abonnement Unibet Coolblue
pi_115912707
Graag advies:

Op http://www.vu.nl/nl/oplei(...)machtiging/index.asp staat dat als ik een digitale machtiging maak (in termijnen met name) dat ik het niet tussentijds kan opzeggen.

Ik verwacht echter over enkele maanden af te studeren en wil mij dan dus uitschrijven, en natuurlijk voorkomen dat ik nog meer collegegeld ga betalen terwijl ik geen enkele studie geniet (sterker nog, ik heb al sinds december geen college meer gehad... enkel master thesis).

Heeft de VU regelingen waar ze dan het geld terugstorten, of dat het kan op worden gezegd? Lijkt me beetje absurd dat als ik 2 maanden er extra zit nog voor de overige 10 maanden moet betalen.
pi_115913770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:40 schreef koffiegast het volgende:
Graag advies:

Op http://www.vu.nl/nl/oplei(...)machtiging/index.asp staat dat als ik een digitale machtiging maak (in termijnen met name) dat ik het niet tussentijds kan opzeggen.

Ik verwacht echter over enkele maanden af te studeren en wil mij dan dus uitschrijven, en natuurlijk voorkomen dat ik nog meer collegegeld ga betalen terwijl ik geen enkele studie geniet (sterker nog, ik heb al sinds december geen college meer gehad... enkel master thesis).

Heeft de VU regelingen waar ze dan het geld terugstorten, of dat het kan op worden gezegd? Lijkt me beetje absurd dat als ik 2 maanden er extra zit nog voor de overige 10 maanden moet betalen.
De tijd die je niet ingeschreven staat, krijg je hoe dan ook terug:
quote:
Restitutie bij uitschrijving

Introductie

Je kunt in bepaalde gevallen het eventueel teveel betaalde collegegeld met terugwerkende kracht terugkrijgen, over de maanden waarin je niet ingeschreven staat.

Beschrijving

• Als je je uitschrijft als student voor een voltijd-, deeltijd- of een duale opleiding kun je in bepaalde gevallen collegegeld terugkrijgen. Teveel betaald collegegeld kun je gerestitueerd krijgen over de maanden waarin je niet ingeschreven staat, met terugwerkende kracht berekend vanaf de datum van uitschrijving. Restitutie wordt berekend in twaalfden van het hele collegegeldbedrag (dus voor iedere maand dat je niet meer staat ingeschreven). Meer informatie over uitschrijven vind je hier.
• Dien je een uitschrijfverzoek in ná 31 mei (met als uitschrijfdatum 1 juli of 1 augustus), dan wordt het collegegeld over de maanden juli en augustus niet gerestitueerd.
• Eventueel teveel betaald collegegeld wordt gerestitueerd ná de datum van uitschrijving.
• Je moet wel zelf bij uitschrijving de studiefinanciering en/of studentenreisproduct stopzetten. Voor verdere informatie hierover kun je terecht bij DUO.

Heb je een BBC ontvangen?

als je een Bewijs Betaald Collegegeld hebt ontvangen kun je pas uitgeschreven worden
- nadat dit BBC is geretourneerd aan de studentenadministratie van de VU
(als het BBC niet is gebruikt voor een tweede inschrijving)
- na ontvangst van een Bewijs van Uitschrijving van de instelling, waar het BBC is ingeleverd.
Hoe dat precies werkt met in termijnen betalen, ben ik zelf ook nog niet uit. Maar terugkomen doet het sowieso.

En nondeju, wat is vunet traag. :') Hier terug te vinden: https://portal.login.vu.n(...)tcmid=tcm:140-244196
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_115934198
Is VUnet altijd zo'n drama? Ik heb timeout failures, unknown errors, etc etc. Ik wil me inschrijven voor een bijvak en dit is mijn eerste kennismaking met VUnet :')
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:58:50 #279
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115941507
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 00:02 schreef thenxero het volgende:
Is VUnet altijd zo'n drama? Ik heb timeout failures, unknown errors, etc etc. Ik wil me inschrijven voor een bijvak en dit is mijn eerste kennismaking met VUnet :')
Nee, tenminste, ik heb er bijna nooit problemen mee. Zal wel de tijd van het jaar zijn, dat het nu wat drukker is of zo. ;)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_115943003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:58 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Nee, tenminste, ik heb er bijna nooit problemen mee. Zal wel de tijd van het jaar zijn, dat het nu wat drukker is of zo. ;)
Mwa, zelfs om 1 uur 's nachts? Nu doet ie het wel goed :)
pi_115946423
er was vanaf de 23e een error op VUNET waardoor mijn studie het even niet deed
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:15:17 #282
192683 AMDB
Visionair.
pi_115946645
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 00:02 schreef thenxero het volgende:
Is VUnet altijd zo'n drama? Ik heb timeout failures, unknown errors, etc etc. Ik wil me inschrijven voor een bijvak en dit is mijn eerste kennismaking met VUnet :')
Zag afgelopen week dat er wat performance problemen waren (volgens Twitter acc). Als je problemen hebt altijd even de Twitter account checken, die gasten laten altijd snel weten als er problemen zijn!
pi_115953104
Iemand enig idee hoe ik het volgende kan verhelpen:

Vorig collegejaar een vak 'gevolgd' en ingeschreven via BB(weet niet of VUnet er toen al was). Heb van dit vak toen het tentamen niet gemaakt heb het dus ook niet gehaald. Nu wil ik mij inschrijven voor ditzelfde vak voor komend jaar maar dan krijg ik dus deze melding:

quote:
Je hebt dit vak al eerder gevolgd maar geen tentamen gedaan/afgerond.

ierdoor staat de vorige inschrijving voor dit vak nog open en kan je niet opnieuw inschrijven.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:12:06 #284
192683 AMDB
Visionair.
pi_115953562
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:01 schreef DannyDeko het volgende:
Iemand enig idee hoe ik het volgende kan verhelpen:

Vorig collegejaar een vak 'gevolgd' en ingeschreven via BB(weet niet of VUnet er toen al was). Heb van dit vak toen het tentamen niet gemaakt heb het dus ook niet gehaald. Nu wil ik mij inschrijven voor ditzelfde vak voor komend jaar maar dan krijg ik dus deze melding:

[..]

Gewoon inschrijven voor het losse tentamen/herkansing?
pi_115953934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:12 schreef AMDB het volgende:

[..]

Gewoon inschrijven voor het losse tentamen/herkansing?
Zelfde error.

Bij het vak van het vorige collegejaar staat geen geel potloodje meer, kan het dus ook niet zelf wijzigen.
pi_115956518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 00:02 schreef thenxero het volgende:
Is VUnet altijd zo'n drama? Ik heb timeout failures, unknown errors, etc etc. Ik wil me inschrijven voor een bijvak en dit is mijn eerste kennismaking met VUnet :')
Nee, er is vandaag en gisteren een storing in een van de achterliggende systemen waardoor het "Mijn studie" portaal niet goed werkt. Ook de rest van VUnet is daardoor trager dan je gewend bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:01 schreef DannyDeko het volgende:
Iemand enig idee hoe ik het volgende kan verhelpen:

Vorig collegejaar een vak 'gevolgd' en ingeschreven via BB(weet niet of VUnet er toen al was). Heb van dit vak toen het tentamen niet gemaakt heb het dus ook niet gehaald. Nu wil ik mij inschrijven voor ditzelfde vak voor komend jaar maar dan krijg ik dus deze melding:

[..]

Je moet je wel opnieuw inschrijven voor het vak/tentamen in het nieuwe studiejaar en niet via het potloodje van 2011/2012. Als je dat doet, en je krijgt nog steeds een foutmelding dan kun je het beste contact opnemen met het studiesecretariaat / onderwijsbureau van de faculteit. Die kunnen het vak van vorig jaar voor je "afsluiten" en ervoor zorgen dat je je nu wel kunt inschrijven. :)
pi_115956546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:15 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zag afgelopen week dat er wat performance problemen waren (volgens Twitter acc). Als je problemen hebt altijd even de Twitter account checken, die gasten laten altijd snel weten als er problemen zijn!
Een link naar die twitteraccount: http://twitter.com/vunet :P
pi_115971632
Weet iemand hoe je je kan inschrijven voor vakken op VUnet? Of moet je dan eerst zijn toegelaten tot het programma? Ik knijp hem een beetje of dit nog op tijd gaat lukken...
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:34:08 #289
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115974163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:53 schreef thenxero het volgende:
Weet iemand hoe je je kan inschrijven voor vakken op VUnet? Of moet je dan eerst zijn toegelaten tot het programma? Ik knijp hem een beetje of dit nog op tijd gaat lukken...
Wat bedoel je precies met toegelaten tot het programma? Tot VUnet? Ben je al geregistreerd als bijvakker bij VUnet? (Zo nee: http://www.vu.nl/nl/oplei(...)/bijvakken/index.asp) Heb je al een VUnet-ID?

Zodra je een VUnet-ID hebt en je geregistreerd hebt, kun je intekenen. Voor zover ik weet sluit de intekentermijn bij vakken in periode 1 een aantal weken nadat het vak gestart is. Dat staat ook hier, maar er staat helaas geen datum bij, dus ik weet niet of het nog steeds zo is.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_115976762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:34 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met toegelaten tot het programma? Tot VUnet? Ben je al geregistreerd als bijvakker bij VUnet? (Zo nee: http://www.vu.nl/nl/oplei(...)/bijvakken/index.asp) Heb je al een VUnet-ID?

Zodra je een VUnet-ID hebt en je geregistreerd hebt, kun je intekenen. Voor zover ik weet sluit de intekentermijn bij vakken in periode 1 een aantal weken nadat het vak gestart is. Dat staat ook hier, maar er staat helaas geen datum bij, dus ik weet niet of het nog steeds zo is.
Ik heb al een VUnet ID. Ik moest wat dingen uploaden (ID kaart, bewijs van mijn universiteit dat ik dat vak mag volgen, etc), en dat heb ik gedaan (behalve mijn bsc diploma, want die moet ik nog ontvangen). Mijn aanvraag wordt nu in behandeling genomen, maar ik kan me nog niet 'intekenen' voor vakken... althans ik zie niet hoe.

En op jouw linkje staat:
quote:
De deadline voor het aanmelden voor vakken is vier weken voor aanvang van de periode waarin het vak wordt aangeboden
Dus ik hoop dat dat niet al te streng wordt nageleefd. Ah, ik zie al dat er een uitzondering is voor periode 1 :) . Dat stelt me wel gerust.
pi_115982276
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:30 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik heb al een VUnet ID. Ik moest wat dingen uploaden (ID kaart, bewijs van mijn universiteit dat ik dat vak mag volgen, etc), en dat heb ik gedaan (behalve mijn bsc diploma, want die moet ik nog ontvangen). Mijn aanvraag wordt nu in behandeling genomen, maar ik kan me nog niet 'intekenen' voor vakken... althans ik zie niet hoe.

En op jouw linkje staat:

[..]

Dus ik hoop dat dat niet al te streng wordt nageleefd. Ah, ik zie al dat er een uitzondering is voor periode 1 :) . Dat stelt me wel gerust.

Staat er op VUnet bij je aanmelding 'portaal voltooid'?
pi_115986282
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 04:39 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Staat er op VUnet bij je aanmelding 'portaal voltooid'?
Nee, er staat "Aanmelding afronden".
quote:
Je hebt je aangemeld om een opleiding te volgen bij de Vrije Universiteit Amsterdam.
edit: Oh, en als ik daarop klik staat er wel:
quote:
2012/2013 Ac. Jaar (september)
Gecreëerd / Portal voltooid
pi_115986514
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:05 schreef thenxero het volgende:

[..]

Nee, er staat "Aanmelding afronden".

[..]

edit: Oh, en als ik daarop klik staat er wel:

[..]

je moet wel bij id uploaden en diploma uploaden zeggen "later uploaden" en dan verschijnt er een knop aanmelden afronden, en dan ben je voorlopig ingeschreven
pi_115987348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:15 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

je moet wel bij id uploaden en diploma uploaden zeggen "later uploaden" en dan verschijnt er een knop aanmelden afronden, en dan ben je voorlopig ingeschreven
Dat heb ik ook gedaan (behalve dan dat ik mijn ID al heb geüpload)
pi_115995735
Maar zou ik me niet alvast voor vakken moeten kunnen intekenen als ik voorlopig ben toegelaten?
pi_115997384
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:59 schreef thenxero het volgende:
Maar zou ik me niet alvast voor vakken moeten kunnen intekenen als ik voorlopig ben toegelaten?
dat zou wel moeten kunnen,
anders moet je maandag even bellen met het studie secretariaat
pi_116037408
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:03 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

dat zou wel moeten kunnen,
anders moet je maandag even bellen met het studie secretariaat
Nee, dat kan met de status "Gecreëerd / Portal voltooid" niet altijd :)

Als je aanmelding in VUnet op "Gecreëerd / Portal voltooid" staat dan kán het zijn dat er 1 of meerdere dingen nog niet helemaal zijn afgehandeld. Bijvoorbeeld de betaling collegegeld (afgeven machtiging), het controleren/opsturen van de diploma's of het controleren van de adresgegevens.

Dit zou binnen een paar dagen vanzelf opgelost moeten worden door de studentenbalie. Als je nou al een tijdje wacht, of heel nieuwsgierig bent dan kan je het beste contact opnemen met de studentenbalie in het hoofdgebouw. Loop even langs of bel 020-5985020, dan kunnen ze kijken op welk punt je aanmelding vastloopt :)

[ Bericht 2% gewijzigd door MWP op 26-08-2012 20:35:14 ]
pi_116042862
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:25 schreef MWP het volgende:

[..]

Nee, dat kan met de status "Gecreëerd / Portal voltooid" niet altijd :)

Als je aanmelding in VUnet op "Gecreëerd / Portal voltooid" staat dan kán het zijn dat er 1 of meerdere dingen nog niet helemaal zijn afgehandeld. Bijvoorbeeld de betaling collegegeld (afgeven machtiging), het controleren/opsturen van de diploma's of het controleren van de adresgegevens.

Dit zou binnen een paar dagen vanzelf opgelost moeten worden door de studentenbalie. Als je nou al een tijdje wacht, of heel nieuwsgierig bent dan kan je het beste contact opnemen met de studentenbalie in het hoofdgebouw. Loop even langs of bel 020-5985020, dan kunnen ze kijken op welk punt je aanmelding vastloopt :)
Ik ga komende week op vakantie, en als het daarna nog niet goed is dan ga ik direct bellen. Ik heb mijn diploma nog niet meegestuurd (want die heb ik nog niet) dus ze kunnen me hoogstens voorwaardelijk toelaten. Hopelijk gebeurt dat wel binnenkort, zodat ik me voor dat vak kan inschrijven.

Ook wel raar dat ze bij de UU pas op 31 augustus gaan kijken of je je bsc gehaald hebt :') . Als ze dat nou gewoon wat eerder doen dan zou het leven weer een stukje makkelijker worden.

Bedankt voor de info :)
pi_116043326
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:45 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik ga komende week op vakantie, en als het daarna nog niet goed is dan ga ik direct bellen. Ik heb mijn diploma nog niet meegestuurd (want die heb ik nog niet) dus ze kunnen me hoogstens voorwaardelijk toelaten. Hopelijk gebeurt dat wel binnenkort, zodat ik me voor dat vak kan inschrijven.

Ook wel raar dat ze bij de UU pas op 31 augustus gaan kijken of je je bsc gehaald hebt :') . Als ze dat nou gewoon wat eerder doen dan zou het leven weer een stukje makkelijker worden.

Bedankt voor de info :)
Neem in dat geval na je vakantie even contact op met je toekomstige faculteit (secretariaat / onderwijsbureau) en niet met de centrale studentenbalie.
pi_116108922
Ik weet even niet wat ik moet doen.
Ik had een herkansing Calculus 2 gedaan. Als ik deze haal ben ik op tijd klaar met mijn bachelor en hoef ik geen boete te betalen. Als ik die niet haal ben ik de klos.
Maandag kreeg ik een mailtje van de docent dat ik het niet heb gehaald. Maar ik wil me net dan toch maar opnieuw inschrijven voor het vak, maar dan zie ik opeens op VuNet dat ik het vak wel heb gehaald..

Ergens zit dus een fout. Wat is wijsheid? De docent mailen om opheldering? Het onderwijsbureau? Als ik een mailtje stuur en het blijkt inderdaad een fout van het owb te zijn, zal ik mezelf dat nooit vergeven. Aan de andere kant, als ik niks doe en ze komen er later achter dat het fout is gegaan ben ik misschien nog wel verder van huis omdat ik dan mijn herinschrijving van de bachelor inmiddels heb geannuleerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')