Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Ik zoek als cadeau voor mijn ouders een digitale camera. Niets hoogstaands, maar wel met enkele eisen:
Budget: 150-200 euro
Formaat: Micro of compact
Doel: Huis-, tuin- en keukenfotografie.
Fotograaf: Het is een cadeau voor mijn ouders. Het zijn beiden vijftigers. Mijn vader mag graag denken dat hij overweg kan met technologie, mijn moeder pretendeert dat niet eens. De gebruiksaanwijzing wordt waarschijnlijk een beetje gescand en pas gelezen bij problemen.
Huidige camera: canon? Ouder model, heel simpel.
Welke camera’s twijfel je over: Canon IXUS/Powershot, Nikon Coolpix, Panasonic Lumix, Sony Cybershot (heb ik zelf een, ben ik erg over te spreken, maar mijn type is wel boven budget).
Dit zijn alle camera’s die nu nog in mijn favorieten staan, al ten dele geselecteerd uit alle hits van Kieskeurig binnen mijn budget.Bijzonderheden: Ik zoek dus voor mijn ouders gewoon een simpel cameraatje met een goede automatische instelling en misschien nog een handvol bijzondere (portret, landschap, zonnig, buig, dat idee). Wel heel belangrijk dat hij
binnen goede foto’s maakt, die van de huidige worden overbelicht (met flits) of oranje (zonder flits). Moet ook zijn mannetje staan in grote ruimtes (optredens in de kerk).
Het zou al enorm op prijs worden gesteld als jullie helpen met het inperken van mijn selectie, doe ik de rest wel. Alvast bedankt!
[ Bericht 1% gewijzigd door B.ertha op 06-01-2012 20:00:47 ]
I let my mind wander. It hasn't come back yet
All you need is tea & warm socks