abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:11:17 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117078379
Ik had een baan nog voor ik een rijksregisternummer had?

Ik ben bij een callcenter gaan werken, met mijn loonstrookje langsgegaan bij de gemeente en mutualiteit, politie is bij mij ook langs geweest.

Hoe dan ook, langs blijven gaan. Niet bellen, langsgaan.
Resistance is futile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 20:44:44 #227
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_117083363
Morgen ga ik eindelijk verhuizen naar Brussel *O*. Mijn inschrijving is nog niet 100% compleet, maar ik ben in ieder geval toegelaten tot de HUB. Weet iemand trouwens welke buurten in Brussel je beter kunt vermijden? Ik heb over bijv. Molenbeek erg slechte dingen gelezen. En hoe zijn jullie in Brussel/Vlaanderen "geïntegreerd"? Ik ben ook wel benieuwd of de gemiddelde Vlaming erg bevooroordeeld tegenover Nederlanders staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leafeon672 op 22-09-2012 01:30:38 ]
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_117089626
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:40 schreef Yondaime het volgende:
na 6 maanden kreeg ik te horen dat mijn verblijf is geweigerd,
Wat was de reden van de weigering?

Toen ik bijvoorbeeld voor mijn eerste verlenging langs moest komen, werd deze ook geweigerd omdat ik niet bij een mutualiteit was ingeschreven. Bij de oorspronkelijke aanvraag was een EHIC nog genoeg omdat ik in NL werk en daar dus verplicht verzekerd ben voor ziektekosten. Bij de 2e keer dus niet meer (Ja, meneer, 1e keer hebben we een foutje gemaakt en u per ongeluk toch een vergunning gegeven.)
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:57:38 #229
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_117106821
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:10 schreef Maloney het volgende:

[..]

Wat was de reden van de weigering?

Toen ik bijvoorbeeld voor mijn eerste verlenging langs moest komen, werd deze ook geweigerd omdat ik niet bij een mutualiteit was ingeschreven. Bij de oorspronkelijke aanvraag was een EHIC nog genoeg omdat ik in NL werk en daar dus verplicht verzekerd ben voor ziektekosten. Bij de 2e keer dus niet meer (Ja, meneer, 1e keer hebben we een foutje gemaakt en u per ongeluk toch een vergunning gegeven.)
Inkomen te laag?
ze willen me niet hebben omdat ze bang zijn dat ik in bijstand zou gaan belanden. :N
ik ben een zelfstandige ondernemer, werkt in nederland, voor 3 uurtjes werk per dag verdien ik al bruto 1500 euro...
maar ze hebben mij ook 2 jaar geleden geweigerd toen ik een netto inkomen had van 3500 euro..
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
  zaterdag 22 september 2012 @ 09:02:37 #230
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117106867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:
Morgen ga ik eindelijk verhuizen naar Brussel *O*. Mijn inschrijving is nog niet 100% compleet, maar ik ben in ieder geval toegelaten tot de HUB. Weet iemand trouwens welke buurten in Brussel je beter kunt vermijden? Ik heb over bijv. Molenbeek erg slechte dingen gelezen.
Dat zal je vooral zelf moeten ontdekken; Molenbeek heeft inderdaad een slechte reputatie, maar ik ken meerdere mensen die daar met plezier wonen. Als je voor 'hip & trendy' gaat, kun je denken aan gemeenten als Elsene, Etterbeek en Sint-Gillis. Het stadscentrum zou ik vermijden.
pi_117131284
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 08:57 schreef Yondaime het volgende:

[..]

Inkomen te laag?
ze willen me niet hebben omdat ze bang zijn dat ik in bijstand zou gaan belanden. :N
ik ben een zelfstandige ondernemer, werkt in nederland, voor 3 uurtjes werk per dag verdien ik al bruto 1500 euro...
maar ze hebben mij ook 2 jaar geleden geweigerd toen ik een netto inkomen had van 3500 euro..
Zelfstandige ondernemers mogen zich op grond van EU-regels toch sowieso overal vestigen? Anders had je nu niet die heisa over Oost-Europeanen die zich als (schijn)zelfstandig bouwvakker vestigen in België en vervolgens geen sociale bijdragen betalen.
  zondag 23 september 2012 @ 01:26:12 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117137671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:
Morgen ga ik eindelijk verhuizen naar Brussel *O*. Mijn inschrijving is nog niet 100% compleet, maar ik ben in ieder geval toegelaten tot de HUB. Weet iemand trouwens welke buurten in Brussel je beter kunt vermijden? Ik heb over bijv. Molenbeek erg slechte dingen gelezen. En hoe zijn jullie in Brussel/Vlaanderen "geïntegreerd"? Ik ben ook wel benieuwd of de gemiddelde Vlaming erg bevooroordeeld tegenover Nederlanders staat.
Er zijn nogal wat te vermijden wijken om eerlijk te zijn. Misschien best posten als je wat vindt? Molenbeek is kut, veel van het centrum ook, en delen van Anderlecht, St. Joost etc etc. Beste zoek je in Elsene, daar kun je amper misgaan.

De gemiddelde Vlaming staat inderdaad niet erg positief tegenover Hollanders. Maar hoe meer je Nederland afzeikt, hoe sneller je vrienden maakt :') (geen grapje!). Ga niet opscheppen over Nederland en zeg niets negatiefs over Belgie en dan vinden ze je leuk.

Verder vind ik ze wel heel sociaal en tof, leuke humor ook. Ik ben geintegreerd via mijn studentenhuis, ging heel rap omdat er veel Vlamingen zaten. En Brussel is echt niet te vergelijken met Vlaanderen of Wallonie, er heerst een totaal eigen sfeertje/cultuurtje/regeltjes en noem maar op.

Veel plezier!
Resistance is futile.
  zondag 23 september 2012 @ 01:29:27 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117137747
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:29 schreef Maloney het volgende:

[..]

Zelfstandige ondernemers mogen zich op grond van EU-regels toch sowieso overal vestigen? Anders had je nu niet die heisa over Oost-Europeanen die zich als (schijn)zelfstandig bouwvakker vestigen in België en vervolgens geen sociale bijdragen betalen.
Mogelijk is dat het probleem hier? Ik maak nergens uit het verhaal op dat hij in Belgie bijdraagt, geen wonder dat ze hem niet bij de mutualiteit willen, dat kan alleen als je in Belgie werkt.
Resistance is futile.
pi_117140972
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 01:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mogelijk is dat het probleem hier? Ik maak nergens uit het verhaal op dat hij in Belgie bijdraagt, geen wonder dat ze hem niet bij de mutualiteit willen, dat kan alleen als je in Belgie werkt.
Ik draag ook niks bij aan de Belgische sociale zekerheid maar heb wel een pasje. En de mutualiteit claimt alles wat ik verbruik (of liever zou verbruiken want nog nooit bij een Belgische dokter geweest) terug bij Agis in Nederland.
  zondag 23 september 2012 @ 11:30:23 #235
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_117142381
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 01:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat te vermijden wijken om eerlijk te zijn. Misschien best posten als je wat vindt? Molenbeek is kut, veel van het centrum ook, en delen van Anderlecht, St. Joost etc etc. Beste zoek je in Elsene, daar kun je amper misgaan.

De gemiddelde Vlaming staat inderdaad niet erg positief tegenover Hollanders. Maar hoe meer je Nederland afzeikt, hoe sneller je vrienden maakt :') (geen grapje!). Ga niet opscheppen over Nederland en zeg niets negatiefs over Belgie en dan vinden ze je leuk.

Verder vind ik ze wel heel sociaal en tof, leuke humor ook. Ik ben geintegreerd via mijn studentenhuis, ging heel rap omdat er veel Vlamingen zaten. En Brussel is echt niet te vergelijken met Vlaanderen of Wallonie, er heerst een totaal eigen sfeertje/cultuurtje/regeltjes en noem maar op.

Veel plezier!
Ik woon nu in Etterbeek :) . Niet meteen de mooiste buurt, en de politie hoor ik ook vrij vaak, maar ik voel me er redelijk veilig. Dat Vlamingen graag horen dat je Nederland afzeikt had ik wel kunnen verwachten :'), en in Nederland vinden we het bijv. ook niet zo fijn dat allochtonen gaan klagen over Nederland.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zondag 23 september 2012 @ 11:39:37 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117142565
Etterbeek is OK om te wonen.

Dat sentiment van de Vlamingen: het is een beetje te vergelijken met hoe wij Hollanders tegen de Duitsers aankijken. Ergens kijken we enorm tegen ze op, wegens hun prestaties. Maar stiekem herinneren we ook de geschiedenis. Vlamingen vinden dat ze in het verleden onderdrukt zijn door Hollanders. En als je heel eerlijk naar de geschiedenis kijkt, dan is dat misschien wel waar (ik ken de geschiedenis niet zo goed).

Veel Vlamingen vinden dat ze door de geschiedenis vrijwel altijd onderdrukt zijn, niet alleen door Nederlanders.
Resistance is futile.
pi_117183803
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 11:39 schreef Seven. het volgende:

Veel Vlamingen vinden dat ze door de geschiedenis vrijwel altijd onderdrukt zijn, niet alleen door Nederlanders.
Daar hebben ze inderdaad een punt. Van de late Middeleeuwen tot 1830 is België bezet geweest en voor de Vlamingen kun je dan nog een punt maken dat ze tot 1945 onderdrukt waren door de Franstaligen.

Aan de andere kant zegt dat natuurlijk ook wat over de passiviteit van de Vlamingen ;)
  maandag 24 september 2012 @ 13:53:51 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117190550
Vlamingen zijn meesters in zich aanpassen. Je hoort nooit verhalen over die irritante Vlamingen op vakantie en zo :P .
Resistance is futile.
pi_117794053
Ik had net al een topic geopend en ik weet niet of het zo kan/mag, maar wellicht is er iemand die onderstaand voor mij kan beantwoorden?

Hallo allemaal,

Graag had ik ondervonden of iemand enig idee heeft hoe het volgende op te lossen/mee om te gaan. November 2011 heb ik een appartement gehuurd in Belgie (Brussel).
Nu snap ik alleen heel weinig van het huur contract. Blijkbaar zit ik verbonden aan een soort 3-6-9 contract. Dit houd in dat als je in jaar 1 opzegt een 3 maanden huur boete betaald, in jaar 2 een 2 maanden huur boete en in jaar 3 een 1 maand huur boete.
Voor zover ik begrepen heb is er altijd sprake van een 3 maanden periode opzegtermijn.

Nu moet ik vanwege omstandigheden terug naar nederland. Maar nu lijkt het alsof ik dus wanneer ik nu opzeg zowel november, december en januari nog huur moet betalen, en dan ook nog eens daar boven op een 3 maanden boete?!

Nu ben ik (heel slecht maar toch) behoorlijk geneigd om gewoon mijn spullen te pakken en te vertrekken. Ik heb nooit officieel in belgie ingeschreven gestaan maar heb natuurlijk wel gegevens verstrekt aan de huurbaas en een huurcontract ondertekend.

Is het mogelijk om tot in Nederland 'achtervolgd' te worden ivm deze situatie? schuldeisers etc?
Misschien een belachelijke vraag maar ik vind het echt extreem overdreven wat je dient te betalen bij opzeg..plus dat ik niet zo even 6 maanden huur aan spaargeld op de bank heb staan..

Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!
pi_117795368
Ik zou Strombeek-Bever dan echt aanraden..
Ik ben een wielrenner en daar ben ik trots op!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:50:43 #241
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_117797075
dat heet een contract, en dat heb je zelf ondertekend. Je wist OP VOORHAND al wat dat inhield. Mijn sympathie heb je dan ook helemaal niet en ik hoop dat de verhuurder het de moeite vind om je in gebreke te stellen.
Het is een standaardcontract en die opzegvergoeding igv voortijdig verbreken lijkt me logisch en billijk.
Veel plezier met je strafblad in Belgie, sukkel.

Trouwens, alsof het hier op FOK! de policy is om illegale activiteiten aan te moedigen, hoe dom kan je zijn :{w
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_117797900
@misteriks.

Heel erg jammer dat je het nodig vind om op dusdanige manier te reageren. Je stelt de vraag of het policy is om illegale activiteiten aan te moedigen, is het wel policy om zo te reageren?

Wellicht als je mijn vraag nog een keer leest zal het je opvallen dat ik nergens de vraag stel of iemand mij kan uitleggen wat een contract is.

Maar goed, mijn vraag is heel erg simpel, heeft iemand ervaring met dusdanige contracten en/of opzeg, en inderdaad, ik vraag mij af wat er gebeurt als ik niet betaal.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:31:41 #243
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_117799084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:06 schreef jewelle het volgende:
@misteriks.

is het wel policy om zo te reageren?
Geen probleem.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:31:47 #244
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_117799090
bizar hoor, je vraagt niemand wat een contract is, maar vraagt je wel af wat het inhoudt? jij weet dus niet wat je tekent?
Wel, ik heb een klein vermoeden.
Concreet : als je de opzeg in oktober aangetekend doet gaat die in vanaf November Dus 3 maand vooropzeg. Dus heb je 1e jaar voldaan en wordt er 2 maand schadevergoeding gevraagd wegens voortijdige opzeg. In je contract gaat tevens staan dat de kosten die de verhuurder moet maken om een nieuwe huurder te vinden op jou verhaald kunnen worden. Je hebt dus het recht om vanaf dan nog tot eind januari in het pand te blijven. Indien je al per eind oktober wil vluchten heb je in het totaal 5 maanden huur openstaan plus kosten wederverhuur. Jouw borg van 2 maanden ben je dan sowieso kwijt.
Indien de verhuurder er geen zin in heeft komt je er daarmee vanaf. Indien niet kan hij je in gebreke stellen en je dagvaarden. In het slechtste geval, maar heel waarschijnlijk, wordt je bij verstek veroordeeld, strafblad en openstaande schuld in Belgie. Bij eventuele toekomstige tewerkstelling in BEL gaat dit problemen geven.

Mijn advies : bespreek dit met de verhuurden en probeer tot een consensus te komen, eventueel met het voorstel dat jij zelf actief op yoek gaat naar een nieuwe huurder, en dat dan van beide kanten een beetje door de vingers gezien wordt. Indien je dat niet doet, verwijs ik naar hetgeen hierboven beschreven staat.

Waarom ik zo reageerde? Ik heb een hekel aan mensen die niet weten wat ze tekenen en denken dat vluchten een oplossing is.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:33:15 #245
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_117799146
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:31 schreef static het volgende:

[..]

Geen probleem.
mijn dank is groot Herr Mod 8-)
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_117833386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:31 schreef misteriks het volgende:
bizar hoor, je vraagt niemand wat een contract is, maar vraagt je wel af wat het inhoudt? jij weet dus niet wat je tekent?
Wel, ik heb een klein vermoeden.
Concreet : als je de opzeg in oktober aangetekend doet gaat die in vanaf November Dus 3 maand vooropzeg. Dus heb je 1e jaar voldaan en wordt er 2 maand schadevergoeding gevraagd wegens voortijdige opzeg. In je contract gaat tevens staan dat de kosten die de verhuurder moet maken om een nieuwe huurder te vinden op jou verhaald kunnen worden. Je hebt dus het recht om vanaf dan nog tot eind januari in het pand te blijven. Indien je al per eind oktober wil vluchten heb je in het totaal 5 maanden huur openstaan plus kosten wederverhuur. Jouw borg van 2 maanden ben je dan sowieso kwijt.
Indien de verhuurder er geen zin in heeft komt je er daarmee vanaf. Indien niet kan hij je in gebreke stellen en je dagvaarden. In het slechtste geval, maar heel waarschijnlijk, wordt je bij verstek veroordeeld, strafblad en openstaande schuld in Belgie. Bij eventuele toekomstige tewerkstelling in BEL gaat dit problemen geven.

Mijn advies : bespreek dit met de verhuurden en probeer tot een consensus te komen, eventueel met het voorstel dat jij zelf actief op yoek gaat naar een nieuwe huurder, en dat dan van beide kanten een beetje door de vingers gezien wordt. Indien je dat niet doet, verwijs ik naar hetgeen hierboven beschreven staat.

Waarom ik zo reageerde? Ik heb een hekel aan mensen die niet weten wat ze tekenen en denken dat vluchten een oplossing is.
Kijk, dit is een reactie waar ik iets mee kan.
Wel ik weet wel wat ik teken, maar zoals ik al in mijn beginpost aangaf moet ik vanwege omstandigheden terug naar Nederland. De bedoeling was om er de aankomende paar jaren te wonen dus ik heb mij niet te druk gemaakt om de opzeg.

Maar als ik het goed begrijp mag ik de opzeg gewoon 3 maanden van te voren doen en mag deze dus zeg maar een soort van doorlopen in jaar 2.
Ik dacht nu namelijk dat als ik nu voor November opzeg..het word gezien als opzeg in jaar 1 en dus 3 maanden boete?

Tsjah om eerlijk te zijn heb ik ook weinig (geen) zin in 'vluchten' omdat mij dit niet lekker zou zitten, ik postte nogal in paniek gisteren ;)
Ik heb overigens een 3 maanden huurwaarborg betaald geen 2 maanden?

Enfin, ik zal mijn opzeg morgen doen en persoonlijk contact zoeken om te kijken of er een oplossing bespreekbaar is.
Weet je toevallig hoe een opzeg dient te geschieden in Belgie? Volstaat het om naar het adres van mijn huurbaas een aangetekend schrijven te sturen en moet hier nog iets specifieks in staan afgezien van datums etc?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:18:03 #247
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_117834432
je zegt wel op in jaar 1, maar uiteindelijk huur je ook nog in jaar 2, daarom is die boete 2 maand.
Opzeggen doe je idd aangetekend, en herformuleer je gewoon idd die datums, zodat beide een goed begrip ervan hebben. Beste kan je er eens achteraan bellen en proberen uit te vissen of de verhuurder een beetje inschikkelijk is. Als hij geldwolf is heb je pech, maar regelmatig is het belangrijkste dat de verhuurder geen inkomensverlies heeft door een onverhuurd pand, of zelf kosten moet maken om het weer op de markt te brengen. Als je zelf voorstelt om via een zoekertjessite zelf potentiele huurders aan te brengen die meteen na jou het pand willen betrekken kan het zelfs zijn dat je helemaal geen kosten hebt gemaakt en zelfs je hele waarborg terug kan krijgen. Alvast, op deze manier heb ik al met correcte en nette ex huurders zaken afgehandeld, in Belgie.

Als je het pand via een makelaar hebt gevonden heeft de verhuurder 1 maand huurprijs excl btw betaald voor de geleverde diensten en gaat hij opnieuw een makelaar moeten inschakelen om eventueel een nieuw contract op te stellen alsook de huurovereenkomst te laten registreren en de waarborg te laten vastzetten. Deze kosten zijn natuurlijk lager dan hem ook in te schakelen om een nieuwe huurder te vinden. Het lijkt me fair dat jij deze schadepost op je neemt,
wel vreemd is dat je 3 maand waarborg heb betaald. Dat was vroeger zo, maar is al een aantal jaar terug wettelijk teruggeschroefd naar 2 maanden.
succes

[ Bericht 26% gewijzigd door misteriks op 10-10-2012 22:28:46 ]
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_117838720
Ok, op die manier.
Ik las ook nog ergens op google iets over een AS maar ik heb geen idee wat dit is en ik geloof ook niet dat ik daar iets mee te maken heb daar ik niet officieel stond/sta ingeschreven?

Ik heb het pand direct gehuurd van de huiseigenaar dus ik zal het voorstellen, ben wel bang dat ze een geldwolf is want heel makkelijk is ze niet geweest tijdens mijn huur periode over bepaalde dingen..plus dat ze net een maand geleden de hele c.v. systeem/kachel systeem heeft vervangen in het appartement dus ik ben bang dat ze dit zal zien als een mooie manier om haar geld te verdienen..

maar niet geschoten altijd mis.

Dat van de 3 maanden huur waarborg heb ik ook nooit begrepen omdat iedereen tegen mij zei dat de wet 2 maanden is, maar ik begreep dat omdat dit iets is met Korfina het dan wel mag/moet.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:32:03 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117838890
Ik had ook zo een contract, gewoon zelf een huurder zoeken en je huurbaas zal echt niet moeilijk doen. Ik ben na 1,5 jaar vertrokken.
Resistance is futile.
pi_117905875
Heeft iemand een leuke tip voor een hip tentje om te ontbijten, liefst in de buurt van het stadspark van Antwerpen? :P

Blijkt helemaal geen Antwerpen travel topic te zijn :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')