abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:33:41 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_104135922
Testtijden Valencia:
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 32.186s (40 laps)
2. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 32.322s (42)
3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 33.226s (73)
4. Randy de Puniet FRA Rizla Suzuki (800cc) 1m 33.544s (55)
5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 33.652s (75)
6. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1m 33.857s (71)
7. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 1m 33.859s (49)
8. Hector Barbera ESP Pramac Racing 1m 34.174s (57)
9. Stefan Bradl GER LCR Honda (800cc) 1m 34.330s (62)
10. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 34.393s (61)
11. Franco Battaini ITA Ducati Marlboro 1m 35.371s (29)
12. Kousuke Akiyoshi JPN Repsol Honda 1m 35.728s (34)
13. Ivan Silva ESP BQR Inmotec (CRT) 1m 37.159s (44)
14. Carmelo Morales ESP Team Laglisse Suter-BMW (CRT) 1m 38.989s (33)
15. Gianluca Nannelli ITA Grillini Team Gapam (CRT) 1m 39.173s (24)
16. Federico Sandi ITA Grillini Team Gapam (CRT) 1m 39.827s (9)
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_104137055
Waar rijdt dat Grillini team mee?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:57:21 #3
67174 Dos37
Come on Twente
pi_104140827
I care for Rossi _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_104143687
Opvallend dat de puniet op een 800 suzuki voor rossi op een 1000 ducati staat...
  woensdag 9 november 2011 @ 14:37:06 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_104161478
Bautista dus naar Gresini. Of hij de fabrieksmotor van Simoncelli krijgt is niet bekend maar ik zou er niet op rekenen. Bradl naar LCR lijkt nu ook een zekerheidje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_104163328
Leuk voor Bautista, sterk seizoen gehad op de Suzuki. Bradl in de MotoGP zou ik echt geweldig vinden, is een coureur die heel sterk is bij het aanremmen.

Veld opvullen met CRT machines vind ik een goede zaak, zo zijn er ook wat meer kansen voor nieuwe coureurs.

Zal ook een belangrijk jaar worden voor Pedrosa, 2011 viel wederom in het water door een blessure terwijl hij er tot Le Mans goed voor stond. Na zijn comeback kon je toch zien dat hij veel minder risico's nam, in Philip Island en Valencia draaide hij bij een regenbui direct het gas dicht en was de langzaamste rijder van het veld.
pi_104173894
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:56 schreef Beach het volgende:
Waar rijdt dat Grillini team mee?
Gapam - BMW...
pi_104177615
Klein veld toch.
pi_104177869
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:55 schreef R4m0n_46 het volgende:
Klein veld toch.
Zeker. Maar zolang er een financiële crisis speelt, zullen andere partijen er niet zo snel instappen. Die CRT-teams zijn ook concrete opvulsels.
  woensdag 9 november 2011 @ 21:09:09 #10
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_104178286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:00 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Zeker. Maar zolang er een financiële crisis speelt, zullen andere partijen er niet zo snel instappen. Die CRT-teams zijn ook concrete opvulsels.
Laatste vier zijn schrikbarend langzaam. Pure gewenning of zien we ze het hele seizoen gelapt geworden..vraag ik me dan af. Dat er meer deelnemers zijn is leuk maar dan moeten ze wel een beetje meekunnen..
pi_104178511
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:55 schreef R4m0n_46 het volgende:
Klein veld toch.
Niet iedereen heeft getest deze dagen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 10 november 2011 @ 18:46:54 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_104211498
Wat wel erg leuk is is dat Ten Kate waarschijnlijk de CRT machine voor Gresini gaat bouwen. Een beetje Nederland in de MotoGP *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_104212312
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:46 schreef Fir3fly het volgende:
Wat wel erg leuk is is dat Ten Kate waarschijnlijk de CRT machine voor Gresini gaat bouwen. Een beetje Nederland in de MotoGP *O*.
Goed nieuws idd.
Maar ik heb er toch even een bron bij gezocht. :)

quote:
Gresini's plans for a second bike to run as a CRT entry have also been known for some time. The current best prospect is for Michele Pirro to race the bike, a Honda-powered machine being built by Ten Kate.
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:28:10 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_104213278
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:08 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Goed nieuws idd.
Maar ik heb er toch even een bron bij gezocht. :)

[..]

Dat was ook mijn bron :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_104213705
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat was ook mijn bron :+.
GMTA. ;)
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:40:12 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_104213936
Uitstekende site overigens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_104215279
Bijbehorend forum is ook niet verkeerd.
Met name de thread Your favorite umbrella girl? (NSFW) :9

Maar het is uiteraard niet te vergelijken met FoK! O-)
Feel free to ignore my comments.
pi_104221266
quote:
3s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:04 schreef Michael_Moore het volgende:
Bijbehorend forum is ook niet verkeerd.
Met name de thread Your favorite umbrella girl? (NSFW) :9

Maar het is uiteraard niet te vergelijken met FoK! O-)
Miss Stoner :)
pi_104224629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:33 schreef m1155 het volgende:

[..]

Miss Stoner :)
Mrs Stoner inmiddels. :)

Adriana blijft een charmante verschijning. O+
Ik snap alleen nog steeds niet hoe Casey haar zwanger heeft gemaakt, terwijl hij zelf nog in de puberteit moet komen.

:+

[ Bericht 0% gewijzigd door Michael_Moore op 11-11-2011 17:27:38 ]
Feel free to ignore my comments.
pi_104285547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Adriana blijft een charmante verschijning. O+
Mooie vrouw O+

MotoGP *O* Ik ben dit jaar naar Indianapolis geweest, fantastisch complex maar je zit zo ver van de baan af ;(
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_104359346
quote:
The team manager Paul Denning has not yet released official news, but the team members have already been informed by email that Suzuki will not have bikes on the grid in 2012 . The team, however, could reappear in the ranks of MotoGP in 2014 , having two engines 1000cc in development: a V4 GSVR similar to the old and a four-cylinder.
Erg jammer, had eigenlijk wel verwacht dat ze erbij zouden zijn nadat ze De Puniet lieten testen.
pi_104483784
Trouwens, aangezien Bridgepoint Infront (eigenaar van om. de SBK) heeft overgenomen bezitten ze zowel de SBK als de MotoGP via Dorna (wat al van hun was). Er schijnt gesproken te worden over het samenvoegen van de twee klassen. Nakamoto (baas van HRC) gaf tijdens een interview in cyclenews aan dat hij dit geen verkeerd idee vond, aangezien er maar 17 rijders zijn in de MotoGP, en iets van 20 in de WSBK. Het zou mij eigenlijk ook wel benieuwen.

Alleen gaan de kosten dan natuurlijk wel omhoog voor de SBK-teams (tenzij je die nieuwe klasse handicapt). En als die nu al aan hun max zitten, betekent dat dus exit.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:56:10 #23
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_104487274
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Xaobotnik het volgende:
Trouwens, aangezien Bridgepoint Infront (eigenaar van om. de SBK) heeft overgenomen bezitten ze zowel de SBK als de MotoGP via Dorna (wat al van hun was). Er schijnt gesproken te worden over het samenvoegen van de twee klassen. Nakamoto (baas van HRC) gaf tijdens een interview in cyclenews aan dat hij dit geen verkeerd idee vond, aangezien er maar 17 rijders zijn in de MotoGP, en iets van 20 in de WSBK. Het zou mij eigenlijk ook wel benieuwen.

Alleen gaan de kosten dan natuurlijk wel omhoog voor de SBK-teams (tenzij je die nieuwe klasse handicapt). En als die nu al aan hun max zitten, betekent dat dus exit.
37 man! Dat zou spannend worden bij de eerste bocht voorbij start/finish :D.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:57:43 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_104487369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Xaobotnik het volgende:
Trouwens, aangezien Bridgepoint Infront (eigenaar van om. de SBK) heeft overgenomen bezitten ze zowel de SBK als de MotoGP via Dorna (wat al van hun was). Er schijnt gesproken te worden over het samenvoegen van de twee klassen. Nakamoto (baas van HRC) gaf tijdens een interview in cyclenews aan dat hij dit geen verkeerd idee vond, aangezien er maar 17 rijders zijn in de MotoGP, en iets van 20 in de WSBK. Het zou mij eigenlijk ook wel benieuwen.

Alleen gaan de kosten dan natuurlijk wel omhoog voor de SBK-teams (tenzij je die nieuwe klasse handicapt). En als die nu al aan hun max zitten, betekent dat dus exit.
Volgens mij kwam uit dat gesprek juist dat beide klasses (in ieder geval voor de komende tijd) gescheiden zullen blijven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_104491983
Ik vind dat er twee manches moeten komen in de MotoGP, desnoods 1 korte en 1 lange met pauze van een uur ofzo.
pi_104493508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:25 schreef m1155 het volgende:
Ik vind dat er twee manches moeten komen in de MotoGP, desnoods 1 korte en 1 lange met pauze van een uur ofzo.
ik vind van niet
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_105446147
Let op achterwiel:
pi_105466825
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:07 schreef m1155 het volgende:
Let op achterwiel:
Wat heeft dit met de MotoGP te maken?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_108749162
Schop! :)

2012 Repsol riders presented in Madrid

quote:
The Palacio de Deportes de la Comunidad de Madrid was packed with 9,000 fans this Saturday, as they enjoyed the Repsol Team 2012 presentation.
Feel free to ignore my comments.
pi_108749173
Work remains for the Ducati Team

quote:
Valentino Rossi and Nicky Hayden declared the new electronics introduced at the second Official Test of the season at Sepang to be a breakthrough, though they are still searching for an ideal setup on the GP12.
Feel free to ignore my comments.
pi_108749190
En omdat het kan nog even een foto van Ben Spies die z'n middelvinger opsteekt. :+

Feel free to ignore my comments.
pi_108749699
Rossi is denk ik wel over zijn hoogtepunt heen.
ITT Max Biaggi 8-)

Overigens ben ik bang dat de CRT machines (buiten Edwards en Randy) echt teveel puur veldvulling zijn.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_108755061
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:22 schreef Beach het volgende:
Rossi is denk ik wel over zijn hoogtepunt heen.
ITT Max Biaggi 8-)

Overigens ben ik bang dat de CRT machines (buiten Edwards en Randy) echt teveel puur veldvulling zijn.
Vorig jaar liet Rossi in de race op Jerez zien dat hij nog steeds bij de besten hoort. Hier valt hij...
Met 1.5 seconden snellere rondetijden reed hij door het veld, kwam van buiten de top 10 en ging voor p 2.
Misschien is hij wel over zn top, maar hij was dan ook buitencategorie. Dus hij kan nog steeds meekomen denk ik.
  maandag 5 maart 2012 @ 20:15:58 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108755267
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:12 schreef Marks het volgende:

[..]

Vorig jaar liet Rossi in de race op Jerez zien dat hij nog steeds bij de besten hoort. Hier valt hij...
Met 1.5 seconden snellere rondetijden reed hij door het veld, kwam van buiten de top 10 en ging voor p 2.
Misschien is hij wel over zn top, maar hij was dan ook buitencategorie. Dus hij kan nog steeds meekomen denk ik.
Hij werd uiteindelijk 5e, mede omdat anderen ook vielen en niet verder konden.

Rossi is erg lang de beste geweest, maar is inmiddels duidelijk voorbij gestreefd door de nieuwe garde. En dat is op zich helemaal niet erg, maar die verafgoding mag ook wel eens afgelopen zijn.

Overigens hoop ik, als fan van Ducati, wel dat ze die motor weten te fixen. Komt het gevecht om het podium alleen maar ten goede.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108762198

@3:07 die reactie van Stoner ''obviously your ambition outweighs your talent'' :D
pi_108813222
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:12 schreef Marks het volgende:

[..]

Vorig jaar liet Rossi in de race op Jerez zien dat hij nog steeds bij de besten hoort. Hier valt hij...
Met 1.5 seconden snellere rondetijden reed hij door het veld, kwam van buiten de top 10 en ging voor p 2.
Misschien is hij wel over zn top, maar hij was dan ook buitencategorie. Dus hij kan nog steeds meekomen denk ik.
De enige wedstrijd waar Stoner niet finishte. Wederom door de voorkant van de Ducati.

Rossi kan meekomen als ze de motor beter op de rit weten te krijgen. Dan kan hij hopelijk nog een paar keer voor een overwinning knokken, maar ik denk dat hij geen titelkandidaat meer gaat zijn.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_108814552
Toch apart. Gooi je er zoveel geld tegenaan om die motor goed te krijgen, hef je er speciaal het Xerox SBK team voor op om er nog financiën en personeel tegenaan te gooien, en de oude Duc doet NOG STEEDS vooraan mee in de Superbikes, terwijl we in de motogp elke keer zitten te bibberen bij elk berichtje dat die Duc nog steeds niet goed is.
Ik vraag me trouwens af wat het nut gaat zijn van die CRT-motoren. Als je naar de tests kijkt beginnen ze een beetje op de EVO-bikes in het BSB te lijken, maar dan nog verder verwijderd van de top12
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:28:29 #38
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_108818709
De SBK's zijn natuurlijk gebaseerd op productiemotoren. Dus dat een oudere machine lang mee blijft doen is niet vreemd. Wel leuk om te zien dat de Kawa's zich voorin melden.

Ducati in de MotoGP heeft gewoon niet het budget en overige bronnen van bijv. een Honda om zomaar even bij te trekken.

En die CRT's zijn gewoon veldopvulling.
pi_108824260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:57 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

De enige wedstrijd waar Stoner niet finishte. Wederom door de voorkant van de Ducati.

Rossi kan meekomen als ze de motor beter op de rit weten te krijgen. Dan kan hij hopelijk nog een paar keer voor een overwinning knokken, maar ik denk dat hij geen titelkandidaat meer gaat zijn.
Stoner is ook ijzersterk inderdaad. Op bijvoorbeeld Silverstone liet hij voor mij zien de terechte kampioen te zijn. De concurrenten maakten fouten (Lorenzo spin, Doviciozo volgens mij ook) waar hij stijlvol door de regen naar de overwinning reed.
pi_108828123
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:28 schreef Xaobotnik het volgende:
De SBK's zijn natuurlijk gebaseerd op productiemotoren. Dus dat een oudere machine lang mee blijft doen is niet vreemd. Wel leuk om te zien dat de Kawa's zich voorin melden.

Tot een paar jaar geleden hadden de SBK moeten op de kuip na helemaal niets meer met de straatversies te maken. Blokken werden bij Ducati voor een vermogen aangepast, om de 4 cilinders bij te kunnen blijven benen.

Maar vergeleken bij de MotoGP viel het inderdaad mee. De leaseprijs van alleen de versnellingsbak in Stoner zijn Honda zit op 7 tot 8 ton per jaar.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 13:02:29 #41
361155 MrNovember
Same VCR, the same cats
pi_109459726
Gisteren tijdens de eerste dag van de laatste wintertest (in Jerez) was Stoner weer snelste. Dit was hij ook in de eerdere trainingen in Sepang en Valencia. Eigenlijk heeft hij alle wintertesten gedomineerd.

Lorenzo en Pedrosa volgen elke training met een paar tienden verschil. Spies daarachter. De verschillen tussen Yamaha en Honda blijken tot dusver niet heel groot te zijn.

Dreamteam Rossi/Ducati blijft tegenvallen. Ook Rossi was aan het einde van de vorige test teleurgesteld dat een paar essentiële problemen bij het aanremmen van de bocht simpelweg niet op te lossen waren. In de training van gisteren kwam Rossi niet verder dan 1,8 seconden afstand tot Stoner.

De CRT machines daarentegen hebben wel progressie geboekt. Aan het begin van de wintertesten was het gat tussen Stoner en de CRT machines een dikke 7 seconden per ronde (!!). In de training van gisteren is dit terug gebracht naar 3 á 4 seconden per ronde.
pi_109521648
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:02 schreef MrNovember het volgende:
Gisteren tijdens de eerste dag van de laatste wintertest (in Jerez) was Stoner weer snelste. Dit was hij ook in de eerdere trainingen in Sepang en Valencia. Eigenlijk heeft hij alle wintertesten gedomineerd.

Lorenzo en Pedrosa volgen elke training met een paar tienden verschil. Spies daarachter. De verschillen tussen Yamaha en Honda blijken tot dusver niet heel groot te zijn.

Dreamteam Rossi/Ducati blijft tegenvallen. Ook Rossi was aan het einde van de vorige test teleurgesteld dat een paar essentiële problemen bij het aanremmen van de bocht simpelweg niet op te lossen waren. In de training van gisteren kwam Rossi niet verder dan 1,8 seconden afstand tot Stoner.

De CRT machines daarentegen hebben wel progressie geboekt. Aan het begin van de wintertesten was het gat tussen Stoner en de CRT machines een dikke 7 seconden per ronde (!!). In de training van gisteren is dit terug gebracht naar 3 á 4 seconden per ronde.
Jammer van Rossi inderdaad, maar toch is hij wel bijna iedere test sneller geweest dan Hayden voor zover dat iets zegt. Punten krijg je immers in de race.
pi_109527416
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:02 schreef MrNovember het volgende:


Dreamteam Rossi/Ducati blijft tegenvallen. Ook Rossi was aan het einde van de vorige test teleurgesteld dat een paar essentiële problemen bij het aanremmen van de bocht simpelweg niet op te lossen waren. In de training van gisteren kwam Rossi niet verder dan 1,8 seconden afstand tot Stoner.

De CRT machines daarentegen hebben wel progressie geboekt. Aan het begin van de wintertesten was het gat tussen Stoner en de CRT machines een dikke 7 seconden per ronde (!!). In de training van gisteren is dit terug gebracht naar 3 á 4 seconden per ronde.
Spijtig dat de Ducati-kwaal weer de kop opsteekt.

Er zit nog een behoorlijk gat tussen de normale CRT machines en de CRT Aprilia. Vergeleken met de normale CRT's, is de Aprilia eigenlijk een gewoon een fabrieksproto, waarmee ze heel slim misbruik maken van de regels die voor CRT's gelden.
Niet echt een eerlijke vergelijking in mijn ogen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_109529356
quote:
Er zit nog een behoorlijk gat tussen de normale CRT machines en de CRT Aprilia. Vergeleken met de normale CRT's, is de Aprilia eigenlijk een gewoon een fabrieksproto, waarmee ze heel slim misbruik maken van de regels die voor CRT's gelden. Niet echt een eerlijke vergelijking in mijn ogen.
En da's nu precies hoe Aprillia het ook al een paar jaar in de SBK aanpakt. Fabrieksproto eerst bouwen, die voor de openbare weg lichtelijk aanpassen en net genoeg aantallen bouwen om hem gehomologeerd te krijgen. Meest flagrante voorbeeld was wel de speciale motor die vorig jaar voor Monza eenmalig werd gebouwd. Dat kreng liep verdikkeme 30 km/h harder dan iedereen op de rechte einden. Dat ze vorig jaar geen wk zijn geworden lag alleen aan Biaggi's vele fouten en de onverwacht goede prestaties van Checa.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:37:43 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109603169

Promo. Het wachten duurt veel te lang ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109603381
De BBC zend wel elke race gewoon live uit?
Omdat ze met de F1 wel bezuinigen...
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:50:03 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109603497
Ik neem aan van wel. Helaas wel alleen Motogp, maar voor de rest zijn er altijd nog internetstreams.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109612594
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ik neem aan van wel. Helaas wel alleen Motogp, maar voor de rest zijn er altijd nog internetstreams.
Zijn er die streams waar je de races kan volgen? Of moet je daarvoor betaald lid zijn van MotoGP.com?

Ik was tot een tijdje terug lid van RacingUnderground.ru, maar die is ermee opgehouden. Weet er iemand een alternatief? Mag via PM.
pi_109612786
Duitse en Nederlandse sport 1 zenden gewoon alles uit :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:55:14 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109613223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Zijn er die streams waar je de races kan volgen? Of moet je daarvoor betaald lid zijn van MotoGP.com?

Ik was tot een tijdje terug lid van RacingUnderground.ru, maar die is ermee opgehouden. Weet er iemand een alternatief? Mag via PM.
http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html

Die heeft altijd wel wat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109621998


Ferrari, Sepang 2012.
pi_109624194
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:45 schreef Beach het volgende:
De BBC zend wel elke race gewoon live uit?
Omdat ze met de F1 wel bezuinigen...
Ja, zie http://www.touchline.tv/m(...)gp-season-live-in-hd ik snap alleen het verhaal bij uitgerekend Assen niet, al is die normaal altijd op de NOS te volgen. Dus eigenlijk boeit het me niet of de BBC dit uitzend of niet ;)
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:09:44 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109625640
De eerste race zit dus achter de 'red button'. Zucht, daar dus maar weer een stream voor zoeken -O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109625849
Het is ook bij Sport 1 toch?
sig verwijderd door FA
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:16:42 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109626057
Ja, maar die heb ik als arme student uiteraard niet.

Toch belachelijk dat dit niet op de gewone commerciële tv te zien is. En Dorna blijft zich maar afvragen waarom MotoGP niet zo populair als F1 is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109626187
Gewoon lekker de WSBK kijken op Eurosport.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:21:31 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109626382
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:18 schreef Beach het volgende:
Gewoon lekker de WSBK kijken op Eurosport.
Dat altijd, maar dat is dit weekend.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109635220
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
Ja, maar die heb ik als arme student uiteraard niet.

Toch belachelijk dat dit niet op de gewone commerciële tv te zien is. En Dorna blijft zich maar afvragen waarom MotoGP niet zo populair als F1 is.
Ik verbaas me over zoveel dingen. Zoveel mensen die op de TT afkomen in Assen en blijkbaar zo weinig mensen die naar de MotoGP kijken op tv. Moet je dit topic ook eens zien. Dit loopt eigenlijk helemaal niet op Fok.

Maar ook F1 krijgt in Nederland maar weinig aandacht op tv. Voorbeschouwing en nabeschouwing van de race wordt amper gedaan. Als je dat vergelijkt met voetbal waar dat heel normaal is. Natuurlijk is voetbal veel populairder, maar de markt voor auto en motorsport moet toch wel groot genoeg zijn in Nederland om een fatsoenlijk programma neer te zetten. Sowieso als je het vergelijkt met de andere meuk wat er op tv te zien is...

Ik kan me niet voorstellen dat een telsel achtig programma of business class programma meer kijkers oplevert dan een goede voorbeschouwing voor de F1.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_109641349
quote:
8s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
De eerste race zit dus achter de 'red button'. Zucht, daar dus maar weer een stream voor zoeken -O-.
Maar krijgt een ´´re run´´ op bbc 1 dezelfde avond nog... Dus daar kan ik wel op wachten
pi_109769794
Full BBC coverage details (All times BST)

quote:
Race 1 - Losail, Qatar, 8 April: BBCi 1930-2100 and BBC Sport website. Repeated BBC1 2320-0050.
Race 2 - Jerez, Spain, 29 April: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 3 - Estoril, Portugal, 6 May: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 4 - Le Mans, France, 20 May: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 5 - Catalunya, Spain, 3 June: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 6 - Silverstone, Great Britain, 17 June: BBC2 1230-1430 and BBC Sport website.
Race 7 - Assen, Netherlands, 30 June: BBCi 1230-1400 and BBC Sport website. Repeated 1 July, BBC2 1230-1400.
Race 8 - Sachsenring, Germany, 8 July: BBCi 1135-1300 and BBC Sport website. Highlights BBC2 2330-0030.
Race 9 - Mugello, Italy, 15 July: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 10 - Laguna Seca, United States, 29 July: BBC2 2159-2300 and BBC Sport website.
Race 11 - Indianapolis, United States, 19 August: BBC2 1830-2000 and BBC Sport website. Repeated 20 August BBC2 0000-0130.
Race 12 - Brno, Czech Republic, 26 August: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 13 - Misano, Italy, 16 September: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 14 - Aragon, Spain, 30 September: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 15 - Motegi, Japan, 14 October: BBC2 0530-0700 and BBC Sport website. Repeated BBC2 1230-1400.
Race 16 - Sepang, Malaysia, 21 October: BBC2 0830-1000 and BBC Sport website. Repeated BBC2 1300-1415.
Race 17 - Philip Island, Australia, 28 October: BBC2 0430-0600 and BBC Sport website. Repeated BBC2 1245-1400.
Race 18 - Valencia, Spain, 11 November: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Feel free to ignore my comments.
  zondag 1 april 2012 @ 17:38:03 #61
279841 Avey
Blossom!
pi_109770947
Geen enkele zender zendt het hier in de VS uit -O-

Internet streams dus maar, als die er zijn :o
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_109797017
quote:
En Dorna blijft zich maar afvragen waarom MotoGP niet zo populair als F1 is.
Het is toch echt hun eigen schuld. Ze hadden met Eurosport een prima platform, maar wilden juist meer geld verdienen door bewust de zendrechten te decentraliseren naar mindere zenders en mensen naar hun internetstreams en live-timing krijgen. Simpel gezegd, dat lukte niet.
Tweede probleem is natuurlijk het deelnemersveld van de MotoGP, dat met veredelde superbikes volgemaakt moet worden. Fijn dat Aprillia de regels wat vrijer interpreteert en gewoon een verdoken racemotor neerzet, maar de rest zal je alleen achteraan het veld zien hangen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 2 april 2012 @ 11:18:25 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_109797087
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:38 schreef Avey het volgende:
Geen enkele zender zendt het hier in de VS uit -O-

Internet streams dus maar, als die er zijn :o
hier altijd te vinden; http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html
  maandag 2 april 2012 @ 17:12:53 #64
279841 Avey
Blossom!
pi_109810759
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

hier altijd te vinden; http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html
Dank je ^O^

Dit weekend! *O*
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_109901038
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:16 schreef Sabata het volgende:

[..]

Het is toch echt hun eigen schuld. Ze hadden met Eurosport een prima platform, maar wilden juist meer geld verdienen door bewust de zendrechten te decentraliseren naar mindere zenders en mensen naar hun internetstreams en live-timing krijgen. Simpel gezegd, dat lukte niet.
Tweede probleem is natuurlijk het deelnemersveld van de MotoGP, dat met veredelde superbikes volgemaakt moet worden. Fijn dat Aprillia de regels wat vrijer interpreteert en gewoon een verdoken racemotor neerzet, maar de rest zal je alleen achteraan het veld zien hangen.
Het tweede probleem komt ook door het eerste probleem, tv kijkers zijn flink omlaag gegaan na die beslissing van Dorna om de tv rechten per land apart te verkopen. Daarnaast zijn er ook veel te veel races in het failliete zuid-europa waardoor er amper nieuwe gelden vrijkomen, wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bernie.
pi_109902126
Vooruitzichten zijn slecht voor het komende weekend. Qua weer bedoel ik dan.
Als het regent op raceday, dan zal de wedstrijd uitgesteld worden. Zoals in 2009.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_109907944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:16 schreef PeeJay1980 het volgende:
Vooruitzichten zijn slecht voor het komende weekend. Qua weer bedoel ik dan.
Ik ben benieuwd wat jouw bron is, want volgens elke grote weersite is de kans op neerslag op het circuit van Losail dit weekend net zo groot dan de kans dat Karel Abraham dit jaar wereldkampioen wordt. ;)
Feel free to ignore my comments.
pi_109928817
quote:
3s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:41 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat jouw bron is, want volgens elke grote weersite is de kans op neerslag op het circuit van Losail dit weekend net zo groot dan de kans dat Karel Abraham dit jaar wereldkampioen wordt. ;)
Iemand met bekenden\vrienden in het paddock. Vandaar dat ik ook wel enigszins verbaasd was. Maar misschien was het kortstondig en zien we er niets van terug tijdens het weekend :)

Het is er nu rustig. Hopen dat het zo blijft.



[ Bericht 6% gewijzigd door PeeJay1980 op 05-04-2012 09:40:56 ]
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:05:14 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109941141
Over twee uurtjes de eerste Moto 3 training *O*.

Nieuwe klasse, kan heel leuk gaan worden. En een soort testgrond voor Moto 2, als daar volgend jaar waarschijnlijk de motoren vrij worden gegeven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 5 april 2012 @ 15:06:07 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109941179
Mooie voorbeschouwing op het komende seizoen:

quote:
2012 is a year of transition for MotoGP. The return of the 1000cc bikes is just the start of the changes that will transform the series over the coming years, in an attempt to contain the costs of the series which spiraled out of control during the 800cc era, but for now, we have the mouthwatering spectacle of the fastest motorcycles ever to grace a racetrack. With rev limits and electronic controls looming on the horizon, these machines may well go down in history as the pinnacle of racing motorcycles, alongside the products of the last Cambrian explosion of technology in the 1960s, the six-cylinder 250cc four strokes and 14-gear 125cc twin-cylinder two strokes which, like the current generation, became so expensive that they forced the factories out of racing.

The fans are breathing a sigh of relief. After the processional racing that so much of the 800cc era produced, MotoGP fans are looking forward to closer, more exciting racing, with the rip-snorting 1000s sliding and squirming all over the place, the same way that the old 990s used to. That is unrealistically optimistic, perhaps, but the racing should at least be a little better. Helped by the softer Bridgestone tires - introduced in response to many requests from the riders for tires that warm up much faster, preventing the massive highsides that have plagued the premier class for the last couple of years - the bigger bikes do make it possible to correct mistakes, and make up on corner exit time lost in overly optimistic passing attempts on the brakes. The days of smoking tires may be in the past, but losing momentum - the cardinal sin on the 800s, which placed a premium on maintaining corner speed - will no longer be punished mercilessly. Riders have less left to lose in trying to pass on the brakes again.

The main threat to the spectacle, however, is the generation of inch-perfect riders the 800cc class has produced. Raised in the era when a single mistake could cost the race, Casey Stoner, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, and even, after a reluctant conversion, Valentino Rossi are all capable of lapping at a robotically consistent pace, hitting the same braking marker, turn-in point and acceleration point for lap after lap, for entire race distances if need be. Heavier bikes, more torque and tires that may start to wear out at the end of races will force them to be more creative, the pendulum of technology swinging slowly back towards the audacious, and away from the more conservative approach. Fortunately, almost all of the current MotoGP field have both the ability and the inclination to take a chance, and so while we won't see quite the high jinx that the 990s afforded, we should see more passing, more battles, and a lot more chances for a rider with the courage to attack.

After capturing the 2011 World Championship in such dominating style, Casey Stoner is the man to beat in 2012. His effortless adaptation to the Honda and the merciless way he steamrollered the competition have established him as clearly the best rider in the world. Those who had doubts about his mental strength - fueled by his race crashes in 2008 and his absence through illness in 2009 - have been firmly confounded, the way in which the Australian was content to accept podiums when setup or conditions prevented him from challenging for the win. His spectacular and frankly incomprehensible style have convinced many of the doubters, and though Stoner has continued to face suggestions that at least part of his success is due to the Honda, the evidence is piling up in his favor.

Stoner's case has of course been greatly helped by the dismal failure of the man who replaced him at Ducati. As Valentino Rossi's star has waned during his continued struggles to get a grip on the Ducati Desmosedici, so Stoner's has waxed. The Australian, after all, won races on that bike, while Rossi's best result was a podium, and that required the assistance of Marco Simoncelli removing Dani Pedrosa from the Le Mans race and being awarded a ride-through penalty for his troubles.

Stoner and his crew chief Cristian Gabbarini - a man who has played a massive role in Stoner's success, and whose efforts have gone largely unnoticed, though not, it must be said, by Stoner himself - are a formidable pairing, and will be very tough to beat. The Honda RC213V is clearly a very strong machine, as Stoner's dominance during testing has proved. Yet robbed of its outright power of advantage with the increase in capacity, some of its weaknesses are also starting to appear. The Honda has suffered the most with tire-related chatter during the preseason, which will work against the bike at some tracks. However, the Australian's ability to completely ignore problems and ride as if they do not exist - see his years at Ducati for countless examples - means that this is unlikely to be slow Stoner down.

His teammate Dani Pedrosa will have work to do in 2013. The Spaniard's preseason ended about as inauspiciously as was possible: injury free for the first time in years, Pedrosa managed to get himself arrested in a sting against a gang involved in cheating during yachting exams. To add to his misery, Pedrosa knows that there is another young, fast, Repsol-backed Spaniard sitting in Moto2 waiting to take his seat. Once Marc Marquez arrives in the premier class next year, the writing will be on the wall for Pedrosa, unless he can up his game and win more than a couple of races a year. Pedrosa's saving grace may be his ability to develop a bike; the machine that Casey Stoner won the 2011 crown on was the fruit of many years' labor by Pedrosa, Honda getting through five frames the season before on their way to creating the superlative 2011 RC212V.

Another worry for Pedrosa could be the increased weight of the 1000cc bikes. More weight and more power means more physical effort is needed to get the bikes to do what you want, and Pedrosa could be handicapped by his smaller stature. Yet the Spaniard won two races on the 990s, in his debut year in MotoGP, and never showed any real signs of struggling. Though he may be short, Pedrosa is extraordinarily fit, and remarkably stocky for his size. He has his work cut out for him this season, but he may fare better than some predict.

The main threat to a Stoner championship repeat must surely come from Jorge Lorenzo. The 2010 World Champion put up a valiant defense of his title last year, and was the only rider consistently capable of keeping Stoner honest. The 2012 Yamaha is vastly improved over the 2011 bike, the machine's main weakness - acceleration and power - negated by the larger capacity. Lorenzo will no longer need to ride at the very edge of his ability all race long, something he was forced into in 2011, and will able to focus more of his attention on formulating plans to attack Stoner.

The Spaniard had also faced concerns that he would not be able to adapt to the larger machines, having come into the series in 2008, during the 800cc era. But since his first test on the 1000s, the Spaniard has been fast, ending the Sepang 1 and Jerez tests in 2nd place behind Stoner. Lorenzo learned a lot in his time as Valentino Rossi's teammate, eventually managing to beat the Italian, though assisted in some measure by Rossi's injuries. His racecraft and courage are beyond question, and he will prove a formidable opponent this season.

For Ben Spies, this is a make-or-break year. The American astounded the European motorcycling world by taking the World Superbike title in his rookie year, winning at tracks he had never seen before. After a strong MotoGP debut with the Monster Tech 3 Yamaha squad, his first year with the Yamaha factory team has not lived up to expectations. Though he became the first rider to win a dry race other than MotoGP's four established Aliens - Casey Stoner, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo and Valentino Rossi - he struggled in the early part of the season and failed to score the podiums he was expected to secure with ease.

Yamaha boss Lin Jarvis has been clear in his criticism of Spies ahead of the 2012 season: he has to step up and start ending regularly on the podium. Given the depth of the field, that will be tough, but the increased capacity and weight plays to the strengths of Spies, and with a better bike than last year, he should be able to start to fulfill some of the promise he has shown. If he does not, then he has Andrea Dovizioso waiting in the Tech 3 satellite team, and Marc Marquez also potentially threatening in the future - the accepted wisdom is that Marquez will head to Honda, but there have been hints and noises of interest in the Spaniard from the Yamaha camp. No doubt Spies will relish the challenge, but it will not be easy.

At Ducati, Valentino Rossi faces another tough year, though thankfully, nowhere near as tough as 2011 turned out to be. Last year at Ducati tarnished the reputation of the legendary Italian, as well as his equally illustrious crew chief Jeremy Burgess. Where Stoner and Gabbarini had taken the Ducati and found a way to win - despite, not thanks to the bike, as it turns out - Rossi and Burgess could only scratch their heads and ask for yet more changes from Ducati Corse head Filippo Preziosi, requests which the Italian duly obliged, though not perhaps as fast as Rossi may have wanted, and certainly not as fast as the fans demanded.

Throughout 2011, Rossi retained an incredible dignity, despite having to answer the same question over and over again - "Casey won on this bike, why can't you?" The answer being "Casey rode this bike in a very special way, I cannot do this." - knowing perhaps the amount of work being loaded upon the slim shoulders of Preziosi. A completely new bike with a radically altered weight distribution has given Rossi a lot of the front-end feel he was missing - the one problem Rossi is incapable of riding around, it turns out, unable to make up in braking and corner entry what he might lose on the exit - though problems still remain. The introduction of the aluminium perimeter frame at last gives Ducati the ability to change the frame to move the engine position without requiring new mounting points cast into the cylinders, as the old carbon fiber monocoque did, and so updates should come faster and be easier to achieve.

That still leaves a lot of work to do. Rossi himself believes that the best he can aim for is to try to keep ahead of the satellite bikes, and is aiming to fend off the Yamahas of Cal Crutchlow and Andrea Dovizioso in particular. There are rumors from inside Ducati that Rossi may have been sandbagging for at least some of the tests, and that he is capable of cutting the gap to the front by at least three or four tenths. But even if that is so, that still leaves him a couple of tenths behind Lorenzo, and half a second behind Stoner. Winning in 2012 looks almost impossible for the Italian, something that must be a very bitter pill to swallow for a man with nine world championships under his belt. But towards the end of the year, Rossi should have closed the gap, and be running close to the front once again. When - some would say if - he gets that next win, the sense of relief, for Rossi, at Ducati, for his hordes of adoring fans around the world, will be palpable.

For Nicky Hayden, things are looking up. Hayden has been on the Ducati for a while, and the new 1000 is, as he describes it, the best Desmosedici he has been on. The switch back to a larger capacity helps the Kentuckian too: like Spies, Hayden grew up on big bore bikes, and his career suffered when the series switched from 990 to 800cc in 2007. Since returning to testing - and recovering from the shoulder injury he suffered during winter training - he has closely matched the times of his teammate, getting closer than he managed last year. To Hayden's advantage is that he is less troubled by the bike wanting to run wide in fast corners, though the lack of rear grip the current bike has is a problem for both Hayden and Rossi. A better year beckons for the American, and a bet on a podium for Hayden at Indianapolis could prove to be a sound investment.

For the satellite teams, a switch of capacity is always welcome. With the factories having to build completely new bikes, the difference the satellite and factory spec machines is at its lowest for the first few races after the switch. That has been visible in the times, especially in those set by the Monster Tech 3 Yamaha pairing of Andrea Dovizioso and Cal Crutchlow, with Crutchlow having been particularly impressive. After a year of some trenchant criticism from team boss Herve Poncharal, Tech 3's British rider has fallen on his feet with the 1000, posting times that put him hot on the heels of Jorge Lorenzo at times during testing. Crutchlow looks far more comfortable on the bigger bike than he ever did on the 800, and has his sights set on a few factory scalps this season. He could have a fair collection by the end of the year.

A major factor in Crutchlow's renaissance is the arrival of Andrea Dovizioso at the Tech 3 squad. The Italian's stated goal is to take Spies' seat in 2013, and with Bradley Smith also holding a contract promising a MotoGP ride with Tech 3 for next season, the pressure is on in the team. Dovizioso has taken a little time to adapt to the Yamaha, the strengths of the bike being totally different to the Honda he has spent all of his career on. The Yamaha is outstanding in braking and turning, where the Honda is better on corner exit, and Dovizioso has been forced to change his style.

With Dovizioso's background as a factory Honda rider, he has provided invaluable input for Yamaha. But coming from Repsol Honda also places a lot of pressure on the Italian, and much is expected of him. His early speed in testing - and Dovizioso, like Hayden, is still recovering from injury, in his case a broken collarbone suffered during MX training - is a sign of his potential. Dovizioso's task for 2013 is to beat two men regularly: Ben Spies, to try to take his seat at the factory Yamaha squad; and Dani Pedrosa, his former Repsol Honda teammate, for sheer revenge.

The Honda satellite bikes have been slightly less impressive, perhaps a sign of just how good the Yamaha M1 really is. Alvaro Bautista, in particular, has been rather muted, post respectable if not exactly stunning times. Given what the Spaniard did on the under-par Suzuki, much more was expected from him, and with the unforgiving Fausto Gresini as his team manager, the pressure will be piled on. Bautista has his work cut out for him in 2012, but he should rise to the challenge.

After a year of misery, with Toni Elias incapable of generating any heat in the unforgiving Bridgestones, and regularly being 2-3 seconds off the pace, LCR Honda have been delighted with the progress of reigning Moto2 World Champion so far. Bradl has learned quickly, given excellent feedback and soon caught - and passed - the satellite Ducatis, and ended the Jerez test just a few hundredths behind Bautista. Bradl is showing the maturity and eagerness to learn that earned him that Moto2 title, and could cause plenty of surprises this year.

The satellite Ducati riders have it hardest this year. Though Hector Barbera has been regularly fast during practice - often by getting a tow, however - the Pramac rider has been inconsistent as well. Barbera's season can go either way in 2012, or more likely, in both directions. Barbera can be blisteringly fast, and can fall short, and both are equally probable this season.

After a strong rookie season, in which Karel Abraham impressed many who claimed he was only in MotoGP because of his wealthy father, his second preseason has not gone quite so well. His progress appears to have halted, the Cardion AB rider bringing up the rear of the factory prototypes this season. Abraham is the first target for the CRT riders this season, and is likely to be the first to fall to the Aprilia onslaught.

Leading that charge is the much-overlooked Randy de Puniet. The Frenchman found himself inexplicably without a ride at the end of 2011, and it took him some time to settle terms with the Aspar team. But since he has taken over development of the Aprilia ART bike, the project has blossomed, and the Frenchman has made the CRT project looked good. De Puniet will be after the factory prototypes this year, and at the slower tracks he is likely to upset a fair number of them. His stated aim is to be the best of the CRT bikes, but realistically, he should regularly figure in the top 10.

Both the times set by De Puniet and the CRT project (for an explanation of the rules, go back and read our CRT FAQ) have come under attack during the preseason, and while some of the bikes - the Avintia FTR Kawasaki, in the hands of Yonny Hernandez and Ivan Silva being the prime example - have been criticized for being dangerously slow, the Aprilias, in particular have been quick. They, in turn, have faced claims that they violate the spirit of the CRT rules, and are really only factory bikes in disguise, but in reality, the Aprilia ART is exactly what Dorna and the FIM have been hoping to create. Over three years ago, FIM President Vito Ippolito told MotoMatters.com that his idea was to see a return of the production racers, the TZ250s and 350s, and the RG500s which filled the grids during the 1980s and early '90s. The Aprilia ART looks like being exactly that bike: good enough in standard trim to be competitive, and with a good rider and a decent crew, could even upset the factory prototype applecart.

Perhaps the most interesting CRT bike is Giampiero Sacchi's IODA Racing project. Based around an RSV4 engine, Sacchi has built a frame of his own to house the powerplant. Having most of the former Aprilia World Superbike team in the garage has helped, of course, and as former head of Aprilia Racing, Sacchi knows the bike very well. His choice of Danilo Petrucci, FIM 1000cc Superstock champion, is also interesting, and the young Italian has posted some remarkable times so far during testing, despite being on a low-spec engine and not having had much time on the bike. If there is a dark horse this season, then Petrucci is surely it.

It has been a long and rather odd off-season, with intrigue galore about all sorts of subjects. What Ducati have done to their new bike, whether the Yamaha is the strongest bike on the field, and if there is anyone capable of stopping Stoner. But the most intriguing subject over the winter break has been the future direction of the sport itself. With Dorna looking to impose a rev limit from next season, and hog trading going on between the factories and Dorna at every test, this really is a year of transition. Though the formula - 1000cc, four cylinder four strokes with an 81mm bore - may stay the same for the long term, changes such as a rev limit and perhaps even limited electronics could well be on the cards in the next few seasons. The era of unlimited engineering - not truly unlimited, as capacity and fuel limits have been in place for some time now - is over, and for the sake of the series, that is probably a good thing. Unlimited engineering will only make a return once MotoGP figures out a way of making the kind of money from sponsorship that its popularity warrants. But we have been waiting a very long time for that to come.

From Thursday, we shall have other distractions, as the bikes finally take to the track in earnest under the floodlights at Qatar. Plenty of time to debate the merits of the rules when the weekend is over, until then, we will finally have what we have been wanting for so long. It's been a long winter, but it's over now.
Bron: http://motomatters.com/re(...)w_a_year_of_tra.html
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109941288
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
Over twee uurtjes de eerste Moto 3 training *O*.

Nieuwe klasse, kan heel leuk gaan worden. En een soort testgrond voor Moto 2, als daar volgend jaar waarschijnlijk de motoren vrij worden gegeven.
Toch RIP aan de tweetakten .. :'(
  donderdag 5 april 2012 @ 15:12:12 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109941384
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:09 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Toch RIP aan de tweetakten .. :'(
Ja, op zich jammer. Maar oude technologie moet plaatsmaken voor nieuwe. Viertaktmotoren zijn gewoon op alle gebieden beter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 5 april 2012 @ 15:47:23 #73
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109942809
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, op zich jammer. Maar oude technologie moet plaatsmaken voor nieuwe. Viertaktmotoren zijn gewoon op alle gebieden beter.
Heeft niets te maken met nieuwe technologie. Viertacten zijn er immers altijd al geweest. Twee-tactmotoren zijn zelfs beter voor race-bike omdat ze met hetzelfde gewicht meer vermogen leveren, of gelijk vermogen bij minder gewicht, zo je wil. De MotoGP machines waren sneller dan de 500cc's omdat ze gewoon een grotere cylinderinhoud hadden. Dat men over is op viertact heeft waarschijnlijk te maken gehad met de belasting voor het milieu. Een tweetact verbruikt meer brandstof en olie en slijt sneller.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:57:55 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109943156
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:47 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Heeft niets te maken met nieuwe technologie. Viertacten zijn er immers altijd al geweest. Twee-tactmotoren zijn zelfs beter voor race-bike omdat ze met hetzelfde gewicht meer vermogen leveren, of gelijk vermogen bij minder gewicht, zo je wil. De MotoGP machines waren sneller dan de 500cc's omdat ze gewoon een grotere cylinderinhoud hadden. Dat men over is op viertact heeft waarschijnlijk te maken gehad met de belasting voor het milieu. Een tweetact verbruikt meer brandstof en olie en slijt sneller.
Dat had er wel mee te maken. Maar het grootste probleem van tweetaktmotoren is ook wat ze zo lang aan de top heeft gehouden: de simpelheid. Zo rond begin jaren 90 was de tweetaktmotor al volledig uitontwikkeld en eigenlijk alleen Honda wist er destijds met het 'big bang' concept wat extra uit te halen (dat concept is overigens toepasbaar op zowel twee- als viertaktmotoren). Aan het eind van de jaren 90 was er gewoon niets meer mee te doen en daarom is er weer terug gegaan naar viertaktmotoren. Dat heeft niet alleen geleid tot beter racen, maar ook de relevantie met de straatmotor kwam weer terug. En dat heeft er voor gezorgd dat Yamaha, Honda en Ducati nog meedoen. Helaas is er nogal wat mis gegaan later met de 800cc en nieuwe regelgeving, maar dat is een apart probleem.

Cilinderinhoud is verder niet relevant, de 990 viertakts waren niet of nauwelijks zwaarder dan de 500s. Het lijkt wel alsof de viertakt twee keer zoveel cilinderinhoud nodig heeft, maar het simpele feit is dat de viertakt twee keer zoveel slagen maakt. Een 500 tweetakt staat dus gelijk aan een 1000 viertakt. Het probleem met de tweetakt is dat veel verder dan 500 gaan geen enkele zin heeft. Dat zou een motor juist alleen maar onbestuurbaar maken.

Met andere woorden, tweetakt motoren aan het eind van development cycle, viertakt weer terug aan het begin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109943352
quote:
Een 500 tweetakt staat dus gelijk aan een 1000 viertakt.
Dat vind ik te kort door de bocht. Ik wil de eerste 1000 CC viertakt wel eens zien die sneller optrekt dan een 250CC tweetakt.

Je ziet geen tweetakt-motoren meer op straat, behalve af en toe een verloren MZ of een RD. Ik denk dat dat de doorslag heeft gegeven - technische doorontwikkeling van tweetakt is commercieel niet meer interessant.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:06:37 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109943445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:03 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dat vind ik te kort door de bocht. Ik wil de eerste 1000 CC viertakt wel eens zien die sneller optrekt dan een 250CC tweetakt.
Nou, elke MotoGP machine sinds 2002 tegen de laatste Aprilia RSA 250. Raad eens wie er wint?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109943514
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou, elke MotoGP machine sinds 2002 tegen de laatste Aprilia RSA 250. Raad eens wie er wint?
Need proof ;)
Kan best zijn dat ik ongelijk heb
pi_109943540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:08 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Need proof ;)
Kan best zijn dat ik ongelijk heb

edit: mijn referentiekader is eigenlijk een Kawa KR1S tegen een Aprillia RSV Mille achter het TT-circuit :P
edit edit: Aaargh haal ik weer die quote en edit knop door elkaar
  donderdag 5 april 2012 @ 16:15:53 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109943758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:08 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Need proof ;)
Kan best zijn dat ik ongelijk heb
De Honda RC211V uit 2002 deed er ongeveer 2.3 seconden over van 0-100. De Aprilia is moeilijker te vinden, maar het beste dat ik kon vinden is 3 seconden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109944021
Okee heb zelf ook geGoogled, je hebt gelijk.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:22:33 #81
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109944034
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat had er wel mee te maken. Maar het grootste probleem van tweetaktmotoren is ook wat ze zo lang aan de top heeft gehouden: de simpelheid. Zo rond begin jaren 90 was de tweetaktmotor al volledig uitontwikkeld en eigenlijk alleen Honda wist er destijds met het 'big bang' concept wat extra uit te halen (dat concept is overigens toepasbaar op zowel twee- als viertaktmotoren). Aan het eind van de jaren 90 was er gewoon niets meer mee te doen en daarom is er weer terug gegaan naar viertaktmotoren. Dat heeft niet alleen geleid tot beter racen, maar ook de relevantie met de straatmotor kwam weer terug. En dat heeft er voor gezorgd dat Yamaha, Honda en Ducati nog meedoen. Helaas is er nogal wat mis gegaan later met de 800cc en nieuwe regelgeving, maar dat is een apart probleem.

Cilinderinhoud is verder niet relevant, de 990 viertakts waren niet of nauwelijks zwaarder dan de 500s. Het lijkt wel alsof de viertakt twee keer zoveel cilinderinhoud nodig heeft, maar het simpele feit is dat de viertakt twee keer zoveel slagen maakt. Een 500 tweetakt staat dus gelijk aan een 1000 viertakt. Het probleem met de tweetakt is dat veel verder dan 500 gaan geen enkele zin heeft. Dat zou een motor juist alleen maar onbestuurbaar maken.

Met andere woorden, tweetakt motoren aan het eind van development cycle, viertakt weer terug aan het begin.
Hoe kun je nu zeggen of iets uitontwikkeld is? Dat kan je nooit weten. Immers optimaliseer je ieder jaar zoveel mogelijk. De nieuwere motoren waren in de regel gewoon sneller. In iedere klasse. Kijk alleen naar de 250cc. Die zijn een flink aantal jaren doorgegaan. Een tweetakt van gelijke grootte levert gewoon meer vermogen. De Big Bang, de Screamer, etc. waren gewoon evoluties en geen revolutionaire ontdekkingen die de techniek verlengde oid.

De ontwikkeling van de twee-takten was ook duurder. Dat was een andere reden om naar de vier-tacten te gaan. Als er geen ontwikkeling mogelijk was, zoals jij stelt, waren er ook geen hoge kosten om te maken. Het argument dat ze dichter bij de straatmotoren staan klopt gewoon niet. De MotoGP machines hebben niets met straatmotoren te maken, en er wordt ongeveer net zo veel in de straatmotoren gestopt, als de Toyota's, Mercedessen en Honda's van deze wereld van hun F1 auto's in de straatauto's stoppen. Een klein deel vind zijn doorgang, maar verder niet. Voor de ontwikkeling hoef je het dus niet te doen. Zeker niet met de tal van andere raceklassen die daar net zo goed aan kunnen bijdragen. De SBK's lenen zich daar sowieso beter voor, gezien de gedeelde basis met de straatmotoren.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:41:52 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109944917
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Hoe kun je nu zeggen of iets uitontwikkeld is? Dat kan je nooit weten. Immers optimaliseer je ieder jaar zoveel mogelijk. De nieuwere motoren waren in de regel gewoon sneller. In iedere klasse. Kijk alleen naar de 250cc. Die zijn een flink aantal jaren doorgegaan. Een tweetakt van gelijke grootte levert gewoon meer vermogen. De Big Bang, de Screamer, etc. waren gewoon evoluties en geen revolutionaire ontdekkingen die de techniek verlengde oid.
Natuurlijk kan je zien of iets uitontwikkeld is. Er zat een plafond op de tweetakten en dat was bereikt eind jaren 90. Als dat er niet was geweest waren er wel nieuwe technieken gekomen. Zoals ik al zei, een tweetakt werkt vanwege zijn simpelheid. En dat is ook wat uiteindelijk nieuwe ontwikkeling tegenhield. Jij noemt de 250cc als voorbeeld maar dat is eigenlijk juist het perfecte voorbeeld waarom tweetakten niet meer werkten. Aprilia had een monopolie in handen. Simpelweg omdat geen enkele andere fabriek zin had om die Aprilia na te maken, behalve Honda. Er was geen enkele andere richting, diversiteit was onmogelijk. Wederom omdat het ding gewoon uitontwikkeld was. De 250cc Aprilia van 2000 is vrijwel identiek aan die van 2009. De enige ontwikkeling zat nog in het chassis.

quote:
De ontwikkeling van de twee-takten was ook duurder. Dat was een andere reden om naar de vier-tacten te gaan. Als er geen ontwikkeling mogelijk was, zoals jij stelt, waren er ook geen hoge kosten om te maken.
Dat is nogal logisch. De enige vooruitgang zat in hele kleine, hele dure dingen. Simpel kosten/baten probleem.

quote:
Het argument dat ze dichter bij de straatmotoren staan klopt gewoon niet. De MotoGP machines hebben niets met straatmotoren te maken, en er wordt ongeveer net zo veel in de straatmotoren gestopt, als de Toyota's, Mercedessen en Honda's van deze wereld van hun F1 auto's in de straatauto's stoppen. Een klein deel vind zijn doorgang, maar verder niet. Voor de ontwikkeling hoef je het dus niet te doen. Zeker niet met de tal van andere raceklassen die daar net zo goed aan kunnen bijdragen. De SBK's lenen zich daar sowieso beter voor, gezien de gedeelde basis met de straatmotoren.
Grappig, want HRC baas Nakamoto zegt juist dat de grootste reden dat Honda meedoet R&D is. Yamaha heeft een aantal maanden geleden een persbericht uitgegeven waarin beschreven stond hoe de evolutie van hun 800cc M1 gelopen is en welke lessen ze daaruit geleerd hebben voor hun straatmotoren.

SBK is simpelweg het verkopen van die specifieke lijn sportmotoren, en daar werkt het heel goed voor. MotoGP is voor de fabrieken een testgrond voor nieuwe technieken die al dan niet toepasbaar zijn op hun productielijnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109945956
Voor mensen die op zoek zijn naar een stream, sport 1 is vandaag gratis

http://video.sport1.nl/
pi_109946055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:03 schreef M.Melandri het volgende:
Voor mensen die op zoek zijn naar een stream, sport 1 is vandaag gratis

http://video.sport1.nl/
Not for me... moet eerst registreren en betalen.

edit: wel registreren, niet betalen that is.
pi_109946151
Na registratie kun je het gewoon gratis bekijken...
pi_109946188
Zit nu te kijken. Wat een beroerde kwaliteit van die video, zeker geen motivatie om ervoor te betalen.
  donderdag 5 april 2012 @ 17:17:59 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109946523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:09 schreef Nemephis het volgende:
Zit nu te kijken. Wat een beroerde kwaliteit van die video, zeker geen motivatie om ervoor te betalen.
Even de bitrate verhogen (rechtsonder).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 5 april 2012 @ 17:18:20 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109946539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:08 schreef M.Melandri het volgende:
Na registratie kun je het gewoon gratis bekijken...
Dank u, ook fijn commentaar *O*.

Moto 3 is leuk, maar dat geluid is wel even wennen :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109946605
Wow ik mis echt dat tweetaktgeluid nu ;(
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_109946948
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je zien of iets uitontwikkeld is. Er zat een plafond op de tweetakten en dat was bereikt eind jaren 90. Als dat er niet was geweest waren er wel nieuwe technieken gekomen. Zoals ik al zei, een tweetakt werkt vanwege zijn simpelheid. En dat is ook wat uiteindelijk nieuwe ontwikkeling tegenhield.

Ontwikkeling vindt nog steeds plaats op 2takt gebied. Neem een KTM. De dikke 2takten van hen worden nog steeds goed verkocht en KTM is bezig met een 2takt met brandstofinjectie.
Bij extreme enduro's krijgen de dikke 2takten nog steeds de voorkeur.

Maar omdat de gemiddelde 2takt niet meer aan de eisen voldoet qua uitstoot, zal er of extra ontwikkeling moeten plaatsvinden of ze sterven uit.

En qua milieu-eisen in de racerij is de 4takt een wassen neus. Een tijd terug gelezen dat een monteur van een raceteam aangaf dat de hoeveelheid olie die er doorheen ging vele malen meer waren dan met de 2 takten.
Alleen bij de 4takt wordt het afgetapt en zien mensen het niet, zoals bij 2takten overduidelijk zichtbaar is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_109949643
Moto3 is wel even wennen ja, 2 tact geluid was een stuk mooier maar verwacht met Moto3 leukere races. Nu tijd voor MotoGP :)
pi_109949725
Overigens lachwekkend dat Bradl niet gewoon met 65 mag rijden, omdat ze dat nummer opdragen hebben aan Capirossi :')
pi_109950361
Ook maar meteen het nr van Katoh en Schwantz vrijgeven?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_109950681
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:08 schreef Beach het volgende:
Ook maar meteen het nr van Katoh en Schwantz vrijgeven?
Is toch niet te vergelijken met Capirossi, met alle respect maar hij is nog nooit wereldkampioen geweest in de hoogste klasse en zelfs geen vice wereldkampioen.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:44:18 #95
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109951918
Zit mooi dicht bij elkaar. En de langzaamste CRT is maar 3 seconden langzamer dan Stoner, valt dus nog mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 19:47:54 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109952118
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:15 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Is toch niet te vergelijken met Capirossi, met alle respect maar hij is nog nooit wereldkampioen geweest in de hoogste klasse en zelfs geen vice wereldkampioen.
precies. Daarom vind ik het ook onzin. Als Rossi stopt en dat ze dan nummer 46 blokkeren dan zou ik dat logisch vinden, maar nummer 65? Nee, want Capirossi was niet de beste op het hoogste niveau.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109952521
CRT''s zitten mooi dichtbij elkaar, alleen Ellison komt zwaar tekort maar die heeft eigenlijk ook weinig te zoeken in de MotoGP.

Ook een mooie tijd van Hayden ook al reed hij op de zachte band, hoop toch dat Ducati wat aan kan sluiten bij de top 4.
  donderdag 5 april 2012 @ 20:04:53 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109953114
Sport1 stream is afgelopen, bah.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109953232
quote:
Hector BARBERA DUCATI 337.2
Alvaro BAUTISTA HONDA 336.8
Karel ABRAHAM DUCATI 336.1
Casey STONER HONDA 334.5
Valentino ROSSI DUCATI 334.3
Nicky HAYDEN DUCATI 334.2
Dani PEDROSA HONDA 332.9
Stefan BRADL GER HONDA 330.9
Andrea DOVIZIOSO YAMAHA 330.0
Jorge LORENZO YAMAHA 329.9
Cal CRUTCHLOW YAMAHA 329.2
Ben SPIES YAMAHA 326.7
Wat een topsnelheden :D
pi_109954060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:54 schreef M.Melandri het volgende:
CRT''s zitten mooi dichtbij elkaar, alleen Ellison komt zwaar tekort maar die heeft eigenlijk ook weinig te zoeken in de MotoGP.

Ook een mooie tijd van Hayden ook al reed hij op de zachte band, hoop toch dat Ducati wat aan kan sluiten bij de top 4.
Ellison is een goede rijder hoor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_109954626
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:21 schreef Beach het volgende:

[..]

Ellison is een goede rijder hoor.
Klopt, als hij stopt zal het nummer 77 als eerbetoon ook niet meer gebruikt worden.
pi_109955048
Dat lijkt me overdreven.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 5 april 2012 @ 20:39:31 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109955066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Klopt, als hij stopt zal het nummer 77 als eerbetoon ook niet meer gebruikt worden.
:D.

Ellison is niets bijzonders.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109988581
Vrolijke vriendjes een stream voor vandaag?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_109989120
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:56 schreef Beach het volgende:
Vrolijke vriendjes een stream voor vandaag?
video.sport1.nl
Where did all the love go?
pi_109989164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:13 schreef Don-Leon het volgende:

[..]

video.sport1.nl
Kost geld =(

en zelf al deze gevonden
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:28:45 #107
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109989614
Gloeiende schijven :9
Ook goed om te zien dat de Yamaha's gewoon snelheid lijken te laten zien op de rechte stukken....
pi_109994796
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:15 schreef Beach het volgende:

[..]

Kost geld =(

en zelf al deze gevonden
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Sport 1 vandaag ook gratis hoor
pi_109994865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:28 schreef Xaobotnik het volgende:
Gloeiende schijven :9
Ook goed om te zien dat de Yamaha's gewoon snelheid lijken te laten zien op de rechte stukken....
Handling van de Yamaha is vooral erg goed, op bochtige circuits hebben ze de beste machine.
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:57:29 #110
300718 Kenju
Say It!!??
pi_109995216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Handling van de Yamaha is vooral erg goed, op bochtige circuits hebben ze de beste machine.
Idd. Dit betekent dus dat ze naar voren groeien tot een bike die de gewonnen tijd in de bochten op de rechte stukken niet al te snel zullen inleveren. Het scheelde vandaag maar een paar km/h met de snelsten.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:27:29 #111
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_110028776
Kwalificaties zijn bezig nu ... Live op Sport1 Extra, nu Moto3
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
pi_110028990
Fenati is toch wel een talentje hoor, 16 jaar en gelijk in de top 3
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:34:21 #113
194695 franklop
Fran knock
pi_110029005
Faubel :N
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_110029253
Iwema gaat ook weer lekker :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_110029430
Zonde dat Folger bij zo'n slecht team zit, staat gewoon laatste :')
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:48:50 #116
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_110029454
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Beach het volgende:
Iwema gaat ook weer lekker :')
17e .... :{
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:49:16 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110029470
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Beach het volgende:
Iwema gaat ook weer lekker :')
Best wel. 17e is prima voor de eerste keer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110029492
Tja, zit niet veel meer in bij Iwema
pi_110029618
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Best wel. 17e is prima voor de eerste keer.
Evenaring sinds 2009 en kijk eens naar Fenati, dat noem ik niet prima hoor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:57:38 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110029728
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef Beach het volgende:

[..]

Evenaring sinds 2009 en kijk eens naar Fenati, dat noem ik niet prima hoor.
Iwema is dan ook gewoon een middelmatige coureur op wereldniveau. Ik zie niet in waarom je anders zou verwachten.

Bovendien rijdt hij op een chassis gebouwd door het team zelf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')