Eens !quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:09 schreef Barcaconia het volgende:
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
zou em groen laten lekker fris en opvallendquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:15 schreef junkiexp het volgende:
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.
Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart )
ik heb jaren een c-city 16 s gehadquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:08 schreef junkiexp het volgende:
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :
[ afbeelding ]
Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.
Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.
Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.
Wat zijn de plannen :
Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)
Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.
Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)
Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.
Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
Bedankt voor de vele tips, ik zal ze meenemen als ik ga sleutelen !quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:53 schreef ononono het volgende:
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.
Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)
Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.
Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)
Vervang de V snaar
Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.
En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen
Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.
En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!
Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).
Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
Of elke maand een andere kleurquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:17 schreef T42 het volgende:
[..]
zou em groen laten lekker fris en opvallend
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 01:16 schreef sijs het volgende:
[..]
ik heb jaren een c-city 16 s gehad
Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten
v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp
-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-
die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen
Succes
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer hahaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
Nee, alleen aan geluk ga je wat hebben in deze autoquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:34 schreef T42 het volgende:
[..]
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
Net ding zo te zien !quote:Op woensdag 26 oktober 2011 06:03 schreef sijs het volgende:
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp
deze was tot voor een paar jaar van mij
de 12tv41
als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
de balken vooronder voorwielophanging en de binnenschermen waren rot dus de motor moest eruit en de voorschermen eraf, achter bij de chassisbalken zaten ook al een paar nare plekken., carburateur moest gereviseerd worden, rembekrachtiger was niet meer goed, hoofdremcilinder kwam eraan, dus het werd mij iets te begrotelijk, ik heb zelf geen garage/werkplaats om hem rustig op te knappen..wij hebben hem van 1986 gehad tot ongeveer twee jaar terug..deed wel zeer om hem weg te moeten doen -het is een originele 16s-quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
Bedankt voor de nuttige info !quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter
Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE! )
Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.
Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.
Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.
Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallenquote:Op zondag 6 november 2011 12:41 schreef junkiexp het volgende:
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.
[ afbeelding ]
Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !
Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |