abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:49:32 #1
360136 Cesko
Ceska Republika ma vsechno
pi_104120946
Ik merk dat veel mensen alleen naar Praag gaan en dan denken dat ze Tsjechië hebben bezocht. Dat is jammer, want het land heeft veel meer te bieden. Je kan er voor veel verschillende vakanties terecht. Wat te denken van o.a. een schitterende natuur, leuke kleine oude stadjes en de vele kuuroorden, waar je voor een prettige prijs jezelf eens helemaal kan laten verwennen.
En buiten Praag is de sfeer ook veel gemoedelijker. Wij gaan er in ieder geval heel vaak en graag naar toe.
Zolang wij aan de bal zijn, kunnen zij niet scoren............
pi_104120985
ik ben er een keer geweest, buiten praag.
Doe maar nooit meer :(
pi_104121379
Ok.
pi_104121551
een maand geleden door Tsjechië gefietst. Toen ik in Praag aankwam was ik al verzagdigd van de vele mooie plaatsjes. Praag kon ik met een gerust hart overslaan, al meer dan genoeg moois gezien. De streek rond Praag was trouwens een van de minder mooie streken van Tsjechië. Buiten het hoogseizoen is Cesky Krumlov een aanrader.
pi_104122766
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:49 schreef Cesko het volgende:
Ik merk dat veel mensen alleen naar Praag gaan en dan denken dat ze Tsjechië hebben bezocht.
Even de mierenneuker uithangen, dat is ook zo.

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2011 15:34:42 ]
pi_104123822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:03 schreef ultra_ivo het volgende:
een maand geleden door Tsjechië gefietst. Toen ik in Praag aankwam was ik al verzagdigd van de vele mooie plaatsjes. Praag kon ik met een gerust hart overslaan, al meer dan genoeg moois gezien. De streek rond Praag was trouwens een van de minder mooie streken van Tsjechië. Buiten het hoogseizoen is Cesky Krumlov een aanrader.
Waarom buiten het hoogseizoen? Binnen het hoogseizoen ook hoor ;) En Cesky Budejovice.

En in het noorden het Reuzengebergte. Mooi land hoor.
pi_104125285
Bohemen, erg mooi.
pi_104127113
Ceske Krumlov was al behoorlijk druk in oktober. Lijkt me veel te druk in de zomer.
pi_104139319
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Even de mierenneuker uithangen, dat is ook zo.
Meh, wintersport is ook aardig :)
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 23:34:22 #10
88815 The_Emotion
98.3
pi_104146207
Ik ben een paar jaar terug in Tsjechië geweest en verbleef in Vrchlabi, een pittoresk dorpje bij het Reuzengebergte. Mooie omgeving daar!
Bij Spindleruv Mlyn zijn een hoop activiteiten, in het winter skigebied, in de zomer kan je er bv paragliden.

Maar Praag heb ik ook zeker niet overgeslagen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 9 november 2011 @ 08:59:39 #11
360136 Cesko
Ceska Republika ma vsechno
pi_104151701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:50 schreef kruidkoekje het volgende:
ik ben er een keer geweest, buiten praag.
Doe maar nooit meer :(
Wat jammer. Wat voor slechte ervaring had je dan?
Zolang wij aan de bal zijn, kunnen zij niet scoren............
pi_104163032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:34 schreef Remqo het volgende:
Ik ben een paar jaar terug in Tsjechië geweest en verbleef in Vrchlabi, een pittoresk dorpje bij het Reuzengebergte. Mooie omgeving daar!
Bij Spindleruv Mlyn zijn een hoop activiteiten, in het winter skigebied, in de zomer kan je er bv paragliden.

Maar Praag heb ik ook zeker niet overgeslagen
Spindl zijn we geweest. Schijnt populair te zijn onder de NL'ers :) groot gebied.
pi_104191895
ik geloof je gelijk, zou er ook wel eens heenwillen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_104314288
's Winters skiën bij Herlikovice (1,5 uur vanaf Praag). Mocht je een lang weekend Praag pakken, dan is op zaterdag of zondag een dagje skiën erg leuk. Je kan vanaf metrostation Cerny Most heel vroeg in de ochtend de bus pakken (eind van de middag weer terug). Skispullen kunnen op de piste voor een appel en een ei gehuurd worden, en eten en drinken zijn erg zacht geprijsd. Voor zo'n 40,- euro ben je helemaal klaar.

's Zomers naar Cesky Raj, wandelen en het reuzengebergte verkennen (Prachovske Skaly). Campings genoeg en de prijzen zijn wederom erg gustig. Mooie kastelen bovenop de kalkstenen pieken. Zeer mooi landschap.

Cesky Krumlov is ook leuk om te bezoeken. Met lekker weer raften op de rivier. Wel héél erg toeristisch.

Genoeg leuke dingen te zien en te doen in Tsjechië, al lijkt het in sommige gebieden of de tweede wereldoorlog net afgelopen is, en is het er een beetje mistroostig. De mooie gebieden compenseren dit ruimschoots wat mij betreft.
^ To je nesmysl ^
pi_104318270
Zijn er in Tsjechië ook mooie meren om vakantie aan te vieren ? Ik heb een zoontje van (dan) 2,5 jaar oud en we willen graag eens naar het Oosten rijden (ok, we hebben meerdere opties open waaronder Hongarije, Polen, maar ook zuidelijker met Servië).

Ik hoor t graag !
pi_104322851
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:33 schreef DutchieBre het volgende:
Zijn er in Tsjechië ook mooie meren om vakantie aan te vieren ? Ik heb een zoontje van (dan) 2,5 jaar oud en we willen graag eens naar het Oosten rijden (ok, we hebben meerdere opties open waaronder Hongarije, Polen, maar ook zuidelijker met Servië).

Ik hoor t graag !
Het Lipnomeer.
pi_104322936
Ik ben wel eens in Cheb geweest, vlak tegen de Duitse grens.. Lieflijk provinciestadje, was erg leuk voor een paar dagen.

pi_104379152
Karlovy Vary ! Leuk stadje bekend om zijn thermen, gelegen ih dal van een woud, prachtig .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')