abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:07:40 #1
358919 Rustieke
magnetiseur en droomanalist
pi_103533872
hallo allemaal,

Na jaren tobben met het leven met hooggevoeligheid, heb ik eindelijk de balans gevonden. Nu weet ik dat veel meer mensen hiermee lopen en nergens naartoe kunnen. Er zijn ook wel bijeenkomsten voor mensen met hooggevoeligheid, maar deze vind ik zelf erg tegenvallen.
Gelukkig zijn er verschillende andere plekken waar je hulp kunt krijgen, maar toch miste en mis ik zelf de samenkomsten.

Om deze redenen wil ik zelf graag kleine bijeenkomsten gaan organiseren (zeker nu ik andere kan helpen ook de balans te vinden), maar voor ik dat echt ga doen, wil ik graag weten of er mensen met interesse zijn.

Laat het me weten als je interesse hebt of het geen goed idee vind.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:10:02 #2
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103533928
Super idee ^O^
Het lijkt me heel fijn om mensen te ontmoeten die dit ook hebben.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:14:11 #3
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_103534016
Bestaat het überhaupt echt?
Humans dont deserve to live...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:17:33 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_103534092
Wat moet ik me bij hooggevoeligheid voorstellen? Dat je superemo bent en je dingen meer aantrekt dan de doorsnee mens, zoiets?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:22:21 #5
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103534206
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat moet ik me bij hooggevoeligheid voorstellen? Dat je superemo bent en je dingen meer aantrekt dan de doorsnee mens, zoiets?
Hier is een lijstje met kenmerken.

Hsp'ers:

Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar
Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf; vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak
Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken
Hebben een diep en rijk innerlijk leven; dromen, fantaseren en overwegen veel
Voelen stemmingen en sferen goed aan
Worden meer dan gemiddeld geroerd door natuur, kunst en muziek
Eigen emoties en emoties van anderen worden intenser ervaren
Hebben moeite met planning en het verkrijgen van structuur
Kunnen verlegen overkomen maar zijn dat veelal niet
Zijn vaak plichtsgetrouw en perfectionistisch
Functioneren minder goed als ze geobserveerd of geëvalueerd worden
Zijn vaak zorgzaam en anticiperend op behoeften van anderen; moeite om grenzen aan te geven
Hebben relatief meer en sneller last van stress, spanning en fysieke klachten zoals hoofdpijn, allergieën, maag/darmklachten, chronische vermoeidheid etc.
Lopen groter risico op stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten en verslavingen
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:25:58 #6
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_103534298
Wat een onzinnig gezeik :) Klinkt eerder als een lijstje met karaktereigenschappen waar mensen graag een labeltje op willen plakken...
Humans dont deserve to live...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:27:48 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103534356
Dan ga ik ook een clubje oprichten en dan komen we even langs.

TOJK - Trap onder je kont - Nu gratis eerste halve uur.

Mijn god, wat een verzinsel weer dit.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:28:51 #8
358919 Rustieke
magnetiseur en droomanalist
pi_103534383
Zoals hierboven staat, zijn er een aantal punten die bij de meeste hooggevoelige mensen terugkomen. Zelf vind ik het een bepaalde vorm van in het leven staan. Iedereen staat anders in het leven en kijkt anders tegen het leven aan. Dit is een vorm daarvan, net als er een vorm is van mensen die het onzin vinden.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:30:09 #9
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103534415
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:25 schreef L3IPO het volgende:
Wat een onzinnig gezeik :) Klinkt eerder als een lijstje met karaktereigenschappen waar mensen graag een labeltje op willen plakken...
Dat vind jij :) Prima. Ik merk wel dat ik er veel last van heb. En dat mensen absoluut niet begrijpen waarom ik ben zoals ik ben. Ik heb dan voornamelijk last van angst. En dat gaat heel ver. Zelfs mijn eigen vriend begrijpt niet hoe ik bang kan zijn voor bepaalde dingen. En dat is erg vervelend.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_103534425
is het niet zo dat potentieel iedereen zich zou kunnen vinden in dat lijstje , want wie bepaald wat boven gemiddeld is?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:30:35 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_103534426
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:22 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Hier is een lijstje met kenmerken.

Hsp'ers:

Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar
Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf; vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak
Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken
Hebben een diep en rijk innerlijk leven; dromen, fantaseren en overwegen veel
Voelen stemmingen en sferen goed aan
Worden meer dan gemiddeld geroerd door natuur, kunst en muziek
Eigen emoties en emoties van anderen worden intenser ervaren
Hebben moeite met planning en het verkrijgen van structuur
Kunnen verlegen overkomen maar zijn dat veelal niet
Zijn vaak plichtsgetrouw en perfectionistisch
Functioneren minder goed als ze geobserveerd of geëvalueerd worden
Zijn vaak zorgzaam en anticiperend op behoeften van anderen; moeite om grenzen aan te geven
Hebben relatief meer en sneller last van stress, spanning en fysieke klachten zoals hoofdpijn, allergieën, maag/darmklachten, chronische vermoeidheid etc.
Lopen groter risico op stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten en verslavingen
Komt bij mij over als enigzins een labiel kantje hebben onder de noemer hooggevoelig zijn maar ik kan het te nuchter bekijken misschien. Is het een nieuwe term van psychologie misschien want in de 70s/80s hoorde je daar niemand over. Ondervind je daar last van in je dagelijkse leven? Hoe kom je ervan vanaf, therapie enzo?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:30:47 #12
358919 Rustieke
magnetiseur en droomanalist
pi_103534432
Ik zou het op prijs stellen dat de mensen die het onzin vinden, de andere mensen gewoon in hun waarde laten. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar je hoeft een ander niet aan te vallen. Daar bereik je niks mee. Je doet ons er ook geen pijn mee, wij zijn gewoon zo, zoals jij jij bent.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:33:00 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103534494
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:30 schreef Rustieke het volgende:
Ik zou het op prijs stellen dat de mensen die het onzin vinden, de andere mensen gewoon in hun waarde laten. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar je hoeft een ander niet aan te vallen. Daar bereik je niks mee. Je doet ons er ook geen pijn mee, wij zijn gewoon zo, zoals jij jij bent.
Bullcrap. Iedereen kan wel 1 of 2 dingen uit dat lijstje halen en zichzelf een labeltje opplakken. Het is gewoon weer een verzinsel van mensen die het nodig vinden om anders te zijn door een afwijking te verzinnen.
Dat los je niet op met geknuffel.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:36:37 #14
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103534599
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bullcrap. Iedereen kan wel 1 of 2 dingen uit dat lijstje halen en zichzelf een labeltje opplakken. Het is gewoon weer een verzinsel van mensen die het nodig vinden om anders te zijn door een afwijking te verzinnen.
Dat los je niet op met geknuffel.
Ik vind het zeker niet nodig om anders te zijn. Ik zou ontzettend graag normaal willen zijn.
En gewoon alles kunnen doen en laten zonder bang te zijn. Ik zit altijd en eeuwig thuis omdat ik amper onder de mensen durf te komen. Constant bang om niet goed genoeg te zijn. Daarbij ben ik ook altijd moe. In het ziekenhuis hebben ze me helemaal binnestebuiten gekeerd en ze kunnen niks lichamelijks vinden. Ik zou zo ontzettend graag 's ochtends uitgerust wakker willen worden en vol goede moed de dag beginnen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_103534607
Ik herken mij in enkele kenmerken! Da's mooi kanker...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:37:14 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103534610
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bullcrap. Iedereen kan wel 1 of 2 dingen uit dat lijstje halen en zichzelf een labeltje opplakken. Het is gewoon weer een verzinsel van mensen die het nodig vinden om anders te zijn door een afwijking te verzinnen.
Dat los je niet op met geknuffel.
Dat is mooi dat jij dat vind, dan ga je gewoon ergens anders posten. Dit is TRU en hier hebben mensen de vrijheid om rustig met gelijkgestemden te praten.
Zie de ettiquette eens: Attentie: Netiquette van TRU

@TS heel mooi initiatief en ik zou zeker geintresseerd wezen om de bijeenkomst te bezoeken! :)
The truth was in here.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:37:41 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_103534618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:22 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Hier is een lijstje met kenmerken.

Hsp'ers:

Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar
Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf; vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak
Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken
Hebben een diep en rijk innerlijk leven; dromen, fantaseren en overwegen veel
Voelen stemmingen en sferen goed aan
Worden meer dan gemiddeld geroerd door natuur, kunst en muziek
Eigen emoties en emoties van anderen worden intenser ervaren
Hebben moeite met planning en het verkrijgen van structuur
Kunnen verlegen overkomen maar zijn dat veelal niet
Zijn vaak plichtsgetrouw en perfectionistisch
Functioneren minder goed als ze geobserveerd of geëvalueerd worden
Zijn vaak zorgzaam en anticiperend op behoeften van anderen; moeite om grenzen aan te geven
Hebben relatief meer en sneller last van stress, spanning en fysieke klachten zoals hoofdpijn, allergieën, maag/darmklachten, chronische vermoeidheid etc.
Lopen groter risico op stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten en verslavingen
Aan hoeveel van die criteria moet je voldoen om HSP genoemd te worden? Wat zijn de diagnostische criteria van deze aandoening en.. in welke mate moet je eraan voldoen om HSP genoemd te worden (wie bepaalt deze mate)?

Niet kwaad bedoelt overigens ;) Denk, zet het er even bij :P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:38:26 #18
358919 Rustieke
magnetiseur en droomanalist
pi_103534641
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:30 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Komt bij mij over als enigzins een labiel kantje hebben onder de noemer hooggevoelig zijn maar ik kan het te nuchter bekijken misschien. Is het een nieuwe term van psychologie misschien want in de 70s/80s hoorde je daar niemand over. Ondervind je daar last van in je dagelijkse leven? Hoe kom je ervan vanaf, therapie enzo?
Dank je voor je respectvolle en eerlijke reactie. In de volgende link staat dat het inderdaad uit de psychologie komt (1996). Je kan er inderdaad veel last van hebben in het dagelijks leven. Zeker door al het onbegrip.

Je komt er vanaf door het te accepteren en een balans te vinden. Dit kan doormiddel van therapie.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:39:22 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103534657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:36 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik vind het zeker niet nodig om anders te zijn. Ik zou ontzettend graag normaal willen zijn.
En gewoon alles kunnen doen en laten zonder bang te zijn. Ik zit altijd en eeuwig thuis omdat ik amper onder de mensen durf te komen. Constant bang om niet goed genoeg te zijn. Daarbij ben ik ook altijd moe. In het ziekenhuis hebben ze me helemaal binnestebuiten gekeerd en ze kunnen niks lichamelijks vinden. Ik zou zo ontzettend graag 's ochtends uitgerust wakker willen worden en vol goede moed de dag beginnen.
Ga naar een psychiater en werk aan je problemen. Aan een labeltje heb je niks, laat staan dat je je hier mengt met 93% fakers en aanstellers (als je dat zelf al niet bent).
Als je altijd moe bent, eet je niet goed, slaap je niet genoeg of sport je niet. Zo simpel is het, als 'alle lichamelijk dingen zijn uitgesloten'.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:39:34 #20
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_103534663
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:22 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Hier is een lijstje met kenmerken.

Hsp'ers:

Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar
Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf; vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak
Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken
Hebben een diep en rijk innerlijk leven; dromen, fantaseren en overwegen veel
Voelen stemmingen en sferen goed aan
Worden meer dan gemiddeld geroerd door natuur, kunst en muziek
Eigen emoties en emoties van anderen worden intenser ervaren
Hebben moeite met planning en het verkrijgen van structuur
Kunnen verlegen overkomen maar zijn dat veelal niet
Zijn vaak plichtsgetrouw en perfectionistisch
Functioneren minder goed als ze geobserveerd of geëvalueerd worden
Zijn vaak zorgzaam en anticiperend op behoeften van anderen; moeite om grenzen aan te geven
Hebben relatief meer en sneller last van stress, spanning en fysieke klachten zoals hoofdpijn, allergieën, maag/darmklachten, chronische vermoeidheid etc.
Lopen groter risico op stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten en verslavingen
Wat een lading bullshit, 90% van de dingen die hier staan hoort ook bij ADHD. Hooggevoeligheid is net als nieuwetijdskinderen een excuus om jezelf in een hokje te stoppen omdat je jezelf anders vindt.
En het ergste met dit soort nonsens is nog wel dat ze het allemaal zelf diagnosticeren. Je kunt niet over jezelf zeggen dat je dingen intenser ervaart dan andere mensen, je hebt namelijk geen idee hoe die mensen het ervaren.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:40:19 #21
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_103534678
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:38 schreef Rustieke het volgende:

[..]

Dank je voor je respectvolle en eerlijke reactie. In de volgende link staat dat het inderdaad uit de psychologie komt (1996). Je kan er inderdaad veel last van hebben in het dagelijks leven. Zeker door al het onbegrip.

Je komt er vanaf door het te accepteren en een balans te vinden. Dit kan doormiddel van therapie.
Kun je van een neurologische stoornis afkomen enkel door therapie en het vinden van een balans? Dat zou ik heel straf vinden :) :o
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:40:29 #22
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_103534682
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ga naar een psychiater en werk aan je problemen. Aan een labeltje heb je niks, laat staan dat je je hier mengt met 93% fakers en aanstellers (als je dat zelf al niet bent).
Als je altijd moe bent, eet je niet goed, slaap je niet genoeg of sport je niet. Zo simpel is het, als 'alle lichamelijk dingen zijn uitgesloten'.
Ik ben in therapie. En heb dan ook niet zelf de diagnose gesteld.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_103534693
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:37 schreef Michielos het volgende:

[..]

Aan hoeveel van die criteria moet je voldoen om HSP genoemd te worden? Wat zijn de diagnostische criteria van deze aandoening en.. in welke mate moet je eraan voldoen om HSP genoemd te worden (wie bepaalt deze mate)?

Niet kwaad bedoelt overigens ;) Denk, zet het er even bij :P
Aron, E.N. The Clinical Implications of Jung's Concept of Sensitiveness , Journal of Jungian Theory and Practice, 8, 2006, 11-43
Aron, E. N. (2004). "Revisiting Jung's Concept of Innate Sensitiveness." Journal of Analytical Psychology, 49, 337-367
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:41:54 #24
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_103534722
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:40 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Aron, E.N. The Clinical Implications of Jung's Concept of Sensitiveness , Journal of Jungian Theory and Practice, 8, 2006, 11-43
Aron, E. N. (2004). "Revisiting Jung's Concept of Innate Sensitiveness." Journal of Analytical Psychology, 49, 337-367
Ok, jij kunt het vast wel even uitleggen dan, toch? (ik neem aan dat je die bronnen zelf gelezen ehbt). En excuus, maar als ik Jungian theory zie, krijg ik toch sceptische gevoelens, maar dat kan net zo goed aan mij liggen.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_103534723
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ga naar een psychiater en werk aan je problemen. Aan een labeltje heb je niks, laat staan dat je je hier mengt met 93% fakers en aanstellers (als je dat zelf al niet bent).
Als je altijd moe bent, eet je niet goed, slaap je niet genoeg of sport je niet. Zo simpel is het, als 'alle lichamelijk dingen zijn uitgesloten'.
embodied cognition
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')