abonnement Unibet Coolblue
pi_103412226
Vind het best op elkaar lijken eerlijk gezegd. Heel erg zelfs :P
POC _O_ koningsnummer ik ga het album nog maar eens opzetten tijdens het leren.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103416609
Heb het album binnen, echt weer zo goed.

Maar uhm, waar slaat het nummer M.M.I.X. op, is maar 37 seconden? Geen zang, gewoon een deuntje?
PSN: Duuc-nl
pi_103416821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:17 schreef Duuc-nl het volgende:
Heb het album binnen, echt weer zo goed.

Maar uhm, waar slaat het nummer M.M.I.X. op, is maar 37 seconden? Geen zang, gewoon een deuntje?
soort intro van ETIAW. :) heb je met Mylo Xyloto ook. Komt voor Hurts Like Heaven
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103417056
Kunnen ze net zo goed dan 1 nummer van maken?

Maar verder gewelding album, vooral us against the world. En hurts like heaven :D
PSN: Duuc-nl
pi_103418300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:59 schreef CoExist het volgende:
Dankjewel Neo-Mullen!

Getypt op m'n iPod Touch terwijl ik in bed lig met Don't Let It Break Your Heart op repeat! Het einde van dat nummer... die heartbeat drum/bas die je hoort.
Ta-dum Ta-dum Ta-dum... Zo mooi!

Die hoor je al in A Hopefull Transmission :)

Up in Flames geeft me een erg beklemmend gevoel. Eigenlijk het gevoel van een break-up. Zeer sterk nummer.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103418592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:00 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Die hoor je al in A Hopefull Transmission :)

Up in Flames geeft me een erg beklemmend gevoel. Eigenlijk het gevoel van een break-up. Zeer sterk nummer.
ja ik had er ook al een naar gevoel bij. Niet dat het nummer slecht is maar niet een nummer waar je vrolijk van wordt. Positief bedoeld, want ik hou daar wel van op zn tijd... Us Against The World ontroerde me meteen :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103419055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:28 schreef Apotheose het volgende:
we hebben weer een stukje plagiaat-rechtszaak binnen waarschijnlijk. Dit keer gaat het om Princess Of China , wat idd wel wat lijkt op een vietnamees nummer:

http://www.tuoitrenews.vn(...)r-plagiarism-1.48850
Er is inderdaad een gelijkenis, al is het deuntje niet exact identiek. Maar de kans dat Coldplay dit rechtstreeks gejat heeft van een onbekende Vietnamese zangeres lijkt me uitermate klein. En het is ook maar net wat je plagiaat wilt noemen. Loop de hitparade van deze week eens door. Het grootste deel van de nummer is gebaseerd op akkoordenschema's en patroontjes die tot vervelens toe worden uitgemolken en gerecyclet.
pi_103421245
Zojuist het album fysiek aangeschaft.
pi_103422358
Ik had het eerst ook gedownload maar wilde toch wel de cd hebben (:
PSN: Duuc-nl
pi_103425711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:20 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

en de humor gaat maar door
Ik kan me enigszins vinden in je mening.
Ook ik vind het album een beetje tegenvallen, maar na het album vaker te hebben beluisterd, is m'n mening ietwat bijgedraaid.
Het jammere is dat ik voordat dit album uitkwam eigenlijk geen nummers van Coldplay wist op te noemen die ik slecht vond. Dat zijn er nu 1 album later al 3.
Toch moet ik ook zeggen dat ik weer een paar nummers aan m'n favorieten heb toegevoegd, zoals ik eerder al aangaf.
Dat maakt dat ik ondanks enige teleurstelling toch met album kan leven. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat je alle nummers op Mylo Xyloto slecht vind, want dat zijn ze gewoonweg niet allemaal.
pi_103425962
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:48 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Ik kan me enigszins vinden in je mening.
Ook ik vind het album een beetje tegenvallen, maar na het album vaker te hebben beluisterd, is m'n mening ietwat bijgedraaid.
Het jammere is dat ik voordat dit album uitkwam eigenlijk geen nummers van Coldplay wist op te noemen die ik slecht vond. Dat zijn er nu 1 album later al 3.
Toch moet ik ook zeggen dat ik weer een paar nummers aan m'n favorieten heb toegevoegd, zoals ik eerder al aangaf.
Dat maakt dat ik ondanks enige teleurstelling toch met album kan leven. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat je alle nummers op Mylo Xyloto slecht vind, want dat zijn ze gewoonweg niet allemaal.
Welke vind je dan slecht en welke zijn je favorieten?

Na een aantal luisterbeurten moet ik zeggen dat ik Up in Flames steeds beklemmender vind... het geeft me echt een gevoel van permanent afscheid, doet me denken aan iemand verliezen aan de dood.
Heeft deels te maken met de bassline, maar ook met de manier waarop Chris zingt... Hmm vreemde plaat.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103427921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:55 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Welke vind je dan slecht en welke zijn je favorieten?

Na een aantal luisterbeurten moet ik zeggen dat ik Up in Flames steeds beklemmender vind... het geeft me echt een gevoel van permanent afscheid, doet me denken aan iemand verliezen aan de dood.
Heeft deels te maken met de bassline, maar ook met de manier waarop Chris zingt... Hmm vreemde plaat.
Ik vind Princess In China, Every Teardrop Is A Waterfall en vooral Major Minus eigenlijk de slechte nummers.
Daarnaast vind ik Up With The Birds (vind het een typische Coldplay plaat eigenlijk :P), Charlie Brown (geweldige gitaarriff), Us Against The World, Hurts Like Heaven en U.F.O. eigenlijk wel weer heel lekker.
Paradise, Up In Flames en Don't Let It Break Your Heart redelijk, al begin ik Don't Let It Break Your Heart steeds fijner te vinden.

Blijf het jammer vinden van de paar zeer matige nummers (om het woord slecht te vermijden), maar voor de rest ben ik eigenlijk niet heel ontevreden. Had natuurlijk liever een X&Y-achtig album gehoord, maar je kan niet alles hebben :P
pi_103430911
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_103431777
ligt het aan mij? Ik vind Hurts Like Heaven klinken alsof het ietwat te luid is opgenomen.... Of is dat gewoon het nummer zelf? Of ligt het aan mn beide laptops en mn phone :P (cd speler in mn oude radio uit mid jaren 90 is kapot :') )
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103432223
Het ligt aan je oor... :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103436441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:03 schreef Duuc-nl het volgende:
Ik had het eerst ook gedownload maar wilde toch wel de cd hebben (:
Ga je schamen! :(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103438236
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:59 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ga je schamen! :(
Nope :D
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_103443832
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:59 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ga je schamen! :(
Ja, want ze gaan dood van de honger ;(
pi_103454070
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:34 schreef CoExist het volgende:
Sorry man! Ik begrijp je teleurstelling! 3 jaar terug werd VLV ook veelvuldig afgekraakt! En nu vinden veel mensen het ineens een geweldig album. Ik word persoonlijk een beetje flauw van al die echte fans van het eerste uur die menen aandelen te bezitten over de artiest en hun muziek. En als dan het nieuwe album of sound niet bevalt dan word het genadeloos afgezeken... om het over 3 jaar weer op te hemelen. De website MusicMeter is hier een mooi voorbeeld van.

Het overkomt U2, Radiohead, The Killers, Queen in de haren '80 en vele anderen. Ti's maar net hoe je zelf open staat voor (nieuwe) muziek. Want achteraf is het maar gewoon muziek weetje...
Vergelijk de recensies van VLV met dit nieuwe album en je zal écht een groot verschil zien. VLV werd veel beter gewaardeerd. Zo ook op musicmeter, waar ie al bijna sinds het begin op een dikke 3,7/5 staat. Gewoon goed dus.

En over je voorbeelden... het is toch ook een bijna algemeen geaccepteerd gegeven dat U2 sinds half jaren '90 weinig betekenisvols meer heeft gedaan en dat The Killers het beste waren op hun eerste twee albums?

En dan nogmaals... Coldplay heeft met dit album geen nieuwe sound, enkel een andere sound. Die we overigens allang kennen van het gemiddelde top-40 nummer. Je mag het best mooi vinden hoor, maar ik vind het gemakkelijk en saai. En zo ook heel veel recensenten, ook hen die VLV meteen in het begin al wél waardeerden.
pi_103454620
Tsja, het is en blijft een kwestie van smaak. Zo ook recensies die menen de feiten te vertellen. Het is geen feit of het album goed of slecht is. Het is een MENING. :Y Zag dat dUES ofzo op 1 staat in die albumrotatielijstdinges van Musicmeter. Die band boeit mij weer minder maar de recensies zweren er blijkbaar bij. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103455237
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:11 schreef Apotheose het volgende:
Tsja, het is en blijft een kwestie van smaak. Zo ook recensies die menen de feiten te vertellen. Het is geen feit of het album goed of slecht is. Het is een MENING. :Y
Ik probeerde ook in de eerste plaats te reageren op het feit dat mensen dit album later opeens wel zouden gaan waarderen.
Maar je kunt zo wel alles gaan relativeren. Een mening die zeer breed gedragen wordt heeft natuurlijk wel een betekenis.
pi_103456635
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:55 schreef thettes het volgende:

[..]

Vergelijk de recensies van VLV met dit nieuwe album en je zal écht een groot verschil zien. VLV werd veel beter gewaardeerd. Zo ook op musicmeter, waar ie al bijna sinds het begin op een dikke 3,7/5 staat. Gewoon goed dus.

En over je voorbeelden... het is toch ook een bijna algemeen geaccepteerd gegeven dat U2 sinds half jaren '90 weinig betekenisvols meer heeft gedaan en dat The Killers het beste waren op hun eerste twee albums?

En dan nogmaals... Coldplay heeft met dit album geen nieuwe sound, enkel een andere sound. Die we overigens allang kennen van het gemiddelde top-40 nummer. Je mag het best mooi vinden hoor, maar ik vind het gemakkelijk en saai. En zo ook heel veel recensenten, ook hen die VLV meteen in het begin al wél waardeerden.
Het kan me niet zoveel schelen wat jij er van vind of wat je er van vind wat ik er van vind. ;)
Maar registreer je alsjeblieft op MusicMeter en lees je in. Ik ben jaren geleden al opgehouden met het serieus nemen van andermans meningen qua muziek/film/etc.

Meningen en smaken verschillen nu eenmaal per muziek, per persoon, per tijd waarin je leeft.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103456950
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Het kan me niet zoveel schelen wat jij er van vind of wat je er van vind wat ik er van vind. ;)
Maar registreer je alsjeblieft op MusicMeter en lees je in. Ik ben jaren geleden al opgehouden met het serieus nemen van andermans meningen qua muziek/film/etc.

Meningen en smaken verschillen nu eenmaal per muziek, per persoon, per tijd waarin je leeft.
Ik ben allang geregistreerd op musicmeter, die ene user met Parachutes in z'n top 10 :P En tja.. uiteindelijk maakt het mij ook niets uit wat een ander er van vindt, als ik het maar kan waarderen. Daar heb je dan ook groot gelijk in.
Wat hier en in vergelijkbare topics gebeurt is dan ook eerder debat dan discussie. Je overtuigt de ander toch niet, maar ik vind het wel leuk om jullie allemaal te vertellen waarom het toch zo'n belabberd album is :D.

En iets serieuzer, hoe jammer ik dat oprecht vind, wetende waartoe coldplay in staat is (was?).

Overigens zijn termen als 'overproductie' of 'gemakszucht want een simpele top-40 sound' wel enigszins objectief vast te stellen, in ieder geval meer dan een term als 'mooi'. Daarover gaat het dan ook vooral in dit topic denk ik.
pi_103457907
Nahja, je moet ook kijken naar de tijdsgeest van toen en nu. Tijdens de release van Parachutes (1999/2000) werd de Top-40 beheerst door diverse boy-bands, Britney Spears, ABBA Teens en nog veel meer muziek. Coldplay bracht een lieve plaat uit die anders was dan boven genoemde muziek, en het was ook indie.

Nu luister ik bijna geen radio en ik kijk al helemaal geen TV meer, maar de huidige Top-40 word de laatste jaren beheerst door singer/song writers met allemaal lieve muziek. James Blunt, Gavin DeGraw, John Mayer en onze eigen Tim Knol natuurlijk. Coldplay brengt een compleet andere sound dan de huidige Top-40 nu is. Je kan vinden wat je er van vind, maar ik vind het indie omdat ze gewoon doen waar ze lekker zin in hebben. En omdat het anders is dan men gewend is dan is het altijd gemakkelijk om het af te kraken.

Als Coldplay was door gegaan met albums zoals Parachutes of AROBTTH dan waren ze het bandje wat elke keer de zelfde lieve intieme liedjes uitbrengt. Ik vind het juist knap dat ze iets heruitvinden en hier door fans verliezen maar ook weer binnenhalen.

En natuurlijk haalt Coldplay tegenwoordig trucjes uit met hun albums. Dat doet U2 ook al jaren. Op het album staat een stevige (stadion) rocker, een ballad, makkelijk in het gehoor liggende singles etc. Maar ach, het is maar muziek... Zo lang ik er van kan genieten vind ik het allemaal wel prima.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103459288
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:30 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik probeerde ook in de eerste plaats te reageren op het feit dat mensen dit album later opeens wel zouden gaan waarderen.
Maar je kunt zo wel alles gaan relativeren. Een mening die zeer breed gedragen wordt heeft natuurlijk wel een betekenis.
ja maar er zijn zo ook heel veel mensen die de mening met mij delen dat Coldplay gewoon te gekke band is en dit nieuwe album gewoon een apotheose is. Heeft ook een betekenis. :D
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:10 schreef thettes het volgende:


Overigens zijn termen als 'overproductie' of 'gemakszucht want een simpele top-40 sound' wel enigszins objectief vast te stellen, in ieder geval meer dan een term als 'mooi'. Daarover gaat het dan ook vooral in dit topic denk ik.
dat het een 'simpele top 40 sound is' vind ik eerder een mening dan een feit. Je kan naar mijn mening toch ook alles verwachten in de top 40. Het is niet alleen maar Lady gaga of Justin Bieber ofzo. ALs muziek populair is en men het 'mooi' vindt - dan koopt men het. En als meer en meer mensen dat doen komt het vanzelf in de hitlijsten.

En overproductie, omdat? Omdat het nu een iets andere sound heeft als anders? Prima als iemand die mening heeft maar dat maakt het geen objectief antwoord, in mijn ogen. No offence.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:32 schreef CoExist het volgende:

Als Coldplay was door gegaan met albums zoals Parachutes of AROBTTH dan waren ze het bandje wat elke keer de zelfde lieve intieme liedjes uitbrengt. Ik vind het juist knap dat ze iets heruitvinden en hier door fans verliezen maar ook weer binnenhalen.
DAT idd. Het is volgens mij nooit goed. Andere sound? 'ah nee het is niet coldplay meer. Ik haak af' . Zelfde sound? 'ah nee weer hetzelfde' (om ff kort door de bocht te zijn). Zo'n gevoel krijg ik er dan bij.

quote:
En natuurlijk haalt Coldplay tegenwoordig trucjes uit met hun albums. Dat doet U2 ook al jaren. Op het album staat een stevige (stadion) rocker, een ballad, makkelijk in het gehoor liggende singles etc. Maar ach, het is maar muziek... Zo lang ik er van kan genieten vind ik het allemaal wel prima.
True. :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Apotheose op 23-10-2011 17:21:48 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')