abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:26:06 #1
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103828461
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:00 schreef dribbel79 het volgende:
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Bammie, van Dribbel79


En Joep, van Dribbel79


Klef koppel van Livelink


Tamina en Perry, van MariaEtcetera


De nijnen van Nonneke hadden het een beetje warm


Die van dE_Danoontjepower ook


Snoopy, van Mosterd.


Het Babyfacekonijn, van RacerDKB


WC konijntjes van douche-eendje


Hummel en Gommie, van dutchdevil en oCe


Molly, van Guppyfriend


Noppes, van Miffy1


Snoetje (links), van Miffy1


Vorig topic:
[centraal]Konijnentopic met foto's! #16 Nijn bij Janies & andere nijns

[ Bericht 0% gewijzigd door dribbel79 op 03-11-2011 12:48:00 ]
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:41:38 #2
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103828884
Zoals jullie zien de vrijheid genomen om een nieuw topic te maken, geen idee of het er een beetje uitziet??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 13:42:30 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_103828910
Zeker wel :) die laatste foto mag er alleen wel uit, de date met Roy werd niks...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103829122
Een konijn kan met dit weer buiten staan? De gehele winter door?
Buren van mij hebben een konijn, kei ziellig alleen. Staat in de tuin op tegels en kan daardoorheen lopen maar nergens is gras. :') Ik vind het belachelijk maar goed, als dit geen benarde situatie voor een konijn is zal ik er niks aan doen...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:04:26 #5
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103829519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Zeker wel :) die laatste foto mag er alleen wel uit, de date met Roy werd niks...
Check...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:16:59 #6
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_103831660
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:50 schreef Tamashii het volgende:
Een konijn kan met dit weer buiten staan? De gehele winter door?
Buren van mij hebben een konijn, kei ziellig alleen. Staat in de tuin op tegels en kan daardoorheen lopen maar nergens is gras. :') Ik vind het belachelijk maar goed, als dit geen benarde situatie voor een konijn is zal ik er niks aan doen...
konijnen kunnen prima het hele jaar buiten, die krijgen vanzelf een wintervacht, ze moeten natuurlijk wel een wind/waterdicht (nacht)hok hebben. (dus iets waar ze droog en uit de wind kunnen slapen of zitten als ze willen)
mijn konijnen hebben ook geen gras om op te zitten/lopen, het overdekte deel ligt hemparade (hennepvezel) en het open stuk ren liggen tegels (dan blijven de nagels ook kort, en in de zomer liggen ze er graag op omdat die een stuk koeler zijn)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:25:22 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103831908
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Zeker wel :) die laatste foto mag er alleen wel uit, de date met Roy werd niks...
Ga je nog een keer daten?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:20:52 #8
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_103839723
Correctie op de OP: het is Hummel en Gommie, niet Hommel en Gomme :) En de kleine is Gommie en de grote is Hummel :P
pi_103839791
Klopt sowieso niks van de OP.
Geen eens alle konijnen van iedereen staan erin hier.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 18:24:31 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_103839861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:25 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Ga je nog een keer daten?
Als we merken dat ze eenzaam is, meteen! Maar ze heeft op niet mis te verstane wijze laten merken dat ze niet gediend was van een nieuw vriendje :@ Molly is een beetje contactgestoord, denken we wel eens... Ze is gevonden als dumpkonijn en het lijkt wel of ze het gewoon niet snapt, delen... Ze werd echt een territoriaal monster!

Voorlopig blijft ze alleen dus, tenzij ze anders aangeeft. Maar zolang ze nog als een volslagen debiel door de kamer binkiet :)

Ik vind het zelf wel jammer hoor, 2 konijnen is leuker dan één :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 18:25:26 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_103839899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:22 schreef Miniem het volgende:
Klopt sowieso niks van de OP.
Geen eens alle konijnen van iedereen staan erin hier.
Nou ja zeg :') dat komt omdat het de oude OP is. Kan toch gewoon worden aangepast?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103839936
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja zeg :') dat komt omdat het de oude OP is. Kan toch gewoon worden aangepast?
Daarom zeg ik het.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 18:28:27 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_103840028
Voor mobiele gebruikers, zoals ik, is het wel fijn dat er niet teveel foto's in de OP staan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:32:02 #14
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_103840224
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja zeg :') dat komt omdat het de oude OP is. Kan toch gewoon worden aangepast?
Inderdaad, vandaar ook mijn kleine correctie :)

@Guppyfriend: ik denk dat het bij Molly aan het ras/type konijn ligt ;) Hummel was ook vreselijk toen haar vriendinnetje was overleden en we haar met Gommie wilden koppelen. Maar het is allemaal goed gekomen gelukkig.
pi_103840775
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als we merken dat ze eenzaam is, meteen! Maar ze heeft op niet mis te verstane wijze laten merken dat ze niet gediend was van een nieuw vriendje :@ Molly is een beetje contactgestoord, denken we wel eens... Ze is gevonden als dumpkonijn en het lijkt wel of ze het gewoon niet snapt, delen... Ze werd echt een territoriaal monster!

Voorlopig blijft ze alleen dus, tenzij ze anders aangeeft. Maar zolang ze nog als een volslagen debiel door de kamer binkiet :)

Ik vind het zelf wel jammer hoor, 2 konijnen is leuker dan één :@
Klinkt als Snoopy, maar ze wordt ook steeds socialer nu sinds Penny & Gustav (de kat) erbij zijn. Contactgestoord blijft ze, maar in een stuk mindere mate als voorheen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:04:09 #16
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103845200
Dan mag een ander het aanpassen over 7 pag's, ik ben nieuw hier ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:55:08 #17
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103851841
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:04 schreef dribbel79 het volgende:
Dan mag een ander het aanpassen over 7 pag's, ik ben nieuw hier ;)
Ik vind het prima gedaan hoor! Aanpassen kan de volgende keer ook :)
Trouwens leuke foto's van je nieuwe nijnen, had het nog niet kunnen zeggen in het vorige topic.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 2 november 2011 @ 11:57:41 #18
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103869409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:20 schreef dutchdevil het volgende:
Correctie op de OP: het is Hummel en Gommie, niet Hommel en Gomme :) En de kleine is Gommie en de grote is Hummel :P
aangepast
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 2 november 2011 @ 11:58:30 #19
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103869431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Voor mobiele gebruikers, zoals ik, is het wel fijn dat er niet teveel foto's in de OP staan.
heb een PM gestuurd naar een moderator om te zien of de foto geresized kunnen worden, of dat hij een andere kekke oplossing heeft...wordt vervolgd!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 2 november 2011 @ 11:59:21 #20
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103869458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:22 schreef Miniem het volgende:
Klopt sowieso niks van de OP.
Geen eens alle konijnen van iedereen staan erin hier.
dan kan jij mooi alle users zoeken en een foto van hun konijnen vragen, dan werk ik alles wel bij :W
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 2 november 2011 @ 17:46:23 #21
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_103882644
Mijn nijn heeft de aardappelzak te pakken gekregen..... :')
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
  woensdag 2 november 2011 @ 18:06:51 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103883425
Ik vind mijn mormels nog steeds mooi op de foto staan in de OP O+ En als we toch aan het mierenneuken zijn: het is eigenlijk Tamina, niet Taminia :+ Al vind ik Taminia ook lief klinken hoor :7

Wat zijn Bammie en Joep trouwens leuke matchende pluizenbollen O+
En ik moet nog steeds lachen om de nijnen van Nonneke in dramalama-pose :') _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103892579
Ja die is echt geweldig! En die foto van Joep triomfantelijk bovenop de poef/hocker is ook super, *zo en nu ff rondkijken* lijkt hij te denken :)
pi_103893745
Hier nog een paar foto's van mijn konijnen, zwart-witte is Noppes en de hangoor is Snoetje. Dit was tijdens een weekendje in de Ardennen, toen zijn ze mee geweest.



pi_103894000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:59 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

dan kan jij mooi alle users zoeken en een foto van hun konijnen vragen, dan werk ik alles wel bij :W
Als ieder gewoon een foto van zijn konijn met naam geeft voor in de OP kan dat erin gezet worden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 3 november 2011 @ 12:38:08 #26
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103911565
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:09 schreef Miffy1 het volgende:
Ja die is echt geweldig! En die foto van Joep triomfantelijk bovenop de poef/hocker is ook super, *zo en nu ff rondkijken* lijkt hij te denken :)
Dat was op de tweede dag dat ie bij ons was...even op onderzoek uit...toen dacht ie: "hey, een bank"...de foto was op het moment dat ik zei "Joep, ben je aan 't doen" vandaar die oortjes zo...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 3 november 2011 @ 12:45:49 #27
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103911762
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
En als we toch aan het mierenneuken zijn: het is eigenlijk Tamina, niet Taminia
check
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 3 november 2011 @ 13:18:03 #28
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_103912647
Pff, ik krijg die konijnen van mij echt niet zindelijk...ik leg regelmatig keutels en beplast hooi in het wctje maar nog ligt alles door de hele kooi. Iemand tips? :P
  donderdag 3 november 2011 @ 13:22:23 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103912760
Miffy, die bovenste foto :D Siamese nijnen 8-)

Morgane, ik heb het gebruik van een wctje ook maar opgegeven :P Ze poepen namelijk vrij consistent in één hoek, tótdat ik daar een wc neerzet :')

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:45 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

check
*O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103913135
Een vraag voor de binnenkonijnenbezitters:

Doen jullie onder het zaagsel/stro ook papier/kranten?

Ik wordt er gek van, de mijne scheurt het er de hele week in stukken en zo hard dat er meer zaagsel naast de kooi ligt dan dr in :{
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 3 november 2011 @ 14:03:16 #31
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103913985
Neen, dat absorbeert niets, wij doen er een laag houtvezel pellets onder...werkt super, en ze verscheuren de pellets niet ;)

-edit- ook geen zaagsel trouwens, als je dan een keer hooi vergeet/ te weinig hooi in doet, smullen ze niet...als nu het hooi op is, gaan ze vrolijk verder met stro...zijn ook vezels, dus goed..
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_103918977
ik zeg wel zaagsel, maar ik heb dus houtvezels ipv zaagsel in de bak liggen excusses

En daaronder dus kranten, leek me makkelijker met schoonmaken, maar dat is dus niet zo?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 3 november 2011 @ 17:07:29 #33
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103919913
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:41 schreef RanTheMan het volgende:
ik zeg wel zaagsel, maar ik heb dus houtvezels ipv zaagsel in de bak liggen excusses

En daaronder dus kranten, leek me makkelijker met schoonmaken, maar dat is dus niet zo?
ja, kan...bedenk me net dat het idd makkelijker kan zijn, maar het doel (absorberen van pis) dekt het niet...of heul weinig.
ik loop altijd te scheppen met stoffer en blik...je kan ook een krant oprollen en dan ben j klaar...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 3 november 2011 @ 17:08:23 #34
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103919941
Zo, TT beetje aangepast, foto's zien er normaal uit...nog users / bunnies vergeten??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 3 november 2011 @ 19:24:53 #35
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_103925087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:18 schreef morgane het volgende:
Pff, ik krijg die konijnen van mij echt niet zindelijk...ik leg regelmatig keutels en beplast hooi in het wctje maar nog ligt alles door de hele kooi. Iemand tips? :P
Heb je in het begin consequent de poep en zn plasjes in de bak geschept? Bij Loki werkte het al na 4 weken en inmiddels (nu een jaar verder) doet meneer het nergens meer behalve in zijn bakkie.
In het begin werkte het niet maar als je een andere ondergrond doet als wat hij in de rest van de kooi legt, gaat hij het herkennen. Zo heb ik in de kooi zelf stro liggen en in zijn poepbak van die katoenenplukken die je bij de dierenwinkel kunt halen, werkt prima en absorbeert goed.

Nog even een pic, Loki is helemaaaal niet nieuwsgierig :P

  vrijdag 4 november 2011 @ 09:33:53 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103948291
Oh wat leuk, mijn konijnen staan ook in de OP O+

Ik spiek hier nog regelmatig mee naar de foto's, maar zal ook proberen meer te posten. Met de winter op komst zal ik vast wel weer mooie sneeuwfoto's kunnen plaatsen. Hopelijk valt het wel een beetje mee met de strenge winter, want door het rare weer van de afgelopen tijd heb ik het gevoel dat mijn konijnen nog niet helemaal op wintervachtsterkte zijn.

Onze droppie heeft een hele week niet kunnen lopen. Geen idee wat er gebeurd is, maar maandagochtend lag ze in haar hok zonder te kunnen bewegen. De dierenarts was bang dat ze haar bekken had gebroken. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn. Op de rontgenfoto's was alleen te zien dat er problemen waren met de heup. Het leek of er een stukje bot vanaf was. Dus misschien is ze ergens heel hard tegenaan gebotst of zo? Ze krijgt nu al de hele week pijnstillers, maar knapte totaal niet op. Gisteren waren we echt bang dat we haar moesten laten inslapen. Maar vanochtend zat ze ineens in het benedenhok. Ze is dus zelf het trappetje afgegaan en ze zit nu buiten in de tuin *O*
Wat een opluchting.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:40:04 #37
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103951851
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:24 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Heb je in het begin consequent de poep en zn plasjes in de bak geschept? Bij Loki werkte het al na 4 weken en inmiddels (nu een jaar verder) doet meneer het nergens meer behalve in zijn bakkie.
In het begin werkte het niet maar als je een andere ondergrond doet als wat hij in de rest van de kooi legt, gaat hij het herkennen. Zo heb ik in de kooi zelf stro liggen en in zijn poepbak van die katoenenplukken die je bij de dierenwinkel kunt halen, werkt prima en absorbeert goed.

Nog even een pic, Loki is helemaaaal niet nieuwsgierig :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ O+

Het lijkt wel op een best groot konijn of niet?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_103956890
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:41 schreef RanTheMan het volgende:
ik zeg wel zaagsel, maar ik heb dus houtvezels ipv zaagsel in de bak liggen excusses

En daaronder dus kranten, leek me makkelijker met schoonmaken, maar dat is dus niet zo?
Konijnentoilet al geprobeerd? Geurstopper in het bakje, zaagsel er overheen, 1-2 keer per week verschonen en je bent vrij van nare geurtjes en je kunt de kooi makkelijk schoonmaken.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:55:06 #39
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_103960079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:24 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Heb je in het begin consequent de poep en zn plasjes in de bak geschept? Bij Loki werkte het al na 4 weken en inmiddels (nu een jaar verder) doet meneer het nergens meer behalve in zijn bakkie.
In het begin werkte het niet maar als je een andere ondergrond doet als wat hij in de rest van de kooi legt, gaat hij het herkennen. Zo heb ik in de kooi zelf stro liggen en in zijn poepbak van die katoenenplukken die je bij de dierenwinkel kunt halen, werkt prima en absorbeert goed.

Nog even een pic, Loki is helemaaaal niet nieuwsgierig :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat heb je toch een prachtig konijn :D

Fiona heb ik het goed kunnen leren, ik had haar al vanaf dat ze 8 weken was. Floris is een volwassen konijn uit de opvang dus misschien dat het daarom niet lukt. Ik heb geen bodembedekking in de kooi en houtkorrels in het toiletje. Helaas plast en poept hij overal, ook op het hooi dat ze uit de ruif trekken.
  vrijdag 4 november 2011 @ 16:54:57 #40
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_103962517
FF foto's spammen van mijn reusje O+
Gerrit saampjes met Thera

en Gerrit op de stoel met een appeltje nadat ik hem lekker had geborsteld.
:*
pi_103971033
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:41 schreef RanTheMan het volgende:
ik zeg wel zaagsel, maar ik heb dus houtvezels ipv zaagsel in de bak liggen excusses

En daaronder dus kranten, leek me makkelijker met schoonmaken, maar dat is dus niet zo?
Wat voor soort toilet heb je dan, zo'n driehoek of een rechthoekige bak? Ik heb een rechthoekige kattenbak met een plastic rand die je er op klikt (zie foto in de OP).

Ik leg eerst een krant in de bak, dan een plastic kattenbakzak (merk Hudivo, kosten geloof ik ¤1,19 pet 10 stuks bij de supermarkt), daarop geperste houtkorrels en dan een laag stro/hooi. De plastic rand zorgt ervoor dat de zak op zijn plek blijft. Als de bak verschoond moet worden hoef ik alleen de zak eruit te halen, inhoud leeg ik in de GFT-bak en de plastic zak gaat in de kliko. Krant onder de zak zit er alleen voor het geval er een gaatje in de plastic zak wordt 'gegraven'.

Mijn konijnen zijn vrij makkelijk, ze laten het plastic gewoon met rust, heel af en toe komt er een gat in door wat gegraaf of geknaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miffy1 op 04-11-2011 20:28:24 ]
pi_103971363
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:32 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Konijnentoilet al geprobeerd? Geurstopper in het bakje, zaagsel er overheen, 1-2 keer per week verschonen en je bent vrij van nare geurtjes en je kunt de kooi makkelijk schoonmaken.
Waar haal je die geurstopper precies en hoe werkt het? Noppes zijn urine ruikt de laatste tijd echt heel erg vies. Ik heb al een beetje opgezogen met een spuitje en het door de DA laten onderzoeken maar er was niets van een infectie, gruis oid te vinden. Ik maak de toiletbak nu dagelijks schoon vanwege de stank dus met die geurstopper kan het misschien iets minder vaak :+
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 20:48:39 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_103972463
Wij gebruiken Hemparade in Molly's wc, dat is hennepstrooisel. Erg tevreden over
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:49:48 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103975951
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:27 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Waar haal je die geurstopper precies en hoe werkt het? Noppes zijn urine ruikt de laatste tijd echt heel erg vies. Ik heb al een beetje opgezogen met een spuitje en het door de DA laten onderzoeken maar er was niets van een infectie, gruis oid te vinden. Ik maak de toiletbak nu dagelijks schoon vanwege de stank dus met die geurstopper kan het misschien iets minder vaak :+
Bij de dierenwinkel, kost zo rond de 4-5 euro :).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:54:53 #45
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103976279
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:54 schreef Eisoep het volgende:
FF foto's spammen van mijn reusje O+
Gerrit saampjes met Thera
[ afbeelding ]
en Gerrit op de stoel met een appeltje nadat ik hem lekker had geborsteld.
[ afbeelding ] :*
Oh wat lief! En wat een grijze snuit heeft je hond. Echt een lieve foto van hen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 08:43:40 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_103988180
Waarom speelt Molly altijd voor energizer bunneh als ik m'n camera niet bij de hand heb!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:53:55 #47
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_103989018
Hadden wij gister ook, de hele kamer werd doorgebinkt, pak ik m'n telefoon, is het ineens over...totdat ik hem wegleg, *bink*
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 09:56:24 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_103989067
Ze voelen het aan he!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 6 november 2011 @ 17:59:02 #49
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_104041297
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:40 schreef monsterd. het volgende:

[..]

O+ O+

Het lijkt wel op een best groot konijn of niet?
Nee juist niet :P hij is een dwergje en weegt maar 1,5 kg..komt misschien door de positie van mijn camera dat hij groter lijkt.
  woensdag 9 november 2011 @ 08:50:55 #50
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104151573
Vanmiddag is het zover, Nijns in de hal en koppelen...ik zie het goedkomen, Joep is al een paar keer bij Bammie d'r hok ingesprongen, die een knauw uitdeelde en er 3 terugkreeg...verder is het bij allebei de kopjes omlaag om gewassen te worden, dus er is geen haat...

Ben benieuwd
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 9 november 2011 @ 09:24:53 #51
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104152262
De eerste zoen ;)


Wat??


"zoals ik al zei: maak me niet wakker"


van hok gewisseld...viel echt in goede aarde...NIET


nijntje pesten


nijntje pesten
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_104152495
Aah gemeen hoor konijntje pesten ;) Die derde foto, Bammie op het plankje, ze kijkt echt 'not amused'. De koppeling klinkt heel positief, gaat vast goedkomen, ze passen qua uiterlijk ook zo mooi bij elkaar
  woensdag 9 november 2011 @ 10:19:20 #53
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104153486
Ik vind ze echt heel leuk!
Heeft trouwens iemand tips om mijn konijn bij te knippen (lange vacht)? :') Ik heb het geprobeerd maar ze vindt het ten eerste niet leuk, ten tweede lukt het me maar half. Waar te beginnen etc..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_104162499
Ze kijkt zeker niet happy zeg, heb je haar net proberen te knippen :+ Is het echt nodig dan? Ik dacht dat bij angora-kruising alleen borstelen en kammen ook wel genoeg was, of heeft ze echt klitten en een vervilte vacht? Wil je haar helemaal kortknippen of alleen wat probleemzones?

Ik heb ook zo'n soort konijn gehad en tijdens een zomer toen het echt heel warm was heb ik hem maar helemaal gekortwiekt, kon wel het verschil merken want hij was gelijk een stuk actiever. Aangezien het nu kouder is is het toch niet nodig om de vacht heel kort te knippen?
  donderdag 10 november 2011 @ 09:06:27 #55
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104192422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:08 schreef Miffy1 het volgende:
Ze kijkt zeker niet happy zeg, heb je haar net proberen te knippen :+ Is het echt nodig dan? Ik dacht dat bij angora-kruising alleen borstelen en kammen ook wel genoeg was, of heeft ze echt klitten en een vervilte vacht? Wil je haar helemaal kortknippen of alleen wat probleemzones?

Ik heb ook zo'n soort konijn gehad en tijdens een zomer toen het echt heel warm was heb ik hem maar helemaal gekortwiekt, kon wel het verschil merken want hij was gelijk een stuk actiever. Aangezien het nu kouder is is het toch niet nodig om de vacht heel kort te knippen?
Oh, ze was juist heeel blij omdat ze aandacht wou! :P Ik heb haar anderhalve week geleden probeert te knippen. Een beetje bovenop gedaan en daarna het laten zitten want toen streste ze heel erg.

Ik begreep dat je sowieso moest knippen, kruising of geen kruising omdat er kans op vervilting bestaat..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:25:24 #56
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104195658
Gisteravond Bammie en Joep gekoppeld, dat was wat vreemd:
Beiden meegenomen naar neutraal terrein, op de mat bij de voordeur neergezet. Ze keken elkaar niet eens aan en hadden geen oog voor elkaar. Op zich geen ramp. Toen moesten ze bij elkaar in het hok, samenwonen noemen we dat ;)
Joep wilde spelen, liep te binken en met stro te sjouwen, Bammie liep te knorren en moest er niks van hebben. Ze deelde 3 keer een halve knauw uit (ze kan alleen in brokjes bijten denken we) en ze dook onder de "plank" weg van alle commotie.

Joep wilde spelen, spelen, spelen, liep te binken en te doen, ging driftig stro rondsjouwen en eten en wassen en doen...beetje uitsloverij, niet eens rijden ofzo, wilde gewoon spelen, maar madam had er geen zin in.
De nacht verliep rustig, geen gestamp, alleen af en toe het geluid van een stampende diva, Joep wil spelen, zij niet, *stamp* *knor* *grom* waarop Joep dacht: doei, ik ga ff eten en chillen, zie je zo wel...

Af en toe heeft Bammie de neiging om even te kijken wat die nieuwe kerel nou eigenlijk komt doen, wat Joep ziet als uitnodiging...dan wordt ie enthousiast en krijgt ie weer een knauw en een grom...

Komt goed denk ik...

[ Bericht 0% gewijzigd door dribbel79 op 10-11-2011 11:50:32 ]
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator donderdag 10 november 2011 @ 12:35:18 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_104198198
Klinkt als komt wel goed :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104248034
Mn duo is erg blij om weer thuis te zijn na de vakantie, Nijn is heel erg knuffelig en kelly is verliefd geworden op de doos...

  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 21:30:47 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_104297366
Ooh, fijn als dat als ze weer terug zijn he!

Wij gaan begin volgend jaar een maand weg... Superveel zin in natuurlijk, maar ik zie er ook wel tegenop om Molly zo lang onder te moeten brengen bij mn schoonouders...

Maar goed, dat is wel de reden dat ze vandaag op de valreep nog naar de dierenarts geweest is voor inentingen. Better safe than sorry, ook al deden we dat anders nooit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104297568
Konijnen haar/vacht knippen hoeft enkel als het vervilt raakt.
Hoe kom je erbij dat er altijd geknipt moet worden? Nagels okee maar haar/vacht ...????
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:05:23 #61
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104298644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:19 schreef monsterd. het volgende:
Ik vind ze echt heel leuk!
Heeft trouwens iemand tips om mijn konijn bij te knippen (lange vacht)? :') Ik heb het geprobeerd maar ze vindt het ten eerste niet leuk, ten tweede lukt het me maar half. Waar te beginnen etc..
[ afbeelding ]
Geef het hooi.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 13 november 2011 @ 13:56:31 #62
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104315254
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Klinkt als komt wel goed :Y
En dat is het ook gekomen: er wordt gewassen en knussig naast en tegen elkaar aan gelegen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_104315516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:06 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Oh, ze was juist heeel blij omdat ze aandacht wou! :P Ik heb haar anderhalve week geleden probeert te knippen. Een beetje bovenop gedaan en daarna het laten zitten want toen streste ze heel erg.

Ik begreep dat je sowieso moest knippen, kruising of geen kruising omdat er kans op vervilting bestaat..
Als het een kortharig konijn is hoef je echt niet te knippen, vervilting zie je alleen bij langharige konijnen. Ze wassen zelf hun vacht en tijdens de verhaarperiode alleen wat kammen of borstelen om de overdaad aan haren eruit te halen, maar dat is eerder om een verstopping te voorkomen.
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:56 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

En dat is het ook gekomen: er wordt gewassen en knussig naast en tegen elkaar aan gelegen...
Gelukkig maar :)
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 18:51:11 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_104324818
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:56 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

En dat is het ook gekomen: er wordt gewassen en knussig naast en tegen elkaar aan gelegen...
Wat fijn O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 14 november 2011 @ 20:56:41 #65
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104370334
Zijn er hier ook users met buitenkonijnen?
Ik weet dat er twee topics geleden iemand was, maar weet de naam niet meer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 14 november 2011 @ 20:57:59 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104370446
Mijn konijnen zijn buitenkonijnen. Op dit moment huppelen ze ook in de tuin.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 november 2011 @ 21:04:28 #67
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104370941
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Mijn konijnen zijn buitenkonijnen. Op dit moment huppelen ze ook in de tuin.
Ze boffen echt al weken met het weer.
Maar ik maak me serieus zorgen. Heb mijn konijn vanaf eind zomer, ze kreeg afgelopen tien dagen pas verandering in haar vacht terwijl ik las dat alle binnenkonijnen hier al in de rui waren.

Overdag zit ze vrolijk buiten met hok en al in een heel grote ren. In de nacht doe ik een koeieveldeken voor de opening van haar hok. Ze slaapt gewoon nooit in het nachtverblijf maar ziet dat als haar wc.

Ga haar altijd 'savonds nog even dag zeggen en checken of haar watersilo goede doorloop heeft maar ze heeft zulke koude oren. Vind het echt zielig en warm ze dan weer helemaal op wat ze heel fijn vindt. Mijn vraag is kloppen die koude lepeloren of zit ze nu gewoon te vernikkelen buiten?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 14 november 2011 @ 21:06:04 #68
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104371075
Oja, ze heeft een megalading hooi maar ze maakt er ook geen hol van om warm te blijven maar stampt alles zo plat mogelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 14 november 2011 @ 21:07:08 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104371167
Koude oren zijn niet erg. Je moet het kuiltje achter hun oren voelen, dat moet warm zijn.
Maar voorlopig zou ik me niet te veel zorgen maken. Veel stro in hun hok, dat moet voldoende zijn.

Hier is wel een goede link naar meer informatie

[ Bericht 32% gewijzigd door livelink op 14-11-2011 21:12:21 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 november 2011 @ 21:12:36 #70
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104371628
Achter de inzet van haar oortjes was ze wel warm. Bedankt voor de geruststelling.

De winter moet nog beginnen. Ga toch maar op zoek naar een binnenkooi toch, vind het gewoon maar niks zo. Maar ze is overdag heel blij buiten. Wellicht dat ik dan de binnenkooi overdag in de ren zet en dan in de nacht in huis haal.

Hoe dan ook, bedankt!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 14 november 2011 @ 21:15:08 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104371823
Als je je konijn in de winter naar binnen haalt, dan moet je haar binnen laten. Van buiten naar binnen en weer terug is heel slecht. Je zult dus nu ongeveer een keuze moeten maken voor buiten of binnen.
Als je voor binnen kiest kan ze pas in het voorjaar weer naar buiten. Voor het konijntje zelf is het wel gezelliger als ze binnen is. Ik begrijp dat ze buiten alleen zit en dat kan in de winter wel een tikje eenzaam zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 november 2011 @ 21:16:51 #72
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104371987
Dan zet ik haar in de nacht met kooi en al op een onverwarmde kamer en kan ze overdag toch de hele dag buiten.

Las net je toevoeging pas met de link. ;)
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 21:21:23 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_104372355
Als je een goed tochtvrij buitenhok hebt, is dat echt niet nodig hoor :) Je moet zorgen voor windvrij en lekker veel stro. En een nachthok wat niet op de grond staat. En dan komt het echt wel goed.

Ik zou niet gaan slepen met de kooi. Een onverwarmde kamer is altijd nog warmer dan buiten, en die temperatuursverschillen kunnen meer kwaad doen dan goed. Ook al bedoel je het nog zo goed.

Ik zou als ik jou was de keuze maken, of buiten, of binnen. Maar volgens mij kan buiten prima :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 14 november 2011 @ 21:30:44 #74
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104373063
Ga er even over nadenken en besluit in twee dagen. Zal het wel even laten weten ook.

Bedankt voor jullie advies.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:21:46 #75
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104390507
Mijn konijnen 'stampen' het stro een soort plat, na een paar dagen zitten ze er alleen nog maar op. Het maakt eigenlijk niet uit hoeveel het is, echt holletjes maken doen ze er niet in jammer genoeg. :{
From feudal serf to spender.
  woensdag 16 november 2011 @ 19:28:28 #76
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_104447546
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 16 november 2011 @ 21:46:42 #77
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104454394
quote:
Ik zie meteen een menigte van 500 konijnen die een moestuin induiken. :D.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 16 november 2011 @ 21:48:56 #78
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104454491
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:21 schreef S1nn3rz het volgende:
Mijn konijnen 'stampen' het stro een soort plat, na een paar dagen zitten ze er alleen nog maar op. Het maakt eigenlijk niet uit hoeveel het is, echt holletjes maken doen ze er niet in jammer genoeg. :{
Ja, dat doet Nijn ook. Niks geen holletje terwijl ik echt ladingen hooi in dat hok stop.
Ze zit er vrolijk bovenop en gaat ook niet in het nachthok. Was net buiten om even dag te kroelen, arm beest. Dikke mist en waterkoud.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:18:31 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104458935
Bij mij maken ze ook geen holletje van het stro en zitten ze nauwelijks in het nachthok. Ze zijn nu al een aantal winters lekker doorgekomen, dus ik maak me geen zorgen.

sfeerimpressie van vorig jaar



Toen het echt koud werd had ik er wel een doek over gehangen tegen de kou

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 17 november 2011 @ 12:34:03 #80
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_104470770
Hoop dat het echte koude weer niet komt .Vorig jaar was ons konijn er ziek van geworden.
Snot ed gelukkig waren we er op tijd bij was die snel weer de oude, we hem binnen gehouden en in het voorjaar ging die naar buiten.

Aankomend voorjaar komt er waarschijnlijk een nieuw hok

En 3 nieuwe lotharingers


Ik kan niet wachten!
  donderdag 17 november 2011 @ 12:37:56 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104470914
Awww baby-Perry's! O+

Leuk, die nijnen in de sneeuw :Y Mooi veel ruimte hebben ze ook!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 17 november 2011 @ 13:04:13 #82
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104471820
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja, dat doet Nijn ook. Niks geen holletje terwijl ik echt ladingen hooi in dat hok stop.
Ze zit er vrolijk bovenop en gaat ook niet in het nachthok. Was net buiten om even dag te kroelen, arm beest. Dikke mist en waterkoud.
Ja ik baal er wel een beetje van dat ze er niet lekker inkruipen. Het is heel wisselend, soms zitten ze met lekker weer binnen en met snijdende kou gewoon buiten.
Zit er aan te denken om de ren aan de oostkant af te dekken met plastic oid om de ergste wind buiten te kunnen houden. Weet niet of het strikt noodzakelijk is, omdat ze ook 2 nachthokken hebben (1 10cm van de grond met een verdieping er boven)
From feudal serf to spender.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:45:30 #83
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_104477544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:18 schreef livelink het volgende:
Bij mij maken ze ook geen holletje van het stro en zitten ze nauwelijks in het nachthok. Ze zijn nu al een aantal winters lekker doorgekomen, dus ik maak me geen zorgen.

sfeerimpressie van vorig jaar

[ afbeelding ]

Toen het echt koud werd had ik er wel een doek over gehangen tegen de kou

[ afbeelding ]
Wat een heerlijke ren zeg !

Hier maken ze wel holletjes in het stro O+ Maar das wel onhandig met verschonen, ik vind het altijd een beetje lullig als ik hun werk moet gaan slopen :')
Komend voorjaar gaan we het hok uitbreiden, voor Afke is het duidelijk te klein. Dus ze krijgen er nog een hok aan (het linker en het middelste deel op de foto hieronder), moet ik wel afscheid gaan nemen van mn vlinderstruik ;(

Steph en Afke afgelopen winter ~:)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:47:27 #84
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104505879
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:45 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Wat een heerlijke ren zeg !

Hier maken ze wel holletjes in het stro O+ Maar das wel onhandig met verschonen, ik vind het altijd een beetje lullig als ik hun werk moet gaan slopen :')
Komend voorjaar gaan we het hok uitbreiden, voor Afke is het duidelijk te klein. Dus ze krijgen er nog een hok aan (het linker en het middelste deel op de foto hieronder), moet ik wel afscheid gaan nemen van mn vlinderstruik ;(

Steph en Afke afgelopen winter ~:)
[ afbeelding ]
Mooi plekje hebben ze daar! :) En die struik ben je zo vergeten als je je konijnen lekker ziet rennen en gekke sprongen van blijdschap ziet maken :D

Wat ik me trouwens al een tijd afvraag, veel tuincentra en andere winkels verkopen konijnen. Als een konijn heel lang zit wat zou er dan mee gebeuren? Laten ze ze net zolang zitten tot ze verkocht zijn? Ik denk soms wel eens dat ze er op een minder leuke manier vanaf willen :@
From feudal serf to spender.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:52:05 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104506022
Ik heb wel eens een konijn gratis gehad uit een dierenwinkel. Die zat er ook al langer dan een jaar en ze wilden er inderdaad duidelijk vanaf. Dus toen ik een keer bij het beestje stond te kijken mocht ik hem direct meenemen. Ik kreeg nog voer mee zelfs. Maar ik vermoed dat een deel toch wel richting de slacht gaan rond de Kerst.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:59:17 #86
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104506208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:52 schreef livelink het volgende:
Ik heb wel eens een konijn gratis gehad uit een dierenwinkel. Die zat er ook al langer dan een jaar en ze wilden er inderdaad duidelijk vanaf. Dus toen ik een keer bij het beestje stond te kijken mocht ik hem direct meenemen. Ik kreeg nog voer mee zelfs. Maar ik vermoed dat een deel toch wel richting de slacht gaan rond de Kerst.
:{

Ik snap trouwens ook niet waarom ze geen deals maken met opvangcentra. Daar zitten zoveel konijnen die op zoek zijn naar een baasje. Ik mag toch hopen dat die dieren niet hetzelfde lot ondergaan rond kerst. :{

Over een paar weken gaan we weer kijken voor 2 nieuwe konijntjes, dat zijn dan ook echt de laatste die we nemen. 10 is dan echt genoeg! :D
From feudal serf to spender.
pi_104506244
Het wisselt per dierenwinkel. Bij een groot tuincentrum hier gaan dieren die "te oud" zijn de vriezer in, slangenvoer. Een dierenwinkel doet ze terug naar de fokker en waar ze dan belanden is ook maar de vraag, andere winkel heeft een tijd lang 1 konijn gehad, als dat te oud werd volgens de manager was het konijn ineens "verkocht" aan de opvang.

Over dieren in de opvang hoef je je iig (bij mijn opvang dan) geen zorgen te maken, die plaatsen we, ongeacht drukte alleen bij mensen waar we een goed gevoel bij hebben. De weken voor kerst plaatsen we zelfs niet omdat we bang zijn dat ze als diner eindigen.

En dieren uit de dierenwinkel in de opvang, tsja. Dáár zit het probleem, 95% van de konijnen belanden in de opvang door fouten van dierenwinkels. Impulsinkopen, verkeerde geslachtscontrole, verkeerd advies met gedragsproblemen tot gevolg e.d.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:10:11 #88
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104506473
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:00 schreef douche-eendje het volgende:
Het wisselt per dierenwinkel. Bij een groot tuincentrum hier gaan dieren die "te oud" zijn de vriezer in, slangenvoer. Een dierenwinkel doet ze terug naar de fokker en waar ze dan belanden is ook maar de vraag, andere winkel heeft een tijd lang 1 konijn gehad, als dat te oud werd volgens de manager was het konijn ineens "verkocht" aan de opvang.

Over dieren in de opvang hoef je je iig (bij mijn opvang dan) geen zorgen te maken, die plaatsen we, ongeacht drukte alleen bij mensen waar we een goed gevoel bij hebben. De weken voor kerst plaatsen we zelfs niet omdat we bang zijn dat ze als diner eindigen.

En dieren uit de dierenwinkel in de opvang, tsja. Dáár zit het probleem, 95% van de konijnen belanden in de opvang door fouten van dierenwinkels. Impulsinkopen, verkeerde geslachtscontrole, verkeerd advies met gedragsproblemen tot gevolg e.d.
Walgelijk gewoon. Vooral omdat ze natuurlijk het meest verdienen aan de accessoires die mensen erbij kopen (voer, etensbakje, kooi enz) Het is jammer dat niet elk gezelschapsdier gewoon op naam moet staan (ook al ondervang je daar de problemen bij winkels ook niet mee)
From feudal serf to spender.
pi_104583947
Zo, onlangs verhuisd en Noga is nu al een paar dagen lekker binnen wezen verkennen. De doos kan ontzettend goed uit de voeten op laminaat. Had ik niet verwacht aangezien ons vorig huisje tapijt had, daar had ze pas grip.

Noga kent nu echter ook een ander trucje waar ik niet zo heel blij mee ben... Traplopen! En aangezien onze haldeur er nog niet is kan ze zo de trap op en gaat ze lekker boven verkennen en bijv. onder mijn bed liggen.. Waar ik er natuurlijk net niet bij kan, haha, het meisje.

O+

Maar ook Noga is in principe een buitenkonijn. Ze mag wel naar binnen om te komen spelen/knuffelen (tuin is helaas nog niet helemaal konijnproof, dus voorlopig nog niet helemaal vrij rondhuppelen voor haar) maar alle andere momenten zit ze buiten. Wordt haar eerste winter dus ik let wel goed op maar het moet geen problemen gaan geven. Ze heeft al een lekkere, dikke vacht. Helaas maakt zij ook geen warme holletjes in haar nachthok, ze poept/plast er alleen maar en ook zij stampt haar hooi/stro plat en gaat er bovenop zitten. Het kan denk ik geen kwaad anders had madame het allang anders gedaan gok ik.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:42:31 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_104584027
Maar als Noga een buitenkonijn is, zou ik haar als ik jou was niet meer naar binnen halen nu. De temperatuursverschillen zijn echt veels te groot nu!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104584108
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar als Noga een buitenkonijn is, zou ik haar als ik jou was niet meer naar binnen halen nu. De temperatuursverschillen zijn echt veels te groot nu!
Joh, ze mag hier komen knuffelen hoor. En dat is geen uren achterelkaar. Halfuurtje moet kunnen toch? Want om nu buiten met haar te gaan knuffelen vind ik ook zo wat, kunnen we niet ff lekker samen languit op de bank liggen.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:45:56 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_104584185
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:44 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Joh, ze mag hier komen knuffelen hoor. En dat is geen uren achterelkaar. Halfuurtje moet kunnen toch? Want om nu buiten met haar te gaan knuffelen vind ik ook zo wat, kunnen we niet ff lekker samen languit op de bank liggen.
Het lijkt heel onschuldig, maar voor konijnen heeft een half uurtje ook al heel veel impact. Ze kunnen nu eenmaal heel slecht tegen temperatuursverschillen. Ze kunnen er heel erg ziek van worden.

Je kunt beter zelf je winterjas aantrekken en lekker bij haar buiten gaan zitten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104584250
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:10 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]
Walgelijk gewoon. Vooral omdat ze natuurlijk het meest verdienen aan de accessoires die mensen erbij kopen (voer, etensbakje, kooi enz) Het is jammer dat niet elk gezelschapsdier gewoon op naam moet staan (ook al ondervang je daar de problemen bij winkels ook niet mee)
Ze verdienen ook alleen maar aan de accesoires, niet aan het konijn zelf. Helaas.
pi_104584265
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het lijkt heel onschuldig, maar voor konijnen heeft een half uurtje ook al heel veel impact. Ze kunnen nu eenmaal heel slecht tegen temperatuursverschillen. Ze kunnen er heel erg ziek van worden.

Je kunt beter zelf je winterjas aantrekken en lekker bij haar buiten gaan zitten
Ik heb veel konijnen gehad in mijn jeugd en nooit problemen mee gehad. Wil Noga natuurlijk ook niet ziek maken maar zou het wel erg vinden als ze niet ff bij ons binnen kan. Vindt ze heerlijk, ff haar energie kwijt. Kan ze nu in de tuin niet want die is helemaal open en dan is ze zo weg. En in een ren (ik ga geen gigantische ren kopen voor die paar maanden dat de tuin even niet-konijnproof is) kan ze niet ff helemaal uit haar dak gaan helaas.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:49:37 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_104584324
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:48 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Ik heb veel konijnen gehad in mijn jeugd en nooit problemen mee gehad. Wil Noga natuurlijk ook niet ziek maken maar zou het wel erg vinden als ze niet ff bij ons binnen kan. Vindt ze heerlijk, ff haar energie kwijt. Kan ze nu in de tuin niet want die is helemaal open en dan is ze zo weg. En in een ren (ik ga geen gigantische ren kopen voor die paar maanden dat de tuin even niet-konijnproof is) kan ze niet ff helemaal uit haar dak gaan helaas.
Luister, je moet het zelf weten. Maar als ik jou was zou ik dan, als je haar zo graag wilt laten rennen, als een malle zorgen dat die tuin afkomt... Of kijken of er ergens een ren kunt lenen, of goedkoop kunt krijgen. Ik zou het risico niet durven nemen, persoonlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 november 2011 @ 13:50:19 #96
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104584364
Misschien is de oplossing een trui aantrekken en de verwarming een poos voordat Noga binnenkomt helemaal uit te draaien?

Overigens zou je ook op MP kunnen kijken voor een ren? Zijn nieuw echt niet duur dus tweedehands helemaal niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 20 november 2011 @ 13:55:38 #97
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104584588
Guppyfriend, heb er over nagedacht maar hou haar wel buiten. Ze geniet er veel te veel van.
De foto's hierboven van konijnen en hokken in de sneeuw hebben me definitief over de streep getrokken.
Het kan dus wel gewoon. Meer het eigen idee, wat S1nn3rz ook schreef, ze gaan kennelijk geen van allen een nest maken maar gerust in de kou zitten bovenop het hooi.

Hoop maar dat we geen winter krijgen met -15 want dan is er wel een probleem.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104585021
Konijnen en sneeuw O+


Het grootste probleem is nog het water dat meteen bevriest .... zo lang ze beschut kunnen zitten, zonder wind/sneeuw, dan overleven konijnen het best :)
  zondag 20 november 2011 @ 14:28:57 #99
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104585933
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 14:06 schreef Serinde het volgende:
Konijnen en sneeuw O+


Het grootste probleem is nog het water dat meteen bevriest .... zo lang ze beschut kunnen zitten, zonder wind/sneeuw, dan overleven konijnen het best :)
Wat lief! Handig, ze kunnen echt niet weglopen of graven.

Ja, ik begreep een beetje dat je op vaste tijden een paar keer per dag nieuw water moet geven.

Dat graven is hier trouwens wel een ramp geweest. Ze ontdekte het ineens en toen was er geen houden meer aan. Kon haar een keer net op tijd uit een gang trekken naar de buren. Kreeg toen advies (niet hier hoor) dat ik twee meter diep de grond zou afgraven om daar gaas te doen!!
Nu staat ze op een grote houten vlonder met een ren eromheen. Wat Livelink ook gedaan heeft, meerdere rennen aan elkaar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 20 november 2011 @ 14:36:03 #100
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104586210
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:48 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Ik heb veel konijnen gehad in mijn jeugd en nooit problemen mee gehad. Wil Noga natuurlijk ook niet ziek maken maar zou het wel erg vinden als ze niet ff bij ons binnen kan. Vindt ze heerlijk, ff haar energie kwijt. Kan ze nu in de tuin niet want die is helemaal open en dan is ze zo weg. En in een ren (ik ga geen gigantische ren kopen voor die paar maanden dat de tuin even niet-konijnproof is) kan ze niet ff helemaal uit haar dak gaan helaas.
Je kunt toch tijdelijk van die metalen rekjes kopen die je door haringpennen aan elkaar kunt zetten? Kan je konijn tijdelijk toch gewoon rennen, kost je misschien een paar tientjes voor flink wat van die dingen. Heb ik ook een paar weken gedaan toen de ren nog niet klaar was.
Ik zou het dier in ieder geval niet meer naar binnen halen, ook niet voor een half uur. De verschillen in temperatuur zijn te groot, zeker als je dit ritueel dagelijks gaat herhalen.

Voor wat betreft het water, je kunt verwarmingselementjes kopen die je in het water hangt, dan bevriest het water niet. Of het waterbakje op een warmhoudplaatje zetten. Probleem is alleen dat konijnen nog wel eens willen gooien met de bakjes. tenminste dat doen die van mij wel met het waterbakje als het onverhoopt eens leeg is (heb meerdere waterbakjes dus ze zitten niet zonder)
Maar misschien is het een idee voor sommigen. Ik ga zelf eigenlijk in de winter elke 2 uur controleren en verversen. Behalve 'snachts natuurlijk ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door S1nn3rz op 20-11-2011 14:41:18 ]
From feudal serf to spender.
  zondag 20 november 2011 @ 14:38:10 #101
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104586311
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat lief! Handig, ze kunnen echt niet weglopen of graven.

Ja, ik begreep een beetje dat je op vaste tijden een paar keer per dag nieuw water moet geven.

Dat graven is hier trouwens wel een ramp geweest. Ze ontdekte het ineens en toen was er geen houden meer aan. Kon haar een keer net op tijd uit een gang trekken naar de buren. Kreeg toen advies (niet hier hoor) dat ik twee meter diep de grond zou afgraven om daar gaas te doen!!
Nu staat ze op een grote houten vlonder met een ren eromheen. Wat Livelink ook gedaan heeft, meerdere rennen aan elkaar.
Ja dat deden die van mij ook in de tuin. Mooi niet dat je ze dan nog te pakken krijgt. Was volgens mij meters diep, gewoon onder een boom tussen de wortels door. :D
Gaas is inderdaad het beste (wel kostbaar) je kunt ook oude 30x30 tegels gebruiken als ondergrond, daar een flinke lading schone grond overheen zodat ze toch lekker kunnen graven.

Of bijvoorbeeld oude plastic regentonnen gebruiken, door de helft zagen en ingraven. Hebben ze ook leuke tunnels. :)
From feudal serf to spender.
  zondag 20 november 2011 @ 14:53:20 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104586928
Ik heb inmiddels de ren uitgebreid rondom ons hele grasveld. In verband met de mollen hadden we daar al eerder gaas onder gelegd. En dat komt nu met de konijnen ook mooi uit. Ze graven wel, maar komen echt niet voorbij het gaas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 20 november 2011 @ 14:55:50 #103
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104587033
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:53 schreef livelink het volgende:
Ik heb inmiddels de ren uitgebreid rondom ons hele grasveld. In verband met de mollen hadden we daar al eerder gaas onder gelegd. En dat komt nu met de konijnen ook mooi uit. Ze graven wel, maar komen echt niet voorbij het gaas.
Waar ik wel benieuwd naar ben, zouden tegels afdoende zijn tegen de mollen? Of zouden ze grote gangen maken waardoor de tegels gewoon verzakken?
From feudal serf to spender.
  zondag 20 november 2011 @ 14:58:02 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104587114
Bij ons verzakte alles. Je brak gewoon je nek over de tegels en op het gras zakten we helemaal weg.

Op een gegeven moment was het ons duidelijk dat we de mollen niet konden bestrijden en toen hebben we dus heel rigoreus onze tuin helemaal uitgegraven en overal gaas gelegd en daaroverheen weer gras en tegels. Sindsdien hebben we geen last meer van mollen.

En onze konijnen hebben daar dus nu baat bij om ontopic te blijven. Als ze hadden kunnen graven had ik ze niet zomaar naar buiten kunnen laten gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 20 november 2011 @ 15:00:03 #105
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104587183
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:58 schreef livelink het volgende:
Bij ons verzakte alles. Je brak gewoon je nek over de tegels en op het gras zakten we helemaal weg.

Op een gegeven moment was het ons duidelijk dat we de mollen niet konden bestrijden en toen hebben we dus heel rigoreus onze tuin helemaal uitgegraven en overal gaas gelegd en daaroverheen weer gras en tegels. Sindsdien hebben we geen last meer van mollen.

En onze konijnen hebben daar dus nu baat bij om weer ontopic te gaan.
Ok :)

We zijn bezig met een nieuwe ren, en ik had nog tientallen meters gaas over (heel grof gaas waar een klein konijn misschien wel doorheen zou kunnen komen) Daarom leggen we er tegels overheen, maar zo te zien is dat dus een prima oplossing.
From feudal serf to spender.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 16:46:21 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_104591802
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:55 schreef Staal het volgende:
Guppyfriend, heb er over nagedacht maar hou haar wel buiten. Ze geniet er veel te veel van.
De foto's hierboven van konijnen en hokken in de sneeuw hebben me definitief over de streep getrokken.
Het kan dus wel gewoon. Meer het eigen idee, wat S1nn3rz ook schreef, ze gaan kennelijk geen van allen een nest maken maar gerust in de kou zitten bovenop het hooi.

Hoop maar dat we geen winter krijgen met -15 want dan is er wel een probleem.
Volgens mij kan het ook best hoor :)

Mijn vorige konijntje, Tommie, woonde tijdens de winter van -15 ook buiten. Ik heb toen een extra slaapzak om het hok getrokken, en wat extra stro. Meer niet. Kou kunnen ze wel hebben, als ze maar beschut zitten, en uit de wind. Komt vast wel goed.

Maar die winter mogen ze wat mij getreft ook wel houden :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 november 2011 @ 16:55:59 #107
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_104592162
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:44 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Joh, ze mag hier komen knuffelen hoor. En dat is geen uren achterelkaar. Halfuurtje moet kunnen toch? Want om nu buiten met haar te gaan knuffelen vind ik ook zo wat, kunnen we niet ff lekker samen languit op de bank liggen.
Het tempratuurverschil is gewoon te groot, als ze een wintervacht heeft doe je haar er geen plezier mee om gezellig met je op de bank te "knuffelen" met de kachel aan, veels te heet.
Ik zou het risico niet willen/durven lopen :N

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 15:00 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ok :)

We zijn bezig met een nieuwe ren, en ik had nog tientallen meters gaas over (heel grof gaas waar een klein konijn misschien wel doorheen zou kunnen komen) Daarom leggen we er tegels overheen, maar zo te zien is dat dus een prima oplossing.
Ik hou voor mezelf altijd aan als zn kop er doorheen past, past ie er helemaal doorheen :Y
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 20 november 2011 @ 17:13:49 #108
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104592895
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook best hoor :)

Mijn vorige konijntje, Tommie, woonde tijdens de winter van -15 ook buiten. Ik heb toen een extra slaapzak om het hok getrokken, en wat extra stro. Meer niet. Kou kunnen ze wel hebben, als ze maar beschut zitten, en uit de wind. Komt vast wel goed.

Maar die winter mogen ze wat mij getreft ook wel houden :o
Ze kunnen temperaturen van -20 aan toch? Als ze inderdaad maar uit de wind zitten en beschut met stro.

Hoeveel en welk eten geven jullie de konijnen? Ik geef ze zelf Selective (onbeperkt omdat daar ook hooi e.d. in is verwerkt, zo nu en dan meng ik er wat ander voer doorheen voor de smaak) en verder leggen we er hooi bij.
Ik krijg alleen steeds de opmerking van de dierenarts dat ze wat te dik zijn en minder brokken zouden moeten krijgen. Het zijn er alleen een aantal, en ik ben bang dat er 1 is die dan niks krijgt. :@
From feudal serf to spender.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 17:21:55 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_104593203
Ik geef Molly ook Selective, maar niet onbeperkt. Ze krijgt elke dag een half bakje, en de rest moet ze met hooi doen, dat krijgt ze wel onbeperkt.

Te dikke konijnen kunnen de blindedarmkeutels niet goed opeten, omdat ze er dan niet goed bijkunnen. En dan kunnen ze een vieze kont krijgen. Ik zou als ik jou was dus toch iets minderen met de brokken. Als ze onbeperkt hooi krijgen, komen ze niet zomaar iets te kort.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 november 2011 @ 17:30:56 #110
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104593614
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik geef Molly ook Selective, maar niet onbeperkt. Ze krijgt elke dag een half bakje, en de rest moet ze met hooi doen, dat krijgt ze wel onbeperkt.

Te dikke konijnen kunnen de blindedarmkeutels niet goed opeten, omdat ze er dan niet goed bijkunnen. En dan kunnen ze een vieze kont krijgen. Ik zou als ik jou was dus toch iets minderen met de brokken. Als ze onbeperkt hooi krijgen, komen ze niet zomaar iets te kort.
Ja dat zou misschien het beste zijn, ik ben dan alleen bang dat 1 van de mannetjes geen brokken meer krijgt omdat ie uit de groep ligt. En alleen hooi lijkt me ook wat karig.
Ik heb nu een paar dagen een bakje bij hem in een tunnel gezet(daar zit hij vaak en slaapt hij) , alleen komt hij dan ook bijna niet meer in het onderste binnenhok (de anderen zitten allemaal wel boven bijelkaar, opelkaar en tegenelkaar aan) Het begint nu ook met het andere mannetje, die valt ook meer en meer buiten de groep.

We zijn bezig met een ander onderkomen voor de andere 2 mannetjes, maar dat gaat nog wel een paar weken duren voordat het klaar is.
From feudal serf to spender.
  zondag 20 november 2011 @ 17:38:39 #111
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104593926
Heb nog 1 vraagje over stro.

Heeft dat nog een speciale functie? Ik koop altijd balen geperst hooi en gebruik dat om het hok te vullen. Daarnaast geef ik haar ongeperste kruidenhooi. Die is groener.

Eigenlijk uit handigheid zodat ze nooit zonder hooi zou zitten.

Verder zorg ik dat haar bak vol zit met dwergkonijnenvoer i.c.m. konijnenvoer (laatste zit veel meer bix in), gewoon van de Boerenbond. Verder krijgt ze kruiden, sla, winterpenen en heel af en toe een stukje sinaasappel.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 20 november 2011 @ 17:44:00 #112
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104594170
quote:
5s.gif Op zondag 20 november 2011 17:38 schreef Staal het volgende:
Heb nog 1 vraagje over stro.

Heeft dat nog een speciale functie? Ik koop altijd balen geperst hooi en gebruik dat om het hok te vullen. Daarnaast geef ik haar ongeperste kruidenhooi. Die is groener.

Eigenlijk uit handigheid zodat ze nooit zonder hooi zou zitten.

Verder zorg ik dat haar bak vol zit met dwergkonijnenvoer i.c.m. konijnenvoer (laatste zit veel meer bix in), gewoon van de Boerenbond. Verder krijgt ze kruiden, sla, winterpenen en heel af en toe een stukje sinaasappel.
Ik denk dat de meeste mensen stro gebruiken om ervoor te zorgen dat je konijn het lekker warm heeft. Het heeft niet echt voedingswaarde, ook al knagen ze er soms aan.
From feudal serf to spender.
  zondag 20 november 2011 @ 17:53:02 #113
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_104594556
quote:
5s.gif Op zondag 20 november 2011 17:38 schreef Staal het volgende:
Heb nog 1 vraagje over stro.

Heeft dat nog een speciale functie? Ik koop altijd balen geperst hooi en gebruik dat om het hok te vullen. Daarnaast geef ik haar ongeperste kruidenhooi. Die is groener.

Eigenlijk uit handigheid zodat ze nooit zonder hooi zou zitten.

Verder zorg ik dat haar bak vol zit met dwergkonijnenvoer i.c.m. konijnenvoer (laatste zit veel meer bix in), gewoon van de Boerenbond. Verder krijgt ze kruiden, sla, winterpenen en heel af en toe een stukje sinaasappel.
Hier krijgen ze stro voor de warmte (eerst flinke laag hemparade en dan een flinke laag stro), hooi gaat broeien als het vochtig wordt (nat/stinken/schimmelen etc), dus hooi alleen om te eten (al zullen ze van het stro ook vast eten)

brokjes staan de hele dag, en een buitenkonijn mag nu best wat "spek" hebben naast een wintervacht, als ze nog maar hun kont kunnen wassen ;)
ze eten russel rabbit, 2 bakjes staan er, en alles gaat op, 'savonds laat krijgen ze een bakje groenten en fruit, en hooi is er uiteraard altijd
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 20 november 2011 @ 18:06:06 #114
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104595024
Hmm, zal dan toch maar ook wat hooi halen. Moet wel zeggen dat ze maar op 1 plaats haar behoeftes doet en de rest is allemaal droog. Overigens doe ik gewoon kranten eronder en heb ook geen idee wat Hemparade is.

Ben wel blij dat Nijn haar vacht iedere dag steeds dikker wordt. Het duurde namelijk lang want las hier dat jullie konijnen veel eerder al aan het ruien waren.
Vet heeft ze niet omdat ze de hele dag rent en rondsjouwt, vandaar ook dat ik makkelijk ben met voeren.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 20 november 2011 @ 18:12:21 #115
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_104595226
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:06 schreef Staal het volgende:
Hmm, zal dan toch maar ook wat hooi halen. Moet wel zeggen dat ze maar op 1 plaats haar behoeftes doet en de rest is allemaal droog. Overigens doe ik gewoon kranten eronder en heb ook geen idee wat Hemparade is.

Ben wel blij dat Nijn haar vacht iedere dag steeds dikker wordt. Het duurde namelijk lang want las hier dat jullie konijnen veel eerder al aan het ruien waren.
Vet heeft ze niet omdat ze de hele dag rent en rondsjouwt, vandaar ook dat ik makkelijk ben met voeren.
hemparade is gewoon een soort zaagsel, alleen dan van hennepvezel. Om de bodem te bedekken :) het stoft veel minder oa
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 21 november 2011 @ 15:20:32 #116
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104630963
Halen jullie konijnen ook boevenstreken uit? En zo ja wat dan?

Mijn Nijn is inmiddels niet meer bang voor kauwen. Dus telkens als er een groepje neerstrijkt dan stuift ze op ze af. Dacht eerst dat het toeval was maar volgens mij vindt ze het fladderen gewoon leuk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104631078
Van de week maar eens naar de dierenarts met het konijn.
Zijn tanden zijn te lang en 1tje is wat scheef gegroeid.
Wat geven jullie je konijn om de tanden kort te houden?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 21 november 2011 @ 15:25:01 #118
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104631164
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:23 schreef Miniem het volgende:
Van de week maar eens naar de dierenarts met het konijn.
Zijn tanden zijn te lang en 1tje is wat scheef gegroeid.
Wat geven jullie je konijn om de tanden kort te houden?
Veel hooi. Dat schijnt het tegen te gaan door de manier van kauwen.
Anders weet ik het ook niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104631212
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:25 schreef Staal het volgende:

[..]

Veel hooi. Dat schijnt het tegen te gaan door de manier van kauwen.
Anders weet ik het ook niet.
Hooi eet hij bijna niet :N
Het is een apart geval mijn konijn :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 21 november 2011 @ 15:29:35 #120
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104631357
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:26 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hooi eet hij bijna niet :N
Het is een apart geval mijn konijn :P
En als je hem minder voert? Dus echt dat het voer op is en wel hooi moet eten?
Anderen weten vast wel wat maar ik heb gelezen dat hooi echt nodig is om die tanden te laten slijten. Die slijpstenen zijn dus helemaal niet goed. Volgens mij kreeg ik het advies om dat nooit meer te nemen van Guppy.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 21 november 2011 @ 15:50:51 #121
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104632223
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:23 schreef Miniem het volgende:
Van de week maar eens naar de dierenarts met het konijn.
Zijn tanden zijn te lang en 1tje is wat scheef gegroeid.
Wat geven jullie je konijn om de tanden kort te houden?
Hij zou hooi moeten eten, maar als ie dat niet meer doet (waarschijnlijk omdat hij teveel brokken heeft gehad?) proberen een stukje hout (boomstammetje) in zn verblijf te leggen. Dan kunnen zijn tanden op die manier slijten. Als laatste optie kun je zijn voorste tanden laten trekken, dat hebben we zelf ook eens laten doen. Ze leren prima eten zonder die voorste tandjes.
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:26 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hooi eet hij bijna niet :N
Het is een apart geval mijn konijn :P
Teveel brokken gegeven? Ik merk dat mijn eigen konijnen ook minder hooi willen eten. Ik geef ze self Science Selective, daar schijnt ook alles in te zitten.
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:20 schreef Staal het volgende:
Halen jullie konijnen ook boevenstreken uit? En zo ja wat dan?

Mijn Nijn is inmiddels niet meer bang voor kauwen. Dus telkens als er een groepje neerstrijkt dan stuift ze op ze af. Dacht eerst dat het toeval was maar volgens mij vindt ze het fladderen gewoon leuk.
Ons vorige konijntje haalde wel boevenstreken (nou ja, streken) uit, kabels doorknagen, territoriaal gedrag naar mn vriendin vertonen, naast me op bed gaan liggen en gewoon de hele nacht blijven liggen (hij was zindelijk en liep de hele dag door los in huis) of bloemen en planten kaalvreten. Verder kon ie heerlijk in een mand onder de verwarming liggen of languit gaan liggen om lekker geaaid te worden.

De konijnen die we nu hebben zijn alijd buiten en heb ik veel minder contact mee. Kan ze maar heel af en toe aaien en opgepakt worden vinden ze al helemaal niks, dan schieten ze in de stress.
Nou ja, het kijken naar ze geeft genoeg voldoening als ze lekker hoppen of van blijdschap een bokkesprong maken of zich lekker laten vallen.
From feudal serf to spender.
pi_104632458
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:23 schreef Miniem het volgende:
Van de week maar eens naar de dierenarts met het konijn.
Zijn tanden zijn te lang en 1tje is wat scheef gegroeid.
Wat geven jullie je konijn om de tanden kort te houden?
Als gewoon goed voer en voldoende hooi eten niet werkt is de enige oplossing de tanden trekken, de tanden staan nu waarschijnlijk te scheef om nog goed te kunnen gaan staan. Je kunt iedere 6 weken tanden gaan knippen maar daar los je het probleem ook niet mee op en levert alleen maar stress op.
  maandag 21 november 2011 @ 17:02:17 #123
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104635609
vd week was het drinkflesje eraf geflikkerd, ze vielen me aan! ;)
de ene ging direct de gewone fles t lijf, de ander moest ik een flesje aanbieden wat ik in de hand hield...ze hadden best dorst zeg maar ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_104635719
Mijn konijn is Zeeuws :Y
Oftewel eigenwijs dus :P

Hij drink alleen van de fles in zijn hok.
Niet uit het kleine flesje wat in zijn ren hangt.
Zodra ik hem dan weer in zijn hok stopt, hoor je gelijk tokototkotkttktotkt.
Zit hij gelijk aan zijn flesje te lurken :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 17:55:12 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_104638045
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:29 schreef Staal het volgende:

[..]

En als je hem minder voert? Dus echt dat het voer op is en wel hooi moet eten?
Anderen weten vast wel wat maar ik heb gelezen dat hooi echt nodig is om die tanden te laten slijten. Die slijpstenen zijn dus helemaal niet goed. Volgens mij kreeg ik het advies om dat nooit meer te nemen van Guppy.
Slijpstenen zijn inderdaad heel slecht voor konijnen. Weer goed voor chincilla's maar konijnen kunnen er blaasstenen van krijgen.
Veel hooi geven is inderdaad het beste, en even naar de DA. Maar dat ga je al doen :Y

Molly is ook wel eens stout. Ze gaat er wel eens met m'n bolletjes wol vandoor. Dan zit ik op de bank te haken, springt ze op de bank, pakt ze een wolletje en dan gaat ze ermee vandoor :') mal beest

- edit - hee, berichtje van Joep en Bammie, op de Goofy website :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Guppy op 21-11-2011 21:13:48 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 21:09:36 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_104650193
Ik heb trouwens een zitten mailen naar Stichting Klein Geluk, voor vakantieopvang voor Molly en de caafs. We gaan begin 2012 een maand op vakantie. Normaal gezien deden we ze altijd naar de schoonouders, maar die hebben nu opeens twee puppies... Nu hadden ze altijd al honden, maar dat waren 3 oude sullen. We vinden het geen goed idee om de beestjes bij een teckel en twee puppies te laten, voor een maand.

Dus op zoek naar een pension of oppas in de buurt... Maar dat is nog best lastig...

We zitten vooral met het feit dat we graag willen dat Molly elke dag even uit haar hok mag. Hoeft heus geen hele dag te zijn, maar af en toe moet ze wel even de benen kunnen strekken in een ren of zo.

Daarnaast zijn onze cavia's twee ongecastreerde beren. Dat is op zich al een riskante combi, maar het gaat heel goed. Alleen kan het zijn dat als ze andere cavia's ruiken, er mot ontstaat... Daar zijn we dus ook benieuwd naar, of zij denken dat het een goed idee is. Het liefst hebben we een adres waar geen andere caafs zijn, maar dat is denk ik wishfull thinking...

Pfff... Mocht iemand nog een goede tip hebben voor in de omgeving Arnhem, wij houden ons aanbevolen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 21 november 2011 @ 22:30:39 #127
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104655936
Heb je je cavia's gewoon in een bak ofzo? Of moeten die ook los?
Wanneer ga je op vakantie? En zit je konijntje nu wel of niet buiten?
Je mag ze best mij mij brengen, alleen woon ik niet echt in de buurt, en het reizen kan voor de dieren ook stressvol zijn.
From feudal serf to spender.
  maandag 21 november 2011 @ 22:59:31 #128
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104657648
Ik woon in Brabant. Dat is gewoon te ver reizen anders had ik het zeker aangeboden.

Denk ook eens aan een briefje bij de lokale supermarkt. Dan kun je goed kennismaken met de mensen die voor Molly & Co willen zorgen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 07:43:59 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_104664451
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:30 schreef S1nn3rz het volgende:
Heb je je cavia's gewoon in een bak ofzo? Of moeten die ook los?
Wanneer ga je op vakantie? En zit je konijntje nu wel of niet buiten?
Je mag ze best mij mij brengen, alleen woon ik niet echt in de buurt, en het reizen kan voor de dieren ook stressvol zijn.
De cavia's hebben een hok van 1m x 50cm, en daar blijven ze het liefste in. Als je ze eruit zet, zitten ze echt heel zielig te kijken van 'okeee, mogen we al terug?' :')

Molly is een binnenkonijntje. We gaan in februari op vakantie.

Op zich hebben ze wel vaker gereisd. Molly komt uit Oldenzaal en als ze naar de schoonouders gingen, moesten ze altijd naar de Achterhoek. Hoewel in de omgeving het makkelijkst is, is reizen op zich geen heel groot probleem. Maar het moet wel een beetje in proportie zijn natuurlijk :)

@staal, supermarkt briefje had ik nog niet aan gedacht, goed idee!! Ga ik zaterdag even doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:10:45 #130
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104665484
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb trouwens een zitten mailen naar Stichting Klein Geluk, voor vakantieopvang voor Molly en de caafs. We gaan begin 2012 een maand op vakantie. Normaal gezien deden we ze altijd naar de schoonouders, maar die hebben nu opeens twee puppies... Nu hadden ze altijd al honden, maar dat waren 3 oude sullen. We vinden het geen goed idee om de beestjes bij een teckel en twee puppies te laten, voor een maand.

Dus op zoek naar een pension of oppas in de buurt... Maar dat is nog best lastig...

We zitten vooral met het feit dat we graag willen dat Molly elke dag even uit haar hok mag. Hoeft heus geen hele dag te zijn, maar af en toe moet ze wel even de benen kunnen strekken in een ren of zo.

Daarnaast zijn onze cavia's twee ongecastreerde beren. Dat is op zich al een riskante combi, maar het gaat heel goed. Alleen kan het zijn dat als ze andere cavia's ruiken, er mot ontstaat... Daar zijn we dus ook benieuwd naar, of zij denken dat het een goed idee is. Het liefst hebben we een adres waar geen andere caafs zijn, maar dat is denk ik wishfull thinking...

Pfff... Mocht iemand nog een goede tip hebben voor in de omgeving Arnhem, wij houden ons aanbevolen!
Wij hadden geluk dat een vriendin op het hele huis kwam passen, dus de nijntjes konden gewoon thuis blijven...krijg je dat voor elkaar denk je??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:12:56 #131
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104693119
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 07:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De cavia's hebben een hok van 1m x 50cm, en daar blijven ze het liefste in. Als je ze eruit zet, zitten ze echt heel zielig te kijken van 'okeee, mogen we al terug?' :')

Molly is een binnenkonijntje. We gaan in februari op vakantie.

Op zich hebben ze wel vaker gereisd. Molly komt uit Oldenzaal en als ze naar de schoonouders gingen, moesten ze altijd naar de Achterhoek. Hoewel in de omgeving het makkelijkst is, is reizen op zich geen heel groot probleem. Maar het moet wel een beetje in proportie zijn natuurlijk :)

@staal, supermarkt briefje had ik nog niet aan gedacht, goed idee!! Ga ik zaterdag even doen
Ik zit anderhalf uur van je vandaan, dus denk niet dat je dat je diertjes aan wilt doen. Maar goed, mochten er geen andere opties zijn dan kun je het overwegen. :)
Of wat hierboven inderdaad ook werd gezegd, iemand in je huis laten wonen als je op vakantie bent. Zo doen we dat zelf ook, anders is het geen doen.
From feudal serf to spender.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 07:43:24 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_104707746
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:12 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ik zit anderhalf uur van je vandaan, dus denk niet dat je dat je diertjes aan wilt doen. Maar goed, mochten er geen andere opties zijn dan kun je het overwegen. :)
Of wat hierboven inderdaad ook werd gezegd, iemand in je huis laten wonen als je op vakantie bent. Zo doen we dat zelf ook, anders is het geen doen.
Dat is inderdaad een stevige rit. Lief aanbod, maar je hebt gelijk, het moet wel in proportie blijven.
Vrienden die in ons huis kunnen wonen zouden natuurlijk ideaal zijn. Maar we hebben helaas geen vrienden die hun eigen huis zo lang alleen kunnen laten. En dat zou wel moeten dan, want ze wonen niet echt in de buurt allemaal.

Ik ga vanmiddag even bellen met Stichting Klein Geluk, want ik had een mailtje terug dat ze voor konijnen alleen buitenhokken hebben. Dat zou voor Molly in februari natuurlijk geen optie zijn. Uiteraard kan ze haar hok meenemen, maar dat had ik niet in de mail gezet.

We gaan in ieder geval nog even verder zoeken, en proberen in ieder geval nog een supermarktbriefje, dat was een goed idee :) en bij onze dierenwinkel kun je ook briefjes ophangen, dus daar kan het ook nog
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104710282
hoi allemaal,

Ik ben een tijdje weg geweest uit dit topic (kindje gekregen, dus in andere topics te vinden) maar nu heb ik even jullie advies weer nodig want ik ben bang dat mijn konijntje Mieke ziek is :{ :

Ze lag vanmorgen languit in haar hok, met alle stro aan de kant, zoals ze normaal alleen ligt wanneer het heel warm is. Toen ik het deurtje open deed sprong ze wel naar buiten maar toen ik net terug kwam vond ik dat ze veel langzamer dan anders bewoog en ze kwam ook niet op een grasje af. Ik heb het idee dat ze de laatste dagen wat minder gepoept heeft dan anders.

Ik wil even een uur of anderhalf afwachten of het beter gaat en anders de dierenarts bellen.
Maar misschien hebben jullie alvast een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt alvast!
  woensdag 23 november 2011 @ 10:23:57 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104710361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:21 schreef sverbern het volgende:
hoi allemaal,

Ik ben een tijdje weg geweest uit dit topic (kindje gekregen, dus in andere topics te vinden) maar nu heb ik even jullie advies weer nodig want ik ben bang dat mijn konijntje Mieke ziek is :{ :

Ze lag vanmorgen languit in haar hok, met alle stro aan de kant, zoals ze normaal alleen ligt wanneer het heel warm is. Toen ik het deurtje open deed sprong ze wel naar buiten maar toen ik net terug kwam vond ik dat ze veel langzamer dan anders bewoog en ze kwam ook niet op een grasje af. Ik heb het idee dat ze de laatste dagen wat minder gepoept heeft dan anders.

Ik wil even een uur of anderhalf afwachten of het beter gaat en anders de dierenarts bellen.
Maar misschien hebben jullie alvast een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt alvast!
Eet ze wel goed? Hoe is de ontlasting etc? Je kunt misschien even bij de buik voelen of het heel erg opgezwollen is. De dierenarts bellen voor advies is sowieso nooit verkeerd :)

Beterschap!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_104710472
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:23 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Eet ze wel goed? Hoe is de ontlasting etc? Je kunt misschien even bij de buik voelen of het heel erg opgezwollen is. De dierenarts bellen voor advies is sowieso nooit verkeerd :)

Beterschap!
Ontlasting ziet er normaal uit, maar lijkt wat minder dan anders. Ze heeft wel gewoon gegeten de afgelopen dagen. Buik zal ik straks even proberen te voelen (ze is een buitenkonijn dus oppakken vindt ze meestal niet zo leuk).
  woensdag 23 november 2011 @ 10:30:55 #136
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104710538
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:28 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ontlasting ziet er normaal uit, maar lijkt wat minder dan anders. Ze heeft wel gewoon gegeten de afgelopen dagen. Buik zal ik straks even proberen te voelen (ze is een buitenkonijn dus oppakken vindt ze meestal niet zo leuk).
Hoe is de ademhaling? Ligt ze languit (gespannen) of gewoon wel lekker net zoals anders?
Ik zou gewoon een afspraak maken met de dierenarts, eten en drinken is het belangrijkste dus dat is alvast meegenomen dat ze dat doet! :)
From feudal serf to spender.
pi_104712103
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:30 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Hoe is de ademhaling? Ligt ze languit (gespannen) of gewoon wel lekker net zoals anders?
Ik zou gewoon een afspraak maken met de dierenarts, eten en drinken is het belangrijkste dus dat is alvast meegenomen dat ze dat doet! :)
Ze ligt inderdaad languit, en lijkt gespannen. Ik kon haar veel makkelijker oppakken dan anders. Haar buik voelt niet hard, maar ik zag wel wat lichtbruine poep bij haar poepgat zitten. En ze heeft toch wel minder gegeten de afgelopen nacht/ochtend.
Denk je dat de dierenarts tot morgen kan wachten? (ik heb geen auto vandaag en een baby van 9 weken).
  woensdag 23 november 2011 @ 11:43:48 #138
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104712634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:25 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ze ligt inderdaad languit, en lijkt gespannen. Ik kon haar veel makkelijker oppakken dan anders. Haar buik voelt niet hard, maar ik zag wel wat lichtbruine poep bij haar poepgat zitten. En ze heeft toch wel minder gegeten de afgelopen nacht/ochtend.
Denk je dat de dierenarts tot morgen kan wachten? (ik heb geen auto vandaag en een baby van 9 weken).
Het kan een probleem met haar maag/darmen zijn, en dan is het echt nodig zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan. Misschien kun je de situatie uitleggen en vragen of ze langs willen komen? Of anders een buur, familielid, vrienden vragen of ze mee willen gaan?
Probeer in ieder geval in de gaten te houden dat ze blijft eten en drinken. Zolang een konijn dat doet valt het volgens mij mee met betrekking tot hun maag en darmen. (stoppen met eten en drinken is het eerste wat een konijn doet als het pijn heeft)
From feudal serf to spender.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:58:25 #139
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104713186
per direct naar de dierenarts!! wij hebben daar te lang mee gewacht bij flip, die is er niet meer...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_104713863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:58 schreef dribbel79 het volgende:
per direct naar de dierenarts!! wij hebben daar te lang mee gewacht bij flip, die is er niet meer...
oké, ik heb net de dienstdoende dierenarts gebeld (mijn eigen was afwezig) en ga er direct naartoe.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:59:13 #141
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104715164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:18 schreef sverbern het volgende:

oké, ik heb net de dienstdoende dierenarts gebeld (mijn eigen was afwezig) en ga er direct naartoe.
goeie actie, "better safe than sorry"...het is vaak verstopping (haar) of gas...maar als je er niks aan doet, kan het fout gaan...

Bammie heeft Joep een nieuwe truc geleerd: brood pikken...als ik 's ochtends zit te ontbijten en let even niet op, komen die apen van 2 kanten aanvliegen en jatten ze hele boterhammen van m'n bord, haha...de kreet "Joep...STOUT!" en een vermanend gebaar veroorzaakt een extra binkie...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 12:59:13 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_104715165
Lijkt me een heel verstandige keuze ^O^ succes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104716295
De dierenarts dacht dat het blaasontsteking is, omdat er een beetje bloed bij de urine zat. Ze heeft pijnstilling gegeven en ik heb antibiotica meegekregen en een middeltje om de spijsvertering op gang te helpen. En van die poedervoeding om een papje te maken en te dwangvoederen. Nu zien of ze opknapt!
  woensdag 23 november 2011 @ 15:02:49 #144
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104719931
topper...

hoeveel uur/ dagen hou je aan om te bezien of er echt verbetering is??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 23 november 2011 @ 15:11:32 #145
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104720268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:30 schreef sverbern het volgende:
De dierenarts dacht dat het blaasontsteking is, omdat er een beetje bloed bij de urine zat. Ze heeft pijnstilling gegeven en ik heb antibiotica meegekregen en een middeltje om de spijsvertering op gang te helpen. En van die poedervoeding om een papje te maken en te dwangvoederen. Nu zien of ze opknapt!
Goed dat je gegaan bent!

Hoop dat het je gaat lukken met het dwangvoederen. Lijkt me serieus een ramp bij een buitennijn.
Zorg dat je niet allebei onwijs veel stress krijgt he?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:18:12 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104725100
Mijn konijntjes zijn bijna onbenaderbaar, maar dwangvoederen op het moment dat ze ziek waren lukte dan ineens wonderwel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104727266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:18 schreef livelink het volgende:
Mijn konijntjes zijn bijna onbenaderbaar, maar dwangvoederen op het moment dat ze ziek waren lukte dan ineens wonderwel.
Ja, hier hetzelfde. Ik moet wel in de ren klimmen maar als ik haar eenmaal vast heb kan ik het mondje wel openhouden en het papje erin krijgen!
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 18:24:46 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_104727331
Komt vast goed :) je doet nu in ieder geval wat je kan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104730745
Morgen naar de Da :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 19:45:33 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_104730822
Oh Stichting Klein Geluk gaat m niet worden als vakantieopvang. Ze bieden alleen buiten opvang voor konijnen, binnen is geen optie... En tja, Molly gaan we in februari niet buiten zetten natuurlijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104766756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:43 schreef Miniem het volgende:
Morgen naar de Da :)
Naar de da geweest.
Zijn tanden zijn geknipt.
Hij schijnt een vergroeide boven en onderkaak zodat de snijtanden geen functie hebben.
Hierdoor worden ze lang en scheef.

Er zijn 2 opties.

1. 1x in de 3 a 4 maanden terug komen om zijn tanden te knippen met alles stres van dien.
2. Operatief zijn snijtanden verwijderen wat een best ingrijpende operatie is.

Iemand een advies?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 24 november 2011 @ 18:17:38 #152
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_104768172
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:36 schreef Miniem het volgende:

[..]

Naar de da geweest.
Zijn tanden zijn geknipt.
Hij schijnt een vergroeide boven en onderkaak zodat de snijtanden geen functie hebben.
Hierdoor worden ze lang en scheef.

Er zijn 2 opties.

1. 1x in de 3 a 4 maanden terug komen om zijn tanden te knippen met alles stres van dien.
2. Operatief zijn snijtanden verwijderen wat een best ingrijpende operatie is.

Iemand een advies?
tip voor als ze geknipt zijn, met een tang, een andere DA zoeken.
je kan ze veel beter laten slijpen (dat doen ze met een soort dremeltje), met de kracht die ze (moeten) zetten op de tang kunnen de tanden splijten.

Steph zn voortanden worden elke 6/8 weken geslepen, hij hoeft nooit onder narcose, het is altijd zo gepiept. Naar mijn idee heeft hij er geen stress (meer) van (het zal de eerste paar keer vast spannend geweest zijn), hij is altijd mega relax, en gaat vaak zelf netjes liggen als ze hem in een handdoekje rollen. Maargoed inmiddels gaat hij alweer een aantal jaar voor zn tanden, dus hij weet zo onderhand niet beter.
Laat ook goed op zn kiesjes letten, vaak krijgen ze ook haakjes.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_104768332
miniem, in de opvang laten we de tanden dan altijd trekken. Laat het door een goede dierenarts doen, benn je er in 1x vanaf. Slijpen/knippen is een gebed zonder einde en moet iedere 6 weken wat onnodig veel pijn en stress gaat geven. Konijnen kunnen prima zonder voortanden, maar je moet dan wel opletten of ze de biks nog kunnen eten (als ze de kleinen dingen niet kunnen eten is science handig, die grote brokken zijn beter te pakken) en groente kleinsnijden.
pi_104768473
Weet je wat dat ongeveer kost het trekken / opereren van de tanden?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 24 november 2011 @ 22:08:41 #155
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_104782111
Waarom hoeven onze nijns niets te laten knippen of slijpen? Die hebben nergens haakjes volgens mij...

Joep is wel stout zeg, hij heeft een bovengemiddelde interesse voor de rubberen rand van de deurmat...die smaakt hem prima...wat doe ik ertegen? Corrigeren of kan het geen kwaad?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_104782138
wisselt per da, bij die van mij is het voor zover ik weet rond de 60 euro exl nazorgmedicatie
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 22:17:16 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_104782705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:08 schreef dribbel79 het volgende:
Waarom hoeven onze nijns niets te laten knippen of slijpen? Die hebben nergens haakjes volgens mij...

Joep is wel stout zeg, hij heeft een bovengemiddelde interesse voor de rubberen rand van de deurmat...die smaakt hem prima...wat doe ik ertegen? Corrigeren of kan het geen kwaad?
Plantenspuit :Y op z'n kont richten, niet op z'n kop.
En iets geven wat stuk mag. Wilgenstokje, doos, telefoonboek enz. Zodat ie z'n eigen spulletjes heeft. Helpt bij Molly heel goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 24 november 2011 @ 22:25:59 #158
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104783273
Help?!

Ja hoor, daar ben ik weer met een vraag. *Zucht*.
Serieus, ik ben dol op het konijn maar ik vraag me nu echt af waar ik in vredesnaam aan begonnen ben. Paar honder euro verder en verder alleen maar zorgen om dat huppelende buitenbeest.

Sinds vanavond heeft ze een nieuw hok met bijbehorende ren. Het hok heeft twee grote kamers 3x zo diep als de standaard, een even zo grote onderren en een aparte maar vrije aangebouwde ren. Ze verliest iets aan renruimte (waren drie aan elkaar gekoppelde rennen) maar fijn dat ik niet iedere avond anderhalf tot twee uur bezig meer hoef te zijn om het konijn weer in zijn hok te krijgen. Win-win. Want nu kan de dwerg het lekker zelf bepalen wanneer ze in haar hok wil. Tof!

Alleen heeft ze al tig keer alles verkend, ze wist meteen alles te vinden alleen zit ze nu dus nog buiten. Al uren.

Vraag me dus nu af of ze wel in haar hok zal gaan of gewoon de hele nacht buiten gaat zitten dartelen. Het is wel heel erg vochtig namelijk.

Of moet ik nu weer iets anders verzinnen? ;( .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104783523
staal, laat haar lekker haar gang gaan. Als ze het koud heeft zoekt ze vanzelf wel een warm plekkie.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:30:35 #160
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104783611
quote:
9s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:25 schreef Staal het volgende:
Help?!

Ja hoor, daar ben ik weer met een vraag. *Zucht*.
Serieus, ik ben dol op het konijn maar ik vraag me nu echt af waar ik in vredesnaam aan begonnen ben. Paar honder euro verder en verder alleen maar zorgen om dat huppelende buitenbeest.

Sinds vanavond heeft ze een nieuw hok met bijbehorende ren. Het hok heeft twee grote kamers 3x zo diep als de standaard, een even zo grote onderren en een aparte maar vrije aangebouwde ren. Ze verliest iets aan renruimte (waren drie aan elkaar gekoppelde rennen) maar fijn dat ik niet iedere avond anderhalf tot twee uur bezig meer hoef te zijn om het konijn weer in zijn hok te krijgen. Win-win. Want nu kan de dwerg het lekker zelf bepalen wanneer ze in haar hok wil. Tof!

Alleen heeft ze al tig keer alles verkend, ze wist meteen alles te vinden alleen zit ze nu dus nog buiten. Al uren.

Vraag me dus nu af of ze wel in haar hok zal gaan of gewoon de hele nacht buiten gaat zitten dartelen. Het is wel heel erg vochtig namelijk.

Of moet ik nu weer iets anders verzinnen? ;( .
Gewoon afwachten. Wat ik zelf meestal doe is ze eerst binnen zetten zodat ze zelf de weg naar buiten kunnen vinden.
Kun je haar niet binnen zetten en de doorgang afsluiten 's nachts?
Als ze het echt te koud krijgt zoekt ze wel beschutting.
From feudal serf to spender.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:35:16 #161
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104783941
Ze kent de weg. Ze weet het gewoon want ze is al tig keer trap op traf af gesjoeft. En ook is haar trap voorzien van witte treden die reflecteren in het donker.
Punt is dat ik weer las dat vocht onwijs slecht voor een konijn is. En het is echt heel vochtig nu door de mist. De doorgang kan ik niet afsluiten, het is echt op elkaar gemaakt.

Serieus, ik krijg er wat van zo langzamerhand.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:38:30 #162
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104784128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:35 schreef Staal het volgende:
Ze kent de weg. Ze weet het gewoon want ze is al tig keer trap op traf af gesjoeft. En ook is haar trap voorzien van witte treden die reflecteren in het donker.
Punt is dat ik weer las dat vocht onwijs slecht voor een konijn is. En het is echt heel vochtig nu door de mist. De doorgang kan ik niet afsluiten, het is echt op elkaar gemaakt.

Serieus, ik krijg er wat van zo langzamerhand.

Mja, die konijnen van mij zijn ook de hele dag buiten, regen, sneeuw of mist ze huppelen gewoon rond. Ook tijdens harde regen als ik denk 'blijf toch lekker binnen' zitten ze gewoon prinsheerlijk buiten rond te hoppen.
Zolang ze het niet koud hebben is er niet zoveel aan de hand denk ik. Maar waarom neem je er niet een konijntje bij? :@
From feudal serf to spender.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:39:37 #163
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104784209
Ik snap je zorgen, Staal. In dit geval zou ik haar lekker buiten laten zitten. Die van mij zitten soms ook in de stromende regen buiten. Ik ga er vanuit dat ze slim genoeg zijn om zelf op tijd naar binnen te gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:49:13 #164
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104784794
Bedankt voor het hart onder riem. Werd echt grumpy namelijk.

Zal om 12 uur nog kijken en dan is het af hoor. Moet ook slapen en op tijd op.
Misschien is het ook mijn "schuldgevoel" omdat die beesten in de natuur natuurlijk onder de grond leven. Maar een ondergrondse burcht bouwen gaat me te ver. Er zijn wel mensen die dat doen trouwens.

Een konijntje erbij was het volgende plan inderdaad. Maar ik had geen ideaal hok. Nu kan het dus wel en dat wil ik wel proberen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104785114
Hoeveel gram voer krijgt jullie konijn per dag?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_104785964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:08 schreef dribbel79 het volgende:
Waarom hoeven onze nijns niets te laten knippen of slijpen? Die hebben nergens haakjes volgens mij...

Joep is wel stout zeg, hij heeft een bovengemiddelde interesse voor de rubberen rand van de deurmat...die smaakt hem prima...wat doe ik ertegen? Corrigeren of kan het geen kwaad?
@ haakjes/slijpen: geluk. Ik heb een konijn met afwijkende kaakstand en hij mist een voortand . Dat eerste heeft 3-4 een behandeling per jaar nodig, dat 2e niet. Mn andere konijn heeft nooit wat. Veel konijnen worden ook zo doorgefokt dat er rare afwijkingen kunnen ontstaan en dit zou best wel eens een door doorfok kunnen komen...
  donderdag 24 november 2011 @ 23:16:17 #167
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104786538
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:54 schreef Miniem het volgende:
Hoeveel gram voer krijgt jullie konijn per dag?
Ga in ieder geval niet uit van hetgeen op de verpakking staat maar hou rekening hoeveel beweegruimte je konijn heeft.

Wat zei je dierenarts eigenlijk over het gewicht van je konijn?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:03:30 #168
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104788700
Zorgen om niets. Ging Nijn zoals elke avond voor het slapen even een knuffel geven en dat weet ze blijkbaar. Zag haar niet direct maar ze kwam op het trappetje aangestoven om haar kopje tegen mijn hand te leggen.

Ze weet dus wel alles te vinden en daar ging het me om. Niet dat ze in het donker zit te kwijnen in de vochtige mist.

Deze week maar eens verder op zoek naar een partner voor haar. Nogmaals bedankt. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 07:09:43 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_104792785
Komt goed Staal :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104793106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Ga in ieder geval niet uit van hetgeen op de verpakking staat maar hou rekening hoeveel beweegruimte je konijn heeft.

Wat zei je dierenarts eigenlijk over het gewicht van je konijn?
Is in orde en hij ziet er goed uit :Y

Maar hij mag maar 30gram per dag.
Best weinig :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 08:09:50 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_104793149
Brokken zijn in principe ook niet de basisvoeding, dat is hooi :)

-edit- ik heb het trouwens weer, De Twijfel. Heb ik Molly's hok wel dicht gedaan? :X

[ Bericht 37% gewijzigd door Guppy op 25-11-2011 08:32:37 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:13:31 #172
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104795086
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:04 schreef Miniem het volgende:

[..]

Is in orde en hij ziet er goed uit :Y

Maar hij mag maar 30gram per dag.
Best weinig :Y
Ja dat vind ik ook echt te weinig hoor. Als je goede voeding hebt zit daar ook alles in wat ze nodig hebben. Je kunt altijd nog een stuk boomstam in de ren liggen voor hun tanden.
From feudal serf to spender.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:56:20 #173
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104801707
Ik heb even gekeken op de zak van het dwergkonijnenvoer 25 tot 40 gram per dag.

Maar Miniem, als jouw konijn geen hooi eet en haar snijtanden geen functie hebben door de scheefgroei, zou ik 80% bix en 20% dwergkonijnen voer geven en wel wat meer dan 30 gram.
Anders krijgt ze wel heel weinig. Normaal gesproken is hooi heel erg belangrijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:14:43 #174
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104802277
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Brokken zijn in principe ook niet de basisvoeding, dat is hooi :)

-edit- ik heb het trouwens weer, De Twijfel. Heb ik Molly's hok wel dicht gedaan? :X
:D zeker net op het moment dat je lekker op je werk zit.
From feudal serf to spender.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 14:18:21 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_104802421
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:14 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

:D zeker net op het moment dat je lekker op je werk zit.
Toen ik in de trein zat al :') en je kan er donder op zeggen dat het hok wel dicht is, maar toch. Gelukkig is Molly meestal heel braaf. En dr kleed ligt er niet, dus erg ver komt ze ook niet. Maar toch
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:27:59 #176
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104802806
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Toen ik in de trein zat al :') en je kan er donder op zeggen dat het hok wel dicht is, maar toch. Gelukkig is Molly meestal heel braaf. En dr kleed ligt er niet, dus erg ver komt ze ook niet. Maar toch
Ik heb het zelf ook wel eens. Ben ik bij de voordeur kan ik weer terug om te checken of het wel echt dicht is! :')
2 Jaar geleden ofzo ben ik het wel eens vergeten. Ik lag in bed (het werd al schemerig) en zag opeens een konijn buiten in de tuin staan. :o
Was ik de zijdeur vergeten dicht te doen. Gelukkig was er maar 1 uit en die stond echt een beetje om zich heen te kijken., was ook gauw weer binnen. :D
From feudal serf to spender.
pi_104803505
Ik had het gisteravond ineens rond vijf uur, op weg van werk naar huis. "Heb ik vanochtend het hok van Noga wel goed gesloten??!" Gelukkig kwam ik er 20 minuten later achter dat er niets aan de hand was, haha.

Nou, heb het advies hier maar opgevolgd en Noga komt niet meer binnen. Is wel erg wennen voor haar, zeker omdat ze niet in de tuin los kan lopen. Het is niet een, twee, drie gefixt. Ik heb een gigantische tuin en dat gaat honderden euro's kosten om helemaal konijnproof te maken. En de winter komt er aan dus tsja. Anyway... Noga kan ook aan een tuigje lopen (doen jullie dat ook met jullie nijnen?) dus nu loop ik 's ochtends en 's avonds in ieder geval een hele lange tijd (met of zonder zaklamp) rond met Noga aan de lijn. Alhoewel, het is meer Noga laten huppelen en ik erachteraan, haha. Heb al een aantal keren de nieuwe buren raar zien kijken: 'Wat is die nou aan het doen in de tuin met een zaklamp?!' Achja, het is voor een goed doel en Noga vindt het heerlijk!

En pluspunt voor mij: Noga heeft al een begin gemaakt aan het verwijderen van onkruid tussen de tegels ;)
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:07:54 #178
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104806428
Nee, een konijn aan een tuigje moet ik zelf niet aan denken. :X
Je zou kunnen overwegen een deel van de tuin konijnproof te maken? Kost inderdaad best wat, maar zef vind ik dat je die investering gewoon moet doen als je aan konijnen begint. (geldt voor alle dieren trouwens)
From feudal serf to spender.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:11:57 #179
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104806593
Ik zie het al voor me als ik met een tuigje bij Nijn aankom. Dan kan ik daarna naar het ziekenhuis. :').

Maar ik vind het een mooie oplossing voor een tijd hoor. Wij kunnen ook niet in jouw portemonnee kijken en bij een verhuizing komt er een hoop op je af.

Maar ik vraag me toch af waarom je niet voor drie tientjes een ren koopt. Dat zou ik wel hebben gedaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104806895
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:07 schreef S1nn3rz het volgende:
Nee, een konijn aan een tuigje moet ik zelf niet aan denken. :X
Je zou kunnen overwegen een deel van de tuin konijnproof te maken? Kost inderdaad best wat, maar zef vind ik dat je die investering gewoon moet doen als je aan konijnen begint. (geldt voor alle dieren trouwens)
Hoezo niet? Mijn konijn vond het heerlijk. Wij hadden zelf alleen maar bestrating dus nam ik hem altijd mee naar mijn opa en oma die hebben een groot grasveld, tuigje met een lang snoer eraan en dan vast gezet in de grond. Beestje had het altijd prima naar zijn zin. O+
All good things are wild and free.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:29:15 #181
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104807263
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:20 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Hoezo niet? Mijn konijn vond het heerlijk. Wij hadden zelf alleen maar bestrating dus nam ik hem altijd mee naar mijn opa en oma die hebben een groot grasveld, tuigje met een lang snoer eraan en dan vast gezet in de grond. Beestje had het altijd prima naar zijn zin. O+
Omdat ik zie hoe fijn mijn konijnen het zonder tuigje hebben Die zouden doodongelukkig worden van zo'n ding. Het kan ook nog gevaarlijk zijn, konijnen kunnen wel eens lekker gas geven in de tuin en als de lijn dan abrupt stopt lijkt me dat niet echt gezond voor het dier. -O-

Ik zie zelfs mensen die een konijn uitlaten aan een tuigje. Zoek maar eens op youtube. Neem dan een hond. :{
From feudal serf to spender.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:31:03 #182
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104807340
Als een konijn er aan gewend is? Zo dom zijn ze namelijk niet.

Ik zie mijn konijn ook nooit als een malle tegen de ren aanschieten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104807385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:29 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Omdat ik zie hoe fijn mijn konijnen het zonder tuigje hebben Die zouden doodongelukkig worden van zo'n ding. Het kan ook nog gevaarlijk zijn, konijnen kunnen wel eens lekker gas geven in de tuin en als de lijn dan abrupt stopt lijkt me dat niet echt gezond voor het dier. -O-

Ik zie zelfs mensen die een konijn uitlaten aan een tuigje. Zoek maar eens op youtube. Neem dan een hond. :{
Ik snap wat je bedoeld, maar ik bleef er zelf altijd bij. En natuurlijk vinden ze het fijner zonder tuigje maar wij hebben maar een kleine tuin en daar konden ze lekker rondrennen. Uiteindelijk hadden we een ren gebouwd maar ik vond het een fijne oplossing voor even.
All good things are wild and free.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:35:24 #184
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104807505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:31 schreef Staal het volgende:
Als een konijn er aan gewend is? Zo dom zijn ze namelijk niet.

Ik zie mijn konijn ook nooit als een malle tegen de ren aanschieten.
Omdat ze die afstand tot het einde van de ren kunnen zien natuurlijk. ;) Ze kunnen niet zien of het touwtje al stopt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:32 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar ik bleef er zelf altijd bij. En natuurlijk vinden ze het fijner zonder tuigje maar wij hebben maar een kleine tuin en daar konden ze lekker rondrennen. Uiteindelijk hadden we een ren gebouwd maar ik vond het een fijne oplossing voor even.
Nou ja, dan is het een prima oplossing toch? ^O^
From feudal serf to spender.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:50:20 #185
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104808013
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:35 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Omdat ze die afstand tot het einde van de ren kunnen zien natuurlijk. ;) Ze kunnen niet zien of het touwtje al stopt.

[..]

Nou ja, dan is het een prima oplossing toch? ^O^
Ach ja natuurlijk. Ik dacht teveel aan onze kat vroeger, die zat ook vaak in de zomer aan een lijn. Maar die wist wel wanneer het stopte maar een konijn maakt spurten en sprongen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:53:20 #186
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104808107
Wordt het niet eens tijd voor picca's?
From feudal serf to spender.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:54:30 #187
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104808136
Wilde dat vandaag doen. Maar het ziet er met dit weer nogal desolaat uit.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 18:03:46 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_104810796
Net als heel NL...

Oh, het hok zat dicht trouwens :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104814944
Er zal ook nog wel een ren komen hier maar Noga doet het prima met een tuigje hoor. Ik heb het haar jong aangeleerd en ze wordt nu al enthousiast als ik alleen maar met het tuigje aan kom zetten. Is maar net hoe je ze het leert. Ze geniet er in ieder geval van dat ze alle uithoekjes van de nieuwe tuin toch even kan verkennen.
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:41:08 #190
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104818913
Als je in de buurt van Bergen op Zoom woont, mag je mijn rennetjes wel lenen hoor. Die kun je om het hok zetten en kan ze ook in en uit.

Wel leuk dat ze zo blij is als ze het tuigje ziet.

@Guppy, routine he. Daarom altijd dat oh, shit heb ik nu wel of niet. Sleutels, achterdeur, gasknoppen etc, koffiemachine etc.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 08:30:55 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_104835557
Ik faal regelmatig in mijn routines. Ik heb me al een aantal keer buitengesloten bijvoorbeeld :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:13:16 #192
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104861406
Hier flinke harde wind, maar ze zaten net gewoon nog buiten. Nou ja, 2 zaten dan wel binnen. De rest gewoon lekker rondhuppelen.
From feudal serf to spender.
  zondag 27 november 2011 @ 17:04:54 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104883489
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:53 schreef S1nn3rz het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor picca's?
Komen er weer aan! Het was weer hok-schoonmaak-tijd, en dan vinden meneer en mevrouw het altijd bijzonder prettig om lekker in de weg te lopen / in het lege hok te gaan zitten / je pantoffels op te eten / etc. :+ Dus had mijn camera er weer eens bijgepakt :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 27 november 2011 @ 17:06:59 #194
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104883610
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 17:04 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Komen er weer aan! Het was weer hok-schoonmaak-tijd, en dan vinden meneer en mevrouw het altijd bijzonder prettig om lekker in de weg te lopen / in het lege hok te gaan zitten / je pantoffels op te eten / etc. :+ Dus had mijn camera er weer eens bijgepakt :P
Ben benieuwd! :D
From feudal serf to spender.
  zondag 27 november 2011 @ 18:44:52 #195
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104888128
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2011 17:06 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ben benieuwd! :D
Ze zijn een beetje donker geworden... :o Maar deze vond ik nog wel leuk O+
Perry doing what he does best B-) luilak-konijn _O- , Tami in semi-close-up, en Tami in een leeg-gescoopte hok ('jij dacht dat je hem ging schoonmaken? Think again }:| ' :') ).
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 27 november 2011 @ 19:03:25 #196
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104888960
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ze zijn een beetje donker geworden... :o Maar deze vond ik nog wel leuk O+
Perry doing what he does best B-) luilak-konijn _O- , Tami in semi-close-up, en Tami in een leeg-gescoopte hok ('jij dacht dat je hem ging schoonmaken? Think again }:| ' :') ).
[ afbeelding ]
Haha wat een leuke konijnen zeg! :) Zitten ze gewoon bijelkaar?
From feudal serf to spender.
  zondag 27 november 2011 @ 19:32:25 #197
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104890283
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:03 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Haha wat een leuke konijnen zeg! :) Zitten ze gewoon bijelkaar?
Yup! We hebben ze gekoppeld en dat ging eigenlijk vrijwel meteen goed :Y Nu zijn het twee klefneuzen bij mekaar, ze zitten meestal tegen elkaar aan gedrukt elkaar te wassen O+

Tami zit momenteel goed in haar wintervachtje trouwens, ik kreeg het niet zo goed op de foto maar je ziet op die foto in de bak o.a. haar buikhaar uitsteken :P (die lange grijze plukken). Dan merk je goed dat ze deels voskonijn is, Perry is een stuk minder wollig.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 27 november 2011 @ 19:43:39 #198
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104890793
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Yup! We hebben ze gekoppeld en dat ging eigenlijk vrijwel meteen goed :Y Nu zijn het twee klefneuzen bij mekaar, ze zitten meestal tegen elkaar aan gedrukt elkaar te wassen O+

Tami zit momenteel goed in haar wintervachtje trouwens, ik kreeg het niet zo goed op de foto maar je ziet op die foto in de bak o.a. haar buikhaar uitsteken :P (die lange grijze plukken). Dan merk je goed dat ze deels voskonijn is, Perry is een stuk minder wollig.
Hoe heb je het koppelen tot stand gebracht? Echt op neutraal terrein en langzaam aan laten wennen aan elkaar? Of gewoon *plop* bijelkaar gezet?
Ik moet de komende weken voor 2 mannetjes een vrouwtje gaan zoeken, maar ben benieuwd of het goed blijft gaan mocht het eerste contact goed zijn.
From feudal serf to spender.
  zondag 27 november 2011 @ 19:55:12 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104891339
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:43 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Hoe heb je het koppelen tot stand gebracht? Echt op neutraal terrein en langzaam aan laten wennen aan elkaar? Of gewoon *plop* bijelkaar gezet?
Ik moet de komende weken voor 2 mannetjes een vrouwtje gaan zoeken, maar ben benieuwd of het goed blijft gaan mocht het eerste contact goed zijn.
We hebben Tamina meegenomen naar een asiel. Daar is ze op neutraal terrein (in een ren) geplaatst, en kwam Perry erbij. Toen werd het gedrag geobserveerd, en dat was goed :Y Ze waren al vrij snel nieuwsgierig naar elkaar en vielen elkaar niet aan ofzo. Al vrij snel begon Perry Tamina te wassen. Toen hebben we ze in aparte reismandjes meegenomen en hebben we ze nog even allebei in een apart hok gehad. Toch ging het eigenlijk meteen al goed als we ze bij elkaar lieten, dus zijn we al snel overgegaan op 24/7 samen in één hok. Af en toe heeft er een de bokkenpruik op en horen we wat geknorpiep (al schijnt dat ook hitsigheid te kunnen betekenen :')), maar dat is maar heel zelden.

Ze trekken wel heel erg naar elkaar toe (logisch), dus Tamina is wat minder aanhankelijk geworden. Desalniettemin kan je goed zien dat ze het gezellig hebben samen, dus het is helemaal prima O+

Ga je voor je eigen konijntjes op zoek? Veel succes in ieder geval! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 27 november 2011 @ 20:06:58 #200
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104891903
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:55 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

We hebben Tamina meegenomen naar een asiel. Daar is ze op neutraal terrein (in een ren) geplaatst, en kwam Perry erbij. Toen werd het gedrag geobserveerd, en dat was goed :Y Ze waren al vrij snel nieuwsgierig naar elkaar en vielen elkaar niet aan ofzo. Al vrij snel begon Perry Tamina te wassen. Toen hebben we ze in aparte reismandjes meegenomen en hebben we ze nog even allebei in een apart hok gehad. Toch ging het eigenlijk meteen al goed als we ze bij elkaar lieten, dus zijn we al snel overgegaan op 24/7 samen in één hok. Af en toe heeft er een de bokkenpruik op en horen we wat geknorpiep (al schijnt dat ook hitsigheid te kunnen betekenen :')), maar dat is maar heel zelden.

Ze trekken wel heel erg naar elkaar toe (logisch), dus Tamina is wat minder aanhankelijk geworden. Desalniettemin kan je goed zien dat ze het gezellig hebben samen, dus het is helemaal prima O+

Ga je voor je eigen konijntjes op zoek? Veel succes in ieder geval! *O*
Ok! :) Fijn zeg, dat het allemaal in 1x goed is gegaan.
Ik heb nu 3 mannetjes en 3 vrouwtjes in 1 ren. De mannetjes kunnen het niet met elkaar vinden en hebben eigenlijk altijd onenigheid. Terwijl ze uit 1 nest komen (papa met zijn zonen). :{ Voor 2 mannetjes wil ik dus graag op zoek naar een vrouwtje, maar we brengen eigenlijk nooit dieren terug/doen er nooit afstand van. Daarom wil ik graag dat het koppelen wel in 1x goed gaat. Anders zit ik straks weer met 2 konijnen waar ik weer een hok voor moet bouwen. :D

Het is wel raar, in het begin ging het allemaal goed met elkaar. Het zal wel territoriumdrang zijn van de andere 2 mannetjes.
From feudal serf to spender.
pi_104894640
Hier ging het koppelen ook in 1x goed, maar ik heb dan een koppel van een man en een vrouw. In groepen zul je toch echt meer vrouwen moeten hebben dan mannen, bij konijnen.

En even mijn luie zondagavondkoppel...





[ Bericht 19% gewijzigd door douche-eendje op 27-11-2011 21:20:40 ]
  zondag 27 november 2011 @ 21:53:59 #202
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104899134
Haha, geweldig he als ze zich opeens op hun zij laten vallen of met die achterbenen languit gaan liggen! O+
From feudal serf to spender.
pi_104899879
Ja en zo lekker tegen elkaar aan kruipen O+ Heb nog wat foto's gemaakt net, die komen morgen wel :P
  zondag 27 november 2011 @ 22:28:01 #204
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104901437
Lopen ze altijd los door huis of heb je ze er zo nu en dan even uit? :)
Waarom zouden er meer vrouwen in de groep moeten zijn? Ik dacht dat het redelijk eerlijk was bij mij (3 mannen en 3 vrouwen) maar de vader van het stel speelt de baas.
From feudal serf to spender.
  zondag 27 november 2011 @ 22:32:15 #205
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104901763
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2011 22:06 schreef douche-eendje het volgende:
Ja en zo lekker tegen elkaar aan kruipen O+ Heb nog wat foto's gemaakt net, die komen morgen wel :P
Kijk ze loungen O+ Zondagse konijnen :D Leuk, morgen meer foto's *O*

S1nn3rz, bij mij mogen Tamina en Perry er niet de hele dag uit, we moeten ze wel een beetje in de smiezen kunnen houden. Plus helaas vinden ze het buiten het hok ook niet zo spannend, dus moeten we ze vaak naar buiten tíllen als we de boel schoon willen maken :') Tami wilde vroeger wel, die rent dan ook rondjes en maakt sprongetjes. Perry is echter een luiwammes en gaat al snel weer naar binnen, waardoor Tami al snel zoiets lijkt te hebben van "Perry? :o " en *zoef* --> terug het hok in :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 27 november 2011 @ 22:36:15 #206
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104902006
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Kijk ze loungen O+ Zondagse konijnen :D Leuk, morgen meer foto's *O*

S1nn3rz, bij mij mogen Tamina en Perry er niet de hele dag uit, we moeten ze wel een beetje in de smiezen kunnen houden. Plus helaas vinden ze het buiten het hok ook niet zo spannend, dus moeten we ze vaak naar buiten tíllen als we de boel schoon willen maken :') Tami wilde vroeger wel, die rent dan ook rondjes en maakt sprongetjes. Perry is echter een luiwammes en gaat al snel weer naar binnen, waardoor Tami al snel zoiets lijkt te hebben van "Perry? :o " en *zoef* --> terug het hok in :P
:D
Ik vind het echt geweldig als ze sprongetjes maken. _O_
Ons vorige konijntje deed dat ook vaak als we gewoon lekker in de kamer zaten (liep de hele dag rond door huis, was zindelijk) Of *bof* opeens laten vallen. Heel vaak zat ie in een mandje bij me als ik tv aan het kijken was. Gewoon languit, of lekker op zn zij.
Dat mis ik nu wel eens. :@

Wel geinig om te horen dat ze helemaal niet zo nodig vreemde oorden willen verkennen. Die van mij springen regelmatig het hok uit als ik het open doe. :D
From feudal serf to spender.
pi_104902060
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:28 schreef S1nn3rz het volgende:
Lopen ze altijd los door huis of heb je ze er zo nu en dan even uit? :)
Waarom zouden er meer vrouwen in de groep moeten zijn? Ik dacht dat het redelijk eerlijk was bij mij (3 mannen en 3 vrouwen) maar de vader van het stel speelt de baas.
Voor zover ik begrepen heb van een vriend van mij (konijnengedragsdeskundige, jaja) is het beter om in een groep de vrouwen in de overhand te hebben, omdat de heren nogal claimerig kunnen zijn onderling als het om de vrouwen gaat en ze de onderlinge strijd houden. Hij heeft zelf een groep gehad van 3 vrouwen en 2 mannen, nu is er 1 man weggevallen en de groep gaat nogsteeds goed.
Ruimte is overigens wel een toverwoord hoor, hij heeft een ren van 40m2 maar dat moet ook wel met 2 vlamen en een franse hangoor :P

Hier lopen ze eigenlijk dag in dag uit los in een deel van de kamer, ze zijn niet heel actief meer de laatste tijd en liggen vooral lekker veel te chillen. En nu dus vooral met de handdoeken, vorige week was het in de doos. En de week daarvoor in de wc.
  zondag 27 november 2011 @ 22:44:07 #208
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104902543
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2011 22:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Voor zover ik begrepen heb van een vriend van mij (konijnengedragsdeskundige, jaja) is het beter om in een groep de vrouwen in de overhand te hebben, omdat de heren nogal claimerig kunnen zijn onderling als het om de vrouwen gaat en ze de onderlinge strijd houden. Hij heeft zelf een groep gehad van 3 vrouwen en 2 mannen, nu is er 1 man weggevallen en de groep gaat nogsteeds goed.
Ruimte is overigens wel een toverwoord hoor, hij heeft een ren van 40m2 maar dat moet ook wel met 2 vlamen en een franse hangoor :P

Hier lopen ze eigenlijk dag in dag uit los in een deel van de kamer, ze zijn niet heel actief meer de laatste tijd en liggen vooral lekker veel te chillen. En nu dus vooral met de handdoeken, vorige week was het in de doos. En de week daarvoor in de wc.
Super dat je ze lekker los kunt hebben! Wc rollen vinden ze geweldig (tenminste die van mij wel), die knagen ze helemaal kapot, of ze pakken het beet en gooien het weg. Handdoeken vinden ze vaak heerlijk om op te liggen, heb vroeger ook wel eens een kattending gekocht waar ie in en op kon. :D
Ik heb jammer genoeg mijn ren door de helft moeten doen omdat we 2 nieuwe konijnen kregen die niet in de groep pasten.
Van die vrouwtjes in de groep wist ik niet, probeer het wel een beetje te beperken omdat we er al 8 hebben. :@ (al zou ik er zelf nog wel een paar willen hebben :@)
From feudal serf to spender.
pi_104902695
Hoe is de samenstelling van de konijnen nu? Wat zit bij elkaar, hoeveel ruimte hebben ze?
  zondag 27 november 2011 @ 22:46:24 #210
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104902710
Ik durf ze geen wc-rollen meer te geven omdat ze ze opeten :o :') Dito met knuffels en handdoekjes. Dus ik geef ze veelal knaagbaar/eetbaar speelgoed, zoals van die stokjes-ballen :P

Wauw dat zijn een boel konijnen :o Doe ook eens foto's? O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104902870
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik durf ze geen wc-rollen meer te geven omdat ze ze opeten :o :') Dito met knuffels en handdoekjes. Dus ik geef ze veelal knaagbaar/eetbaar speelgoed, zoals van die stokjes-ballen :P

Wauw dat zijn een boel konijnen :o Doe ook eens foto's? O+
Hier eten ze ook karton. Gemiddeld een doos per jaar :P En verder ook veeeeeeel wilgenhout. En plinten -O-
  zondag 27 november 2011 @ 22:53:25 #212
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104903193
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe is de samenstelling van de konijnen nu? Wat zit bij elkaar, hoeveel ruimte hebben ze?
Het zijn in totaal 8 konijnen. 2 daarvan zitten apart van de rest, dat zijn broertje en zusje. Die hebben we later opgehaald maar konden niet aarden bij de anderen.
De overige 6 zijn papa en mama met 4 kinderen. 3 mannetjes en 3 vrouwtjes. De mannetjes kunnen het niet echt met elkaar vinden, en het lijkt of de dames alleen interesse hebben in de vader. Die 2 mannetjes willen we dus graag gaan scheiden en ze beide koppelen aan een nieuw vrouwtje. :)
Ze hadden eerst een ren van 50m2, maar die moeten ze nu dus delen met die andere 2 konijntjes. We bouwen er nu een ren bij van ongeveer 60m2 die we ook opdelen in 2 stukken. Dus uiteindelijk een oppervlakte van 110m2 verdeeld in 4 stukken.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik durf ze geen wc-rollen meer te geven omdat ze ze opeten :o :') Dito met knuffels en handdoekjes. Dus ik geef ze veelal knaagbaar/eetbaar speelgoed, zoals van die stokjes-ballen :P

Wauw dat zijn een boel konijnen :o Doe ook eens foto's? O+
Ja dat is hier ook zo, ik dacht dat karton niet echt kwaad kon, dus ik gooi er wel eens een paar rolletjes in. :D
Knuffels gooi ik er niet in, ons vorige konijntje ging altijd tegen een knuffel konijntje aanzitten. O+
Zit nu op laptop heb hier maar 1 foto opstaan :@

Dit is de ren toen ie net gebouwd was, hier had de familie de hele oppervlakte nog.
From feudal serf to spender.
  zondag 27 november 2011 @ 22:55:15 #213
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104903327
Wauw, S1nn3rz! Jij hebt vast een megatuin :D Gaaf zeg O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 27 november 2011 @ 22:56:59 #214
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104903478
quote:
11s.gif Op zondag 27 november 2011 22:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wauw, S1nn3rz! Jij hebt vast een megatuin :D Gaaf zeg O+
Haha dank je! We hebben inderdaad een flinke tuin. O+
From feudal serf to spender.
pi_104903643
Je zou, als er dan 2 nieuwe stukken erbij komen, toch ook 4 koppels kunnen maken van man+vrouw? Er zijn best wel wat opties, vooral met zo'n gigantische ruimte!
Ben je al eens op bunnybunch wezen kijken, die vriend van mij zit daar ook (en dan forumdeel gedrag & koppelen), misschien dat er nog wat mensen zijn die tips kunnen hebben. Alhoewel er ook veel 13jarige pubermeisjes zitten...
  zondag 27 november 2011 @ 23:00:43 #216
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104903765
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2011 22:58 schreef douche-eendje het volgende:
Je zou, als er dan 2 nieuwe stukken erbij komen, toch ook 4 koppels kunnen maken van man+vrouw? Er zijn best wel wat opties, vooral met zo'n gigantische ruimte!
Ja dat zou kunnen, ik ben alleen bang dat het mannetje en het vrouwtje het niet geweldig gaan vinden samen. Ze lopen nu vaak ook al voor elkaar weg. (en nu heb ik natuurlijk een geldige reden om er nog 2 bij te nemen :@)
From feudal serf to spender.
pi_104903826
Hahaha, met 2 erbij geeft het wel veel meer opties inderdaad. Misschien is deze reeks ook wel even leuk om door te bladeren:
http://www.bunnybunch.nl/(...)eps-koppeling-link-!
  zondag 27 november 2011 @ 23:01:52 #218
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104903842
Oh bunnybunch ken ik wel inderdaad, ik dacht alleen dat daar vaak ook veel zielige verhalen en foto's te zien waren en daar kan ik niet zo best tegen. :o
From feudal serf to spender.
pi_104903946
Ik ben daar een van de mods (tsja, schiet me maar af :P), veel tienermeisjes maar ook genoeg volwassenen die wat meer een idee hebben van hetgeen waar ze mee bezig zijn. Denk dat voor jou het subforum gedrag&koppelen zeker wel interessant kan zijn, vooral met zoveel konijnen en de mogelijkheden die het kan bieden. Een van de andere mods (zaza) heeft ook altijd goed koppeladvies, dus je kunt daar zeker eens wat info inwinnen.
  zondag 27 november 2011 @ 23:05:00 #220
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104904005
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2011 23:04 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben daar een van de mods (tsja, schiet me maar af :P), veel tienermeisjes maar ook genoeg volwassenen die wat meer een idee hebben van hetgeen waar ze mee bezig zijn. Denk dat voor jou het subforum gedrag&koppelen zeker wel interessant kan zijn, vooral met zoveel konijnen en de mogelijkheden die het kan bieden. Een van de andere mods (zaza) heeft ook altijd goed koppeladvies, dus je kunt daar zeker eens wat info inwinnen.
Dank je, ga er inderdaad eens lezen. :)
From feudal serf to spender.
pi_104911451
Ja, ze hebben het echt ontzettend zwaar hier, het is wat... Kijk, nog wat beeldmateriaal van gisteravond



Heel zwaar! ;)
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 08:12:55 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_104911569
Die laatste foto O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 28 november 2011 @ 10:20:18 #223
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104913747
quote:
17s.gif Op maandag 28 november 2011 07:58 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, ze hebben het echt ontzettend zwaar hier, het is wat... Kijk, nog wat beeldmateriaal van gisteravond

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel zwaar! ;)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat een dotjes zeg! O+
Die hebben een prachtig plekje bij je, en ook zo lekker samen! _O_
From feudal serf to spender.
pi_104914484
Het zijn echt hele typische foto's voor ze, ze liggen zo vaak samen in de meest rare posities. Was mij alleen nog niet eerder gelukt om ze goed op de foto te krijgen O+
  woensdag 30 november 2011 @ 07:42:04 #225
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104996753
quote:
17s.gif Op maandag 28 november 2011 10:51 schreef douche-eendje het volgende:
Het zijn echt hele typische foto's voor ze, ze liggen zo vaak samen in de meest rare posities. Was mij alleen nog niet eerder gelukt om ze goed op de foto te krijgen O+
Hehe, dat ken ik. Wil je net een foto maken hoppen ze toch weer ff verder. :P
From feudal serf to spender.
pi_104998660
Ze zijn hiernaast aan het verbouwen, konijn zit/kruipt heel de tijd in zijn nachthok.

Wat is hieraan te doen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_104998705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:30 schreef sverbern het volgende:
De dierenarts dacht dat het blaasontsteking is, omdat er een beetje bloed bij de urine zat. Ze heeft pijnstilling gegeven en ik heb antibiotica meegekregen en een middeltje om de spijsvertering op gang te helpen. En van die poedervoeding om een papje te maken en te dwangvoederen. Nu zien of ze opknapt!
Mieke is weer helemaal opgeknapt! De pijnstilling werkte goed, waardoor ze meteen weer ging eten. Ik heb maar anderhalve dag het papje hoeven toedienen. Voor de zekerheid wel 4 dagen het darmstimulatiespul. En 3 dagen antibiotica. Ze was maandag weer de oude. Bedankt voor jullie adviezen!
  woensdag 30 november 2011 @ 13:28:10 #228
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105004543
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:05 schreef sverbern het volgende:

[..]

Mieke is weer helemaal opgeknapt! De pijnstilling werkte goed, waardoor ze meteen weer ging eten. Ik heb maar anderhalve dag het papje hoeven toedienen. Voor de zekerheid wel 4 dagen het darmstimulatiespul. En 3 dagen antibiotica. Ze was maandag weer de oude. Bedankt voor jullie adviezen!
Goed om te lezen!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:03 schreef Miniem het volgende:
Ze zijn hiernaast aan het verbouwen, konijn zit/kruipt heel de tijd in zijn nachthok.

Wat is hieraan te doen?
Sneu is dat he? Misschien went je konijn er wel aan. Die van mij is gewend geraakt aan een jochie hierachter dat niet normaal praat maar elke zin schreeuwt.

Door jouw post moet ik wel denken aan het vuurwerk met Oud & Nieuw. Krijgen die buitenkonijnen geen hartverlamming als dat losbarst? :{.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105006451

Dit vind ik super lief. Ik heb zelf ook een schattig konijntje ze is super lief;)
  woensdag 30 november 2011 @ 15:55:41 #230
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_105009877
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Goed om te lezen!

[..]

Sneu is dat he? Misschien went je konijn er wel aan. Die van mij is gewend geraakt aan een jochie hierachter dat niet normaal praat maar elke zin schreeuwt.

Door jouw post moet ik wel denken aan het vuurwerk met Oud & Nieuw. Krijgen die buitenkonijnen geen hartverlamming als dat losbarst? :{.
Goed dat je het zegt, de mijne staan op m´n balkon op de 7e etage :D daar had ik helemaal niet aan gedacht. Misschien toch naar binnen halen en dan in een koude kamer zetten?
  woensdag 30 november 2011 @ 18:30:37 #231
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_105015557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:55 schreef morgane het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, de mijne staan op m´n balkon op de 7e etage :D daar had ik helemaal niet aan gedacht. Misschien toch naar binnen halen en dan in een koude kamer zetten?
daarvoor zou ik afwachten wat voor weer het wordt, als het goed vriest tegen die tijd kan je dr beter laten zitten.
Als je gewoon thuis bent zou ik dr niet naar binnen halen, hier intresseren ze zich er niet voor en ben ik elk jaar degene die zich er druk om maakt :) (ik hang er alleen wel een vuilniszakje voor, voor het "open raampje" in het nachthok, voor de ergste flitsen, maar zelfs van de carbit verschieten ze niet meer hier)
Maargoed ik weet natuurlijk niet hoeveel vuurpijlen je normaal op je balkon vind op 1 januari :P (en hoe het met de hoeveelheid rook zit waar je woont, ik woon maar in een boerendurp en om half 1 is het vuurwerk meestal wel afgelopen :') daar ben ik altijd wel heel alert op, dat ze niet vol in de rook zitten)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 30 november 2011 @ 18:31:44 #232
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_105015603
Ik heb nog geen idee, ben hier net pas komen wonen :P maar ik ben inderdaad thuis met oud&nieuw :)
  woensdag 30 november 2011 @ 19:42:20 #233
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105018536
Vuurwerk. :{

Ben blij dat we er geen last meer van hebben.
Ik zou het hokje in ieder geval even omdraaien, dan kan er ook geen vuurwerk tegenaan spatten of iets anders in komen.
From feudal serf to spender.
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:02:18 #234
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105109106
Ik heb een hok met aanbouwren dat gewoon niet te tillen is.

Hoop er maar het beste van. Ben wel thuis op oudejaarsavond om Nijn in de gaten te houden.
Leuk die feestdagen maar ik heb gewoon de pest aan dat knalvuurwerk waar die kinderen dan de hele dag mee lopen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 3 december 2011 @ 01:40:29 #235
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105124451
Zijn er konijnen met een natte neus? Joep heeft het best erg (altijd gehad geloof ik)...het is geen snot (denk ik) en Bammie heeft het niet...vreetje beemd...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 08:10:06 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_105126199
Is het vochtig, als in dat ie net gedronken heeft? Of is het een wittige substantie? Witte snot is niet goed, maar het klinkt niet of ie dat heeft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:24:05 #237
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105126646
Nee, geen witte snot, gewoon nat, alsof ie gedronken heeft. Ogen zijn ook prima, geen slijmerige ogen ofzo. Eetlust is perfect...

Gewoon een natte neuzenkonijn?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 09:28:00 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_105126685
Ik vind t moeilijk te zeggen. Molly heeft t ook weleens, maar die drink uit een bakje. Dan heb je sneller een natte snoet.

Als ie verder ook niet niest, en als het geen wit snot wordt, zou ik me niet teveel zorgen maken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:43:44 #239
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105127623
Ik heb het bij mijn konijnen nooit eerder gezien, al heb ik ze wel eens horen proesten (soort van) O+
From feudal serf to spender.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:34:24 #240
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105134636
Niesen doet ie niet, ze drinken uit een flesje...hetzelfde flesje, maar Bammie is niet verkouden....nah, zal wel loslopen
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:46:06 #241
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105134889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:34 schreef dribbel79 het volgende:
Niesen doet ie niet, ze drinken uit een flesje...hetzelfde flesje, maar Bammie is niet verkouden....nah, zal wel loslopen
Misschien zit hij vaak met zijn neus tegen dat kogeltje te duwen.
Die van mij zit ook overal met zijn snufferd in en tegenaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105153445
Voor de mensen die hun konijnen laten enten:

quote:
Nieuw eenmalig toe te dienen vaccin biedt konijnen bescherming tegen myxomatose en RHD

MSD Animal Health introduceert Nobivac® Myxo-RHD; het eerste 1-shot combinatievaccin dat konijnen 12 maanden bescherming biedt tegen zowel myxomatose als rabbit haemorrhagic disease (RHD of VHS: viraal hemorrhagisch syndroom). Het vaccin zal vanaf januari 2012 verkrijgbaar zijn in flacons met één dosering.
Nobivac Myxo-RHD is bedoeld voor konijnen die als huisdier worden gehouden en kan worden gebruikt bij konijnen vanaf vijf weken leeftijd (dit geldt ook voor dwergrassen). Immuniteit wordt binnen drie weken na toediening bereikt en het vaccin heeft een uitstekend veiligheidsprofiel.

Myxomatose en RHD (VHS) zijn virusziekten die door regelmatige vaccinatie kunnen worden voorkomen. Niettemin blijven de vaccinatiecijfers laag; niet meer dan ongeveer 15% van de konijnen wordt gevaccineerd. Konijnen zijn het op twee na populairste huisdier in Europa* en hun eigenaren zijn zeer gemotiveerd om een dierenarts te raadplegen zodra ze zich bewust zijn van de specifieke gezondheidsbehoeften van hun huisdier. Toch brengen ze hun konijn minder snel naar een dierenartsenpraktijk voor advies over vaccinatie, castratie/sterilisatie of andere veel voorkomende gezondheidskwesties dan honden- of kattenbezitters.

Diverse voorlichtingsmaterialen voor eigenaren

De introductie van het vaccin zal ondersteund worden door diverse voorlichtings­materialen bedoeld om konijneneigenaren – zowel volwassenen als kinderen – inzicht te geven in de specifieke gezondheids- en verzorgingsbehoeften van hun huisdier. Naast dit materiaal voor in de praktijk wordt de introductie van Nobivac Myxo-RHD ook ondersteund door communicatie­middelen waarmee dierenartsenpraktijken nieuwe en bestaande eigenaren kunnen stimuleren hun huisdier te laten vaccineren en advies te vragen over zaken als castratie/sterilisatie, tandverzorging, bestrijding van ectoparasieten en voeding.

Over de introductie van het vaccin Nobivac® Myxo-RHD merkt Marjan van Kampen, product manager van MSD Animal Health op: ‘Dit eenmalig toe te dienen combinatievaccin tegen zowel myxomatose als RHD is een innovatief product van een nieuwe generatie vaccins. Het biedt dierenartsen de mogelijkheid konijnen die als huisdier worden gehouden het hele jaar door uitgebreide bescherming te geven.

Gezondheidscontrole

Het is belangrijk eigenaren erop te wijzen dat ze hun huisdier regelmatig naar een dierenarts brengen voor een gezondheidscontrole. Hoe meer de eigenaar van het huisdier weet, des te sterker de band met het dier – het resultaat is dat dankzij de kennis van de dierenarts de eigenaar meer van het dier geniet en het konijn een gelukkiger leven leidt.’



bron
Moet zeggen dat ik hier best wel blij mee ben én dat dit ook heel fijn is voor de opvang, als het vaccin te betalen is. Zou je gewoon ieder konijn kunnen laten enten en zit je ook niet meer met myx/vhduitbraken in de opvang....
  zondag 4 december 2011 @ 00:45:26 #243
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105153893
Ik laat mijn konijn wel enten omdat het een buitenkonijn is en ik haar ook tot haar laatste snik zal houden.

Misschien heel bot hoor, maar men kan konijnenopvangen gaan bouwen nu?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105154397
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 00:45 schreef Staal het volgende:
Ik laat mijn konijn wel enten omdat het een buitenkonijn is en ik haar ook tot haar laatste snik zal houden.

Misschien heel bot hoor, maar men kan konijnenopvangen gaan bouwen nu?
Die opvangen zijn er nu ook al, je wilt alleen geen myx/vhduitbraak in je opvang hebben.... En hier worden de konijnen ook geënt, omdat ik vrijwilligerswerk in een opvang doe.
  zondag 4 december 2011 @ 01:20:13 #245
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105154841
quote:
17s.gif Op zondag 4 december 2011 01:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die opvangen zijn er nu ook al, je wilt alleen geen myx/vhduitbraak in je opvang hebben.... En hier worden de konijnen ook geënt, omdat ik vrijwilligerswerk in een opvang doe.
Nee, dat snap ik. Komen die uitbraken vaak voor?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 4 december 2011 @ 01:20:22 #246
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105154845
Stuk beter, het is altijd een heel gedoe om de dieren bijelkaar te krijgen. Scheelt een hoop stress voor de konijnen en voor ons. :)

We laten ze voor de zekerheid altijd enten, ze zitten ook altijd buiten. Weet niet of het strikt noodzakelijk is, maar wil niet dat ze iets overkomt. (deed het bij ons binnenkonijntje ook altijd)
From feudal serf to spender.
  zondag 4 december 2011 @ 09:11:29 #247
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105158158
De titel en het bericht zijn een beetje tegenstrijdig aan elkaar

Nieuw eenmalig toe te dienen vaccin biedt konijnen bescherming tegen myxomatose en RHD

MSD Animal Health introduceert Nobivac® Myxo-RHD; het eerste 1-shot combinatievaccin dat konijnen 12 maanden bescherming biedt


Ik laat die van mij nu ook al 1x per jaar enten, dat is volgens de dierenarts voldoende.
En dat is volgens mij ook een combinatievaccin, maar dat weet ik even niet helemaal meer zeker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 4 december 2011 @ 11:47:39 #248
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105160449
Raar zeg, ik ga altijd 2x per jaar. In het voorjaar en het najaar/tegen de winter aan.
From feudal serf to spender.
  zondag 4 december 2011 @ 12:04:30 #249
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105160820
Hier hoeft het ook maar 1x per jaar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 4 december 2011 @ 12:04:59 #250
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105160831
Dan worden we genaaid denk ik. :D
From feudal serf to spender.
  zondag 4 december 2011 @ 12:13:58 #251
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105161039
Heb dat entboekje er eens bij gepakt.

DERVAXIMYXO SG33 type vaccin 1
Arvilap type vaccin 2

Maar er staat wel vaccin herhalen op voor- en najaar en toch hoeft ze volgend jaar juni pas weer.
Verder staat er verderop staat er over de herhalingsenting vooral bij jonge dieren van belang of als het gevaar op infectie groot is. Vraag u dierenarts naar het meest optimale entschema voor uw konijnen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105164354
Normaal was het inderdaad voor en najaar, aangezien het myxvaccin maar een bepaalde tijd werkzaam was en je dan de hoge myxomatosepieken te pakken kreeg. Dat was iig wat ik had begrepen via de opvang en de dierenarts. Hier gaan ze dus ook 2x per jaar. Voordeel van dat nieuwe vaccin is wel dat het gewoon 1 ampul/vaccin per dier is, dus je zit niet meer vast aan entdagen!
  zondag 4 december 2011 @ 13:59:07 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105164757
Dit staat op de site van onze dierenarts:

Vaccinatieschema voor konijnen:

Hoewel de vaccins volgens de bijsluiter slechts ongeveer een half jaar bescherming bieden tegen deze ziektes, adviseren wij toch om de konijnen alleen maar ieder voorjaar te laten vaccineren.
De reden hiervoor is dat genoemde ziektes vooral in de nazomer en in het najaar uitbreken.
Al die jaren dat wij gebruik maken van dit vaccinatieprogramma zijn we nimmer teleurgesteld in deze aanpak.
Vanzelfsprekend kan u, als u dat toch wilt, uw konijn in november nogmaals laten vaccineren tijdens het inloopspreekuur.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105164920
En bij mij geven ze aan om in april/mei en juli/augustus te doen, vanwege een langer muggenseizoen. Nou, een voordeel van het nieuwe vaccin is iig dat dit soort gedoe er niet meer is :')
pi_105164963
Descending into the abyss.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 16:21:02 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_105170271
Molly krijgt Myx 2x per jaar, en die andere maar 1x.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105171949
Wilde mn konijn net terugzetten in zijn hok.
Zie ik dat hij zijn doos ondergescheten heeft, echt slappe poep zeg maar.
Waar komt dat nou ineens vandaan :{
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_105176183
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:03 schreef Miniem het volgende:
Wilde mn konijn net terugzetten in zijn hok.
Zie ik dat hij zijn doos ondergescheten heeft, echt slappe poep zeg maar.
Waar komt dat nou ineens vandaan :{
Kan komen door verandering van eten, gebitsproblemen e.d.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 19:41:01 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_105178411
Even in de gaten houden, zijn het nu weer harde keutels?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105179389
Weet ik nog niet.
Zal ik morgen wel zien.
Even in de gaten houden :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 4 december 2011 @ 20:29:44 #261
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105180872
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:53 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Het zijn in totaal 8 konijnen. 2 daarvan zitten apart van de rest, dat zijn broertje en zusje. Die hebben we later opgehaald maar konden niet aarden bij de anderen.
De overige 6 zijn papa en mama met 4 kinderen. 3 mannetjes en 3 vrouwtjes. De mannetjes kunnen het niet echt met elkaar vinden, en het lijkt of de dames alleen interesse hebben in de vader. Die 2 mannetjes willen we dus graag gaan scheiden en ze beide koppelen aan een nieuw vrouwtje. :)
Ze hadden eerst een ren van 50m2, maar die moeten ze nu dus delen met die andere 2 konijntjes. We bouwen er nu een ren bij van ongeveer 60m2 die we ook opdelen in 2 stukken. Dus uiteindelijk een oppervlakte van 110m2 verdeeld in 4 stukken.

[..]

Ja dat is hier ook zo, ik dacht dat karton niet echt kwaad kon, dus ik gooi er wel eens een paar rolletjes in. :D
Knuffels gooi ik er niet in, ons vorige konijntje ging altijd tegen een knuffel konijntje aanzitten. O+
Zit nu op laptop heb hier maar 1 foto opstaan :@

Dit is de ren toen ie net gebouwd was, hier had de familie de hele oppervlakte nog.
[ afbeelding ]
Had een deel van dit topic gemist dus klikte het aan omdat er updates waren. De pagina begon ongeveer met deze post.

Mijn hemel, wat een konijnenparadijs!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 5 december 2011 @ 01:13:03 #262
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105196094
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:59 schreef Miniem het volgende:
Weet ik nog niet.
Zal ik morgen wel zien.
Even in de gaten houden :Y
Ja dat zou ik wel even doen. Er zit denk ik iets niet goed in de voeding. Ik zag het vaak gebeuren als we een konijn bijvoorbeeld sla gaven of witlof. Direct aan de race. Zoveel mogelijk zijn normale eten geven, hopen dat het morgen over is. Anders zou ik even naar de DA gaan.
quote:
6s.gif Op zondag 4 december 2011 20:29 schreef Staal het volgende:

[..]

Had een deel van dit topic gemist dus klikte het aan omdat er updates waren. De pagina begon ongeveer met deze post.

Mijn hemel, wat een konijnenparadijs!
Dank je! We doen ons best om het voor hen ook leuk te maken. :@
From feudal serf to spender.
  maandag 5 december 2011 @ 01:43:01 #263
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105196527
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja dat zou ik wel even doen. Er zit denk ik iets niet goed in de voeding. Ik zag het vaak gebeuren als we een konijn bijvoorbeeld sla gaven of witlof. Direct aan de race. Zoveel mogelijk zijn normale eten geven, hopen dat het morgen over is. Anders zou ik even naar de DA gaan.

[..]

Dank je! We doen ons best om het voor hen ook leuk te maken. :@
Ja dat probeert iedereen hier natuurlijk. Zo is het ook.

Maar als je updates hebt van je vrije nijnen dan hou ik me aanbevolen.
Kan het mijn nijn helaas zelf niet bieden maar het is prachtig dat jullie dat wel kunnen doen.
Echt geweldig die ruimte die ze bij jullie hebben.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 5 december 2011 @ 01:55:07 #264
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105196670
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 01:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja dat probeert iedereen hier natuurlijk. Zo is het ook.

Maar als je updates hebt van je vrije nijnen dan hou ik me aanbevolen.
Kan het mijn nijn helaas zelf niet bieden maar het is prachtig dat jullie dat wel kunnen doen.
Echt geweldig die ruimte die ze bij jullie hebben.
Als ik de foto's zo zie en de verhalen hier lees dan hebben de konijnen van de eigenaren hier allemaal een paradijsje. _O_
Het zijn (vind ik dan) echt ondergewaardeerde beestjes. Bij veel mensen jarenlang alleen in een hokje zonder dat men echt aandacht aan ze schenkt. ;(
Daarom is het zo leuk om hier de foto's te zien dat ze lekker hoppen door de kamer of in de tuin. :D

Zal inderdaad binnenkort wel weer wat foto's maken, ik hoop dat het nieuwe verblijf voor de feestdagen klaar is. Zou een mooi begin zijn van het nieuwe jaar.
From feudal serf to spender.
pi_105198852
;( Hij zit helemaal onder de stront.
Stil achter in zijn hok. Als je iets zegt beweegt hij niet.
En je kan hem beter niet oppakken.
Om 11 uur bij de da zijn.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 5 december 2011 @ 10:20:44 #266
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105200399
eet/ drinkt ie wel?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_105201198
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:20 schreef dribbel79 het volgende:
eet/ drinkt ie wel?
:N
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 5 december 2011 @ 10:56:07 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105201368
Sterkte bij de dierenarts voor zometeen. Ik hoop dat hij op gaat knappen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 december 2011 @ 10:56:33 #269
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105201378
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

:N
Sterkte.
From feudal serf to spender.
pi_105202453
Ze houden hem voor de nacht.

Ze denken niet dat het een virus is wat in de omstreken heerst.
Maar wss het gevolg dat hij geen hooi en stro kan eten wegens zijn gebit.

Hij krijgt voeding om te kijken hoe hij reageert en ze zetten hem onder een warme lamp want hij trilde.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_105204638
Sterkte, arm konijntje!
Het is goed van je dat je zo snel actie hebt ondernomen en nu is hij op de beste plek. :)
E.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 13:00:03 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_105205191
Wat goed dat je gegaan bent! Sterkte!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 december 2011 @ 15:37:55 #273
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_105211476
Sterkte :*.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_105215971


Rust zacht mijn grote vriend. O+
Ik zal je missen. :'(

Geboren: 07-04-2011
Overleden: 05-12-2011

[ Bericht 3% gewijzigd door Miniem op 05-12-2011 17:45:38 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 5 december 2011 @ 17:45:06 #275
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_105216598
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]

Rust zacht mijn grote vriend. O+
Ik zal je missen. :'(

Geboren: 27-04-2011
Overleden: 05-12-2011
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2011 15:37 schreef RockNijntje het volgende:
Sterkte :*.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_105216637
Sterkte miniem :*
  maandag 5 december 2011 @ 17:55:23 #277
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105216982
Dat is snel gegaan ;( Veel sterkte, Miniem!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 5 december 2011 @ 17:57:39 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105217069
Ach, wat een liefie. En hij is helaas niet echt oud geworden :'(

Heeft de dierenarts nog een verklaring gevonden dat hij zo ziek werd?

Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105217098
Dank O+
En idd snel ;(

2 weken geleden nog een mooie collage laten maken en opgehangen, how bizar :{


Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_105217157
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 18:24:40 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_105218035
Ooh wat erg ;( sterkte
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 december 2011 @ 22:07:02 #282
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105229989
Sterkte...gossie, wat een drollert was 't
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 5 december 2011 @ 22:09:58 #283
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105230157
Och help...konijn a (bammie) laat konijn (joep) wel even zien hoe je over de bank heen moet racen...en dat je als je 3 bent nog prima kan binken en kan scheuren...joep volgt trouw en binkt mee...al denk ik soms dat ie ff snel met zn kop schudden ook als binkie meetelt...

Apen

Ps: morgen even naar de DA, denk dat joepie een loopneus ofzo heeft, ff antibiotica halen...bammie heeft nergens last van, het is gewoon vochtig, geen wit snot, geen traan ogen ofzo, eetlust is goed...just checken...better safe than sorry
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 5 december 2011 @ 22:13:22 #284
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105230336
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]

Rust zacht mijn grote vriend. O+
Ik zal je missen. :'(

Geboren: 07-04-2011
Overleden: 05-12-2011
Sjeez, wat klote voor je zeg. En zo snel.
Kwetsbare diertjes zijn het ook eigenlijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 5 december 2011 @ 22:25:11 #285
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_105231000
Sterkte Miniem!
pi_105231134
Bedankt allemaal!

Net terug van werk :)
Mooie bos bloemen meegenomen die anders weggegooid zou worden.
Mocht gelukkig van mijn baas, erg blij mee :)

Zal morgen overdag wel ff een foto maken.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 6 december 2011 @ 01:01:55 #287
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105237999
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:58 schreef Miniem het volgende:
Dank O+
En idd snel ;(

2 weken geleden nog een mooie collage laten maken en opgehangen, how bizar :{
[ afbeelding ]

Jeetje. :{

Veel sterkte. ;(
From feudal serf to spender.
pi_105256697


Zijn bloemen.



En de fotocollage van hem op de achtergrond.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:31:37 #289
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105256847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]

Zijn bloemen.

[ afbeelding ]

En de fotocollage van hem op de achtergrond.
:)

Ik word hier altijd verdrietig van. -O-
Wel mooi dat je foto's hebt ter herinnering en fijn dat ie aanwezig is in de kamer. O+
From feudal serf to spender.
pi_105263021
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:28 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]

Rust zacht mijn grote vriend. O+
Ik zal je missen. :'(

Geboren: 07-04-2011
Overleden: 05-12-2011
Wat een schatje ik wens je super veel sterkte!!
pi_105266605
Hè gadsie, tranen staan in mijn ogen bij het zien van de foto's.

Sterkte!
  woensdag 7 december 2011 @ 13:59:50 #292
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_105293493
Gisteravond naar de DA geweest, beide rabbits zijn gezond, op Joep zijn loopneus na, maar daar hebben we een antibioticum voor gekregen...komt goed

Ze zijn gewogen en flink aangekomen ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:20:45 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_105306485
Ik doe aan Postcrossing, en kijk nou eens wat voor kaartje ik kreeg uit Bulgarije O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 december 2011 @ 19:23:01 #294
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105306602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik doe aan Postcrossing, en kijk nou eens wat voor kaartje ik kreeg uit Bulgarije O+
[ afbeelding ]
Wat zoet!

Ik zag gisteren een stukje over een caviafarm en die troffen een konijn aan. Wonderwel ging het goed.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:24:47 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_105306694
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:23 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat zoet!

Ik zag gisteren een stukje over een caviafarm en die troffen een konijn aan. Wonderwel ging het goed.
Het kàn goed gaan. Maar in veel gevallen ook heel erg fout. De twee dieren spreken een verschillende taal, en begrijpen elkaar dus niet goed. Een konijn dat gaat rijden uit dominantie, kan een cavia, die veel zwakker is, gewoon doodmaken. Of heel erg verwonden. Dat moet je niet willen, vind ik. Bij ons leven ze dus apart. De cavia's in een eigen hok, en Molly ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 december 2011 @ 19:39:11 #296
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105307381
Het zijn toch andere diertjes he.
Guppyfriend, is het trouwens nog gelukt met opvang voor Molly & Caafs?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:48:30 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_105307929
Ja, ze gaan met z'n allen naar een Fok!ster :) ik heb de vraag in het Arnhem-topic gesteld, want daar woon ik, en er boden zich spontaan twee potentiële oppassters aan O+ ik hou van Fok!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105308166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik doe aan Postcrossing, en kijk nou eens wat voor kaartje ik kreeg uit Bulgarije O+
[ afbeelding ]
Ik doe ook postcrossing :Y Leuk is dat.
Alhoewel ik het een hele tijd niet meer gedaan heb -O-

Vandaag een kaartje met sterkte gewenst van de da gehad.
Netjes :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:54:13 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_105308290
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik doe ook postcrossing :Y Leuk is dat.
Alhoewel ik het een hele tijd niet meer gedaan heb -O-

Vandaag een kaartje met sterkte gewenst van de da gehad.
Netjes :)
Awww wat lief van je DA! Je koopt er niks voor, maar ik vind het wel erg attent O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 december 2011 @ 19:59:32 #300
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105308581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik doe ook postcrossing :Y Leuk is dat.
Alhoewel ik het een hele tijd niet meer gedaan heb -O-

Vandaag een kaartje met sterkte gewenst van de da gehad.
Netjes :)
Ja dat is heel netjes. ^O^
From feudal serf to spender.
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 12:39:27 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_105448440
En dicht!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')