abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 november 2011 @ 15:58:10 #26
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103877532
quote:
9s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:01 schreef Kreator het volgende:
Ik ben echt geen goede aquariumhouder. Ik heb em nu sinds mei en ik wil alles weer omgooien omdat het anders moet. Dat ga ik uiteraard niet doen, maar het jeukt enorm om het mooier en beter en opnieuw te gaan doen.
Sommige details storen me als ik er naar kijk.
(enige dat me echt tegenhoudt is het feit dat ik 's werelds slechtste vissenvanger ben)
Ik ben er anders ook niet echt geweldig in :D

Ik zit een beetje te twijfelen wat ik met mijn oude bak doe. Er zitten nu net 10 garnaaltjes in en een paar tetra's, maar de bak is best redelijk vies. Zit gewoon veel rommel in door de tijd erin geslopen.
Maar volgens mij vinden die garnaaltjes het wel prima. Die zie ik de hele dag lekker bezig en sinds ik ze heb zijn de planten ook ietsje groener geworden omdat er wat vuil vanaf is. Dus wat zal ik doen.....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 2 november 2011 @ 16:02:11 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103877689
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:22 schreef betyar het volgende:

[..]

Lijkt haast wel een natuurlijke drang om een steeds grotere bak te willen.
Het is net als met een auto.
Als je eenmaal een BMW 5 serie hebt wil je ook niet meer in een Peugeot 107 rijden ;)

Maar hoe groter, hoe mooier je het kunt maken. Wel een beetje afhankelijk van de vissen natuurlijk. Die garnaaltjes zou ik niet in een 300 liter bak hoeven hebben. Dan vind je ze nooit meer terug :P

Ik vind het niet slecht om met een kleine bak te beginnen. Die zijn in de regel moeilijker te houden dus als je dat kunt, is een grote bak een eitje :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 november 2011 @ 16:22:45 #28
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103878606
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:02 schreef Komakie het volgende:

Ik vind het niet slecht om met een kleine bak te beginnen. Die zijn in de regel moeilijker te houden dus als je dat kunt, is een grote bak een eitje :)
Toch had ik nooit 1 probleem in mijn 25 liter bak (geen alg, geen sterfte, geen gekke dingen) en in mijn 325 liter bak bijna alleen maar ellende.
  woensdag 2 november 2011 @ 17:15:49 #29
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103881397
Heb een splinternieuwe Juwel Record 800 besteld. 112 euro incl. verzenden is toch niet duur wel?

Nu alleen kijken voor een bijpassend meubel. Iemand een tip iets van ikea ofzo waar deze 80cm bak mooi stevig op staat? Vind het meubel wat je ervoor kan krijgen van juwel zelf maar beetje goedkoop uitzien voor die 85 euro. Tenminste het is maar van dat neppe hout wat zo afbreekt.
pi_103881692
ikea meubels zijn niet beter dan een juwelmeubel. is hetzelfde samengeperste hout.
juwel kastjes passen wel precies. ik zou wel kiezen voor iets met een kastje en niet alleen zo'n pilaar. dan kan daar alle zooi in.

mijn aquarium staat op 2 ikea nachtkastjes. die heb ik extra verstevigd maar achteraf had ik ook nog iets op de bovenkant moeten leggen tegen het vocht.

[ Bericht 21% gewijzigd door loecje op 02-11-2011 19:25:17 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 18:53:55 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103885296
Ik vind toch over het algemeen de meubels die erbij horen wel het mooiste. Andere meubelen passen precies niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103888575
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ligt eraan hoe die lek is.. De kitrand, of gebroken glas?
Soms is kit en glas nog te vervangen/repareren, en soms kun je een glasplaat over het glas lijmen. Maargoed, dan moet de bak helemaal leeg..
op twee punten is de kitrand lek. Hij word binnenkort opnieuw gekit
  woensdag 2 november 2011 @ 20:58:32 #33
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103891959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:58 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

op twee punten is de kitrand lek. Hij word binnenkort opnieuw gekit
Kun je makkelijk zelf doen.
  woensdag 2 november 2011 @ 23:37:18 #34
92409 Twinky
Little star.
pi_103900894
ik heb even mijn best gedaan en een mooi filmpje gemaakt van mijn beestjes! Op het moment van filmen stond de pomp even uit en ik merkte dat de brigittae veel meer aan het klitten waren (zoals in het filmpje helemaal in de hoek), dat doen ze normaal nooit.
Het valt me sowieso op dat ze best bleek blijven, er zijn er één of twee al best rood maar de rest niet zo... hoe komt dat? Ik weet ook niet hoeveel eten ze eigenlijk moeten hebben! Het zinkt altijd best snel naar de bodem en dan komt de rest van de aquariumvreters eraan, dus meestal geef ik een klein beetje en dan een paar minuten later nog een beetje. In het filmpje was het wel vijf van zulke kleine beetjes. :P Maar hoeveel moeten ze eigenlijk?

  woensdag 2 november 2011 @ 23:38:47 #35
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103900961
Ben nu aan het kijken voor Decoratie. Je kan van die wanden kopen, is dat iets? Ziet er wel mooi uit. Vind zo'n poster op de achterkant zo cheap uitzien.

Ook een scheepswrak of vliegtuigwrak lijkt me wel mooi om erin te zetten.
  donderdag 3 november 2011 @ 01:50:43 #36
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103904676
Messina, hoe staat het er nu voor?

Je kunt me niet kwalijk nemen dat ik niet twee topics ga teruglezen maar ben benieuwd hoe het met jouw aquarium gaat.


Ik word een beetje naar van het lezen over lekkages hier. Volgens mij moet mijn bak namelijk ook opnieuw gekit worden na ruim twee jaar. :{ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103904745
quote:
5s.gif Op donderdag 3 november 2011 01:50 schreef Staal het volgende:
Messina, hoe staat het er nu voor?

Je kunt me niet kwalijk nemen dat ik niet twee topics ga teruglezen maar ben benieuwd hoe het met jouw aquarium gaat.


Ik word een beetje naar van het lezen over lekkages hier. Volgens mij moet mijn bak namelijk ook opnieuw gekit worden na ruim twee jaar. :{ .

Nog een weekje, als het lekker snel gaat.
Nog vier weken, als het niet lekker snel gaat.

Na twee jaar al kitten? Lijkt me niet helemaal de bedoeling dat de kit er dan al de brui aan geeft...

En nu snel naar bed, lees morgen wel weer bij ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 3 november 2011 @ 02:12:30 #38
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103904789
Ik hoop op een weekje en dat je dan weer kunt indraaien. Hopelijk heb je genoeg aquariumwater in de andere bakjes en hoeft dit niet.
Maar wel een aardig gedonder al met al. Het duurt echt al weken.

Trustens, ik ga trouwens ook maffen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 3 november 2011 @ 08:41:18 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103906052
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:38 schreef egelhond het volgende:
Ben nu aan het kijken voor Decoratie. Je kan van die wanden kopen, is dat iets? Ziet er wel mooi uit. Vind zo'n poster op de achterkant zo cheap uitzien.

Ook een scheepswrak of vliegtuigwrak lijkt me wel mooi om erin te zetten.
Je kunt een achterwand ook zelf maken van PUR,tegellijm, acrylverf en epoxyhars. Met vaak verbazend mooie creaties.
pi_103909082
zo'n 3d achterwand is mooi. maar in een klein aquarium vind ik het zonde van de ruimte.
gewoon een zwarte achtergrond (verf, karton enz). dat geeft diepte en met planten/hout ervoor zie je je achtergrond toch amper.
  donderdag 3 november 2011 @ 13:53:00 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103913686
Btw ik heb zo'n Iglo'tje als plantje, maar daar zit een plastich dingetje overheen (ook te zien op het plaatje van het aquarium van Maria 2.0 )
Moet dat plastic er overheen blijven zitten? Want plantje moet ook groeien lijkt me :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103913952
als het mos is dan is het juist de bedoeling omdat het mos daar mooi omheen kan groeien.
als het zo'n bakje is:

dan moet je deze wel verwijderen. en ook de watten(ben de naam ff kwijt) die eromheen zitten.
  donderdag 3 november 2011 @ 15:30:10 #43
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103916607
Is er een site waarop staat hoe je zelf een wand kan maken? Is wel leuk om te doen, en die wanden kosten een vermogen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 november 2011 @ 15:43:02 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103917019
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:30 schreef egelhond het volgende:
Is er een site waarop staat hoe je zelf een wand kan maken? Is wel leuk om te doen, en die wanden kosten een vermogen.
Toevallig zat ik er nét naar te kijken.

http://www.cichlidenkwekers.nl/aquarium-achterwand/
Hier veel voorbeelden en verhalen: http://aquarium.mriweb.nl/bouwers.php

Die is wel vrij uitgebreid.

ik heb overigens zelf besloten om pas bij een verhuizing (wil volgend jaar verhuizen) alles anders te gaan doen. Dan maak ik ook zelf een achterwand. Als toch alles leeg moet, dan liever bij een noodzakelijke verhuizing.
  donderdag 3 november 2011 @ 15:58:09 #45
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103917547
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:30 schreef egelhond het volgende:
Is er een site waarop staat hoe je zelf een wand kan maken? Is wel leuk om te doen, en die wanden kosten een vermogen.
Wees creatief. Tempex en PUR vormen vaak samen de basis, daarna gebruik je tegellijm om de PUR en tempex te "plamuren" de gedroogde tegellijm schilder je in de gewenste kleur. Dan gebruik je vervolgens epoxy om de boel te "sealen", de epoxy kun je eventueel met zand bestrooien.
  donderdag 3 november 2011 @ 22:27:01 #46
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103936963
Oke thanks! Hier kan ik wel wat mee. Ga morgen eens ff kijken of ik nog ergens tempex kan vinden. Damn heb net een heleboel weggegooid!
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:55:08 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103965108
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:02 schreef loecje het volgende:
als het mos is dan is het juist de bedoeling omdat het mos daar mooi omheen kan groeien.
als het zo'n bakje is:
[ afbeelding ]
dan moet je deze wel verwijderen. en ook de watten(ben de naam ff kwijt) die eromheen zitten.
Staalwol toch?
Nee het zijn niet van die bakjes. Ik weet ff niet zo goed hoe ze heten, maar het is een soort mos en volgens mij moet het bakje er gewoon omheen blijven dus komt goed :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103965240
bij mos zou ik het eromheen laten ja.
dan kan je het geheel makkelijk uit het aquarium tillen om te snoeien.
ik heb mijn javamos om een steen gebonden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:04:54 #50
92409 Twinky
Little star.
pi_103965441
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:37 schreef Twinky het volgende:
ik heb even mijn best gedaan en een mooi filmpje gemaakt van mijn beestjes! Op het moment van filmen stond de pomp even uit en ik merkte dat de brigittae veel meer aan het klitten waren (zoals in het filmpje helemaal in de hoek), dat doen ze normaal nooit.
Het valt me sowieso op dat ze best bleek blijven, er zijn er één of twee al best rood maar de rest niet zo... hoe komt dat? Ik weet ook niet hoeveel eten ze eigenlijk moeten hebben! Het zinkt altijd best snel naar de bodem en dan komt de rest van de aquariumvreters eraan, dus meestal geef ik een klein beetje en dan een paar minuten later nog een beetje. In het filmpje was het wel vijf van zulke kleine beetjes. :P Maar hoeveel moeten ze eigenlijk?

iemand nog een idee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')