abonnement Unibet Coolblue
pi_103115292
'RBC Roosendaal naar Belgische competitie'

Er bestaat een mogelijkheid dat RBC Roosendaal een doorstart zal maken in de Belgische competitie. Komende week volgt er naar verluidt topoverleg over het voortbestaan van de club.



Hoofdklasse of toch het geluk beproeven bij onze Zuiderburen?
Counting all the assholes in the room, Well I'm definitely not alone.
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
pi_103115375
Leuk gerucht maar lijkt me totale onzin.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:20:41 #3
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_103115388
Als we er in ruil nou een leuke Belgische club voor terug krijgen...

Maar om even realistisch te zijn: dit gaat natuurlijk nooit gebeuren, gek plan van 1 of ander 80 jarig clubicoon waar volgens mij nog niet eens serieus over is nagedacht.
pi_103115397
dan moeten we wel de landkaart aanpassen :Y
pi_103115523
Lijkt me een goede zaak als gelijk alle Brabantse en Limburgse clubs dat voorbeeld volgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:26:38 #6
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_103115570
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:25 schreef Caland het volgende:
Lijkt me een goede zaak als gelijk alle Brabantse en Limburgse clubs dat voorbeeld volgen.
:') Te goed voor de rest of wa?
pi_103115658
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:26 schreef Mr.Houdoe het volgende:

[..]

:') Te goed voor de rest of wa?
Dan kunnen NAC en Willem II weereens Europees voetbal halen.
Feyenoord Rotterdam
pi_103115762
Tijd voor die Beneleague! Wordt serieuze attractieve competitie in Europa en een omkeer in de terugloop van de tv gelden. _O_
pi_103115803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:32 schreef jpjedi het volgende:
Tijd voor die Beneleague! Wordt serieuze attractieve competitie in Europa en een omkeer in de terugloop van de tv gelden. _O_
Nee. Oppleuren met die Belgen. Faalland. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103115854
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:32 schreef jpjedi het volgende:
Tijd voor die Beneleague! Wordt serieuze attractieve competitie in Europa en een omkeer in de terugloop van de tv gelden. _O_
Dat voegt alleen maar drie/vier leuke clubs toe, voor de rest niets :')
Feyenoord Rotterdam
pi_103115937
Euhm.. Het waren de Belgen die niet willen heey, knvb ziet er wel brood in.

Niks mis mee en ik zie liever Club, Standard, anderlecht, Genk etc dan RKC of de Graafschap :')
pi_103115952
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:39 schreef jpjedi het volgende:
Euhm.. Het waren de Belgen die niet willen heey, knvb ziet er wel brood in.

Niks mis mee en ik zie liever Club, Standard, anderlecht, Genk etc dan RKC of de Graafschap :')
Je vergelijking gaat compleet mank. Maar je komt uit Belgie, dus je kan er verder ook niks aan doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103115965
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:39 schreef jpjedi het volgende:
Euhm.. Het waren de Belgen die niet willen heey, knvb ziet er wel brood in.

Niks mis mee en ik zie liever Club, Standard, anderlecht, Genk etc dan RKC of de Graafschap :')
Dat zijn dan ook de enige clubs :') Opbokken met de rest.
Feyenoord Rotterdam
pi_103116027
God wat zijn we weer vriendelijk en verdraagzaam.. :')

Inhoudelijk wordt te moeilijk voor de heren?
pi_103116046
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:40 schreef o.us het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook de enige clubs :') Opbokken met de rest.
Ajax, PSV, Twente, AZ... en dan?
pi_103116059
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:42 schreef jpjedi het volgende:
God wat zijn we weer vriendelijk en verdraagzaam.. :')

Inhoudelijk wordt te moeilijk voor de heren?
Aldus een Belg.

Maar nee, je vergelijking klopt gewoon niet. Iedere dwaas ziet liever een Club Brugge dan RKC. Maar dat is appels met peren vergelijken. Of ken je die uitdrukking niet?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103116086
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:43 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ajax, PSV, Twente, AZ... en dan?
Ajax, PSV, Twente, AZ, Feyenoord, Heerenveen en FC Utrecht hebben samen meer bereikt dan alle clubs uit België bij elkaar :'). De Eredivisie met de Eerste Klasse vergelijken is net als appels met peren vergelijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door o.us op 15-10-2011 16:48:02 ]
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:46:35 #18
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_103116120
Belgie :')!!!!

Maar ook ik zie liever Anderlecht, Brugge, Gent en Genk dan VVV, De Graafschap, ADO en Excelsior :)
AFC AJAX
pi_103116348
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Aldus een Belg.

Maar nee, je vergelijking klopt gewoon niet. Iedere dwaas ziet liever een Club Brugge dan RKC. Maar dat is appels met peren vergelijken. Of ken je die uitdrukking niet?
Pannenkoek.. Ik ben gewoon Nederlander. ;)

Maar is het sentiment dat er zo geaggeerd wordt tegen Belgisch voetbal of kunnen we andere argumenten verzinnen?

Argumenten voor:

-aantrekkelijk voor sponsors-> betere spelers
-winstgevendheid verhogend door schaal grootte
-rendement clubs omhoog
-attractievere wedstrijden met gemiddeld hoger niveau
-Meer plaatsen in europees voetbal
-een zeker zo interessante tweede divisie


Argumenten tegen:
-wederzijds anti sentiment (tegenstellingen Belgen-NL-ers)
-reizen/afstanden
-Charme van nationale competitie op de tocht
-Kwaliteit Belgische stadions


Aanvullingen?
-

[ Bericht 1% gewijzigd door jpjedi op 15-10-2011 16:58:25 ]
pi_103116430
De charme van een nationale competitie die verdwijnt. Zo simpel is het eigenlijk.
Wij hebben helemaal niks met Belgen en zij niet met ons. Dus waarom samenvoegen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103116445
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:55 schreef Caland het volgende:
De charme van een nationale competitie die verdwijnt. Zo simpel is het eigenlijk.
Wij hebben helemaal niks met Belgen en zij niet met ons. Dus waarom samenvoegen?
staat erbij :)
pi_103116476
Oja, en de pauperigheid van Belgie. Driekwart van de stadions daar zou hier waarschijnlijk niet eens door de veiligheidsvereisten komen :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103116664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:57 schreef Caland het volgende:
Oja, en de pauperigheid van Belgie. Driekwart van de stadions daar zou hier waarschijnlijk niet eens door de veiligheidsvereisten komen :')
Tja daar kun je over discussiëren. Anderlecht en Brugge hebben gewoon een modern stadion, Genk doet ook zeker niet onder en heeft plannen voor een hypermodern stadion. Luik moet echt wel aangepakt worden inderdaad met de U vorm maar in het algemeen zijn ze allemaal up to date gebracht in 2000 net als in NL.

Anderzijds, is het ook makkelijk aan te passen natuurlijk nav afspraken die je maakt.
pi_103116721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:03 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tja daar kun je over discussiëren. Anderlecht en Brugge hebben gewoon een modern stadion, Genk doet ook zeker niet onder en heeft plannen voor een hypermodern stadion. Luik moet echt wel aangepakt worden inderdaad met de U vorm maar in het algemeen zijn ze allemaal up to date gebracht in 2000 net als in NL.
Dan praat je over 11 jaar geleden. _O- In de tussentijd zijn er in Nederland al talloze stadions verbouwd of gebouwd, daar loopt Belgie toch flink achter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103116976
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan praat je over 11 jaar geleden. _O- In de tussentijd zijn er in Nederland al talloze stadions verbouwd of gebouwd, daar loopt België toch flink achter.
Mag ik vragen wanneer je het laatst in een Belgisch stadion bent geweest want ik vermoed dat je niet meer echt de laatste stand van zaken kent. Sowieso vind ik het jammer dat je een discussie laat verzanden in een "België- afzeik topic". Is het een geval van onbekend maakt onbemind? Afzeiken is gewoon het gemakkelijkst. Zo kan je ook zeggen dat de financiële positie van veel Nederlandse clubs dramatisch slecht is en men geld uitgeeft aan spelers en een stadion terwijl ze dat geld helemaal niet hebben.

Natuurlijk zijn er pauper stadions in België maar het hoeft niet de boventoon te voeren in een discussie over de haalbaarheid van samenwerking tussen Belgische en Nederlandse competitie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')