abonnement Unibet Coolblue
pi_106204080
Daarin ben ik ook begonnen, al heb ik wel de versie met 5 afzonderlijke boekjes, dat leest wat prettiger.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_106205255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:33 schreef Felagund het volgende:
Daarin ben ik ook begonnen, al heb ik wel de versie met 5 afzonderlijke boekjes, dat leest wat prettiger.
Ik heb dat enorme monster van een boek uiteindelijk in de trein gelezen, omdat het liggend in bed nogal rottig vasthoudt. :D

Nu bezig in My Sisters's Keeper. Erg mooi boek.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106221772
Ja, is mooi :Y

Ik ben bezig in Redmond O'Hanlon's Storm. Erg vermakelijk geschreven.
  maandag 2 januari 2012 @ 23:43:19 #179
67089 Gillingham
The horror...
pi_106336903
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:41:57 #180
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_106349832
Mijn eerste Kafka aan het lezen en ook nog eens in het Duits. Zeer tof boek :)

A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:23:43 #181
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_106351519
quote:
Na tips in dit topic lees ik ook De stad der dieven. Begint prima.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_106352406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb een heerlijk leeslijstje voor de laatste weken van het jaar:

- Nu nog bezig in 'van de Koele Meren des Doods', nog zo'n 50 blz te gaan. Mooi!
- Dan 'de Vliegenvanger' lezen, gekregen van de Sint. Heel benieuwd.
- Om in de stemming te komen vervolgens 'A Christmas Carol', uiteraard van Charles Dickens.

- Dan 'Room' van Emma Donahue, ook erg benieuwd naar.
- En de vrije dagen tussen Kerstmis en Oud&Nieuw besteed ik heerlijk aan een paar Agatha Christie's.

:)
A Christmas Carol is al even uit, ben daarna even niet aan lezen toegekomen omdat ik met mijn vriend een Harry Potter filmmarathon heb gehouden tussen kerst en oud&nieuw :P.

Ga nu dus beginnen in Room van Emma Donahue, heb ik al veel goede verhalen over gehoord dus ben erg benieuwd. :)
  woensdag 4 januari 2012 @ 03:47:14 #183
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_106385131
Hallo allemaal, ik heb een vraag waarvoor ik heb zitten te twijfelen om er een topic voor aan te maken maar denk dat jullie mij hier net zo goed kunnen helpen!

Mijn situatie.
's Nachts ben ik bijna nooit moe, waardoor ik nooit zin heb om te gaan slapen en heb geen last van slaapgebrek/vermoeidheid e.d.. Hierdoor zit ik soms deze late uren vol te maken met het nutteloos lezen op fora, bekijken van video's op internet, zoeken naar muziek, nieuwssites om de 5min refreshen e.d.. Misschien is dit herkenbaar voor sommige. Opeens had ik een ingeving om in plaats van doelloos te internetten te gaan lezen, maar ben helaas een leek in de 'wereld' van boeken.
Mijn vraag.
Kunnen jullie mij een eerste richting/schop geven in het vinden van boeken? Ik ben vooral opzoek naar interessante non-fictieve (!) boeken, met name over gebeurtenissen (bijv. van vroeger -1500) die ook spannend zijn om te lezen (lees: verhaal). Auteurs, uitgevers, websites, titels, alles is welkom.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
pi_106385933
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 03:47 schreef Joeri. het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraag waarvoor ik heb zitten te twijfelen om er een topic voor aan te maken maar denk dat jullie mij hier net zo goed kunnen helpen!

Mijn situatie.
's Nachts ben ik bijna nooit moe, waardoor ik nooit zin heb om te gaan slapen en heb geen last van slaapgebrek/vermoeidheid e.d.. Hierdoor zit ik soms deze late uren vol te maken met het nutteloos lezen op fora, bekijken van video's op internet, zoeken naar muziek, nieuwssites om de 5min refreshen e.d.. Misschien is dit herkenbaar voor sommige. Opeens had ik een ingeving om in plaats van doelloos te internetten te gaan lezen, maar ben helaas een leek in de 'wereld' van boeken.
Mijn vraag.
Kunnen jullie mij een eerste richting/schop geven in het vinden van boeken? Ik ben vooral opzoek naar interessante non-fictieve (!) boeken, met name over gebeurtenissen (bijv. van vroeger -1500) die ook spannend zijn om te lezen (lees: verhaal). Auteurs, uitgevers, websites, titels, alles is welkom.
Misschien 'De wereld van Sophie - de geschiedenis van de filosofie' ? Is een geschiedenis van de filosofie (de naam zegt het al :P), maar beschreven als een echt verhaal en ook geschikt voor mensen die hier niet zo in thuis zijn. Begint helemaal bij de Grieken & Romeinen en gaat door t/m de 20ste eeuw.
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:01:40 #185
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_106418928


Had het eigenlijk gewoon bij deel 1 moeten laten, maar nu wil ik ook wel weten hoe het afloopt. :')
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:26:35 #186
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_106419950
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_106421871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 03:47 schreef Joeri. het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraag waarvoor ik heb zitten te twijfelen om er een topic voor aan te maken maar denk dat jullie mij hier net zo goed kunnen helpen!

Mijn situatie.
's Nachts ben ik bijna nooit moe, waardoor ik nooit zin heb om te gaan slapen en heb geen last van slaapgebrek/vermoeidheid e.d.. Hierdoor zit ik soms deze late uren vol te maken met het nutteloos lezen op fora, bekijken van video's op internet, zoeken naar muziek, nieuwssites om de 5min refreshen e.d.. Misschien is dit herkenbaar voor sommige. Opeens had ik een ingeving om in plaats van doelloos te internetten te gaan lezen, maar ben helaas een leek in de 'wereld' van boeken.
Mijn vraag.
Kunnen jullie mij een eerste richting/schop geven in het vinden van boeken? Ik ben vooral opzoek naar interessante non-fictieve (!) boeken, met name over gebeurtenissen (bijv. van vroeger -1500) die ook spannend zijn om te lezen (lees: verhaal). Auteurs, uitgevers, websites, titels, alles is welkom.
Goed plan om te gaan lezen! Er zal een wereld voor je open gaan en ik denk dat je uiteindelijk beter slaapt na het lezen van een boek dan na achter de computer zitten.

Mijn favoriete non-fictie boeken over gebeurtenissen:

Underground: The Tokyo Gas Attack and the Japanese Psyche - Haruki Murakami. Gaat over de gasaanval op de metro van Tokyo in 1995. Murakami beschrijft op spannende wijze wat er die dag ondergronds allemaal gebeurde en interviewde overlevenden maar ook (ex-)leden van de sekte die de aanslag pleegde.

First They Killed My Father
- Loung Ung. Over de Khmer Rouge periode in Cambodja. Loung Ung maakte als vijfjarige mee hoe de Khmer Rouge aan de macht kwamen en hoe zij en haar familie in werkkampen terecht kwamen. Zeer triest en indrukwekkend verhaal.

Night - Elie Wiesel. Nog zo'n treurig verhaal: over wat Elie Wiesel als jonge man in Auschwitz allemaal meemaakte.

Zeitoun
- Dave Eggers. Over een immigrant die in New Orleans na de Katrina-ramp achter bleef in een bootje om over zijn buurt te waken (waargebeurd).

A Short History of Nearly Everything
- Bill Bryson. Gaat niet echt over één gebeurtenis maar over... tja, de titel zegt het al: bijna alles. Geniaal geschreven boek dat op super entertainende wijze alles beschrijft van de oerknal tot Einstein en van de werking van atomen tot de samenstelling van de aardkorst.

Shantaram - Gregory David Roberts. Autobiografisch verhaal van een Australische crimineel die weet te ontsnappen uit de gevangenis en naar India vlucht, waar hij leeft in de sloppenwijke van Bombay en in aanraking komt met de lokale mafia. Het verhaal is in grote lijnen waargebeurd. Ik vond het echt spannend, een pageturner én een heel mooi verhaal.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel plezier!
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:55:31 #188
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_106425487
@ PurePoisonPerfume en Gifkwal

Allereerst echt bedankt voor de moeite die jullie genomen hebben om mij te helpen. Vooral 'De wereld van Sophie - de geschiedenis van de filosofie' en 'A Short History of Nearly Everything' kijk ik naar uit, handige boeken om mijzelf te laten interesseren in bepaalde zaken/gebeurtenissen/personages/groeperingen voor zover dat nog niet was. Van te voren denk ik vooral aan de geschiedenis tot 1500NC, hierdoor wordt de geschiedenis hierna misschien juist extra leuk. Klinkt niet logisch, maar op mijn manier van denken wel :p.
De andere boeken van Gifkwal klinken ook zeker de moeite waard, maar ik ga mij waarschijnlijk eerst richten op deze vorige twee!

Hulden voor jullie! :)
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  donderdag 5 januari 2012 @ 03:00:44 #189
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_106426491
Ben nu bezig in een boek over Hannibal. Die is bijna uit. Heb onlangs met een boekenbon 100 jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez gekocht, schijnt een goed boek te zijn volgens de FOK! top 100
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
pi_106428035
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:55 schreef Joeri. het volgende:
@ PurePoisonPerfume en Gifkwal

Allereerst echt bedankt voor de moeite die jullie genomen hebben om mij te helpen. Vooral 'De wereld van Sophie - de geschiedenis van de filosofie' en 'A Short History of Nearly Everything' kijk ik naar uit, handige boeken om mijzelf te laten interesseren in bepaalde zaken/gebeurtenissen/personages/groeperingen voor zover dat nog niet was. Van te voren denk ik vooral aan de geschiedenis tot 1500NC, hierdoor wordt de geschiedenis hierna misschien juist extra leuk. Klinkt niet logisch, maar op mijn manier van denken wel :p.
De andere boeken van Gifkwal klinken ook zeker de moeite waard, maar ik ga mij waarschijnlijk eerst richten op deze vorige twee!

Hulden voor jullie! :)
Graag gedaan, veel plezier! :)
pi_106595700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb een heerlijk leeslijstje voor de laatste weken van het jaar:

- Nu nog bezig in 'van de Koele Meren des Doods', nog zo'n 50 blz te gaan. Mooi!
- Dan 'de Vliegenvanger' lezen, gekregen van de Sint. Heel benieuwd.
- Om in de stemming te komen vervolgens 'A Christmas Carol', uiteraard van Charles Dickens.
- Dan 'Room' van Emma Donahue, ook erg benieuwd naar.

- En de vrije dagen tussen Kerstmis en Oud&Nieuw besteed ik heerlijk aan een paar Agatha Christie's.

:)
'Room' vanochtend uitgelezen. Prachtig, verschrikkelijk, gaf me hier en daar rillingen. Dit boek blijft nog wel even hangen. Aanrader!

Nu voor tussendoor een vijfling van Agatha Christie, misschien wel twee ;). Volgende week is het boekenfestijn in Rotterdam, dan kan ik weer een lekker voorraadje verzamelen. :)
  maandag 9 januari 2012 @ 11:40:33 #192
67089 Gillingham
The horror...
pi_106595872


Ik ben nog niet erg onder de indruk van dit boek, maar aangezien ik onlangs pas begonnen ben, lees ik nog even rustig verder.
What's it going to be then, eh?
pi_106595975
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106608174
quote:
Ben benieuwd wat je er van vind! Ik vond de eerste zinnen gelijk al heel pakkend:

"Most days I wish I was a British pound coin instead of an African girl. Everyone would be pleased to see me coming.'' :)
  maandag 9 januari 2012 @ 17:55:55 #195
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_106608232


Vandaag toch maar weer in verder gegaan :)
pi_106608345


Wel erg gedetailleerd, maar een mooi overzicht :)
-
  maandag 9 januari 2012 @ 18:04:08 #197
211083 Angelof9
I must go first
pi_106608574
Tijd voor deel drie

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 9 januari 2012 @ 18:08:20 #198
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106608727
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:01 schreef IceBeach het volgende:
[ afbeelding ]

Had het eigenlijk gewoon bij deel 1 moeten laten, maar nu wil ik ook wel weten hoe het afloopt. :')
Ik vond het derde deel ook het minst, maarja, ik wilde net als jij weten hoe het afliep :')
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:55:41 #199
67089 Gillingham
The horror...
pi_106636039
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:54 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je er van vind! Ik vond de eerste zinnen gelijk al heel pakkend:

"Most days I wish I was a British pound coin instead of an African girl. Everyone would be pleased to see me coming.'' :)
Ik vond het wel aardig, maar niet heel bijzonder. Het verhaal was op zich boeiend genoeg, maar de karakters waren niet ontzettend goed uitgewerkt. De schrijfstijl van Cleave vond ik niet slecht, noch geweldig.
What's it going to be then, eh?
pi_106636129
Staat nu op het verlanglijstje. Sinds vadaag te bestellen



De lezing van Krauss met dezelfde titel staat op Youtube en is geweldig. Ben erg benieuwd naar het boek!
Alpha kenny one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')