abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_104167389
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:14 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Verschil is wel of een particuliere partij jou daar keurig voor betaald vanuit een winstoogmerk, of dat de overheid je subsidieert vanuit een of andere vage politieke ideologie.
Dus als notaris ben je ook fout bezig als er een huisoverdracht is?
die kosten kan ik ook opgeven als aftrekpost.
pi_104167402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Denk je dat gastouder zijn een goedbetaalde baan is, ofzo? :')
het is gewoon een baan, net als iedere andere baan, en veel mensen die dat willen doen, doen dat omdat dit een baan is waar ze plezier aan hebben. Zoals anderen aan ander werk plezier beleven.

Ik vind je eigenlijk best dom overkomen met deze post. Volgens mij heb je eigenlijk helemaal geen kennis van waar over wordt 'gediscussieerd'/
Concreet:
Een kennisje van mij haar kinderen werden ondergebracht bij de eigen opa en oma, die vervolgens flink konden cashen via die gastouderregeling. Dan ga je toch wel redelijk aan je doel voorbij als overheid zijnde. Of niet ? :|W
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104167471
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:15 schreef peasant het volgende:

[..]

Is nog steeds een baan. Ik werk als onderzoeker bij de Universiteit. Wordt ook betaald door de overheid zonder winstoogmerk. Want er is behoefte aan en wordt dus door de overheid aangeboden, netzoals gastouders. Ideologie of niet (ik vind sowieso van niet)
Niet alle ambtenaren zijn per definitie kut. Alleen bepaalde van die gesponsorde lagen zijn natuurlijk wel gewoon overbodig.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104167548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Concreet:
Een kennisje van mij haar kinderen werden ondergebracht bij de eigen opa en oma, die vervolgens flink konden cashen via die gastouderregeling. Dan ga je toch wel redelijk aan je doel voorbij als overheid zijnde. Of niet ? :|W
Dat klopt,
daarom ook de verscherpte regels en eisen die aan gastouders en gastouderbureau's worden gesteld.
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 17:21:12 #155
5428 crew  miss_sly
pi_104167564
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Concreet:
Een kennisje van mij haar kinderen werden ondergebracht bij de eigen opa en oma, die vervolgens flink konden cashen via die gastouderregeling. Dan ga je toch wel redelijk aan je doel voorbij als overheid zijnde. Of niet ? :|W
Vandaar ook dat daar grote veranderingen zijn doorgevoerd en er tegenwoordig hoge eisen worden gesteld aan gastouders. Dit wat jij aanvoert is fraude en dat wordt aangepakt. is ook niet meer zo gemakkelijk mogelijk als in het begin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 november 2011 @ 17:21:30 #156
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_104167570
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Concreet:
Een kennisje van mij haar kinderen werden ondergebracht bij de eigen opa en oma, die vervolgens flink konden cashen via die gastouderregeling. Dan ga je toch wel redelijk aan je doel voorbij als overheid zijnde. Of niet ? :|W
Flink cashen is misschien wel geweest en ben ik met je eens, zou eens naar gekeken moeten worden. En dat is ook gedaan en al veranderd. Doet niets af aan het feit dat ook opa en oma dit tijd kost, ook al zijn ze wellicht met pensioen oid. Dus zou je die niet hoeven te betalen voor bewezen diensten.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  woensdag 9 november 2011 @ 17:22:17 #157
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_104167598
En nu lekker naar huis. Kijken hoe mijn zoon het maakt.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
pi_104167842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Concreet:
Een kennisje van mij haar kinderen werden ondergebracht bij de eigen opa en oma, die vervolgens flink konden cashen via die gastouderregeling. Dan ga je toch wel redelijk aan je doel voorbij als overheid zijnde. Of niet ? :|W
Ja, en daarom is het ook afgeschaft en ik denk niet dat je veel mensen zal vinden die het daar niet mee eens zijn. Your point being?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_104169467
Nielsch, ben jij weer minder gaan werken omdat de kinderopvang duurder wordt of omdat je meer bij je kind wil zijn?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104170990
Ik kom uit de tijd dat er hier in de stad maar 1 KVD was, 30.000 inwoners.
Het is boeiend te lezen hoe het nu reilt en zeilt in de opvang, ook vanuit de ouders.

Enige dat ik niet zo snap is dat de kosten, toeslagen van de opvang alleen tegenover het loon van de moeder gezet wordt. Waarom niet die kosten verdelen (voor mijn part naar gewogen) over beide salarissen?
Zo was het in de discussie 22 jaar geleden wel.
pi_104172342
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:11 schreef Vanyel het volgende:
Nielsch, ben jij weer minder gaan werken omdat de kinderopvang duurder wordt of omdat je meer bij je kind wil zijn?
Dat laatste vooral. Onderaan de streep houden we misschien zelfs iets minder over; je betaalt wel minder aan de opvang maar je krijgt ook minder salaris, minder toeslag en het uurtarief voor 3 dagen is hoger dan voor 4.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_104172558
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:49 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]
Maar waar staat dat dit "moet" ? mijn man werkt er geen slag minder om hoor, nu het een papadag heet. Ik vind het betutteling tot de max. Oh en voor de goede orde, toen ik nog een betaalde baan had is hij een dag minder gaan werken. Toen heette het nog geen papadag, maar vonden we het onze gezamelijke verantwoordelijkheid om max 2 dagen opvang te hebben. net als dat wij samen besloten hebben dat ik (tijdelijk) zou stoppen met betaald werk om onze kinderen beter op te kunnen vangen.
Ik vind het echt belachelijk dat iedereen maar aan de papadag móet. Waarom in godsnaam? laat iedereen lekker zelf weten hoe hij zijn leven inricht.
Ik val je heus niet aan hoor en ik snap dat er genoeg mensen zijn die het al deden voordat pappadag bestond, maar er zijn nog hele culturen waar de vrouw niet werkt en daarom vind ik het een goed iets.
Niemand bepaalt wat jij moet, maar sommige culturen en gewoontes veranderen maar langzaam.
Als iemand tevreden is met thuis blijven, prima toch, maar veel van die vrouwen zijn dat niet.

Buiten dit, was het vaak niet mogelijk voor mannen om part-time te gaan werken, of ze schaamde zich om dat te vragen. Nu is het normaal en doen veel mannen het graag, Ook een goede verandering.

Ik ga weer verder zoeken hoe het zit met oproepkrachten en kinderopvangtoeslag. Want ik had het plan om Mex volgend jaar 2 daagjes naar de crèche te doen als oproepkracht te gaan werken, maar ik vrees dat dat niet door kan gaan.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:24:12 #163
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104172662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:51 schreef -sabine- het volgende:
Enige dat ik niet zo snap is dat de kosten, toeslagen van de opvang alleen tegenover het loon van de moeder gezet wordt. Waarom niet die kosten verdelen (voor mijn part naar gewogen) over beide salarissen?
De kosten worden bepaald door het aantal uren dat je afneemt, en je recht op toeslag wordt bepaald door het aantal uren van de minst werkende partner en het gezamenlijke inkomen.
Er wordt niet alleen maar naar het inkomen van de vrouw gekeken hoor!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_104173056
Dankje Wortel.
Dit is zoals de overheid er naar kijkt. Ik zie (verbeter me als ik echt zo blondt ben) meerderen het alleen over het salaris van de moeder hebben als het gaat om stoppen met werken. Als je de kosten deelt, dan is het verschil tussen wel en niet werken qua inkomen van de moeder groter. Qua inkomen van beiden maakt het aan het einde van de maand niets uit.
Het werd jaren geleden zo berekend toen menig moeder voor gek verklaard werd te gaan/blijven werken en dan te gaan betalen voor de opvang.
Ik ben benieuwd of dat verdelen van de kosten nog opgaat.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:34:46 #165
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104173236
Ik snap niet wat je met 'de kosten delen' bedoelt, maar ik denk dat iedereen (of de meesten) naar het inkomen van de vrouw kijken in de context omdat in het meerendeel van de gevallen, als er 1 partner stopt met werken, dat de vrouw is.
Als je fiscaal partner bent is het sowieso niet van belang wie welk deel van het inkomen binnenbrengt.

Of begrijp ik je vraag verkeerd?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 19:37:23 #166
5428 crew  miss_sly
pi_104173371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:31 schreef -sabine- het volgende:
Dankje Wortel.
Dit is zoals de overheid er naar kijkt. Ik zie (verbeter me als ik echt zo blondt ben) meerderen het alleen over het salaris van de moeder hebben als het gaat om stoppen met werken. Als je de kosten deelt, dan is het verschil tussen wel en niet werken qua inkomen van de moeder groter. Qua inkomen van beiden maakt het aan het einde van de maand niets uit.
Het werd jaren geleden zo berekend toen menig moeder voor gek verklaard werd te gaan/blijven werken en dan te gaan betalen voor de opvang.
Ik ben benieuwd of dat verdelen van de kosten nog opgaat.
Er zijn twee dingen die van belang zijn: het toetsingsinkomen (het fiscaal inkomen van beide partners) en het aantal uren van de minstwerkende partner. Het percentage dat je terugkrijgt van de belastingdienst wordt berekend op basis van het toetsingsinkomen. Het totale aantal uren waarop je recht hebt, wordt berekend op basis van het aantal uren van de minstwerkende partner: men krijgt maximaal 140% van dat aantal uren vergoed.
Daarnaast is er een maximum uurtarief bepaald dat wordt vergoed. Zit het uurtarief van je kdv daarboven, dan betaal je het overige deel helemaal zelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104173854
Zijn er eigenlijk wel kdvs die daaronder zitten?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 9 november 2011 @ 19:47:14 #168
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104173917
Het onze zit exact op het bedrag dat de belastingdienst als max aanhoudt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_104174108
Ik snap het.

Ff terug naar die 22 jaar geleden:
Als je niet (meer) ging werken na de bevalling en wel bv een HBO had, werd je voor idioot versleten. Je moest als vrouw zelfstandig zijn, voorzien in je eigen onderhoud. Zelf wilde ik op het nest zitten tot ze naar de kleuterschool waren en heb me vaak (stom stom stom achteraf) moeten verdedigen. Als ik als klein argument de kosten van de opvang er bij haalde, werd mij gezegd dat ze die niet alleen betaalden, maar ook de man. En omdat de man vaak meer verdiende, zou hij gevoelsmatig ook meer bijdragen. Jaja.

Daar zit het verschil dus ook, in dat gevoelsmatig.
"Jullie" kijken wat er aan het eind van de maand over is. Los van ontwikkelen, niet 7 dagen in de week op het nest willen/kunnen zitten. Het is vanuit een ander vertrekpunt beredeneerd.

Met rekenvoorbeeld:
Vader verdient 3000, moeder 1500. Opvang kost 600. Er werd dan gezegd dat de vader 400 en moeder 200 voor de opvang moest neertellen. Werken loonde dus zeker wel!!! Jaja.

Snappen jullie het verschil (in beleving)?
Tis heel niet belangrijk voor dit topic. :')
pi_104175065
Als pappa hier 3000 euro heeft in de maand zal ik zeker niet meer werken;)

Maar het gaat hier idd niet om wie het betaald, man of vrouw, alleen dat degene die het minst werkt, waarover de uren dus vergoed worden het niet halen met de uren die vergoed worden. Het 140% gedoe. En de studenten,oproepkrachten en de zelfstandige ondernemers die geen zekerheid hebben enz.
En we leven in slechte tijden, als je nu een tientje over hebt aan het einde van de maand en de kinderopvangtoeslag gaat 180 euro duurder worden ga je het gewoon niet meer redden.
pi_104175357
Zie dat het heel nuttig is voor mij deze topics te lezen, als was het alleen maar om op het werk de nieuwe ouders te snappen als ze klagen. Ik leefde echt nog met andere gedachten, ingeprate gedachten. Ik heb het altijd al gesnapt. :D

Succes allemaal met rekenen, beslissingen maken. Het is niet niks.

(En het ging me niet om al dan niet werken als je kinderen hebt, dat moet ieder voor zich weten)
  woensdag 9 november 2011 @ 20:35:14 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104176583
Nou heb ik toevallig 20 jaar geleden ook een kind gekregen maar je bewering dat je voor idioot werd versleten als je stopte met werken is complete nonsens.
Sterker nog: het aantal plaatsen op kinderdagverblijven was dusdanig beperkt dat het vrijwel onmogelijk was om een plek te krijgen, en die plek kostte dan ook nog een vermogen.

Wat dat betreft kan het wel dat het voor mensen met HBO gold, maar dat waren dan ook gelijk de enigen die zich konden permitteren te blijven werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104182458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:35 schreef Leandra het volgende:
Nou heb ik toevallig 20 jaar geleden ook een kind gekregen maar je bewering dat je voor idioot werd versleten als je stopte met werken is complete nonsens.
Sterker nog: het aantal plaatsen op kinderdagverblijven was dusdanig beperkt dat het vrijwel onmogelijk was om een plek te krijgen, en die plek kostte dan ook nog een vermogen.

Wat dat betreft kan het wel dat het voor mensen met HBO gold, maar dat waren dan ook gelijk de enigen die zich konden permitteren te blijven werken.
Ok, complete nonsens. Jammer dat ik dat niet eerder geweten heb.
pi_104183993
hier zijn 4 grote kdv organisaties actief: 2 hebben een tarief onder de max vergoeding, 2 erboven. En hier voor alle 4 gelden wachtlijsten.
Onze organisatie houdt overigens rekening met 20% omzetdaling en evt. Sluiten van filialen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_104191942
Ik heb niet alles doorgenomen.

Maar je moet toch ieder jaar weer opnieuw de toeslag aanvragen, want uurtarief wijzigd en het aantal uren enzo... Maar klopt het dat er nog geen download is voor 2012??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_104192115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb niet alles doorgenomen.

Maar je moet toch ieder jaar weer opnieuw de toeslag aanvragen, want uurtarief wijzigd en het aantal uren enzo... Maar klopt het dat er nog geen download is voor 2012??
Je moet iedere wijziging zsm doorgeven (aantal uren, uurtarief en het liefst ook je salaris). Voor 2012 kan het idd nog niet. Zal in december wel komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_104202408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb niet alles doorgenomen.

Maar je moet toch ieder jaar weer opnieuw de toeslag aanvragen, want uurtarief wijzigd en het aantal uren enzo... Maar klopt het dat er nog geen download is voor 2012??
Klopt die komt pas begin december :{

Wij gaan in ieder geval 32 euro meer betalen per maand voor 3 ochtenden in de week!

Wat zijn bij jullie de uurtarieven van de kinderopvang? hier in Anna Paulowna rekenen ze 6,71 p/u.
pi_104202514
Hier 6.36...
Maar ik zag wel dat de bso boven het te vergoeden tarief zat..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_104202554
Wij gaan in 2012 precies ¤6,36 betalen. Nu is het nog ¤6,30. We wonen in Den Haag.

Wat is de handigste manier om zo snel mogelijk je definitieve bedrag over 2011 te krijgen? Kan ik het beste als ik precies alle uren en het verzamelinkomen weet gewoon een wijziging doorgeven nog? Want de definitieve aanslag vanuit de belastingdienst kan erg lang duren heb ik begrepen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104204677
DML, wij hebben net de definitieve aanslag van van 2009 en 2010 binnen, die kwamen echt met een week verschil. Terwijl de wijzigingen van 2011 voor geen meter lijken door te komen.

Dus volgens mij is er geen pijl op te trekken wat het snelste is bij de belastingdienst.

Wij hopen het in 2012 zonder kinderopvang te kunnen gaan doen. Zou een hoop geld en gedoe schelen als dat lukt.
pi_104219649
DML, wat jij zegt schijnt het snelste te zijn. Ik weet even niet meer wie dat nou zo gedaan had, maar ik geloof keshet en die had het al in mei. Wij hebben niets gedaan (hebben ook niets hoeven invullen) en kregen het in september.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:37:07 #182
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105245726
Ik was het niet Mefke. Sorry. :)

Ik heb nu zelf een vraagje. Wij krijgen nu kinderopvangtoeslag en onze dochter gaat ook in 2012 naar een kinderdagverblijf.
In het verleden was het zo dat als je een aanvraag deed in bijvoorbeeld 2010, dat de toeslagen gewoon doorliepen tot je zelf een wijziging doorgaf.
Gaat dat nu ook weer op? Loopt alles weer door naar 2012?

Ik heb gezocht maar kon het antwoord echt even niet vinden. :@
A grand adventure has begun.
pi_105245836
Wat ik begrepen heb loopt het niet door en moet je het binnenkort aanvragen terwijl je de 21e of zo al de toeslag van januari gestort krijgt dus dat gaat weer lekker problemen opleveren :')

Ik denk dat ik maar gewoon in januari de definitieve gegevens over 2011 ga gebruiken voor nog een wijziging in 2011 en hebben we hopelijk het achterstallige deel z.s.m. binnen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:41:55 #184
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105245895
Dank je DML.

Na nog een rondje lezen vond ik ineens wel wat op de site:
Vraagt u nu nog een toeslag aan voor 2011 en wilt u deze ook in 2012 krijgen? Dan moet u voor beide jaren apart een aanvraag doen.

Let op!
De aanvraag voor 2012 kunt u vanaf eind week 49 doen.

Bron: http://www.toeslagen.nl/p(...)eslag_aanvragen.html
A grand adventure has begun.
pi_105245965
Week 49 is nu dus hopelijk kan het snel ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:46:31 #186
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105246065
Maar toch heb ik het idee dat het voor mensen die nu al de toeslag ontvangen automatisch doorloopt in 2012. Hmm, even verder speuren!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:51:55 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_105246262
Ons kindje gaat pas vanaf 1 april naar de opvang. Wanneer kan ik dan het beste de toeslag aanvragen?
pi_105246317
Ik heb even gebeld. Alles wat voor 1 november is aangevraagd/gewijzigd loopt door in 2012. Deze maand kan je de beschikking hiervoor verwachten.

Kyara, 8 weken zeggen ze zelf dat ze er wel voor nodig hebben. Mijn ervaring is dat het sneller verwerkt is maar je kan de begindatum opgegeven dus je zou het binnenkort al aan kunnen vragen zelfs!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105246402
Vanaf 8 december is www.mijntoeslagen.nl beschikbaar

Als het goed is kun je zaken dan ook online aanvragen / wijzigen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:55:57 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_105246411
DML, bedankt voor je antwoord! Ik denk dat we sowieso even wachten tot de kleine uberhaupt geboren is. Maar dan kunnen we het inderdaad erg snel daarna aanvragen. Al blijkt het nog wel even lastig om mijn toetsingsinkomen te berekenen aangezien ik minder ga werken.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:56:47 #191
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105246440
Kyara, ik zou het aanvragen zodra het bij de belastingdienst kan en zodra je alle gegevens hebt. Ik verwacht dat het de komende tijd wat langer gaat duren om te verwerken!

DML, bedankt voor het bellen! Dat wilde ik zo ook al gaan doen, je bespaart me weer een telefoontje. :D

Let trouwens op dat je wijzigingen vanaf 2012 nog maar met 1 maand terugwerkende kracht kan regelen!
A grand adventure has begun.
pi_105246442
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:55 schreef Kyara het volgende:
DML, bedankt voor je antwoord! Ik denk dat we sowieso even wachten tot de kleine uberhaupt geboren is.
Dat moet sowieso. Eerder kun je niets aanvragen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:57:22 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105246460
Je hebt een BSN nodig van je baby voor de aanvraag inderdaad.
A grand adventure has begun.
pi_105246490
Ja dat is even een rekensommetje dan ja maar beter te hoog dan te laag altijd. En het gaat uiteindelijk om het verzamelinkomen dus als je in de IB aftrekposten hebt gaat dit weer naar beneden.

Ik ben gewoon van ons bruto salaris keer 12,96 uitgegaan en alles wat het verzamelinkomen via aftrekposten dan lager uitvalt is mooi meegenomen.

Goeie idd. Je hebt een geboortedatum en bsn van je kindje nodig natuurlijk :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105246572
Toetsingsinkomen doe ik altijd m'n bruto maandsalaris x 13,96 (12,96 bij geen dertiende maand). Dan rond ik het altijd naar boven af. Daardoor krijg ik bij de definitieve berekening vaak ook nog wat resttoeslag + rente en hoef ik nooit wat terug te betalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:04:50 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_105246717
Ja zoiets, alleen krijg ik de 1e 3 maanden nog fulltime betaald en de rest van het jaar 60%. Ik ga maar uit van mijn salaris in januari 2012, dan weet ik ook hoe het zit met inflatiecorrecties etc.
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:13:22 #197
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105247001
Kyara, je kunt ook je HR afdeling vragen om een berekening van je nieuwe salaris voor je te maken.
A grand adventure has begun.
pi_105247011
als je een koophuis hebt dan is het toetsingsinkomen van degene bij wie je de kosten voor het huis aftrekt veel lager, daar moet je wel rekening mee houden. Dan zit je met die syandaard berekening veel te hoog.
Ik ga het vrijdag meteen aanpassen, wij gaan minder uren afnemen, dus we krijgen teveel als ze uitgaan van 2011.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:54:41 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_105248370
Ik snap je opmerking mbt het koophuis niet helemaal Mefke. Kun je me dit uitleggen?

Keshet, helaas geen HR afdeling op kantoor. Maar goed, kan zelf ook wel een goede schatting maken natuurlijk, 't is alleen wat meer rekenwerk.
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:57:26 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105248453
Als je een hypotheek hebt dan heb je HypotheekRenteAftrek, waardoor het inkomen lager wordt.

De vraag is dan dus hoe hoog dat is en of je het risico wilt lopen dat je met een hele strakke berekening wellicht later moet terugbetalen, of dat je de ruimte hebt en daar vooralsnog geen rekening mee houdt en bij de definitieve berekening nog wat extra krijgt omdat er geen rekening was gehouden met die aftrekpost.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')