abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:41:21 #51
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_104133480
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:01 schreef SeLang het volgende:
Robeco Roparco BonusSparen 2.40% --> 2.60%
Robeco Xcellent Sparen 2.60% --> 2.80%

Niet interessant imo, maar de rentes zijn wel gestegen dus die trend is nog even intact.
En de Roparco rente zonder voorwaarden is nog 2,1 %. :') Dat daar nog niet iedereen weg is.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 9 november 2011 @ 23:08:52 #52
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_104185341
Weet niet of helemaal goede topc is, maar volgens mij is er een probleempje met BankofScotland.

Probeerde kleine 2 uur geleden geld over te maken naar me normale rekening (SNS)..zou binnen een paar minute afgeschreven worden. Kijk zojuist weer: niks er vanaf.
Paar minuten geleden poging 2 en weer hetzelfde verhaal.

Anderen die dit tegen zijn gekomen?
Drugs are good mkay?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 november 2011 @ 23:57:11 #53
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_104187869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:08 schreef Party_P het volgende:
Weet niet of helemaal goede topc is, maar volgens mij is er een probleempje met BankofScotland.

Probeerde kleine 2 uur geleden geld over te maken naar me normale rekening (SNS)..zou binnen een paar minute afgeschreven worden. Kijk zojuist weer: niks er vanaf.
Paar minuten geleden poging 2 en weer hetzelfde verhaal.

Anderen die dit tegen zijn gekomen?
wat dacht je van even kijken of het de volgende werkdag verwerkt is?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_104192249
quote:
6s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:57 schreef Nizno het volgende:

[..]

wat dacht je van even kijken of het de volgende werkdag verwerkt is?
Dat is het gelukkig ook. Wel matig dat BoS zegt dat het binnen een paar minuten afgeschreven is, terwijl het in werkelijkheid meerdere (>3) uren is.
Drugs are good mkay?
  donderdag 10 november 2011 @ 12:02:06 #55
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104196971
Vraag (misschien al vaak gesteld maar ik vind dit topic net pas).

Een jaar terug wilde ik spaargeld overzetten naar MoneYou en Aegon vanwege de rente die ze gaven. Wel aangevraagd maar ik heb uiteindelijk geen geld overgezet (waarom weet ik niet meer). Maar hoe dan ook: de rente die ze gaven was toen hoog, maar binnen hele korte tijd druppelden de mailtjes binnen met 'deze rente wordt verlaagd'. :(

Mijn indruk was toen dat ze je eerst binnenhalen en dan vervolgens hun rente stelselmatig gaan verlagen. Waardoor je dus voor Jan Doedel al die moeite doet, want de concurrent staat inmiddels al weer hoger. Je zou bijna zeggen dat ze om de beurt hoog mogen staan, zodat iedereen z'n visjes kan binnenhalen.

Nu de rente stijgt wil ik weer gaan kijken of ik een hogere rente kan vangen dan die ik nu heb (2,7%). Maar wat als het wéér zo gaat als vorig jaar: eerst afsluiten, alles overzetten en vervolgens kukelt de rente naar beneden.

Wie heeft advies of tips? (in het geval dat ik geen deposito wil).
pi_104197398
quote:
5s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraag (misschien al vaak gesteld maar ik vind dit topic net pas).

Een jaar terug wilde ik spaargeld overzetten naar MoneYou en Aegon vanwege de rente die ze gaven. Wel aangevraagd maar ik heb uiteindelijk geen geld overgezet (waarom weet ik niet meer). Maar hoe dan ook: de rente die ze gaven was toen hoog, maar binnen hele korte tijd druppelden de mailtjes binnen met 'deze rente wordt verlaagd'. :(

Mijn indruk was toen dat ze je eerst binnenhalen en dan vervolgens hun rente stelselmatig gaan verlagen. Waardoor je dus voor Jan Doedel al die moeite doet, want de concurrent staat inmiddels al weer hoger. Je zou bijna zeggen dat ze om de beurt hoog mogen staan, zodat iedereen z'n visjes kan binnenhalen.

Nu de rente stijgt wil ik weer gaan kijken of ik een hogere rente kan vangen dan die ik nu heb (2,7%). Maar wat als het wéér zo gaat als vorig jaar: eerst afsluiten, alles overzetten en vervolgens kukelt de rente naar beneden.

Wie heeft advies of tips? (in het geval dat ik geen deposito wil).
Wanneer je spaarrente variabel is, betekent het dus dat het niet vast staat voor een X-periode en heb je dus alle vrijheid op van bank naar bank te hoppen wanneer je elders hogere rente krijgt.

Kost even wat moeite, maar dat moet je er dan maar voor over hebben.

MoneYou is een kutclub, dat ben ik met je eens.......... en als Aegon :r failliet gaat, hang ik de vlag uit. Wegwezen daar !!
pi_104197514
quote:
Vraag (misschien al vaak gesteld maar ik vind dit topic net pas).

Een jaar terug wilde ik spaargeld overzetten naar MoneYou en Aegon vanwege de rente die ze gaven. Wel aangevraagd maar ik heb uiteindelijk geen geld overgezet (waarom weet ik niet meer). Maar hoe dan ook: de rente die ze gaven was toen hoog, maar binnen hele korte tijd druppelden de mailtjes binnen met 'deze rente wordt verlaagd'. :(

Mijn indruk was toen dat ze je eerst binnenhalen en dan vervolgens hun rente stelselmatig gaan verlagen. Waardoor je dus voor Jan Doedel al die moeite doet, want de concurrent staat inmiddels al weer hoger. Je zou bijna zeggen dat ze om de beurt hoog mogen staan, zodat iedereen z'n visjes kan binnenhalen.

Nu de rente stijgt wil ik weer gaan kijken of ik een hogere rente kan vangen dan die ik nu heb (2,7%). Maar wat als het wéér zo gaat als vorig jaar: eerst afsluiten, alles overzetten en vervolgens kukelt de rente naar beneden.

Wie heeft advies of tips? (in het geval dat ik geen deposito wil).
Helemaal geen gekke vraag hoor!

Eigenlijk moet je elke maand kijken of je nog goed zit, dit geldt voor iedereen. Genoeg vergelijkingssites en dit kost je max 5 min.

Mocht je hier nou geen zin in hebben dan kan ik zeggen dat Bank of Scotland (geen DNB bankvergunning) en Centraal Beheer het afgelopen jaar steevast in de top 3 hebben gestaan.
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
  donderdag 10 november 2011 @ 12:25:03 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104197851
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb wat verder gesnuffeld en denk dat ik beter een deposito-spaarvorm kan nemen. Dus ik kom nu in de deposito-hoek terecht.

Dat is niet moeilijk uitzoeken via Independer, maar ik heb er wel een vraag over: als ik nu de hoogste pak van 3,55% in mijn geval, hoe groot is de kans dat ook de deposito-rentes flink gaan stijgen in pakweg, 1 á 2 jaar?
pi_104198136
quote:
Dat is niet moeilijk uitzoeken via Independer, maar ik heb er wel een vraag over: als ik nu de hoogste pak van 3,55% in mijn geval, hoe groot is de kans dat ook de deposito-rentes flink gaan stijgen in pakweg, 1 á 2 jaar?
Misschien flauw maar, dat weet niemand. Anders was je namelijk poepie rijk en zat je niet op dit forum.
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_104198527
Je kan er natuurlijk wel over speculeren: momenteel is de inflatie zo'n 3%, gelijk aan de hoogste spaarrente, de ECB-rente ligt veel lager, zo'n 2% onder de inflatie, terwijl (hoorde ik pas op RTL) het lange termijn gemiddelde 2% boven de inflatie ligt.
M.a.w. rentes worden nu kunstmatig laag gehouden, gezien de huidige staat van de economie zou het dus vele procenten hoger moeten zijn.
censuur :O
  donderdag 10 november 2011 @ 12:47:59 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104198607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan er natuurlijk wel over speculeren: momenteel is de inflatie zo'n 3%, gelijk aan de hoogste spaarrente, de ECB-rente ligt veel lager, zo'n 2% onder de inflatie, terwijl (hoorde ik pas op RTL) het lange termijn gemiddelde 2% boven de inflatie ligt.
M.a.w. rentes worden nu kunstmatig laag gehouden, gezien de huidige staat van de economie zou het dus vele procenten hoger moeten zijn.
Ahhh oké, dit bedoelde ik. Dat ze nu door de economie dus laag worden gehouden, maar anders hoger zouden zijn. Ik snap 'm ^O^

Ik weet genoeg, ik ga overstappen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 10 november 2011 @ 13:42:31 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104200309
quote:
5s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraag (misschien al vaak gesteld maar ik vind dit topic net pas).

Een jaar terug wilde ik spaargeld overzetten naar MoneYou en Aegon vanwege de rente die ze gaven. Wel aangevraagd maar ik heb uiteindelijk geen geld overgezet (waarom weet ik niet meer). Maar hoe dan ook: de rente die ze gaven was toen hoog, maar binnen hele korte tijd druppelden de mailtjes binnen met 'deze rente wordt verlaagd'. :(

Mijn indruk was toen dat ze je eerst binnenhalen en dan vervolgens hun rente stelselmatig gaan verlagen. Waardoor je dus voor Jan Doedel al die moeite doet, want de concurrent staat inmiddels al weer hoger. Je zou bijna zeggen dat ze om de beurt hoog mogen staan, zodat iedereen z'n visjes kan binnenhalen.

Nu de rente stijgt wil ik weer gaan kijken of ik een hogere rente kan vangen dan die ik nu heb (2,7%). Maar wat als het wéér zo gaat als vorig jaar: eerst afsluiten, alles overzetten en vervolgens kukelt de rente naar beneden.

Wie heeft advies of tips? (in het geval dat ik geen deposito wil).
Op deze site houden ze per rekening een trackrecord bij van de rente en kun je zien hoe ze gemiddeld presteerden tov van de top. Maar verder valt het moeilijk te voorspellen hoelang een bank vooraan blijft lopen met rente.

Overigens kun je prima een hele zooi rekeningen aanhouden met maar ¤1 erop en je geld verplaatsen als de rente op die speciefieke rekening weer goed wordt. Zo had ik bijvoorbeeld AT Bank nog liggen van een paar jaar geleden en toen ze de rente onlangs op 3% zetten heb ik er weer geld naartoe gestuurd.

Er zijn momenteel ook redelijke deals kwa depositos te krijgen als je zeker weet dat je het geld niet nodig gaat hebben (al zou ik nu geen lange looptijden nemen)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104200696
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:41 schreef Bayswater het volgende:

[..]

En de Roparco rente zonder voorwaarden is nog 2,1 %. :') Dat daar nog niet iedereen weg is.
Opzeggen van oudere rekeningen bij Robeco/Aegon vond ik best lastig, paar jaar geleden geprobeerd maar toen kreeg ik het niet voor elkaar :D. Heb uiteindelijk maar alles teruggeboekt en dan blijft er vaak een rentebijschrijving op de rekening staan. Paar weken terug hebben ze 2/3 rekeningen opgeheven en het openstaande saldo (centenwerk) overgemaakt naar de tegenrekening *O*.
Get it and Bet it
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 10 november 2011 @ 14:51:37 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104202510
Aegon eigen stijl heb ik nu geloof ik ruim 2 jaar lopen. Ze zijn momenteel niet meer de hoogste (ik krijgt 2,85% ofzo) maar gemiddeld over die hele periode hebben ze wel bijna altijd aan de bovenkant van het veld gezeten.

Ik zou een rekening niet snel opzeggen, gezien de moeite die je hebt gedaan om hem te openen. Een (bijna) lege rekening open houden kost je niets en op een bepaald moment kan de rente plotseling weer goed zijn als ze geld nodig hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104211105
Ik ben ook nieuw hier, maar ik heb een vraagje over de renteberekeningen. SeLang had laatst nog een formule afgeleid om de breakeven te bepalen van de renteloze dagen. Nu weet ik dat de hoeveelheid renteloze dagen per bank verschilt.

Maar mijn vraag is eigenlijk: wordt rente wel op dagelijkse basis aangerekend? Dat vind ik namelijk niet in de voorwaarden van spaarrekeningen. Als AT een rente aanbiedt van 3%, betekent dat, dat ze eigenlijk een rente van ~0,00829% per dag aanbieden?

Indien dat het geval is, zouden wij dus méér dan 3% rente op jaarbasis krijgen in een schrikkeljaar? :P
pi_104211272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:35 schreef NBE322 het volgende:
Ik ben ook nieuw hier, maar ik heb een vraagje over de renteberekeningen. SeLang had laatst nog een formule afgeleid om de breakeven te bepalen van de renteloze dagen. Nu weet ik dat de hoeveelheid renteloze dagen per bank verschilt.

Maar mijn vraag is eigenlijk: wordt rente wel op dagelijkse basis aangerekend? Dat vind ik namelijk niet in de voorwaarden van spaarrekeningen. Als AT een rente aanbiedt van 3%, betekent dat, dat ze eigenlijk een rente van ~0,00829% per dag aanbieden?

Indien dat het geval is, zouden wij dus méér dan 3% rente op jaarbasis krijgen in een schrikkeljaar? :P
De rente is op jaarbasis. In een schrikkeljaar is het dus over een dag extra verdeeld. De opgebouwde rente wordt per dag berekend.

Die 3% op jaarbasis is een effectieve rente. Er zijn ook banken die per maand of kwartaal de rente bijschreven. De rente is dan iets lager en wordt nominale rente genoemd. Door rente-op-rente kom je uiteindelijk wel aan de 3% effectieve rente.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104212531
Bedankt voor je antwoord.

Leuk dat je mij aan de rentebetalingsfrequentie herinnert - als rente vaker dan 1 keer per jaar wordt uitbetaald gaat de nominale rente per termijn omlaag (ofja, lager dan de effectieve rente gedeeld door het aantal termijnen). Daarmee gaat de dagrente dus ook lager zitten.

Maar bij het overstappen van bank naar bank zijn het die enkele rentedagen die een rol spelen, dus zou je bij de breakeven-analyse van het overstappen gebruik moeten maken van de nominale dagrentes, en niet met de effectieve jaarrentes.

Klopt mijn redenering? :P
pi_104238137
Ik heb de indruk dat de intresten op Nederlandse spaarrekeningen hoger liggen dan in Belgie.
Kan ik vanuit Belgie hier ook aan meedoen? En, hoe zit het dan met de 15% roerende voorheffing in Belgie? Of wordt er in Nederland onmiddellijk aan de bron afgehouden?
Dank U.
pi_104238480
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:06 schreef christel7 het volgende:
Ik heb de indruk dat de intresten op Nederlandse spaarrekeningen hoger liggen dan in Belgie.
Kan ik vanuit Belgie hier ook aan meedoen? En, hoe zit het dan met de 15% roerende voorheffing in Belgie? Of wordt er in Nederland onmiddellijk aan de bron afgehouden?
Dank U.
De wat?
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 11 november 2011 @ 11:14:25 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104238590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:06 schreef christel7 het volgende:
Ik heb de indruk dat de intresten op Nederlandse spaarrekeningen hoger liggen dan in Belgie.
Kan ik vanuit Belgie hier ook aan meedoen? En, hoe zit het dan met de 15% roerende voorheffing in Belgie? Of wordt er in Nederland onmiddellijk aan de bron afgehouden?
Dank U.
De Nederlandse spaarmarkt is concurrerender dan de Belgische. Ik heb in België gewoond en had toen bijna al mijn spaargeld in Nederland staan. In Nederland wordt geen bronbelasting ingehouden en de Belgische fiscus ging er in die tijd (ca 10 jaar geleden) niet achteraan. Officieel moet je het wel opgeven natuurlijk.

Of de bank jou als Belg accepteert dat weet ik niet. De meesten hebben als eis dat je in Nederland woont maar misschien niet allemaal. Als je iemand kent of familie hebt in NL dan kun je daar bij veel banken wel omheen met een Nederlands postadres. Als je eenmaal je passcodes hebt verplaats je het adres dan naar België. Dat gaat niet bij alle banken maar wel bij sommigen.

Btw: je moet eerst zorgen dat je een Nederlandse tegenrekening hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104240172
Hoe zit het eigenlijk met de rentes in de rest van de eurozone? Het lijkt mij bijvoorbeeld dat de spaarmarkt in Duitsland of Oostenrijk best nóg concurrerender zou kunnen zijn dan de Nederlandse.
pi_104244126
Interessante vraag!!! Ben even aan het googlen geslagen en kwam dit tegen.

Conclusie: Nederlandse spaarmarkt is concurrerend door een relatief spaartekort:

Zie hier het onderzoek.

Zie hier een publicatie
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_104244936
Waarvoor dank Selang.
Blijkbaar geeft de Nederlandse bank effectief aan de Belgische fiskus de rente door, dus moet je wel melden op de belastingsaangifte....15% voorheffing en 8% gemeentebelasting.....winst gaat zo vlot verloren....en allicht met di Rupo een verhoging van voorheffing naar 20%.
Dan kan het geld, met de huidige rente, beter onder de matras!-)-)-)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 11 november 2011 @ 15:02:07 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104247252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:05 schreef christel7 het volgende:
Waarvoor dank Selang.
Blijkbaar geeft de Nederlandse bank effectief aan de Belgische fiskus de rente door, dus moet je wel melden op de belastingsaangifte....15% voorheffing en 8% gemeentebelasting.....winst gaat zo vlot verloren....en allicht met di Rupo een verhoging van voorheffing naar 20%.
Dan kan het geld, met de huidige rente, beter onder de matras!-)-)-)
Ach, het is nog altijd beter dan het Nederlandse systeem waar je momenteel >40% belasting betaalt. (ca 2,9% rente min 1,2% vermogensbelasting).

Je kunt natuurlijk ook in Engeland gaan wonen en je geld in Nederland op de bank zetten. 0% belasting, 100% legaal *)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:22:14 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104253064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:02 schreef SeLang het volgende:
Je kunt natuurlijk ook in Engeland gaan wonen en je geld in Nederland op de bank zetten. 0% belasting, 100% legaal *)
Betaal je dan helemaal geen vermogensbelasting? Waar zit dat in: ben je niet belastingplichtig in Nederland? Of blijft het onder je heffingskorting?
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')