Pervye na lune (First on the Moon)Neil Armstrong, de eerste man op de maan? Het zal best, maar de Russen waren dr bijna eerder, zoals deze mockumentary laat zien

. Van een select groepje kosmonauten worden beelden getoond van onder andere de training voor deze eervolle opdracht. Stock-footage uit de jaren '30 wordt vermengd met hedendaagse scenes met een prima gevoel voor absurdisme. Voor tragiek is ook plaats, want het loopt niet helemaal op rolletjes. Af en toe is Pervye na lune wat loszanderig, maar het is wel een alleraardigst werk geworden. Cijfer: 7
Wild Wild WestBah, nogal kinderachtig deze genremixende film. De futuristische Wilde Westen-gadgets die de revue passeren, zijn het aanzien nog wel waard, maar de strontvervelende humor verpest het helemaal. Het acteerwerk is ook niet van iedereen denderend en het verhaal is ook maar matig en standaard. Een dikke onvoldoende is op zijn plaats! Cijfer: 4
2 Fast 2 FuriousNet als het eerste deel een heuse

-film. De hele tijd een big smile om al die gekkigheid, domme quotes en kekke actie. Helaas had het een paar in het oog springende continuïteitsfouten, die de film wel erg amateuristisch maken. Een enkele kan ik wel door de vingers zien, maar als het aan de lopende band en vooral opzichtig gebeurt, wordt het wel storend. Maar goed, een schamele voldoende kan er wel vanaf. De rattenscene was trouwens best epic. Cijfer: 6
The Fast and the Furious: Tokyo DriftDe lol is er wel vanaf. Was deel 2 van de F&F-reeks nog jolig, dit deel maakt een verveelde indruk op me.Oke, het heeft een paar aardige driftacties. Maar daartussendoor moet je wel door een dommig standaard verhaaltje worstelen over een blaag, die overal in de problemen komt met zijn racepraktijken. Een uistapje naar Japan is zijn laatste redmiddel, maar natuurlijk zijn daar ook snelle auto's te vinden

. Heel veel toegevoegde waarde vond ik de Japanse setting niet hebben, nogal cliche was het allemaal. En ohja, de soundtrack was trouwens erbarmelijk kut. Cijfer: 5