abonnement Unibet Coolblue
pi_103516104
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :



Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.

Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur :+ :







4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus O+
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.

Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.

Wat zijn de plannen :

Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)

Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.

Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)

Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes :')
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.

Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ;) ), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:09:09 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103516179
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103516252
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:09 schreef Barcaconia het volgende:
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
Eens !
Ik zag net op RDW.nl dat de kleur nog steeds bruin is, dat zal ik maar eens laten aanpassen :@
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103516460
Mooi ding!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103519376
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.

Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)

Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.

Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)

Vervang de V snaar

Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.

En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen

Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.

En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!

Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).

Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
pi_103519550
Eindelijk een projecttopic :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:06:51 #7
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103524235
geen opel fan maar deze is wel leuk ;)
pi_103524406
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Eindelijk een projecttopic :P
pi_103524867
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.

Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart >:) )
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:17:36 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103528648
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:15 schreef junkiexp het volgende:
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.

Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart >:) )
zou em groen laten lekker fris en opvallend
pi_103530168
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:08 schreef junkiexp het volgende:
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :

[ afbeelding ]

Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.

Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur :+ :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus O+
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.

Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.

Wat zijn de plannen :

Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)

Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.

Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)

Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes :')
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.

Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ;) ), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
ik heb jaren een c-city 16 s gehad

Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten

v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp

-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-

die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen


Succes
pi_103563257
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:53 schreef ononono het volgende:
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.

Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)

Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.

Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)

Vervang de V snaar

Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.

En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen

Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.

En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!

Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).

Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
Bedankt voor de vele tips, ik zal ze meenemen als ik ga sleutelen !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103563281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:17 schreef T42 het volgende:

[..]

zou em groen laten lekker fris en opvallend
Of elke maand een andere kleur :P
EK komt er toch bijna aan ? w/
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103563342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 01:16 schreef sijs het volgende:

[..]

ik heb jaren een c-city 16 s gehad

Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten

v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp

-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-

die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen

Succes
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:49:50 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103563562
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:13 schreef sigme het volgende:
Mooi ding!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:34:26 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103565676
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:46 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
pi_103567396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:34 schreef T42 het volgende:

[..]

als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
Nee, alleen aan geluk ga je wat hebben in deze auto :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103569705
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp

deze was tot voor een paar jaar van mij

de 12tv41

als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
pi_103603743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 06:03 schreef sijs het volgende:
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp

deze was tot voor een paar jaar van mij

de 12tv41

als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:00:11 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103609480
Voor als je uitgekeken bent op groen :P


leuke bakkies ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_103734131
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
de balken vooronder voorwielophanging en de binnenschermen waren rot dus de motor moest eruit en de voorschermen eraf, achter bij de chassisbalken zaten ook al een paar nare plekken., carburateur moest gereviseerd worden, rembekrachtiger was niet meer goed, hoofdremcilinder kwam eraan, dus het werd mij iets te begrotelijk, ik heb zelf geen garage/werkplaats om hem rustig op te knappen..wij hebben hem van 1986 gehad tot ongeveer twee jaar terug..deed wel zeer om hem weg te moeten doen -het is een originele 16s-
maar goed te zien dat hij nog op de weg is
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:17:09 #22
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_103735888
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter


Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE! :Y) )

Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.

Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.

Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.

:)

[ Bericht 7% gewijzigd door Herr.Flick op 30-10-2011 11:23:18 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_104026442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter


Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE! :Y) )

Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.

Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.

Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.

:)
Bedankt voor de nuttige info !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104026552
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.



Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !

Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 november 2011 @ 13:05:42 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_104027615
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 12:41 schreef junkiexp het volgende:
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.

[ afbeelding ]

Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !

Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallen
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')