abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:33 #251
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118637898
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:25 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Die zijn er al af, was het eerste wat ik eraan gedaan heb :')
Wel typisch 80's.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:28:34 #252
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118637996
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:26 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Wel typisch 80's.
ik zoek ze nog :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:42:26 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:46:54 #255
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118638953
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:49:04 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:50:53 #257
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118639176
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

En nu deze nog ff op de hoedenplank, dat maakt het helemaal af!

[ afbeelding ]


is wat leuker :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:51:46 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118639566
Iemand de MRB van een MB508 uitgerekend?

Maar goed zal ongetwijfeld een compromis komen, uitgangspunt zal wel vermoedelijk het behouden van een nette Citroen DS, maar af van de 190D. Wellicht de na-87 regels laten gelden voor alle oldtimers. Dus alleen de vrijstelling voor het benzine tarief en 30 jaar NL kenteken. Maar dan ben je met de hierboven genoemde 508 of importbak nog de sigaar.
.
pi_118639662
Waarop baseer je dat er ongetwijfeld een compromis zal komen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:04:09 #261
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118639860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:58 schreef Fer het volgende:
Iemand de MRB van een MB508 uitgerekend?

Maar goed zal ongetwijfeld een compromis komen, uitgangspunt zal wel vermoedelijk het behouden van een nette Citroen DS, maar af van de 190D. Wellicht de na-87 regels laten gelden voor alle oldtimers. Dus alleen de vrijstelling voor het benzine tarief en 30 jaar NL kenteken. Maar dan ben je met de hierboven genoemde 508 of importbak nog de sigaar.
Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.

Sloperijen krijgen het druk
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_118639951
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarop baseer je dat er ongetwijfeld een compromis zal komen?
Omdat het fokking Nederlandse politiek is. Tis slechts een regeeraccoord.
.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:06:51 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118640024
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:04 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.

Sloperijen krijgen het druk
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:25:24 #264
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118641335
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...
Ik rij grijs.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_118641469
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef T42 het volgende:

[..]

dan krijg je catvangers praktijken ;)
Ja hoeveel procent? 0.05% van al die oldtimer bezitters? Ik acht zelfs de kans nihil.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:34:28 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118641955
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik rij grijs.
Er zijn ook nog wel mogelijkheden om grijs te rijden. Maar destijds was die hele regeling in 1 keer van de baan vwb de gemiddelde Nederlander.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:38:08 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118642211
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef Prowl het volgende:
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)
Ja en nee... Want tegelijkertijd zorgt het fiscale klimaat in Nederland ervoor dat veel diesels van 4-10 jaar oud het land verlaten. Nog 20 jaar later komen (kwamen) ze dan weer terug...

Op zich terecht dat deze regeling wordt aangepakt, maar extra vreemd dat het komt net na een "versobering" van de hele regeling; het aftellen naar een leeftijdsgrens van 30 jaar was tenslotte al begonnen.

Ik ben met name benieuwd wat dit met de prijzen van veel oude auto's gaat doen... Ik denk dat ze vrijwel volledig verdwijnen!
Ik kwam vaak oude auto's tegen die vanwege het wegenbelastingvrij zijn vele duizenden euro's moesten opbrengen. Oftewel de verkoper rekent alvast meerdere jaren belastingbesparing om de prijs op te drijven. Hetzelfde voor auto's die "bijna" belastingvrij zijn: de vraagprijzen zijn hoger dan voor auto's van 10 jaar jonger. Ik neem aan dat alleen de echte liefhebbers overblijven, en de goedkope-rijders het ding snel laten slopen.
censuur :O
pi_118643101
Ze denken 165mil te verdienen hieraan, maar als 3/4 zijn oldtimer weg doet en er niks voor in de plaats neemt. En van die 1/4 die wel een auto aanhoud, nog eens de helft de oldtimer inruilt voor een jongere/lichtere auto. Dan levert het verhaal nog minder dan 40mil op.

En als die die 3/4 die hem wegdoet nu vaker het gesubsideerde OV neemt, houd je netto nog minder over.
.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:59:35 #269
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118643980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:49 schreef Fer het volgende:
Ze denken 165mil te verdienen hieraan, maar als 3/4 zijn oldtimer weg doet en er niks voor in de plaats neemt. En van die 1/4 die wel een auto aanhoud, nog eens de helft de oldtimer inruilt voor een jongere/lichtere auto. Dan levert het verhaal nog minder dan 40mil op.

En als die die 3/4 die hem wegdoet nu vaker het gesubsideerde OV neemt, houd je netto nog minder over.
De vaders van Mohammed en Ali blijven gewoon autorijden. Ze zullen alleen weer in onze afgetrapte, randje APK wagens rijden. Wat ze nu ook al doen, maar dan met importwagens, alleen gaan ze dan weer in ONZE afdankers rijden.

En dat is toch de grootste groep die gebruikt maakt van de huidige regeling.

De enige groep die ze echt verliezen gaan zijn de zondagsrijders. Die dus echt een oldtimer hebben voor het uitwaaien.

De overige groep gaat gewoon weer aan een auto met bijbehorende belastingen. Die zitten hier ook op FOK!

En ik snap het niet, als je dan toch wil autorijden, koop een koekblik. Paar tientjes per jaar belasting en goedkope verzekering. Nog altijd goedkoper dan het OV. En ik weet precies welke subsidie, maar al kreeg ik een treinkaart voor niks, dan ging ik nog niet met zo'n naar pis stinkende kuttrein.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:04:44 #270
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118644357
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef Biogarde het volgende:
De enige groep die ze echt verliezen gaan zijn de zondagsrijders. Die dus echt een oldtimer hebben voor het uitwaaien.
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
censuur :O
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:08:44 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118644643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen... :')
pi_118645245
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen... :')
Exclusief systeem, verloten die handel.

Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.

vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject

Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:22:42 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118645645
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:23:53 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118645717
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit fout ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118646767
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Exclusief systeem, verloten die handel.

Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.

vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject

Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Is geen kleuterschool hier.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')