quote:Oldtimers
In het akoord is verder de PVV tegemoetkomen. Die partij heeft gedaan gekregen, dat eigenaars van oldtimers hun vrijstelling voor wegenbelasting houden. Op termijn geldt die vrijstelling wel pas voor oldtimers ouder dan 30 jaar.
radio 538 en radio 2quote:Op donderdag 10 november 2011 20:15 schreef HumphreyBogart het volgende:
Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt, want ik kan het nergens terug vinden.
Ik zie niets in de Staatscourant, Tweede Kamer of op de PVV-site.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:16 schreef T42 het volgende:
[..]
radio 538 en radio 2
was samen met dit bericht:
Toch geen bijtelling elektrische auto
misschien je link eens door lezen ofzo???quote:Op donderdag 10 november 2011 20:16 schreef Bo_Sneger het volgende:
Ja, hoe kom je daarbij? Volgens mij is alleen besloten dat de regeling van belastingvrijstelling voor oldtimers zoals hij nu is gehandhaafd blijft. Dus auto's van voor 1-1-87 blijven belastingvrij. Meer niet.
http://nos.nl/artikel/312(...)lektrische-auto.html
quote:Oldtimers
In het akoord is verder de PVV tegemoetkomen. Die partij heeft gedaan gekregen, dat eigenaars van oldtimers hun vrijstelling voor wegenbelasting houden. Op termijn geldt die vrijstelling wel pas voor oldtimers ouder dan 30 jaar.
uhm die doet alleen electrische auto's hoor...quote:Op donderdag 10 november 2011 21:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
prins mauritz, echt WTF heeft die voor invloed hierop.
politiek is corrupt
ja en wat voor invloed heeft ie wel niet dat dit soort besluiten door hem direct beinvloed kunnen wordenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:26 schreef T42 het volgende:
[..]
uhm die doet alleen electrische auto's hoor...
das waarquote:Op donderdag 10 november 2011 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hebben ze nog 5 jaar om het weer te veranderen.
quote:Op donderdag 10 november 2011 23:24 schreef FalleNk810i het volgende:
http://www.autoweek.nl/au(...)ldtimers-uit-vriezer
Goed nieuws dus
overbruggen lijkt me goed idee.quote:Men zou heel grof in 2017 weer kunnen beginnen met het 'toelaten' van nieuwe oldtimers, of het jaarlijks steeds een beetje kunnen vertragen om de regeling steeds een jaartje op te rekken tot deze op 30 jaar staat. Zodra er meer van het voorstel (waarover dus ook donderdag gestemd wordt) inhoudelijk bekend wordt, melden we dat.
quote:Op donderdag 10 november 2011 20:27 schreef ColtZ40 het volgende:
Iemand een saab 900 classic cabrio kopen van feb 1987?
hopelijk zal het dit worden. ik wil 'n volvo 960, maar waarom maken ze die dingen zo zwaaaarquote:Op donderdag 10 november 2011 23:56 schreef T42 het volgende:
[..]
[..]
overbruggen lijkt me goed idee.
dat dus auto's uit 1987 pas met 26 jaar oldtimer worden
1988 = 27jaar
1989 = 28jaar
1990 = 29jaar
1991 = 30jaar
en dan vanaf 30 jaar
Zwaar is niet hun enige probleem, 1:4 is hun echte probleemquote:Op vrijdag 11 november 2011 10:25 schreef powerflux het volgende:
[..]
hopelijk zal het dit worden. ik wil 'n volvo 960, maar waarom maken ze die dingen zo zwaaaar
wat is daarmee? is die ook gestopt?quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:46 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik hoor maar niets over de camperregeling, daar ben ik ook benieuwd naar
Nee, maar er zijn al vergevorderde plannen om de wegenbelasting te baseren op uitstoot, en men heeft het wel steeds over de oldtimerregeling met betrekking tot deze, maar de camperregeling hoor ik niemand overquote:
keur je hem toch naar normale auto als het een oldtimer isquote:Op vrijdag 11 november 2011 19:55 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn al vergevorderde plannen om de wegenbelasting te baseren op uitstoot, en men heeft het wel steeds over de oldtimerregeling met betrekking tot deze, maar de camperregeling hoor ik niemand over
cabrio? of 1 uit zuid afrika die tot 3 jaar gelden nog gemaakt werdenquote:Op vrijdag 11 november 2011 00:29 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt me een gunstig bericht. Dan wordt mijn Golf 1 van '88 wellicht toch nog ooit wegenbelastingvrij.
Maar; niet te vroeg juichen. Eerst maar eens wachten op meer uitsluitsel en duidelijkheid.
Cabrio 1 is gemaakt tot 1992 al ik mij niet vergis. En die golf 1 uit afrika is een 5 deurs en dus lelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:36 schreef T42 het volgende:
[..]
cabrio? en 1 uit zuid afrika die tot 3 jaar gelden nog gemaakt werden
Mensen die uiterlijk boven functionaliteit verkiezenquote:Op vrijdag 11 november 2011 21:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
En die golf 1 uit afrika is een 5 deurs en dus lelijk.
doe ik ook zo lelijk mogelijk anders hoort hij niet bij mijquote:Op zaterdag 12 november 2011 01:59 schreef classpc het volgende:
[..]
Mensen die uiterlijk boven functionaliteit verkiezen
Ah, dus door mensen zoals jij wordt de 2e-hands markt overspoeld door 3-deurs hatchbacks terwijl ik mijn passagiers ook een fatsoenlijke instap gun.quote:Op zaterdag 12 november 2011 02:31 schreef T42 het volgende:
[..]
doe ik ook zo lelijk mogelijk anders hoort hij niet bij mij
wil niet gezien worden in een nieuwe deukvrije auto
ken weinig kever met meer deuren dan 2 zelfs mijn camper heeft er maar 3 en daar passen zeker 18 mensen inquote:Op zaterdag 12 november 2011 02:35 schreef classpc het volgende:
[..]
Ah, dus door mensen zoals jij wordt de 2e-hands markt overspoeld door 3-deurs hatchbacks terwijl ik mijn passagiers ook een fatsoenlijke instap gun.
En dit mag je met een korreltje zout nemen aangezien ik weet waar jij in rijdt.
Cabrio idd. Anders was het een Citi Golf geweestquote:Op vrijdag 11 november 2011 20:36 schreef T42 het volgende:
[..]
cabrio? of 1 uit zuid afrika die tot 3 jaar gelden nog gemaakt werden
En ik ben nog steeds blij. Ik kan niet wachten om een W123 te kopen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 08:58 schreef Mercer het volgende:
Ik werd helemaal blij toen ik de TT las.
fixedquote:Op zaterdag 12 november 2011 20:08 schreef Prowl het volgende:
Dus nog 5 jaar idiote prijzen voor auto's van 1987 of jonger
Ik dacht al, wat is W88 nou weer... een nieuwe soort olie ofzo?quote:Op zaterdag 12 november 2011 20:08 schreef Prowl het volgende:
Dus nog 5 jaar w88 als je een 1987 auto hebt
Dus nog 5 jaar idiote prijzen voor auto's van 1986 of ouder
Welkom in 2011quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:58 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik dacht al, wat is W88 nou weer... een nieuwe soort olie ofzo?
Totdat het kwartje viel, je bedoelt natuurlijk wachten .
Sla je slag!quote:Op zondag 13 november 2011 12:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ah, mijn auto komt uit 1990, dus die wordt uiteindelijk ook belastingvrij? !
Als dat zo is trouwens, koop ik me eerdaags een leuke 530/540 en stal ik die. Prachtige auto's maar niet te betalen.
En aldus geschiedde.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:56 schreef T42 het volgende:
[..]
[..]
overbruggen lijkt me goed idee.
dat dus auto's uit 1987 pas met 26 jaar oldtimer worden
1988 = 27jaar
1989 = 28jaar
1990 = 29jaar
1991 = 30jaar
en dan vanaf 30 jaar
ik ben paranormaalquote:Op donderdag 17 november 2011 20:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En aldus geschiedde.
http://rijksbegroting.min(...)age=5&datum=20111117
Voertuigen die in 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de vrijstelling.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:48 schreef Mercer het volgende:
Kan iemand even in jip en janneke taal uitleggen hoe of wat? Een auto van '87 wordt per wanneer belastingvrij?
quote:Op donderdag 17 november 2011 23:48 schreef Mercer het volgende:
Kan iemand even in jip en janneke taal uitleggen hoe of wat? Een auto van '87 wordt per wanneer belastingvrij?
alleen diesels en LPG rijders (met een auto van 87 en jonger) moetten nog een soort van belasting betalenquote:Op donderdag 10 november 2011 23:56 schreef T42 het volgende:
[..]
[..]
overbruggen lijkt me goed idee.
dat dus auto's uit 1987 pas met 26 jaar oldtimer worden
1988 = 27jaar
1989 = 28jaar
1990 = 29jaar
1991 = 30jaar
en dan vanaf 30 jaar
ik rij met de meeste niet eens die staan alleenquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:09 schreef 2cv het volgende:
Ik ben allang blij DAT er nog belastingvrij gereden kan worden. En omdat auto's technisch steeds beter worden is ht niet onterecht dat de grens verschoven is van 25 naar 30 jaar.
Dat hangt er maar vanaf.. Die wordt wel gewoon met 25 wegenbelastingvrij en valt sowieso nog onder de oude regeling (LPG of Diesel inbegrepen).quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie regeling
Oh oh wat zijn die mensen genaaid die voor de hoofdprijs zo'n 7-serie uit 1986 kochten
En onderhouden.. Met name roest stopt nietquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja oke dat is waar. Dan heb je toch al heel wat wegenbelasting bespaard. Schorsen dan maar he
ik wilde RACISME! roepen maar ik denk dat je gewoon gelijk hebt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef Prowl het volgende:
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)
Ingevuld? Gewoon afgeschaft, that's it. Pagina 38 van het regeerakkoord.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:35 schreef AchJa het volgende:
Kut...
Maar eerst maar eens afwachten hoe dit ingevuld gaat worden.
Ze zouden natuurlijk ook gewoon de import van bakken die niet aan de huidge eisen voldoen kunnen verbieden. dan lost het "probleem"zich binnen 5 jaar vanzelf op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:35 schreef AchJa het volgende:
Kut...
Maar eerst maar eens afwachten hoe dit ingevuld gaat worden.
een jaren 60 peugeot is imo ook klassiekerwaardig. een 205 niet, daar zijn er nog teveel van.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze zouden natuurlijk ook gewoon de import van bakken die niet aan de huidge eisen voldoen kunnen verbieden. dan lost het "probleem"zich binnen 5 jaar vanzelf op.
Maar dat doen we niet omdat het niet mag van de EU. Vrij verkeer personen en goederen en zulks.
Laten we nu eindelijk maar eens 1 op 1 het Duitse systeem MRB ovenemen. MRB veel meer gerelateerd aan vervuilingsklasse. Relatief minder MRB betalen en meer tax per liter brandstof.
Voor klassiekers een MRB-vrij klassieker kenteken. Een Libanontaxi is bijbehorende staat is dan geen klassieker, een nette SL wel.
Ik doel dus op bestaande gevallen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ingevuld? Gewoon afgeschaft, that's it. Pagina 38 van het regeerakkoord.
Dat is dus precies wat ik bedoel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dit gaat volgens mij over alle gevallen
Dat weet nog niemand zeker, afwachten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat?
voor de wegenbelasting niet meerquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat?
Jawel, maar je moet er nu wel gewoon belasting voor gaan betalenquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat?
ff serieus, meen je dit nou..?? Kunnen zij dit gewoon zo maken?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor de wegenbelasting niet meer
Moet nog uitgewerkt worden... Daar mag iemand zich nog tegenaan bemoeien vwb de details. Dus zo hard als jij het stelt hoeft het niet te zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor de wegenbelasting niet meer
uhh.. spuit 11..?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:12 schreef AchJa het volgende:
Vrijstelling MRB oldtimers vervalt!
Bam, meteen een harde maatregel in het regeerakkoord: de MRB-vrijstelling voor oldtimers komt te vervallen. Zo blijkt uit de maatregelen van VVD en PvdA die zojuist zijn vrijgegeven.
Veel details hebben we niet, omdat de partijen niet al te diep op hun plannen ingaan. Maar de maatregel zelf is evengoed duidelijk. "De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft." Die 'milieuoverwegingen' leveren de overheid dan wel 156 miljoen euro per jaar op. De details van de plannen zullen we pas diep in 2013 te horen krijgen, simpelweg omdat dit slechts een algemene beslissing is. Het beleid zal nu moeten worden uitgewerkt door een nieuwe Minister van Financiën (of liever gezegd, zijn staatssecretaris).
Dus of daadwerkelijk alle oude auto's aan de beurt zijn of dat de leeftijds-ondergrens een forse ruk naar beneden maakt (een reëele optie) weten we simpelweg nog niet omdat de politiek dat zelf nog niets eens weet. Wel een ander punt: dit is typisch een maatregel waar de Tweede Kamer zich heel hard tegenaan gaat bemoeien. Zo werkt de politiek; de VVD vraagt als regeringspartij om verzachting van de maatregel om de echte liefhebbers te ontzien, het kabinet gaat akkoord, en de VVD is niet langer de boeman. Dat soort dingen wordt vaak genoeg vanteovren afgesproken. Maar dat is vooralsnog speculeren.
Kijken we verder naar de belastingopbrengsten van deze maatregel, dan rekenen de partijen pas op extra geld vanaf 2014, dus het ligt voor de hand dat de maatregel dan pas ingaat. De VVD sprak zich voor de verkiezingen uit tégen afschaffing, de PvdA was voor. Het moge duidelijk zijn welke partij in dit geval aan het langste eind heeft getrokken.
Deze maatregel hing al een tijdje in de lucht. Dit onder meer vanwege de milieubezwaren van linkse partijen, maar ook vanwege de toenemende hoeveelheid belastingvrije auto's die rondreden als 1e auto. Iets wat slecht was voor de schatkist.
Bovag laat in een eerste reactie weten de maatregel nogal rigoureus te vinden. "Je straft hiermee de liefhebber, en bovendien doe je het rijdend nationaal erfgoed niet veel goeds aan", aldus woordvoerder Paul de Waal. "Wij pleiten voor aanpak van het misbruik van de regeling, zodat de echte sleutelaar wordt ontzien. Op deze manier is het wel erg van dik hout zaag men planken."
Dit bericht oogt natuurlijk merkwaardig gezien het bericht van afgelopen week dat de vrijstelling veilig leek. Helaas is dit de wondere wereld van de politiek. Het is logisch, als je snapt hoe het werkt. Het beleid van het vorige kabinet loopt door tot er een nieuw kabinet zit. Atsma besloot (onder druk van Financiën) als staatssecretaris van Milieu vorige week dat er geen behoefte was aan nieuw beleid op dit punt. Tot zover helder. Maar dat Rutte en Samsom ondertussen andere plannen aan het smeden waren voor het nieuwe kabinet, daar staat hij helemaal buiten. Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt, totaal onlogisch zijn deze berichten niet. Nog zo'n politiek punt: vermoedelijk wordt Frans Weekers opnieuw staatssecretaris van Financiën. Hij altijd was fel tegen afschaffing van de vrijstelling. Echter krijgt hij straks 'van boven' (het regeerakkoord) , de opdracht mee om de vrijstelling af te schaffen. Dus hij zal wel moeten. Maar tot het belastingplan 2014 volgend jaar daadwerkelijk is aangenomen, blijft er hoop.
Gequote uit het regeerakkoord:quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet nog uitgewerkt worden... Daar mag iemand zich nog tegenaan bemoeien vwb de details. Dus zo hard als jij het stelt hoeft het niet te zijn.
Niets meer, niets minder. Wat moet daaraan nog uitgewerkt worden? VVD en PvdA zijn dit overeengekomen in het regeerakkoord, dan zie ik een meerderheid in de Tweede Kamer dit niet tegenhouden.quote:De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft.
Vertel mij wat..quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:15 schreef MaGNeT het volgende:
Lekker voor de mensen die een auto-collectie hebben en er hooguit 10x per jaar mee op pad gaan of naar shows. Die kunnen wel stoppen.
Heb een belastingvrije Volvo 740 die sinds 1 jaar belastingvrij is en waarvoor ik me daarvoor nog 4,5 jaar scheel heb betaald.
Als dit doorgaat ben ik dubbel de lul.
Marktwaarde van m'n auto is ineens 0,0 en wegenbelasting schiet naar 125 per kwartaal.
En dat terwijl ik er momenteel nog maar 7000Km per jaar in rij omdat ik in het busje van de zaak rondtuf.
Kost me dus zo'n 2000 Euro ineens + 1500 per jaar.
Klopt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Op zich wel terecht. Iedereen die een nieuwe wegenbelasting vrije auto hebben gekocht afgelopen jaren moeten vanaf 2014 ook weer wegenbelasting betalen.
Ik steek mijn '77 200D nog liever in de fik, heb ik er iig nog wat warmte van...quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vertel mij wat..
Ik heb een unieke Mk2 met een Mk3 TDI motor waar heel veel aan gesleuteld is met een marktwaarde van minstens 6000. Deze is hierna nog maar 50 euro waard voor export naar afrika ofzo..
* Turquaz52 vraagt wat voor e30's dat zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:31 schreef Fer het volgende:
Ik heb er opeens een hoop reserve-onderdelen bij lees ik.
* Fer bezit momenteel nog 2 e30's waarvan in uit 84
M3?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
* Turquaz52 vraagt wat voor e30's dat zijn.
Met z'n alle Vrijdag-gebed meet in Amsterdam moskee..?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
We kunnen nu alleen nog maar bidden...
Ik kom met je mee, maar dan neem ik de auto van de buren mee.. Mijn auto is mij te waardevol..quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is.
En dan weer bijtanken bij de Makro!!!
Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik.
Ik kom met je mee. Vantevoren de Saab nokkievol tanken en er plekke ook het carter en de versnellingsbak tot het randje volgieten. Kofferbak vol oude banden proppen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is.
En dan weer bijtanken bij de Makro!!!
Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik.
Jij snapt hetquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Bezuinigen op bejaarden oke...
Onderwijs oke...
Zorg oke...
MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF
Eeh fuck zeg, ik werk in het onderwijs, maak helaas erg veel kosten vanwege medische shit en bezit een oldtimer.....quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Bezuinigen op bejaarden oke...
Onderwijs oke...
Zorg oke...
MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe definitief is dit? Ik bedoel, moet dit nog goedgekeurd worden?
De accijns op LPG en diesel wordt godverdomme ook duurder.
Rot op man gek, ik ram jou dalijk op je dikke neus waardoor je kosten alleen maar gaan oplopen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:21 schreef Elvander het volgende:
[..]
Eeh fuck zeg, ik werk in het onderwijs, maak helaas erg veel kosten vanwege medische shit en bezit een oldtimer.....
Oppassen jij dus he, anders verdien je een ram op je dikke neus!
Ja ok maar de accijnzen zijn al veel te hoog voor een eventuele kilometerheffing.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !
+1quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !
Goed idee, gezien ik naast Duitsland woon kan ik dan mooi in Duitsland tanken en betalen jullie lekker die hogere benzineprijs. Dat gaat dus niet werkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
+1
onzinnige overhead, gewoon de benzineprijzen omhoog levert per euro iig het meeste op.
Nee hoor, dat geld ging gewoon in onderhoud zitten zoals het hoort, althans zo kijk ik er tegenaan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, die medische kosten kon je dus betalen van de wegenbelasting die je bespaarde. Dat gaat nu niet meer. Zie je hoe ernstig dit probleem is!!
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:25 schreef Cybje het volgende:
[..]
Goed idee, gezien ik naast Duitsland woon kan ik dan mooi in Duitsland tanken en betalen jullie lekker die hogere benzineprijs. Dat gaat dus niet werken
Ik ben het daar wel mee eens. Het plan dat er lag (en nog half ligt) was belachelijk duur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.
mja ze hebben meer geld nodig. omdat. gat.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan moet de wegenbelasting helemaal weg.
we zijn in nederland overgereguleerd. weg met al die meukquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Los van de te dure en te efficiënte overheid kan er beter worden gestimuleerd dan worden afgeremd zoals ze nu doen. WTF denken ze met die accijnsverhogingen? De hele fucking transportsector lijdt al enorm onder de veels te hoge dieselprijzen en het wordt alleen maar erger zo.
Ach daar kan ik nog uren over spreken maar dat is offtopic en niet goed voor mijn humeur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we zijn in nederland overgereguleerd. weg met al die meuk
Dubbel paspoort wordt interessantquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dan mag je er toch niet mee rijden. En moet je woonachtig zijn in Duitsland?
Dat doen ze ook. Veel zwaarder nog dan wat deze maatregel op moet leveren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja ze hebben meer geld nodig. omdat. gat.
ik ben voor minder overheid. maar ok dat is p persoonlijk.
26-27 Euro per kwartaalquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:09 schreef Skv het volgende:
Lekker dan, dat ik voor mijn nét aangeschaft oldtimer hobbymotor nu het volle pond kan gaan betalen (wat ik niet eens op kan brengen). En verkopen is ook geen optie omdat het spul niks meer waard is sinds nu.
Klootzakken!
Iemand een idee wat ik kwijt ben aan belasting voor een Yamaha SRX600 uit '86?
Als je de lasten eerlijk wil verdelen dan doe je dat naar verbruik. Ik voel er weinig voor om qua belasting die ik betaal voor die paar honderd km per jaar evenveel te moeten betalen als iemand die er dagelijks honderden kilometers op rijdt. Gooi dan de prijs van benzine omhoog en BPM helemaal weg. Dan betaal je iig naar verbruik. Of gewoon de kilometerheffing.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.
Oh, dat valt nog mee. Maar met stallings- en verzekeringskosten samen (en onderhoud en dure benzine) alsnog duur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
26-27 Euro per kwartaal
Man, ik betaal straks >125 per maand.
Eerst even de details bekijken, het lijkt me dat als alles in 1 keer per 2013 tenietgedaan word, dat er heel wat auto's gaan branden op het binnenhofquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:27 schreef Fer het volgende:
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom?
Ik heb dat wel eens serieus overwogen. Wat betreft de onderdelen is dat redelijk te doen, maar als je bekijkt wat er allemaal aan papieren rompslomp en aan keuringskosten bij komt kijken vergaat je de zin heel snelquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:27 schreef Fer het volgende:
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom?
Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar ja mijn oldtimer is dan wel benzine, 1.561 kg gaat ook niet goedkoop worden
En dan zie ik mensen janken hier over de wegenbelasting op een motor
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijvenquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.
Liefdevol vertroetelde oldtimersquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:27 schreef Harde_Mepper het volgende:
Hoop dat nu die ouwe rotbakken eens van de straat verdwijnen.
Terecht, die lui zitten al jaren voor een dubbeltje op de eerste rang en 'gebruiken' (misbruiken) de regeling. Die is ingevoerd om voertuigen waar al 25 jaar belasting voor is betaald vrij te stellen van deze plicht (omdat ze in hun levensloop hun bijdrage aan het wegennet wel hebben geleverd). Dat telt dus eigenlijk niet voor geïmporteerde bakken. Ik zou voorstellen om te kijken naar wanneer auto's op NL kenteken zijn geschreven en die datum te gebruiken voor de oldtimerregeling. Dat bespaart ook geld en sluit beter aan op het originele idee.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijven
quote:http://www.autoblog.nl/vr(...)oord#comment-3059761
Dit komt dus neer op 804 euro per kwartaal! voor m’n ’86 Suburban die ik een 2 weken geleden heb aangeschaft en vorige week gas in heb laten bouwen.
Duur geintje…
Yup, nog een geluk dat je niet in de Amerikaanse bakken of Mercedes oldtimers zit...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef dion_v_k het volgende:
Nou dat is mooi dan.
Daar zit ik met een goedlopend bedrijf in old en youngtimers. Alles van 1970 tot 1986, +- 30 auto's in de bedrijfsvoorraad.
Gelukkig geen strontpotten maar mooie wagens waar nog altijd liefhebbers voor zullen zijn. Maar nog zullen de prijzen flink dalen
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).quote:
Je zou maar een unimog op diesel hebben..quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens?
vrienden van me hebben er 2.. Wat zou dat kosten..quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je zou maar een unimog op diesel hebben..
*ril*
quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:07 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).
En 4 Amerikaanse wagens, Chevrolet, Cadillac, Buick en een Chrysler..
absurde prijzen ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:20 schreef ellevehC86 het volgende:
Dit is overigens het probleem, en niet zozeer mileu
http://kopen.marktplaats.(...)86&p=1&av[27][1]=130
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.quote:
eens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.
Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).
Ik zeg: kilometerheffing.
Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.
Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pompquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.
Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).
Ik zeg: kilometerheffing.
Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.
Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.
Je kan 1 auto hebben en 200.000Km per jaar rijden.
Je kan 4 auto's hebben en 10.000Km per jaar rijden.
Toch betaal je in geval 1 minder wegenbelasting dan in geval 4, al staan de auto's het hele jaar op je eigen oprit.
Daarom, dit gaat het halve electoraat van zowel de VVD als de PvdA aan, ik moet nog eens zien hoe ver ze komenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Dit gaat nog wel een hele lading aan protesten en kritieken vanuit de verscheidene vakorganisaties leveren.
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pomp
Ik ben nog steeds tegenstander, het gaat geen enkele instantie ene fluit aan hoe vaak ik waar dan ook heenga en zal nooit meewerken aan een GPS achtige toestand in mijn auto.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.
Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.
Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Gaat ook nergens over idd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland!
U bedoelt een 8.0 liter V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland!
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show.En daar mag hij nu ook het volle pond
Zoiets idd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef ellevehC86 het volgende:
V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Zit ik dan weer lekker met mijn 1965quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!
Ik snap niet dat ze het niet houden zoals het was; alles van 1986 of ouder wegenbelastingvrij en wat daarna op de weg is gekomen niet. Ik merkte de laatste tijd als handelaar dat het echt niet meer meeviel om een goede Mercedes van 1986 te kopen in bijv. Duitsland. Het raakt gewoon op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Tenzij je oldtimer van voor 1960 is moet je dat in dat geval toch al ivm APK-plicht - en dan hoeft dat maar eens per 2 jaar als je oldtimer al 30 jaar of ouder is. Dus die 25 euro per (2) jaar aan schorsen zijn toch echt je kosten niet en met digID en internetbankieren is dat zo gedaanquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
is wel erg oud hopelijk blijft die wel motorrijtuigenbelasting-vrij.quote:
van wanneer was dat nummer? hoe kunnen ze vandaag al in hun tijdschrift hebben staan wat pas vanmorgen vaag is bekendgemaakt'?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Gas eruit halen. Kost ie nog maar 540 euro per jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
M'n oom rijdt een '73 VW T2 busje, gekocht in 1986 en geheel gerestaureerd destijds.
Hij rijdt al 26 jaar in dat busje, LPG laten inbouwen, is al sinds 1998 belastingvrij en staat altijd droog gestald.
Busje komt er een paar keer per jaar uit voor een VW treffen of een toertocht.
Als hij er 2500 per jaar mee rijdt zit ik aan de ruime kant.
Het gewicht zit op 1276 kilo, dus zo'n 1388 Euro wegenbelasting per jaar, voor 2500Km = 55 cent per kilometer.
Voor dagelijks vervoer heeft hij een Kevertje uit 1985 op benzine, ook al 15 jaar in z'n bezit.
Ook daar mag hij nog 236 per jaar voor gaan betalen.
Al met al een dure hobby.
En hij is nog maar een "kleine" autogek.
Er zijn mensen die met écht dikke showbakken rijden, die hooguit 3x per jaar naar een show of bijeenkomst rijden. Die kunnen nu de hoofdprijs gaan betalen...
En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens?
Dus dan krijg boven op alle autogerelateerde belastingen nog een toeslag van 9 cent per kilomter buiten de spits en 15 cent in de spits? Mooi man een kilometerheffing. Want geloof maar niet dat er ook maar 1 belasting omlaag gaat als ze een privacy killende kilometerheffing in gaan voeren, en dan heb ik het nog niet eens over het monster van een it project die dit alles moet gaan controleren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.
Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.
Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Moet je nu anders ook, anders ben je verplicht hem verzekerd en APK gekeurd te hebben. Daarin verandert er dus welgeteld niks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Ik heb er een uit 1989 en betaal rond de 25 euro per maand, valt op zich nog wel mee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
juist zo heb ik er wel meer staanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:13 schreef TC_Artemis het volgende:
Nou, het kevertje dan maar schorsen te zijner tijd. Jammer want we knappen m nu op, met de gedachten: ah, we betalen toch geen wegenbelasting .
Moet in originele staat zijn en dan is de MRB nog 100 euro per jaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:28 schreef T42 het volgende:
in duitsland is het toch nog 30jaar? emigreren?
zwitserland danquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Moet in originele staat zijn en dan is de MRB nog 100 euro per jaar.
Vergis je niet dat verzekeren in DL wel duurder is.
ben al jaren bezigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:47 schreef CafeRoker het volgende:
Elke populaire auto wordt steeds minder waard, is op een bepaald moment voor een appel en een ei te koop en wordt uiteindelijk weer waardevoller. Auto's als calibra's, crxen of golf cabrio's zitten nu rond dat punt. Als dit voorstel doorgaat en je een flinke schuur hebt heb je helemaal een mooie kans om wat nette exemplaren voor een goede prijs te scoren.
Kopen, aan de kant zetten en wachten tot er uiteindelijk toch wel ooit een systeem voor kmbeprijzing gaat komen waardoor hobbyauto's ineens weer heel goedkoop om te hebben worden. En de prijs dus weer omhoog gaat.
nu nog een grote schuur
wie zeurt er dan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:52 schreef daNpy het volgende:
Die staan niet op NL kenteken dus niet zeuren
wauw je ziet 2 platen van mijn 290 auto'squote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:52 schreef daNpy het volgende:
Die staan niet op NL kenteken dus niet zeuren
is het nou wel of niet je schuur. hoeveel autos heb je eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:07 schreef T42 het volgende:
[..]
wauw je ziet 2 platen van mijn 290 auto's
maar nee is mijn schuur niet zou wel willen wat daarin staat is veel waard
is niet mijn schuur was grapje heb een auto of 18 waarvan 5 met kentekenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:22 schreef ukga het volgende:
[..]
is het nou wel of niet je schuur. hoeveel autos heb je eigenlijk?
lol. al die dubbele namen. Iedereen 4x klikken omdat het niet opschietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef SergeantFluffy het volgende:
Update:
knac heeft een petitie:
http://www.knac.nl/petitie/
Site ligt momenteel plat, waarschijnlijk overbelast.
dat niet want dan kan ik geen T1 bus kopen in amerikaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:02 schreef Elusive het volgende:
ze moeten het gewoon zo maken dat auto's die al 25 jaar IN Nederland wegenbelasting hebben betaald vervolgens belasting vrij worden.... ben je gelijk van het import probleem af.
* Elusive kadett c coupe '78
gelukkig weegt dat ding nog geen 700 kilo
getekentquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef SergeantFluffy het volgende:
Update:
knac heeft een petitie:
http://www.knac.nl/petitie/
Site ligt momenteel plat, waarschijnlijk overbelast.
en die heeft nog een laag leeggewicht voor elkaar gekregen er zijn er ook van 3350 kilo op kentekenquote:Als je uitgaat van een leeggewicht van 2850 kg op het kenteken en je rijdt op benzine dan ben je een kleine 2000 euro per jaar kwijt.
Rijdt je op gas dan kost het je een dikke 3400 euro per jaar.
dan krijg je catvangers praktijkenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:53 schreef Turquaz52 het volgende:
En/of alle auto's vanaf NU op naam worden gezet geen belasting vrij meer, alles daarvoor wel.
compleet met drieletterig importkentekenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef PH-KCD het volgende:
Ik mag gaan betalen voor mijn '83 Mercedes-Benz 190E
en diesel?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef densmee het volgende:
wat klagen jullie toch allemaal, bij de unimogclub daar mogen ze pas klagen
een van de posts op hun forum
[..]
en die heeft nog een laag leeggewicht voor elkaar gekregen er zijn er ook van 3350 kilo op kenteken
de meeste diesel unimogs zijn te zwaar maar ik zal de rekenhulp eens aanslingerenquote:
Probeer 'm ook weer origineel te maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
origineel is ie nog mooier natuurlijk maar het ziet er erg strak uit
ah jammer die wou ik welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:22 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Probeer 'm ook weer origineel te maken.
De velgen vind ik er echter wel goed onder staan
ik hou wel van mooi authentiek. het kan wel die velgen, maar origineel is leuker zeker als ie er verder strak bijstaat. mijn mening natuurlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:22 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Probeer 'm ook weer origineel te maken.
De velgen vind ik er echter wel goed onder staan
Alles is te koopquote:
Wat zit er op die zijruit? Boerderijstickers?quote:
Die zijn er al af, was het eerste wat ik eraan gedaan hebquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:25 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wat zit er op die zijruit? Boerderijstickers?
Wel typisch 80's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:25 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Die zijn er al af, was het eerste wat ik eraan gedaan heb
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:22 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Probeer 'm ook weer origineel te maken.
De velgen vind ik er echter wel goed onder staan
Perfect voor mn BX!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.shopwiki.nl/l/(...):-Speelgoed-op-soort
En nu deze nog ff op de hoedenplank, dat maakt het helemaal af!quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu deze nog ff op de hoedenplank, dat maakt het helemaal af!
[ afbeelding ]
Die hoort in een Mercedes, samen met het hoefijzer op de grill.quote:
Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:58 schreef Fer het volgende:
Iemand de MRB van een MB508 uitgerekend?
Maar goed zal ongetwijfeld een compromis komen, uitgangspunt zal wel vermoedelijk het behouden van een nette Citroen DS, maar af van de 190D. Wellicht de na-87 regels laten gelden voor alle oldtimers. Dus alleen de vrijstelling voor het benzine tarief en 30 jaar NL kenteken. Maar dan ben je met de hierboven genoemde 508 of importbak nog de sigaar.
Omdat het fokking Nederlandse politiek is. Tis slechts een regeeraccoord.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarop baseer je dat er ongetwijfeld een compromis zal komen?
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.
Sloperijen krijgen het druk
Ik rij grijs.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...
Ja hoeveel procent? 0.05% van al die oldtimer bezitters? Ik acht zelfs de kans nihil..quote:
Er zijn ook nog wel mogelijkheden om grijs te rijden. Maar destijds was die hele regeling in 1 keer van de baan vwb de gemiddelde Nederlander.quote:
Ja en nee... Want tegelijkertijd zorgt het fiscale klimaat in Nederland ervoor dat veel diesels van 4-10 jaar oud het land verlaten. Nog 20 jaar later komen (kwamen) ze dan weer terug...quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef Prowl het volgende:
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)
De vaders van Mohammed en Ali blijven gewoon autorijden. Ze zullen alleen weer in onze afgetrapte, randje APK wagens rijden. Wat ze nu ook al doen, maar dan met importwagens, alleen gaan ze dan weer in ONZE afdankers rijden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:49 schreef Fer het volgende:
Ze denken 165mil te verdienen hieraan, maar als 3/4 zijn oldtimer weg doet en er niks voor in de plaats neemt. En van die 1/4 die wel een auto aanhoud, nog eens de helft de oldtimer inruilt voor een jongere/lichtere auto. Dan levert het verhaal nog minder dan 40mil op.
En als die die 3/4 die hem wegdoet nu vaker het gesubsideerde OV neemt, houd je netto nog minder over.
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef Biogarde het volgende:
De enige groep die ze echt verliezen gaan zijn de zondagsrijders. Die dus echt een oldtimer hebben voor het uitwaaien.
Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Exclusief systeem, verloten die handel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen...
FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit foutquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Is geen kleuterschool hier..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Exclusief systeem, verloten die handel.
Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.
vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject
Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Kun je dat ook in Den Haag vertellen?quote:
Dat is nog erger dan Crèche of kinderdagopvang..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:39 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kun je dat ook in Den Haag vertellen?
Naahh.. Dan krijg je situaties als; sorry meneer, er zijn al 100 MG's GT en 100 kevers en 100 etc. etc... Maar als u persé een klassieker wilt kopen, er is nog ruimte in de Ferrari 250 GTO categorie eventueel..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Exclusief systeem, verloten die handel.
Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.
vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject
Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Donequote:
En het probleem is?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef virl3 het volgende:
[..]
Naahh.. Dan krijg je situaties als; sorry meneer, er zijn al 100 MG's GT en 100 kevers en 100 etc. etc... Maar als u persé een klassieker wilt kopen, er is nog ruimte in de Ferrari 250 GTO categorie eventueel..
En het laten zoals ik het is is een probleem omdat? Kom nou niet aan met milieu geleuter, want dat is je reinste onzin. Er is maar 1 drijfveer hier en dat is geld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En het probleem is?
Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
Ik probeerde enkel te zeggen met mijn post dat het idee van 100 stuks per merk/type niet zo'n goed idee is naar mijn mening... Want voor een liefhebber is het merk een persoonlijke keuze, die wil d'r net zo eentje hebben als z'n ouders vroeger hadden bijvoorbeeld. Tja als er daar al 100 van zijn geregistreerd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En het probleem is?
Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
Maar het moet dus wel kunnen rechtvaardigen dat half Nederland in OF een 340 OF een E30 Of een W124 gaat rijden, jouw argumentatie helpt het ook niet vooruitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik probeerde enkel te zeggen met mijn post dat het idee van 100 stuks per merk/type niet zo'n goed idee is naar mijn mening... Want voor een liefhebber is het merk een persoonlijke keuze, die wil d'r net zo eentje hebben als z'n ouders vroeger hadden bijvoorbeeld. Tja als er daar al 100 van zijn geregistreerd.
Die Ferrari was een absurd voorbeeld.
Sinds wanneer ben jij je druk gaan maken over het milieu?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in. Ik verwacht nog een aantal dagen laswerk en ander opknapwerk (en spuiten) om het ding echt supernetjes te krijgen, maar het geld dat erin gestopt is en nog gestopt gaat worden haal ik er never nooit meer uit.
http://fehac.nl/images/st(...)ord%2030-10-2012.pdfquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit fout
Daarnaast is de hele milieu hype sowieso een hoax.quote:Helaas zijn oldtimers, door onjuiste interpretatie van een door het Planbureau voor de Leefbaarheid uitgebracht rapport, recent in een kwaad daglicht komen te staan. Wetenschappelijk, onafhankelijk onderzoek dat de FEHAC eerder heeft laten verrichten, laat een heel ander beeld zien. Namelijk dat het gebruik van oldtimers zo gering is, dat het behalen van de doelstellingen op gebied van vermindering van uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide niet in gevaar komt door het sporadische gebruik van oldtimers.
Er zijn oldtimers waar je dat wel degelijk er uit kan halen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.
Wel kut inderdaad dat ze net nu die regeling gaan afschaffen.
Heb een 740 uit 1986, daar valt nog niets aan te lassen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in. Ik verwacht nog een aantal dagen laswerk en ander opknapwerk (en spuiten) om het ding echt supernetjes te krijgen, maar het geld dat erin gestopt is en nog gestopt gaat worden haal ik er never nooit meer uit.
Tja .. Ik vind 't wel een leuk gezicht al die ouwe bakken. Mij hoor je niet klagen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Maar het moet dus wel kunnen rechtvaardigen dat half Nederland in OF een 340 OF een E30 Of een W124 gaat rijden, jouw argumentatie helpt het ook niet vooruit
De belangenorganisatie:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:07 schreef daNpy het volgende:
http://fehac.nl/images/st(...)ord%2030-10-2012.pdf
heb ik op mijn passat een hoefijzer en paardquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die hoort in een Mercedes, samen met het hoefijzer op de grill.
Utrecht wil je net 10 jaar oude auto al niet meer hoor...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
er rijden iets meer dan 100 kevers die zelf geen apk plicht hebben....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Exclusief systeem, verloten die handel.
Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.
vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject
Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Lees het geheel nog eens! Er zijn geen nieuwe auto's die meer dan een miljoen km per jaar rijden...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef T42 het volgende:
[..]
Utrecht wil je net 10 jaar oude auto al niet meer hoor...
en een oude auto stoot misschien meer uit ja maar dat is nog niks als je vergelijkt dat een nieuwere veel meer rijd. (suv nog niet meegetelt)
ik registreer die 100 kevers wel op mijn naam. 1 kopen? kost je heel veel geldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En het probleem is?
Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
maar ook geen oude...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees het geheel nog eens! Er zijn geen nieuwe auto's die meer dan een miljoen km per jaar rijden...
En ja, dit gaat over uitstoot die daadwerkelijk schadelijk is, i.p.v. het modewoord CO2.
Wat snap je niet aan NOx e.d. uitstoot? Dat heeft niets met "zuinig" te maken. En ook niets met SUV's waar wel belasting over wordt betaald.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:01 schreef T42 het volgende:
zo heb ik auto's staan die niet eens 1500km in een jaar halen...
en een eend is nog altijd zuiniger dan een SUV
omdat een oldtimer meer stil staat. dan stoot je minder uit op de benz bakken na laat ze die dan pakken. maak de diesel gewoon duurder dan benzine!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan NOx e.d. uitstoot? Dat heeft niets met "zuinig" te maken. En ook niets met SUV's waar wel belasting over wordt betaald.
Doe eens 1500 km maal 80!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:09 schreef T42 het volgende:
omdat een oldtimer meer stil staat. dan stoot je minder uit
Uitgaande van de 40-100 keer hogere NOx-uitstoot zijn die kilometers dan wel vergelijkbaar met 60.000 tot 150.000 kilometers van een nieuwe auto.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:01 schreef T42 het volgende:
[..]
maar ook geen oude...
zo heb ik auto's staan die niet eens 1500km in een jaar halen...
en een eend is nog altijd zuiniger dan een SUV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |