abonnement Unibet Coolblue
pi_104133702
Ik ben net aangereden op m'n fiets :o :') ;( Mij mankeert gelukkig niets maar mijn fiets heeft de nodige schade. Ik heb gegevens uitgewisseld met de vrouw die me heeft aangereden (was met de auto, een Golfje nog wel :') ) Naja..

Ik bel morgen even met mijn verzekering over hoe en wat maar weet iemand hier misschien hoe zoiets gaat? Mijn fiets moet uiteraard wel gemaakt worden. Kan ik mijn fiets laten maken en dan de rekening naar mijn verzekering sturen ofzo? Ik heb eigenlijk geen idee hoe zoiets werkt aangezien ik nog nooit ben aangereden.
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
pi_104133820
Schadeformuliertje invullen en daarna gaat eigenlijk alles automatisch, afgezien dat je de bonnetjes even moet opsturen natuurlijk
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
pi_104133825
Bel ze eens op ofzo.
Of plemp je verzekringspolis hier nee.

Nee, wacht, bel ze maar.....
pi_104133894
Je moet de schade laten taxeren bij een fietsenmaker. Het taxatierapportje stuur je op naar de verzekering van die vrouw en die regelt het verder. Kan wel zijn dat ze nog een schade-expert langssturen als de schade hoog is. Dan kun je je fiets wel wat langer kwijt zijn (misschien leenfiets regelen).
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:51:41 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_104133950
Schopje naar WGR
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:01:37 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104134416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:46 schreef Scully het volgende:
... en dan de rekening naar mijn verzekering sturen ofzo?
Wie was er schuldig aan de aanrijding? Want als jij schuldig bent heb jij er zelf zeker geen verzekering voor. Als de ander schuldig is kan je het afhankelijk van de voorwaarden via jouw AVP spelen.
censuur :O
pi_104134977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:01 schreef RemcoDelft het volgende:

Wie was er schuldig aan de aanrijding? Want als jij schuldig bent heb jij er zelf zeker geen verzekering voor. Als de ander schuldig is kan je het afhankelijk van de voorwaarden via jouw AVP spelen.
Op enkele uitzonderingen na is de auto altijd schuldig. Daarnaast is er geen AVP nodig om schade te verhalen op een ander.
Eerst denken, dan typen
pi_104135780
De vrouw was aan het keren en had me niet gezien. Lijkt me toch niet dat dat mijn fout is?
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:13:18 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104138045
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:14 schreef Piger het volgende:
Daarnaast is er geen AVP nodig om schade te verhalen op een ander.
Mijn AVP vergoedt tot 12.500 euro als de andere partij niet verzekerd is en/of niet wil betalen. En gaat dat dan verhalen :)
censuur :O
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:13:25 #10
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_104138060
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:30 schreef Scully het volgende:
De vrouw was aan het keren en had me niet gezien. Lijkt me toch niet dat dat mijn fout is?
Nee. Je moet met de vrouw contact opnemen. Gezien de schade aan je fiets denk ik dat zij je afkoopt, aangezien een terugval haar gauw 200eu kost. Ik zou haar voorstellen om het of op 150eu af te handelen.

Als je dat niet wilt kun je je fiets laten repareren en haar de bonnetjes laten betalen of het anders op haar WA te claimen. Moet je wel samen een schadeaangifteformulier invullen en ondertekenen.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_104142323
Met 150 euro kom je niet héél ver bij een fietsenmaker hoor.
pi_104147203
Een goede tweedehands gazellefiets met de kwaliteit van een nieuwe gazellefiets kost maar 200 euro. Waarom zou je voor reparatie gaan? Vraag gewoon 200 euro van de vrouw en handel het af, mits je geen lichamelijk letsel hebt.
pi_104148192
Het is verstandig het te melden aan je verzekering of via haar verzekering. Dan gaat het verhalen via de verzekering achteraf makkelijker omdat ze dan al een en ander is opgeslagen. Het hoeft dan nog helemaal niet om de schuldvraag te gaan. De bestuurder van auto is in dit geval altijd aansprakelijk.

Stel nou dat je wegens dit ongeluk, ongemerkt je fractuur aan je schouder hebt gekregen (ik noem maar wat, maar wel iets dat je nu nergens last van hebt). En pas na 2,5 jaar krijg je daar last van. Via een arts is aan te tonen dat het komt wegens een auto ongeluk. Omdat je dit dan nu gemeld hebt, kan je alsnog je schade verhalen op de WA van de bestuurder. Mocht je de melding niet gedaan hebben, dan kan je misschien de gegevens van de vrouw niet meer achterhalen omdat je het briefje kwijt bent en de WA verzekering kan moeilijk gaan doen omdat niet 100% vast te stellen is dat je blessure direct te wijten is aan dit ongeluk omdat er geen melding is gedaan. Etc, etc...
pi_104151297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:59 schreef Radiopiet het volgende:
Een goede tweedehands gazellefiets met de kwaliteit van een nieuwe gazellefiets kost maar 200 euro. Waarom zou je voor reparatie gaan? Vraag gewoon 200 euro van de vrouw en handel het af, mits je geen lichamelijk letsel hebt.
Misschien reeds TS op een fiets met een hogere (dag)waarde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_104155989
De fiets heb ik 2ehands gekocht voor 220 euro. Ik weet niet of de reparatiekosten hoger zijn.

De schade is wel behoorlijk, er zit een grote slag in de achterband en de linkertrapper is helemaal omgebogen. Kettingkast en het achterlicht zijn ook gesneuveld.

Nadeel is ook dat het geen "standaard" fiets is maar een Batavus Blockbuster dus ik denk dat de onderdelen duurder zijn dan bij een normale fiets.
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
pi_104157677
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:13 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Nee. Je moet met de vrouw contact opnemen. Gezien de schade aan je fiets denk ik dat zij je afkoopt, aangezien een terugval haar gauw 200eu kost. Ik zou haar voorstellen om het of op 150eu af te handelen.

Als je dat niet wilt kun je je fiets laten repareren en haar de bonnetjes laten betalen of het anders op haar WA te claimen. Moet je wel samen een schadeaangifteformulier invullen en ondertekenen.
Dat is echt het achterlijkste wat je kan doen. Stel dat TS over een tijd last krijgt van zijn nek ofzo en dat blijkt door de aanrijding te komen. Dan moet TS dan nog zien te regelen dat hij de bestuurster aansprakelijk kan stellen.

Gewoon lekker alles via de verzekering spelen en dan zoekt de bestuurster maar uit hoe ze het fixed met haar verzekering.
pi_104163685
Ik ben net gebeld door de vrouw, zij heeft contact gehad met haar verzekering maar die hebben gezegd dat ze dit niet vergoeden?

Lijkt me vreemd?
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
pi_104164711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Scully het volgende:
Ik ben net gebeld door de vrouw, zij heeft contact gehad met haar verzekering maar die hebben gezegd dat ze dit niet vergoeden?

Lijkt me vreemd?
Dat is haar probleem. Je moet er niet jouw probleem van maken! Zij is aansprakelijk voor dit ongeval (aansprakelijk is geen schuld) en daarvoor hebben automobilisten verplicht WA verzekering. Je moet gewoon claim indienen of via haar of via haar verzekering. Je staat daar toe volledig in je recht. Wat de handelswijze precies is, misschien dat de andere users meer over kunnen zeggen? Ik weet alleen hoe het verzekeringstechnisch is, maar de praktijk heb ik er nog weinig mee te maken gehad... :@
pi_104166344
Probleem is dat ik hier ook niet zoveel over weet. Ik wil eigenlijk alleen maar dat mijn fiets wordt gerepareerd. Wie het betaald zal me boeien, zolang ik het maar niet hoef te betalen.
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
pi_104169661
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:07 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Dat is haar probleem. Je moet er niet jouw probleem van maken! Zij is aansprakelijk voor dit ongeval (aansprakelijk is geen schuld) en daarvoor hebben automobilisten verplicht WA verzekering. Je moet gewoon claim indienen of via haar of via haar verzekering. Je staat daar toe volledig in je recht. Wat de handelswijze precies is, misschien dat de andere users meer over kunnen zeggen? Ik weet alleen hoe het verzekeringstechnisch is, maar de praktijk heb ik er nog weinig mee te maken gehad... :@
Hoezo is de bestuurster per definitie aansprakelijk? Als zij aannemelijk kan maken dat TS de volledige schuld aan het ongeluk gehad heeft kan zij haar schade verhalen op TS.
pi_104182813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:16 schreef Daeron het volgende:

[..]

Hoezo is de bestuurster per definitie aansprakelijk? Als zij aannemelijk kan maken dat TS de volledige schuld aan het ongeluk gehad heeft kan zij haar schade verhalen op TS.
Scheer jij je eens heel rap weg uit het topic. Automobilisten zijn 9 van de 10 keer altijd de pineut wanneer er een fietser bij is betrokken. Enige manier voor de dame om hier onderuit te kunnen komen is door aan te kunnen tonen dat er opzet in het spel is, helaas dat is niet zo. Oja en ze verrichte ook nog eens een bijzondere verrichting, dan is ze al de sjaak wanneer ze haar wagen tegen een andere wagen parkeert.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:17:47 #22
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_104188612
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Scully het volgende:
Ik ben net gebeld door de vrouw, zij heeft contact gehad met haar verzekering maar die hebben gezegd dat ze dit niet vergoeden?

Lijkt me vreemd?
Op elke WA verzekering is dit gedekt.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_104191059
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Scully het volgende:
Ik ben net gebeld door de vrouw, zij heeft contact gehad met haar verzekering maar die hebben gezegd dat ze dit niet vergoeden?
Want?
pi_104191196
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 04:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Want?
Waarschijnlijk omdat die vrouw bij haar avp aanklopt :P
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_104200511
Schadeformulier naar je verzekering opsturen en vervolgens kunnen zij of de tegenpartij een taxateur naar de fietsenmaker laten komen die het schadebedrag bevestigd.

Vervolgens moet jij het geld voorschieten aan de fietsenmaker en krijg je het geld op je rekening gestort van je verzekering. Hopelijk ben je dan ook niet de schuldige.. als je nog ander letsel hebt of schade aan spullen dan is een rechtsbijstandverzekering wel heel handig, zij gaan dit namelijk verhalen bij de verzekering v.d. tegenpartij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')