abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:55:27 #101
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111177520
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met 500 teams. Het is erg groot geworden (mooie inkomstenbron voor die knakkers natuurlijk), ben benieuwd wat we daarvan gaan merken. Finishen in het centrum van een grote stad zal er niet in zitten, dat geeft gewoon een teringzooi. En die campings zullen ook wel grote boerenvelden zijn met een paar van die Dixi's erop :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:17:32 #102
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111178330
Haha, ik denk dat het dit jaar dan ook een grote uitdaging wordt om een camplingplekje te vinden. Het beste is denk ik van tevoren reserveren. Wij hadden met de 2e editie al problemen met een campingplekje te vinden, en toen waren wij "maar" met 200 teams.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:21:45 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111178516
Maar de camping is nu centraal vanuit de organisatie geregeld hè. Of bedoel je gewoon een fysieke plek op die camping? Zodanig dat je nog met je auto weg kan, maar je ook leuk kan staan? Dat wordt spannend ja. Zal eens gaan informeren of ze iets van stroomvoorziening hebben...koud bier is belangrijk natuurlijk :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:32:04 #104
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111178931
Dat is wel een goed en verstandig initiatief van de organisatie, toen moesten wij op eigen houtje iets gaan zoeken, wat ook wel wat had natuurlijk. :)
Mocht er niet genoeg stroom zijn, dan kan je altijd nog via je autolader plus koelbox je biertje koelen, moet je alleen wel de motor laten draaien. ^^
Houd ook rekening dat je niet teveel splitters of apparaten aan je autolader stopt, want dan heb je snel kans dat die smelt. Zelf al een paar keer mee gemaakt, vooral als je een koelbox eraan hangt gaat het hard. :')
pi_111180070
O, dat kan ik wel begrijpen. Eerste keer is altijd het origineels en leukst :) Deel van de charme is denk ik ook wel de originaliteit en onbekendheid, die wordt wel ieder jaar minder.
Kan best zijn dat het dit jaar te massaal is geworden, teams was op zich best al veel vond ik. Zo'n evenement heeft denk ik ook een beperkte levensduur om 'uniek' te blijven :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:09:47 #106
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111180541
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:20 schreef Tism het volgende:

[..]

Ja, The Cannonball run.. :) http://www.thecannonballrun.nl/
Ik denk dat dit dan ook een leuke alternatief is voor degene die te laat waren met inschrijven voor de Carbagerun. Dit is nog niet heel bekend en met een beperkt groepje is het nog leuk en gezellig. Met niet meer dan 100 teams is het nog leuk als je een team tegen komt onderweg, dan ga je ff lekker een praatje maken en eventueel ga je met z'n tweeen weer verder op pad. Nu krijg je dat je zoveel Carbagerunners tegen gaat komen dat je niet eens meer de moeite gaat doen om even te zwaaien. :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:20:19 #107
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111181000
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:32 schreef DrSnuggle het volgende:
Dat is wel een goed en verstandig initiatief van de organisatie, toen moesten wij op eigen houtje iets gaan zoeken, wat ook wel wat had natuurlijk. :)
Mocht er niet genoeg stroom zijn, dan kan je altijd nog via je autolader plus koelbox je biertje koelen, moet je alleen wel de motor laten draaien. ^^
Houd ook rekening dat je niet teveel splitters of apparaten aan je autolader stopt, want dan heb je snel kans dat die smelt. Zelf al een paar keer mee gemaakt, vooral als je een koelbox eraan hangt gaat het hard. :')
We hebben inderdaad wel veel plannen, maar zijn ook bezig om e.e.a. zo aan te passen dat er een extra accu in de auto komt en we vanuit daar stroom kunnen krijgen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111226115
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:23 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik heb liever geen extra accu. Toch weer extra centjes. De sirene heb ik bij www.autospul.nl besteld voor ¤16,-.

De megafoon (eigenlijk hoornluidspreker, zo'n ding:)
[ afbeelding ]
Heb ik voor zo'n 2 tientjes inclusief verzenden van marktplaats. 27mc bakkie inclusief antenne en verzendkosten ook van marktplaats voor 45,-
Is dat kwalitatief nou wat, die sirene en het bijbehorende luidsprekertje? Of komt er nauwelijks geluid uit? :P
  zondag 6 mei 2012 @ 22:48:53 #109
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111229046
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:07 schreef Dingest het volgende:

[..]

Is dat kwalitatief nou wat, die sirene en het bijbehorende luidsprekertje? Of komt er nauwelijks geluid uit? :P
Shit, ik zou jou nog laten weten hoe dat klinkt inderdaad. :P

Die megafoon is kwalitatief echt goed. Heel degelijk ding. Ik had hem thuis even aangesloten op een geluidsinstallatie en dat ging echt snoeihard. Wel een heel schel geluid, als je echt in de ''baan'' van het geluid gaat staan voelt het alsof je oren ontploffen. :P

Dat sirene kastje is eigenlijk bagger kwaliteit. Goedkoop plastic, simpele geluiden enzo. Maar ach, het doet wat het moet doen, geluid doorsturen naar die megafoon. En dat doet ie prima. Ik probeer alleen wel zo min mogelijk aan de knopjes op het apparaat te draaien, want het voelt niet echt stevig aan allemaal. Wanneer ik hem op vol volume zet is het geluid vrij hard, het bereikt nog niet het niveau ''Teringherrie'' maar het is meer dan zat om cool te kunnen zijn. Je zou er nog een voorversterker tussen kunnen hangen, om nog meer herrie te kunnen maken.

Ik heb vandaag trouwens ook de auto van een witte grondlaag voorzien! De wagen staat nu op een parkeerterrein met twee partytenten eroverheen die de komende week als spuitcabine verfhok gaan dienen. Nu een paar lagen geel, dan strepen, accessoires erop en hij is af! :9~

Foto van hoe ie eruit zag voor het verven:


[ Bericht 3% gewijzigd door Driftkikkerrrrr op 06-05-2012 22:57:22 ]
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_111230085
Ga je het verven, spuiten of rollen? :) Succes, ik ben benieuwd :P

Dan proberen wij die sirene ook, voor 8 euro kan het altijd. Voor lawaai kunnen we eventueel nog een Dixie-toeter overwegen als we dat willen, maar die kosten wel ietsje meer...
Eerst dinsdag de auto ophalen, dan zullen we ons racemonster hier onthullen >:)
  zondag 6 mei 2012 @ 23:41:36 #111
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111231955
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:05 schreef Dingest het volgende:
Ga je het verven, spuiten of rollen? :) Succes, ik ben benieuwd :P

Dan proberen wij die sirene ook, voor 8 euro kan het altijd. Voor lawaai kunnen we eventueel nog een Dixie-toeter overwegen als we dat willen, maar die kosten wel ietsje meer...
Eerst dinsdag de auto ophalen, dan zullen we ons racemonster hier onthullen >:)
Rollen. :)

Ik had trouwens wle die sirene van 16 euro, maar let op, de speaker die erbij geleverd word gebruik ik niet. Dat is een losse megafoon waar ik het over had. Dat standaard speakertje kon opzich ook wel vrij hard, maar viel een beetje in het niet bij de megafoon. :+
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_111232270
Beide zijn van hetzelfde merk, dus zullen wel dezelfde onderdelen zijn :P Maar we doen het wel eerst zo, kunnen het altijd nog opwaarderen als het tegenvalt :Y Auto is stiekem ook iets boven budget dus we kunnen ook niet al te wild doen.
  maandag 7 mei 2012 @ 00:06:18 #113
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111233001
aah oké. Goed, ik wacht met spanning de auto keus af dan. :7
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_111269771
Neem je nog Dinki Di mee voor onderweg :Y)

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:17:36 #115
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111271590
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:42 schreef JerryLee het volgende:
Neem je nog Dinki Di mee voor onderweg :Y)

:9
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_111310319
Vandaag eindelijk onze bolide opgehaald :7



Een Polsi Fiat 126p Personal 4 uit 1990. 652cc luchtgekoelde 2-cilinder, goed voor 24 pks op de achterwielen 8-) 0-100 in circa 40 seconden, top van 105.

Rest van de fotootjes (klikbaar voor grote versies):


Voor zover we na kunnen gaan een goede, harde auto die altijd prima onderhoud heeft gehad en recent nog een compleet nieuwe kop. Minpuntjes zijn dat de 12volt-aansluiting het niet doet en de km-teller 20 km afwijkt. Er zit een barstje in de voorruit - geen APK afkeur en schijnt er al heel lang in te zitten, uit voorzorg is er wel een andere ruit meegeleverd - en een deukje in de motorkap maar dat maakt voor de CR niets uit.


We hebben er erg veel zin in! :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:19:48 #117
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111311440
Geniaal!

Stroomvoorziening is iets waar ik me met al onze plannen overigens wel behoorlijk druk om maak. Wat we allemaal willen... dat gaan die dynamo en accu nooit trekken :').
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111312218
We wilden iets anders, we hebben iets anders :P
Ik denk ook dat wij niet al te veel stroom in/rond de auto moeten willen gebruiken, maar een paar dingetjes moet nog wel lukken :Y
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:53:52 #119
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111325869
Super vette auto! 24Pk, mijn god, de buitenboordmotor op de boot bij ons thuis heeft nog meer. :D Ga je er een thema aan geven?

@ Stroom: Aggregaat een optie? Hoewel niet zo praktisch tijdens het rijden natuurlijk. Ik zit te twijfelen of we die van ons mee gaan nemen.
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_111328781
Haha baas 24pk, wij hebben het 9voudige. Word wel een echte uitdaging op deze manier.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:16:14 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111328994
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:53 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Super vette auto! 24Pk, mijn god, de buitenboordmotor op de boot bij ons thuis heeft nog meer. :D Ga je er een thema aan geven?

@ Stroom: Aggregaat een optie? Hoewel niet zo praktisch tijdens het rijden natuurlijk. Ik zit te twijfelen of we die van ons mee gaan nemen.
Laat je die dan elke dag faxen ofzo? waar laat je dat in een rijdende krantentas waar je de rest ook in mee moet nemen? _O-

Extra accu is misschien een idee, maar die moet ook geladen worden.. capaciteit van de dynamo, en dan m.n. de spanningsregelaar is belangrijk, anders helpt een extra accu ook niet veel, al zou je hem 's nachts misschien onder lading kunnen zetten mits je ergens stroom kunt roggelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:17:05 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111329022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:11 schreef HenkXL het volgende:
Haha baas 24pk, wij hebben het 9voudige. Word wel een echte uitdaging op deze manier.
Betrouwbaarheid lijkt me het toverwoord; 200 stakende paarden verliezen het van 24 trappelende pony's ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:33:52 #123
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111344068
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Laat je die dan elke dag faxen ofzo? waar laat je dat in een rijdende krantentas waar je de rest ook in mee moet nemen? _O-

Extra accu is misschien een idee, maar die moet ook geladen worden.. capaciteit van de dynamo, en dan m.n. de spanningsregelaar is belangrijk, anders helpt een extra accu ook niet veel, al zou je hem 's nachts misschien onder lading kunnen zetten mits je ergens stroom kunt roggelen.
Dat is ons probleem dus ook. Ik wil wel kijken naar stroomvoorziening, binnenkort maar eens de organisatie contacten. Want om nou de hele week lauw bier te drinken, da's ook ruk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111350599
Ik betwijfel of we ons een (elektrische) koelbox kunnen veroorloven in de auto qua ruimte :') Laat staan een aggregaat :D Denk dat we ons gewoon moeten redden met de meuk die we hebben; 2 12v aansluitingen uit een verloopstukje en wat we 's nachts eventueel kunnen regelen met stroom. Of we kijken een bevriend team dat een hutje/hotel neemt lief aan of er iets bij hun opgeladen mag worden :@ Sowieso drink ik geen alcohol/bier, en mijn teamgenoot kan ook wel met minder overleven. Al is lauwe frisdrank ook niet zo denderend.

We hebben een simpel thema om de auto leger-camouflage te verven en dus wat kleine dingen aan te brengen, maar de auto is (voor onze begrippen) fors boven budget. Veel valt er ook niet aan te doen; veel vermogen hebben we al niet dus extra gewicht of vermindering van aerodynamica is geen goed idee. We gooien het op de originaliteit van de autokeuze zelf ;)
Iemand toevallig enige ervaring met blanco stickers/lagen of iets dergelijks om de auto mee te bedekken zonder de lak te beschadigen bij verwijderen? Als de auto echt zo netjes is als hij lijkt krijg ik misschien last van mijn geweten dat hij permanent amateuristisch wordt bewerkt :@

@HenkXL; waar doen jullie in mee dan?
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:34:29 #125
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111353587
Gave bak! :)
Maar ik zie een trekhaak, komt er nog iets achter hangen? ^^
pi_111354878
Alleen als er nog een teamgenoot bijkomt! Hij heeft interesse, maar weet niet of hij vrij heeft dan en vooral of het te passen valt. Er is achterin geen beenruimte (althans, niet als je voorin langere tijd goed wilt zitten) dus je moet in de lengte op de achterbank loungen dan :7
Als hij meegaat moet er een karretje achter voor de bagage, want in de kofferbak kan je eigenlijk niets kwijt. Maar de trekhaak zat er toevallig al bij op ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:30:45 #127
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111359865
Pffff... die rit met een karretje lijkt me echt niet grappig. Dat barrel van ons moeten we al niet boven de 120 brengen (liefst rond de 100 ofzo), en dat vind ik al veel te langzaam... (ook qua gemiddelde snelheid, zeg maar)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111360454
Wat heb jij dan eigenlijk? Las alleen dat jullie opzoek waren naar een MPV of station :)

Hij mag 300 (400 ongeremd) trekken, schijnt prima te doen te zijn. Voor de rest maakt het voor ons niet uit, want we rijden sowieso rond de 95 op de snelweg _O- Bovendien is alleen de eerste dag snelweg in principe, de rest zit je toch op wegen waar je waarschijnlijk maar 80 mag, net als de rest zonder kar :P
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:45:46 #129
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111420426
Ik weet niet of je onderweg bergen tegen komt, maar dat gaat helemaal een uitdaging worden als je een aanhangertje hebt achter zo'n fiatje. 8-)
Ik had zelf ook wel in zo'n auto willen rijden, veel unieker en spannender dan de auto's die ik had. (Nissan Maxima en Subaru Legacy, dingen waren niet kapot te krijgen :') )
pi_111430430
@ Dingest, we hebben een opel 3.0 V6, dus dat rijdt zeer aangenaam. Zoeft over de weg heen, als je nou 230 rijdt of 80 het maakt allemaal geen reet uit. Enig nadeel is het brandstofverbruik welke ietwat hoog ligt :9
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:26:57 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111438492
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:45 schreef Dingest het volgende:
Ik betwijfel of we ons een (elektrische) koelbox kunnen veroorloven in de auto qua ruimte :') Laat staan een aggregaat :D Denk dat we ons gewoon moeten redden met de meuk die we hebben; 2 12v aansluitingen uit een verloopstukje en wat we 's nachts eventueel kunnen regelen met stroom. Of we kijken een bevriend team dat een hutje/hotel neemt lief aan of er iets bij hun opgeladen mag worden :@ Sowieso drink ik geen alcohol/bier, en mijn teamgenoot kan ook wel met minder overleven. Al is lauwe frisdrank ook niet zo denderend.

We hebben een simpel thema om de auto leger-camouflage te verven en dus wat kleine dingen aan te brengen, maar de auto is (voor onze begrippen) fors boven budget. Veel valt er ook niet aan te doen; veel vermogen hebben we al niet dus extra gewicht of vermindering van aerodynamica is geen goed idee. We gooien het op de originaliteit van de autokeuze zelf ;)
Iemand toevallig enige ervaring met blanco stickers/lagen of iets dergelijks om de auto mee te bedekken zonder de lak te beschadigen bij verwijderen? Als de auto echt zo netjes is als hij lijkt krijg ik misschien last van mijn geweten dat hij permanent amateuristisch wordt bewerkt :@

@HenkXL; waar doen jullie in mee dan?
Oldskool koelbox met koelelementen of domweg ijsblokken een optie?

Ennehh.. waterverf? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111457101
Blijft dat wel een beetje zitten dan voor een maand of 2? Ben niet zo goed thuis in bouwmaterialen eigenlijk :)
Van vroeger ben ik sowieso de koelblokken gewend, op zich koel je daar wel een dag of twee mee in een goede box :Y Misschien dat we ze dan bij Paal of zo in het hotel/hutje in de koelkast/vriezer kunnen stoppen 's nachts. Mijn ouders hebben iig een box met koelelementen, en een box op 12v. Dus we zien het nog wel - al bedoelde ik meer dat als er 3 man in zo'n auto zitten er feitelijk geen ruimte voor een koelbox is :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:45 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik weet niet of je onderweg bergen tegen komt, maar dat gaat helemaal een uitdaging worden als je een aanhangertje hebt achter zo'n fiatje. 8-)
Ik had zelf ook wel in zo'n auto willen rijden, veel unieker in spannender dan de auto's die ik had. (Nissan Maxima en Subaru Legacy, dingen waren niet kapot te krijgen :') )
Neem aan van wel, maar zelfs zonder aanhanger is dat nog een stevige klim. Neem aan dat ze het wel aankunnen, Italië heeft ook de nodige bergen :P
Vorig jaar reed ik mee met Paladijn en in de 9000. Is zeker wel een fijne auto, maar wij wilden inderdaad iets uniekers en spannenders om er een echte uitdaging van te maken. Denk dat dat wel gaat lukken ;) Overigens reed het zusterteam van Paladijn toen (en weer) met een Legacy, op zich ook wel een fijne auto.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:52 schreef HenkXL het volgende:
@ Dingest, we hebben een opel 3.0 V6, dus dat rijdt zeer aangenaam. Zoeft over de weg heen, als je nou 230 rijdt of 80 het maakt allemaal geen reet uit. Enig nadeel is het brandstofverbruik welke ietwat hoog ligt :9
Zal inderdaad wel lekker rijden ja :) De 126 stuitert en is nogal nerveus op de weg en 90-95 is onze kruissnelheid, die top van 105 echt kms is alleen haalbaar heuvelaf met wind mee _O-
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:01:22 #133
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111469035
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:30 schreef Dingest het volgende:
die top van 105 echt kms is alleen haalbaar heuvelaf met wind mee _O-
:D

Dus wij vanochtend de auto naar een leeg stukje parkeerterein willen rijden om de eerste gele laag te gaan doen, accu leeg. -O-
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  zondag 13 mei 2012 @ 13:42:43 #134
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_111489418
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:30 schreef Dingest het volgende:
Verhaal
Heb je een foto van die Legacy? Wij hebben na onze eerste editie de Legacy aan een paar (gekke) Friezen verkocht, die mijn verhaal aangehoord hebben en besloten hebben mee te doen aan de 2e editie. Was wel gaaf om ze, min of meer onverwacht, te zien bij de tweede editie met een compleet andere auto van buiten en binnen. Misschien rijd die auto nog steeds rond. :D
  zondag 13 mei 2012 @ 22:35:36 #135
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111514312
Inmiddels de eerste gele verflaag eroverheen. Vet! Lekker in de buitenlucht gedaan, het wordt nu wel een beetje schuren om de 350 ~ 400 vastgeplakte vliegjes er weer af te krijgen. :P

Kijken jullie trouwens wel eens op het Carbagerunforum? Daar zitten de meeste teams die laten zien waar ze mee bezig zijn. Zitten behoorlijk vette wagens tussen!
http://www.carbagerunforum.nl/index.php
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_111514680
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:42 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Heb je een foto van die Legacy? Wij hebben na onze eerste editie de Legacy aan een paar (gekke) Friezen verkocht, die mijn verhaal aangehoord hebben en besloten hebben mee te doen aan de 2e editie. Was wel gaaf om ze, min of meer onverwacht, te zien bij de tweede editie met een compleet andere auto van buiten en binnen. Misschien rijd die auto nog steeds rond. :D
Denk dat Paladijn die wel ergens heeft staan (als die nog meeleest) :)

De 126 is op zich als erg goed bevonden door de verzamelaar; ziet er goed uit voor de leeftijd, goed hard, schakelt, koppelt, remt en stuurt goed. Motor zelf is ook vrij prima. Desondanks hebben we de 'pech' dat alle 4 die wiellagers en remvoeringen na 22 jaar vrij op zijn. We kunnen het erop wagen en negeren (remvoeringen zijn niet zo dun dat het gevaarlijk wordt, maar ja, als ze er toch af moeten voor de lagers...). Ook backfired hij, komt waarschijnlijk doordat de carb valse lucht aansluit want de rest is gecontroleerd en afgesteld. Samen met nog wat andere meuk kijken we toch tegen 300e onderhoud aan :X En dat is nog exclusief de onderdelen die ons wordt geadviseerd mee te nemen voor onderweg :P
  maandag 14 mei 2012 @ 18:29:45 #137
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111542169
Zo, even een foto van hoe de eerste laag geel eruitziet. Met mobiel, want geen camera bij de hand.

This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  maandag 14 mei 2012 @ 19:01:53 #138
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111543817
Nou, van de mooie lijnen is in elk geval niets meer over. Nu nog een kuiken erop tekenen :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 14 mei 2012 @ 19:16:44 #139
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_111544706
mag helaas dit jaar nog niet meedoen..

maar willen volgend jaar misschien mee gaan doen :)

kameraad zn vader werkt bij een bedrijf wat folien produceert, en die produceren echt van alles, folie met riet t/m bubbels, en dakpannen t/m bloemetjes :')
nerovetsrethca
pi_111572739
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:29 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Zo, even een foto van hoe de eerste laag geel eruitziet. Met mobiel, want geen camera bij de hand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Netjes maar is dat chrome yellow?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 16:28:35 #141
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111584333
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:32 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Netjes maar is dat chrome yellow?
Weet ik veel. Gewoon geel. :P
Zal zo even op de verfpot kijken.
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:04:45 #142
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111664019
Whehe... onze auto gaat op dit moment door z'n testfase en wordt al op verschillende locaties herkend, hoor ik zojuist :D.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:42:13 #143
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111682637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:04 schreef Mikkie het volgende:
Whehe... onze auto gaat op dit moment door z'n testfase en wordt al op verschillende locaties herkend, hoor ik zojuist :D.
Ik heb blijkbaar gemist wat voor een auto jullie hebben gekocht blijkbaar, dus. ehm.. ? :+

Vandaag trouwens op een goede manier 'echt' begonnen met verven. Tweede laag geel eroverheen, en de eerste laag blauw. En alles in een zelf in elkaar geflansde verftent. :7



This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_111685684
Leuke constructie :P Zoiets zullen wij denk ik ook moeten :') Vordert op zich wel ^O^

Wij zijn nu officieel een 2-mans team overigens, dus dat scheelt toch weer wat in ruimte :P Aan de andere kant, de kosten pp waren dan wel flink omlaag gegaan met 3 man :X Ik snap nu toch wel waarom mensen 2 of 3 keer met dezelfde auto blijven rijden.
Eerste deel van onderdelen zijn besteld. Alleen de wiellagers niet, dat laat ik toch door de garage doen. Als ze dat verknoeien kunnen ze niet ons aanwijzen omdat wij de onderdelen geleverd hebben.

Helaas is het vervangen van de remschoenen wat mislukt. Ik hoop dat oorzaak ligt aan het feit dat er twee verschillende veren opzitten, want eentje is onmogelijk om rek in te krijgen. De schoenen zijn er wel afgekomen maar ik krijg niet genoeg rek in de veer om ze er weer op te haken - en daarbij is helaas de remcilinder gesneuveld want de schoen was weer teruggeschoten tegen de cilinder aan en heeft die uit elkaar geperst. Ik heb nu even twee veren en een remcilinder mee besteld en probeer het dan nog eens. Als dat lukt, en aangezien ik dan toch het hele systeem moet ontluchten, kan ik overwegen om ook de andere 3 remcilinders te vervangen. De kosten zijn het op zich niet, en dan is alles onder de remtrommels weer jofel :Y
  vrijdag 18 mei 2012 @ 00:14:58 #145
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111690711
Daar lijken wij dan weer geluk mee te hebben... de APK is helemaal vers en tot nu toe rijdt het ding prima. We twijfelen dan ook of we het ding nog voor een goede check-up naar de garage zullen brengen of dat we gewoon de gok gaan wagen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:42 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik heb blijkbaar gemist wat voor een auto jullie hebben gekocht blijkbaar, dus. ehm.. ? :+
Via PM kan ik je wel een linkje sturen, ga niet al te veel weggeven hier (privacy und so) :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111692850
voor het biezen zou ik finelinetape gebruiken,en worden de wielen ook nog geel?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_111697713
Dat zijn Golf GTI of GTD velgen wat je er onder hebt liggen.. :P

Intresse in mijn E30 BBS velgen..? :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:29:19 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111698201
Heej Turq; V&A is een paar fora verderop 4.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111710777
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:
Daar lijken wij dan weer geluk mee te hebben... de APK is helemaal vers en tot nu toe rijdt het ding prima. We twijfelen dan ook of we het ding nog voor een goede check-up naar de garage zullen brengen of dat we gewoon de gok gaan wagen.
Het is een bijkomend risico als je op zoek gaat naar een specifiek model ;) We hadden ook via de vader van mijn teamgenoot een random probleemloze auto voor een paar honderd euro kunnen vinden, maar we wilden liever zelf iets echt unieks zoeken
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:53:23 #150
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_111751475
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 01:33 schreef JerryLee het volgende:
voor het biezen zou ik finelinetape gebruiken,en worden de wielen ook nog geel?
Biezen? :+
De kleur van de wielen wet ik nog niet, even afwachten en kijken hoe de auto eruit ziet wanneer ie klaar is.
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat zijn Golf GTI of GTD velgen wat je er onder hebt liggen.. :P

Intresse in mijn E30 BBS velgen..? :@
Ehm.. Nee. :6 Maar Glf velgen? Volgens mij zijn dit gewoon de originele BMW honingraat velgen hoor. Zonder BMW logo's, dat wel. Die zijn er al afgevallen. :')
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')