Daarom, dit gaat het halve electoraat van zowel de VVD als de PvdA aan, ik moet nog eens zien hoe ver ze komenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Dit gaat nog wel een hele lading aan protesten en kritieken vanuit de verscheidene vakorganisaties leveren.
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pomp
Ik ben nog steeds tegenstander, het gaat geen enkele instantie ene fluit aan hoe vaak ik waar dan ook heenga en zal nooit meewerken aan een GPS achtige toestand in mijn auto.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.
Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.
Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Gaat ook nergens over idd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland!
U bedoelt een 8.0 liter V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland!
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show.En daar mag hij nu ook het volle pond
Zoiets idd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef ellevehC86 het volgende:
V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Zit ik dan weer lekker met mijn 1965quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!
Ik snap niet dat ze het niet houden zoals het was; alles van 1986 of ouder wegenbelastingvrij en wat daarna op de weg is gekomen niet. Ik merkte de laatste tijd als handelaar dat het echt niet meer meeviel om een goede Mercedes van 1986 te kopen in bijv. Duitsland. Het raakt gewoon op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Tenzij je oldtimer van voor 1960 is moet je dat in dat geval toch al ivm APK-plicht - en dan hoeft dat maar eens per 2 jaar als je oldtimer al 30 jaar of ouder is. Dus die 25 euro per (2) jaar aan schorsen zijn toch echt je kosten niet en met digID en internetbankieren is dat zo gedaanquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
is wel erg oud hopelijk blijft die wel motorrijtuigenbelasting-vrij.quote:
van wanneer was dat nummer? hoe kunnen ze vandaag al in hun tijdschrift hebben staan wat pas vanmorgen vaag is bekendgemaakt'?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Gas eruit halen. Kost ie nog maar 540 euro per jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
M'n oom rijdt een '73 VW T2 busje, gekocht in 1986 en geheel gerestaureerd destijds.
Hij rijdt al 26 jaar in dat busje, LPG laten inbouwen, is al sinds 1998 belastingvrij en staat altijd droog gestald.
Busje komt er een paar keer per jaar uit voor een VW treffen of een toertocht.
Als hij er 2500 per jaar mee rijdt zit ik aan de ruime kant.
Het gewicht zit op 1276 kilo, dus zo'n 1388 Euro wegenbelasting per jaar, voor 2500Km = 55 cent per kilometer.
Voor dagelijks vervoer heeft hij een Kevertje uit 1985 op benzine, ook al 15 jaar in z'n bezit.
Ook daar mag hij nog 236 per jaar voor gaan betalen.
Al met al een dure hobby.
En hij is nog maar een "kleine" autogek.
Er zijn mensen die met écht dikke showbakken rijden, die hooguit 3x per jaar naar een show of bijeenkomst rijden. Die kunnen nu de hoofdprijs gaan betalen...
En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens?
Dus dan krijg boven op alle autogerelateerde belastingen nog een toeslag van 9 cent per kilomter buiten de spits en 15 cent in de spits? Mooi man een kilometerheffing. Want geloof maar niet dat er ook maar 1 belasting omlaag gaat als ze een privacy killende kilometerheffing in gaan voeren, en dan heb ik het nog niet eens over het monster van een it project die dit alles moet gaan controleren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.
Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.
Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Moet je nu anders ook, anders ben je verplicht hem verzekerd en APK gekeurd te hebben. Daarin verandert er dus welgeteld niks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Ik heb er een uit 1989 en betaal rond de 25 euro per maand, valt op zich nog wel mee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |