abonnement Unibet Coolblue
pi_103603303
Ik open gewoon even een apart topic over dit onderwerp omdat ik er een beetje moe van wordt om deze discussie keer op keer te moeten voeren.

Ik snap dat getuigenverklaringen geen onomstotelijk keihard bewijs zijn voor het bestaan van ruimteschepen van andere planeten die onze aarde bezoeken, maar ik word een beetje moe van mensen die alle observaties van getuigen aan de kant schuiven als totaal onbetrouwbaar en dat het daarom geen vorm van bewijs zou zijn.

Wat ik de afgelopen maanden al meerdere malen heb gedaan in een discussie als deze, is het voorleggen van de volgende case en ik heb nog NOOIT van iemand die de hierboven genoemde posititie aanhangt een direct antwoord gekregen op deze vraag terwijl de vraag ontzettend simpel is. Hier gaan we:

Je moeder is alleen thuis geweest en wanneer jij thuis komt, tref jij je moeder bevend en angstig aan. Je moeder zegt dat ze met een mes met de dood is bedreigd is door de buurman. Naast je moeder zijn er nog een aantal andere buren die bij het voorval aanwezig zijn geweest en die het verhaal van je moeder bevestigen. De vraag is nu.. wat doe jij?

Als we deze skeptici mogen geloven zeggen zij tegen hun moeder en de buren: "De wetenschap heeft bewezen dat getuigenverklaringen niet altijd betrouwbaar zijn en daarom kan ik jullie verklaringen niet serieus nemen. Ik ga niet naar de politie en ik ga de buurman ook niet aanspreken op zijn gedrag want jullie getuigenissen zijn nietszeggend."

Maar als je de directe vraag stelt aan deze skeptici: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?" dan heb ik tot op heden nog NOOIT een direct ja of nee antwoord ontvangen.

Dus aan alle mensen die de positie aanhangen die in het begin van de OP wordt gegeven, wil ik hier de vraag stellen: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"

En ik weet dat jullie meelezen, dus kom maar op met jullie antwoorden :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:14:25 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_103603536
Uit mijn hart gegrepen deze vraag. Ik lig elders op dit forum ook in de clinch met sceptici met zo'n zelfde houding als jij hierboven beschrijft |:(
pi_103604026
Het feit dat er tig keren al mensen met messen zijn bedreigd, en tevens bewezen, en geen 1 enkel bewijs is voor het bestaan van UFO's of aliens.

Let wel, ik ben er bijna 100% van overtuigd dat er leven is op andere planeten en ik hoop ook echt dat UFO's echt bestaan. Of dat we binnen enkele jaren ook contact maken met aliens. Echter er is GEEN bewijs hiervoor en dat is de reden dat mensen sceptisch zijn.
pi_103604524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:22 schreef Axedeo het volgende:
Het feit dat er tig keren al mensen met messen zijn bedreigd, en tevens bewezen, en geen 1 enkel bewijs is voor het bestaan van UFO's of aliens.

Let wel, ik ben er bijna 100% van overtuigd dat er leven is op andere planeten en ik hoop ook echt dat UFO's echt bestaan. Of dat we binnen enkele jaren ook contact maken met aliens. Echter er is GEEN bewijs hiervoor en dat is de reden dat mensen sceptisch zijn.
Oh wauw, weer een ontwijkend antwoord en een geweldige drogredenering in het begin :{
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103604667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Oh wauw, weer een ontwijkend antwoord en een geweldige drogredenering in het begin :{
Drogredenering? Volgens mij zit die drogredenering vooral in jouw stuk hoor.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_103604826
Het is eerder te vergelijken met je moeder die in het donker op 50 meter afstand in het donker je dode vader voorbij ziet rennen. Geloof je dat? Nee.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:34:18 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_103604830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:31 schreef M.rak het volgende:

[..]

Drogredenering? Volgens mij zit die drogredenering vooral in jouw stuk hoor.
De vraag was: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"
pi_103604854
People are stupid. True Story.

Slotje
pi_103604887
Leg uit dan? Ik deed een poging om heel simpel uit te leggen waarom mensen sceptisch zijn als 't hier op aankomt.
Als ik jouw verhaal zo zie kunnen we dus ook beter het hele rechtsysteem afschaffen, want bewijs is niet meer nodig, je hoeft alleen maar te zeggen dat iets gebeurd is en je hebt 't maar te geloven.
pi_103604905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

De vraag was: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"
Ja. Maar de situatie is niet vergelijkbaar met een UFO-waarneming. Dus het antwoord op de vraag is niet interessant, interessanter is waarom je de verkeerde vraag stelt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:35:31 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_103604908
Ik zag laatst Napoleon nog voorbij rennen. Per direct geloven dit! Waarom? Omdat ik het zeg!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:36:22 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_103604960
TS, hebben we het antwoord eigenlijk al niet? Namelijk 'Ja'? *)
pi_103604964
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

De vraag was: "Geloof jij je moeder en de buren, ja of nee?"
Over drogredenen gesproken: Vals dilemma.

Dan kan je wel een direct antwoord willen, maar dat zal er waarschijnlijk helemaal niet zijn.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_103604979
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:31 schreef M.rak het volgende:

[..]

Drogredenering? Volgens mij zit die drogredenering vooral in jouw stuk hoor.
Hoezo? Getuigenverklaringen zijn niet betrouwbaar is het uitgangspunt van sommigen en mogen nooit dienen als bewijs. Maar als je ze de vraag stelt uit de OP dan beseffen ze plotseling wel dat getuigenverklaringen zeker wel waarde hebben, maar dan ontwijken ze plotseling de vraag.

Ik besef me verder dat het zien van een man met een mes in de hand en een vliegende schotel twee verschillende dingen zijn. Maar als iemand een enorm metalen lichtgevend zwevend object in de lucht ziet, dan is een getuigenverklaring plotseling helemaal NIETS meer waard volgens sommigen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:37:12 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_103605016
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef M.rak het volgende:

[..]

Over drogredenen gesproken: Vals dilemma.

Dan kan je wel een direct antwoord willen, maar dat zal er waarschijnlijk helemaal niet zijn.
Bij jou komt er een 'ja' als antwoord :D
pi_103605067
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:35 schreef Michielos het volgende:
Ik zag laatst Napoleon nog voorbij rennen. Per direct geloven dit! Waarom? Omdat ik het zeg!
Als tienduizend mensen boven de stad Phoenix zweren dat ze een werkelijk enorm V-vormig object langzaam boven de stad hebben zien zweven, dan is dat iets anders dan wat jij zegt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103605112
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoezo? Getuigenverklaringen zijn niet betrouwbaar is het uitgangspunt van sommigen en mogen nooit dienen als bewijs. Maar als je ze de vraag stelt uit de OP dan beseffen ze plotseling wel dat getuigenverklaringen zeker wel waarde hebben, maar dan ontwijken ze plotseling de vraag.

Ik besef me verder dat het zien van een man met een mes in de hand en een vliegende schotel twee verschillende dingen zijn. Maar als iemand een enorm metalen lichtgevend zwevend object in de lucht ziet, dan is een getuigenverklaring plotseling helemaal NIETS meer waard volgens sommigen.
Ik zal nooit zeggen dat getuigenverklaringen nooit mogen dienen als bewijs, ik ben wel van mening dat ze niet mogen dienen als enig bewijs. Dat is een wezenlijk verschil.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_103605172
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Bij jou komt er een 'ja' als antwoord :D
Stel nu eens dat dat inderdaad mijn antwoord zou zijn, wat zou dat dan zeggen?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_103605242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ja. Maar de situatie is niet vergelijkbaar met een UFO-waarneming. Dus het antwoord op de vraag is niet interessant, interessanter is waarom je de verkeerde vraag stelt.
Interessanter is waarom jij je zo aangesproken voelt. Ik zeg helemaal niet dat een man met een mes hetzelfde is als een vreemd vliegend object, maar SOMMIGE skeptici zeggen dat waarnemingen van mensen NOOIT mogen dienen als bewijs. Dat is natuurlijk complete kolder.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103605258
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoezo? Getuigenverklaringen zijn niet betrouwbaar is het uitgangspunt van sommigen en mogen nooit dienen als bewijs.
Stoman.
quote:
Maar als je ze de vraag stelt uit de OP dan beseffen ze plotseling wel dat getuigenverklaringen zeker wel waarde hebben, maar dan ontwijken ze plotseling de vraag.
Valse premisse.

quote:
Ik besef me verder dat het zien van een man met een mes in de hand en een vliegende schotel twee verschillende dingen zijn. Maar als iemand een enorm metalen lichtgevend zwevend object in de lucht ziet, dan is een getuigenverklaring plotseling helemaal NIETS meer waard volgens sommigen.
Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Anders nog iets?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_103605357
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef M.rak het volgende:

[..]

Over drogredenen gesproken: Vals dilemma.

Dan kan je wel een direct antwoord willen, maar dat zal er waarschijnlijk helemaal niet zijn.
Dikke vette bullshit. Elk normaal denkend mens weet dat dat wat je buren en je moeder zeggen waar is. Als je hen niet gelooft dan ben je wel fucking paranoide :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:42:15 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_103605370
@ Wombat
Vooral dat laatste. Je hoeft echt niet te bewijze dat je naar de slager bent geweest om worst te halen. Ik geloof je meteen. Maar als het om zoiets gaat, wil men gewoon meer zien dan enkel een anecdote. Dat kan zelfs de grootste Hans Worst toch wel intuïtief begrijpen?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_103605429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:39 schreef M.rak het volgende:

[..]

Stel nu eens dat dat inderdaad mijn antwoord zou zijn, wat zou dat dan zeggen?
Dat de te harde houding van sommige skeptici tegenover UFO waarnemers niet terecht is.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103605568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Valse premisse.
Onzin.

quote:
Extraordinary claims require extraordinary evidence.
Dus als tienduizend mensen boven Phoenix een werkelijk enorm V-vormig object geruisloos over de stad zien zweven, dan moeten we de optie ruimteschip niet serieus nemen volgens jou?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103605619
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:42 schreef Michielos het volgende:
@ Wombat
Vooral dat laatste. Je hoeft echt niet te bewijze dat je naar de slager bent geweest om worst te halen. Ik geloof je meteen. Maar als het om zoiets gaat, wil men gewoon meer zien dan enkel een anecdote. Dat kan zelfs de grootste Hans Worst toch wel intuïtief begrijpen?
Misschien moet je de OP nog eens goed doorlezen. Sommige skeptici beweren dat ooggetuigenverklaringen GEEN ENKELE waarde hebben. Complete onzin natuurlijk.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')