abonnement Unibet Coolblue
pi_104124348
Ik tegen een groep gebruikers: 'Jullie moeten die applicatie echt een keer officieel aanvragen als applicatiegroep, zodat we hem op een correcte manier kunnen installeren (distribueren) en er tevens support op gegeven kan worden'.

Gebruikers, na vaak aandringen, tegen hun manager: 'We hebben echt snel die applicatie nodig als applicatiegroep, zodat we er support op kunnen krijgen.'.

Hun manager tegen hoofd IT: 'Die gebruikers hebben IT2 als applicatie snel nodig, en ook support hierop!'

Hoofd IT tegen de gene die over de applicaties gaat: 'De gebruikers hebben zo snel mogelijk IT2 nodig!'.

Applicatiegast samen met European support tegen mij: 'Die gebruikers hebben met spoed IT2 nodig, kan jij dit handmatig installeren?'.

:{
  dinsdag 8 november 2011 @ 17:53:48 #27
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_104128721
LOL
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_104143215
Altijd leuk bij die grote bedrijven, door veel lagen heen werken.
Kost een hoop geld en tijd.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:24:06 #29
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_104145773
Ja, bij dat soort bedrijven (het mijne valt er ook onder) wordt echt veeeel geld weggegooid door inefficiëntie.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_104147352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, bij dat soort bedrijven (het mijne valt er ook onder) wordt echt veeeel geld weggegooid door inefficiëntie.
Waar ik werk ook, alleen willen ze het zelf niet altijd inzien.
''Het is goed want we doen het al jaren zo.''
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 9 november 2011 @ 08:28:34 #31
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_104151287
Dat is de slechtste reden die er bestaat om iets op een bepaalde manier te doen. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_104151429
Welnee, als je iets al jaren op een bepaalde manier doet heeft het zich in de praktijk bewezen. Dat moet van alternatieven eerst nog maar eens blijken.
Mu!
  woensdag 9 november 2011 @ 08:43:38 #33
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_104151479
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:40 schreef SingleCoil het volgende:
Welnee, als je iets al jaren op een bepaalde manier doet heeft het zich in de praktijk bewezen. Dat moet van alternatieven eerst nog maar eens blijken.
Ik bedoel als dat de enige reden is dat je iets op een bepaalde manier doet terwijl het blijkbaar niet efficiënt is. o|O

En als ik dan voorbeelden noem als het feit dat bij ons de mails naar info@... worden uitgeprint en per interne post verzonden... :') Dat doen ze al jaren zo, maar ik kan nou niet zeggen dat dat zich in de praktijk heeft bewezen als een bijzonder goede of efficiënte werkwijze. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_104152010
Well, if it ain't broken don't try to fix it. Zo werkt het nu eenmaal met de evolutie van bedrijfsprocessen. Er zal ongetwijfeld ooit een goede reden geweest zijn om die email af te drukken (uitprinten vind ik een slecht woord :) ) en rond te sturen. Wellicht bestaat die reden nog - ik denk aan juridische eisen, postregistratie systeem, mensen zonder email, ooit een keer electronisch opgeslagen mails kwijtgeraakt, die dingen - en sommige van die redenen kunnen best nog wel actueel zijn, Het probleem is meestal dat veel mensen die oorspronkelijke motieven niet meer kennen. Efficiency is vaak niet het enige argument om een proces op een bepaalde manier uit te voeren.
Veel organisaties hebben ook andere prioriteiten dan het herzien van oude, maar goed werkende processen - de winst die ermee te behalen valt valt vaak in het niet bij de moeite en kosten die gepaard gaan met het opnieuw analyseren van de situatie, bedenken van een beter systeem en het invoeren daarvan. Bij de overheid zie je dat vaak heel duidelijk, maar in mijn ervaring gaat het bij bedrijven net zo vaak en net zo erg mis.
Daarbij komt dat de meeste mensen een enorm optimistische schatting maken van de daadwerkelijk inspanning die het kost om een bestaand systeem te vervangen en de keuze om tot herziening over te gaan dan ook vaak lichtzinnig genomen wordt.

Ik neem aan dat er bij jullie ook wel grotere problemen op te lossen zijn dan de afgedrukte emails :)
Mu!
pi_104155001
Gebruikster had een melding gemaakt dat een van dr pc's het niet goed meer deed, en dat na een reboot ze er niet meer in kwam.

Kom ik daar, en ik krijg inderdaad de melding dat de LDAP niet gevonden kan worden. Blijkt er geen netwerkkabel in de pc te zitten.

"Ja, die heb ik er even uitgehaald om in de telefoon te stoppen, zodat de nieuwe collega kan bellen".

En ook werkelijk niet snappen dat haar issues daar door komen. :{
pi_104155642
quote:
13s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gebruikster had een melding gemaakt dat een van dr pc's het niet goed meer deed, en dat na een reboot ze er niet meer in kwam.

Kom ik daar, en ik krijg inderdaad de melding dat de LDAP niet gevonden kan worden. Blijkt er geen netwerkkabel in de pc te zitten.

"Ja, die heb ik er even uitgehaald om in de telefoon te stoppen, zodat de nieuwe collega kan bellen".

En ook werkelijk niet snappen dat haar issues daar door komen. :{
Nou ja, die computer deed het toch nog toen ze de kabel er uit haalde? Kennelijk is die kabel dan niet nodig om de computer te laten werken..
pi_104155645
quote:
13s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gebruikster had een melding gemaakt dat een van dr pc's het niet goed meer deed, en dat na een reboot ze er niet meer in kwam.

Kom ik daar, en ik krijg inderdaad de melding dat de LDAP niet gevonden kan worden. Blijkt er geen netwerkkabel in de pc te zitten.

"Ja, die heb ik er even uitgehaald om in de telefoon te stoppen, zodat de nieuwe collega kan bellen".

En ook werkelijk niet snappen dat haar issues daar door komen. :{
_O-

Frustrerend he.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Admin woensdag 9 november 2011 @ 13:30:25 #38
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_104159137
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nou ja, die computer deed het toch nog toen ze de kabel er uit haalde? Kennelijk is die kabel dan niet nodig om de computer te laten werken..
Dat is inderdaad een hele normale redenering.

We doen als nerds wel vaak alsof niet-nerds achterlijk zijn, maar het is maar net waar je bekend mee bent. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_104159264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele normale redenering.

We doen als nerds wel vaak alsof niet-nerds achterlijk zijn, maar het is maar net waar je bekend mee bent. :)
Geloof me, deze dame in kwestie is achterlijk. Als je het besef hebt een kabel uit je PC te halen, en in een telefoon te stoppen, en vervolgens niet snapt waarom je PC niet werkt (en als ik druk opzoek ben naar de kabel wel weten te vertellen dat je de kabel er uit hebt getrokken voor het toestel), en dus echt niet snapt dat de kabel die er voor zorgt dat je telefoon het doet, er ook voor zorgt dat je PC het doet, en totaal niet begrijpt dat als je stekkers uit een PC trekt, deze wel eens op kan houden met werken, dan ben je wat mij betreft achterlijk.

Ik verwacht niet dat gebruikers hier volwaardige nerds zijn die volledig zelfredzaam qua IT zijn. Maar de link leggen tussen het verwijderen van een kabel, en het niet functioneren van de PC lijkt mij toch van een iets ander niveau.

Beetje alsof je met 50 tegen een boom rijdt, en dan verbaast zijn dat de auto stuk is!
pi_104169365
Waarom had je er niet voor gezorgd dat die nieuwe collega een werkende telefoon had? Altijd hetzelfde gezeik met ITjers: ze hebben hun zaakjes niet voor elkaar en als de gebruiker dan uiteindelijk zelf de boel maar oplost komen ze klagen dat je niet aan 'hun' apparatuur mag zitten :)
Mu!
  woensdag 9 november 2011 @ 18:25:40 #41
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_104169966
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:15 schreef SingleCoil het volgende:
Ik neem aan dat er bij jullie ook wel grotere problemen op te lossen zijn dan de afgedrukte emails :)
Het is een voorbeeldje, zeurpiet. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_104170105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:08 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom had je er niet voor gezorgd dat die nieuwe collega een werkende telefoon had?
Omdat HR nog geen aanvraag gedaan had. Wist ik veel dat er ineens een meisje daar zat :)

quote:
Altijd hetzelfde gezeik met ITjers: ze hebben hun zaakjes niet voor elkaar en als de gebruiker dan uiteindelijk zelf de boel maar oplost komen ze klagen dat je niet aan 'hun' apparatuur mag zitten :)
Nee hoor, zolang ik het heb neergezet/geinstalleerd, los ik het ook op :)
pi_104186045
Zaterdag mini-meet in Vagabond? :)
pi_104188353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:40 schreef SingleCoil het volgende:
Welnee, als je iets al jaren op een bepaalde manier doet heeft het zich in de praktijk bewezen. Dat moet van alternatieven eerst nog maar eens blijken.
Als je blijft doen wat je altijd al deed zul je krijgen wat je altijd al kreeg.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104188420
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:09 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Als je blijft doen wat je altijd al deed zul je krijgen wat je altijd al kreeg.
Ja, en wij willen meer dan we altijd kregen. *O*
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_104188639
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, en wij willen meer dan we altijd kregen. *O*
Dan moet je niet blijven doen wat je altijd al deed ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104188788
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:18 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dan moet je niet blijven doen wat je altijd al deed ;)
Dabedoelik. :P

Al valt het in zo'n groot bedrijf niet mee om dingen te veranderen. :') Vandaar ook dat ik daarnaast voor mezelf ben begonnen. Dan kan ik het lekker op mijn manier doen. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_104192532
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zaterdag mini-meet in Vagabond? :)
Gezellig!
Mu!
pi_104193051
Ja :) En aangezien Isegrim er niet is, mogen jullie mij vermaken :+
  Admin donderdag 10 november 2011 @ 09:47:33 #50
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_104193220
* Breuls doet een dansje
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')