Google eens doorlezen:

http://static.googleuserc(...)starter-guide-nl.pdf

en daarnaast:

http://www.karelgeenen.nl(...)chine-optimalisatie/ (zijn hele site is wel interessant)

http://www.seoguru.nl/

http://www.edwords.nl/

Allemaal sites die regelmatig bloggen over de laatste ontwikkelingen. :).

Succes!
pi_104469302
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:22 schreef QM84 het volgende:

[..]

WordPress is prima om zelf in te gaan kloten. Het statement "WordPress is prima als blog, maar meer niet" klopt al tijden niet meer, WP is ondertussen een aardig degelijk CMS geworden waar je veel mee kan. Grootste pro-punt van WP vind ik zelf, dat de backend (dus de admin-interface) echt enorm gebruikersvriendelijk is. Het nadeel is wel, dat je alweer wat PHP-kennis moet hebben als je zelf templates wilt gaan bouwen. Als het je in eerste instantie gaat om puur HTML en CSS te leren, raad ik je aan om voor nu nog even géén CMS te gebruiken, maar gewoon een platte HTML-site te maken. Je bent hierdoor wel omslachtiger bezig, doordat je code niet bepaald DRY is (Don't Repeat Yourself), maar je kan wel écht je eigen HTML en CSS schrijven en hoeft ook nergens anders op te letten.

Drupal als CMS is inderdaad wat omslachtig als je er voor het eerst mee werkt, voornamelijk omdat het een vrij hoge leercurve heeft. Drupal is echt door programmeurs in elkaar gezet en heeft ook die programmeurslogica in de backend zitten. Het grote voordeel van Drupal is, dat er echt alles mee kan. Nadeel is dat je relatief vaak geen controle hebt over de HTML die Drupal voor jou uitpoept, al wordt dat wel steeds beter. Ook als je met Drupal gaat werken, kom je onherroepelijk in aanraking met PHP, waardoor het ook weer geen goed idee is om daar te beginnen.

Overigens: Doorgewintert Drupal-themer hier, dus ik ben niet helemaal objectief als het erop aan komt ;)
Goed en duidelijk verhaal! Ga dus eerst maar gewoon beginnen met HTML en CSS, de rest komt vanzelf. Jullie zien me hier vast nog wel terug. :).
  donderdag 17 november 2011 @ 11:51:34 #113
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104469530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Ik wil mij hier ook weer in gaan verdiepen. Van wat ik me nog herinner begint het met een semantische website en daarna vooral content gericht met goed gebruik van een aantal kernwoorden en 1 onderwerp per pagina. Heb je toevallig nog goede bronnen waar er meer uitgelegd staat hoe 't tegenwoordig eraan toegaat? Jaar of 3 geleden was ik er wel iets meer thuis in dan nu.
Dingetjes als content (H1'tjes bijv.) laten overeenkomen met je description e.d. weet je vast wel. Per pagina een title waar in staat wat er op die pagina staat samen met een description die ook overeenkomt met wat er op je pagina staat vast ook. Kleine dingetjes die een beetje meehelpen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_104469791
SEO is eigenlijk niet meer dan "common sense gebruiken tijdens het ontwikkelen en je aan de standaarden houden". Met andere woorden: Als jij je pagina's gewoon semantisch opmaakt, dus de juiste titelstructuur (h1, h2, etc.. ) en de juiste elementen voor de juiste taken gebruikt, dan is je pagina's automatisch ook optimized voor zoekmachines.

SEO is naar mijn mening niets meer dan een geweldige marketingterm waar veel bedrijven flink geld aan kunnen verdienen, maar inhoudelijk niets voorstelt (het is niet wat de term impliceert, laat ik het zo zeggen.. ).
dat dus.
pi_104470553
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:00 schreef QM84 het volgende:
SEO is eigenlijk niet meer dan "common sense gebruiken tijdens het ontwikkelen en je aan de standaarden houden". Met andere woorden: Als jij je pagina's gewoon semantisch opmaakt, dus de juiste titelstructuur (h1, h2, etc.. ) en de juiste elementen voor de juiste taken gebruikt, dan is je pagina's automatisch ook optimized voor zoekmachines.

SEO is naar mijn mening niets meer dan een geweldige marketingterm waar veel bedrijven flink geld aan kunnen verdienen, maar inhoudelijk niets voorstelt (het is niet wat de term impliceert, laat ik het zo zeggen.. ).
Helemaal mee eens inderdaad, toch hebben veel webdesigners te weinig SEO kennis in huis waardoor er inderdaad nog grof geld aan verdient wordt. Ik verwacht dat de grote piek hierin echter wel bereikt is.
  donderdag 17 november 2011 @ 12:41:59 #116
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_104471062
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:00 schreef QM84 het volgende:
SEO is eigenlijk niet meer dan "common sense gebruiken tijdens het ontwikkelen en je aan de standaarden houden". Met andere woorden: Als jij je pagina's gewoon semantisch opmaakt, dus de juiste titelstructuur (h1, h2, etc.. ) en de juiste elementen voor de juiste taken gebruikt, dan is je pagina's automatisch ook optimized voor zoekmachines.

SEO is naar mijn mening niets meer dan een geweldige marketingterm waar veel bedrijven flink geld aan kunnen verdienen, maar inhoudelijk niets voorstelt (het is niet wat de term impliceert, laat ik het zo zeggen.. ).
Jaren geleden was met goede SEO meer te bereiken dan nu wellicht? Misschien niet direct relevant voor SEO maar hoe zit het met social media en zoekresultaten?

Is het niet zo dat Twitter wordt niet opgenomen door Google maar wel door Bing en Google+ juist weer heel erg goed doorzoekbaar is door Google.
pi_104471107
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:59 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Alleen wil je van een CMS zoveel qua content, menustructuren, evt herbruikbare blokken, SEO tools e.d., imagegalleries, formulieren usw dat dat ZOVEEL werk is om zelf te maken dat het niet uit kan. Tenzij je tijd teveel hebt, niet al te veel wensen hebt, of een eigen beheersysteem wil bouwen als bedrijf
Da's nou juist het punt met Wordpress en de meeste CMS's, een template from scratch maken is gewoon veel werk en voor een beginner nauwelijks te doen.
Met CMS Made Simple is een template bouwen haast eenvoudiger dan een statische HTML pagina bouwen. Je bent eerder klaar, en hebt gelijk een zeer degelijke backend, die nog eenvoudiger is dan wordpress voor degene die alleen maar content hoeft toe te voegen.

quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

enigzins onzin, je kan in Wordpress namelijk ALLES zelf regelen qua weergave.

Drupal heeft een minder userfriendly backend/beheer
Dit wil ik absoluut niet bestrijden, alleen het vraagt wel behoorlijk wat kennis en inzicht in de werkwijze van Wordpress om echt from scratch een template te maken. Vandaar dat ik het persoonlijk vooral geschikt vind voor minder veeleisende gebruikers, die gewoon een geschikt template downloaden en dit enigszins aanpassen naar hun smaak.
Wordpress wordt volgens mij ook voor 99% gebruikt voor eenmanswebsites, waarbij de "Developer" ook de "editor" is. Daar is het dan ook het meest geschikt voor en alle functies zijn daarom enigszins verweven. CMS Made Simple heeft een hele duidelijke scheiding in deze taken, waardoor het voor allebei de partijen veel prettiger werkt.

Drupal heb ik weleens naar gekeken, maar heeft een hele stijle leercurve. Ik kwam er zelf destijds niet in, zou me nu misschien wel lukken maar nu heb ik mijn stekkie al gevonden bij CMS MS. Voor beginners zou ik het dan ook absoluut niet aanraden.

Joomla heb ik ook weleens bekeken, kan mijn mening hierover in 2 woorden samenvatten: Chaos, mijden!

[ Bericht 41% gewijzigd door KomtTijd... op 17-11-2011 12:50:42 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 13:17:14 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104472371
Je hoeft in WP niet vanaf scratch te beginnen als je dat niet wil. Pak een template die qua indeling lijkt op die je wil en dat bouw je dan om...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104473010
Weer een beetje aan de website wezen werken.



Achtergrond een tikkeltje lichter en blauwer, misschien wordt het dan te blauw, zo ziet dat eruit.



Font kom ik nog steeds niet uit, ik kan gewoon geen mooie en goede vinden.

Wat vinden jullie ervan?
pi_104473173
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:43 schreef KomtTijd... het volgende:

Drupal heb ik weleens naar gekeken, maar heeft een hele stijle leercurve. Ik kwam er zelf destijds niet in, zou me nu misschien wel lukken maar nu heb ik mijn stekkie al gevonden bij CMS MS. Voor beginners zou ik het dan ook absoluut niet aanraden.

Joomla heb ik ook weleens bekeken, kan mijn mening hierover in 2 woorden samenvatten: Chaos, mijden!
Drupal en CMS MS is nogal een verschil ;) Eigenlijk is Drupal ook geen CMS, maar een Content Management Framework. Drupal is er erg goed in om content heel kaal op te slaan, waarna je deze op tig verschillende manieren weer kan presenteren. Dat is wel iets wat andere CMS'sen minder hebben. Propuntje daaraan is wel, dat je eigen geschreven applicaties of snippets in kan laten haken op het Drupal-systeem, waardoor je je eigen code veel sneller kan schrijven, omdat een hoop functionaliteit al in Drupal zit; het typische framework kenmerk dus. Maar dit wijkt alweer aardig af van het concept "html css en js voor dummies' :p

Joomla wordt inderdaad veel gebruikt, wat volkomen onvoorstelbaar is. Op sommige gebieden kan je er enorm veel mee, maar sommige dingen zitten zo knullig in elkaar.... niet aan beginnen idd.
dat dus.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:39:43 #121
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104473221
Ik vind menu items in hoofdletters en wat kleiner zelf altijd mooi. En ik vind je blauwe regenboog menu items ook niet zo mooi. Maar goed, 'mooi' is toch subjectief.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:40:56 #122
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104473271
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:38 schreef QM84 het volgende:

[..]

Drupal en CMS MS is nogal een verschil ;) Eigenlijk is Drupal ook geen CMS, maar een Content Management Framework. Drupal is er erg goed in om content heel kaal op te slaan, waarna je deze op tig verschillende manieren weer kan presenteren. Dat is wel iets wat andere CMS'sen minder hebben. Propuntje daaraan is wel, dat je eigen geschreven applicaties of snippets in kan laten haken op het Drupal-systeem, waardoor je je eigen code veel sneller kan schrijven, omdat een hoop functionaliteit al in Drupal zit; het typische framework kenmerk dus. Maar dit wijkt alweer aardig af van het concept "html css en js voor dummies' :p

Joomla wordt inderdaad veel gebruikt, wat volkomen onvoorstelbaar is. Op sommige gebieden kan je er enorm veel mee, maar sommige dingen zitten zo knullig in elkaar.... niet aan beginnen idd.
Ik vind Drupal op sommige punten ook behoorlijk omslachtig werken.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:42:01 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104473321
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:34 schreef Dimens het volgende:
Weer een beetje aan de website wezen werken.

[ afbeelding ]

Achtergrond een tikkeltje lichter en blauwer, misschien wordt het dan te blauw, zo ziet dat eruit.

[ afbeelding ]

Font kom ik nog steeds niet uit, ik kan gewoon geen mooie en goede vinden.

Wat vinden jullie ervan?
Google Webfonts al gechecked?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104473577
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind menu items in hoofdletters en wat kleiner zelf altijd mooi. En ik vind je blauwe regenboog menu items ook niet zo mooi. Maar goed, 'mooi' is toch subjectief.
Hoe zou jij dat menu dan doen? Mij leek het juist leuk om zo'n soort gradient te maken, alsof je door een soort archief heen bladert.

Anders misschien allemaal dezelfde kleur en alleen degene die geselecteerd is dezelfde kleur geven als het blad?

Dan krijg je zoiets.



Dat ziet er ook niet verkeerd uit toch?
pi_104473592
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Google Webfonts al gechecked?
Ik ga meteen even kijken, eventueel suggesties?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')