quote:
Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef Patroon het volgende:Momenteel bezig mijn ketting compleet te ontvetten en daarna voor het eerst Squirt Lube aanbrengen, de verhalen die ik over dat spul hoor zijn allemaal positief.
Heb eerst de ketting eraf gehaald, daarna een nacht in de ketting reiniger. De volgende dag eruit gehaald en afgedroogd. Nu zit het nog een keer, een nacht in schone ketting reiniger. Morgen weer monteren en Squirt Lube aanbrengen

Beetje overdreven lijkt me. Kijk maar uit dat die ketting na de 2e nacht niet keihard geworden is en er geen beweging meer in te krijgen is.
Gewoon een keertje uitspoelen in de kettingreiniger, afspoelen met water zodat alle kettingreiniger echt van je ketting af is, anders lost die nieuwe smering wel heel snel op. Daarna monteren en tijdens het draaien beetje smeren met squirt lube (geen ervaring mee, voor de ketting althans......) of PEDROS GO! of CHAINj, de donkere prut die er door de capilaire werking nog uitkomt afvergen en opnieuw smeren. Nachtje laten staan en die ketting helemaal droog wrijven (want aan de buitenkant heb je geen smering nodig hé). Resultaat is dat er dan maar erg weinig troep aan je ketting blijft hangen.
Maar voor een tientje of drie heb je natuurlijk ook een perfecte nieuwe KMC S10L ketting.........
[ Bericht 2% gewijzigd door buzz1291 op 30-10-2011 13:43:46 ]
2013: FRA-MCT-SIN-KUL-PNH-BKK-HKG-ORD-EWR-BUD-OTP-LIN-IST-LHR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _?