pi_110536944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:51 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

Ben je nu helemaal gestopt dan?

Zelf had ik gister weer moeilijk momentje met andere vriend van mij :') maar ga vandaag wel weer gewoon netjes door met de stop. :)
Respect dat je verder gaat met stoppen. :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:15:44 #202
373305 benzoben
just do it
pi_110547988
Mensen, maak het jezelf niet zo moeilijk. Je hoeft niet per se nooit meer een joint te roken. Its all in the mind!. Ben zelf 13 jaar verslaafd geweest en rookte zon 10 gram in soms wel een week.
Sinds een maand of 7 geleden, heb ik het al terug gedrongen tot ongeveer 5 gram in 2-3 weken.

Ik rookte altijd joints. Het echt probleem is niet de wiet, maar de Nicotine van de tabak in de joints.
De tabak is eigenlijk ook gewoon smerig, en nutteloos.
Wat ik toen heb gedaan is dit : Ik heb een waterpijp gekocht.
Ik doe er een fractie van de hoeveelheid wiet in die ik in een joint deed, en ben de hele avond high.

Ik heb ook niet meer de drang om meteen als ik opsta wiet te gaan roken. Ik hoef geen sigaretten meer te kopen, het scheelt een hoop tijd aan jointjes draaien, en het is stukken minder slecht dan zon vieze joint tot aan de tip oproken.

Het echte probleem is de Nicotine verslaving die gecreerd word door het roken van joints met tabak.

Na een tijdje waterpijp roken, kom je vanzelf over de nicotine verslaving heen. Met een waterpijp bedoel ik trouwens een Bong, niet zon vies turks ding of zo met van die slangetjes.

Ten opzichte van een joint heeft een waterpijp dus heel veel voordelen.

Ik ben nu wel van plan om te gaan stoppen nu die wietpas word ingevoerd. Of zelf een paar plantjes groeien, als ik daar geduld voor heb.

Ik raad iedereen aan die op dit moment zichzelf verslaaft voelt aan blowen, om de joint in ieder geval te ruilen voor een waterpijp.

Je zult dan inzien dat de verslaving toch echt in de joint zit. Vraag jezelf af waarom je de joint rookt. Doe je het om high te worden? Of omdat je er echt aan verslaafd bent? En dat ding gewoon vast wil houden en er telkens wat aan hijsen zoals sigarettenrokers doen? Ik rook de waterpijp nu om high te worden. Ik kan zeggen dat ik er niet meer aan verslaafd ben omdat ik nu makkelijk zonder kan. Vroeger met die joints moest ik elk uur een halve joint roken voor ik weer verder kon gaan met waar ik mee bezig was anders had ik er geen zin in.
Met de waterpijp ben je in een minuutje klaar en heb je veel meer tijd over voor andere dingen. Om gewoon relaxed een film te kijken of lekker op je xbox te gamen.

En waarom zou je het zo nodig niet moeten doen? we leven immers maar 1 keer, en af en toe lekker high worden en met vrienden wat gamen op een zaterdag avond is echt niks mis mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door benzoben op 20-04-2012 00:29:02 ]
you only live once
pi_110690765
Maarre.. je houdt het vast niet bij af en toe een zaterdagavond of wel?
pi_110726245
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:35 schreef Lotrus het volgende:
Maarre.. je houdt het vast niet bij af en toe een zaterdagavond of wel?
Ik moet zeggen ik heb nu afgelopen 2 weekenden alleen op zaterdag geblowd alleen dit weekend ook op zondag 1voorgedraaide ( :')) gehaald. Verder lukt t nu wel weer redelijk om stop door te zetten :D
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_110846812
Ik stop af en toe, dan rook ik 4 of 5 dagen helemaal niet.
Ergens in een weekend kom ik weer in de verleiding.
Maar het gaat al beter dat wel.
  Redactie Games vrijdag 27 april 2012 @ 00:30:55 #206
268260 Dr.Mikey
GamesCrew van het jaar 2012
pi_110846921
Hier gaat het wel lekker., al sinds Zondag niet meer geblowd.,
Fokker sinds 1/12/2003
is dit nu kubisme? :'(
  vrijdag 27 april 2012 @ 01:07:50 #207
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_110847818
Doordat ik vrijdag de 13e een ongeluk heb gehad, en gruwlijk veel pijn had, heb ik 5 dagen aan een stuk geblowt, het voelde niet goed, maar had het even nodig. Nu weer gewoon zoals het hoort, gestopt en weer naar het 1x in de 4 'a 5 weken. Dat beviel me goed :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
51.570348,5.089409
pi_110848566
Als je een tijdje gestopt bent,
dan vind ik het alleen maar lekkerder,
om weer eens te beginnen.

Bijna net zo lekker als je allereerste wiet joint,
is het zeg maar vergelijkbaar mee.

Daarom ben ik blij met niet dagelijks blowen. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:15:26 #209
232834 Cyvx
Bierkoning
pi_110999998
Ik heb toch na 3 jaar dagelijks blowen besloten om te gaan stoppen, puur voor me eigen gezondheid en het geld dat ik bespaar, maar ook voor een groot deel voor m'n vriendin die dit wel heel erg graag wilt.
Ze vertelde mij eerst dat ze me toch niet zou geloven als ik gestopt zou zijn, waardoor ik toch telkens terugviel. Heb er toen een goed gesprek over gehad en uitgelegd dat ze me toch het vertrouwen moet geven, dit is voor mij namelijk een hele grote motivatie.

Nu 3 dagen niks gerookt en toch komt de behoefte er weer een beetje in zo na het weekend, vooral na werk als ik lekker thuis zit.
Heb het hele weekend niet de behoefte gehad, ook niet na het uitgaan.

Nu heb ik vannacht toch echt hele erge nachmerries gehad, nog nooit eerder zo erg gedroomd.
Heb zwaar liggen zweten en 4 keer dezelfde nachtmerrie gehad en 1 keer een andere droom, heel apart.

Hoop dat ik vanavond ook niet de drang krijg om wat te halen als ik er langs rij, wat wel 15 x op een avond is aangezien ik bezorger ben :9
- You tried hard, and failed miserably. The lesson is: Never try!
pi_111001944
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 1 mei 2012 16:15 schreef Cyvx het volgende:[/

Hoop dat ik vanavond ook niet de drang krijg om wat te halen als ik er langs rij, wat wel 15 x op een avond is aangezien ik bezorger ben :9
dan zal je wel een wietpasje hebben..
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:42:04 #211
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111005519
ik doe mee. niet de eerste poging. Wel de laatste hoor ik.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_111017196
De wietpas of clubpas is nu wel ingegaan in Nederland,
alvast om te beginnen in Maastricht!

De rest van het land volgt nog duurt niet lang meer!
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:18:49 #213
366603 Romsel
Sowieso baas!
pi_111023615
quote:
Vraag jezelf af waarom je de joint rookt. Doe je het om high te worden? Of omdat je er echt aan verslaafd bent? En dat ding gewoon vast wil houden en er telkens wat aan hijsen zoals sigarettenrokers doen?
Dit dus. Ik wil alleen joints roken.
Terwijl ik het doe om high te worden.
Als ik wel hasj heb maar geen tabak blow ik ook niet.
Het idee van de joint roken is in mijn gedachte relaxed.
  woensdag 2 mei 2012 @ 05:04:12 #214
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111026817
top idee, als ik 4 uur heb geslapen is het veel :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:14:42 #215
232834 Cyvx
Bierkoning
pi_111027445
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:01 schreef GJonline het volgende:

[..]

dan zal je wel een wietpasje hebben..
Nee in Schiedam is het nog neit ingegaan en de coffeeshops weten er zelf nog niet heel veel van..

Vannacht overigens weer heel erg slecht geslapen, niet normaal zweten en heel erg dromen.. }:|
Ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren, gelukkig heb ik het wel volgehouden :')
- You tried hard, and failed miserably. The lesson is: Never try!
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:19:43 #216
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111027494
Zweten ook inderdaad ja. Maar heb ik al een paar dagen last van helaas.
pi_111198678
Ik ben weer begonnen met poging 2. :)

Zover 7 dagen niet meer gerookt. De drang wordt met de dag minder, en de afkick verschijnselen worden ook steeds minder. (zweten, warm/koud tegelijk, ijsberen, onrustig, slecht slapen)

In het begin heb ik echter amper geslapen. 8 uur in 3 nachten. Eerste nacht 0 uur, 2e nacht 4 uur (in stukken van 1 uur) en de 3e nacht was het zelfde. Nu inmiddels 2 nachten heerlijk geslapen. (zelfs beter dan voordat ik blowde lol)

Op dit moment voel ik me eigenlijk heel erg goed. Normaal gesproken heb ik echt chaos in me hoofd en kan ik niet eens aan 1 ding tegelijk denken. Nu als ik nergens aan denk, denk ik gewoon nergens aan, en als ik ergens aan denken denk ik alleen aan dat. Dit is echt iets wat ik nog nooit in me leven heb mee gemaakt :P (en zelfs stoned zijn is anders want dan ben ik meer "leeg", en dat effect heb ik niet)

Wel heb ik moeite, als het druk om me heen is. Het voelt gewoon als te veel aan. Dat heb ik gister met het uitgaan wel gemerkt. Maarja nog een dag of 24 en het zou volledig uit me system moeten zijn :)

@Cyvx: De eerste 7 dagen zijn het zwaarst, het THC zit dan nog in je vet.

quote:
Once absorbed, THC and other cannabinoids are rapidly distributed to all other tissues at rates dependent on the blood flow (Fig. 2). Because they are extremely lipid soluble, cannabinoids accumulate in fatty tissues, reaching peak concentrations in 4-5 days. They are then slowly released back into other body compartments, including the brain. Because of the sequestration in fat, the tissue elimination half-life of THC is about 7 days, and complete elimination of a single dose may take up to 30 days
Als ik het zwaar heb, ga ik naar de sportschool om lekker te gaan zweten. Als ik er echt voor ga (+- 600kcal in een uur), dan is de behoefte voor een joint ook weer weg :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Dropveters op 06-05-2012 12:19:10 ]
pi_111206671
Zijn er hier ook nog echt mensen die het bereikt hebben, om van een full-time 5-10 gram wiet per dag voor 3 jaren of meer, te stoppen? Zonder afkickkliniek te gebruiken? en alle wannabe's ik vraag het niet aan jullie..
  zondag 6 mei 2012 @ 16:46:56 #219
187741 Deceit
En ja Kirby is een jongen!
pi_111210005
kutzooi, heb onder een steen gelegen wat betreft de wiet pas, nu dus maar afkicken! :( SO BE IT
Hardstyle + Barbara = <3
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:22:22 #220
187741 Deceit
pi_111320657
En nu een paar dagen later, 5 dagen gestopt te zijn begint de ellende.. hitte aanvallen, zweten, slapeloosheid, onrustig.. sta er wel honderd procent achter nog steeds..maar moeilijk is het zeker
Hardstyle + Barbara = <3
pi_111320680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:22 schreef Deceit het volgende:
En nu een paar dagen later, 5 dagen gestopt te zijn begint de ellende.. hitte aanvallen, zweten, slapeloosheid, onrustig.. sta er wel honderd procent achter nog steeds..maar moeilijk is het zeker
Ik denk dat je alles vanuit je verleden weer opnieuw moet leren,
snap je wat ik bedoel en ja dat is moeilijk.

Je zal eigenlijk op alles moeten leten voor een fantsoenlijke slaap,
minder caffeine / koffie enzo drinken meer vitamines / fruit eten.

:)
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:25:56 #222
187741 Deceit
pi_111320684
Nu voor het eerst ben ik gaan teruglezen hier! En ja hoor, allemaal dezelfde verschijnselen! Net of mijn eigen berichten zit te lezen
Hardstyle + Barbara = <3
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:34:53 #223
187741 Deceit
pi_111320768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:25 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Ik denk dat je alles vanuit je verleden weer opnieuw moet leren,
snap je wat ik bedoel en ja dat is moeilijk.

Je zal eigenlijk op alles moeten leten voor een fantsoenlijke slaap,
minder caffeine / koffie enzo drinken meer vitamines / fruit eten.

:)
zo maar ff uit bed gegaan..
normaal drink ik 1 tot geen kop koffie per dag, vandaag alleen al 4.. niet extreem veel maar merk dat ik vervanging ga zoeken.. ook al 2 pakken sigaretten op, terwijl ik nooit 1 hele op een door de weekse dag rook.

ben echt blij met de wietpas wil ik nogmaals zeggen.. want ik weet honderd procent dat ik die niet zal halen
Hardstyle + Barbara = <3
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:35:48 #224
187741 Deceit
pi_111320778
wel een 'voordeel'; absoluut geen (vr)eetlust meer!
Hardstyle + Barbara = <3
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:44:13 #225
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_111320870
Sinds de invoering van die kutpas hier in het zuiden, wel drang gehad, maar omdat ik weiger mij te laten registreren, en ik geen zin heb om het boven de sloten te zoeken, geen echte heel erge drang, en dus nu al een week of 3 niet geblowt :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
51.570348,5.089409

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')