abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:46:20 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103412276
Ok, vorige week zaterdag 's avonds naar Dresden afgereisd om al weer om 10 uur zondagochtend in de onderstaande Class642 van ODEG af te zakken naar Zittau.


Op het station in Gorlitz stond op het andere perron een Baureih 650 klaar naar Hoyerswerda



In Zittau ben ik dinsdag nog een keer geweest daarover later meer, nu ging ik gelijk door naar Liberec met de onderstaande Class 642 ditmaal in de kleuren van de Vogtlandbahn (Traject Zittau-Liberec)



Er stond ook nog een Baureihe 612 naar Dresden op Zittau klaar voor vertrek



Van Liberec met de tram naar Jablonec nad Nisou. Breed en smalspoor in Liberec.



Daar met Motorovvz843 en DClass943 naar Korenov, het laatste stuk is normaalspoor voorzien van een tandrad (het enige in Europa nog in gebruik in een normale dienstregeling) en logischerwijze ook het steilste stuk spoor in Tsjechie. (Traject Liberec-Korenov)



In Korenov was het de bedoeling dat er een trein naar Harrachov en Szklarska Poręba ging, dat lijntje is in Augustus 2010 gereactiveerd, helaas was deze die dag stuk en moet ik nog een keer terug :( .Vanuit Szklarska Poręba weer verder met Pesa SA135 naar Jelenia Gora. (traject Korenov/Szklarska Poręba - Jelenia Gora) de Zackenbahn



[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-10-2011 13:04:03 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')