abonnement Unibet Coolblue
pi_118605353
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Dit gaat nog wel een hele lading aan protesten en kritieken vanuit de verscheidene vakorganisaties leveren.
Daarom, dit gaat het halve electoraat van zowel de VVD als de PvdA aan, ik moet nog eens zien hoe ver ze komen :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118605358
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:28 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pomp
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.

Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.

Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
pi_118605530
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.

Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.

Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Ik ben nog steeds tegenstander, het gaat geen enkele instantie ene fluit aan hoe vaak ik waar dan ook heenga en zal nooit meewerken aan een GPS achtige toestand in mijn auto.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:40:26 #179
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118605751
En daar gaat mijn idee om er later nog een oldtimer bij te kopen als sleutelmotor.

Betaal nu voor 1 motor, komt er volgend jaar 1 bij sowieso voor de winter.
En als ik dan het huis uit ga dan zal er nog een auto bij die 2 motoren komen, plus motor van vriendinlief.
Nou.... gaat lekker dan -O-
Gaan we de motorrijtuigenbelasting voor motoren ook maar gelijk weer ophogen dan?
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:44:49 #180
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118605935
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland! w/
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118606111
quote:
9s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland! w/
Gaat ook nergens over idd.

Heb een klant die een jaren 30 Ford in z'n verwarmde garage heeft staan.
Het ding komt hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show.
En daar mag hij nu ook het volle pond voor gaan betalen.
Evenals een antieke Skoda uit 1948 en nog wat mooi tip-top gerestaureerd klassiek spul.

Goed bezig in Den Haag...

Waarom niet een 30 of 60 dagenkaart voor oldtimers zodat je online je kenteken kan inkloppen met een wachtwoord (gekoppeld aan DigID?) en dan één of meerdere dagen met je auto op pad kan.

Wil je altijd kunnen rijden? Kan je het volle pond betalen.
Ben je liefhebber? Dan zo'n dagenkaart.
pi_118606124
quote:
9s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland! w/
U bedoelt een 8.0 liter V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?

zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten :')
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:47 #183
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118606238
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show.En daar mag hij nu ook het volle pond
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:55:27 #184
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118606250
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef ellevehC86 het volgende:
V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten
Zoiets idd. -O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118606259
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
pi_118606290
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!
pi_118606407
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!
Zit ik dan weer lekker met mijn 1965 :')

Iemand een Plymouth Fury uit 1958 in de aanbieding?

rood met een witte streep graag.

Ga ik de hele dag achter Rutte aan om hem te intimideren >:)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:03:14 #188
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118606452
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Ik snap niet dat ze het niet houden zoals het was; alles van 1986 of ouder wegenbelastingvrij en wat daarna op de weg is gekomen niet. Ik merkte de laatste tijd als handelaar dat het echt niet meer meeviel om een goede Mercedes van 1986 te kopen in bijv. Duitsland. Het raakt gewoon op.
Nu onnodig veel mensen pijn doen door bijv. een wagen van de jaren '60 die altijd in dezelfde familie is geweest weer de belasting in te doen terwijl die mensen daar het geld misschien niet voor hebben.
Belachelijk, Nederland probeerd in alle opzichten de bevolking kaal te plukken.

Laat de mensen toch plezier hebben in een oldtimer. En pak dan eventueel alleen de 'misbruikers' aan die in een diesel naar zuidelijke landen rijden, door de diesels en auto's op lpg aan te pakken.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118606884
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Tenzij je oldtimer van voor 1960 is moet je dat in dat geval toch al ivm APK-plicht - en dan hoeft dat maar eens per 2 jaar als je oldtimer al 30 jaar of ouder is. Dus die 25 euro per (2) jaar aan schorsen zijn toch echt je kosten niet en met digID en internetbankieren is dat zo gedaan :P
pi_118606933
Ik ken iemand die 2 auto's uit de jaren '20 in de garage heeft staan. Altijd familie bezit geweest en ze komen op een mooie zomerdag nog wel eens buiten. 2 of 3 keer per jaar.
Dat gaat dus straks ook niet meer gebeuren, die wagens blijven natuurlijk gewoon binnen staan.

Voor mij komt de pijn op 216 euro per jaar voor mijn dagelijks vervoer. In mijn geval niet onterecht, het is immers dagelijks vervoer. Het tweede exemplaar wat ik bezit echter staat voorlopig binnen te wachten op restauratie en zal na restauratie nauwelijks slechts voor 'zondagse' ritjes en evenementen gebruikt gaan worden. Ook die pijn zal in mijn geval gelukkig meevallen met slechts 164 euro per jaar.

Maar mijn wagens zijn met een verbuik van 1 op 16 tot 1 op 18 op benzine niet zeer vervuilend te noemen.
pi_118607433
Als het dagelijks vervoer is vind ik het ook terecht. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118607783
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
pi_118607838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/
pi_118608082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:21 schreef Ivo1985 het volgende:
e
is wel erg oud hopelijk blijft die wel motorrijtuigenbelasting-vrij.

[ Bericht 7% gewijzigd door SergeantFluffy op 30-10-2012 03:07:38 ]
seduco sum.en ben erg stout
pi_118608783
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
van wanneer was dat nummer? hoe kunnen ze vandaag al in hun tijdschrift hebben staan wat pas vanmorgen vaag is bekendgemaakt'?
seduco sum.en ben erg stout
pi_118609186
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
M'n oom rijdt een '73 VW T2 busje, gekocht in 1986 en geheel gerestaureerd destijds.
Hij rijdt al 26 jaar in dat busje, LPG laten inbouwen, is al sinds 1998 belastingvrij en staat altijd droog gestald.

Busje komt er een paar keer per jaar uit voor een VW treffen of een toertocht.
Als hij er 2500 per jaar mee rijdt zit ik aan de ruime kant.

Het gewicht zit op 1276 kilo, dus zo'n 1388 Euro wegenbelasting per jaar, voor 2500Km = 55 cent per kilometer.

Voor dagelijks vervoer heeft hij een Kevertje uit 1985 op benzine, ook al 15 jaar in z'n bezit.
Ook daar mag hij nog 236 per jaar voor gaan betalen.

Al met al een dure hobby.
En hij is nog maar een "kleine" autogek.
Er zijn mensen die met écht dikke showbakken rijden, die hooguit 3x per jaar naar een show of bijeenkomst rijden. Die kunnen nu de hoofdprijs gaan betalen...

En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens? :'(
Gas eruit halen. Kost ie nog maar 540 euro per jaar. :')
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:05:13 #197
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_118609521
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.

Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.

Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Dus dan krijg boven op alle autogerelateerde belastingen nog een toeslag van 9 cent per kilomter buiten de spits en 15 cent in de spits? Mooi man een kilometerheffing. Want geloof maar niet dat er ook maar 1 belasting omlaag gaat als ze een privacy killende kilometerheffing in gaan voeren, en dan heb ik het nog niet eens over het monster van een it project die dit alles moet gaan controleren.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_118609591
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Moet je nu anders ook, anders ben je verplicht hem verzekerd en APK gekeurd te hebben. Daarin verandert er dus welgeteld niks.
pi_118609603
Mijn 2CV zou me 42 per kwartaal ofwel 14 euro per maand gaan kosten. Ding staat 6 van de 12 maanden in de stalling. Die 72 euro is dus zonde geld, maar niet echt boeiend.

Beter maken ze een aangepast tarief voor oldtimers, en dan met name diesels.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:01:16 #200
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_118610321
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
Ik heb er een uit 1989 en betaal rond de 25 euro per maand, valt op zich nog wel mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')