abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_104104354
quote:
Einde nabij voor Aviodrome

LELYSTAD - Het einde van het Nationaal Luchtvaart Themapark Aviodrome in Lelystad is nabij. Vanmiddag is uitstel van betaling aangevraagd. Het rommelde al langer in het museum, dat de schulden torenhoog zag oplopen, terwijl hoofdsponsors KLM en Schiphol juist minder willen bijdragen.

Er zijn vergeefs nieuwe sponsors gezocht. Ook bijdragen van de Postcodeloterij mochten naar verluidt niet baten. De bewindvoerder moet nu beslissen wat er gaat gebeuren met het Aviodrome, dat jaarlijks 200.000 bezoekers ontvangt, maar niet gesubsidieerd wordt. De bekende ondernemer Hennie van der Most, die veel ervaring heeft met toeristische attracties, zou belangstelling hebben voor een overname, maar dan zonder schulden en voor een symbolisch bedrag.

Het is onzeker wat er met de historische vliegtuigen in het museum, waaronder Dakota's en de Uiver, gaat gebeuren. Vliegveld Lelystad, waar Aviodrome is gehuisvest, heeft volgens insiders ook nog een miljoenenvordering op het themapark. Onduidelijk is eveneens hoe DDA Classic Airlines (Dutch Dakota Association), dat zich sterk maakt voor Hollands erfgoed, verder wil gaan.
Zou jammer zijn als de inboedel verkocht moet worden. Het is toch een plek waar je de Nederlandse luchtvaart geschiedenis leert kennen.
pi_104104475
Waarom zijn ze toentertijd eigenlijk van schiphol naar lelystad verhuisd?
pi_104104580
Volgens Wikipedia werd de locatie op Schiphol te klein.

Raar trouwens dat dit niet gesubsidieerd is, terwijl er talloze andere onzin dingen wel gesubsidieerd zijn.
pi_104104777
op schiphol ben ik vaak geweest, zelfs 1 keer op mn 8ste of 9de verjaardag, haha. mocht ik in dat kleine vliegtuigje vliegen die een lijntje op een kaart tekende ofzo, kweetniet meer.. iedereen kijken..

nooit in lelystad geweest, moet ik dan misschien maar nog even snel doen voor ie niet meer bestaat..
pi_104104920
Ze moeten op een meer aansprekende locatie gaan zitten.
En anders gewoon subsidie er tegen aan. Er staat daar voor kapitalen aan historie, dat mag gewoon niet verloren gaan :'(
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104105022
Op schiphol vaak geweest maar sinds het verhuisd is ben ik er niet meer naartoe gegaa, mij te ver vanuit Den Haag.

Jammer dat het dicht gaat en weer een stukje geschiedenis versnippert wordt
  maandag 7 november 2011 @ 23:46:03 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104105288
Ze hadden nooit van Schiphol moeten vertrekken, het is/was een leuk uitje als je ook gelijk echte vliegtuigen kon kijken, en op de huidige locatie zie je ze niet opstijgen en landen.

Wij zeggen ieder jaar weer dat we een keer moeten gaan, en het komt er nooit van, terwijl ik zeker weet dat we allang een keer gegaan waren als ze nog op Schiphol zaten, en dat terwijl het nu nog dichterbij is ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104105355
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:46 schreef Leandra het volgende:
Ze hadden nooit van Schiphol moeten vertrekken, het is/was een leuk uitje als je ook gelijk echte vliegtuigen kon kijken, en op de huidige locatie zie je ze niet opstijgen en landen.

Wij zeggen ieder jaar weer dat we een keer moeten gaan, en het komt er nooit van, terwijl ik zeker weet dat we allang een keer gegaan waren als ze nog op Schiphol zaten, en dat terwijl het nu nog dichterbij is ook.
Schiphol was A te klein en B waarschijnlijk ook niet mogelijk. Schiphol heeft zelf in die tijd ook flink uitgebreid.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104105659
Heeft te maken met ligging. Wie gaat nou naar fucking Lelystad. :{

Eigen schuld, dikke bult, lijkt mij...
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:25:40 #10
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_104106973
Nog nooit geweest, staat wel op m'n to do-lijstje, als het ooit nog zover komt.
Tics van je petten.
pi_104107613
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:51 schreef Bottenteelter het volgende:
Heeft te maken met ligging. Wie gaat nou naar fucking Lelystad. :{

Eigen schuld, dikke bult, lijkt mij...
Daar zal het toch niet aan liggen hoop ik?

Zijn mensen nu echt zo lui om een stukje verder te rijden? :{.
En voor mensen uit het noorden is het dichterbij.
  dinsdag 8 november 2011 @ 01:11:24 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_104107985
Mss dat het tijd wordt om meneer Zijlstra eens lief aan te kijken. Ben ook nog nooit geweest, maar lijkt me echt biezonder tof.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_104108058
Lig er niet wakker van.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_104108073
Jammer als het zou gaan. Staan mooie dingen, zeker uit de Nederlandse luchtvaartgeschiedenis.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_104108137
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:16 schreef marcb1974 het volgende:
Jammer als het zou gaan. Staan mooie dingen, zeker uit de Nederlandse luchtvaartgeschiedenis.
Is die er dan?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_104108489
quote:
De bekende ondernemer Hennie van der Most, die veel ervaring heeft met toeristische attracties, zou belangstelling hebben voor een overname, maar dan zonder schulden en voor een symbolisch bedrag.
Voor een symbolisch bedrag wil ik de tent ook wel kopen.
Maar serieus, zou doodzonde zijn als het dicht moet.

quote:
Is die er dan?
Ik doe net of ik dat niet gelezen heb.
  dinsdag 8 november 2011 @ 04:27:47 #17
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104109195
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:20 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Is die er dan?
Er staan toch wel boeken op jouw boekenplank hoop ik?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_104109837
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:11 schreef Hukkie het volgende:
Mss dat het tijd wordt om meneer Zijlstra eens lief aan te kijken. Ben ook nog nooit geweest, maar lijkt me echt biezonder tof.
cultuur en Nederlandse geschiedenis zijn linksche hobbies he, dus oprotten met die troep!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_104110035
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:20 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Is die er dan?
Dan valt me ook werkelijk waar niks meer in...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_104110053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:20 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Is die er dan?
:D :D :') :') _O- _O-
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:44:35 #21
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104114611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:20 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Is die er dan?
;(
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:48:11 #22
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_104114717
Hennie van der Most lost het wel op. Die maakt van een kerncentrale een pretpark en van een oude watertoren een hotel.
pi_104114731
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:33 schreef ArnosL het volgende:
Volgens Wikipedia werd de locatie op Schiphol te klein.

Raar trouwens dat dit niet gesubsidieerd is, terwijl er talloze andere onzin dingen wel gesubsidieerd zijn.
Er zit allicht al ontzettend veel overheidsgeld in die vliegtuigen, direct of indirect. Weinig sectoren die zo vertroeteld zijn door de overheid als de luchtvaart.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104115167
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zit allicht al ontzettend veel overheidsgeld in die vliegtuigen, direct of indirect. Weinig sectoren die zo vertroeteld zijn door de overheid als de luchtvaart.
What?!?!! Leg uit!
pi_104115605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zit allicht al ontzettend veel overheidsgeld in die vliegtuigen, direct of indirect. Weinig sectoren die zo vertroeteld zijn door de overheid als de luchtvaart.
lol, Ik heb even voor je geGoogled:

Vergeleken met omringende landen, zijn de landingsgelden (zeker voor overlandvluchten) in Nederland aanzienlijk hoger.

In Duitsland is men nog steeds de luchtvaart goed gezind en bedragen de landingsgelden een fractie van die in Nederland.

Ik bedoel maar :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')