abonnement Unibet Coolblue
pi_103084761
Ik zeg al als eerst, ik ga niet reageren op fokkers die niets beters te doen hebben dan rellen. Want daar heb ik niets aan.

Als vrouw zijnde ben je ongesteld , en daarbij heb je ook last van afscheiding. Nu heb ik hier ook "last" van (afscheiding) , maar sinds kort gaat het in bepaalde stofjes met print vooral, er niet meer uit. En zie je dus zon lelijke vlek in het ondergoed zitten. Nu is dat niet vies, maar het ziet er natuurlijk niet echt mooi uit.

Ik draag overigens vrijwel altijd katoenen ondergoed, en leggings/pantys/mailots, want ik ben dol op jurkjes, tuniekjes O+

maar goed, mijn moeder doet dus gewoon goed de was thuis. Maar wat kan ik hier nu aan doen? Het lijkt me ook niet goed om dagelijks met een tampon in te lopen om het te verminderen.
Is er bepaald ondergoed wat je dan beter kan dragen qua kleuren wat er beter uit gaat in de was?

Alvast bedankt voor de tips allemaal!
pi_103085159
wat dacht je van inlegkruisjes?
pi_103085241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:08 schreef deadly_kiss het volgende:
wat dacht je van inlegkruisjes?
Heb ik al eens geprobeerd maar dat voel je ook erg zitten (zit echt niet lekker) en heb dan het idee dat je dat ziet door je kleding heen :-$ Klinkt raar misschien hoor. ;-)

Soms heb ik het idee dat ik de enige ben die er last van heb..
pi_103085375
deze kan je niet voelen..bestaat niet.

http://www.always-info.nl(...)rouwen-producten.php

die dingen zijn zo dun dat ik ze weleens vergeet te verwijderen als ik de was doe :')

dit zijn de dunste die ik ooit gezien heb overigens...
pi_103085421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:10 schreef kruidkoekje het volgende:

[..]

Heb ik al eens geprobeerd maar dat voel je ook erg zitten (zit echt niet lekker) en heb dan het idee dat je dat ziet door je kleding heen :-$ Klinkt raar misschien hoor. ;-)

Soms heb ik het idee dat ik de enige ben die er last van heb..
Dan heb je de verkeerde. :P Voor wat betreft bloed in ondergoed...gewoon direct in het water zetten met zout in het water en bij donkere slips zie je uiteraard minder dan bij lichte kleuren.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103085482
Die zijn wel dun inderdaad deadly kiss, hopen dat de kruidvat ze hier heeft. Ga ik die eens uitproberen. Hoe lang kun je die inhouden eigenlijk?!

Trovey: ja dat blijkt X-D Ah oke.
pi_103085659
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:59 schreef kruidkoekje het volgende:

Ik draag overigens vrijwel altijd katoenen ondergoed, en leggings/pantys/mailots, want ik ben dol op jurkjes, tuniekjes O+

Ik ook! O+

On topic, hardnekkig vuil in ondergoed kan je het beste eerst weken in gewoon koud water. (echt waar) vervolgens wassen met het normale wasprogramma. Je zult zien dat er minder of zelfs helemaal geen vuil meer achterblijft. Deze tip heb ik eens bij man bijt hond gezien en zelf uitgeprobeerd bij mijn ondergoed en okselvlekken bij T shirts ed en het werkt best wel goed.
Maargoed het beste is dat je je ondergoed ook niet te lang aanhoudt, want dan gaat het vuil zich na verloop van tijd vasthechten aan het katoenen weefsel waardoor het moeilijker te verwijderen is met wassen.
pi_103085678
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:15 schreef kruidkoekje het volgende:
Die zijn wel dun inderdaad deadly kiss, hopen dat de kruidvat ze hier heeft. Ga ik die eens uitproberen. Hoe lang kun je die inhouden eigenlijk?!

Trovey: ja dat blijkt X-D Ah oke.
ze zijn ook niet bestemd voor menstruatie maar voor gewone dagenlijkse afscheiding.
ik vind het een fijn gevoel hebben en ze ruiken niet zo naar karton/muf zoals de meeste inlegkruisjes ruiken :P
gewoon lekker fris.
ook handig voor als je ongesteld gaat worden, ze kunnen wel een paar druppels hebben totdat de ongesteldheid echt aanbreekt.
ik gebruik ze ook als back-up bij tampons, eigenlijk zijn ze altijd wel handig :Y

pakje lijkt klein trouwens, maar er zitten er best veel in.
pi_103085865
@FusionFreak:
Ah oke. Dankje voor je tip. Ik zal het eens tegen mams zeggen. Voor okselvlekken is adt inderdaad ook handig want daar heb ik ook last van. Maar daar draag ik dus bijna geen katoen bij omdat je het er anders bijna niet uit krijg. Maar goed draag sowieso vrijwel alleen jurkjes dus dat sccheelt.

Doe ik ook niet, ik trek om 7 uur schoon ondergoed aan en als ik thuis ben een slaap ondergoedje. Maar mijn moeder doet soms pas 1 of 2 dagen later de was dus dat is zonde.

@Mathiaas:
Tja er staat niet voor niets “voor de vrouwen” he ;-)

@Deadly_Kiss:
Ja de meeste inlegkruisjes, maandverband. Bah. Vind ik zo muffig, hard alsof je een stuk karton in je broek hebt gestopt. Vandaar dat ik ook zo bang was dat je iets zag zitten.
Ah dat is wel handig inderdaad.
pi_103088988
Kook je ondergoed. Overigens nooit last gehad van het probleem.
pi_103105638
Deliah, ja ik ook nooit. Misschien komt het omdat ondergoed al lang heb.

Ik ben dan soms ook gewoon bang dat je iets kan ruiken maar dat is volgens mij niet zo.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:20:53 #12
78498 classpc
I don't like change
pi_103106338
Ik volg dit topic maar even voor het geval ik het nodig heb. Bedankt voor de informatie alvast :) .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_103110591
Voor vlekken van babyvoeding gebruik ik altijd ossengal zeep krijg daar bijna alles mee uit :)
pi_103112631
Als je afscheiding pas sinds kort wat anders is, zou ik even opletten of het niet door één of andere infectie komt of zo. Schimmelinfecties komen bijvoorbeeld best vaak voor, en kunnen met een kuurtje van de huisarts zo verholpen worden. Op mijn werk (in een huisartsenpraktijk als doktersassistente) gaat dat via ons, je hoeft er niet voor naar de huisarts mits je last van de voor die infectie typische symptomen hebt. Wij overleggen dan even met de huisarts waarna je een kuurtje bij de apotheek op kunt halen. Ik weet niet of dit bij alle huisartsenpraktijken zo werkt, maar je zou dat iig even bij je eigen huisarts kunnen navragen.
Maar goed, dat is alleen nodig als je meer afscheiding dan anders hebt, als het anders ruikt of echt stinkt, als het niet helder is maar gekleurd of heel wit en korrelig, en bij jeuk, irritatie en roodheid. In sommige gevallen zal de huisarts misschien toch liever een kweekje doen, omdat het ook bacteriële infectie kan zijn.
Wil je overigens niet bang maken hoor! Misschien is er niks aan de hand en heeft het gewoon met de zuurgraad o.i.d. te maken, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden :)
pi_103112955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:04 schreef Ramona1986 het volgende:
Voor vlekken van babyvoeding gebruik ik altijd ossengal zeep krijg daar bijna alles mee uit :)
Volgens mij produceren vrouwen geen vlekken van babyvoeding in hun slipjes. :Y)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103126659
yachiru, hmmm dan zal ik eens naar de huisarts moeten.. infectie heb ik wel last van, dus dat kan het dan inderdaad ook zo zijn.
brr lijkt me alleen niks, benen wijd bij een mannelijke huisarts
pi_103127283
Inlegkruisjes zijn troep, niet gebruiken!
pi_103129101
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Inlegkruisjes zijn troep, niet gebruiken!
Katoenen inlegkruisjes?
pi_103129934
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:33 schreef kruidkoekje het volgende:
yachiru, hmmm dan zal ik eens naar de huisarts moeten.. infectie heb ik wel last van, dus dat kan het dan inderdaad ook zo zijn.
brr lijkt me alleen niks, benen wijd bij een mannelijke huisarts
Mjah, als je echt klachten hebt die op een infectie kunnen wijzen is het wel het meest verstandige :) Heeft je huisarts geen vrouwelijke waarnemer die een aantal dagen voor hem werkt? Er zijn volgens mij tegenwoordig nog maar weinig huisartsen die fulltime in hun eigen praktijk werken.
En je huisarts is sowieso echt wel wat gewend hoor, die ziet dat sowieso wekelijks, soms zelfs meerdere keren per dag. Is voor hem echt niet veel anders dan het voor een automonteur is als hij onder een motorkap kijkt o.i.d. :P
pi_103140322
Nee helaas geen vrouwelijke werken. Sowieso heb ik in al die jaren dat ik daarzit alleen de mannelijke huisarts gezien. Nog nooit een vervanger. Dus hij zal een uitzondering zijn denk ik.

Verder alle andere huisarten hier zijn ook alleen mannen. Ik weet wel dat hij het vaker ziet maar het is toch een moeilijke stap om te ondernemen vind ik.
pi_103141146
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Volgens mij produceren vrouwen geen vlekken van babyvoeding in hun slipjes. :Y)
Nee oke, maar zijn de ergste vlekken die ik heb in kleding en als die eruit gaan denk ik dat alles er uit zou moeten gaan :P
pi_103156813
Het nadeel van inlegkruisjes is dat het kan gaan broeden.
pi_103157138
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:12 schreef Mylene het volgende:
Het nadeel van inlegkruisjes is dat het kan gaan broeden.
Ook als ze van katoen zijn?
pi_103157249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:33 schreef kruidkoekje het volgende:
yachiru, hmmm dan zal ik eens naar de huisarts moeten.. infectie heb ik wel last van, dus dat kan het dan inderdaad ook zo zijn.
brr lijkt me alleen niks, benen wijd bij een mannelijke huisarts
Mijn ervaring is dat als je de verschijnselen noemt de huisarts het meestal wel weet wat het is en dat lichamelijk onderzoek helemaal niet nodig is....de termen, rare kleur, meer vloed en/of stinken geven meestal een goede indicatie in welke richting hij het moet zoeken :P , krijg je een receptje mee voor pillen die je dan een tijdje moet slikken..
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103158546
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:20 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ook als ze van katoen zijn?
Geen ervaring mee, maar lijken me smerig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')