abonnement Unibet Coolblue
pi_103340298
Ik ben onlangs gestopt met mijn opleiding, al vrij snel, en ik ben van plan om dit jaar goed uit te gaan zoeken wat ik nou echt wil en ook wat te reizen/werken, aangezien ik dat in eerste instantie al wou doen.

Ik deed hiervoor MBRT, is een soort hbo radiologie, je doet alles wat een radioloog doet behalve de diagnose maken. Dus dat was al een erg medisch gerichte studie. Nou heb ik echt niets met economie, dus dat doelgebied valt ook al af. Ook heb ik niets met techniek, behalve computertechniek maar dan ook echt alleen grafisch design, ik zal ook nooit ICT gaan studeren.
Ik ben bang dat ik echt geen andere studie ga vinden dan dit, hier ben ik echt ontzettend enthousiast over, maar over niets anders ben ik ook nog maar enigszins enthousiast.

Nou denk ik mijn richting wel te hebben gevonden, namelijk de richting Film & TV, maar wat ik exact zoek, is niet te vinden in NL, behalve op een kunstacademie maar daar is een erg strenge selectie, dat is niet zo erg, maar je hebt ook een portfolio nodig van je gemaakte werk, en dat heb ik niet.

Ik zou het liefst in de richting van SFX of Editing. Dit is wel te vinden in NL, maar uitsluitend bij de kunstacademie Amsterdam. Verder heb je wel media management studies in Nederland, maar dat is echt teveel gericht op, de naam zegt het al, management.

Nou zou ik het liefst een Engelse studie doen, maar ik weet dat dit te specifiek wordt, maar toch zat ik na te denken over misschien een course volgen in Engeland/Amerika waarin ik specifiek kan doen wat ik wil. Na wat research kwam ik er ook achter dat je in dit werkgebied niet zomaar komt aanwaaien met een diploma van een 4 jarige studie, maar dat het meer erom draait of je het kan en/of je al bekend staat om je werk.

Dus een langere cursus van bijvoorbeeld een jaar zou wel een goede opstap kunnen zijn naar het echte werkveld.

Ik weet wel dat het duur kan uitpakken, maar ik weet inmiddels dat daar aan valt te werken dmv een beurs aanvragen ofzo.

Dus mijn vraag was, lijkt men (de lieve Fok!kers hier) dit een enigszins verstandig en haalbaar idee, heeft iemand hier enigszins ervaring mee, kan iemand verschillende stellingen die hier vermeld zijn bevestigen of zit ik complete onzin uit te kramen, dat kan ook uiteraard.
En verdere tips zijn ook erg welkom.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:54:42 #2
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_103373809
Ik heb geen echte tips, maar je zou aan de uni TFT kunnen doen. Theater, film en televisiewetenschappen is dat geloof ik.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:46:18 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_103381167
TFT dacht ik ook snel ana.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_103431918
Wil je vooral praktisch bezig zijn, of juist meer theoretisch en betere kans op een aansluiting op een master?
pi_103494891
Dat tft is universiteit of niet? Ik heb havo als opleiding gehad :s
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_103504720
Zonder portfolio wordt het lastig om tot een dergelijke opleiding toegelaten te worden.
Maar, de meeste toelatingen vinden in het voorjaar (ook vaak einde van het voorjaar) plaats,dus je hebt wel even tijd om een beginnetje te maken.
Jarenlange ervaring is soms handig, maar als ik nu terugkijk op mijn portfolio ten tijde van mijn toelating, dan kan ik niet zeggen dat ik nu al echt ervaren was....ja ik had wat tekeningen en schilderingen....maar ik had nog geen flauw benul van het echte animeerwerk. En toch ben ik toegelaten :)
(Een docent vertelde mij later dat ze vaak naar héél andere dingen kijken dan er verwacht wordt. Ik weet nog steeds niet waar ze mij nu precies op hebben toegelaten, maar in elk geval waren de perfect getekende Disney-figuurtjes niet de reden ;) )

Aan de hand van het portfolio, maar ook zeker het motivatiegesprek en vaak een toelatingsopdracht, kijken ze of je potentie hebt. Vaardigheden kunnen ze je helpen ontwikkelen, maar er moet iets in je zitten waar ze mee aan de slag kunnen.

Kijk eens bij bv. de HKU (Media / KMT wordt het dan denk ik voor jou ) of er een opleiding voor je bij zit. En maak gewoon een start met je portfolio.
pi_103557344
Je zou ook een opleiding zoals Communicatie en Multimedia Design kunnen doen. Daarin krijg je niet veel film, hoewel afhankelijk van semesterkeuze en minorkeuze, maar je kunt wel de filmrichting op gaan.

Even uitgaande van CMD in Arnhem: je kunt het semester CAVI (Create Audio Visuals) doen, tijdens je eerste stage iets met film doen, een minor Digital Media Production doen en daarna als eindstage ook iets met film/video doen.
pi_103639315
open studio - amsterdam?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')