abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104275503
Toyota Century
Met zijn jaren 60 uiterlijk wordt deze auto nog steeds gewoon verkocht in Japan. Het is een dure auto voor de succesvolle Japanner. In het vooronder ligt een V12 (japans fabrikaat) welke enkel in deze wagen wordt gebruikt (tevens de enige motorisering waarmee de auto te bestellen is).

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Century
  zaterdag 12 november 2011 @ 01:56:34 #2
78498 classpc
I don't like change
pi_104276923
Vette wagen :)
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 12 november 2011 @ 03:01:17 #3
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_104277465
Is dit niet de opvolger van de vroegere Crown?
pi_104277982
De voorkant lijkt wel van Mercedes ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104277987


1968 Alfa Romeo Carabo
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104340218
Was dat niet de basis voor de mercedes c111
?
  maandag 14 november 2011 @ 14:12:14 #8
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_104351327


Sbarro SV1
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 14 november 2011 @ 16:01:54 #9
182073 invine
blablabla etc.
pi_104354910
Gaarne meer info over de auto plaatsen dan alleen de naam en een plaatje :') anders is het weer het zoveelste google plaatjes topic..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 14 november 2011 @ 19:37:01 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_104365070
quote:
2 liter V8 :{
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_104382439
Mag deze ook: De Ghia Chrysler Norseman



quote:
De Chrysler Norseman was een conceptauto die in 1956 werd gebouwd. Het was een coupe voor vier inzittenden. Hoewel hij werd ontworpen door ontwerpers van Chrysler Corporation, werd de daadwerkelijke bouw uitbesteed aan het Italiaanse busbouwbedrijf Ghia. Ghia had reeds ervaring in de bouw van kleine voertuigen en eenmalige prototypen. (Een jaar eerder had het bedrijf het zeer succesvolle concept van de Lincoln Futura gebouwd.) De vaklieden van Ghia hadden er ruim een jaar voor nodig om de complexe Norseman te bouwen.

Constructie

Chrysler wilde een volledig rijklaar voertuig, niet alleen maar een rollend model, zodat alle normale systemen voor aandrijving, het remmen, ophanging, enzovoort moesten worden geïnstalleerd. Veel moeilijker te vervaardigen was het ongebruikelijke vleugeldak, dat slechts bij het achtergedeelte aan de carrosserie werd bevestigd. Er waren geen zijpijlers, en bij de voorzijde rustte het dak slechts licht op een volledig frameloze voorruit. Ook was er een open dak, een geavanceerd onderdeel voor die tijd, en het was moeilijk om dit in een slanke dakstructuur zonder voorsteunen te integreren. Het deurglas kon niet open (er zat geen ventilatieruitje vooraan), een stijlthema dat pas tien later jaar populair zou worden.

Ondergang

De auto moest een kenmerkende attractie zijn op Chryslers autoshow van 1957. Ghia zette hem in juli 1956 op de boot naar New York. Helaas was de auto aan boord van het rampschip Andrea Doria, dat betrokken raakte in een aanvaring voor de kust van Massachusetts, waarbij zo'n 50 mensen om het leven kwamen en de hele lading verloren ging.

De Norseman is dientengevolge nooit aan het publiek getoond; ook de meeste ontwerpers die eraan hadden gewerkt, kregen hem nooit te zien. Hij is echter door foto's en specificaties bekend bij automobielhistorici. Chrysler heeft later nooit meer een vleugeldakontwerp gebruikt in een voertuig.
Van wikipedia.

Meer informatie is hier te vinden.
Sinds de ondergang van het schip heeft nog maar 1 persoon de auto gezien (in het schip dus)
De bekende duiker David Bright heeft in 1994 naar het scheepswrak gedoken en de auto gezien.
Hij overleed echter in 2006 aan decompressieziekte, opgelopen na een duik naar de Andrea Doria.

Of-topic maar ook interessant; op hetzelfde schip bij deze ramp:
quote:
Linda Morgan (born 1942 in Mexico City, Mexico), now known as Linda Hardberger, became known as the "miracle girl" following the collision of two large passenger ships in the North Atlantic Ocean on the foggy night of July 25, 1956.

The 14-year-old girl was sharing a two-bed cabin with her younger half-sister on the S.S. Andrea Doria when the ship was struck broadside by the prow of the MS Stockholm. During the collision, she was somehow lifted out of her bed and onto the Stockholm's crushed bow, landing safely behind a bulwark as the two ships scraped past each other before separating as the fatally-stricken Andrea Doria disappeared back into the fog.

In the ensuing confusion, a Stockholm crewman heard her calling for her mother in Spanish, an unusual language on the Swedish ship. A crewman who spoke Spanish was able to translate. The teen apparently was first to grasp what must have happened, saying to 36-year-old Bernabe Polanco Garcia, "I was on the Andrea Doria. Where am I now?"

The sister sleeping in the adjoining bed in Linda's cabin was killed, one of 50 passengers and crew who died in the impact areas on the two ships. After all the surviving passengers and crew were evacuated by several rescue ships (most notably the S.S. Ile de France), the Andrea Doria capsized and sank the next morning. With ships of several nations transporting survivors, communication of news to the waiting families was difficult. Linda Morgan and her younger sister were both listed among missing passengers in the early reports.
Linda Morgan wiki
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')