abonnement Unibet Coolblue
pi_103562206
Goedenavond allemaal,

Nu ik al die mediaplayers voorbij zie komen (popcorn hour en die zooi) heb ik me wat meer verdiept erin en kom tot de conclusie dat het voor mij best wel geschikt gaat zijn. Ik download namelijk veel van wat ik kijk en het liefste kijk ik dit gewoon op de tv. Veel series vooral en het is nogal een gedoe om het te downloaden, dan op usb stick en deze weer in de tv. Een tussenkomst van een mediaplayer lijkt me ideaal om het centraal op te slaan zodat ik het ook kan benaderen tussen de verschillende media.

Wat ik dus zoek:
-een mediaplayer :')
-met interne harde schijf (wat is normaal tegenwoordig? ik denk zelf aan 500 gb wel genoeg te hebben)
-mogelijkheid om het via wifi aan te sluiten op het netwerk (of is het beter dit bedraad te doen, dan is het weer zoveel snoeren leggen)
-full HD (ik heb nog een dikke beeldbuis, maar denk binnen een jaar wel een nieuwe tv te kopen die dan full hd zal zijn. Dus voor nu nog wel mogelijkheid tot scart?)

Zeggen jullie na dit verhaal van...ga nog even door met die usb stick en wacht tot je een tv hebt gekocht omdat je er toch nog niet optimaal gebruik van kan maken? Of hebben jullie mooie apparaten?

Alvast bedankt,

René
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_103564249
En als je snel bent koop je de Mede8er 500x2 die vandaag bij iBood in de aanbieding is voor 119. Voor een paar knaken een HD erbij en je bent klaar. Het is dat ik kort geleden daar een Dune heb gekocht, anders had ik deze gehaald.
Da gao nie nou!
pi_103564280
Vandaag op ibood voor ¤120! ;)
pi_103564551
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:02 schreef vigier het volgende:
En als je snel bent koop je de Mede8er 500x2 die vandaag bij iBood in de aanbieding is voor 119. Voor een paar knaken een HD erbij en je bent klaar. Het is dat ik kort geleden daar een Dune heb gekocht, anders had ik deze gehaald.
Ja ik zag hem al staan, heb alleen nogal weerstand tegen ibood met echte elektronica i.v.m. de aftersales die daar bagger zijn. Dan maar een paar tientjes meer als je een goede afhandeling hebt qua garantie (ben iets nu al 2,5 maand kwijt :')). Ik hoef ook niet per direct een mediaplayer te hebben, kan ook nog wel een maandje wachten.

Maar is alles wat ik wil realistisch, ook dat ik mijn telefoon kan synchroniseren in een map op die mediaplayer zodat foto's en dergelijke er gewoon op staan. En scart aansluiten kan via tulp nog? Heb je ook niet mediaplayers waar je een usenet client op kan draaien (dat je bij wijze van in de nacht wat nzb-tjes erin kan gooien), of zit ik met mijn gedachten dan helemaal verkeerd?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_103564642
En dat renderen van zon mediaspeler he, gebeurt dat nou in het kastje of op je pc?

Ik gebruik bijvoorbeeld nu PS3 media server, is eigenlijk ook een ideale media server speelt alles af maar moet wel alles renderen en omzetten naar ps3 formaat. En mijn cpu is al niet het beste van het beste dus met een film van 20 gb + hapert hij heel erg.
pi_103564750
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:11 schreef Zolder het volgende:
En dat renderen van zon mediaspeler he, gebeurt dat nou in het kastje of op je pc?

Ik gebruik bijvoorbeeld nu PS3 media server, is eigenlijk ook een ideale media server speelt alles af maar moet wel alles renderen en omzetten naar ps3 formaat. En mijn cpu is al niet het beste van het beste dus met een film van 20 gb + hapert hij heel erg.
je download een film -> zet het op de speler -> kiest film en kijkt.
meest gangbare formaat is tegenwoordig .mkv het gebeurd in het kastje dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:09 schreef rene90 het volgende:

[..]
Maar is alles wat ik wil realistisch, ook dat ik mijn telefoon kan synchroniseren in een map op die mediaplayer zodat foto's en dergelijke er gewoon op staan. En scart aansluiten kan via tulp nog? Heb je ook niet mediaplayers waar je een usenet client op kan draaien (dat je bij wijze van in de nacht wat nzb-tjes erin kan gooien), of zit ik met mijn gedachten dan helemaal verkeerd?
usenet geen idee. Sowieso is dat lastig omdat het best wat processor kracht vereist van zo'n apparaat. Ik kan wel via mijn telefoon rechtstreeks streamen ernaar via WiFi dus dat is geen probleem. Daarnaast is het apparaat gewoon tegelijk via het netwerk als NAS

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2011 23:14:12 ]
pi_103565958
Jep, heb hier ook een Mede8er 500X2 en deze doet eindelijk wat ik wil. Heb hiervoor een AC Ryan, Western Digital en Eminent teruggebracht omdat ze allemaal hun eigen fouten/mankementen/tekortkomingen hadden.

Je kunt ook een 'kale' 500X2 kopen en je zooi tijdelijk via het netwerk streamen en er later als je echt ruimte nodig hebt, er zelf heel makkelijk een schijf inbouwen. Die van iBood vandaag is de kale versie, zonder harde schijf, maar je kunt ze bij de Media Markt ook kant en klaar met 500 GB, 1 TB, 2 TB of 3 TB halen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:42:41 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_103566027
Koop dat ding van ibood nou maar!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_103566034
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:41 schreef Saekerhett het volgende:
Jep, heb hier ook een Mede8er 500X2 en deze doet eindelijk wat ik wil. Heb hiervoor een AC Ryan, Western Digital en Eminent teruggebracht omdat ze allemaal hun eigen fouten/mankementen/tekortkomingen hadden.

Je kunt ook een 'kale' 500X2 kopen en je zooi tijdelijk via het netwerk streamen en er later als je echt ruimte nodig hebt, er zelf heel makkelijk een schijf inbouwen. Die van iBood vandaag is de kale versie, zonder harde schijf, maar je kunt ze bij de Media Markt ook kant en klaar met 500 GB, 1 TB, 2 TB of 3 TB halen.
Ja, kaal of al met schijf erin maakt niet zoveel uit, zal wel goedkoper zijn als je zelf de schijf er los bijkoopt.

Maar is het verstandig er nu gelijk aan te schaffen terwijl ik toch nog een dikke beeldbuis heb voor de komende tijd, of kan ik beter wachten omdat die mediaplayers zich toch ontiegelijk snel ontwikkelen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_103566048
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:42 schreef Prowl het volgende:
Koop dat ding van ibood nou maar!
Nee, ibood is kut :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_103566185
Ben je een beetje handig?
Dan zou ik gewoon een xbmc setje maken.
Daarmee kan je alles icm usenet (sabnzbd, sickbeard, couchpatato, subs).
pi_103566197
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:43 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nee, ibood is kut :')
IBood kan kut zijn, maar de prijs is goed. Ook op de wifi antenne en andere accessoires krijg je korting.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:46 schreef Plantagehouder het volgende:
Ben je een beetje handig?
Dan zou ik gewoon een xbmc setje maken.
Daarmee kan je alles icm usenet (sabnzbd, sickbeard, couchpatato, subs).
Klopt. Een Euro of 250 kun je klaar zijn als je het baseert op een Brazos setje.
pi_103566203
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja, kaal of al met schijf erin maakt niet zoveel uit, zal wel goedkoper zijn als je zelf de schijf er los bijkoopt.

Maar is het verstandig er nu gelijk aan te schaffen terwijl ik toch nog een dikke beeldbuis heb voor de komende tijd, of kan ik beter wachten omdat die mediaplayers zich toch ontiegelijk snel ontwikkelen?
Mwah, het stagneert nu wel een beetje. De mediaspelers Mede8ers die je nu koopt, kunnen allemaal prima met 1080p overweg, met lossless audiocodecs en zelfs het streamen van blu-ray-iso's (50 GB dus) is geen enkel probleem, maar dan moet je wel een stabiele netwerkverbinding hebben, het liefst bedraad dus.

Hoe het met 3D zit, weet ik niet, want dat vind ik een van de grootste onzinuitvindingen. Beetje met een brilletje naar een tv kijken :')
pi_103566208
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:46 schreef Plantagehouder het volgende:
Ben je een beetje handig?
Dan zou ik gewoon een xbmc setje maken.
Daarmee kan je alles icm usenet (sabnzbd, sickbeard, couchpatato, subs).
XMBC.
Of toch du vader?
pi_103566230
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:47 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

XMBC.
XBMC Media Center
pi_103566246
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:47 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

XMBC.
XBMC, Xbox Media Center...
pi_103566323
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:46 schreef Plantagehouder het volgende:
Ben je een beetje handig?
Dan zou ik gewoon een xbmc setje maken.
Daarmee kan je alles icm usenet (sabnzbd, sickbeard, couchpatato, subs).
Beste koop wat ik jaren geleden heb gemaakt een xbox :D
XBMC _O_
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:50:39 #19
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103566329
http://tweakers.net/price(...)-500gb.html#tab:info

Of anders deze?

Geen ervaring mee trouwens, ik heb een netgear eva-2000 die niet eens fatsoenlijk avi of mpg kan afspelen :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_103566360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:48 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

XBMC Media Center
Shit, ik dacht je even leuk te corrigeren, maar ik faalde zelf hard :') Het is inderdaad XBMC. Vergeef mij ;(
Of toch du vader?
pi_103566372
Ik zal eens kijken naar dat xmbc gebeuren, misschien wel interessant.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_103566401
Tevens is XMBC heul wel een product. Het staat voor X Mox Bedia Center. :(
Of toch du vader?
pi_103566408
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:50 schreef 08gnoT. het volgende:
http://tweakers.net/price(...)-500gb.html#tab:info

Of anders deze?

Geen ervaring mee trouwens, ik heb een netgear eva-2000 die niet eens fatsoenlijk avi of mpg kan afspelen :')
Die zou ik niet doen. De 500X2 is 'hot' op dit moment en heeft de beste ondersteuning. Die jij noemt is alweer een uitlopend model.
pi_103567543
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja, kaal of al met schijf erin maakt niet zoveel uit, zal wel goedkoper zijn als je zelf de schijf er los bijkoopt.
Vergeet het maar voor de komende tijd. De complete productie in Thailand ligt stil door de overstromingen, en aangezien daar 60% van de wereldproductie plaatsvond schieten de prijzen de hoogte in. Zijn meer dan verdubbeld in een paar dagen tijd.
quote:
Maar is het verstandig er nu gelijk aan te schaffen terwijl ik toch nog een dikke beeldbuis heb voor de komende tijd, of kan ik beter wachten omdat die mediaplayers zich toch ontiegelijk snel ontwikkelen?
Het is maar de vraag wat jij je bij die 'ontiegelijk snelle' ontwikkeling voorstelt. Ik zie die niet zo.
pi_103569076
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:27 schreef Riparius het volgende:

[..]

Vergeet het maar voor de komende tijd. De complete productie in Thailand ligt stil door de overstromingen, en aangezien daar 60% van de wereldproductie plaatsvond schieten de prijzen de hoogte in. Zijn meer dan verdubbeld in een paar dagen tijd.

[..]

Het is maar de vraag wat jij je bij die 'ontiegelijk snelle' ontwikkeling voorstelt. Ik zie die niet zo.
er worden zeer regelmatig firmware updates uitgebracht, dat kan je zelf nog fixen, maar mijn model speler was bij aankoop -de- beste koop qua support e.d.
een jaar later was hij voorbij gestreefd...

dus ja mediaspeler ontwikkeling gaat best rap..
in dat opzicht is mijninziens een htpc met XBMC een overweging waard
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')