Zou jammer zijn als de inboedel verkocht moet worden. Het is toch een plek waar je de Nederlandse luchtvaart geschiedenis leert kennen.quote:Einde nabij voor Aviodrome
LELYSTAD - Het einde van het Nationaal Luchtvaart Themapark Aviodrome in Lelystad is nabij. Vanmiddag is uitstel van betaling aangevraagd. Het rommelde al langer in het museum, dat de schulden torenhoog zag oplopen, terwijl hoofdsponsors KLM en Schiphol juist minder willen bijdragen.
Er zijn vergeefs nieuwe sponsors gezocht. Ook bijdragen van de Postcodeloterij mochten naar verluidt niet baten. De bewindvoerder moet nu beslissen wat er gaat gebeuren met het Aviodrome, dat jaarlijks 200.000 bezoekers ontvangt, maar niet gesubsidieerd wordt. De bekende ondernemer Hennie van der Most, die veel ervaring heeft met toeristische attracties, zou belangstelling hebben voor een overname, maar dan zonder schulden en voor een symbolisch bedrag.
Het is onzeker wat er met de historische vliegtuigen in het museum, waaronder Dakota's en de Uiver, gaat gebeuren. Vliegveld Lelystad, waar Aviodrome is gehuisvest, heeft volgens insiders ook nog een miljoenenvordering op het themapark. Onduidelijk is eveneens hoe DDA Classic Airlines (Dutch Dakota Association), dat zich sterk maakt voor Hollands erfgoed, verder wil gaan.
Schiphol was A te klein en B waarschijnlijk ook niet mogelijk. Schiphol heeft zelf in die tijd ook flink uitgebreid.quote:Op maandag 7 november 2011 23:46 schreef Leandra het volgende:
Ze hadden nooit van Schiphol moeten vertrekken, het is/was een leuk uitje als je ook gelijk echte vliegtuigen kon kijken, en op de huidige locatie zie je ze niet opstijgen en landen.
Wij zeggen ieder jaar weer dat we een keer moeten gaan, en het komt er nooit van, terwijl ik zeker weet dat we allang een keer gegaan waren als ze nog op Schiphol zaten, en dat terwijl het nu nog dichterbij is ook.
Daar zal het toch niet aan liggen hoop ik?quote:Op maandag 7 november 2011 23:51 schreef Bottenteelter het volgende:
Heeft te maken met ligging. Wie gaat nou naar fucking Lelystad.
Eigen schuld, dikke bult, lijkt mij...
Is die er dan?quote:Op dinsdag 8 november 2011 01:16 schreef marcb1974 het volgende:
Jammer als het zou gaan. Staan mooie dingen, zeker uit de Nederlandse luchtvaartgeschiedenis.
Voor een symbolisch bedrag wil ik de tent ook wel kopen.quote:De bekende ondernemer Hennie van der Most, die veel ervaring heeft met toeristische attracties, zou belangstelling hebben voor een overname, maar dan zonder schulden en voor een symbolisch bedrag.
Ik doe net of ik dat niet gelezen heb.quote:Is die er dan?
Er staan toch wel boeken op jouw boekenplank hoop ik?quote:
cultuur en Nederlandse geschiedenis zijn linksche hobbies he, dus oprotten met die troep!quote:Op dinsdag 8 november 2011 01:11 schreef Hukkie het volgende:
Mss dat het tijd wordt om meneer Zijlstra eens lief aan te kijken. Ben ook nog nooit geweest, maar lijkt me echt biezonder tof.
Dan valt me ook werkelijk waar niks meer in...quote:
Er zit allicht al ontzettend veel overheidsgeld in die vliegtuigen, direct of indirect. Weinig sectoren die zo vertroeteld zijn door de overheid als de luchtvaart.quote:Op maandag 7 november 2011 23:33 schreef ArnosL het volgende:
Volgens Wikipedia werd de locatie op Schiphol te klein.
Raar trouwens dat dit niet gesubsidieerd is, terwijl er talloze andere onzin dingen wel gesubsidieerd zijn.
What?!?!! Leg uit!quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zit allicht al ontzettend veel overheidsgeld in die vliegtuigen, direct of indirect. Weinig sectoren die zo vertroeteld zijn door de overheid als de luchtvaart.
lol, Ik heb even voor je geGoogled:quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zit allicht al ontzettend veel overheidsgeld in die vliegtuigen, direct of indirect. Weinig sectoren die zo vertroeteld zijn door de overheid als de luchtvaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |