quote: Op vrijdag 4 november 2011 18:38 schreef bouwesuperman het volgende:ik weet dat hier eerder een topic van is gemaakt maar mijne is veel beter
quote: Op vrijdag 4 november 2011 18:39 schreef Garisson72 het volgende:[..]het mijne of de mijne? of wist je het niet en koos je toen maar niks?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote: Op vrijdag 4 november 2011 18:37 schreef Marie30 het volgende:Nog erger: spreken zonder lidwoorden Ik zag meisje in bus.
quote: Op vrijdag 4 november 2011 19:51 schreef ZuidGrens het volgende:Waar slaat dat op dan?
quote: Op vrijdag 4 november 2011 19:56 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:[..]Ik denk met taalvervorming. Je ziet al dat mensen vaak dingen fout doen met lidwoorden/aanwijzende voornaamwoorden. Je hoort al (ligt eraan waar je woont) wel eens 'die meisje', 'deze mannetje' etc. Zo zie je maar weer dat 'het', 'dat', 'dit' enz. uit de taal sluipt. Ik denk dat het daardoor komt. Over 50 jaar hebben we een taal met één lidwoord (de), twee aanwijzende voornaamwoorden (die, deze) en taalconstructies die vandaag de dag incorrect zijn (beter als, als zijnde, hun gaan/hun doen/hun willen etc.)
quote: Op vrijdag 4 november 2011 20:06 schreef Dagonet het volgende:De meisjeHier in KLB.