abonnement Unibet Coolblue
pi_103107325


In dit topic komen mensen samen die verslaafd zijn aan alcohol, blowen, GHB, cocaïne of medicijnen. Je zal hier succesverhalen lezen van mensen die met het middel Baclofen (Lioresal) zonder al teveel moeite gestopt zijn met hun verslaving en een totaal nieuw leven opbouwen.

Artikel over Baclofen op Wikipedia (klik op de spoiler):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze lazen het boek “het einde van mijn verslaving” van de Franse Cardioloog Olivier Ameisen. Deze man was jarenlang zwaar verslaafd aan drinken (comazuipen). Hij stopte, na zelf geëxperimenteerd te hebben met het middel Baclofen voorgoed met drinken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit topic beschrijven mensen hun weg en ervaringen naar het einde van hun verslaving. Neem de tijd en lees alle topics eens door, je zal versteld staan van de succesvolle verhalen die users hier beschrijven.



Baclofen is een eeuwenoud middel. Het wordt gebruikt voor mensen met spasmen. Omdat er geen patent meer op het middel rust wordt er geen onderzoek meer gedaan. Het middel zelf is zeer goedkoop.

Baclofen zelf is niet verslavend. Het zorgt voor rust in je lichaam, waardoor veel mensen de rust niet meer hoeven te zoeken in verslavende middelen.

Veel mensen hebben moeite om dit middel voorgeschreven te krijgen. Veel huisartsen en vooral hulpverleners bij de reguliere verslavingszorg staan niet open voor dit experiment omdat er geen onderzoek gedaan is om Baclofen voor te schrijven als middel tegen verslavingen. Het is jammer, maar je moet dus gewoon geluk hebben dat je huisarts je de kans geeft om hiermee te beginnen.
Stap naar je huisarts en neem zoveel mogelijk informatie mee. Print de Openingspost van dit topic uit. Print het wikipedia-artikel uit en bestel het boek van Olivier Ameisen bij Bol.com. Neem iemand mee die dicht bij je staat, samen sta je sterk. Probeer je huisarts te overtuigen dat het beter is om dit middel te gebruiken dan nog (jarenlang) door te gaan met je middelenmisbruik Stel voor dat je een verklaring tekent waarin je zegt dit op eigen risico te doen en de huisarts niet verantwoordelijk is.

Wanneer je huisarts voet bij stuk houdt, probeer dan eens in contact te komen met een andere huisarts.

Vraag nooit aan users in dit topic om iets te regelen, dit wordt absoluut niet gewaardeerd!



Volgens de bijsluiter:
“Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.”

• Dag - 01, 02, 03: - 3 x 05 mg = 15 mg
• Dag - 04, 05, 06: - 3x 10 mg = 30 mg
• Dag - 07, 08, 09: - 3x 15 mg = 45 mg
• Dag - 10, 11, 12: - 3x 20 mg = 60 mg
• Dag - 13, 14, 15: - 3x 25 mg = 75 mg

Het beste is om dan eens een tijdje op de laatste dosis te blijven. Maar voel je je niet lekker, gaat het te snel, doe dan een stapje terug en blijf op de dosis die goed voelde. Je hoeft niet op te hogen. Sommige mensen voelen zich perfect bij weinig, anderen voelen zich pas goed bij een hele hoge dosis. Omdat er geen richtlijnen zijn en er geen onderzoek naar gedaan is zal je dus vooral naar je eigen lichaam moeten luisteren. Je kan ophogen, maar meestal is 150 mg toch echt de max.

Belangrijkste is dat je niet te snel gaat met ophogen en in het begin je schema aanhoudt. Maak een schema in Word of houd het bij in een schriftje.

Het blijft experimenteren. Je kan ook eens proberen om vaker per dag kleinere dosis te nemen.

Na een tijdje zal je als het goed is merken dat je gewoon geen zin meer hebt in je middelenmisbruik. Er gaat een wereld voor je open. Je zal op den duur zelfs een gevoel van pure innerlijke rust ervaren.



In dit topic vinden we steun bij elkaar. Je vindt hier veel verschillende mensen, van jong tot oud, met verschillende verslavingsproblematieken. Door je verhaal hier op te schrijven help je jezelf en natuurlijk weer anderen. Het is heel fijn om steun van elkaar te krijgen.

[ Bericht 57% gewijzigd door Daniel1976 op 18-12-2011 15:46:54 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_103107360
Oh, het was heel simpel.. :@

Bij deze dus deel 5.

Ik hoop op een interessant new chapter!

Ciao Maxum
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:52:33 #3
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_103107518
Waar te halen? OP niet gelezen.

Thnx

[ Bericht 38% gewijzigd door Keith_Bakker op 15-10-2011 11:04:21 ]
pi_103107638
Goeiemorgen Keith (the real one?)

Baclofen (geen snoepjes :P ) is te halen uitsluitend op recept bij een arts of psychiater.

Het middel werkt wonderbaarlijk goed!

Mag ik vragen waar je aan bent verslaafd?

Ciao Maxum

[ Bericht 9% gewijzigd door Maxum op 15-10-2011 17:34:39 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_103108556
Een nieuw topic, aangemaakt door Maxum :7

Nieuwe ronde, nieuwe kansen....

Keith Bakker zit toch in de gevangenis? :D
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103110857
Is het middel zelf niet verslavend? Hoe lang moet je het gebruiken?
pi_103111409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:13 schreef 88-4 het volgende:
Is het middel zelf niet verslavend? Hoe lang moet je het gebruiken?
Levenslang in theorie. Het middel zelf is niet verslavend maar het effect op bepaalde receptoren zorgt voor de werking. Je kunt niet zomaar stoppen en al zeker niet ineens. De theorie erachter is ook dat verslaving 'erfelijk' is en je het hiermee kunt onderdrukken.
Neem dit medicijn weg, zorg voor 'ideale' omstandigheden en je bent gewoon weer het haasje. Ik geloof zelf ook dat dit zo werkt overigens maar bewezen is het (nog) niet. ;)
pi_103116499
@ 88-4

Nee, het middel zelf is niet verslavend. Maar mijn psych zegt dat het aan te raden is dit wel een paar jaar te gebruiken. Mocht je dan, eenmaal gestopt zijn met Baclofen, en toch weer terug vallen in 'je oude' patroon', dan moet je de Baclofen opnieuw gaan gebruiken. Maar het is absoluut niet per se voor de rest van je leven. Als je ermee begint moet je het rustig opbouwen, als je er weer mee stopt, rustig afbouwen. Het is trouwens ook best wel even experimenteren met Baclofen voordat je de juiste dosering te pakken hebt. Het verschilt van persoon tot persoon. De een is al met 40mg pd van zijn verslaving genezen, de ander pas bij bv 150mg pd. Een beetje 'trial and error' dus.

Ciao Maxum

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 15-10-2011 17:36:03 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_103123469
Ik ben liever de rest van mijn leven verslaafd aan de Baclofen, dan aan de drank en de drugs. Als het al verslavend zou zijn dan. Want zonder dat middel kom je zeer moeilijk van de drank af. Alcoholist ben je voor de rest van je leven.

Verder heeft het op mij zo'n goede werking dat ik geen ADHD medicijnen meer nodig heb, die ik eigenlijk wel de rest van mijn leven had moeten slikken.

Binnen een paar maanden zijn al mijn problemen waar ik al twintig jaar mee rondliep als sneeuw voor de zon verdwenen 8-)
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103123747
Eind juli, slaap je al wat beter tegenwoordig?
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103126835
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:25 schreef Bonno het volgende:
Eind juli, slaap je al wat beter tegenwoordig?
Nope, gaat alleen maar slechter en slechter. Ik begin nu ook overdag zomaar in slaap te vallen. :X
Als ik langer slaap dan 2/3 uur dan is dat echt van pure uitputting... :')

@Maxum: voor mezelf kan ik wel zeggen dat het levenslang nodig is. Het onderdrukt namelijk niet alleen een craving maar zorgt ook voor rust in het koppie, ook oorzaak van het oorspronkelijke middelen misbruik. ;)
pi_103127827
Ja maar zou je niet eens iets gaan halen om te kunnen slapen?

Ik heb wat jij omschrijft ook een tijd gehad, tegenwoordig neem ik een paar uur voor het slapen gaan geen Baclofen meer en dat gaat goed.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103128220
Nou ja ik heb al een benzo gehad van de HA maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ik zat hem ook heel raar aan te kijken toen hij Temazep...... op aan het schrijven was. _O-
Zuip je niet meer krijg je dat voorgeschreven, op een kromme manier wel humor op zich. ^O^

Ik zal die melatonine in hoge dosering nog eens proberen (zo maar even aanvragen) en misschien niet al te kort voor het slapen gaan (wanneer dat is is dus het probleem |:( ) de laatste dosis bac nemen. Ik word soms wel moe hoor maar 's nachts ben ik gewoon klaar wakker.
Als ik ga slapen ergens tussen 1:30 en 4 uur ben ik na hooguit 2 uur weer wakker en daarna al met al nog een uurtje hooguit wat hazenslaapjes verder en de (werk)dag begint weer. :{
pi_103129347
Geloof mij nou, je moet om nozinan en promethazine vragen, ik doe het daar super op. Je went er niet aan en hebt er niet steeds meer van nodig. Ook is het absoluut niet verslavend. Je kan het probleemloos jarenlang gebruiken en het geeft geen bijwerkingen verder. Melatonine werkt in ieder geval niet. Gooi dat eens op bij je huisarts! Je zal heerlijk slapen, echt.

Heb je last van woelen en je benen als je in bed ligt? Ik heb dat toen ik begon ook gehad. Dan ging ik maar achter mijn laptop zitten, half slapend. Ik kon overal slapen, behalve in bed. Hoeev Baclofen slik je nu?
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103129712
sorry foutje
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103130668
Ik ben op de datum van mijn nick begonnen met 15mg en zit nu op het tienvoudige al een tijdje. Woelen e.d. heb ik niet echt last van, het is meer dat ik gewoon niet weet wanneer het moment van inslapen komt. Ik ken en herken het dus niet.
Ik ga uiteindelijk maar liggen wachten in bed tot ik weg ben en dan ben ik na korte tijd weer klaar wakker. Overdag ben ik dan soms zo moe dat het lichamelijk niet meer wil. Het koppie wel maar goed. :')
Ik zal nog eens kijken maar ik heb het al eerder opgezocht en dat was wat lastig te combineren met het (werk) ritme wat ik heb. ;)
pi_103131296
Interessant dit, werkt dit voor alle middelen? En ook voor een rasechte polygebruiker?

Ben nieuwsgierig geworden, ben zelf er huiverig om mijn verslaving op te lossen met andere meds. Dat is in mijn ogen het probleem opschuiven, maar wie nie waagt wie nie wint zeg ik maar.

Mijn probleem is dat ik al eigenlijk een flinke tijd ervan af ben (voornamelijk amfetamine, maar de rest maakte mij ook niet uit). Maar bij tijd en wijlen gaat het weer flink mis en dan stopt het weer een poos omdat er iemand in mijn naaste omgeving erachter komt, maar dan komt de drang weer en die kan ik dan absoluut niet meer onder controle houden en dan moet ik wat hebben maakt niet uit wat (alcohol daargelaten).

Zou di medicijn wat voor mij zijn of toch maar wat meer ruggegraat kweken? Al is dat wel erg kort door de bocht.

Misschien wel handig om te weten dat ik inmiddels drie keer ben opgenomen, en ik zelfs dan nog aan mijn behoeftes kon voldoen, terwijl ik zeker wel wil, maar gewoonweg niet kan.
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103140004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:00 schreef 2772011 het volgende:
Ik ben op de datum van mijn nick begonnen met 15mg en zit nu op het tienvoudige al een tijdje. Woelen e.d. heb ik niet echt last van, het is meer dat ik gewoon niet weet wanneer het moment van inslapen komt. Ik ken en herken het dus niet.
Ik ga uiteindelijk maar liggen wachten in bed tot ik weg ben en dan ben ik na korte tijd weer klaar wakker. Overdag ben ik dan soms zo moe dat het lichamelijk niet meer wil. Het koppie wel maar goed. :')
Ik zal nog eens kijken maar ik heb het al eerder opgezocht en dat was wat lastig te combineren met het (werk) ritme wat ik heb. ;)
Die combinatie is prima te doen. Ik ben jarenlang om 4.00 uur opgestaan. Zaak was dan om een uur of 20.00 een halve te nemen en dan om 21.00 uur naar bed, dan kon ik gewoon naar het werk. Eerste uur een beetje moe, maar dat is altijd beter dan wanneer je maar een uur of twee/drie slaapt natuurlijk. Ik probeer je niet aan die pillen te helpen, je moet het zelf weten, maar het is in mijn ogen wel een goede oplossing die het proberen waard is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:12 schreef afraid_tech het volgende:
Interessant dit, werkt dit voor alle middelen? En ook voor een rasechte polygebruiker?

Ben nieuwsgierig geworden, ben zelf er huiverig om mijn verslaving op te lossen met andere meds. Dat is in mijn ogen het probleem opschuiven, maar wie nie waagt wie nie wint zeg ik maar.

Mijn probleem is dat ik al eigenlijk een flinke tijd ervan af ben (voornamelijk amfetamine, maar de rest maakte mij ook niet uit). Maar bij tijd en wijlen gaat het weer flink mis en dan stopt het weer een poos omdat er iemand in mijn naaste omgeving erachter komt, maar dan komt de drang weer en die kan ik dan absoluut niet meer onder controle houden en dan moet ik wat hebben maakt niet uit wat (alcohol daargelaten).

Zou di medicijn wat voor mij zijn of toch maar wat meer ruggegraat kweken? Al is dat wel erg kort door de bocht.

Misschien wel handig om te weten dat ik inmiddels drie keer ben opgenomen, en ik zelfs dan nog aan mijn behoeftes kon voldoen, terwijl ik zeker wel wil, maar gewoonweg niet kan.
Hoi, welkom!

Ik gebruikte ook alles wat je maar kon bedenken. Heel veel ritalin, oxacepam, drank en drugs. Bij mij hielp het tegen alles, behalve blowen. Al ben ik nu ook daarmee gestopt. Het enige dat ik nog doe is dagelijks twee of drie flesjes bier drinken. Je zou eens de topics terug moeten lezen en dat boek van Ameisen moeten lezen. Verder kan je het natuurlijk gewoon uitproberen.

Verslavingen komen door onrust in je hoofd en je lichaam, die onrust neem je weg met Baclofen. De eerste stap heb je al genomen door toe te geven dat je verslaafd bent.

Ik denk trouwens dat Baclofen voor meerdere mensen veel kan doen. Bijvoorbeeld angststoornissen en depressiviteit. Het vlakt je ook niet af zoals sommige andere middelen doen.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103140166
Dank je voor je antwoord, zal de topics eens doorlezen en het boek bestellen,

En het toegeven was niet zo moeilijk dat was wel duidelijk, als je aan een stereotype junk denkt qua looks dan was ik dat wel.

Maar goed naar 8 jaar zwaar verslaafd te zijn geweest ben ik nu 2 jaar bezig om clean te blijven. en als ik nu gebruik, Gebruik ik niet omdat ik mij kut of ellendig voel, maar meer omdat ik de spanning mis ofzo.

Maar wat ik al eerder heb aangegeven is het probleem niet voor uitschuiven? Stoppen met drugs met andere drugs?

Stoppen met bruin is logisch dat je dat doet met methadon en alcohol met librium. Ik weet het niet dus vraag maar raak hoor :-)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103140454
Je mag vragen zoveel je wilt! Daarom posten we hier ook met veel Baclofengebruikers. De vraag die je stelt over het stoppen met middelen door iets anders te nemen is al heel erg vaak gesteld (niet dat het erg is om die vraag nog eens te stellen hoor). Kijk eens onderaan in het vorige topic.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_103141659
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 08:44 schreef afraid_tech het volgende:
Maar wat ik al eerder heb aangegeven is het probleem niet voor uitschuiven? Stoppen met drugs met andere drugs?
Mag ik even advocaat van de duivel spelen? O-)
Waarom stellen met name poly gebruikers deze vraag? Al zou je een rits middelen vervangen door dit dan heb je toch al winst? ;) Ook hebben ze nooit moeite het 'gat' van het ene op te vullen met een downertje of uppertje aan de andere kant maar dit is eng? Je moet idd stoppen met alle gebruik van andere middelen maar dat is toch wat je wil? Moet je het wel echt willen natuurlijk. :+

Toegeven, beginnen en accepteren dat je het niet kan. Ik weet dat sommigen er wel bij blijven gebruiken maar persoonlijk vind ik dat gewoon link, dat is een beetje als terugkomen bij je ex. Het is niet voor niks de eerste keer misgegaan. _O-
Stel jezelf de juiste vragen, geef daar eerlijk antwoord op en als je denkt dat dit is wat je wil moet je er met volle overtuiging aan beginnen. Ergens in dat traject krijgen we allemaal het gevoel zonder te kunnen en dat is het punt waarop je keuzes moet gaan maken, iedereen kan namelijk zonder. ^O^
pi_103141796
Dat is inderdaad wel een goeie, en heb mij die vragen ontzettend vaak gesteld en elke komt er uit dat ik wel wil. en mij er 100% voor inzet. en dan gaat het een maandje of wat goed en dan komt die klote drang weer, en soms kan ik hem weerstaan en soms gaat het weer mis, helaas als het mis gaat dan ben ik erg goed in overdrijven.

maar goed genoeg over mijn gezeik :P.

ik moet eerlijk zeggen heb de topics nog niet doorgelezen, maar een klein stukje. Ik las over een euforisch gevoel is het dan niet een te grote verleiding om meer te pakken?
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103142076
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:11 schreef afraid_tech het volgende:
ik moet eerlijk zeggen heb de topics nog niet doorgelezen, maar een klein stukje. Ik las over een euforisch gevoel is het dan niet een te grote verleiding om meer te pakken?
Nee. Dat gevoel is absoluut niet hetzelfde als gebruik van bepaalde middelen. (ik ken het gevoel wel hoor, heb wel meer jeugdzondes op mijn kerfstok al is alcohol de enige die is blijven hangen). ;)
Je kunt het niet 'regelen', niet zoals met een snuifje coke oid. Het gevoel is ook meer iets van je heel prettig en rustig voelen, geen kater meer en meer grip op je leven althans bij mij dan.

Het verdwijnt ook weer hoor maar dan ben je wel van de rest af. ^O^
Combi gebruik is alleen heel lastig met baclofen dus de vraag die je je moet stellen is of je wel echt wil stoppen. Je blijft namelijk 'ziek' en onderdrukt alleen eea, ik weet dat anderen daar anders over denken maar 'genezen' doe je als verslaafde imho nooit. Je hebt er alleen een hele goede vriend bij die je net even door moeilijke periodes heen kan helpen en zorgt dat die drang tot gebruiken weg is. Je zult ook echt een knopje in je hoofd om moeten zetten en dat moet je zelf doen. Uiteindelijk blijft het gewoon een combinatie van willen en doen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:37:08 #24
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_103142322
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
pi_103142371
Anders lees je de rest ook even en tegen spelfouten werkt het niet. :+
Om dat maar even voor te zijn. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')