abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 november 2011 @ 23:47:38 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104060018
Australië
Australië #2
Australië #3
Australië #4

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 21,807,000 (2009)



Nuttige links

Department of immigration: alles over visa, paspoort en verblijfsvergunning.
Medicare Australia: volksverzekering waar je als nederlander gebruik van kunt maken.
Seek.com.au: banensite.
Gumtree: markplaats voor wonen, spullen, werk en diensten (aanrader voor backpackers).
Domain: appartementen en huizen. Huur en koop.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 6 november 2011 @ 23:48:42 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104060054
Laatste posts vorige deel:

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:40 schreef Mister_Bojangles het volgende:
TVP

Zelf al 9 maanden gereisd door australie en 1 maand NZ maar wat een land !

Heb al veel van de wereld gezien van de USA, tot azie tot afrika maar bij australie heb ik toch altijd een speciaal gevoel en hoop er ooit te kunnen gaan wonen...
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:14 schreef _Loki het volgende:
Ik heb besloten dat ik vanavond om 12 uur een bedrijf in Australië op ga bellen om te vragen om een stageplek.
Ik ben bang ;(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 6 november 2011 @ 23:50:18 #3
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104060121
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:40 schreef Mister_Bojangles het volgende:
TVP

Zelf al 9 maanden gereisd door australie en 1 maand NZ maar wat een land !

Heb al veel van de wereld gezien van de USA, tot azie tot afrika maar bij australie heb ik toch altijd een speciaal gevoel en hoop er ooit te kunnen gaan wonen...
En toch ben je fan van de All Blacks :{w

Heb trouwens een paar linkjes toegevoegd aan de OP. Als iemand er meer heeft, laat het even weten. Kunnen we de OP trouwens ergens in de wiki kwijt? Weet niet zo goed hoe dat werkt :@
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104064570
Waarom heb je nou niet een nieuw topic in de reeks gemaakt? Nou moest ik helemaal zoeken, en kan ik niet op de titel klikken. ;(
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_104064694
quote:
12s.gif Op zondag 6 november 2011 23:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

En toch ben je fan van de All Blacks :{w

:* Dat is dan ook het enige hoor :)

Aankomende zomer weer australie _O_ . Mijn ouders en zussen willen het ook graag zien na mijn reiservaringen. Lijkt me echt geniaal om er na ruim 2 jaar weer eens terug te keren.

Zit eraan te denken om over 2 jaar ook een master in AUS. te gaan doen, met een beetje geluk kan ik mijn vakantie van as. zomer koppelen aan een open dag op een uni. oid. Zit te denken aan melbourne of brisbane...
pi_104083247
Hoe ging je telefoongesprek Loki?
pi_104083435
Ze waren er niet :') Alleen op dinsdag t/m vrijdag. Dus vanavond terugbellen op een redelijke tijd (23:15 ipv 00:15), dan is het daar 9:15. Lang leve zomertijd, helemaal geen rekening mee gehouden!
pi_104094316
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 08:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

:* Dat is dan ook het enige hoor :)

Aankomende zomer weer australie _O_ . Mijn ouders en zussen willen het ook graag zien na mijn reiservaringen. Lijkt me echt geniaal om er na ruim 2 jaar weer eens terug te keren.

Zit eraan te denken om over 2 jaar ook een master in AUS. te gaan doen, met een beetje geluk kan ik mijn vakantie van as. zomer koppelen aan een open dag op een uni. oid. Zit te denken aan melbourne of brisbane...
Heb jij enig idee hoe dat geregeld wordt, daar? Ik wil na mijn HBO (hier) wel verder op de uni (daar).
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_104103109
Hoe het precies geregeld wordt weet ik niet, wel weet ik dat het VEEL geregel is en VEEL geld kost :'(
  maandag 7 november 2011 @ 23:20:05 #10
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104103866
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 08:16 schreef Xaryna het volgende:
Waarom heb je nou niet een nieuw topic in de reeks gemaakt? Nou moest ik helemaal zoeken, en kan ik niet op de titel klikken. ;(
Oh shit, niet opgelet ;( Zal het ff in FB vragen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104104063
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:01 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoe ging je telefoongesprek Loki?
Nou ik heb net gebeld. Het was best, vreemd. Gewoon netjes gezegd wie ik was en of het uitkwam dat ik belde, geen probleem allemaal aardig, tot ik het woord internship liet vallen. Toen was het gesprek zo voorbij.
  maandag 7 november 2011 @ 23:38:38 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104104854
Gelinkt naar oudere topics.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:19:59 #13
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104106799
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:38 schreef popolon het volgende:
Gelinkt naar oudere topics.
:*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 8 november 2011 @ 07:22:08 #14
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104109543
Even de TT ontkrachten; komt me een partij teringweer aan hier in Sydney :D



Heb uiteraard geen jas bij me :')

[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 08-11-2011 07:32:55 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104109803
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:06 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Hoe het precies geregeld wordt weet ik niet, wel weet ik dat het VEEL geregel is en VEEL geld kost :'(
Darn... Misschien toch eerst maar een permanent residency regelen dan.. :')
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:22 schreef star_gazer het volgende:
Even de TT ontkrachten; komt me een partij teringweer aan hier in Sydney :D

[ afbeelding ]

Heb uiteraard geen jas bij me :')
Man, ik zie mijn adem hier als ik naar buiten kom. En veel mist, momenteel. ;)
Hoe kouder het hier wordt, hoe meer ik terug wil!
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_104124863
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:23 schreef _Loki het volgende:

[..]

Nou ik heb net gebeld. Het was best, vreemd. Gewoon netjes gezegd wie ik was en of het uitkwam dat ik belde, geen probleem allemaal aardig, tot ik het woord internship liet vallen. Toen was het gesprek zo voorbij.
Wellicht omdat ze daar stage niet zo kennen als dat wij hier kennen. Althans, dat is wat ze bij mij op school vertelden. Denk dat het heel belangrijk is je goed te introduceren en dat je in het kader van je opleiding(?) een halfjaar in het buitenland wilt/moet werken. Misschien dat ze anders tegen het woord werken aankijken dan stage?

Ik heb net mijn stagecontract teruggekregen mét handtekening. Voor mij de bevestiging dat de stage geregeld is. Nu de rest regelen: Eerste werkdag, visum, vlucht, etc. :D
pi_104134275
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Levitas het volgende:

[..]

Wellicht omdat ze daar stage niet zo kennen als dat wij hier kennen. Althans, dat is wat ze bij mij op school vertelden. Denk dat het heel belangrijk is je goed te introduceren en dat je in het kader van je opleiding(?) een halfjaar in het buitenland wilt/moet werken. Misschien dat ze anders tegen het woord werken aankijken dan stage?

Ik heb net mijn stagecontract teruggekregen mét handtekening. Voor mij de bevestiging dat de stage geregeld is. Nu de rest regelen: Eerste werkdag, visum, vlucht, etc. :D
Waarschijnlijk ook omdat het een vakgebied is waarin erg weinig mensen een buitenlandse stage gaan doen, psychologie. Al helemaal praktijkstages in je bachelorfase zijn heel anders.
Ik vind het nog steeds raar, want op hun website staan bij het team psychologen in training (bachelorfase), masters-interns én ze hebben een vacature voor werkervaringsplekken van minstens 4u per week.
zit er ook hard aan te denken om Stagehuis in te schakelen, het wordt echt enorm lastig zo ;(
pi_104153178
Wat voor opleiding je ook doet een stage regelen in Sydney/Melbourne is altijd lastig. IEDEREEN wil hier komen studeren dus je hebt simpelweg te maken met teveel concurrentie. Ik raad ook aan contact op te nemen met een derde partij. Recruiters van Aussie bedrijven gaan aan jou niet direct tijd besteden ben ik bang...

Tip: Als ik bedrijven bel die ik niet ken probeer ik niet direct om een gunst te vragen. Praat in een manier dat jij hun een gunst verleent en laat blijken in je gesprek dat diegene "winst" uit jou kan halen. Een introductie gesprek met daarop volgend een wat serieuzer gesprek kan geen kwaad.

Succes!
pi_104153865
Dat is inderdaad zo. Het zijn wel echt enorme wereldsteden.
Ik ben ook van plan om niet alleen in Sydney te laten zoeken maar door heel Australië, en ook NZ erbij te laten, om de kansen te vergroten.
Ik wacht wel nog eventjes tot begin februari, dan weet ik zeker of ik genoeg studiepunten heb om ook af te studeren daar.
pi_104157261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:58 schreef _Loki het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook omdat het een vakgebied is waarin erg weinig mensen een buitenlandse stage gaan doen, psychologie. Al helemaal praktijkstages in je bachelorfase zijn heel anders.
Ik vind het nog steeds raar, want op hun website staan bij het team psychologen in training (bachelorfase), masters-interns én ze hebben een vacature voor werkervaringsplekken van minstens 4u per week.
zit er ook hard aan te denken om Stagehuis in te schakelen, het wordt echt enorm lastig zo ;(
Mocht je echt een bemiddelingsbureau in willen schakelen, raad ik je http://abroad-internships.com/ aan. Volgens mij iets goedkoper dan Stagehuis en minstens net zo goed. Ik had 3 leuke stage opties in een kleine 2 weken!

Maar die zou ik wel echt als laatste strohalm gebruiken. Die 600 euro kun je ook heel goed daar gebruiken natuurlijk!
pi_104158131
Hm, daar ook eens goed naar kijken!
Nadeel daarbij lijkt me wel dat ze niet ook NZ erbij kunnen doen, en Stagehuis wel..
Eens goed over inlezen, bedankt voor de tip! :)

Wat voor stages kreeg je daar aangeboden trouwens?
pi_104158209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:57 schreef _Loki het volgende:
Hm, daar ook eens goed naar kijken!
Nadeel daarbij lijkt me wel dat ze niet ook NZ erbij kunnen doen, en Stagehuis wel..
Eens goed over inlezen, bedankt voor de tip! :)

Wat voor stages kreeg je daar aangeboden trouwens?
Sorry hoor maar betalen voor een stage slaat nergens op! Ik kom er later nog wel eens op terug..
pi_104158555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef HokkaHokka het volgende:

[..]

Sorry hoor maar betalen voor een stage slaat nergens op! Ik kom er later nog wel eens op terug..
Please do, want je zei eerder dat contact opnemen een derde partij wel aan te raden is ;)
pi_104160242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:12 schreef _Loki het volgende:

[..]

Please do, want je zei eerder dat contact opnemen een derde partij wel aan te raden is ;)
Zijn er geen instanties die het voor je gratis doen? Persoonlijk vind ik het krom dat ik moet betalen om een stage te vinden. Je betaald monsterboard toch ook niet om een job te vinden? :')
pi_104160338
Meh, gratis gaat 'm niet worden. Ik heb al iemand gevraagd met veel contacten daar maar dat is niks geworden. Zelf zoeken is 'm ook niet geworden (tot nu toe) en eigenlijk hou ik alleen die optie nog maar over.
pi_104165557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:57 schreef _Loki het volgende:
Hm, daar ook eens goed naar kijken!
Nadeel daarbij lijkt me wel dat ze niet ook NZ erbij kunnen doen, en Stagehuis wel..
Eens goed over inlezen, bedankt voor de tip! :)

Wat voor stages kreeg je daar aangeboden trouwens?
Internships-abroad doet óók Nieuw-Zeeland (evenals USA, en nog een aantal andere landen)
pi_104166012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:28 schreef Levitas het volgende:

[..]

Internships-abroad doet óók Nieuw-Zeeland (evenals USA, en nog een aantal andere landen)
ook tegelijk? Want ik zie alleen bedragen per land staan.. bij stagehuis kun je ook kiezen voor NZ én Aus tegelijk, vandaar.
pi_104176231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:40 schreef _Loki het volgende:

[..]

ook tegelijk? Want ik zie alleen bedragen per land staan.. bij stagehuis kun je ook kiezen voor NZ én Aus tegelijk, vandaar.
Oh op die manier. Dat weet ik niet. Stuur even een mailtje.. Grote kans dat je vanavond nog een antwoord krijgt (en anders zeker morgen)
pi_104181869
Bedankt voor de tips enzeau, ik zal ze eens mailen morgen! :)
pi_104309267
Dat van die concurrentie klopt, en niet alleen met stageplekken. Je merkt in Melbourne goed dat het een wereldstad is. Je krijgt veel minder respons op sollicitatiebrieven dan ik in Nederland gewend was. Dat komt omdat je 1 van de tientallen, zo niet honderden mensen bent die reageert op een vacature.
  maandag 14 november 2011 @ 07:12:08 #31
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104342194
Oemph, wat een hitte vandaag in Sydney. 34 graden met 100% luchtvochtigheid :o Volgend weekend lekker naar Bondi Beach verhuizen :W
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 16 november 2011 @ 12:13:20 #32
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104431347
Irriteren jullie je trouwens ook zo aan het muntgeld hier? Het is godverdomme ZWAAR :D Je sjouwt je een breuk aan dat oud ijzer. Vooral de 50 cent zeg, wat een draak van een munt is dat. Die gaat vrijwel altijd de wisselpot in, ellendig pokkeding.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104455839
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 07:12 schreef star_gazer het volgende:
Oemph, wat een hitte vandaag in Sydney. 34 graden met 100% luchtvochtigheid :o Volgend weekend lekker naar Bondi Beach verhuizen :W
Klinkt goed! haha.

Ticket nóg niet geboekt, maar eerste week van februari ga ik vliegen :) Wooptiedooo!
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:12:36 #34
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_104506539
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef star_gazer het volgende:
Irriteren jullie je trouwens ook zo aan het muntgeld hier? Het is godverdomme ZWAAR :D Je sjouwt je een breuk aan dat oud ijzer. Vooral de 50 cent zeg, wat een draak van een munt is dat. Die gaat vrijwel altijd de wisselpot in, ellendig pokkeding.
Ik vind de 2 dollar munten wel fijn, ze herinneren me een beetje aan de oude vijfjes :)
pi_104507291
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef star_gazer het volgende:
Irriteren jullie je trouwens ook zo aan het muntgeld hier? Het is godverdomme ZWAAR :D Je sjouwt je een breuk aan dat oud ijzer. Vooral de 50 cent zeg, wat een draak van een munt is dat. Die gaat vrijwel altijd de wisselpot in, ellendig pokkeding.
Je kan ze wel makkelijk uit elkaar houden. :+
En de 1 en 2 dollar muntjes vind ik wel fijn.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_104520893
Wooptiefuckingdooo! Zojuist ticket naar Australië geboekt. 31 Januari heen vliegen, en 2 juli terug. Ticket is een jaar geldig, dus kan de retourdatum nog aanpassen :D
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:46:01 #37
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_104544674
Vandaag was de perfecte dag voor een cruise op de Brisbane River, I love this city! :)
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:49:57 #38
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104544754
Zeau. Ingetrokken in het nieuwe appartement in Bondi Beach. Beautiful!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104546219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:49 schreef star_gazer het volgende:
Zeau. Ingetrokken in het nieuwe appartement in Bondi Beach. Beautiful!
Foto's! :D


quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:15 schreef Levitas het volgende:
Wooptiefuckingdooo! Zojuist ticket naar Australië geboekt. 31 Januari heen vliegen, en 2 juli terug. Ticket is een jaar geldig, dus kan de retourdatum nog aanpassen :D
Beter! Ben echt benieuwd hoe het je gaat bevallen.
pi_104693278
Wow, ziek! Vanmiddag een working holiday visum aangevraagd en nu al een toewijzing ontvangen. Da's vlug!
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:42:14 #41
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104699830
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:15 schreef Levitas het volgende:
Wow, ziek! Vanmiddag een working holiday visum aangevraagd en nu al een toewijzing ontvangen. Da's vlug!
Ja, zo'n WH is met 5 minuten geregeld. Een sponsorship of (nog moeilijker) independent skilled visa daarentegen...
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104755167
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef star_gazer het volgende:
Irriteren jullie je trouwens ook zo aan het muntgeld hier? Het is godverdomme ZWAAR :D Je sjouwt je een breuk aan dat oud ijzer. Vooral de 50 cent zeg, wat een draak van een munt is dat. Die gaat vrijwel altijd de wisselpot in, ellendig pokkeding.

Ik vind het net een ninja werpster :')

Het briefgeld is wel erg fijn, niet kapot te krijgen aangezien het van plastic is.
pi_105102496
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:42 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja, zo'n WH is met 5 minuten geregeld. Een sponsorship of (nog moeilijker) independent skilled visa daarentegen...
Ja, hoe verloopt zo'n proces een beetje?

Ofwel sponsorship door Oz werkgever, of alternatief (wat ik zou prefereren) als sole trader voor ze te werken als contractor.

Is dat een hoop gezeik?
pi_105102522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:01 schreef Kontiki het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind het net een ninja werpster :')

Het briefgeld is wel erg fijn, niet kapot te krijgen aangezien het van plastic is.
Maar het briefgeld is wel een partij le_lijk :D
  zaterdag 3 december 2011 @ 01:21:03 #45
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105124099
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, hoe verloopt zo'n proces een beetje?

Ofwel sponsorship door Oz werkgever, of alternatief (wat ik zou prefereren) als sole trader voor ze te werken als contractor.

Is dat een hoop gezeik?
Dat laatste gaat je denk ik niet lukken. Als je als werknemer gesponsord wilt worden, moet je beroep op een lijst staan (zie immi.gov.au) en je werkgever moet een goedgekeurd sponsor zijn.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 3 december 2011 @ 01:47:24 #46
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_105124553
Het is een hele hoop gezeik... je beroep moet zoals star_gazer al zegt op een lijst staan (en die lijst is flink ingekort), je moet genoeg werkervaring hebben, het hele proces kost een bom duiten, en veel, héél veel geduld.

De site van Immigration is een goed beginpunt als je je eens wilt oriënteren. Kun je ook al die lijsten op vinden enzo.
pi_105160030
Wat is het toch achterlijk duur om een pakketje naar Nederland te sturen. $73 voor een pakket van 1.8 kilo.

Van Nederland naar Australie is veel goedkoper. Mijn ouders betaalden laatst ¤35 om een pakket van 5 kilo naar Australie te sturen.
  zondag 4 december 2011 @ 23:20:34 #48
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105191814
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:27 schreef Kontiki het volgende:
Wat is het toch achterlijk duur om een pakketje naar Nederland te sturen. $73 voor een pakket van 1.8 kilo.

Van Nederland naar Australie is veel goedkoper. Mijn ouders betaalden laatst ¤35 om een pakket van 5 kilo naar Australie te sturen.
Mijn tante bestelt altijd spul van dutchfood.com.au :P

Stroopwafels kan je trouwens kopen bij de IGA :o
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_105201434
Hier bij Woolies stroopwafels, beschuit, hagelslag, appelstroop, roggebrood, mergpijpjes, een hele meter van dat spul c_/ Laatst bij de Center of Chocolate nog een pak vruchtenhagel gehaald *O* Muisjes hebben ze ook, in januari eens kijken of dat er met beschuit bij de locals in wil.
  maandag 5 december 2011 @ 11:50:17 #50
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_105202836
En bij onze Woolies hebben ze dus helemaal niks Nederlands hè. Niet cool. Gelukkig zitten er dan wel weer én een Dutch café én een Dutch shop op zo'n half uur rijden.

Oh, en summer's coming? Het wordt morgen maar 24 graden, brrr! Had vannacht de neiging om de doona weer uit de kast te halen!
pi_105202933
vandaag maar 18 graden en de hele tijd regen hier in Coffs Harbour. Wel balen want regen betekend geen werk voor mij :'(
  maandag 5 december 2011 @ 23:25:43 #52
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105234752
Het is ook in Sydney echt onvoorstelbaar zeikweer. Erg jammer, maar schijnt dus te maken te hebben met La Nina (temperatuur van het zeewater).

[ Bericht 7% gewijzigd door star_gazer op 05-12-2011 23:30:45 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:54:04 #53
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105237815
Ik word trouwens wel leip van die kakatoes 's ochtends. Om 5 uur beginnen die beesten te krijsen. En HARD dat ze krijsen, niet normaal!! :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_105292257
Die witte? Pestherrie inderdaad.
  woensdag 7 december 2011 @ 23:19:35 #55
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_105321856
Niet dat Kookaburras veel beter zijn, ik denk elke keer dat ik in de apenheul ben.

Kan iemand trouwens de TT veranderen, volgens mij heeft star_gazer het weer gejinxt.
pi_105321871
Ik zou nu ook graag naar Australië willen. Beter zorgen jullie voor een extra slaap-plek. :'(
  woensdag 7 december 2011 @ 23:26:04 #57
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105322121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:19 schreef SlamD het volgende:
Kan iemand trouwens de TT veranderen, volgens mij heeft star_gazer het weer gejinxt.
:') Vandaag bedrijfsuitje.

Lekker op een boot de harbour in :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 7 december 2011 @ 23:27:15 #58
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105322174
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_105325272
Brrr....Ik breng wel mooi weer mee, deal? ;)
Hier in Holland trouwens hagel en een westerstorm. :D
Alles is relatief.

Zojuist soll. gesprek gehad, (sponsored) werkvisum typisch binnen 6 tot 8 weken zeggen ze. Maar niet zo onder de indruk van het indicatieve voorstel en verhaal. Maar ach, wie weet hoe een kookaburra een roo vangt :) Wel een voet tussen de deur namelijk.
pi_105610176
Ik wist het al, maar vandaag is het officieel. Net een mail gehad met de volgende tekst:
quote:
Once again welcome & congratulations on being selected for the WAAM internship program!
Nog 46 dagen tot ik vertrek. Begint stiekem al dichtbij te komen! :D
  donderdag 15 december 2011 @ 23:35:23 #61
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105639417
Wanneer komt die zomer nou eens naar Sydney? Het lijkt wel of Melbourne en Sydney van plek verwisseld zijn ;(

Maargoed; volgende week voor 2 weekjes naar het koude kikkerlandje. Stiekem best wel zin in :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 16 december 2011 @ 03:17:56 #62
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_105645193
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:35 schreef star_gazer het volgende:

Maargoed; volgende week voor 2 weekjes naar het koude kikkerlandje. Stiekem best wel zin in :)
Ik ook! Maar dan voor 5 weken :) heel veel zin in, eindelijk m'n familie weer zien!
  vrijdag 16 december 2011 @ 03:59:37 #63
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105645433
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 03:17 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Ik ook! Maar dan voor 5 weken :) heel veel zin in, eindelijk m'n familie weer zien!
Vlieg je op woensdagmiddag? :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 16 december 2011 @ 04:40:06 #64
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_105645606
Nope, kerstavond. We vieren kerst voor de helft in het vliegtuig maar pakken nog met kerstmiddag mee, we landen om 13u eerste kerstdag op schiphol.

Waar vlieg je mee? Wij met Emirates, voor het eerst dus ben benieuwd of 't wat is.
  vrijdag 16 december 2011 @ 05:58:44 #65
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_105645684
Vanavond staat op het menu: Tasmanian possum :)

We hebben een kerstetentje met het werk en gaan naar Tukka in West End waar ze true blue Aussie 'fare' serveren. Ben er al eens eerder geweest en heb toen krokodil gegeten, nu maar eens uitvinden hoe possum smaakt...
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:28:40 #66
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105685668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 04:40 schreef OzBunyip het volgende:
Nope, kerstavond. We vieren kerst voor de helft in het vliegtuig maar pakken nog met kerstmiddag mee, we landen om 13u eerste kerstdag op schiphol.

Waar vlieg je mee? Wij met Emirates, voor het eerst dus ben benieuwd of 't wat is.
Malaysian. Altijd goed :)

Vandaag eindelijk beloond voor mijn move naar Bondi; prachtig weer, mooie golven :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 19 december 2011 @ 02:36:02 #67
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105757444
Only in Australia :')

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_105830687
Hahaha, geweldige advertentie! :D
pi_106116477
Nog NL'ers die NYE vieren in Cruise Bar Sydney?
pi_106116556
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:41 schreef HokkaHokka het volgende:
Nog NL'ers die NYE vieren in Cruise Bar Sydney?
Nope, seven course dinner @ Otto (Wooloomooloo wharf) ;)
pi_106116673
Iemand in Melbourne met NYE? :D
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:39:33 #72
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106244886
Nog een half uurtje mensen.

Ik zit in Nederland, dus nog 10 en een half voor mij
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:39:51 #73
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_106247499
Happy 2012 Aussies!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_106323169
Happy new year.

hoe is het weer nu ik kom op 22-01-12 aan op Sydney
  maandag 2 januari 2012 @ 19:35:04 #75
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_106323426
Inderdaad, happy new year! Wat ik dit jaar in Nederland gevierd heb met vuurwerk. En dat was lastig, laat opblijven met jetlag... ;)
pi_106334208
Happy new year!!

Man, dat vuurwerk in Sydney zag er weer fraai uit! Baal dan toch wel stiekem dat ik niet 2 maandjes eerder kon gaan, want oooh... Wat heb ik er een zin in! Nog 29 dagen! <3
pi_106340953
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:29 schreef mariov123 het volgende:
Happy new year.

hoe is het weer nu ik kom op 22-01-12 aan op Sydney
28 degrees and sunny. Kakt later deze week weer wat in :)
pi_106389790
Maandag was het bijna veertig graden in Melbourne... Te heet.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:54:37 #79
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106418573
Bestaat er trouwens een Australische variant van Brinta? Ik ben de havermout eigenlijk een beetje zat als ontbijt en mis de Hollandse Brinta een beetje :{
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_106514963
Jongens, kben nieuw hier dus jullie kennen mij nog niet, maar ik ga binnenkort ook naar australie. Ben van plan om eerst naar Tasmanie tge gaan? Mensen die al ervaringen daar hebben en leuke tiips?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 02:30:09 #81
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106515699
Vakantie?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_106515780
Ik lig nu wakker door de jetlag. Gek, want richting Australië had ik nergens last van en de heenweg hoort veel erger te zijn dan de terugweg :? Anyway, ik wil terug! Ik mis het land en het weer en de vrijheid... O+
  zaterdag 7 januari 2012 @ 07:48:58 #83
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106517570
Be sinds vanochtend weer terug in Australie. Heb een hele leuke tijd gehad met mijn ouders en zus, maar het is toch verdomde heerlijk! Eerste dag Bondi Beach zit er weer op :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_106518555
inclusief 5 kilo brinta?
pi_106547149
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 02:30 schreef static het volgende:
Vakantie?
Werken. Maar genoeg tijd om leuke dingen te doen. Pas na 3 maanden ongeveer ga ik het vaste land op.
  zondag 8 januari 2012 @ 02:58:01 #86
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106549637
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 10:35 schreef koekjestrommel1 het volgende:
inclusief 5 kilo brinta?
Nee, mijn koffer zat al vol met kleding (goedkoper in NL). Bespaart iets meer dan 5 dozen Brinta ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_106591880
Uncle Toby's Oats in van die zakjes komt voor mij dicht genoeg bij Brinta c_/
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:52:40 #88
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106666837
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 07:35 schreef anarchitect het volgende:
Uncle Toby's Oats in van die zakjes komt voor mij dicht genoeg bij Brinta c_/
Havermout. Dat eet ik ook ja, maar brinta (tarwe) vind ik toch net iets lekkerder. Ik eet wel een paar rauwe eet bix per dag :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_106678318
Nieuwe baan en permanent visum (bijna) in de pocket, gaat lekker hier.
pi_106686723
Feli kontiki ik zit momenteel in een overgangs fase lol

Kan niet wachten tot dat ik permanent ben!
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:25:06 #91
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106707362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:05 schreef Kontiki het volgende:
Nieuwe baan en permanent visum (bijna) in de pocket, gaat lekker hier.
Feli! Ik ga vandaag praten over permie :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_106716042
Dit volg ik even.
pi_106717650
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 02:08 schreef balloetje het volgende:
Jongens, kben nieuw hier dus jullie kennen mij nog niet, maar ik ga binnenkort ook naar australie. Ben van plan om eerst naar Tasmanie tge gaan? Mensen die al ervaringen daar hebben en leuke tiips?
Niemand?
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:01:41 #94
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106717949
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:01 schreef Travel. het volgende:
Dit volg ik even.
Als je een PI kunt zetten weten je ook dat je daar geen post voor hoeft te plaatsen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:05:38 #95
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106719897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:52 schreef balloetje het volgende:

[..]

Niemand?
Helaas. Wil het graag, maar ben nog niet in Tassie geweest :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:16:27 #96
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_106720288
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:52 schreef balloetje het volgende:

[..]

Niemand?
Daarvoor is het topic in TRV wellicht beter?
pi_106726921
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:01 schreef static het volgende:

[..]

Als je een PI kunt zetten weten je ook dat je daar geen post voor hoeft te plaatsen.
Klopt
Maar alle Aussie's zijn aardig is mij opgevallen tijdens mijn laatste bezoek, daarom is het hier geoorloofd!
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:24:01 #98
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106745325
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef Travel. het volgende:

[..]

Klopt
Maar alle Aussie's zijn aardig is mij opgevallen tijdens mijn laatste bezoek, daarom is het hier geoorloofd!
*O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:29:49 #99
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_107101788
Eerste aanvaring met de Australische zon gehad... Ben altijd heel voorzichtig met de zon hier en draag op het strand heel vaak een t-shirt, maar ben vandaag op het strand in slaap gekacheld. Had dus geen t-shirt aan, want kwam net uit het water. Was wel een beetje ingesmeerd, maar bij lange na niet genoeg. Heel mijn rug is nu vuurrood. Lekker dan, kan niet slapen van de pijn. Verdomme :(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_107112412
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:24 schreef star_gazer het volgende:

[..]

*O*
Ik merkte echt een verschil in vergelijking met Nederland. Als je een fout in het verkeer maakt of iets wacht iedereen gewoon netjes, hier krijg je drie toeters, twaalf lampen die knipperen en zeven middelvingers.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:05:00 #101
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_107114320
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit in Sydney of Melbourne gereden.
  zondag 22 januari 2012 @ 22:56:37 #102
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_107121717
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik merkte echt een verschil in vergelijking met Nederland. Als je een fout in het verkeer maakt of iets wacht iedereen gewoon netjes, hier krijg je drie toeters, twaalf lampen die knipperen en zeven middelvingers.
Dat komt waarschijnlijk omdat Australiërs zelf ook gewoon echt niet kunnen rijden. Ergo; ze zijn niet anders gewend.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_107121860
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:56 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat Australiërs zelf ook gewoon echt niet kunnen rijden. Ergo; ze zijn niet anders gewend.
P-platers :X
  zondag 22 januari 2012 @ 23:19:21 #104
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_107122891
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

P-platers :X
SUVs, utes...
pi_107122897
Alle zuurpruimen verzameldddd!
pi_107123497
Voor de positieve note, die ute's vind ik dan wel weer mooi van de volstrekte lelijkheid, vooral de gepimpte dikke uitlaten en velgen testosteron bakken. Kan ik wel om lachen als ik de Oz versie van Peter André zie instappen :)

Met P-plates vanzelfsprekend :P
  maandag 23 januari 2012 @ 00:15:53 #107
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_107125239
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:05 schreef SlamD het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit in Sydney of Melbourne gereden.
Inderdaad. Het verkeer in Sydney is echt afschuwelijk asociaal.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_107128142
Net weer gereageerd op een vacature. Hopelijk wordt het wat. (Valet parking :9 )
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 23 januari 2012 @ 08:39:25 #109
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_107129092
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor de positieve note, die ute's vind ik dan wel weer mooi van de volstrekte lelijkheid, vooral de gepimpte dikke uitlaten en velgen testosteron bakken. Kan ik wel om lachen als ik de Oz versie van Peter André zie instappen :)

Met P-plates vanzelfsprekend :P
Liefst in het oranje ook, die utes :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 23 januari 2012 @ 11:27:50 #110
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_107132706
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:19 schreef Travel. het volgende:
Alle zuurpruimen verzameldddd!
Want over Nederland klagen is normaal, maar over 1 negatief aspect van Australië melden is natuurlijk heiligschennis. Oh, 2; want het weer is ook nog maar matig.
pi_107172214
Over precies in 1 week ben ik rond deze tijd onderweg naar Schiphol voor 5-7 maanden Sydney. Ik kijk er echt ontzettend naar uit.
M`n ouders zijn vorige week teruggekomen van een vakantie aldaar, en die foto's :o Zelden zo`n mooi land (op foto's) gezien!
pi_107316454
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef Travel. het volgende:
Ik merkte echt een verschil in vergelijking met Nederland. Als je een fout in het verkeer maakt of iets wacht iedereen gewoon netjes, hier krijg je drie toeters, twaalf lampen die knipperen en zeven middelvingers.
Helaas herken ik dit niet, en ik rij inmiddels al een aantal jaar in Australie. Op het platteland is het vrij relaxed, maar in de stad is het niet veel anders dan in NL. Google maar eens op 'Hoon'.

Automobilisten zijn al helemaal asociaal naar fietsers. Fietsers hebben hier een slechte reputatie en worden daarom ook slecht behandeld in het verkeer. Er wordt regelmatig naar je getoeterd simpelweg vanwege het feit dat je op de weg rijdt. Wat willen ze dan, over de stoep?

Ik begrijp die Ute's ook niet. Slechts ruimte voor 2 personen en de laadbak wordt amper gebruikt. Misschien vervoeren ze hun ego achterin?
pi_107316607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:10 schreef Kontiki het volgende:

Ik begrijp die Ute's ook niet. Slechts ruimte voor 2 personen en de laadbak wordt amper gebruikt. Misschien vervoeren ze hun ego achterin?
:D

Misschien worden ze gebruikt om regenwater op te vangen? Is dit de natste zomer ooit in Sydney?
  maandag 6 februari 2012 @ 00:02:13 #114
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_107657591
Prachtig weekend gehad in Sydney. Zeker in vergelijking met die kou in Nederland :o

Beetje verbrand wel :@
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_107702711
Wow, wat een weertje hadden we hier dit weekend!

Vlucht is echt 100% meegevallen. Heb heel wat kunnen slapen. Zoveel dat ik niet eens het tv-schermpje in het vliegtuig aan heb gehad :X Zit nu bij familie, 1,5 uur van Sydney. Kan niet wachten om naar Sydney te gaan eigenlijk, maar weet nog niet of ik daar ga wonen, of dat ik elke dag met de trein ga.
pi_107703310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 05:08 schreef Levitas het volgende:
Wow, wat een weertje hadden we hier dit weekend!

Vlucht is echt 100% meegevallen. Heb heel wat kunnen slapen. Zoveel dat ik niet eens het tv-schermpje in het vliegtuig aan heb gehad :X Zit nu bij familie, 1,5 uur van Sydney. Kan niet wachten om naar Sydney te gaan eigenlijk, maar weet nog niet of ik daar ga wonen, of dat ik elke dag met de trein ga.
Als je wilt kun je ook nog hier mee komen praten :D
pi_107995718
Vandaag eindelijk een beetje fatsoenlijk weer hier! Strakblauwe lucht, zonnetje, aangename temperatuur.. I like!
  woensdag 15 februari 2012 @ 03:44:28 #118
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_107995726
Ja, hij gaat lekker. Donderdagavond vlieg ik naar Byron voor een lang weekend :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 15 februari 2012 @ 03:47:06 #119
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_107995730
Ik heb zo'n zin om naar Surfers Paradise te gaan dit weekend... Helaas al volgepland, volgend weekend ook :(
pi_107996739
Surfers Paradise de Lloret del Mar, Chersoo Mallorca van Australia... :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:54:49 #121
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_107997910
Kan je wel zeggen ja, maar het strand is er wel heel fijn :)
pi_107998124
Is het weer in Sydney zo slecht geweest? Hier in Melbourne is het al wekenlang heet - al was er vorige week een dipje.
pi_108032381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:04 schreef Kontiki het volgende:
Is het weer in Sydney zo slecht geweest? Hier in Melbourne is het al wekenlang heet - al was er vorige week een dipje.
Ik ben hier morgen 3 weken en ik denk dat ik 5 (incl. vandaag) ECHT goede dagen heb gehad. De rest van de dag was het zo wisselvallig als iets. Niet koud, maar wel veel regen
  donderdag 16 februari 2012 @ 01:12:17 #124
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108033846
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:47 schreef HokkaHokka het volgende:
Surfers Paradise de Lloret del Mar, Chersoo Mallorca van Australia... :)
Chickies Hosselen in de Sin City, jonguhhhh.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 16 februari 2012 @ 03:41:06 #125
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_108035036
Zit ik vandaag op kantoor, komen ze van de Surf Lifesavers langs om loten te verkopen. Thanks for reminding me I'm not at the beach -O-

Maar aan de andere kant is dat misschien ook maar goed, want ik ben nog zo lekker Hollands bleek dus ik zal wel verbranden de eerste keer, zelfs met factor 50 zonnebrandcrème!
pi_108175876
Zaterdag eindelijk naar Sydney geweest.. WOW! Ik begrijp nu waarom iedereen er zo enthousiast over is.
Eerst Sydney tower gedaan, toen naar Sydney harbour -> ferry naar Manly -> Ferry terug en in Darling Harbour de dag beeindigd.

Volgende keer ga ik de Harbour bridge beklimmen enzo :) I love Australia!
  maandag 20 februari 2012 @ 05:08:35 #127
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108176115
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 03:36 schreef Levitas het volgende:
Zaterdag eindelijk naar Sydney geweest.. WOW! Ik begrijp nu waarom iedereen er zo enthousiast over is.
Eerst Sydney tower gedaan, toen naar Sydney harbour -> ferry naar Manly -> Ferry terug en in Darling Harbour de dag beeindigd.

Volgende keer ga ik de Harbour bridge beklimmen enzo :) I love Australia!
Circular Quay -> Opera house gelopen?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108261737
Eindelijk weer werk gevonden, al is het fruit plukken. Wat heb ik daar toch een hekel aan ;(.

Blijf hier nog wel een maandje of 3 plukken, heb nu nog 90 dollar op de rekening staan en wil dat toch wel weer even fatsoenlijk naar boven pompen
pi_108289841
Ik meld me hier ook even. Als het een beetje volgens plan loop zit ik 2 jaar in Australie ^O^ Ik zit nu voor de 2de dag in Sydney en begin hier een beetje te wennen. Vanochtend een Telstra-sim gekocht, straks m'n tax-file-number aanvragen en een TCP mail holding service (lijkt me wel zo gemakkelijk aangezien ik de hele tijd ga rond-trekken)

Jammer dat ik nog zoveel moet regelen, het is een mooie dag voor naar het strand 8-)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 23 februari 2012 @ 05:05:04 #130
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108290455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:00 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Eindelijk weer werk gevonden, al is het fruit plukken. Wat heb ik daar toch een hekel aan ;(.

Blijf hier nog wel een maandje of 3 plukken, heb nu nog 90 dollar op de rekening staan en wil dat toch wel weer even fatsoenlijk naar boven pompen
Als je een paar maanden farm work doet, kan je je aanmelden voor een tweede working holiday :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 23 februari 2012 @ 05:07:48 #131
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108290458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 01:43 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik meld me hier ook even. Als het een beetje volgens plan loop zit ik 2 jaar in Australie ^O^ Ik zit nu voor de 2de dag in Sydney en begin hier een beetje te wennen. Vanochtend een Telstra-sim gekocht, straks m'n tax-file-number aanvragen en een TCP mail holding service (lijkt me wel zo gemakkelijk aangezien ik de hele tijd ga rond-trekken)

Jammer dat ik nog zoveel moet regelen, het is een mooie dag voor naar het strand 8-)
Welkom!

Het weekend ziet er goed uit; ik ben zelf waarschijnlijk te vinden op Bondi Beach met wat vrienden (inc een paar Nederlanders). Aangezien je zelf hier als nieuweling nog niet veel vrienden zult hebben, ben je wat mij betreft uitgenodigd. Stuur maar een PM.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108291446
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 05:05 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Als je een paar maanden farm work doet, kan je je aanmelden voor een tweede working holiday :)
Ik weet, na de drie maanden peer ik hem ook :)
pi_108291771
Beter is het weer goed van het weekend. Ga naar een 1day'er toe Go Aussie!!
  donderdag 23 februari 2012 @ 09:39:24 #134
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108292271
Cricket? Ben pas bij 20/20 geweest tegen India. Prima sfeertje
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108294727
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Welkom!

Het weekend ziet er goed uit; ik ben zelf waarschijnlijk te vinden op Bondi Beach met wat vrienden (inc een paar Nederlanders). Aangezien je zelf hier als nieuweling nog niet veel vrienden zult hebben, ben je wat mij betreft uitgenodigd. Stuur maar een PM.
je hebt een pm ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_108296713
Wij zijn begonnen om het benodigde materiaal te verzamelen voor een Intended Marriage Visa (gevolgd door Partner Visa). Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en mij eventueel zou kunnen adviseren en vertellen over zijn/haar ervaringen?

Het is nogal een berg papierwerk en ik zie door de bomen het bos niet meer. :@
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_108323238
Ik zit hier op een partner visa, vergelijkbaar. Was inderdaad een hoop papierwerk, maar na afloop viel het eigenlijk wel mee. Op tijd beginnen en rustig door de lijst heenwerken heeft erg geholpen. De websites van de ambassades vond ik nuttiger dan immi.gov.au.

Vanavond naar het footy! NAB cup :/
pi_108327722
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:54 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit hier op een partner visa, vergelijkbaar. Was inderdaad een hoop papierwerk, maar na afloop viel het eigenlijk wel mee. Op tijd beginnen en rustig door de lijst heenwerken heeft erg geholpen. De websites van de ambassades vond ik nuttiger dan immi.gov.au.

Vanavond naar het footy! NAB cup :/
Vind je het goed als ik je af en toe lastig val met vragen? O+
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_108331204
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Welkom!

Het weekend ziet er goed uit; ik ben zelf waarschijnlijk te vinden op Bondi Beach met wat vrienden (inc een paar Nederlanders). Aangezien je zelf hier als nieuweling nog niet veel vrienden zult hebben, ben je wat mij betreft uitgenodigd. Stuur maar een PM.
Hmm, nice!! Bondi staat hier ook nog op de planning :) Evenals een weekendje Manly, nog nooit zoveel vrouwelijk schoon in zulke korte broekjes/rokjes op 1 plek gezien :o zo`n mooi strand gezien.
Morgen ga ik een dolpin cruise doen @ Huskisson. Prima weertje voor om de hele dag op een boot te zitten :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 03:31:24 #140
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108334141
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:16 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hmm, nice!! Bondi staat hier ook nog op de planning :) Evenals een weekendje Manly, nog nooit zoveel vrouwelijk schoon in zulke korte broekjes/rokjes op 1 plek gezien :o zo`n mooi strand gezien.
Morgen ga ik een dolpin cruise doen @ Huskisson. Prima weertje voor om de hele dag op een boot te zitten :)
Jervis Bay O+
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 03:34:35 #141
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_108334149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:58 schreef Xaryna het volgende:
Wij zijn begonnen om het benodigde materiaal te verzamelen voor een Intended Marriage Visa (gevolgd door Partner Visa). Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en mij eventueel zou kunnen adviseren en vertellen over zijn/haar ervaringen?

Het is nogal een berg papierwerk en ik zie door de bomen het bos niet meer. :@
Ik zit hier ook op een Partner Visa, nu nog Temporary en hopelijk vanaf oktober dit jaar Permanent. Wij hebben het ook allemaal zelf uitgezocht en ingediend (geen bureau in de hand genomen), dus als je vragen hebt, roep gerust!

Oh en Kontiki, voor welk team ga je?

Please laat het geen Collingwood zijn }:|

[ Bericht 8% gewijzigd door OzBunyip op 24-02-2012 03:35:57 (toevoeging) ]
pi_108334627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:16 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hmm, nice!! Bondi staat hier ook nog op de planning :) Evenals een weekendje Manly, nog nooit zoveel vrouwelijk schoon in zulke korte broekjes/rokjes op 1 plek gezien :o zo`n mooi strand gezien.
Morgen ga ik een dolpin cruise doen @ Huskisson. Prima weertje voor om de hele dag op een boot te zitten :)
Ik kom net terug van een middagje Manly: loved it! :9
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 27 februari 2012 @ 00:51:27 #143
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108448800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 07:58 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Ik kom net terug van een middagje Manly: loved it! :9
Manly is lekker. het is alleen zo'n gedoe om er te komen, al is de trip met de boot wel leuk op zich :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108453841
Xaryna geen probleem, laat maar weten als je vragen hebt. Mijn ervaring op dit gebied is inmiddels wel 2 jaar oud, en je weet het nooit met deze labiele regering. Ik raad aan om altijd de websites van de ambassades te raadplegen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 03:34 schreef OzBunyip het volgende:
Oh en Kontiki, voor welk team ga je?
Ik moet nog steeds een keuze maken, maar ik vind St Kilda wel sympathiek, en voel als Aussie nieuwkomer ook wel wat voor de Gold Coast Suns. Al zal het nog wel een tijdje duren voor dat gaat lopen :')

Collingwood, nooit! De ADO Den Haag van het AFL. Voor welk team zijn jullie?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:53:14 #145
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_108497144
St Kilda en The Suns, je kon slechter kiezen ;)

Wij gaan voor de Essendon Bombers! Ik ben er zo ingerold, heel m'n schoonfamilie is fanatiek Bombers fan. We zijn ook lid van de fanclub, niet met toegang tot de wedstrijden want dat is een beetje nutteloos aangezien we in Qld wonen. De ute zit vol met Essendon stickers.

Ik voel zelf ook wel wat sympathie voor de Brisbane Lions, omdat Brisbane de stad is waar ik voor het eerst ben neergestroken sinds m'n verhuizing hiernaartoe, plus de leeuw komt een beetje Hollands over. Manlief vindt het echter helemaal niets :P En als ik het Carlton theme begin te neuriën kan ik maar beter zorgen dat ik niet te dichtbij 'm sta, haha!
pi_108501192
AFL = boring

NRL Rules!!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:43:36 #147
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_108519721
Meh, NRL, dat kan me nou echt niet boeien. Go the Bombers!
pi_108533102
Grappig om te merken hoe snel je aan de temperatuur went. Gisteren was het vies warm hier in Sydney (35 graden denk ik) en vandaag regent het terwijl het 22 (?) graden is: koud!!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 29 februari 2012 @ 05:07:27 #149
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108533224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 03:46 schreef Veersesmurf het volgende:
Grappig om te merken hoe snel je aan de temperatuur went. Gisteren was het vies warm hier in Sydney (35 graden denk ik) en vandaag regent het terwijl het 22 (?) graden is: koud!!
Gisteren was echt niet te doen inderdaad. Vooral in die shittyrail treinen zonder airco is het niet te harden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108533272
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gisteren was echt niet te doen inderdaad. Vooral in die shittyrail treinen zonder airco is het niet te harden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschrikkelijk idd, ik moest even naar Eastwood omdat ik daar een auto ga kopen dus ik zat in de trein om 3 uur smiddags zonder aircon :{

Ik begin me hier behoorlijk op m'n gemak te voelen idd :7
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 29 februari 2012 @ 07:53:48 #151
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108533678
Echt pleuresweer vandaag inderdaad :r De rest van de week ziet er ook vrij slecht uit vrees ik. Welkom in Sydney's slechtse zomer in ongeveer 50 jaar :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_108534472
steeds als ik hier mee lees krijg ik zelf zin om te gaan :'(
hoeveel zijn de stagiairs hier ongeveer kwijt voor een half jaar? stagevergoeding is niet echt gebruikelijk in australie toch, huisvesting wel?
pi_108535006
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 05:07 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gisteren was echt niet te doen inderdaad. Vooral in die shittyrail treinen zonder airco is het niet te harden :')quote]
Geen airco in de CityRail treinen? Dan heb ik denk ik geluk gehad de afgelopen 4 keer, want voor mijn gevoel was er wel airco. Had het nou niet echt bepaald warm, terwijl de zon volop scheen.
[quote]0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:52 schreef Deeltjesversneller het volgende:
steeds als ik hier mee lees krijg ik zelf zin om te gaan :'(
hoeveel zijn de stagiairs hier ongeveer kwijt voor een half jaar? stagevergoeding is niet echt gebruikelijk in australie toch, huisvesting wel?
DV! Wanneer wilde je naar Australie?? Deze zomer of volgend jaar pas?
Weet niet hoe het bij de rest is, maar ik krijg in ieder geval geen stagevergoeding noch huisvesting. Ik loop stage bij een klein bedrijf, dus dat kan heel goed de reden zijn waarom niet.
Wat ik van collega's hoor, is dat zij zo`n $600-800 per maand betalen voor hun appartement. Tel daarbij je boodschappen/uitgaan enzo bij op en dan kom je op best wel een flink bedrag.
Ik heb geluk met familie hier, waar ik $200 per maand (incl. internet/boodschappen) voor betaal :P

Morgen begint rugby! Iedereen hier is hyped, dus ben heel benieuwd hoe het is (nog nooit een rugby wedstrijd gezien :X). Geen idee voor welk team ik moet zijn. Ze willen allemaal dat ik voor de Dragons ben (team van de regio waar ik woon). Wat raden jullie aan en waarom? :)

En de regen :') Het regent nu al 2 dagen non-stop. Straten beginen hier langzaam onder te lopen en de "flood warnings" zijn een feit
pi_108545163
Levitas,

West Tigers!! Go Benji he is magic!

Btw, ik ben bijna 2000 dollar huur per maand kwijt. Woon dan wel is waar in Northen Beaches maar huur prijzen zijn BELACHELIJK duur. maak nooit de vergelijking wat je betaald in NL want dat is echt appels met peren vergelijken...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 02:41:31 #155
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_108613989
kan iemand mij wat meer vertellen over het verzekeren van een auto?

Ik heb een Mitsubishi Delica gekocht, staat geregistreerd in N.T. tot 28-12-2012, en nu wil ik er mee gaan rond-touren. Ik vroeg een Australier die hier in het hostel zit hoe hij zijn auto heeft verzekerd:
Oz:" Are planning on crashing into a 300.000 dollar ferrari?"
Me:" No not really, but if I do I don't want to pay for it, so that's why I want insurance"
Oz:" If you're a confident driver you don't need insurence, I've never had insurence in my life"

Daar kwam ik ook niet echt verder mee. Op internet kan ik overal quotes krijgen, maar dan moet ik invullen waar hij het meest geparkeerd staat (geen idee, ik rij rond voor 2 jaar) en al dat soort onzin.

Bij wie hebben julie een verzekering lopen, en bevalt dat? En is het echt nodig om een verzekering te hebben (er zit ook een verzekering in de regestration?)

Bedankt alvast ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 04:54:44 #156
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_108614647
Volgens mij zijn er 3 type verzekeringen:
- Compulsory Third Pary (CTP) verzekert tegen persoonlijk letsel die je veroorzaakt, en zoals de naam al aangeeft is die verplicht als je legaal de straat op wil. Zolang je auto een geldige green slip heeft, heb je volgens mij die verzekering.
- Third Party verzekert de schade die je veroorzaakt aan eigendommen van een ander. Niet verplicht.
- Comprehensive verzekert je tegen jezelf.

Als je een oude auto hebt gekocht lijkt de laatste optie me niet echt nodig. Wij zitten volgens mij bij AAMI, maar volgens mij zit er weinig verschil tussen de aanbieders.

Trouwens, volgens mij is een NT license plate maar maximaal 3 maanden geldig in NSW. Dus hangt het van de vorige eigenaar af of je hem in NSW moet registreren.
pi_108616700
Nou, ik durf het dan eindelijk hier te zeggen want er is enigzins zekerheid :')
Ik heb komende maandag om 22:30 een 'informal interview' voor een 12 maandse stage in Melbourne. Oh my. Dus misschien kom ik in september die kant op. :D
pi_108616727
Ah, een bekende poster in het topic wat ik al een tijdje 'volg'! Súper _Loki! :D

* motorbloempje volgt dit topic omdat Australië een van de opties is voor een PhD vanaf 2013 en ga vanaf september/oktober knopen doorhakken en solliciteren ;) Andere opties zijn Nieuw Zeeland, Canada, USA en good ol' Britain, waar ik nu zit.
Ja doei.
pi_108616864
Stiekem volg ik het hier ook al best lang, gewoon uit interesse :D
Maar dat zijn nog best wel lastige landen om uit te 'kiezen' lijkt me, niet?
pi_108617942
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:04 schreef _Loki het volgende:
Stiekem volg ik het hier ook al best lang, gewoon uit interesse :D
Maar dat zijn nog best wel lastige landen om uit te 'kiezen' lijkt me, niet?
Ik ga vooral af op de beste plek om te zijn voor mijn onderzoek tegen die tijd in combinatie met betaalbaarheid van leven in de stad waar de universiteit zit. London bijvoorbeeld valt af omdat dat echt ziekelijk duur is in onze ogen en het zeker ook niet waard omdat we dan teveel geld kwijt zijn aan wonen ;)
Ja doei.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:12:15 #161
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_108618372
Leven in Australie is ook niet goedkoop. Niet zo duur als in Londen, maar ook niet zo goedkoop als in NL.
pi_108623429
Ik ben verzekerd via Allianz. Betaal 57 dollar per maand en volgens mij is dat third party, letsel, marktwaarde voor de auto en comprehensive. Oftewel, alles wat je nodig hebt. Na een jaar no claim rijden kreeg ik er gratis wegenwacht service bij.

De beredenering "mij overkomt toch niets, ik kan goed rijden" van die Australier vind ik geen argument om eerlijk te zijn. Dat is het hele punt van verzekeren, er kan altijd iets gebeuren.

Maar of het verplicht is, geen idee. Dat verschilt volgens mij per staat. In Victoria gebruiken ze de term 'green/pink slip' ook niet voor zover ik weet. 1 keer per jaar moet je rego (registratiekosten) betalen en wanneer je je auto verkoopt heb je een roadworthy certificate nodig, dat is het wel zo'n beetje.
pi_108651916
Thanks voor de info iedereen ^O^ ik ga alleen een third party afsluiten denk ik. Wat betreft de registratie: ik hou hem niet hier in Sydney maar ik ga rondreizen, dus zodra ik in WA ben laat ik hem daar registreren zodat ik het via het internet kan regelen :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 5 maart 2012 @ 09:02:35 #164
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_108731987
Iemand nog naar Mardi Gras in Sydney geweest dit weekend? Wat een feest was dat haha :D
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_108736248
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:54 schreef _Loki het volgende:
Nou, ik durf het dan eindelijk hier te zeggen want er is enigzins zekerheid :')
Ik heb komende maandag om 22:30 een 'informal interview' voor een 12 maandse stage in Melbourne. Oh my. Dus misschien kom ik in september die kant op. :D
En het is verzet naar woensdag, prettig want ik voel me slecht.
Best een beetje zenuwachtig.
pi_109156089
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:52 schreef _Loki het volgende:

[..]

En het is verzet naar woensdag, prettig want ik voel me slecht.
Best een beetje zenuwachtig.
Is het nog doorgegegaan en hoe was het gesprek? :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 01:27:18 #167
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109157154
Morgen vertrek ik om 07:00 naar Melbourne voor het 'stag weekend' (vrijgezellenfeest) van mijn vorige manager. Gaat leuk worden :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109200449
Dankzij de regen maar 16 ipv 40 uur gewerkt deze week :'(. En dat terwijl het al 5 weken niet onder de 20 graden geweest is, dag en nacht! Grafregen.
pi_109208128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 00:24 schreef Levitas het volgende:

[..]

Is het nog doorgegegaan en hoe was het gesprek? :)
Het was 8 mei, niet maart. Heel stom van me maar ik verwacht niet dat het dan pas zou zijn :') en dat is te laat voor her visum, dat 2 maanden duurt, dus nu is het 9 april. Ze is dan in londen dus lekker om half 6 s middags skypen : D
  zondag 18 maart 2012 @ 01:19:09 #170
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_109220780
Ik zit nou al een week op een brief te wachten hier in Port Macquarie :P Het is best een leuk plaatsje hoor, maar na een dag of 2 heb je het hier echt wel gezien. Duurt de post normaal gesproken altijd zo lang? (brief is verzonden uit Sydney)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 18 maart 2012 @ 03:48:21 #171
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_109223036
post in australia is verthyft, alles duurt heel lang.
pi_109223260
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 03:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
post in australia is verthyft, alles duurt heel lang.
Inderdaad ja. Wacht al 2 weken op ADSL :')
  zondag 18 maart 2012 @ 11:20:28 #173
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109226056
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 04:51 schreef Levitas het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Wacht al 2 weken op ADSL :')
Oh god.. Internet regelen in Australie. Succes :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 18 maart 2012 @ 11:28:41 #174
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109226228
Ik wil terug ;(. 4 Maanden in Forest Lodge, Sydney gewoond en aan de University of Sydney mijn masteronderzoek gedaan. God wat mis ik die stad...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_109226454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

DV! Wanneer wilde je naar Australie?? Deze zomer of volgend jaar pas?
lees dit nu pas, ik moet vanaf februari 2013 stage lopen, maar tegen de tijd dat ik zeker zou weten dat ik genoeg geld heb is het waarschijnlijk al te laat om te regelen...
pi_109260214
quote:
7s.gif Op zondag 18 maart 2012 11:20 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Oh god.. Internet regelen in Australie. Succes :')
Het zou maximaal 16 werkdagen duren. Zit nu op 11 werkdagen.
Heb laatst Telstra gebeld, en naam, adres, e-mailadres EN telefoonnummer stonden niet hun systeem. Toen maar weer even naar Telstra shop gegaan en daar stond het er wel in :') Ben benieuwd wanneer ik het daadwerkelijk krijg.
Hoop snel, want m`n limiet van mobiel internet komt akelig dichtbij..
pi_109261979
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 03:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
post in australia is verthyft, alles duurt heel lang.
hmmm, daarnet nog maar weer is langs het hostel geweest (mag hun adres gebruiken) maar de post was nog niet langs geweest. Of ik om 4 uur even terug wilde komen. Het regent al anderhalve dag, en tot overmaat van ramp heb ik 2 meiden ontmoet die een lift nodig hadden naar Byron Bay (laat ik daar nou net naar toe gaan) maar ik kon ze niet meenemen vanwege die klote-brief :')

life's hard! :'(
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 19 maart 2012 @ 01:36:47 #178
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109261998
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 01:34 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

hmmm, daarnet nog maar weer is langs het hostel geweest (mag hun adres gebruiken) maar de post was nog niet langs geweest. Of ik om 4 uur even terug wilde komen. Het regent al anderhalve dag, en tot overmaat van ramp heb ik 2 meiden ontmoet die een lift nodig hadden naar Byron Bay (laat ik daar nou net naar toe gaan) maar ik kon ze niet meenemen vanwege die klote-brief :')

life's hard! :'(
Kom net terug uit Byron (vrijgezellenweekend). Wat een tyfusweer was het daar :') Maar godallemachtig, wat een hoop mooie meiden :9
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109262410
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 01:36 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kom net terug uit Byron (vrijgezellenweekend). Wat een tyfusweer was het daar :') Maar godallemachtig, wat een hoop mooie meiden :9
Ik dacht dat je naar Melbourne ging?
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een week in Byron zitten dan een week in Port? ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 19 maart 2012 @ 03:29:21 #180
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109262603
Ze hadden inderdaad Melbourne gezegd, maar dat was dus om iedereen op het verkeerde been te zetten :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109262612
_O- beetje jammer, anders had je misschien nog een stukje van de Grand Prix meegekregen ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 19 maart 2012 @ 04:21:24 #182
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109262665
Moah, autoracen boeit me niet zo :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109303672
Vandaag maar weer even gebeld met Telstra. Na het geven van mijn gegevens begon de vrouw in -vermodelijk- India over een perfect pakket voor me. Ik heb het 2 weken geleden al besteld, dus dat heb ik even uitgelegd. Mevrouw vertelde me doodleuk dat er absoluut 0,0 van mijn gegevens in het systeem bekend zijn, en er dus ook niets besteld is.
De Telstra shop hier zegt dat het wel doorgegeven is enzo.. Even wachten tot vrijdag en dan maar WEER naar de Telstra shop en/of Telstra bellen.

Ziek van :')
pi_109307969
Telstra vertrouw ik voor geen meter. ondanks dat ze meest bereik hebben door heel Aussie heen, als backpacker wellicht handig maar woon je in Sydney CBD raak ik Vodafone of Optus aan.

Pas op dat je straks geen dubbele contracten heb...
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:57:37 #185
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109308071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef HokkaHokka het volgende:
Telstra vertrouw ik voor geen meter. ondanks dat ze meest bereik hebben door heel Aussie heen, als backpacker wellicht handig maar woon je in Sydney CBD raak ik Vodafone of Optus aan.

Pas op dat je straks geen dubbele contracten heb...
Ik had met Vodafone in elke stop waar ik was bereik. Alleen de treinreizen tussendoor niet, maar dan heb ik dat ook niet echt nodig...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_109309236
Optus bevalt me wel. Snelheid 3G in de stad vaak traag, maar voor de rest geen problemen.
pi_109375167
Heb m'n brief van de NRMA eindelijk binnen, blijkt dat ik mijn auto helemaal niet kan registreren in de NT als ik daar geen resident ben. Zit nu in Byron Bay (klote weer, maar de vrouwen maken idd heel wat goed!) dus ga m'n auto maar in Queensland registreren dan.

En ik maar denken dat Nederlands zo'n bureaucratisch land is ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 22 maart 2012 @ 05:59:00 #188
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109375648
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef HokkaHokka het volgende:
Telstra vertrouw ik voor geen meter. ondanks dat ze meest bereik hebben door heel Aussie heen, als backpacker wellicht handig maar woon je in Sydney CBD raak ik Vodafone of Optus aan.

Pas op dat je straks geen dubbele contracten heb...
Niet mee eens. Ik heb zelf een tijd op Optus gezeten, maar het netwerk flikkert er in Bondi ook gewoon uit als het druk is. Daarnaast heb je op veel plekken slechter bereik en is het internet een heel stuk langzamer (lees: dikke stront door een trechter) dan Telstra.

Ik ben vorige maand overgestapt op Telstra en ik vind het echt stukken beter!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 22 maart 2012 @ 06:00:30 #189
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109375652
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 02:34 schreef Veersesmurf het volgende:
Heb m'n brief van de NRMA eindelijk binnen, blijkt dat ik mijn auto helemaal niet kan registreren in de NT als ik daar geen resident ben. Zit nu in Byron Bay (klote weer, maar de vrouwen maken idd heel wat goed!) dus ga m'n auto maar in Queensland registreren dan.

En ik maar denken dat Nederlands zo'n bureaucratisch land is ;)
Valt het jou ook op dat er zoveel Nederlanders zijn in Byron?

Ik zou trouwens een tijdje overnachten in de arts factory. Echt een geweldig hostel :) Stukje wandelen naar het dorp, maar echt heel leuk.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109395125
Toch best leuk om dit topic zo mee te lezen :@
  vrijdag 23 maart 2012 @ 05:05:59 #191
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_109416798
Ja leuk hè :) kom je ook een keer naar Oz!
pi_109427266
Goede ervaring met optus. Behalve dan dat je minimaal 30 dollar moet rechargen en dat het maar 31 dagen geldig is als je wat fatsoenlijke minuten wil hebben. Ik koop iedere keer gewoon 1 gigabyte aan data voor 10 dollar prepaid, en bel dan met behulp van skype voor een paar cent per minuut. Red je het wel een maand mee als je niet te veel internet.
pi_109437712
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 06:00 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Valt het jou ook op dat er zoveel Nederlanders zijn in Byron?

Ik zou trouwens een tijdje overnachten in de arts factory. Echt een geweldig hostel :) Stukje wandelen naar het dorp, maar echt heel leuk.
Ik vond dat anders echt helemaal niks. :') Maar goed, ik ben er dan ook maar een paar uur geweest op kerstavond. Ik heb vier dagen lag in Holiday Village Park (of zoiets) gezeten. Vlak naast Woolies.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_109451656
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 06:00 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Valt het jou ook op dat er zoveel Nederlanders zijn in Byron?

Ik zou trouwens een tijdje overnachten in de arts factory. Echt een geweldig hostel :) Stukje wandelen naar het dorp, maar echt heel leuk.
Er waren behoorlijk wat Nederlanders idd, je hoort ze overal. Misschien dat het daarom alleen maar heeft geregend toen ik er was ;) We zijn van ellende maar naar Surfers Paradise gegaan. Hier schijnt de zon teminste 8-) en ook hier loopt aardig wat rond moet ik zeggen :9
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zaterdag 24 maart 2012 @ 01:11:55 #195
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109453089
Volgens mij heb je met optus een redelijk goedkope unlimited prepaid kaart. Amazing ofzo heet dat ding.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109454569
Jongens, na een paar maanden op Tasmanië verbleven wil ik naar Queensland gaan om werk te zoeken. Alleen heb ik daar een auto nodig en mijn vraag is hoe en waar kan ik het beste een goedkope auto kopen? Huren is geen optie omdat ik nog geen 21 ben.

Groeten
pi_109454638
Kijk eens op www.carsales.com.au (en zoek alleen op particulieren - dealers rekenen teveel). Op www.redbook.com.au kun je kijken wat een auto ongeveer waard is.

Hoeveel wil je besteden? Ik heb op Carsales even een zoekopdracht gedaan naar auto's in Queensland onder de $2500: zie hier: http://bit.ly/GUToeC
pi_109454784
Bedankt voor de sites, hier heb ik wel wat aan. Alleen redbook geeft alleen de prijze van hoe duur ze nieuw zijn geloof ik want die prijzen zijn veel te veel.

Ik wil sowieso onder de 1.000 dollar voor een auto betalen.

Moet je nog trouwens nog ergens op letten als je een auto koop, aan de APK keuring bijvoorbeeld.Niet dat je dik geld moet betalen nadat je net 2 weken in rij.
pi_109454873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 07:43 schreef balloetje het volgende:
Bedankt voor de sites, hier heb ik wel wat aan. Alleen redbook geeft alleen de prijze van hoe duur ze nieuw zijn geloof ik want die prijzen zijn veel te veel.

Ik wil sowieso onder de 1.000 dollar voor een auto betalen.

Moet je nog trouwens nog ergens op letten als je een auto koop, aan de APK keuring bijvoorbeeld.Niet dat je dik geld moet betalen nadat je net 2 weken in rij.
Redbook geeft zowel de nieuwprijs als de huidige waarde van een auto (mogelijk moet je ff doorklikken voor je de huidige waarde ziet). Erg handig om mee te onderhandelen.

De verkoper moet een Roadworthy Certificate hebben. Dat is een soort van APK keuring die 30 dagen geldig is. Verder moet je het kenteken op jouw naam laten zetten. De organisatie die dit kan doen verschilt per staat.
  zondag 25 maart 2012 @ 05:37:30 #200
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_109482185
op Gumtree staan ook erg veel auto's. Via die site heb ik mijn auto hier ook gekocht :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_109521674
Thnx for the answers. Wat vinden jullie trouwens van Perth? Goed te doen voor jongeren kwa werk vinden en nachtleven? Zit te twijfelen tussen Queensland en Perth.
  maandag 26 maart 2012 @ 15:10:10 #202
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_109530956
Perth is booming op het moment, de economie barst daar bijna uit zijn voegen. Daar kun je vast wel iets vinden, zeker als je van aanpakken houdt.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_109681321
Nice! Morgenavond de Harbour Bridge climb! :) De weersvoorspellingen zijn vooralsnog heel goed, dus gaat weer een mooi dagje worden
pi_109723049
Ik zit nu in Brisbane na een week natuur in Springbrook N.P. en Tamborine N.P. echt heerlijk om daar rond te lopen, beetje watervallen bekijken en alles, echt een aanrader ^O^ zeker ook als je van autorijden houdt, wat een heerlijke weggetjes _O_
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:03:39 #205
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_109726291
I love love love Tamborine! Mijn favo dichtstbijzijnde plekje in Australië *O*

Wist je dat er een Nederlands café zit vlakbij Eagle Heights?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:08:04 #206
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109726382
In Adelaide zit een winkeltje met Nederlandse dingen. Muntdrop, stroopwafels, Wilhelmina pepermuntjes, Maggi etc _O_
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:32:07 #207
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109728579
Morgen lekker op Bondi Beach liggen :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109753464
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:08 schreef Luco het volgende:
In Adelaide zit een winkeltje met Nederlandse dingen. Muntdrop, stroopwafels, Wilhelmina pepermuntjes, Maggi etc _O_
In Sydney zit ook zo`n winkeltje. Het eerste weekend dat ik hier was zijn we daarheen gegaan :')

quote:
6s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:32 schreef star_gazer het volgende:
Morgen lekker op Bondi Beach liggen :7
Ik ga dalijk ook maar eens richting strand. Heerlijk om maar 10 minuten te hoeven rijden om op het strand te zijn :)
  zondag 1 april 2012 @ 09:36:03 #209
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109755057
quote:
0s.gif [b]Op zondag 1 april 2012 03:44 schreef
Ik ga dalijk ook maar eens richting strand. Heerlijk om maar 10 minuten te hoeven rijden om op het strand te zijn :)
3 minuten lopen :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109755206
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 09:36 schreef star_gazer het volgende:

[..]

3 minuten lopen :7
Ik hoop voor je dat je langzaam loopt dan :P
pi_109759266
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2012 09:36 schreef star_gazer het volgende:

[..]

3 minuten lopen :7
Wow, da's wel heeerlijk! :D

Weekendje Bondi staat hier ook nog op het programma. Gewoon op een mooie zaterdag ochtend de trein naar Bondi pakken, hele dag op het strand chillen, nachtje in een hostel ofzo, en de volgende dag weer verder chillen om savonds weer de trein terug te pakken :)
  zondag 1 april 2012 @ 12:53:54 #212
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109759328
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 03:44 schreef Levitas het volgende:

[..]

In Sydney zit ook zo`n winkeltje. Het eerste weekend dat ik hier was zijn we daarheen gegaan :')

[..]
In Sydney kon ik 'm niet vinden. WInkeltje lag ergens in een buitenwijk wat voor mij met OV niet te doen was voor een kg drop.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_109760643
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:53 schreef Luco het volgende:

[..]

In Sydney kon ik 'm niet vinden. WInkeltje lag ergens in een buitenwijk wat voor mij met OV niet te doen was voor een kg drop.
Ziet er wel 'gezellig' uit :D Klik vooral op het plaatje ter linker zijde...... (als het deze is). Maar is inderdaad in de wild wild west ;)

http://maps.google.nl/map(...)t=image&ved=0CAwQ_BI
pi_109791921
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ziet er wel 'gezellig' uit :D Klik vooral op het plaatje ter linker zijde...... (als het deze is). Maar is inderdaad in de wild wild west ;)

http://maps.google.nl/map(...)t=image&ved=0CAwQ_BI
Yep, dat is 'm ;) Het is inderdaad niet in Sydney zelf, maar Smithfield (kwam gisteren niet op de naam)
  maandag 2 april 2012 @ 02:52:21 #215
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109792042
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ziet er wel 'gezellig' uit :D Klik vooral op het plaatje ter linker zijde...... (als het deze is). Maar is inderdaad in de wild wild west ;)

http://maps.google.nl/map(...)t=image&ved=0CAwQ_BI
Wil ik toch ook wele en keertje heen, ondanks dat het inderdaad teringver is :P Heb wel trek in een kroket :9
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109792399
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 02:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wil ik toch ook wele en keertje heen, ondanks dat het inderdaad teringver is :P Heb wel trek in een kroket :9
Haha ja, dat is dus 't eerste wat ik daar deed: Frikadellen, kroketten en bitterballen. En toch zijn ze niet zo lekker als in Nederland :(
  maandag 2 april 2012 @ 06:47:32 #217
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_109792608
In Artarmon zit een beetje vaag restaurant vlakbij het station. Volgens mij heet het 'The Dutch Oven' en zou het een pizzarestaurant moeten zijn, maar verkopen ze ook bami of nasi goreng en kroketten... Volgens mij maakt die eigenaar ook de snacks voor die Nederlandse winkel, maar zeker weten doe ik het niet. Ben er maar 1 keer geweest.

Verder verkopen ze ook kroketten met mosterd in een Oostenrijks schnitzelhuis in King's Cross.
  maandag 2 april 2012 @ 10:50:06 #218
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_109796121
Zit die Nederlandse patatzaak niet meer gewoon bij Darling Harbor aan het water, ergens vlakbij dat aquarium daar?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 2 april 2012 @ 10:51:51 #219
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109796159
Niet gezien of van gehoord toen ik er zat vorig jaar...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  maandag 2 april 2012 @ 11:01:41 #220
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_109796466
http://www.dutchonline.co(...)der=ASC&type=&mode=0

Zou er ook een moet zitten in Dee Why..
In 2008 bestond die snackbar in ieder geval nog.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_109796857
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:01 schreef Kopstoot het volgende:
http://www.dutchonline.co(...)der=ASC&type=&mode=0

Zou er ook een moet zitten in Dee Why..
In 2008 bestond die snackbar in ieder geval nog.
Ik woon in Dee Why.

Bestaat niet meer.
pi_109908578
Hee,

ik heb grote plannen. Ik wil namelijk over 2 jaar in Sydney gaan studeren.
Deze zomer kom ik het allemaal bekijken. Ik twijfel nog een klein beetje over Sydney en Melbourne, maar mijn gevoel gaat toch meer naar Sydney.
Zijn er nog dingen die jullie kunnen bedenken om er van af te zien in Sydney te gaan studeren?
Anoniem
  woensdag 4 april 2012 @ 20:01:09 #223
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109909164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:52 schreef shaderon het volgende:
Hee,

ik heb grote plannen. Ik wil namelijk over 2 jaar in Sydney gaan studeren.
Deze zomer kom ik het allemaal bekijken. Ik twijfel nog een klein beetje over Sydney en Melbourne, maar mijn gevoel gaat toch meer naar Sydney.
Zijn er nog dingen die jullie kunnen bedenken om er van af te zien in Sydney te gaan studeren?
Hangt van de universiteit af. Ga je voor een semester of een complete studie?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_109909458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:01 schreef Luco het volgende:

[..]

Hangt van de universiteit af. Ga je voor een semester of een complete studie?
Complete studie, bachelor en master. Architectuur studie. Ik heb al een paar universiteiten gezien waarvan de University of New South Wales een van de/ zo niet de beste universiteit voor architectuur van Australië is. In Melbourne zou het de Royal Melbourne Institute of Technology worden. Klinkt duur, is het ook, maar dat speelt geen rol.

Na de studie weet ik nog niet wat ik ga doen. Dat zal eraan liggen of ik in aanmerking zal komen voor een permanent visum na de studie.


Edit- Nou zijn er natuurlijk ook nog de uni of sydney en de uni of Melbourne welke ook erg goed onderwijs aanbieden. Twijfels...

Hier de beoordelingen, het rare is dat de technische universiteiten lager beoordeeld zijn.
Nou wil deze score niks zeggen over architectuur, maar het geeft toch wel een bepaald beeld van de school en hoe het eventueel op je cv staat (reputatie).

De score staat voor de plaats in de universiteiten top 700.

uni of melbourne:
Overall Ranking 31
Arts & Humanities 22
Natural Sciences 25
Engineering & IT 30
Social Sciences 19
Life Sciences 15

uni of sydney:
Overall Ranking 38
Arts & Humanities 23
Natural Sciences 33
Engineering & IT 40
Social Sciences 25
Life Sciences 18

uni of new south wales:
Overall Ranking 49
Arts & Humanities 61
Natural Sciences 54
Engineering & IT 39
Social Sciences 35
Life Sciences 48

Monash uni:
Overall Ranking 60
Arts & Humanities 44
Natural Sciences 66
Engineering & IT 57
Social Sciences 36
Life Sciences 33

RMIT: (?? zo laag ??)
Overall Ranking 228
Arts & Humanities 190
Natural Sciences 292
Engineering & IT 90
Social Sciences 237
Life Sciences 382

uni of technology sydney:
Overall Ranking 268
Arts & Humanities 298
Natural Sciences N/A
Engineering & IT 143
Social Sciences 266
Life Sciences 295

En hier een lijst van beste architectuur scholen in australie.

Our 'Top 10' Best Architecture Universities / Schools in Australia.


1. Unitec (Aukland, New Zealand)
2. The University of Sydney, Australia.
3. The University of New South Wales, Sydney, Australia.
4. RMIT, Melbourne, Australia
5. Victoria University of Wellington
6. University of Melbourne
7. The University of Auckland, Auckland, New Zealand.
8. University of Canberra
9. University of Queensland
10. The University of Adelaide,

Bij voorbaat dank voor tips.

Edit- Nog een lijstje: beste engineering uni's

rank - uni/country - academic score - employer score - citations score - overall score

11 - The University of Melbourne Australia - 48.4 - 68.1 - 36.4 - 51.9
21 -The University of Sydney Australi - 54.6 - 47.0 - 27.8 - 47.0
23 -The University of New South Wales Australia - 48.9 - 51.6 - 33.6 - 46.7
34 - The University of Queensland Australia - 42.3 - 46.9 - 29.5 - 41.1
36 - Monash University Australia - 39.0 - 52.5 - 28.0 - 40.9
51-100 - RMIT University Australia - 26.8 - 39.5 - 33.2 - ?

Al met al staan ze er dus redelijk goed voor in de wereld top. Met natuurlijk de Amerikaanse en Britse universiteiten aan de top.

[ Bericht 15% gewijzigd door shaderon op 05-04-2012 16:18:12 ]
Anoniem
  dinsdag 10 april 2012 @ 03:39:27 #226
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110124322
Van 't weekend in Melbourne geweest. Ernstig koud, maar ze hebben daar tenminste the Lord of the Fries. Die 'Belgian' saus is 'm net niet helemaal, maar het komt enigszins in de buurt van een degelijke patatzaak.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110124959
Fuck wat was het koud vanochtend! En nu weer volle bak zon :S
pi_110126003
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 03:39 schreef star_gazer het volgende:
Van 't weekend in Melbourne geweest. Ernstig koud, maar ze hebben daar tenminste the Lord of the Fries. Die 'Belgian' saus is 'm net niet helemaal, maar het komt enigszins in de buurt van een degelijke patatzaak.
Voor een student.. melbourne of sydney?
Anoniem
pi_110126055
quote:
for comperative reasons: wat kost dat nu zo ongeveer in de buurt van Brisbane?
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:28:30 #230
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110126143
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef shaderon het volgende:

[..]

Voor een student.. melbourne of sydney?
Beide zijn tof. Melbourne is wat meer laidback, Sydney ademt meer een stads gevoel uit vind ik.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_110126270
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:28 schreef Luco het volgende:

[..]

Beide zijn tof. Melbourne is wat meer laidback, Sydney ademt meer een stads gevoel uit vind ik.
Ik heb gelezen dat het ov van sydney verschrikkelijk schijnt te zijn?

Iig ga ik deze zomer kijken, vakantie is al geboekt. Eerst 3 dagen melbourne, dan 3 dagen red centre, dan 3 dagen cairns en ten slotte 4 dagen sydney.
Anoniem
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:15:45 #232
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110127226
Ov in Sydney is ronduit kut :')...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_110131375
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

for comperative reasons: wat kost dat nu zo ongeveer in de buurt van Brisbane?
AUD1.2M, de helft is voor de grond, 450m2, de rest voor het gebouw/bouwen.
pi_110133481
Zijn er in de steden van Australië ''achterstandswijken'' ''slums''? Hoor je vrij weinig over.
Anoniem
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:45:38 #235
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110149770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:23 schreef shaderon het volgende:
Zijn er in de steden van Australië ''achterstandswijken'' ''slums''? Hoor je vrij weinig over.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1051009

Hier staat het een en ander. De echte slums vind je geloof ik op Cape York Peninsula. Voor de rest heb je wel wijken vol Bogan's, maar echte slums? Die zijn er eigenlijk toch in geen enkel Westers land?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kopstoot op 10-04-2012 19:56:43 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_110156435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:45 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1051009

Hier staat het een en ander. De echte slums vind je geloof ik op Cape York Peninsula. Voor de rest heb je wel wijken vol Bogan's, maar echte slums? Die zijn er eigenlijk toch in geen enkel Westers land?
In de VS heb je slums. In Duitsland heb je heel erge probleemwijken waar de jongeren met drugshandel voor problemen zorgen en in Frankrijk kan het er in de buitenwijken soms hard aan toe gaan ;).
Anoniem
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:31:16 #237
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110157051
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:22 schreef shaderon het volgende:

[..]

In de VS heb je slums. In Duitsland heb je heel erge probleemwijken waar de jongeren met drugshandel voor problemen zorgen en in Frankrijk kan het er in de buitenwijken soms hard aan toe gaan ;).
Oh, kun je me voorbeelden geven van de slums in de VS? Ken wel vervallen wijken daar, maar geen wijken vol huizen van karton en plaatmateriaal.

Die wijken in Duitsland en Frankrijk waar je het over hebt, heb je in mindere mate natuurlijk ook gewoon in Nederland en evengoed in Australië. Het is niet het land van melk en honing ofzo hoor.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_110157713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:31 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Oh, kun je me voorbeelden geven van de slums in de VS? Ken wel vervallen wijken daar, maar geen wijken vol huizen van karton en plaatmateriaal.

Die wijken in Duitsland en Frankrijk waar je het over hebt, heb je in mindere mate natuurlijk ook gewoon in Nederland en evengoed in Australië. Het is niet het land van melk en honing ofzo hoor.
Denk aan de segregatie in de usa van het blanken en zwarten ras. Veel ghettos zijn er ontstaan in de staten in het zuid-oosten van het land.

Zie hier bijv. Detroit

http://www.nairaland.com/488110/picture-slums-usa
Anoniem
  woensdag 11 april 2012 @ 12:15:40 #239
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110175878
Cronulla Riots zijn bekend natuurlijk. Cronulla, Sydney. Is nu geen probleem meer.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  maandag 16 april 2012 @ 02:18:28 #240
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110383066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:45 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1051009

Hier staat het een en ander. De echte slums vind je geloof ik op Cape York Peninsula. Voor de rest heb je wel wijken vol Bogan's, maar echte slums? Die zijn er eigenlijk toch in geen enkel Westers land?
Redfern is anders een schijtwijk (vooral rondom het station). En sommige gebieden van de inner west zijn ook niet echt lekker hoor. Veel Libanezen die aan de steroiden zijn.


quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:15 schreef Luco het volgende:
Ov in Sydney is ronduit kut :')...
Dit. Het OV zuigt echt apenballen hier. Maargoed, dat neem ik voor lief in een stad zo mooi als deze O+


quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef shaderon het volgende:

[..]

Voor een student.. melbourne of sydney?
Ligt er echt helemaal aan. De steden zijn heel erg verschillend. Ben je meer een intellectueel / kunst type en kan je tegen een beetje kou, ga dan voor Melbourne. Ben je meer cosmopoliet en heb je de pest aan kou, dan ga je naar Sydney. Ik zou ze allebei eens bezoeken en op basis van je eigen ervaringen beslissen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110394329
Zo, ik kom jullie vanaf Augustus lekker vergezellen in Melbourne voor 12 maanden :D Ik heb een stagepleuk jeeuuh.
  maandag 16 april 2012 @ 14:05:01 #242
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110394616
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 02:18 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Redfern is anders een schijtwijk (vooral rondom het station). En sommige gebieden van de inner west zijn ook niet echt lekker hoor. Veel Libanezen die aan de steroiden zijn.

[..]

Dit. Het OV zuigt echt apenballen hier. Maargoed, dat neem ik voor lief in een stad zo mooi als deze O+

[..]

Ligt er echt helemaal aan. De steden zijn heel erg verschillend. Ben je meer een intellectueel / kunst type en kan je tegen een beetje kou, ga dan voor Melbourne. Ben je meer cosmopoliet en heb je de pest aan kou, dan ga je naar Sydney. Ik zou ze allebei eens bezoeken en op basis van je eigen ervaringen beslissen.
Redfern wordt ook weer steeds beter overigens. Al rijdt USyd nog wel met een courtesy busje studenten van en naar dat station :')
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  maandag 16 april 2012 @ 20:27:00 #243
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110410968
ik ga in adelaide wonen. (zuid australië.) lekker weertje en leuke mensen! (en geen cda'ers of vvd'ers die alles voor je verneuken.)
biologisch natuurlijk!
pi_110412936
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:05 schreef Luco het volgende:

[..]

Redfern wordt ook weer steeds beter overigens. Al rijdt USyd nog wel met een courtesy busje studenten van en naar dat station :')
Bij de locals heeft het iig geen goede naam. Alhoewel me voor de echte ghettos andere wijken werden aangeraden :D
pi_110416110
Waar bevelen jullie mij aan om te wonen als ik aan de usyd ga studeren? Aan de campus zelf? Of in een studentenhuis in een wijk in de buurt?
Anoniem
  maandag 16 april 2012 @ 22:15:45 #246
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110418582
Sydney Uni Village is prima en relatief goedkoop (325$/wk). Wel zorgen dat je een woning met mensen deelt en geen eigen kamer in een flat krijgt. Dan moet je 1 grote keuken delen.

De Colleges zijn ook tof maar duur (400$/wk).

Wijkje in de buurt is ook mooi, omdat je woonomgeving niet de uni is. Je krijgt dan meer van het dagelijks leven in Sydney mee :). Aanraders: Newtown, Glebe, Camperdown en Annandale. Hills beetje verder: Surrey Hills.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_110420414
Wel een groot verschil in prijzen voor de studie Architectuur tussen unsw en usyd. Usyd is het rond de 35000$ per jaar en bij Unsw 23000$. Ik ben contact op aan het nemen met usyd op het moment. Op het eerste oog leek het me niks voor mij met dat oude gebouw op de voorgrond, maar dat is natuurlijk geen reden om zomaar een uni af te slaan. Mijn voorkeur gaat nu ook steeds meer naar usyd. Goede internationale reputatie en een prachtige ligging.
Anoniem
  maandag 16 april 2012 @ 22:50:36 #248
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110420628
Pardon... je gaat architectuur studeren en vind the Quadrangle niks? Dat is het mooiste gebouw op de campus _O_!
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_110421771
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:50 schreef Luco het volgende:
Pardon... je gaat architectuur studeren en vind the Quadrangle niks? Dat is het mooiste gebouw op de campus _O_!
Ik vind eigenlijk de campus van unsw mooier haha. Ik houd echt van moderne strakke gebouwen met een fleugje fantasie erin. Alleen de ligging van unsw is erg klote.
Anoniem
  maandag 16 april 2012 @ 23:19:52 #250
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110422101
USyd heeft ook dat soort gebouwen, alleen een stuk minder. New Law Building zal je dan wel bevallen. De architectuur faculteit is overigens wel echt spuuglelijk :')
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_110422646
Prachtig ja, van de faculteit van architectuur vind ik geen foto's..
Anoniem
  maandag 16 april 2012 @ 23:36:40 #252
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110422834
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:32 schreef shaderon het volgende:
Prachtig ja, van de faculteit van architectuur vind ik geen foto's..
Daar is een reden voor :+. Maar goed, het gebouw zegt niks over niveau van onderwijs natuurlijk. Internationale reputatie wel. Instellingsgeld is ook wel een kleine indicatie voor het niveau natuurlijk.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:59:10 #253
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110426029
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:27 schreef barbiepappa het volgende:
ik ga in adelaide wonen. (zuid australië.) lekker weertje en leuke mensen! (en geen cda'ers of vvd'ers die alles voor je verneuken.)
Laat je Nederland lekker thuis gast :') Hier ben je in 90% van de gevallen labour of liberal :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110427169
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 01:59 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Laat je Nederland lekker thuis gast :') Hier ben je in 90% van de gevallen labour of liberal :P
Wilde het net zeggen, zoiets heb je overal wel.
pi_110429624
Proficiat Loki! :)

Het is gezellig in Sydney zo te zien.. Zo`n 10 schietpartijen in nog geen 2 weken?
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:39:37 #256
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110430468
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 01:59 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Laat je Nederland lekker thuis gast :') Hier ben je in 90% van de gevallen labour of liberal :P
ik laat nederland inderdaad lekker thuis gast, want als jij een beetje geïnformeerd bent dan weet jij net als ik dat bijvoorbeeld een redelijk goed opgeleide elektromonteur daar het drie of vier dubbele verdiend dan hier, en dat het minimum loon zo'n beetje drie keer hoger ligt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:12 schreef Levitas het volgende:
Proficiat Loki! :)

Het is gezellig in Sydney zo te zien.. Zo`n 10 schietpartijen in nog geen 2 weken?
tja, in een stad van 4,6 miljoen inwoners gebeuren er natuurlijk meer vervelende dingen dan hier in de polder, maar ik ga niet zeggen dat steden zoals rotterdam of amsterdam in verhouding veel veiliger zijn. ik heb zelf drie maanden in adelaide rondgelopen, en dat is qua grootte en inwonertal wel vergelijkbaar met een stad als amsterdam. (alleen wat ruimer opgezet.) nu ben ik aardig wat keertjes in amsterdam geweest, maar ik vond de sfeer daar stukken prettiger.

ik weet ook wel dat het gras altijd groener is aan de overkant, maar dat mensen daar veel meer ruimte hebben kan niemand ontkennen, en dat dit een positief effect op de meeste mensen heeft mag wel duidelijk zijn.
biologisch natuurlijk!
pi_110430640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:12 schreef Levitas het volgende:
Proficiat Loki! :)

Het is gezellig in Sydney zo te zien.. Zo`n 10 schietpartijen in nog geen 2 weken?
Danku, danku!

Babriepappa, hoe definitief is het al dat je gaat verhuizen? Is het een plan of heb je al een baan etc?
pi_110431204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:39 schreef barbiepappa het volgende:
tja, in een stad van 4,6 miljoen inwoners gebeuren er natuurlijk meer vervelende dingen dan hier in de polder, maar ik ga niet zeggen dat steden zoals rotterdam of amsterdam in verhouding veel veiliger zijn. ik heb zelf drie maanden in adelaide rondgelopen, en dat is qua grootte en inwonertal wel vergelijkbaar met een stad als amsterdam. (alleen wat ruimer opgezet.) nu ben ik aardig wat keertjes in amsterdam geweest, maar ik vond de sfeer daar stukken prettiger.

ik weet ook wel dat het gras altijd groener is aan de overkant, maar dat mensen daar veel meer ruimte hebben kan niemand ontkennen, en dat dit een positief effect op de meeste mensen heeft mag wel duidelijk zijn.
Uiteraard, maar aangezien het er nu zoveel zijn in vrij korte tijd valt het natuurlijk veel meer op
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:28:36 #259
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110432039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:45 schreef _Loki het volgende:

[..]

Babriepappa, hoe definitief is het al dat je gaat verhuizen? Is het een plan of heb je al een baan etc?
heel erg definitief. ik heb al een baan en een woning, en ik ga daar ongeveer $ 80.000 per jaar verdienen. (schoon hè!) daar kan dan na een aantal jaren nog meer bijkomen als ik 'n beetje m'n best doe, maar ik vind het eerlijk gezegd al meer dan goed genoeg zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:04 schreef Levitas het volgende:

[..]

Uiteraard, maar aangezien het er nu zoveel zijn in vrij korte tijd valt het natuurlijk veel meer op
dat is helemaal waar, maar dan moet je er natuurlijk wel even bij vertellen dat zeker de helft van deze incidenten driveby shootings zijn geweest op elkaars huizen en appartementen, en dan voornamelijk tussen rivaliserende leden van de welbekende bikie gangs. ik durf wel te stellen dat iedereen die zich daar niet mee bemoeit en het niet opzoekt er ook geen last van heeft. het is zeg maar hetzelfde als dat je hier naast een aantal hell's angels gaat wonen, en dan je nieuwe buren gaat aanspreken op eventuele overlast. (of zoiets!)

_O-
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:34:38 #260
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110432247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:28 schreef barbiepappa het volgende:

[..]

heel erg definitief. ik heb al een baan en een woning, en ik ga daar ongeveer $ 80.000 per jaar verdienen. (schoon hè!) daar kan dan na een aantal jaren nog meer bijkomen als ik 'n beetje m'n best doe, maar ik vind het eerlijk gezegd al meer dan goed genoeg zo.

[..]

dat is helemaal waar, maar dan moet je er natuurlijk wel even bij vertellen dat zeker de helft van deze incidenten driveby shootings zijn geweest op elkaars huizen en appartementen, en dan voornamelijk tussen rivaliserende leden van de welbekende bikie gangs. ik durf wel te stellen dat iedereen die zich daar niet mee bemoeit en het niet opzoekt er ook geen last van heeft. het is zeg maar hetzelfde als dat je hier naast een aantal hell's angels gaat wonen, en dan je nieuwe buren gaat aanspreken op eventuele overlast. (of zoiets!)

_O-
En als je er nu al eens reeds woonde? Je doet het te gemakkelijk af. Australië is een heerlijk land hoor, maar feit is dat er gewoon genoeg criminaliteit is. Dat je dat als toerist niet ziet, soit. Ik zie hier in Nederland ook niets, maar toch schijnt er genoeg te gebeuren.

Durf je trouwens echt de stelling aan dat Adelaide net zo groot is als Amsterdam? In Utrecht of Eindhoven valt meer te beleven dan in Adelaide. Mochten we in Amsterdam plaatsen net zo ver verwijderde van de stad als Mount Barker, Gawler of Sellick's Hill meetellen, zoals men in Australië doet, heb je een stedelijk gebied met 4 miljoen inwoners. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:36:56 #261
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110432348
maar goed, dat is sydney, en daar zou ik ook niet willen wonen. canberra, melbourne, perth, brisbane en adelaide daarintegen zijn echt hele andere verhalen, en deze steden doen op cultureel en financieel gebied echt niet onder voor sydney.

als je bijvoorbeeld echt snel geld wilt verdienen in australië en het lekker rustig wilt hebben, dan kun je bijvoorbeeld een aantal jaar in een goud of diamantmijn aan het werk gaan ergens in het westen van australië. werken op ''remote locations'' krijg je ook extra voor, maar daar moet je inderdaad wel tegen kunnen.
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:37:37 #262
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110432376
Adelaide: 1.146.119 (615 inw/km²)
Amsterdam: 790.044 (gemeente)

Adelaide is toch wel een stukje groter nog...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:38:14 #263
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110432405
Hoezo zou je niet in Sydney willen wonen trouwens? Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door Adelaide O+. Hartstikke rustig voor zo'n drukke stad!
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:43:33 #264
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110432621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:37 schreef Luco het volgende:
Adelaide: 1.146.119 (615 inw/km²)
Amsterdam: 790.044 (gemeente)

Adelaide is toch wel een stukje groter nog...
Lees nu eens. Ze hebben daar een andere indeling om de steden de klassificeren. In Nederland gaat men uit van de gemeentegrenzen. In Adelaide telt men niet slechts de vergelijkbare LGA maar hanteert de ABS een metropolitane telling. Waardoor Gawler, zo'n 50 kilometer naar het noorden, waarbij je akkers, grasland en bossen passeert, bij Adelaide wordt geteld. Dan kun je Haarlem, Alkmaar, Zaandam, Almere, Hilversum, Amstelveen, Hoorn, Purmerend etc. etc. ook wel meetellen. ;)

By the way: in de zomer weer die kant op. Als ik de kans kreeg ging ik ook direct in Australië wonen, mits het in Melbourne of Sydney zou zijn. Heb familie in Perth (Baldivis :') ), maar het is er zo doods, dat vond ik ook een beetje van Brisbane en Adelaide. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:46:57 #265
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110432760
Weet ik, maar trok even snel de Wiki-grens :+. Amsterdam is natuurlijk een stuk dichtbevolkter dan Adelaide.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:02:40 #266
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110433392
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:34 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

En als je er nu al eens reeds woonde? Je doet het te gemakkelijk af. Australië is een heerlijk land hoor, maar feit is dat er gewoon genoeg criminaliteit is. Dat je dat als toerist niet ziet, soit. Ik zie hier in Nederland ook niets, maar toch schijnt er genoeg te gebeuren.

Durf je trouwens echt de stelling aan dat Adelaide net zo groot is als Amsterdam? In Utrecht of Eindhoven valt meer te beleven dan in Adelaide. Mochten we in Amsterdam plaatsen net zo ver verwijderde van de stad als Mount Barker, Gawler of Sellick's Hill meetellen, zoals men in Australië doet, heb je een stedelijk gebied met 4 miljoen inwoners. :)
of ik die stelling aandurf? echt wel! adelaide is zelfs groter dan amsterdam, en zeker qua oppervlakte. het heeft zo'n 1.4 miljoen inwoners waar amsterdam er zo'n 850.000 telt, en dan tel ik alle kleinere steden en plaatsen die op zo'n slordige 20 en 30 km in de buurt van adelaide liggen allemaal niet mee.

in utrecht en eindhoven valt meer te beleven? hoeveel festivals worden daar ieder jaar gehouden? in adelaide honderden, het hele jaar door. hoeveel wild en echte natuur is er in de buurt van utrecht of eindhoven te vinden? rondom adelaide duizenden vierkante kilometers. is er een strand aan de rand van eindhoven en utrecht? worden er wereldfestivals gehouden zoals womad? is het in utrecht of eindhoven bijna het hele jaar door zomer? ik wil niet te veel zeuren over nederland, want ik heb hier echt wel een leuk leven gehad, maar om nu te zeggen dat er geen betere of mooiere plekken zijn op de wereld? voor mij wel dus. (smaken verschillen!)

verder heb ik al drie jaar een relatie met een australische en zijn we deze zomer getrouwd. (voor ons winter dus.) ik heb daar inmiddels aardig wat vrienden, vriendinnen en kenissen, en mijn engels is tegenwoordig zelfs beter dan mijn nederlands, dus als je dacht dat ik daar als ongeïnformeerde toerist rondliep dan zit je er wel behoorlijk naast hoor!

:)
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:16:14 #267
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110434001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:02 schreef barbiepappa het volgende:

[..]

of ik die stelling aandurf? echt wel! adelaide is zelfs groter dan amsterdam, en zeker qua oppervlakte. het heeft zo'n 1.4 miljoen inwoners waar amsterdam er zo'n 850.000 telt, en dan tel ik alle kleinere steden en plaatsen die op zo'n slordige 20 en 30 km in de buurt van adelaide liggen allemaal niet mee.

in utrecht en eindhoven valt meer te beleven? hoeveel festivals worden daar ieder jaar gehouden? in adelaide honderden, het hele jaar door. hoeveel wild en echte natuur is er in de buurt van utrecht of eindhoven te vinden? rondom adelaide duizenden vierkante kilometers. is er een strand aan de rand van eindhoven en utrecht? worden er wereldfestivals gehouden zoals womad? is het in utrecht of eindhoven bijna het hele jaar door zomer? ik wil niet te veel zeuren over nederland, want ik heb hier echt wel een leuk leven gehad, maar om nu te zeggen dat er geen betere of mooiere plekken zijn op de wereld? voor mij wel dus. (smaken verschillen!)

verder heb ik al drie jaar een relatie met een australische en zijn we deze zomer getrouwd. (voor ons winter dus.) ik heb daar inmiddels aardig wat vrienden, vriendinnen en kenissen, en mijn engels is tegenwoordig zelfs beter dan mijn nederlands, dus als je dacht dat ik daar als ongeïnformeerde toerist rondliep dan zit je er wel behoorlijk naast hoor!

:)
Oh, sorry als je het zo begreep hoor, zo bedoelde ik het niet. Het is best een toffe stad hoor. Maar ik vind het uitgaansleven er toch iets te beperkt, ook het cultuurleven. WomAdelaide heeft niet zo veel om handen vind ik, gisteren toevallig weer wat filmpjes van bekeken. :) Ieder zijn eigen wensen natuurlijk. Ik woon zelf in Nijmegen maar kom elk weekend wel in een andere stad in Nederland omdat ik het hier ook te beperkt vind. Dat zou ik in Australie dan ook het meest missen, uurtje in de trein en je bent overal waar je maar wilt zijn.

Adelaide heeft overigens 1,2 miljoen inwoners op 1826.9 km2. (daar worden die kleine stadjes dus wel bij meegeteld, bekijk de site van de ABS maar eens. ) De provincie Utrecht bijvoorbeeld heeft op 1385 km2 ook ruim 1,2 miljoen inwoners. Kleinere oppervlakte, zelfde inwonertal. Dat bedoel ik. Je zult toch ook maar in godvergeten Gawler wonen en voor een beetje vermaak ook nog een uur de trein in moeten of 50 kilometer met de auto. Dan heb je het slechtste van 2 werelden, je woont nog steeds niet echt landelijk maar suburbaan en tevens de ver van de stad met al haar vermaak. :)

Adelaide heeft wel een leuk CBD omzoomd met dat park, ook North-Adelaide is tof!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:17:15 #268
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110434042
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:38 schreef Luco het volgende:
Hoezo zou je niet in Sydney willen wonen trouwens? Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door Adelaide O+. Hartstikke rustig voor zo'n drukke stad!
er is verschikkelijk veel te doen daar, maar ik vind sydney te druk en de mentaliteit is een beetje on-australisch zeg maar. adelaide is inderdaad lekker rustig, maar je kunt de drukte s'avonds echt wel opzoeken hoor! zelfs midden in het centrum kun je je nog in een rustig dorpje wanen als je bijvoorbeeld bij de rivier gaat zitten ofzo, of in één van de vele parken. (openlucht bioscopen zijn ook helemaal te gek trouwens!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:43 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Lees nu eens. Ze hebben daar een andere indeling om de steden de klassificeren. In Nederland gaat men uit van de gemeentegrenzen. In Adelaide telt men niet slechts de vergelijkbare LGA maar hanteert de ABS een metropolitane telling. Waardoor Gawler, zo'n 50 kilometer naar het noorden, waarbij je akkers, grasland en bossen passeert, bij Adelaide wordt geteld. Dan kun je Haarlem, Alkmaar, Zaandam, Almere, Hilversum, Amstelveen, Hoorn, Purmerend etc. etc. ook wel meetellen. ;)

By the way: in de zomer weer die kant op. Als ik de kans kreeg ging ik ook direct in Australië wonen, mits het in Melbourne of Sydney zou zijn. Heb familie in Perth (Baldivis :') ), maar het is er zo doods, dat vond ik ook een beetje van Brisbane en Adelaide. :)
ik kan je verzekeren dat er in adelaide alleen al 1.4 miljoen mensen wonen, zonder de plaatsen eromheen mee te tellen, want ik kom er namelijk zelf net vandaan. de bevolking groeit daar op het moment behoorlijk hard en immigranten zijn er welkom. ik vind het wel grappig dat jij perth doods noemt, want het is op dit moment één van de meest populaire studenten steden van australië, zoniet de populairste. adelaide en brisbane mogen dan op het eerste gezicht héél rustig lijken, maar na een paar weken weet je precies waar je moet wezen als je drukte wilt. je kunt er gidsen krijgen waar alle data voor allerlei optredens, feesten en festivals in staan, en zo kom je er dus al snel achter. (ik heb genoeg nederlandse dj's voorbij zien komen!)
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:22:09 #269
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110434231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:17 schreef barbiepappa het volgende:

[..]

er is verschikkelijk veel te doen daar, maar ik vind sydney te druk en de mentaliteit is een beetje on-australisch zeg maar. adelaide is inderdaad lekker rustig, maar je kunt de drukte s'avonds echt wel opzoeken hoor! zelfs midden in het centrum kun je je nog in een rustig dorpje wanen als je bijvoorbeeld bij de rivier gaat zitten ofzo, of in één van de vele parken. (openlucht bioscopen zijn ook helemaal te gek trouwens!)

[..]

ik kan je verzekeren dat er in adelaide alleen al 1.4 miljoen mensen wonen, zonder de plaatsen eromheen mee te tellen, want ik kom er namelijk zelf net vandaan. de bevolking groeit daar op het moment behoorlijk hard en immigranten zijn er welkom. ik vind het wel grappig dat jij perth doods noemt, want het is op dit moment één van de meest populaire studenten steden van australië, zoniet de populairste. adelaide en brisbane mogen dan op het eerste gezicht héél rustig lijken, maar na een paar weken weet je precies waar je moet wezen als je drukte wilt. je kunt er gidsen krijgen waar alle data voor allerlei optredens, feesten en festivals in staan, en zo kom je er dus al snel achter. (ik heb genoeg nederlandse dj's voorbij zien komen!)
http://www.atlas.sa.gov.a(...)an-adelaide-boundary

Lees dit dan eens. Dat je er net vandaan komt zegt niets over de feitelijke situatie zoals de statistische divisie die hanteert.
Overigens groeit Perth hard ja, door de mining boom. Eén van mijn (studerende) nichtjes wil er echter zo snel mogelijk vandaan. Alles met de auto moeten doen is niet echt leuk. En er is echt bijzonder weinig te doen voor een stedelijke regio van die grootte.

Overigens valt de groei van Adelaide wel mee, vooral Perth en Brisbane groeien hard in Australië.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=899926&page=260
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:25:50 #270
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110434387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:16 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Oh, sorry als je het zo begreep hoor, zo bedoelde ik het niet. Het is best een toffe stad hoor. Maar ik vind het uitgaansleven er toch iets te beperkt, ook het cultuurleven. WomAdelaide heeft niet zo veel om handen vind ik, gisteren toevallig weer wat filmpjes van bekeken. :) Ieder zijn eigen wensen natuurlijk. Ik woon zelf in Nijmegen maar kom elk weekend wel in een andere stad in Nederland omdat ik het hier ook te beperkt vind. Dat zou ik in Australie dan ook het meest missen, uurtje in de trein en je bent overal waar je maar wilt zijn.

Adelaide heeft overigens 1,2 miljoen inwoners op 1826.9 km2. (daar worden die kleine stadjes dus wel bij meegeteld, bekijk de site van de ABS maar eens. ) De provincie Utrecht bijvoorbeeld heeft op 1385 km2 ook ruim 1,2 miljoen inwoners. Kleinere oppervlakte, zelfde inwonertal. Dat bedoel ik. Je zult toch ook maar in godvergeten Gawler wonen en voor een beetje vermaak ook nog een uur de trein in moeten of 50 kilometer met de auto. Dan heb je het slechtste van 2 werelden, je woont nog steeds niet echt landelijk maar suburbaan en tevens de ver van de stad met al haar vermaak. :)

Adelaide heeft wel een leuk CBD omzoomd met dat park, ook North-Adelaide is tof!
natuurlijk niet! iedereen heeft recht op zijn eigen mening en smaken verschillen natuurlijk. ja, ik weet dat er zulke getallen staan, maar die rekenen alle studenten niet mee als vaste inwoners, en ook is het zo dat er op het moment verschikkelijk veel nieuwe woningen worden gebouwd in adelaide. australië wil namelijk groeien.

voor de rest snap ik je post wel, maar als je echt in the middle of nowhere wilt zitten dan moet je toch echt naar mount gambier gaan!

;)
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:28:17 #271
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110434493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:25 schreef barbiepappa het volgende:

[..]

natuurlijk niet! iedereen heeft recht op zijn eigen mening en smaken verschillen natuurlijk. ja, ik weet dat er zulke getallen staan, maar die rekenen alle studenten niet mee als vaste inwoners, en ook is het zo dat er op het moment verschikkelijk veel nieuwe woningen worden gebouwd in adelaide. australië wil namelijk groeien.

voor de rest snap ik je post wel, maar als je echt in the middle of nowhere wilt zitten dan moet je toch echt naar mount gambier gaan!

;)
Leuk stadje is dat, Blue Lake en die grotten. En dan ook nog niet heel ver van de Grampians en de Great Ocean Road. Zelfs een weekend Melbourne :):) zit er in dan!

Middle of Nowhere: Whyalla lijkt me erger. Weinig mooie natuur en veel bogan's.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:31:33 #272
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110434614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:22 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

http://www.atlas.sa.gov.a(...)an-adelaide-boundary

Lees dit dan eens. Dat je er net vandaan komt zegt niets over de feitelijke situatie zoals de statistische divisie die hanteert.
Overigens groeit Perth hard ja, door de mining boom. Eén van mijn (studerende) nichtjes wil er echter zo snel mogelijk vandaan. Alles met de auto moeten doen is niet echt leuk. En er is echt bijzonder weinig te doen voor een stedelijke regio van die grootte.

Overigens valt de groei van Adelaide wel mee, vooral Perth en Brisbane groeien hard in Australië.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=899926&page=260
ik vind perth echt wel een leuke stad, maar ik ben er wel iets minder bekend dan adelaide, dus daar ga ik niet al te veel over zeggen. tja, de doelstelling van de australische overheid is om er zo'n 10 miljoen mensen bij te krijgen in het komende decennium, en ik kan je verzekeren dat ze daar heel hard aan werken. (ruimte genoeg hoor!)

:)
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:34:23 #273
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110434716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:28 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Leuk stadje is dat, Blue Lake en die grotten. En dan ook nog niet heel ver van de Grampians en de Great Ocean Road. Zelfs een weekend Melbourne :):) zit er in dan!

Middle of Nowhere: Whyalla lijkt me erger. Weinig mooie natuur en veel bogan's.
nou ja, de great ocean road is ook maar een weg hoor. maar wel leuk om die route een keertje gereden te hebben! whyalla is inderdaad nog erger, maar hey, één ding zul je het over eens zijn: nothing beats alice springs!

_O-
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:37:31 #274
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110434831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:31 schreef barbiepappa het volgende:

[..]

ik vind perth echt wel een leuke stad, maar ik ben er wel iets minder bekend dan adelaide, dus daar ga ik niet al te veel over zeggen. tja, de doelstelling van de australische overheid is om er zo'n 10 miljoen mensen bij te krijgen in het komende decennium, en ik kan je verzekeren dat ze daar heel hard aan werken. (ruimte genoeg hoor!)

:)
36 miljoen in 2050 toch? Dat gaat nog lukken ook als ze met 300.000 per jaar blijven groeien. :)

Hoewel ze dan vrees ik wel wat meer steden moeten laten groeien. De commute in de nieuwe suburbs van Perth begint echt te lang te worden. Ten zuiden van Mandurah bouwen ze nu, ben je toch een dik uur onderweg naar het CBD. Wellicht een kans voor stadjes als Bunbury, Geraldton, Albury etc ook flink te groeien? Het moet niet te uitgebreid worden, anders krijg je taferelen als in Dallas/Fort Worth. :)

Die groei zit zolang de miningboom aanblijft wel goed. Wel oppassen voor de Dutch dissease. In Melbourne loopt de werkloosheid nu hard, erg hard op. Arbeid is door de hoge dollarkoers te duur dus verplaatsen veel ondernemingen hun activiteiten overzees, de keerzijde van de miningboom. Al zal Andrew 'twiggy' Forrest er niet wakker van liggen. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:41:00 #275
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_110434955
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:34 schreef barbiepappa het volgende:

[..]

nou ja, de great ocean road is ook maar een weg hoor. maar wel leuk om die route een keertje gereden te hebben! whyalla is inderdaad nog erger, maar hey, één ding zul je het over eens zijn: nothing beats alice springs!

_O-
Eens. Maar het kan altijd erger, de dorpjes op Cape York peninsula en Mt. Isa. Of wat te denken van Mount Magnet, Tom Price of Cooper Pedy. Zolang die 'outback' stadjes aan zee liggen zijn ze nog wel aardig inderdaad, maar in het binnenland is slechts leuk als toerist, om er te wonen, nee dank je. Gelukkig voor velen maken veel ondernemingen gebruik van fly in, fly out.

Afijn, het wordt een beetje offtopic: succes met je emigratie en maak er een mooie tijd van daar in Adelaide!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:43:59 #276
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110435054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:37 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

36 miljoen in 2050 toch? Dat gaat nog lukken ook als ze met 300.000 per jaar blijven groeien. :)

Hoewel ze dan vrees ik wel wat meer steden moeten laten groeien. De commute in de nieuwe suburbs van Perth begint echt te lang te worden. Ten zuiden van Mandurah bouwen ze nu, ben je toch een dik uur onderweg naar het CBD. Wellicht een kans voor stadjes als Bunbury, Geraldton, Albury etc ook flink te groeien? Het moet niet te uitgebreid worden, anders krijg je taferelen als in Dallas/Fort Worth. :)

Die groei zit zolang de miningboom aanblijft wel goed. Wel oppassen voor de Dutch dissease. In Melbourne loopt de werkloosheid nu hard, erg hard op. Arbeid is door de hoge dollarkoers te duur dus verplaatsen veel ondernemingen hun activiteiten overzees, de keerzijde van de miningboom. Al zal Andrew 'twiggy' Forrest er niet wakker van liggen. ;)
dat komt omdat er net zoals in nederland te veel mensen zijn die hetzelfde studeren. geloof mij maar, neem elke willekeurige technische studie op mbo of hbo nivo en je zit geramd. ook in nederland gaat steeds meer geautomatiseerd worden, dus ook in nederland ga je straks een leuke toekomst tegemoet als je met techniek uit de voeten kunt. waar jij het in melbourne over hebt is voornamelijk de retail sector. de service sector gaat nog wel goed, maar ik zou in ieder geval niet meer voor studierichtingen kiezen waar er al te veel van zijn. (het principe van vraag en aanbod werkt op de arbeidsmarkt precies hetzelfde!)

;)
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:47:38 #277
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110435154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:41 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Eens. Maar het kan altijd erger, de dorpjes op Cape York peninsula en Mt. Isa. Of wat te denken van Mount Magnet, Tom Price of Cooper Pedy. Zolang die 'outback' stadjes aan zee liggen zijn ze nog wel aardig inderdaad, maar in het binnenland is slechts leuk als toerist, om er te wonen, nee dank je. Gelukkig voor velen maken veel ondernemingen gebruik van fly in, fly out.

Afijn, het wordt een beetje offtopic: succes met je emigratie en maak er een mooie tijd van daar in Adelaide!
dankjewel! komt wel goed hoor. ik ben in ieder geval over één ding gerustgesteld: ik kan daar ook calvé pindakaas kopen! (en koopmans pannekoekenmix!)

8-)
biologisch natuurlijk!
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:50:42 #278
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110435294
Bazenwinkeltje is dat in Adelaide _O_
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_110445881
Vakantie geboekt. Rondreis Australië per vliegtuig. Eerst Melbourne, dan naar Alice springs en uluru, dan naar cairns om vervolgens de reis af te sluiten in Sydney. 3 weken lang :)
Anoniem
  woensdag 18 april 2012 @ 01:47:27 #280
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110470734
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:12 schreef Levitas het volgende:
Proficiat Loki! :)

Het is gezellig in Sydney zo te zien.. Zo`n 10 schietpartijen in nog geen 2 weken?
Een of andere oorlog tussen motorbendes ofzo :{ Mafkezen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 18 april 2012 @ 02:01:08 #281
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110470840
Adelaide lijkt me echt zo'n stad om met pensioen te gaan. Lekker rustig en allemaal van die wijngebeiden in de buurt :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110474167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:53 schreef shaderon het volgende:
Vakantie geboekt. Rondreis Australië per vliegtuig. Eerst Melbourne, dan naar Alice springs en uluru, dan naar cairns om vervolgens de reis af te sluiten in Sydney. 3 weken lang :)
Klinkt goed! Maar misschien is TRV daar een betere plek voor? :)
  woensdag 18 april 2012 @ 10:27:50 #283
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_110475077
Volgen jullie Aussie Rules Football? Mijn schoonfamilie is footy crazy en allemaal groot fan van de Essendon Bombers, dus een van mijn eerste nieuwe kledingstukken in Australië was een Bombers jersey :P

Best een leuk spelletje om te kijken.

Manlief kan het overigens niet uitstaan dat ik hem vorig seizoen ruim heb verslagen in de tipping competition, niet slecht voor een Hollandse dame met maar 2 seizoenen AFL achter de kiezen, lol ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 12:28:11 #284
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110479109
haha! jij hebt dus wel ballen hoor jongedame! vrouwlief is er niet zo weg van, maar ik vind het wel leuk. zij mag erg graag naar cricket kijken en dat vind ik dus echt doodsaai. dit zeg je natuurlijk niet hardop in australië, maar je denkt het wel, dus vandaar dat ik dit niet echt geschreven heb hoor. (it's only a figment of your imagination!)

:9

adelaide een stad om lekker met pensioen te gaan? jonge, als ik daar weer ben beloof ik dat ik wat plaatjes ga uploaden voor je. (jullie.) kunnen jij ook nog een keertje groen en geel van jaloezie worden over wat je allemaal moet missen!

:Y
biologisch natuurlijk!
  woensdag 18 april 2012 @ 12:29:10 #285
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110479146
nog meer spelfouten. mijn nederlands is echt kut geworden zeg!

_O-
biologisch natuurlijk!
  woensdag 18 april 2012 @ 13:39:36 #286
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_110482057
Hoe lang zit je al in Australië, barbiepappa? Mijn Nederlands is nu ruim 2 jaar al aan het afkalven, tenminste, vind ik zelf. Niet dat ik echt veel fouten maak, maar ik moet soms echt nadenken hoe ik een zin in elkaar zet of hoe een bepaald spreekwoord ook al weer ging!

Cricket vind ik ook maar saai, en ik snap er weinig van. M'n man moet de regels elk jaar opnieuw uitleggen en zelfs dan blijft maar de helft hangen. Och het is wel leuk als het op tv is - als achtergrond voor als ik aan het computeren ben, lol.

Ben je ooit naar een AFL wedstrijd geweest? De sfeer is altijd zo goed daar! Hier verbroedert sport nog echt, gaaf is dat :)
  woensdag 18 april 2012 @ 13:42:34 #287
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110482199
Beersnakes _O_
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  vrijdag 20 april 2012 @ 13:00:32 #288
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110557378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:39 schreef OzBunyip het volgende:
Hoe lang zit je al in Australië, barbiepappa? Mijn Nederlands is nu ruim 2 jaar al aan het afkalven, tenminste, vind ik zelf. Niet dat ik echt veel fouten maak, maar ik moet soms echt nadenken hoe ik een zin in elkaar zet of hoe een bepaald spreekwoord ook al weer ging!

Cricket vind ik ook maar saai, en ik snap er weinig van. M'n man moet de regels elk jaar opnieuw uitleggen en zelfs dan blijft maar de helft hangen. Och het is wel leuk als het op tv is - als achtergrond voor als ik aan het computeren ben, lol.

Ben je ooit naar een AFL wedstrijd geweest? De sfeer is altijd zo goed daar! Hier verbroedert sport nog echt, gaaf is dat :)
drie jaar, af en aan, op verschillende visa. ik ben nu weer terug in nederland voor een paar maanden. we zijn een paar maanden geleden getrouwd en hebben nu dus samen een partner visum aangevraagd en het ziet er wel positief uit voor ons. (fingers crossed!) ik begrijp nederlands nog steeds prima, maar het komt er zo af en toe allemaal best een beetje moeilijk uit?

ja, toen we nog in melbourne woonden wel. hier in adelaide draait het meer om cricket. ik ben zelf meer van bmx cross en mountainbiken, maar doe ik hier ook niet met 40 graden op m'n bolletje hoor! ja, mooi is dat hè? dat vind ik nou ook! zelfs een potje knokken verbroedert hier af en toe! ze zijn soms wel een beetje ruig hier in adelaide, maar ze geven elkaar altijd weer een hand, en zo hoort het ook.

heb onlangs op australia day nog meegedaan aan het wereld record met z'n allen in de oceaan dobberen op een opblaas slipper. was lachen joh! volgens mij hadden we het record van vorig jaar verbroken in adelaide, maar de rest van de steden zat een beetje met regen geloof ik. anyway, ik kan niet wachten om weer terug te gaan en dan eindelijk permanent te mogen blijven! (nog drie maandjes slapen waarschijnlijk!)

:)
biologisch natuurlijk!
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:30:17 #289
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110558669
AFL is vooral populair buiten NSW heb ik begrepen. Hier is het vooral NRL wat de klok slaat. Ik ben voor de Cronulla Sharks :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:13:50 #290
373036 barbiepappa
volleerd leegloper
pi_110559994
ik ben voor coopers bier.

_O-
biologisch natuurlijk!
  zaterdag 21 april 2012 @ 03:59:18 #291
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_110585469
In Queensland is AFL ook niet bijster populair, idd ook meer NRL. Al hebben ze hier sinds vorig jaar wel 2 AFL clubs sinds de Gold Coast Suns erbij zijn gekomen. Mijn schoonfamilie komt uit Victoria waar AFL zowat heilig is, dus vandaar die liefde voor de sport en in het bijzonder voor de Bombers.

Succes met je visumaanvraag barbiepappa, ben je in Nederland getrouwd? Ik was hier op een WHV en ben toen in Australië getrouwd, meteen het visum aangevraagd en na 7 maanden in de pocket. Als het goed is wordt het visum in oktober omgezet naar een permanent visa. Dan kan ik bij de politie gaan solliciteren :)
pi_110662297
Wat is volgens jullie beter om je tax terug te vragen, als je weer naar Nl gaat, via een bureau of gewoon zelf aanvragen? En als je vind dat het via een bureau beter is wil je dan erbij zeggen welk bureau goed is?

THNX

Zal het ook ff in de travel topic zetten.
pi_110662404
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 04:19 schreef balloetje het volgende:
Wat is volgens jullie beter om je tax terug te vragen, als je weer naar Nl gaat, via een bureau of gewoon zelf aanvragen? En als je vind dat het via een bureau beter is wil je dan erbij zeggen welk bureau goed is?

THNX

Zal het ook ff in de travel topic zetten.
Hmm, tax terugvragen, ja.. Daar heb ik ook nog wel een vraagje over:
Hoe werkt dat precies?

Ik heb laatst een spiegelreflexcamera hier gekocht en de verkoper zei dat als ik Australië verlaat, ik op het vliegveld mijn GST terug kan krijgen.
pi_110662429
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 05:30 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hmm, tax terugvragen, ja.. Daar heb ik ook nog wel een vraagje over:
Hoe werkt dat precies?

De ATO is je vriend.

quote:
Ik heb laatst een spiegelreflexcamera hier gekocht en de verkoper zei dat als ik Australië verlaat, ik op het vliegveld mijn GST terug kan krijgen.
TRS, geldt ook voor residents, niet alleen toeristen.
pi_110662463
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 06:02 schreef anarchitect het volgende:
TRS, geldt ook voor residents, niet alleen toeristen.
Thanks! Helaas geldt dit alleen voor producten die binnen 30 dagen voor het vertrek zijn gekocht. Tegen die tijd heb ik de camera zo`n 4-5 maanden. Jammer.. Geen ramp, maar zou mooi meegenomen zijn. Had anders $50 terug gekregen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 06:30:14 #296
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110707828
Gaan er nog mensen Two up spelen met ANZAC day morgen?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:31:00 #297
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_110708554
Misschien ga ik er wel naar kijken, omdat het grappig is hoe sommigen op kunnen gaan in een kop/munt spelletje... maar, fuck, wat is dat een vreemde traditie.
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:04:46 #298
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110709068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:31 schreef SlamD het volgende:
Misschien ga ik er wel naar kijken, omdat het grappig is hoe sommigen op kunnen gaan in een kop/munt spelletje... maar, fuck, wat is dat een vreemde traditie.
Beach Road hotel in Bondi staat blijkbaar volledig op z'n kop. Ben benieuwd...
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:37:57 #299
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_110709809
Geen two up spelen, wel de Anzac Day clash tussen Collingwood en Essendon kijken in m'n rood-zwarte uitdossing :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:40:18 #300
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110709883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:37 schreef OzBunyip het volgende:
Geen two up spelen, wel de Anzac Day clash tussen Collingwood en Essendon kijken in m'n rood-zwarte uitdossing :)
Bogan ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110924782
ANZAC day gemist i.v.m stage.. Heb die dag gewoon gewerkt :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')