abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 januari 2012 @ 13:55:17 #151
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_106309858
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Voorjaar 2012 is al begonnen

Jep, horrorwintertje.
Haha, briljant. Heeft iemand dit al gesubmit op de frontpage?

Dat zal die horrorwintervoorspellers leren!
  maandag 2 januari 2012 @ 13:55:39 #152
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_106309874
Heb zelf overigens vorige week ook al vogeltjes vrolijk horen fluiten.
pi_106311609
Hoop eigenlijk wel dat er nog iets van winter komt, sneeuw of ijs. Want dit weer is ook maar niets.
pi_106312182
Op zijn minst zal er nog wel wat nachtvorst komen. Overigens kan het in februari ook nog ongenadig hard vriezen dus de winterliefhebbers hoeven nog niet te vrezen. En ik zou die winterbanden ook nog gewoon laten zitten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 2 januari 2012 @ 18:20:51 #155
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_106319984
laat de lente maar komen, ben "de winter" alweer beu
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_106320203
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:20 schreef misteriks het volgende:
laat de lente maar komen, ben "de winter" alweer beu
Die ene dag dat er een beetje vorst was in de nacht is je teveel geweest?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 januari 2012 @ 18:58:56 #157
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_106321606
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die ene dag dat er een beetje vorst was in de nacht is je teveel geweest?
Ik vond eigenlijk die overdosering van de vorige winter ook wel reden genoeg.
  maandag 2 januari 2012 @ 19:27:18 #158
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_106323042
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zeker ik ben niet op de hoogte van de topografie van ons land? :D.
Wat een flauwekul is dit joh, met je hoogteverschillen in Limburg, Drenthe, Nijmegen. :D.
Echt werkelijkwaar om je te bescheuren.
Nou, blijkbaar niet. Maar zodra er weer sneeuw ligt mag je rustig proberen langs te komen bij mij. Of nog beter: proberen weg te komen, want met zomerbanden lukt je dat niet.
==========================
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:06 schreef DS4 het volgende:
Gaat er nog een winter komen (al dan niet in horrorvariant)?
Winterstorm NL: veel regen, veel wind en niet echt koud.
Misschien nog wel wat nachtvorst of een enkel sneeuwbuitje, maar dat zal de winter dan wel weer zijn.

Wel interessant: zal het komende voorjaar weer net zo zomers worden als de voorgaande jaren?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_106323478
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:58 schreef DrDarwin het volgende:

Ik vond eigenlijk die overdosering van de vorige winter ook wel reden genoeg.
Heerlijk was dat. Lekker gladde wegen... Helaas lag daardoor ook de bouw bij ons stil, maar toch...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_106323538
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:27 schreef Stupendous76 het volgende:

Winterstorm NL: veel regen, veel wind en niet echt koud.
Misschien nog wel wat nachtvorst of een enkel sneeuwbuitje, maar dat zal de winter dan wel weer zijn.
Volgens mij is het nog net iets te vroeg om dat als vaststaand aan te nemen...

quote:
Wel interessant: zal het komende voorjaar weer net zo zomers worden als de voorgaande jaren?
Ik denk het wel, maar ik heb er ook absoluut geen verstand van.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_106327622
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:27 schreef Stupendous76 het volgende:

Wel interessant: zal het komende voorjaar weer net zo zomers worden als de voorgaande jaren?
Voorspellingen over de lente zijn net zo zinloos als die over de winter. Jaargetijden laten zich niet voorspellen. Daar is het systeem te chaotisch voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_106328073
Morgen storm orkaan opkomst of komt er sneeuwstorm mrogen
pi_106567420
Nou, misschien dat het later deze week toch een keer winter wordt :)
  zondag 8 januari 2012 @ 18:34:25 #164
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_106569344
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:46 schreef iamredleader het volgende:
Nou, misschien dat het later deze week toch een keer winter wordt :)
Niet bepaald wat je noemt 'half november.' :P
pi_106573435
Nee, dat niet :P
pi_106581219
Ik heb nog nooit zo vaak in de winter met de jas los gelopen als in deze winter ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_106583737
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:12 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak in de winter met de jas los gelopen als in deze winter ;)
Ik trek mijn jas niet eens meer aan op dagen als vandaag, en ik vanuit de auto 40 meter verderop naar binnen moet en weer terug. Buiten een sigaretje roken gaat ook prima met alleen een trui aan. :{
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:39:47 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106657986
quote:
Jaja, dat zeggen ze nu. Rond de 0 graden is opeens een hele winter :{
  woensdag 11 januari 2012 @ 09:08:37 #170
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_106672084
http://www.aljazeera.com/weather/2012/01/2012139495246975.html
For the last month, many parts of North America and Europe have been seeing some very mild weather. This has been great news for some, but not for the skiers. Certainly it’s been a stark contrast to last year’s heavy snow.

For the month of December, many parts have now reported that their average temperatures were well above average.

For the UK, the average was only 0.5C above the usual December temperature, but when you compare this to the year before, which was 5C below the average, you realise why it’s such a hot topic of conversation.

In Sweden, the mild weather has been more pronounced. December was classed as the one of the ten warmest in the last 250 years, and much of the country is still devoid of snow. In the capital, Stockholm, the temperatures were 3C above the norm, but in northern Sweden, the contrast was far greater; Norbotten was over 7C above the average.

Across the Alps the weather has also be very mild, with snow absent across most mountainsides until the beginning of December. For Switzerland, 2011 brought the highest average temperature since 1864.

The snow has now arrived in the Alps, but it arrived in a hurry. The various layers of fresh snow haven’t yet bonded together properly, leading to a high risk of avalanches.

Across the other side of the Atlantic, it has been very mild for North America too. Many parts of Canada had to wait very late for their first snowfall of the year and the first decent lake-effect snowstorm is only now heading across the northeastern states of the USA.

But before this, it stayed mild across many parts of the Plains for weeks. In Kansas, Topeka’s December temperature was nearly 1.5C warmer than usual, and the sun continued to shine.

The question many people are asking is why?

For a start, it’s a bit of a vicious cycle. Because it has been mild and dry, there is far less snow than usual. Some of the sun’s energy would normally be used to melt the snow lying on the ground, but because there is so little around, this energy can all go directly into warming the ground and the air.

The other reason, however, is slightly more technical: it’s thanks to the North Atlantic Oscillation.

The North Atlantic Oscillation (NAO) is a natural phenomenon, much like La Nina or El Nino. Whereas La Nina sets up in the waters of the Pacific, the NAO is centred in the atmosphere above the Atlantic.

The definition of the NAO is the difference in pressure between Greenland and the Azores. When the pressure is low over Greenland and high over the Azores, the NAO is said to be in a positive phase. This set up encourages the air to flow northeast across the Atlantic into Europe. The weather for both North America and Europe is mild.

In a negative phase, the pressure over Greenland and Azores are similar. This sets up a blocking pattern across the Atlantic. The mild weather from the southwest is prevented from getting to Europe and it also makes things cooler for North America too. The weather is prevented from flowing out of eastern parts of the States, and the cold weather lingers.

As you may have guessed, in December the NAO was in a positive phase, bring mild weather to many parts. In the winter of in 2009-10 and 2010-11 the NAO remained strongly negative, bringing cold weather with plenty of snow.

Predicting the Future

Forecasting the NAO is still the cause of headaches for meteorologists.

The La Nina / El Nino cycle is slow-moving and tends to stay in one phase for several months, but the NAO can bounce between positive and negative phases at will. Sometimes, however, if the NAO is strongly positive or strongly negative, it can get stuck, and linger in the same phase for weeks at a time.

Despite having such an acute effect on our weather, the NAO can only be forecast for two weeks in advance and even then the accuracy is not perfect. The current prediction is that NAO will become negative in the next two weeks. This could lead to a burst of rather chilly weather for both sides of the Atlantic.

If the cold weather does materialise by the middle of January, it be a shock for many after the mild December weather, but at least the skiers will be happy.


Er is hoop *O*
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  woensdag 11 januari 2012 @ 18:28:42 #171
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106690953
Wederom: als het maar niet sneeuwt. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 januari 2012 @ 18:35:13 #172
862 Arcee
Look closer
pi_107334517
Beetje later, maar wie weet toch nog. w/
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:37:21 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107334577
Is het woord 'elfstedentocht' of 'winterbanden' al gevallen?
The truth was in here.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:50:51 #174
52513 whosvegas
The Trickster
pi_107334969
Vorst, kou, sneeuw, ijs :r
Ik wil lente en zomer :)
Are you nuts??
pi_107340260
Ah, daar gaan we weer! _O-

Nou laat maar komen, wordt nu wel tijd :Y)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_107340371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef whosvegas het volgende:
Vorst, kou, sneeuw, ijs :r
Ik wil lente en zomer :)
pi_107341240
Ik hoorde vandaag iemand over de Enkhuizer almanak waarin de vorst blijkbaar voor deze periode was voorspeld, iemand daar bekend mee?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 januari 2012 @ 22:01:58 #178
862 Arcee
Look closer
pi_107341317
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef whosvegas het volgende:
Vorst, kou, sneeuw, ijs :r
Ik wil lente en zomer :)
Maar wel beter dan regen, toch? :s)
pi_107341321
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef whosvegas het volgende:

Ik wil lente en zomer :)
Dit idd.
En vandaag was het hier nog wel zo zacht... zonnetje erbij...
hebben we een boom omgezaagd... O+ .
I´m back.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:48:11 #180
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107343507
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit idd.
En vandaag was het hier nog wel zo zacht... zonnetje erbij...
hebben we een boom omgezaagd... O+ .
We did it!
Het altijd knagende probleem dat je dan automatisch hebt in je achterhoofd bij iedere storm. Dat hebben we mooi gedaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107343543
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:48 schreef Staal het volgende:

[..]

We did it!
Het altijd knagende probleem dat je dan automatisch hebt in je achterhoofd bij iedere storm. Dat hebben we mooi gedaan.
Bomen om zagen ftw. w/ .
I´m back.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:51:09 #182
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107343611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bomen om zagen ftw. w/ .
Jij mag volgende keer aan de touwen trekken in afwachting op een boom die jouw richting opvalt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107343641
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Jij mag volgende keer aan de touwen trekken in afwachting op een boom die jouw richting opvalt.
Ja, dan ga jij zagen...
Maar goed de boom die er nu staat, blijft gewoon...
I´m back.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:54:41 #184
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107343759
De pruimenboom is een prachtige overlever. Die blijft altijd.
Als we gaan verhuizen neem ik drie grote stekken mee. Dan kan hij voortbestaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:40:05 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107345604
Het wordt een ijskoude week :7

Het wordt komende week erg koud door de combinatie van vorst en wind. Bovendien bestaat de kans dat in delen van Nederland zondagnacht of maandag overdag een klein laagje sneeuw valt. Dat geven de meteorologische diensten Weerplaza en het KNMI vandaag aan.
Weer-online spreekt van een dikke winterperiode die in aantocht is. Een koude-patroon zoals nu wordt berekend , is vele jaren in onze streken niet meer voorgekomen.

In Friesland worden de gemalen dit weekeinde stopgezet om het water ín rust te krijgen zodat het ijs sneller kan aangroeien. Na het volgende weekeinde houdt de bittere kou volgens de tiendaagse verwachtingen aan. De verwachting is dat ijsbanen met deze vooruitzichten binnen enkele dagen hun poorten openen en zou er wel eens geschaatst kunnen worden op meren en plassen.

Min 10
Van zondag tot en met donderdag is er 's nachts lichte tot matige vorst, aldus een woordvoerder van het KNMI. Ook overdag komt het kwik dan op de meeste plaatsen niet meer boven nul uit. Aan het eind van de week kan het op een aantal plaatsen 's nachts en in de ochtend mogelijk zelfs streng vriezen, met temperaturen beneden de min 10 graden Celsius plaatselijk.

Bij de sneeuw van komende zondagnacht of maandag overdag 'zou het plaatselijk gaan om een dun laagje hooguit', nuanceert Harry Geurts van het KNMI. Maar de kans bestaat wel voor het hele land. 'Al maakt het oosten meer kans op enige sneeuw dan de rest van Nederland.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-ijskoude-week.dhtml

TS is helderziend :D *O*
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:44:50 #186
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107345770
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt een ijskoude week :7

TS is helderziend :D *O*
Ja, misschien komen er misschien een paar koude nachten.

Horrorwinter inderdaad. Wat moeten we lijden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:44:29 #187
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_107347736
En dan zul je zien dat de eerste klapjosti's met dito schaatsen woensdag het prille ijs al aan gort rijden waardoor we alsnog enkel maar slecht ijs hebben.
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 29 januari 2012 @ 01:47:24 #188
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107349573
quote:
18s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:44 schreef Doodloper het volgende:
En dan zul je zien dat de eerste klapjosti's met dito schaatsen woensdag het prille ijs al aan gort rijden waardoor we alsnog enkel maar slecht ijs hebben.
Pffff.... Gun ze het plezier joh.

Wat ik vanavond al net zo debiel vond was een gebrilde witneus die in een interview zei "ja, ik kan beter vandaag schaatsen kopen i.p.v. dat ik volgende week tussen de meute sta".

Hij stond gvd zelf tussen die achterlijke meute die vandaag allemaal schaatsen zijn gaan kopen. :').
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 29 januari 2012 @ 02:37:28 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107350512
HISTORISCHE KOU :D

Vanaf vandaag komt Nederland dag voor dag in diepvrieskou terecht. Eind volgende week bedraagt het maximum gemiddeld min 6 graden en vriest het in de nachten streng tot zeer streng tussen min 10 en min 16 graden. Aan het einde van de week levert dat een gemiddelde ijsdikte van ruim tien centimeter op. :7

De ongekend koude weersvooruitzichten zijn vanmorgen opnieuw bevestigd door de meest recente weermodellen. Weer-online spreekt van een dikke winterperiode die in aantocht is. Een koude-patroon zoals nu wordt berekend , is vele jaren in onze streken niet meer voorgekomen. :7

Met een naar oost draaiende wind komt de eerste kou vandaag naar hier. Er valt nog een verspreide winters bui maar het klaart verder op. Komende nacht vriest het 2 tot 5 graden. Morgen komt de temperatuur al bijna nergens meer boven nul en schijnt de zon naast enkele wolkenvelden. Morgenavond wordt de bewolking aan de oostgrens dikker.

In de nacht naar maandag vriest het 3 tot 7 graden. Er valt verspreid over het land wat sneeuw, lokaal enkele centimeters. Ook zijn er opklaringen en de wind zit in de oosthoek. In de loop van maandag klaart het verder op en komt de transportkou uit het oosten verder op gang. Dinsdag en woensdagnacht vriest het onder een kraakheldere hemel 4 tot 9 graden. Overdag is het stralend weer en nergens komt het kwik boven nul. Rond het midden van de week gaan we naar strenge tot mogelijk zeer strenge vorst. Donderdag, vrijdag en zaterdagnacht dalen de minimumtemperaturen naar 10 tot 16 graden onder nul. Overdag is het dan met gemiddeld min 7 ook steenkoud bij een matige oostenwind.

Ideaal winterscenario
Dit ideale winterscenario wordt in stand gehouden door een brede grodel van hogedruk die zich uitstrekt van de Azoren tot in Siberië. Bovendien ontstaat volgende week hogedruk tussen IJsland en Scandinavië. In de MiddellandseZee is de luchtdruk laag zodat de transportkou in feite direct naar ons toe wordt gestuurd. Sneeuw wordt in deze periode niet verwacht zodat de ijsvloer in ons land flink zou kunnen aangroeien. Naar verwachting zal er aan het begin van het volgende weekeinde gemiddeld 10 centimeter ijs liggen in ons land.

Weercollega's Piet Paulusma (SBS), Reinier van den Berg (Meteo Consult), Gerrit Hiemstra, Jan Visser en Hajo Smit van Wintersportweerman.nl zijn unaniem verrast. Paulusma: 'Dik winters', Van den Berg: 'Bizar koud', Visser: 'Historische koude', Hiemstra: 'Snel mijn schaatsen slijpen' en Smit 'fonkelend zwart ijs in aantocht', kunnen hun euforie niet op.

Gemalen stopgezet
In Friesland worden de gemalen dit weekeinde al stopgezet om het water ín rust te krijgen zodat het ijs sneller kan aangroeien. Ook in en na het volgende weekeinde houdt de bittere kou volgens de tiendaagse verwachtingen aan. IJsbanen kunnen met deze vooruitzichten binnen enkele dagen hun poorten openen en eind volgende week laten genoemde temperaturen ook het schaatsen op meren en plassen toe.

Verder kijken dan na tien dagen vooruit is koffiedik kijken. Na december en januari met haast lente-achtige omstandigheden gaat het roer vandaag definitief om naar kou zoals die maar zelden in de voorspellingen van de laatste jaren is voorgekomen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)STORISCHE_KOU__.html
  zondag 29 januari 2012 @ 02:39:29 #190
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107350536
Goed voor de verkoop van de winterbandjes en de schaatsen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 29 januari 2012 @ 02:46:55 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107351086
wat een ellende, rot op winter
<hr>
  zondag 29 januari 2012 @ 06:30:37 #193
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107351417
Potjandorie. :(

Het mocht wel een paar weken vriezen (i.v.m. ongedierte), maar dan liever niet 10 graden onder nul ...
En liever in december dan in februari.

Als de sneeuw maar wegblijft.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107351766
quote:
18s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:44 schreef Doodloper het volgende:
En dan zul je zien dat de eerste klapjosti's met dito schaatsen woensdag het prille ijs al aan gort rijden waardoor we alsnog enkel maar slecht ijs hebben.
Of er schiet er weer 1 onder het ijs...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_107351799
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2012 02:39 schreef Staal het volgende:
Goed voor de verkoop van de winterbandjes en de schaatsen.
Zolang er geen dik pak sneeuw valt denk ik niet dat er fors meer winterbanden verkocht zullen worden.
  zondag 29 januari 2012 @ 08:58:12 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351805
Elfstedentocht!Elfstedentocht!Elfstedentocht!Elfstedentocht!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107351832
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Elfstedentocht!Elfstedentocht!Elfstedentocht!Elfstedentocht!
Dat redden we niet meer.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:05:39 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351843
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:03 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat redden we niet meer.
Die in 85 en 86 waren eind februari
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107351860
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die in 85 en 86 waren eind februari
Toen was ik 4 :P
Maar kan me zo voorstellen dat het toen ook eerder begonnen is met vriezen?
Verwachting is dat het weer warmer gaat worden na volgende week:

Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:09:36 #200
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_107351869
Krijgen we weer twee weken dat elke randstedelijke inwoner zich gaat lopen opwinden over de elfstedentocht }:|

Maar goed, van de 15 officiële Elfstedentochten zijn er 8 in februari gereden..
pi_107351881
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:09 schreef detulp050 het volgende:
Krijgen we weer twee weken dat elke randstedelijke inwoner zich gaat lopen opwinden over de elfstedentocht }:|

Maar goed, van de 15 officiële Elfstedentochten zijn er 8 in februari gereden..
Meestal zijn het juist die kutfriezen die zich druk maken. Enige moment in het jaar dat de rest van Nederland zich bekommert om wat zich afspeelt in het noorden.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:12:16 #202
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_107351889
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:11 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Meestal zijn het juist die kutfriezen die zich druk maken. Enige moment in het jaar dat de rest van Nederland zich bekommert om wat zich afspeelt in het noorden.
:D
Definitely true _O-
  zondag 29 januari 2012 @ 09:12:16 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351890
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:08 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Toen was ik 4 :P
Maar kan me zo voorstellen dat het toen ook eerder begonnen is met vriezen?
Verwachting is dat het weer warmer gaat worden na volgende week:

[ afbeelding ]
Goddank
Mijn post was trouwens wat ironisch, parodie op de paniek die uitbreekt als het een weekje vriest.
Winter voor mij kort, ik heb de schurft aan de stookkosten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:13:20 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351897
In friesland mag het van mij van september tot april -20 zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107351903
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goddank
Mijn post was trouwens wat ironisch, parodie op de paniek die uitbreekt als het een weekje vriest.
Winter voor mij kort, ik heb de schurft aan de stookkosten
Jij bent toch een rijke homo? Die maken zich niet druk om stookkosten.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107351912
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goddank
Mijn post was trouwens wat ironisch, parodie op de paniek die uitbreekt als het een weekje vriest.
Winter voor mij kort, ik heb de schurft aan de stookkosten
Dat vind ik ook een nadeel.

Ik heb deze winter de verwarming nog niet aangehad.

Als het echt dik gaat vriezen gaat de verwarming wel aan denk ik.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:17:22 #207
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_107351926
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:15 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een nadeel.

Ik heb deze winter de verwarming nog niet aangehad.

Als het echt dik gaat vriezen gaat de verwarming wel aan denk ik.
Verwarming nog niet aangehad :?
pi_107351935
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:15 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een nadeel.

Ik heb deze winter de verwarming nog niet aangehad.

Als het echt dik gaat vriezen gaat de verwarming wel aan denk ik.
Hoe gierig kan je zijn :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107351938
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Verwarming nog niet aangehad :?
Ik houd niet van verwarming (anders dan een houtkachel), en vind het zonde van mijn geld.

Ik kan ook goed tegen koude. En het is hier nog niet koud binnen. (al denkt bezoek daar anders over :'))
pi_107351939
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Verwarming nog niet aangehad :?
Kan hoor. Ik heb 'm ook nog amper aangehad.
Woon in een appartement. En als iedereen om je heen dan flinkt stookt, hoef je dat zelf bijna niet te doen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 29 januari 2012 @ 09:19:36 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351945
quote:
16s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:13 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jij bent toch een rijke homo? Die maken zich niet druk om stookkosten.
Rijk word je niet door geld uit te geven, pauper.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107351946
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:18 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hoe gierig kan je zijn :')
Of het echt gierig is weet ik niet. Eerder millieubewust/minimalistisch.
pi_107351954
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan hoor. Ik heb 'm ook nog amper aangehad.
Woon in een appartement. En als iedereen om je heen dan flinkt stookt, hoef je dat zelf bijna niet te doen.
Inderdaad. 's Avonds is het hier 1 graden warmer dan 's ochtends. Ik stook niet, dus zal warmte zijn die van de buren afkomt.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:21:16 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351959
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:18 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik houd niet van verwarming (anders dan een houtkachel), en vind het zonde van mijn geld.

Ik kan ook goed tegen koude. En het is hier nog niet koud binnen. (al denkt bezoek daar anders over :'))
Lekker, condensatie, schimmelvorming, vochtophoping, lekker ongezond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:21:43 #215
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_107351960
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:18 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik houd niet van verwarming (anders dan een houtkachel), en vind het zonde van mijn geld.

Ik kan ook goed tegen koude. En het is hier nog niet koud binnen. (al denkt bezoek daar anders over :'))
Maar verwarm je dan nog bij met een houtkachel of zit je gewoon in 15c s'avonds op de bank.
Woon je in een appartement of in een zwaar geisoleerde eensgezinswoning.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:23:58 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107351980
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:21 schreef Revolution-NL het volgende:

een zwaar geisoleerde eensgezinswoning.
Zo eentje waar geen raam open kan en een lucht pompsysteem dat herrie maakt en buizen vol met schimmels en bacterien. Heeerlijk, zit in Amersfoort zo een wijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107351981
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker, condensatie, schimmelvorming, vochtophoping, lekker ongezond.
Hoe bedoel je!? Heb ik geen last van. Zet ook regelmatig de deur naar het balkon wijd open.

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Maar verwarm je dan nog bij met een houtkachel of zit je gewoon in 15c s'avonds op de bank.
Woon je in een appartement of in een zwaar geisoleerde eensgezinswoning.
Heb hier geen houtkachel helaas. Thermostaat staat zo ingesteld dat het niet kouder dan 15 graden wordt. Het is hier echter nog niet kouder dan 15,5/16 graden geweest.

Woon in appartement met dubbel glas.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:28:40 #218
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_107352001
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo eentje waar geen raam open kan en een lucht pompsysteem dat herrie maakt en buizen vol met schimmels en bacterien. Heeerlijk, zit in Amersfoort zo een wijk.
Een kennis van mij woont in het nieuwe gedeelte van vathorst. Die is laaiend enthoisiast over het balans systeem.

In latere woningen word het balanssysteem anderes toegepast waardoor ramen ook nog gewoon open kunnen.

Ik heb hier nog mechanische ventilatie met ventilatie roosters boven ramen en deuren maar ik zou graag een balanssysteem hebben welke automatisch gaat ventileren als dat nodig is.
pi_107352002
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rijk word je niet door geld uit te geven, pauper.
Pauper??
Ik hoef niet te beknibbelen op mijn stookkosten :{w
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:29:50 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107352013
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:28 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Kwestie van meer binnen brengen.
Als je al moet beknibbelen op de verwarming is het wel erg triest gesteld met je.
Ik beknibbel niet op verwarmen, ik weet alleen dat als het lang koud is mijn rekening hoger is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107352015
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik beknibbel niet op verwarmen, ik weet alleen dat als het lang koud is mijn rekening hoger is.
Waar je je druk om kunt maken zeg.... wat een armoe.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:31:54 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107352023
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waar je je druk om kunt maken zeg.... wat een armoe.
Tja, ik heb het over mijn eigen rekening, jij over mijn mening daarover, wie heeft er nu een armoede?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107352041
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, ik heb het over mijn eigen rekening, jij over mijn mening daarover, wie heeft er nu een armoede?
Gezien je algehele voorkeur voor kwaliteit leek je me niet het type dat zich überhaupt druk om zou kunnen maken om iets onbenulligs als stookkosten. That's all.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107352046
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gezien je algehele voorkeur voor kwaliteit leek je me niet het type dat zich überhaupt druk om zou kunnen maken om iets onbenulligs als stookkosten. That's all.
Dat staat toch los van elkaar?
pi_107352061
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat staat toch los van elkaar?
Als jij zonder blikken of blozen 20 euro uitgeeft voor een goed stuk vlees lig je toch zeker niet wakker om 2 of 3 tientjes meer Eneco in de maand?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')