quote:
Op vrijdag 14 oktober 2011 11:38 schreef macondo het volgende:Dat iCloud en IOS5 zuigt zeg, wat een gemiste kansen.
* Calender - werkt niet samen met google calendar
* e-mail - bedankt Steve, maar gast : ik héb al e-mail
* iWork - nee dank u, ik gebruik office en dan heb ik niets aan je iWork in de cloud
* iMessage - mensen met Android vind ik soms ook aardig. Whatsapp dus.
* photostream - kan ik niet bekijken op icloud.com
* find my friends - kerel, dat gaat zo niet werken. Ik wil zien wie het al heeft, dan evt daarmee aansluiten. Maar ik ga niemand zomaar uitnodigen. Een soort facetime : niemand gebruikt dat.
Lijkt er op dat Apple internet niet snapt.
- Waarom zou je Google Calendar in iCloud willen synchroniseren? Het doel van iCloud is synchronisatie zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Google Calendar doet dat al. Google Sync gebruik je náást iCloud, niet mét iCloud.
- Hiervoor geldt hetzelfde, als je al een Gmail-adres hebt héb je al automatische synchronisatie.
- iWork, je beoelt "Documents"? De API's hiervoor zijn publiekelijk toegankelijk, dus ook andere apps kunnen dit gebruiken. Voor Office is momenteel inderdaad nog geen ondersteuning, maar wat niet is kan nog komen.
- Photostream is ook niet bedoeld om online te kijken, iCloud is geen online opslag, het is een pushservice. Alles wat je op je iPhone doet, komt ook meteen op je iPad, Mac of PC en visa versa.
- Find my friends: whatever, ik zie zelf het nut er ook niet van in.
Het lijkt er op dat jij het nut van iCloud niet snapt en zelf niet weet wat nou precies het probleem is.