geen idee... Maar als je ze er met een hamer uit moet slaan??quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Met het remvlak richting je remcilinder ofzo?
ja sorry, vergeten aan te passen.......quote:
Gebruik je 'm dan ook om te werken? Want ik heb wel eens meegereden in zo'n ding maar echt comfortabel zijn ze niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zit te denken aan een Daihatsu Feroza
Neuh gewoon de normale ritjes en een beetje baggeren. Qua comfort zal t niet veel uitmaken met mijn AX nu.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gebruik je 'm dan ook om te werken? Want ik heb wel eens meegereden in zo'n ding maar echt comfortabel zijn ze niet.
Heb weer een weekendje met volbepakte Bimmer rondgereden...morgen eens tanken en zien wat voor verbruik ik heb gescoord!
Beetje laat, maar alsnogquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:00 schreef gateway het volgende:
[..]
ja sorry, vergeten aan te passen.......
Kan een modje er " Autorijtopic #76 - Waar remblokken verkeerd gemonteerd worden " van maken?
Heb precies hetzelfde gehad toen ik nog de Lancer had. Irritant, maar kwam door de radio die toen op een rare manier verkeerd aangesloten was. Maakte constant kortsluiting blijkbaar en telkens vloog er een zekering uit.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:11 schreef Kriegel het volgende:
Gisteravond in het stikdonker naar huis kunnen rijden zonder dashboardverlichting. Niet zo leuk.
Bleek een hoofdzekering te zijn, ook m'n linkerachterlicht deed het niet. Gelukkig makkelijk opgelost.
Lol... Die kende ik nog niet...quote:Op donderdag 3 november 2011 23:20 schreef 2cv het volgende:
Remblokken verkeerd om monteren schijnt een methode te zijn om remschijven te ontroesten.
Ik moet nog even zien of ik ook zoiets chronisch krijg, maar ik denk dat het wel losloopt omdat ik het nooit eerder heb gehad. Dat ding was gewoon doorgebrand, dus de hele aangesloten groep (dashboard en achterlicht) lag eruit.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Heb precies hetzelfde gehad toen ik nog de Lancer had. Irritant, maar kwam door de radio die toen op een rare manier verkeerd aangesloten was. Maakte constant kortsluiting blijkbaar en telkens vloog er een zekering uit.
Is er recentelijk nog iets aan die auto gedaan of is er recentelijk nog iets mee gebeurd ?quote:Op zondag 6 november 2011 01:13 schreef monsterd. het volgende:
Vraagje: De auto van mijn schoonmoeder remt gigantisch kut. Trilt bij het remmen, verder als ik rem zonder te sturen (:')) (om even te testen of er geen afwijking zit) is er bijna bij stilstand een hele kleine afwijking naar links.. Maargoed, het gaat me vooral om die trilling. Enig idee wat de oorzaken ervan kunnen zijn?
in mei een gigarekening van de apk geweest. zo rond de 700 euro. het probleem was er toen ook al maar is het verder niet vermeld. maar met apk zou het dan toch naar boven moeten komen? verder de afgelopen maanden was er niets bijzonders.quote:Op zondag 6 november 2011 01:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is er recentelijk nog iets aan die auto gedaan of is er recentelijk nog iets mee gebeurd ?
Flikker op als je er geen verstand van hebt.quote:Op zondag 6 november 2011 11:05 schreef Goddelijker het volgende:
Verkeerd gebalanceerde/uitgelijnde wielen. Of kromme remschijven.
Als de auto van je schoonmoeder is ¤584,29. Als de auto van iemand anders is ¤372,66. Het hangt er namelijk van af van wie de auto is. Wat het merk/type/bouwjaar is doet er absoluut niet toe en dat willen we dus ook niet weten.quote:Op zondag 6 november 2011 09:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
in mei een gigarekening van de apk geweest. zo rond de 700 euro. het probleem was er toen ook al maar is het verder niet vermeld. maar met apk zou het dan toch naar boven moeten komen? verder de afgelopen maanden was er niets bijzonders.
Wat kosten nieuwe remschijven ongeveer trouwens?
Het stuur trilt dus nietquote:Op zondag 6 november 2011 20:53 schreef Biogarde het volgende:
Trillen van het stuur is kromme schijven.
Hmmpf, nouja ik weet niet wat het gevolg kan zijn van kromme remschijven maar ik stel me gewoon voor dat de remmen het ineens niet zouden doen ofzo. Dat zou toch gevaarlijk kunnen zijn..quote:Op zondag 6 november 2011 21:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als de auto van je schoonmoeder is ¤584,29. Als de auto van iemand anders is ¤372,66. Het hangt er namelijk van af van wie de auto is. Wat het merk/type/bouwjaar is doet er absoluut niet toe en dat willen we dus ook niet weten.
Overigens is APK niet hetzelfde als onderhoud. Het is een keuring om er voor te zorgen dat auto's aan een paar absolute minimale eisen voldoen om ook maar enigszins veilig aan het verkeer deel te nemen. Er wordt dan alleen gekeken OF een auto aan de minimale eisen voor het remmen voldoet. Oftewel: of de auto hard genoeg kan remmen. Dat de auto trilt is voor de APK niet interessant.
Ik weet ook wel dat je wielen niet kan uitlijnen...quote:Op zondag 6 november 2011 21:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Flikker op als je er geen verstand van hebt.
Netjes dat je het onderhoudt. Ik vind het te duur, de winterbanden..quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:02 schreef Goddelijker het volgende:
Mijn auto staat weer op z'n wintersloffen.
De zomersloffen weer schoon en klaar voor de opslag:
[ afbeelding ]
Als je zomerbanden niet onder de auto zitten, slijten deze ook niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Netjes dat je het onderhoudt. Ik vind het te duur, de winterbanden..
Iemand een Haynes voor me, voor een Micra K10 uit 91?
Schoonmaken doe ik dan weer amper, al is 't geen slecht idee. Misschien dit jaar maar eens doen omdat er laatst wel al gestrooid is, dus ze hebben al wat pekel gehad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:02 schreef Goddelijker het volgende:
Mijn auto staat weer op z'n wintersloffen.
De zomersloffen weer schoon en klaar voor de opslag:
[ afbeelding ]
Nee, het is inderdaad nog niet erg nodig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Schoonmaken doe ik dan weer amper, al is 't geen slecht idee. Misschien dit jaar maar eens doen omdat er laatst wel al gestrooid is, dus ze hebben al wat pekel gehad.
Ik wacht nog wel een weekje minimaal met m'n winterbanden, nu de voorspelling van 't KNMI heb gezien voor de komende dagen. Middagtemperatuur van 10 - 14 graden... 's nachts een minimum van 4 graden. Dan heb ik geen Winterreifen nodig vooralsnog.
Met een:quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er van de week ook wel aan gedacht heb toen het zo koud was en ik moest krabben, maar toen kwam 't er gewoon niet van. En dat komt nu stiekem wel weer goed uit
Onderhoud is prima te doen aan zo'n oud ding! Leuk, ben benieuwd naar de foto'squote:Op dinsdag 22 november 2011 22:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, na met spijt maar toch blijdschap een Lancer verkocht te hebben (het blijft je eerste he), een Laguna naar Afrika gestuurd te hebben heeft monsterd. een Micra voor me opgespoord. Een 20 jaar oude 1.2 met automaat! Ik heb financieel niets meer te vrezen van de belastingdienst, die 12 euro in de maand mogen ze best hebben.
Pics komen als het weer is om pics te maken. Er moet ook wat aan gebeuren qua onderhoud maar het is een simpel bakkie. Ik ga zelfs de d-riem doen, denk ik..
Behalve als je wielsleutel na 1 velg gewisseld te hebben afbreekt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:52 schreef Mikkie het volgende:
I know, heb alles hier in huis en is een half uurtje werk. Maar 't had gewoon geen prioriteit
Das het leuke als je het zelf doet, je kan het uitstellen tot het moment dat het écht nodig is...quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:52 schreef Mikkie het volgende:
I know, heb alles hier in huis en is een half uurtje werk. Maar 't had gewoon geen prioriteit
Doe dan ook gewoon voorzichtig met je gereedschap!quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Behalve als je wielsleutel na 1 velg gewisseld te hebben afbreekt.
Waardoor je alles weer in de schuur kan gooien, een nieuwe kan halen en vervolgens alles weer tevoorschijn kan halen. Om het als je klaar bent weer allemaal op te ruimen. Zoals ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Doe dan ook gewoon voorzichtig met je gereedschap!Of gewoon 1x een goede wielsleutel kopen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees blij dat ie afbreekt na één velg, en niet na een paar bouten op één na. .quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Behalve als je wielsleutel na 1 velg gewisseld te hebben afbreekt.
Waardoor je alles weer in de schuur kan gooien, een nieuwe kan halen en vervolgens alles weer tevoorschijn kan halen. Om het als je klaar bent weer allemaal op te ruimen. Zoals ik.
Absoluut. Al is 't ook wel tricky: ik moet nu m'n motorsteunen vervangen maar blijf maar uitstellen, want dat kan dan ook... Eigenlijk geen zin om met die kou buiten te gaan klussen. Anderzijds... tien graden is zo koud nog niet. Dat wordt binnenkort vast erger, dus misschien morgen toch maar eens bestellenquote:Op dinsdag 22 november 2011 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Das het leuke als je het zelf doet, je kan het uitstellen tot het moment dat het écht nodig is...
Goed gereedschap is het halve werk!quote:Op woensdag 23 november 2011 00:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of gewoon 1x een goede wielsleutel kopen...
Daar kan ik me best wel wat bij voorstellen ja! . Ik heb vanavond ook nog gesleuteld, maar dan moet je flink doorwerken, wil je een beetje warm blijven. En dat is dan nog binnen...quote:Op woensdag 23 november 2011 00:03 schreef Mikkie het volgende:
Absoluut. Al is 't ook wel tricky: ik moet nu m'n motorsteunen vervangen maar blijf maar uitstellen, want dat kan dan ook... Eigenlijk geen zin om met die kou buiten te gaan klussen. Anderzijds... tien graden is zo koud nog niet. Dat wordt binnenkort vast erger, dus misschien morgen toch maar eens bestellen
Ik wil een Almera. Ben bezig met een eigen bedrijfje en wil straks in de toekomst toch in een nettere auto naar een klant toe kunnen. Ik hoorde destijds nog bij de ambassade in Warschau dat men me altijd zag rondrijden in de stad etc. (door de opvallende kleur). Dat is nou ook weer niet nodigquote:Op woensdag 23 november 2011 09:29 schreef Mikkie het volgende:
Maar waarom doen jullie die andere dan weg?
Ik heb pas 3 steunen vervangen, helaas waren daar geen imitaties voor te krijgen, maar dat kostte me toch ruim 250 euroquote:Op woensdag 23 november 2011 00:20 schreef Mikkie het volgende:
Twee steunen, of nouja, de silentblocks ervan. Prima imitatiemateriaal. Maar eigenlijk moet ik nog even langs de dealer om te checken wat die voor originele vragen. Staan voor 66 dollar in de online prijslijst, maar waar dat bij de dealer op uitkomt...?
30 euro per uur, daar ben ik jaloers op! De garage waar ik altijd komt vraagt 50 euro inclusief, dus da's goed te doen. Helaas haalt ie vervolgens z'n marge ruimschoots op de onderdelen...de prijzen die ik online betaal gaan bij hem soms nog maal anderhalf. En daarbij moet je dan nog meerekenen dat hij korting krijgt bij de inkoop. Het zijn nog lang geen dealertarieven dus echt schokkend duur is het niet, maar als je eenmaal zelf weet wat het kan kosten bij DIY, dan ben je wel geneigd om diverse relatief eenvoudige klusjes zelf te gaan doen.
Laatste beurtje kostte me nog geen 150 euro aan onderdelen, plus een paar uurtjes tijd. Dezelfde beurt kostte me vorig jaar bij de garage 300 euro, maar toen zijn de remblokken niet eens vervangen (dus tel er nog vier tientjes voor blokken plus het arbeidsloon bij op...).
Net wagentje, zo te zien. Heb je nog geen last van roest?quote:Op woensdag 23 november 2011 09:07 schreef monsterd. het volgende:
Foto's van de nieuwe micra:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit sowieso veel onderhoud aan te komen. Starten en stationair lopen doet ie niet helemaal lekker. Bij een koude motor heeft het de neiging om aan te slaan en weer af te slaan. Verder is volgens de handelaar sowieso al een lange tijd niets meer aan de auto gedaan. Rechts moet de zijstrip vervangen worden, van binnen de radiobekabeling opnieuw. Meneer Sjonnie, de vorige eigenaar heeft er lekker in lopen knippen in plaats van een verloopstekkertje te kopen.
Ik moet wel toegeven dat ik er aangenaam door verrast ben. Het is natuurlijk geen snelwegmonster (120 op gps is echt niet leuk voor je oren ), maar verder rijdt deze micra vrij soepel. Voor het geld hadden we het niet hoeven te laten, mocht ie kapot gaan dan raak je ook niets kwijt.
Dat moet je juist benutten, bedrijfsreclame erop, en je hoeft nooit meer reclame te maken!quote:Op woensdag 23 november 2011 09:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik wil een Almera. Ben bezig met een eigen bedrijfje en wil straks in de toekomst toch in een nettere auto naar een klant toe kunnen. Ik hoorde destijds nog bij de ambassade in Warschau dat men me altijd zag rondrijden in de stad etc. (door de opvallende kleur). Dat is nou ook weer niet nodig
Hij heeft alleen roest aan de rechterkant. Is verder als adviespunt in de APK gezet. Sowieso gaan we er niet veel aan besteden, maar onderhoud is gewoon nodig. Onderdelen zijn trouwens super goedkoopquote:Op woensdag 23 november 2011 09:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Vindt deze veel mooier als die je eerst had, dit is meer auto. Mooiere vormen
Owja, niet meer aan onderhoud uitgeven als dat tie waard is he.. en roest checken als je dat al niet gedaan hebt want het zou zonde zijn als je er voor een paar honderd euro aan onderdelen instopt en hij haalt de volgende APK niet door roest oid.
Ja, dat zou een optie zijn. Maar dan wil ik toch stiekem ooit een hele nette bijna nieuwe autoquote:Op woensdag 23 november 2011 10:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat moet je juist benutten, bedrijfsreclame erop, en je hoeft nooit meer reclame te maken!
Mja, ik ben niet technisch genoeg om alles zelf te kunnen doen, dus ik zal voor sommige tricky zaken toch echt naar de garage moeten. Wel wil ik zoveel mogelijk zelf leren, ben niet bang om m'n handen vies te maken. Daarbij is het echter niet handig dat ik hier altijd langs de straat sta te klussen, met een krik en assteuntjes. Een brug zou handig zijn Heb jij die wel?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb pas 3 steunen vervangen, helaas waren daar geen imitaties voor te krijgen, maar dat kostte me toch ruim 250 euro
Tegenwoordig ga ik alleen maar naar de garage voor APK (30 euro, reparaties doe ik zelf). De rest doe ik helemaal zelf. Scheelt een leuke bak geld
Hoe lang heeft hij nog APK? Houdt er rekening mee dat hij van de winter, met een beetje pekel erbij, hard kan gaan rotten!quote:Op woensdag 23 november 2011 10:22 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hij heeft alleen roest aan de rechterkant. Is verder als adviespunt in de APK gezet. Sowieso gaan we er niet veel aan besteden, maar onderhoud is gewoon nodig. Onderdelen zijn trouwens super goedkoop
Ja, das toch een net wat andere uitstraling he?quote:Ja, dat zou een optie zijn. Maar dan wil ik toch stiekem ooit een hele nette bijna nieuwe auto
Voor mij scheelt het heel veel dat ik kan klussen in een loods, daar zit je iig droog (als het niet te hard regent) en kan je je zooi gewoon laten staan. Daar loopt ook een gepensioneerde monteur rond, die je altijd wel ff kan helpen met de lastige klussen. Ideaal!quote:Op woensdag 23 november 2011 10:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ik ben niet technisch genoeg om alles zelf te kunnen doen, dus ik zal voor sommige tricky zaken toch echt naar de garage moeten. Wel wil ik zoveel mogelijk zelf leren, ben niet bang om m'n handen vies te maken. Daarbij is het echter niet handig dat ik hier altijd langs de straat sta te klussen, met een krik en assteuntjes. Een brug zou handig zijn Heb jij die wel?
Naast je fiat?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:22 schreef monsterd. het volgende:
De micra hoeft ook niet per sé núuuuu weg. Lukt het niet om hem te verkopen dan gaat ie gewoon de garage in.
Tijdsgebrek! Studie en ondernemerschap tikt zwaar aan!quote:Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Naast je fiat?
» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
schande!
Haha, ik wachtte al op de opmerking. We zitten een beetje in dubio of we verdergaan met de fiat of dat we liever een fiat 850 gaan doenquote:Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Naast je fiat?
» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
schande!
Ah . Wat voor bedrijfje ben je / zijn jullie mee bezig?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Tijdsgebrek! Studie en ondernemerschap tikt zwaar aan!
Ah, oke, zijn allebei wel heel mooie wagentjes natuurlijk! Zit je nu ergens vast op? of is het gewoon dat je de 850 leuker vind?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha, ik wachtte al op de opmerking. We zitten een beetje in dubio of we verdergaan met de fiat of dat we liever een fiat 850 gaan doen
850 vind ik mooier, en het werk aan de 133 is toch best veel.. Misschien dat we de 133 helemaal uit elkaar halen en voor reserve onderdelen gaan gebruiken. Onderdelen voor die 2 zijn hetzelfdequote:Op woensdag 23 november 2011 12:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah . Wat voor bedrijfje ben je / zijn jullie mee bezig?
[..]
Ah, oke, zijn allebei wel heel mooie wagentjes natuurlijk! Zit je nu ergens vast op? of is het gewoon dat je de 850 leuker vind?
Dat scheelt een hoop, ja. Ik heb hier een simpel krikje dat tot 30cm de hoogte in gaat, maar da's eigenlijk net te weinig en het ding begint het al weer af te laten weten; gaat met steeds kleinere tikjes omhoog en haalt z'n maximum amper. Moet eigenlijk eens kijken naar een beter model, maar die zitten meteen weer ruim boven de 100 euro.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:31 schreef L0we het volgende:
Voor mij scheelt het heel veel dat ik kan klussen in een loods, daar zit je iig droog (als het niet te hard regent) en kan je je zooi gewoon laten staan. Daar loopt ook een gepensioneerde monteur rond, die je altijd wel ff kan helpen met de lastige klussen. Ideaal!
Daar staat helaas geen brug, maar ik heb een tijdje geleden wel geinvesteerd in een goeie krik, en een set goeie assteunen. Daarmee kan ik mn auto zo 40-50 cm hoog zetten. Ik kan voor een heel schappelijk bedrag per uur de brug van mn garagist gebruiken, maar eigenlijk heb ik dat ook nog maar 1 keer gedaan.
Zo werkt het inderdaad. Je bent dan zuinig geweest etc. Hoe krom ook: mensen laten zich graag foppen.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:20 schreef Biogarde het volgende:
Enige waar je met klanten op moet letten is dat de auto en dan voornamelijk de ramen schoon is/zijn. Waar je dan in rijdt, maakt dan niet meer uit. Men kijkt eerst naar hoe schoon is de auto en hoe schoon zijn de ramen. Psychologie van de bovenste plank.
Want is je auto schoon, dan ben jij schoon, georganiseerd en heb je oog voor detail.
Waar is dat? .. Ik wil ook alle filters van de AX doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:13 schreef monsterd. het volgende:
En we zijn nu 28 euro verder voor een luchtfilter, oliefilter, benzinefilter en bougies
misterauto.nlquote:Op woensdag 23 november 2011 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waar is dat? .. Ik wil ook alle filters van de AX doen.
hmm, dat bedoel ik eigenlijk :p. vanaf mobiel typt het niet altijd zo gemakkelijk.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
'Registreer voordelig uw domeinnaam'?
http://www.mister-auto.nl/ gok ik?
dat vraag ik mezelf ook nog af :p. nouja voor nog geen 30 euro kunnen we de gok nog nemen.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:57 schreef L0we het volgende:
Ik zou die roest rechtsachter ook even goed behandelen .
Mister Auto heeft wel erg goedkoop spul, ik zou me bijna af gaan vragen of het niet té goedkoop is...
Daarom, ik heb dr een tijdje geleden wat onderdelen besteld, maar nog geen tijd gehad het te monteren, ben benieuwd hoe het houdtquote:Op donderdag 24 november 2011 12:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
dat vraag ik mezelf ook nog af :p. nouja voor nog geen 30 euro kunnen we de gok nog nemen.
kopen?quote:Op donderdag 24 november 2011 12:43 schreef CherryLips het volgende:
Je gele Micra Ik vind hem wel erg tof.
18 belasting, en ligt eraan hoe je hem verzekerd voor wa+ kan het voor 45 euro (ik ben 20, 1 schadevrij jaar). Verder benzine etc. eventueel kun je iets achterhouden voor onderhoud. Wat onderhoud betreft zit er eigenlijk niet echt noemenswaardige dingen aan te komen. Technisch sowieso niet. Remblokken bijv. zijn preventief vervangen. Euh het enige misschien zijn ruitenwissers ofzo binnen nu en een kwartaal . Kost je een keertje zo'n 30 euro.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat zijn de maandelijkse kosten ongeveer?
Er mist wel iets jaquote:Op donderdag 24 november 2011 16:42 schreef L0we het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, vandaar kwam het dus door dat de motor niet op temperatuur kwam, en de kachel koud bleef. .
voor de duidelijkheid, zo hoort hij eruit te zien:
[ afbeelding ]
Thermostaat.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Mikkie het volgende:
Stomme vraag misschien, maar wat is het?
Thermostaat, die zit in het motorblok. Als de temperatuur van het koelwater boven de 89 graden komt opent hij, waardoor de koelvloeistof door de radiateur voor in de auto gaat lopen, en dus extra koelt. Op die manier zorgt hij ervoor dat het blok altijd rond de 90 graden blijft.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Mikkie het volgende:
Stomme vraag misschien, maar wat is het?
Ik denk dat de vorige eigenaar een vastzittend thermostaat op deze manier gefixt heeft...quote:Op donderdag 24 november 2011 23:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Thermostaat.
Vraag me trouwens wel af waar de rest gebleven is.......
Moet haast wel, de rest kan nooit in het koelsysteem verdwenen zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik denk dat de vorige eigenaar een vastzittend thermostaat op deze manier gefixt heeft...
Ah, nooit gezien. Die moet ik misschien ook gaan vervangen... motor wordt niet goed warm meer heb ik 't idee. Misschien de temperatuur, misschien niet. Van 't weekend op een lange rit maar eens checken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Thermostaat, die zit in het motorblok. Als de temperatuur van het koelwater boven de 89 graden komt opent hij, waardoor de koelvloeistof door de radiateur voor in de auto gaat lopen, en dus extra koelt. Op die manier zorgt hij ervoor dat het blok altijd rond de 90 graden blijft.
Het is vrij eenvoudig te checken. Als je auto eventjes loopt moet eerst het motorblok heet worden voor de radiateur warm wordt. Als het gelijk op gaat staat de thermostaat open vanaf het begin, en issie stukquote:Op vrijdag 25 november 2011 00:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah, nooit gezien. Die moet ik misschien ook gaan vervangen... motor wordt niet goed warm meer heb ik 't idee. Misschien de temperatuur, misschien niet. Van 't weekend op een lange rit maar eens checken.
Zo, dan rij je toch bijna 2 keer zo groot als je AXquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan heel misschien een Astra F overnemen binnenkort
Uhuh, ding heeft altijd in een garage gestaan en heeft geloof ik nog airco ook .. Is van een stel wat al op leeftijd is en eigenlijk nooit meer autorijden. Maar misschien houden ze m nogquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Zo, dan rij je toch bijna 2 keer zo groot als je AX
Dat klinkt goed .quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Uhuh, ding heeft altijd in een garage gestaan en heeft geloof ik nog airco ook .. Is van een stel wat al op leeftijd is en eigenlijk nooit meer autorijden. Maar misschien houden ze m nog
Klinkt idd goed, ben benieuwd Wat ga je dan met je ax doen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Uhuh, ding heeft altijd in een garage gestaan en heeft geloof ik nog airco ook .. Is van een stel wat al op leeftijd is en eigenlijk nooit meer autorijden. Maar misschien houden ze m nog
AX moet dan het veld ruimen. Haal de leuke onderdelen (verstralers, Parrot, radio) er uit en kijk of ik haar via de AX-club kan slijten. Maar eerst eens zien hoe dat gaat met die auto. Misschien gaat dat plannetje wel helemaal niet opquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klinkt idd goed, ben benieuwd Wat ga je dan met je ax doen?
Morgen komt iemand voor de micra kijken trouwens. Krijg ook aardig wat telefoontjes via marktplaats. We zullen het morgen zien
En wat is de boete mocht het mis gaan?quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:09 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon gaan! Er wordt amper op gecontroleerd. Ik ben een half jaar geleden geweest. Gele sticker, dus die mag de stad niet in. Heb dat ding eraf gekrabd zodat ik de domme Hollander kon spelen. Daar de auto twee dagen aan de straat laten staan, op een gegeven moment zelfs nog tegengehouden door de politie ivm wegafsluiting, maar ook toen werd er niets van gezegd. En tot nu toe ook al regelmatig zonder sticker in bijv. Köln en Bottrop geweest, maar ook daar nog nooit commentaar gehad.
Lag op stage, was uit een sloopauto gekomen. Volledige set hebben ze in mijn handen gedrukt zo van: "Veel plezier ermee"quote:Op zaterdag 26 november 2011 09:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Beste uitvinding ooit, de parrot.
De boete is 40 euro. En nee, je ziet niet alleen maar nieuwe auto's, maar de zogenaamd echt schadelijke bakken worden geweerd. Berlijn is daarin ook wel extreem met enkel een groene sticker. In de meeste steden mag geel en rood ook gewoon.quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:40 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En wat is de boete mocht het mis gaan?
Zie je dan daar eigenlijk alleen maar nieuwe autos?
Nee, alle Benzjes staan hier in Enschede geparkeerd voor restauratie en doorverkoop.quote:Op zondag 27 november 2011 17:30 schreef Kadooosh het volgende:
Groene sticker:
benzine-auto’s toegelaten na 31-12-1992
dieselauto’s toegelaten na 31-12-2005
Gele sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-2000 en 01-01-2006
Rode sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-1996 en 01-01-2001
http://www.anwb.nl/auto/d(...)entra-duitsland.html
Dus dan zou ik een gele sticker krijgen .
Maar goed als de boete maar ¤40 is kan ik het risico wel lopen.
In alle grote duitse steden zie je dus geen diesels van voor 1996 dus
in de grote steden misschien niet nee, maar oude auto's rijden er wel rond hoor al heb ik altijd het idee dat er in duitsland niet zoveel oude auto's rondrijden als in nederlandquote:Op zondag 27 november 2011 17:30 schreef Kadooosh het volgende:
Groene sticker:
benzine-auto’s toegelaten na 31-12-1992
dieselauto’s toegelaten na 31-12-2005
Gele sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-2000 en 01-01-2006
Rode sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-1996 en 01-01-2001
http://www.anwb.nl/auto/d(...)entra-duitsland.html
Dus dan zou ik een gele sticker krijgen .
Maar goed als de boete maar ¤40 is kan ik het risico wel lopen.
In alle grote duitse steden zie je dus geen diesels van voor 1996 dus
Omdat ik een gele sticker krijg, en ik dan alsnog illegaal rondrij . Dus dan maar op standje 'Ich habe es nicht gewüsst'.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:38 schreef monsterd. het volgende:
Waarom riskeren trouwens, zo'n sticker kost je (de groene variant) 5 euro bij een willekeurige garage in Duitsland. Tenzij je natuurlijk een meer uitstotende auto hebt, dan krijg je een andere sticker of kom je er niet in
En autos van 2003 op LPG? Word weer eens nergens vernoemd... gok dat ik van benzine uit moet gaan...quote:Op zondag 27 november 2011 17:30 schreef Kadooosh het volgende:
Groene sticker:
benzine-auto’s toegelaten na 31-12-1992
dieselauto’s toegelaten na 31-12-2005
Gele sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-2000 en 01-01-2006
Rode sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-1996 en 01-01-2001
http://www.anwb.nl/auto/d(...)entra-duitsland.html
Dus dan zou ik een gele sticker krijgen .
Maar goed als de boete maar ¤40 is kan ik het risico wel lopen.
In alle grote duitse steden zie je dus geen diesels van voor 1996 dus
het is ook niet overal verplicht, in een aantal grote steden, maar bv op de autobahn niet. Lijstje met waar je een umweltplakkete moet hebben & welke kleur tot waar in de stad mag rijden vindt je op http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.phpquote:Op zondag 27 november 2011 19:11 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En autos van 2003 op LPG? Word weer eens nergens vernoemd... gok dat ik van benzine uit moet gaan...
Ouders hebben trouwens wel een omweltplakkete besteld voor hun nieuwe Astra(1.4 Turbo Sport+ ) maar op de Nubira hadden ze er geen zitten, terwijl we toch 2-4 keer per jaar ermee op vakantie gingen naar DE en sowieso regelmatig in Duitsland zijn.
Bij ons in de "buurt" helemaal niet zelfs.. lijkt alleen zuid/zuid-oost duitslandquote:Op zondag 27 november 2011 19:47 schreef gateway het volgende:
[..]
het is ook niet overal verplicht, in een aantal grote steden, maar bv op de autobahn niet. Lijstje met waar je een umweltplakkete moet hebben & welke kleur tot waar in de stad mag rijden vindt je op http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php
quote:Op maandag 28 november 2011 11:48 schreef Mikkie het volgende:
Ja, volgens mij heel makkelijk via de ANWB.
Thanks.quote:Op maandag 28 november 2011 11:51 schreef JDude het volgende:
Klopt, gewoon met je kentekenpapieren langs een ANWB-shop, dan ligt'ie een paar dagen later thuis op de mat.
Lekker is dat ja, een autootje weer lekker de weg op krijgen .quote:Op maandag 28 november 2011 13:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Filtertjes en goedjes springen over van Frankrijk, nu in België, hopelijk morgen hier Wil eigenlijk nu wel een keer aan de slag gaan met het onderhoud.
Grappig, dat is allemaal wel erg simpel en gegeneraliseerd op papier gezet, ongebruikelijk weinig details voor Duitse begrippen.quote:Op zondag 27 november 2011 17:30 schreef Kadooosh het volgende:
Groene sticker:
benzine-auto’s toegelaten na 31-12-1992
dieselauto’s toegelaten na 31-12-2005
Gele sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-2000 en 01-01-2006
Rode sticker:
dieselauto’s toegelaten tussen 31-12-1996 en 01-01-2001
http://www.anwb.nl/auto/d(...)entra-duitsland.html
Dus dan zou ik een gele sticker krijgen .
Maar goed als de boete maar ¤40 is kan ik het risico wel lopen.
In alle grote duitse steden zie je dus geen diesels van voor 1996 dus
Hmm maar dan moet je het dus door de oude olie doen? 200 km rijden vind ik nu tricky aangezien het oliepeil echt supersupersuperlaag is Stationair draait hij niet zo lekkerquote:Op maandag 28 november 2011 14:28 schreef L0we het volgende:
[..]
Lekker is dat ja, een autootje weer lekker de weg op krijgen .
Je kan ook overwegen een busje motorcleaner door de oude olie heen te gooien, die zorgt ervoor dat de motor van binnen helemaal schoongemaakt wordt. Zeker aan te raden als het onderhoud wat minder is geweest de laatste tijd!
Ik heb het bij mijn dieselmotor gedaan, die ging er een stuk beter door lopen, en de nieuwe olie vervuilde ook een stuk minder.
Let wel even op welke je koopt. Je hebt ze in 2 varianten. Bij de ene moet je de motor 15-30 min laten draaien, bij de ander moet je er 200 kilometer mee rijden .
Daarom zei ik ook dat je ff op moet letten wat voor versie je koopt . Desnoods gooi je er nog een half litertje bij. Denk dat het best wel de moeite waard kan zijn, zeker gezien het feit dat de auto zo slecht is onderhoudenquote:Op maandag 28 november 2011 15:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm maar dan moet je het dus door de oude olie doen? 200 km rijden vind ik nu tricky aangezien het oliepeil echt supersupersuperlaag is Stationair draait hij niet zo lekker
Maar alle olie verversen was het idee, dus: eerst drainen - dan vullen. Zal ik dan de cleaner erbij gooien?quote:Op maandag 28 november 2011 16:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat je ff op moet letten wat voor versie je koopt . Desnoods gooi je er nog een half litertje bij. Denk dat het best wel de moeite waard kan zijn, zeker gezien het feit dat de auto zo slecht is onderhouden
Nee, de cleaner haalt allerlei zooi los, daarmee wil je niet rond blijven rijden . Dus, na het cleanen gelijk de olie + filter verversen...quote:Op maandag 28 november 2011 16:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Maar alle olie verversen was het idee, dus: eerst drainen - dan vullen. Zal ik dan de cleaner erbij gooien?
okee, bedankt voor de tip!quote:Op maandag 28 november 2011 16:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee, de cleaner haalt allerlei zooi los, daarmee wil je niet rond blijven rijden . Dus, na het cleanen gelijk de olie + filter verversen...
Inderdaad. Toevallig vorige week nog uitgerekend, je moet al aardig wat kilometers rijden om het de moeite waard te laten zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:56 schreef Mikkie het volgende:
Juist. De dieselprijs gaat door het dak de afgelopen weken!
Ja, bizar! Gelukkig kan ik bij mij in de buurt redelijk goedkoop tanken, maar het tikt toch wel behoorlijk aan, als je elke 4 dagen bij de pomp staat... (telt op tot toch bijna 350 euro in de maand )quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:56 schreef Mikkie het volgende:
Juist. De dieselprijs gaat door het dak de afgelopen weken!
Elk Witte Wasje? .quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Haha, ik hou nu echt elk wittewasje in aCar bij sinds de tweede Micra. Wil echt TCO bijhouden tot ik hem kwijt raak en dan mezelf rot schrikken hoeveel ik wel niet daaraan uitgeef .
Gister met een maat de radiobekabeling aangepakt, was toch best zo'n 2, 2,5 uur werk. De vorige eigenaar had speakers er in gezet met bekabeling die hij waarschijnlijk overal vandaan plukte want van de kleurcodering klopte helemaal niets meer . Uiteindelijk is er waarschijnlijk nog 1 kabelbreuk bij de speaker linksvoor, maar die fix ik een keer met daglicht. Misschien vandaag zelfs nog, als de filters toch nog allemaal binnenkomen!
Is toch een normale Nederlandse uitspraak? Anders trek ik mijn woorden in en ga ik maar weer een inburgeringscursus doen.quote:
Ja het was echt een rotzooi, nu nog steeds eigenlijk maar we hebben de kabels meteen gelabeld. Er zitten zelfs wat verdwaalde kabels in waar we niet achter konden komen waar ze voor dienden, maar zolang alles het doet is het prima. Ik weet ook niet waarom maar het schijnt dus dat de reden dat de lampen niet handmatig uit/aan kunnen (en ook niet op stadslicht dus), een relais is die het signaaltje overpakt zodra de motor aangezet wordt. Kortom, ik heb nu Volvo lampen . Maar ik reed altijd al met verlichting aan dus ik zit er verder niet mee.quote:Altijd prettig om dat soort dingen inderdaad fatsoenlijk op orde te hebben, ben je nog een hoop tijd mee kwijt! Heeft hij alleen speakers voor? Of zit er ook nog wat achterin?
Het zijn wissewasjesquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Is toch een normale Nederlandse uitspraak? Anders trek ik mijn woorden in en ga ik maar weer een inburgeringscursus doen.
Oh, ik zou maar even goed kijken of je dan geen loshangende kabels hebt, die vonken / band kunnen veroorzaken... Zou een beetje vervelend zijn. Ik heb op die manier een keer rook onder het dashboard vandaan zien komen, daarna mocht ik de hele kabelboom gaan vervangen. Dat wil je niet!quote:Ja het was echt een rotzooi, nu nog steeds eigenlijk maar we hebben de kabels meteen gelabeld. Er zitten zelfs wat verdwaalde kabels in waar we niet achter konden komen waar ze voor dienden, maar zolang alles het doet is het prima. Ik weet ook niet waarom maar het schijnt dus dat de reden dat de lampen niet handmatig uit/aan kunnen (en ook niet op stadslicht dus), een relais is die het signaaltje overpakt zodra de motor aangezet wordt. Kortom, ik heb nu Volvo lampen . Maar ik reed altijd al met verlichting aan dus ik zit er verder niet mee.
Prima prijs, voor een auto waar het eea aan moet gebeuren .quote:Speakers zitten ook achter, kwaliteit ervan is naar mijn mening ondermaats maar vooruit, het is een auto van 275 euro. Zolang er geluid uit komt en ik weer kan bellen op de weg
quote:
Dat was meteen het eerste waar we aan dachten: kijken wat los zit en of het gevaarlijk kan zijn. Die kabels hadden we vastgezet. Rook was gister ook aanwezig trouwens, en een zekering minderquote:Oh, ik zou maar even goed kijken of je dan geen loshangende kabels hebt, die vonken / band kunnen veroorzaken... Zou een beetje vervelend zijn. Ik heb op die manier een keer rook onder het dashboard vandaan zien komen, daarna mocht ik de hele kabelboom gaan vervangen. Dat wil je niet!
Doet het grote licht het wel? Het kan de aansturing van het relais zijn, maar ook de lichtschakelaar.
Die diesel van jou is belastingvrij hè? De tering...ik kan alleen maar dromen van zo'n kostprijs. Alles bij elkaar (afschrijving e.d.) ligt die bij mij per km toch wel vier keer zo hoog . Verbruik is al hoger, maar ook wel wat onderhoudskosten en meer dan 100 euro per maand aan mrb hakt er ook wel in .quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, bizar! Gelukkig kan ik bij mij in de buurt redelijk goedkoop tanken, maar het tikt toch wel behoorlijk aan, als je elke 4 dagen bij de pomp staat... (telt op tot toch bijna 350 euro in de maand )
Aan de andere kant mag ik niet klagen... Kosten per kilometer: 7,6 cent
[ afbeelding ]
Ik ook, tot dat te duur werd en ik nu een mindere Micra rij dan de vrouw des huizes.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:55 schreef Mikkie het volgende:
Dat is absoluut waar. Verbruik scheelt niet eens heel veel met hem, maar de andere zaken wel. Maar goed, ik heb bewust gekozen voor comfort .
Hmm, LPG is juist weer goedkoper geworden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:56 schreef Mikkie het volgende:
Juist. De dieselprijs gaat door het dak de afgelopen weken!
ik besteed maandelijks meer aan de auto dan aan boodschappenquote:Op woensdag 30 november 2011 04:25 schreef Mikkie het volgende:
Die boetes kan ik over het algemeen aardig ontlopen, maar het feit dat een beetje auto rijden en wat km's maken tegenwoordig al zeker tussen de 300 en 500 euro per maand kost, is niet meer grappig. En dan hebben we 't nog niet over allerlei reparaties die je nog voor je kiezen krijgt als je wat km's maakt .
Wat voor auto heb jequote:Op woensdag 30 november 2011 04:25 schreef Mikkie het volgende:
Die boetes kan ik over het algemeen aardig ontlopen, maar het feit dat een beetje auto rijden en wat km's maken tegenwoordig al zeker tussen de 300 en 500 euro per maand kost, is niet meer grappig. En dan hebben we 't nog niet over allerlei reparaties die je nog voor je kiezen krijgt als je wat km's maakt .
mja, ik zit ook wel rond de 300,- per maand... maarja, allrisk verzekering die alleen al bijna 90,- kost tikt al snel aan.. En dan heb ik "maar" een Seat Ibiza.quote:Op woensdag 30 november 2011 04:25 schreef Mikkie het volgende:
Die boetes kan ik over het algemeen aardig ontlopen, maar het feit dat een beetje auto rijden en wat km's maken tegenwoordig al zeker tussen de 300 en 500 euro per maand kost, is niet meer grappig. En dan hebben we 't nog niet over allerlei reparaties die je nog voor je kiezen krijgt als je wat km's maakt .
Een BMW, maar dat maakt feitelijk weinig uit. Als je even de kosten van onderhoud niet mee rekent zit je met wegenbelasting, verzekering (samen 165 euro, diesel...) en twee tanks diesel al over de 300 euro. Dat staat los van de auto.quote:
Jep, ik heb dan ook nog wel een post onderhoud, maar dat komt zo op 2 a 300 euro per jaar, verwacht ik...quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die diesel van jou is belastingvrij hè? De tering...ik kan alleen maar dromen van zo'n kostprijs. Alles bij elkaar (afschrijving e.d.) ligt die bij mij per km toch wel vier keer zo hoog . Verbruik is al hoger, maar ook wel wat onderhoudskosten en meer dan 100 euro per maand aan mrb hakt er ook wel in .
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:52 schreef FalleNk810i het volgende:
Maar goed, daarvoor rijd je ook wel een stuk meer auto he. Vergeet dat niet.
Boetes heb je helemaal zelf in de hand natuurlijk! Ik heb in de laatste 2 jaar (bijna 90.000 km) maar 3 boetes gekregen, allemaal tientjeswerk. Beetje letten op de snelheid, dan is dr niets aan het handje...quote:Op woensdag 30 november 2011 00:11 schreef Marco001 het volgende:
word wel steeds minder aantrekkelijk om auto te rijden, laat staan een 2e auto voor hobby te hebben.... Niet alleen wegens de brandstofprijzen maar ook die boete's die steeds absurder worden.
Scheelt bij mij ook heel erg dat ik 2/3e van de kilometers voor mn werk rij, en dus 19ct per kilometer krijg.quote:Op woensdag 30 november 2011 04:25 schreef Mikkie het volgende:
Die boetes kan ik over het algemeen aardig ontlopen, maar het feit dat een beetje auto rijden en wat km's maken tegenwoordig al zeker tussen de 300 en 500 euro per maand kost, is niet meer grappig. En dan hebben we 't nog niet over allerlei reparaties die je nog voor je kiezen krijgt als je wat km's maakt .
Ja kijk, dat scheelt ook. Ik krijg 80 euro per maand voor m'n reiskosten, that's it. Er komt dus héél véél uit eigen zak. Leve de publieke sector .quote:Op woensdag 30 november 2011 10:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Jep, ik heb dan ook nog wel een post onderhoud, maar dat komt zo op 2 a 300 euro per jaar, verwacht ik...
[..]
Klopt helemaal
[..]
Boetes heb je helemaal zelf in de hand natuurlijk! Ik heb in de laatste 2 jaar (bijna 90.000 km) maar 3 boetes gekregen, allemaal tientjeswerk. Beetje letten op de snelheid, dan is dr niets aan het handje...
[..]
Scheelt bij mij ook heel erg dat ik 2/3e van de kilometers voor mn werk rij, en dus 19ct per kilometer krijg.
Uiteindelijk worden mijn privekilometers en onderhoud ook 'gesponsord'
Ik ken alleen die lage rubberen drempeltjes. Laatste keer dat ik er was is alweer dik 2 jaar terug. Zag je laatst nog rijden trouwens, ik reed in een blauwe Corolla stationquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:56 schreef Kriegel het volgende:
Nice!
Sjoerd, ben jij ooit nog 'ns met de auto teruggeweest bij Groevenbeek? Ik moest m'n broertje gisteren naar school brengen omdat ie iets aan z'n been heeft, toen bleek dat Satan himself daar een drempel heeft neergelegd. Wat een ding! Ik pakte 'm met 25 km/u hooguit en m'n onderstel kreeg een aardige beuk. Nu heb ik het gevoel dat m'n einddemper een beetje scheef zit, maar hopelijk verbeeld ik het me.
Net was ik er dus weer, en nu kroop ik er echt tweemaal overheen als een kreupele schildpad en nóg raakte ik 'm bijna, je stuitert gewoon keihard naar onder. Wat bezielt die mensen? Er liggen ook gewoon drie verschillende drempels vlak achter elkaar, alleen zijn de eerste twee nog vrij normaal. Die ene vlak voor de hoofdingang echter... WTF.
Focussen zijn goede auto's .. Alleen het dashboard kan ik niet aan wennenquote:Op woensdag 30 november 2011 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
we gaan weer een auto kopen! Zaterdag als het meezit.
Hebben voor een goedkoop verzekerbare degelijke ouwelullenbak gekozen:
Een vijf-deurs (hatchback) Ford Focus 1.6 Zetec uit 2001 met 104,240 mijlen op de teller is de auto waar we zaterdag hopelijk wat geld voor neer gaan leggen. APK van een jaar nog, zit nog 4 maanden belasting op (gaat ook weer anders dan in Nederland) en de onderhoudsboekjes zijn aanwezig . Gelukkig weten we ook hoe een goed onderhouden Focus zou moeten rijden dus dat zal hopelijk allemaal wel goed komen.
Verzekeren is hier in het VK een duurdere aangelegenheid dan in Nederland, dus zijn vooral ook gaan zoeken naar deugdelijke bakken die in vergelijking niet al te prijzig waren. Een VW Polo, ook een van onze opties, bijvoorbeeld kostte al 200gbp meer op jaarbasis .
Hebben in Nederland ook wel een tijd een autootje gehad (Daihatsu Charade uit 1994) en hebben deze toen we gingen emigreren verkocht. Met de winter op komst en het toch wel fijn vinden van die extra optie (en na het huren van een autootje toen we naar Wales gingen paar weken geleden werd dat er nog eens extra ingewreven) zijn we toch maar eens gaan zoeken! En met zo'n Focus hebben we toch ook weer heel wat meer auto dan met zo'n Charade understatement...
Kan me zo ook geen slechte punten herinneren van de Focus op technisch gebied. Geven iig veel waar voor je geld en daarbij een goed sturende autoquote:Op woensdag 30 november 2011 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn ouders hebben al sinds 2002 een Sedan uitvoering (uit 2000) en ook de zus van mijn man is nu aan haar tweede focus 'bezig'. Solide fijne bakken. Het dashboard heeft mij nooit echt gestoord eigenlijk
Cool, hoe heb je me herkend? Hopelijk niet doordat ik als een debiel reed, heheh. Kan trouwens helaas niet hetzelfde zeggen, bij een AX zou ik wat eerder opletten.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ken alleen die lage rubberen drempeltjes. Laatste keer dat ik er was is alweer dik 2 jaar terug. Zag je laatst nog rijden trouwens, ik reed in een blauwe Corolla station
Zag een donkergroene Hyundai Coupé rijden over de Telgterweg. En dat hoofd van je herkende ik ook nog ..quote:Op woensdag 30 november 2011 17:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Cool, hoe heb je me herkend? Hopelijk niet doordat ik als een debiel reed, heheh. Kan trouwens helaas niet hetzelfde zeggen, bij een AX zou ik wat eerder opletten.
En die rubberen drempeltjes liggen er nog steeds, maar nu zitten daar dus aan weerszijden nog een aantal zwaardere drempels omheen, waaronder de beruchte. Handig ook met al die kleine vrachtauto's van Proson die er de hele dag af en aan moeten rijden.
Ruimte heb ik ook nog niet. Mechanische kennis voldoende om wat te kunnen . Zit te denken om een Toyota HJ60 helemaal naar wens op te bouwen. Echt een meerjaren project iig . Dus maar gauw een leuke vriendin vinden die op een boerderij woont en geld heeftquote:Op woensdag 30 november 2011 17:40 schreef Kriegel het volgende:
Dat zal ik dan wel behoorlijk zeker zijn geweest ja.
Restauratieproject lijkt me ook heel cool om eens te doen, maar ik heb echt bijna nul mechanische kennis en geen ruimte. Wat had je in gedachte?
Zeker persoonlijk. Dit is nog een prima auto om dagelijks te gebruiken als je hem niet te extreem maakt. Kan ik er later mooie reizen mee maken . Eerst maar eens flink oppotten en een mooi exemplaar vinden. Ondertussen zie ik er genoeg op stage langskomen voor onderhoudquote:Op woensdag 30 november 2011 18:00 schreef Kriegel het volgende:
Gewoon met FalleNk aanpappen en er een paar tetten opplakken. [ afbeelding ]
Coole bak hoor, zo'n diehard terreinwagen, al zou ik naar m'n eigen voorkeur eerder een oude sportauto opknappen. E-type ofzo. Maar da's persoonlijk.
Lolquote:Op woensdag 30 november 2011 18:00 schreef Kriegel het volgende:
Gewoon met FalleNk aanpappen en er een paar tetten opplakken. [ afbeelding ]
Coole bak hoor, zo'n diehard terreinwagen, al zou ik naar m'n eigen voorkeur eerder een oude sportauto opknappen. E-type ofzo, of een 240Z. Maar da's persoonlijk.
Ik zou beginnen met het zoeken naar een goeie basis. Handig inderdaad, wat onderdelen, maar draaiende delen wil je toch zoveel mogelijk nieuw, lijkt me?quote:Op woensdag 30 november 2011 20:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Daar kan ik wel een paar Landcruiser slopers kwijt .. Altijd handig je eigen onderdelenmagazijn
Wat lukte er niet? Loopt hij nu ook beter stationair?quote:Op woensdag 30 november 2011 21:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, de Micra heeft de service gehad. Kon het niet helemaal zelf af maar heb daar verder wel van geleerd. Nu nog van binnenuit de microfoon goed wegwerken en de bende schoonmaken. Daarna de roest aanpakken en de buitenkant optisch afmaken. TCO nu op net geen 500 euro
Nieuw als in gereviseerd?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met het zoeken naar een goeie basis. Handig inderdaad, wat onderdelen, maar draaiende delen wil je toch zoveel mogelijk nieuw, lijkt me?
Hij is hier voornamelijk voor naast de motoren (voor als we écht niet meer kunnen rijden) en voor de trips waarbij langere stukken snelweg beter uit komen: dat is met de motor toch niet leuk rijden en dan kun je net zo goed samen in de auto zitten en iig nog wat praten (we weigeren communicatieset oid te gebruiken op de motor, lekker rustig )quote:Op woensdag 30 november 2011 16:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan me zo ook geen slechte punten herinneren van de Focus op technisch gebied. Geven iig veel waar voor je geld en daarbij een goed sturende auto
Start nu veel beter en loopt inderdaad stabieler. Ik kon de oliefilter niet vinden, zat ook op een heel irritante plek. Maar eenmaal opgekrikt was die zichtbaar!quote:Op woensdag 30 november 2011 22:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat lukte er niet? Loopt hij nu ook beter stationair?
Google Translate!quote:Op donderdag 1 december 2011 19:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Monteur op stage zei dat ik voor een oude Landcruiser in Spanje moet kijken. Heb alleen geen flauw idee welke sites enzo .. En Spaans volg ik ook geen bal van
Oh, autoscout24 doet ook aan buitenlandse auto'squote:
Hij is bijna helemaal kaal..quote:Op donderdag 1 december 2011 10:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Helemaal demonteren en beginnen met schuren, van die borstelstukken kopen voor op de boormachine. Werkt best goed, maar er gaat veel tijd inzitten.
Heb t ook gedaan
Toevallig werkt mijn vader bij een scheepswerf.. Dus die gaat van de week even voor me kijken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Die motorsteun heb ik ook!
Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben.
Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven?
Verder wel leuk klusje he?
Daar hoef ik geen rechtsgestuurde auto voor te hebbenquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk.
Nou dat was het punt nog niet. Hoefde m alleen maar de werkplaats in te manouvreren.. Maar dan de draai inschatten (moeten nogal krappe bocht maken de werkplaats in met die grote hokken) is een uitdaging .quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Willen schakelen maar in je zijvakje graaien, richting aan willen geven en ineens je ruitenwisser zien bewegen, altijd leuk.
Netjesquote:Op zondag 4 december 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
met 104.000 mijl op de teller van ons!
Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm
Ik heb bouten m12 80mm lang gebruikt. één moest ik in korten ivm blind gat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Die motorsteun heb ik ook!
Zit inderdaad ook met het ''probleem'' van geen lange genoege bouten hebben.
Als jij ze hebt gevonden, kan jij dan mij even de maten van de bouten geven?
Verder wel leuk klusje he?
Ik blijf dat lettertype zo veel mooier vinden dan de Nederlandse nummerborden. Jammer alleen nog van de gele achterkant!quote:Op zondag 4 december 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
met 104.000 mijl op de teller van ons!
Rijdt als een fatsoenlijke focus, stuurt fijn en is vooral lekker warm
Ja, vind ik ook! Alhoewel, de Nederlandse letters zijn wel iets duidelijker.. maargoed mooi > duidelijkquote:Op maandag 5 december 2011 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik blijf dat lettertype zo veel mooier vinden dan de Nederlandse nummerborden. Jammer alleen nog van de gele achterkant!
Richting aangeven moet toch ook vóór de bocht? En daarnaast, ik schakel regelmatig op momenten dat ik richting aan wil geven, in Zuid-Afrika liep ik daar ook vaak genoeg tegenaanquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:53 schreef Mikkie het volgende:
Je bent je ervan bewust dat je altijd moet schakelen vóór de bocht? Je hebt vele tientjes per uur betaald voor die rijlessen, toch jammer dat je dit dan vergeten bent
Bij de rechtsgestuurde Landcruiser 80 van afgelopen weekend was het wel gespiegeldquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook! Alhoewel, de Nederlandse letters zijn wel iets duidelijker.. maargoed mooi > duidelijk
Hij rijdt ook echt heerlijk! Precies zoals de saloon van mijn ouders, eigenlijk. Stuurt scherp en rijdt fijn laag in de toeren.
Enige nadeel, bij het stuur aan de andere kant, is dat ze de knippers/verlichting NIET gespiegeld hebben in de auto's hier.
Dus als je bijvoorbeeld een rotonde neemt (en die zijn er hier nogal veel ) kun je niet schakelen en knipperen tegelijk, omdat je dat hier met dezelfde hand (links) doet... dat had wel anders gemogen en is niet heel handig, maargoed, ook dat went wel weer
Te slappe V-riemen lijkt mij best een verklaring. Misschien kan L0we wat meer duidelijkheid geven?quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:56 schreef Kriegel het volgende:
Zeg, ik heb de laatste dagen iets vaags. Telkens als ik scherp instuur (dus stuur volledig doorgedraaid naar één kant) begint er iets bij m'n wielen behoorlijk luid te piepen. Echt zo'n geluid alsof er nat rubber over metaal loopt. Dit gebeurt in beide richtingen, en het houdt op zodra ik een paar meter rechtuit ben gereden.
Ook heb ik de indruk dat het alleen gebeurt zolang de boel nog niet gped opgewarmd is omdat het vooral optreedt als ik bij een koude start uitparkeer en ook nog bij de eerste paar scherpe bochten, ik kan me niet herinneren dat het na een tijdje rijden nog voorkwam. Waarschijnlijk heeft het dus met vocht te maken.
M'n pa denkt aan de V-snaren omdat die pasgeleden bij een beurt vervangen zijn, en dan willen ze volgens hem bij nat weer sowieso wel eens slippen, wellicht omdat ze niet helemaal goed zijn aangespannen. Alleen sinds wanneer hebben de V-snaren iets te maken met de stuurinrichting?
Iemand een idee? Kan zijn dat het iets doodsimpels is, maar ik ben n00b enzo.
True, maar op een rotonde werkt dat niet altijd. Je moet immers soms pas halverwege de rotonde richting aangeven .quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Richting aangeven moet toch ook vóór de bocht? En daarnaast, ik schakel regelmatig op momenten dat ik richting aan wil geven, in Zuid-Afrika liep ik daar ook vaak genoeg tegenaan
Is gewoon overdruk van de pomp schatjequote:Op dinsdag 6 december 2011 20:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Monsterd's Micra heeft ook last van dat gepiep, maar dat is alleen bij voluit insturen. Zegmaar helemaal tot je niet meer verder kan. Dat kan toch niet de v-snaar zijn?
en bij koud weer = olie ook koud misschien dat het dan daarvan komt?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:17 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Is gewoon overdruk van de pomp schatje
Bij mij dus ook alleen bij voluit insturen, of misschien dat het wel al iets eerder begint, maar in ieder geval vrij scherp. Achteruit net zo goed als vooruit.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Monsterd's Micra heeft ook last van dat gepiep, maar dat is alleen bij voluit insturen. Zegmaar helemaal tot je niet meer verder kan. Dat kan toch niet de v-snaar zijn?
Idd bij voluit insturen, er is niets aan het handje hoor Gewoon niet achteloos voluitinsturen maar net voor dat punt dat je constant door zou draaien stoppenquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Bij mij dus ook alleen bij voluit insturen, of misschien dat het wel al iets eerder begint, maar in ieder geval vrij scherp. Achteruit net zo goed als vooruit.
juppquote:Op donderdag 8 december 2011 20:03 schreef JaFFe het volgende:
Volgens mij klopt de cataloguswaarde niet. Dat is dacht ik de nieuwwaarde van de auto en dat is waarschijnlijk meer dan 2000 euro
Nee, ik denk het niet. Dan had ik ook al wel een keer een bon gehad. Ik vermoed dat ze alleen werken wanneer de tunnel wordt afgesloten (om mensen die de rode lichten negeren vast te leggen).quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:26 schreef Piles het volgende:
Weten jullie of de flitspaal bij de Botlektunnel altijd aanstaat? Zo ja, dan ben ik de lul
Dat scheelt Was net even verloren tijd aan het inhalen van de verbindingsweg A4-A15, waar iemand 70 reedquote:Op zaterdag 10 december 2011 16:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. Dan had ik ook al wel een keer een bon gehad. Ik vermoed dat ze alleen werken wanneer de tunnel wordt afgesloten (om mensen die de rode lichten negeren vast te leggen).
Maar waarom zou je een auto willen met het stuur aan de rechterkant? Het is hier uitermate fijn, moet ik zeggen, maar andersom, met een Nederlandse auto links rijden in het VK is ook niet fijn, zeker niet op smallere wegen!quote:Op donderdag 8 december 2011 16:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nu ik er zo naar kijk kosten auto's in UK een schijntje vergeleken met hier. Ik vraag me dan alleen af wat de kosten zijn voor BPM bij import. Stel, ik zou deze ophalen, het specifieke model weet ik niet precies maar ik ga er even van uit van het duurste volgens autoweek: visia. Ik vul de gegevens in bij de bpmcalculator en kom op het volgende uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kloppen de gegevens dan zo? Of moet ik datum dat hij op kenteken wordt gezet invullen als de dag dat ik hem ophaal? In dat geval krijg ik een bedrag waar ik van schrik
Blijft wel hilarisch in ieder gevalquote:Op zondag 11 december 2011 23:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat is hier bij ons nu ook even extra opletten
Ook bij het gordel omdoen: zit ik achter het stuur, grijp ik naar links om de gordel te pakken !
Zoiets jaquote:Op zondag 11 december 2011 23:23 schreef JDude het volgende:
Ik herinner me nog een aflevering van Bananasplit of een vergelijkbaar programma, waarin ze de auto van het 'slachtoffer' verwisselden voor een rechtsgestuurd model. Exact zelfde model, kleur, alle accessoires overgezet, kentekenplaten, losse spullen, etc. Alleen het stuur klopte niet. Episch
Met Hans Kazanquote:Op zondag 11 december 2011 23:23 schreef JDude het volgende:
Ik herinner me nog een aflevering van Bananasplit of een vergelijkbaar programma, waarin ze de auto van het 'slachtoffer' verwisselden voor een rechtsgestuurd model. Exact zelfde model, kleur, alle accessoires overgezet, kentekenplaten, losse spullen, etc. Alleen het stuur klopte niet. Episch
Link?:pquote:Op maandag 12 december 2011 14:05 schreef JDude het volgende:
Overigens was er ook nog een vergelijkbare grap, waarbij de auto werd verwisseld voor een identiek exemplaar, waarna er "per ongeluk" een vracht stenen o.i.d. op flikkerde .
Ik ookquote:Op maandag 12 december 2011 18:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik merk wel weer dat in de winter de auto meer verbruikt
Oh, die nieuwe Ka's, wat vind ik die lelijkquote:Op maandag 12 december 2011 21:19 schreef Piles het volgende:
De nieuwe Ka is me echt meegevallen. Het blijft een boodschappenauto, maar aan de binnenkant is het best een toffe auto
Wel een aparte ervaring trouwens, rijden met onverlichte snelheidsmeter Ik hoopte op los contactje, maar slaan op het dashboard hielp niet
Aan de ene kant heerlijk rustig, je fokt je niet op als iemand voor je 110 rijdt, maar met alle flitspalen in het eerste deel van de route toch wel onhandigquote:
Tja, het blijft een Ka Maar een stuk beter dan de oude Ka toch?quote:Op maandag 12 december 2011 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, die nieuwe Ka's, wat vind ik die lelijk
Tussenmodel?quote:Al zijn ze beter dan dat tussenmodel
Ja maar... ik wil toch zien als ik 130 kar. Net als een toerenteller, die had mijn broer zijn oude auto niet. Wil dat toch kunnen zien. Ben dol op metertjesquote:Op maandag 12 december 2011 22:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Aan de ene kant heerlijk rustig, je fokt je niet op als iemand voor je 110 rijdt, maar met alle flitspalen in het eerste deel van de route toch wel onhandig
Heb het nu maar even opgelost door mn iPod-verlichting aan te zetten en die ervoor te leggen, maar handig is andersquote:Op maandag 12 december 2011 22:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja maar... ik wil toch zien als ik 130 kar. Net als een toerenteller, die had mijn broer zijn oude auto niet. Wil dat toch kunnen zien. Ben dol op metertjes
Same here. Vooral als je een kapotte thermostaat en gloeibougies hebt. Dat scheelt toch makkelijk 10%. Moet geen tijden meer duren tot de reparatiequote:Op maandag 12 december 2011 18:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik merk wel weer dat in de winter de auto meer verbruikt
Ik zie mijn verbruik per tankbeurt ook toenemen. Gelukkig rij ik in de winter een stuk minder.quote:Op maandag 12 december 2011 18:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik merk wel weer dat in de winter de auto meer verbruikt
Moet mijn nieuwe thermoschakelaar nog monteren .. Maar binnenkort doe ik de distributie+waterpomp dus wacht wel tot dan. Scheelt me een keer ontluchtenquote:Op maandag 12 december 2011 23:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Same here. Vooral als je een kapotte thermostaat en gloeibougies hebt. Dat scheelt toch makkelijk 10%. Moet geen tijden meer duren tot de reparatie
De jongen van Halfords zei een keer tegen mij dat je die Halfords koelvloeistof voor aluminium motoren wel met andere koelvloeistoffen kon mengen en de 'gewone' van Halfords niet en dus alleen als die er al in zit. En gezien het geringe prijsverschil dacht ik neem maar het zekere voor het onzekerequote:Op maandag 12 december 2011 22:49 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb gewone huis, tuin en Halford-koelvloeistof bij de bestaande, geen idee wat er nu inzit gegooid. Dit kan toch wel?
Waarom wil je eigenlijk de 1.8T en niet de 3.0 V6 of de S4 4.2 V8?quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:27 schreef FalleNk810i het volgende:
Als ik zou werken he, dan is dit het eerste wat van mn gespaarde geld voor de deur staat
1.8 Turbo 20v en liefst met Quattro!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat er nu in de auto zit weet ik niet. Daar heb ik gewoon goedkope bagger bijgegooid. Auto is 15 jaar oud, wou er niet te lang over nadenken. Maar nu ik er over nadenk ( ) dacht ik, kan dit wel Want ik kan ook niet zien wat de kleur van de oude is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:10 schreef H-D het volgende:
[..]
De jongen van Halfords zei een keer tegen mij dat je die Halfords koelvloeistof voor aluminium motoren wel met andere koelvloeistoffen kon mengen en de 'gewone' van Halfords niet en dus alleen als die er al in zit. En gezien het geringe prijsverschil dacht ik neem maar het zekere voor het onzekere
Misschien beter die duurdere Halfords spul kunnen nemen? Of bij Brezan daar hebben ze er sowieso meer verstand van volgens mij.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wat er nu in de auto zit weet ik niet. Daar heb ik gewoon goedkope bagger bijgegooid. Auto is 15 jaar oud, wou er niet te lang over nadenken. Maar nu ik er over nadenk ( ) dacht ik, kan dit wel Want ik kan ook niet zien wat de kleur van de oude is.
Escort MK7 station.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschien beter die duurdere Halfords spul kunnen nemen? Of bij Brezan daar hebben ze er sowieso meer verstand van volgens mij.
Wat rij je eigenlijk dan? Gewoon uit interesse
Die van mij vulde ze onlangs af met 10W40 terwijl er 5W30 in moet. Hij rookt alleen ruiger met die 5W30quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:40 schreef Marco001 het volgende:
Bij onze nieuwe Opel mag (zo uit mijn hoofd) alleen roze KVS in....
In mijn Seat dump ik gewoon wat ik op dat moment voor handen heb... (meestal blauwe)
Maar zou ook wel in het boekje staan..
maar goed, zo kwam ik er laats achter, na al een jaar op 15w40 te rijden, dat ik eigenlijk alleen of 5- of 10W30 (zo uit mijn hoofd) mag rijden....
, mijn auto rijd op Shell olie van 15 euro ofzo per liter(5w30) net zo goed als op lidl 15w40 a 10,- per 5 liter....... EN dan moet er officieel nog duurdere Castrol olie in..
Aware of, heb het er alleen wel voor over!quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:03 schreef JDude het volgende:
Tot je er achter komt wat het kost om zo'n ding op de weg te houden.
Omdat dat niet leuk meer is kwa benzine, onderhoud en verzekering vergeleken met een 1.8Tquote:Op dinsdag 13 december 2011 21:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom wil je eigenlijk de 1.8T en niet de 3.0 V6 of de S4 4.2 V8?
tja, voor de 1e kleine beurt was ik er mee naar de euromaster gegaan... was dat ff schrikken: 80,- voor 4 liter olie...quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Die van mij vulde ze onlangs af met 10W40 terwijl er 5W30 in moet. Hij rookt alleen ruiger met die 5W30
Maar wel vetquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Omdat dat niet leuk meer is kwa benzine, onderhoud en verzekering vergeleken met een 1.8T
En gekocht!quote:Op donderdag 15 december 2011 13:16 schreef Rensjebree het volgende:
KRIEBELS! Slecht slapen alles!
Leuke passat GL 2.0 gezien op internet, zo erg dat ik er vannacht wakker van lag!
Ik ga vanmiddag even naar dat ding kijken! anders lig ik straks nog 3 nachten wakker!
Positie van stuur kan ik aan wennen, dat is het probleem niet. En het komt ook nog eens goed uit mocht ik weer terug definitief terug gaan naar VK . Nee, het ging me meer om het besparen van 2000+ eur. op de aanschaf.quote:Op zondag 11 december 2011 23:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een auto willen met het stuur aan de rechterkant? Het is hier uitermate fijn, moet ik zeggen, maar andersom, met een Nederlandse auto links rijden in het VK is ook niet fijn, zeker niet op smallere wegen!
En waarom krijg je daar de kriebels van? Da's toch een enorm saaie bak?quote:
Wat voor de een saai is is voor de ander goud? Niemand die een 126p waardeert maar ik zou er zo mee rondrijden!quote:Op donderdag 15 december 2011 20:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En waarom krijg je daar de kriebels van? Da's toch een enorm saaie bak?
Voor jou misschien! Ik hou van lomp!quote:Op donderdag 15 december 2011 20:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En waarom krijg je daar de kriebels van? Da's toch een enorm saaie bak?
Lekker rensje!quote:
Je weet wel dat bij VAG motoren niet alles gemixt mag worden qua KVS he?quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:40 schreef Marco001 het volgende:
Bij onze nieuwe Opel mag (zo uit mijn hoofd) alleen roze KVS in....
In mijn Seat dump ik gewoon wat ik op dat moment voor handen heb... (meestal blauwe)
Maar zou ook wel in het boekje staan..
maar goed, zo kwam ik er laats achter, na al een jaar op 15w40 te rijden, dat ik eigenlijk alleen of 5- of 10W30 (zo uit mijn hoofd) mag rijden....
, mijn auto rijd op Shell olie van 15 euro ofzo per liter(5w30) net zo goed als op lidl 15w40 a 10,- per 5 liter....... EN dan moet er officieel nog duurdere Castrol olie in..
VW freaks,quote:Op donderdag 15 december 2011 20:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En waarom krijg je daar de kriebels van? Da's toch een enorm saaie bak?
Kloptquote:Op vrijdag 16 december 2011 09:27 schreef Rauw. het volgende:
[..]
VW freaks,
Even if they try to explain, you wouldn't understand.
zelfs bij Century wouden ze er blauwe ingooien..quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:23 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Je weet wel dat bij VAG motoren niet alles gemixt mag worden qua KVS he?
De uitstraling. Maar zolang jij er tevreden mee bent moet je je niets van anderen aantrekkenquote:Op vrijdag 16 december 2011 19:39 schreef wesleycool het volgende:
mijn nieuwe: Dacia Duster 4x2 Lauréate. ik weet niet wat mensen allemaal zeuren over die auto. hij rijd zeer fijn en reageert heel goed en snel.
gefeliciteerd ik snap de slapeloze nachten niet helemaal maar okquote:
Zo als rauw al zei!quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:01 schreef gateway het volgende:
[..]
gefeliciteerd ik snap de slapeloze nachten niet helemaal maar ok
quote:VW freaks,
Even if they try to explain, you wouldn't understand.
precies.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
De uitstraling. Maar zolang jij er tevreden mee bent moet je je niets van anderen aantrekken
Verbaas je dat?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:18 schreef gateway het volgende:
[..]
Ik rij ook al sinds mijn 18 VW maar echt slapeloze nachten?
naja, mijn auto is niet "gepimpt"ofzo, gewoon een gebruiksvoorwerp..... Hij mag ook best wat roesten oid....quote:Op donderdag 22 december 2011 07:39 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Verbaas je dat?
[ afbeelding ]
Ik heb ooit eens op buienradar gekeken hoe laat een storm in mijn omgeving aankwam, 3 uur snachts was dat, de wekker gezet, en de auto een veilige parkeergarage in gereden om stormschade te voorkomen.
Volgende ochtend stond ik om 7 uur weer op mijn werk.
Ik ben bezig met een Renault spree.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:27 schreef Rauw. het volgende:
[..]
VW freaks,
Even if they try to explain, you wouldn't understand.
Onmogelijk, maar toch enig begrip hoe je je moet voelen.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:34 schreef blup het volgende:
[..]
Ik ben bezig met een Renault spree.
Leg dat maar eens uit.....
Renault .
Ik wil voor de Carbagerun dit jaar een oude Espace kopen (bouwjaar max 1996 of ouder), heb je tips?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:34 schreef blup het volgende:
[..]
Ik ben bezig met een Renault spree.
Leg dat maar eens uit.....
Renault .
Dan eerder een V50, al vind ik de Volvo's niet zo spannend. Zelfde geld voor Mercedes, zijn een beetje ouwelullenbakken vind ikquote:
Dak er af knippen voor een Espace Convertible, net als in Top Gear.quote:Op zondag 25 december 2011 23:15 schreef Mikkie het volgende:
Ik wil voor de Carbagerun dit jaar een oude Espace kopen (bouwjaar max 1996 of ouder), heb je tips?
Ach, een 330d is best te betalen als je een beetje budget hebt. Ik heb vorig jaar een 320d gekocht en baal nu stiekem wel dat 't geen 330 is. Die zit qua vaste lasten en onderhoud nog net een tikje duurder, maar is niet schofterig aan de prijs. Vooral tweedehands zijn ze goed te betalen, genoeg dikke versies te vinden in Duitsland.quote:Op maandag 26 december 2011 00:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan eerder een V50, al vind ik de Volvo's niet zo spannend. Zelfde geld voor Mercedes, zijn een beetje ouwelullenbakken vind ik
Stiekem ben ik er al uit hoor, ik begin van oor tot oor te stralen als ik vertel over een 330D Maar ik moet een rationele keuze maken. Schijnt het. Dus: alles is stom en 240pk uit een 6-in-lijn is fijn
Nu nog de loterij winnen
Klopt, maar BPM is een bitch Evengoed, ik denk dat het een import gaat worden inderdaadquote:Op maandag 26 december 2011 01:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ach, een 330d is best te betalen als je een beetje budget hebt. Ik heb vorig jaar een 320d gekocht en baal nu stiekem wel dat 't geen 330 is. Die zit qua vaste lasten en onderhoud nog net een tikje duurder, maar is niet schofterig aan de prijs. Vooral tweedehands zijn ze goed te betalen, genoeg dikke versies te vinden in Duitsland.
Een Touran is zwaarder dan een Passat, en evengoed ook met maximaal 170pk geleverd in diesel. Bovendien mag ie maar 1500kg of 1600kg trekken, de Passat en 330 doen 1800kg. We hebben op de zaak een 2tons aanhanger, dus om het een beetje bij het fatsoenlijke te houden is een Touran eigenlijk geen optie. Bovendien, ik ben geen vertegenwoordiger en al helemaal geen 50quote:Op maandag 26 december 2011 11:14 schreef gateway het volgende:
wat denk je van een touran? mag nog een flinke aanhanger trekken, ruimte voor de hond, ook in automaat, pk's zijn er ook
Of het in de prijsklasse valt.... ja dat weet ik niet. mijne kosste 7k in DLD, 2.0 TDI met 138 pk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |