abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_103038448
Hoihoi,

Korte introductie: ik en mijn vriend wonen samen bij zijn ouders, dit omdat het bij mij ouders niet mogelijk meer was om te leven (niet relevant voor mijn vraag). Mijn vriend is de jongste van 4 kinderen, en de enige die nog thuis woont. Zijn ouders zitten hierdoor erg vaak op zijn nek, in ieder geval vaker dan hij gewend is. We zijn nu 6,5 jaar samen, beide 21 jaar (hij bijna 22).

Mijn vriend werkt 32u in de week, verdient netto rond de ¤1200. Ik ben op dit moment aan het afstuderen voor mijn HBO diploma, heb een vaste bijbaan, verdien ongeveer ¤500 in de maand.

Door de 'druk' van zijn ouders wil mijn vriend erg graag nu al gaan samenwonen. Nu hadden we het daar al wel vaker over maar was het plan om bij zijn ouders te blijven tot ik in ieder geval mijn diploma had. Beide willen we namelijk graag kopen.
Mijn vriend heeft geen zin meer om te wachten en wil dus nu al graag op zichzelf gaan, ik twijfel hier wel over, maar meer omdat ik denk dat dit financieel niet haalbaar is.

We hebben sowieso al een gesprek met de bank gepland, om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn. Huren hebben we ook besproken, maar aangezien we maar 2 jaar ingeschreven staan, en 4-6 jaar hier toch wel echt het minimum is, is dat eigenlijk al uitgesloten.

Eigenlijk is ons spaargeld nihil, we hebben net samen 'n nieuwe auto gekocht.. (voor de samenwonen op korte termijn planning in beeld kwam overigens ;-) )

Hoe schatten jullie onze kansen in? Koopsubsidies, lage overdrachtsbelasting, starterslening? Wel of niet doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Joiske op 13-10-2011 16:45:26 (mijn salaris is 500) ]
pi_103038507
Ik schat je kansen heel laag in om iets te kunnen kopen.
Wat dacht je te gaan uitgeven aan een koophuis als huren boven de 380 je al teveel is?
pi_103038578
kijk of jullie samen iets van een kamertje kunnen huren ?
want voor 400 huur je niet veel tegenwoordig en als je dat al kan krijgen via woningbouw moet je eerst 5- 8 jaar ingeschreven staan.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:24:33 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103038594
Gaat je niet lukken om te kopen.

Waarom huur je niet een kamer of een paar kamers, in plaats van een woning (sociale huur)?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_103038607
Gaat hem in deze tijd niet worden. Tenzij jullie alle 2 een vast contract hebt en genoeg hebt aan een hypotheek van 100.000 a 110.000,-
pi_103038772
Helaas helaas....

dit gaat jullie niet lukken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_103038778
Begrijp me niet verkeerd (zie nu dat ik dat niet echt duidelijk heb neergezet), 380 is niet teveel, maar vaak kom je er niet voor in aanmerking onder de 23 jaar. We willen dan graag een eensgezinswoning en daar maak je dan eigenlijk geen kans op. 400 voor een kamer vinden we daarentegen wel weer veel, gezien je hier voor 450 wel een eensgezinswoning hebt, maar we daar niet voor in aanmerking komen gezien inschrijfduur..
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:31:34 #8
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_103038804
absoluut niet kopen. met dat salaris krijg je tegenwoordig misschien 80k hypotheek en daar kun je vrijwel nergens wat voor kopen.

ga eerst maar eens een tijdje huren en kijken of je het met elkaar uit houdt.

waarom zou je trouwens je huur allen met huursubsidie willen betalen? ik weet niet wat je uitgaven nog meer zijn maar je moet toch makkelijk iets van 600 euro aan huur kunnen betalen?
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_103038816
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:30 schreef Joiske het volgende:
Begrijp me niet verkeerd (zie nu dat ik dat niet echt duidelijk heb neergezet), 380 is niet teveel, maar vaak kom je er niet voor in aanmerking onder de 23 jaar. We willen dan graag een eensgezinswoning en daar maak je dan eigenlijk geen kans op. 400 voor een kamer vinden we daarentegen wel weer veel, gezien je hier voor 450 wel een eensgezinswoning hebt, maar we daar niet voor in aanmerking komen gezien inschrijfduur..
ik ben zelf 28 sta 10 jaar ingeschreven , ik maak daar zelf ook nog steeds geen kans op.
dus ja dan moet je toch wat anders is het niet ?
pi_103038860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:31 schreef florisje het volgende:
absoluut niet kopen. met dat salaris krijg je tegenwoordig misschien 80k hypotheek en daar kun je vrijwel nergens wat voor kopen.

ga eerst maar eens een tijdje huren en kijken of je het met elkaar uit houdt.

waarom zou je trouwens je huur allen met huursubsidie willen betalen? ik weet niet wat je uitgaven nog meer zijn maar je moet toch makkelijk iets van 600 euro aan huur kunnen betalen?
Waar zeg ik dat ik alleen met huursubsidie wil betalen? En dat met elkaar uithouden.. please..
pi_103038883
Je vriend kan nog iets meer gaan werken, jij misschien ook wel.
Anders ga je het bijna niet redden als je gaat huren, of je moet heel krap willen zitten..
Kopen kan je sowieso wel uit je hoofd zetten met deze inkomens.
pi_103038945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:33 schreef Joiske het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik alleen met huursubsidie wil betalen? En dat met elkaar uithouden.. please..
Het wordt toch een uitdaging,
nu wonen jullie bij zijn ouders en daarom gok ik erop dat die ouders het grootste gedeelte van oa boodschappen en huishouden doen.

Dat moet je straks allemaal zelf gaan doen,
heb je niet altijd zin in, maar iemand moet het doen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:36:18 #14
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_103038949
Met jullie gezamenlijke inkomen kom je inderdaad niet ver tegenwoordig.
En dan ga ik al uit van het feit dat jullie beiden een vast contract hebben of beiden in ieder geval een intentieverklaring..
Mijn vrouw en ik zitten nu toevallig in het hypotheek-aanvraagproces en het is tegenwoordig echt niet meer wat het een aantal jaar terug was. Je kunt het even simpel uitrekenen door jullie jaar inkomen bruto bij elkaar op te tellen (inc. vakantiegeld en eventueel contractueel vastgelegde bonussen) en dat x 4,5 te doen.
Dat is wat je nu tegenwoordig maximaal aan hypotheek zou moeten kunnen krijgen.
Mits je dus aan eerder genoemde voorwaarde voldoet anders gaat een hypotheek sowieso niet lukken.
pi_103038962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:34 schreef Bastoenie het volgende:
Je vriend kan nog iets meer gaan werken, jij misschien ook wel.
Anders ga je het bijna niet redden als je gaat huren, of je moet heel krap willen zitten..
Kopen kan je sowieso wel uit je hoofd zetten met deze inkomens.
Ik kan weinig meer gaan werken, bij mijn bijbaan op dit moment is dat sowieso niet mogelijk, een andere bijbaan erbij gaat bijna niet omdat dan de werktijden elkaar overlappen. Ben al een jaar bezig met een andere bijbaan.. Ik werk nu 11 uur (zaterdag en zondag van 07.00-13.00 u) en krijg er 16,5 uitbetaald per week (weekendtoeslag).

Mijn vriend kan makkelijk 40u gaan werken, is hij op dit moment ook aan het doen, alleen op contract staat 32u, en lijkt mij dat dat is waar ze naar kijken.
pi_103039008
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:36 schreef Soohr het volgende:

[..]

Het wordt toch een uitdaging,
nu wonen jullie bij zijn ouders en daarom gok ik erop dat die ouders het grootste gedeelte van oa boodschappen en huishouden doen.

Dat moet je straks allemaal zelf gaan doen,
heb je niet altijd zin in, maar iemand moet het doen.
Nee, doen we echt met zijn 4, maargoed, als je jouw redenatie vasthoudt dan zou niemand meteen moeten kopen ;-)
pi_103039034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:36 schreef MuRKie het volgende:
Met jullie gezamenlijke inkomen kom je inderdaad niet ver tegenwoordig.
En dan ga ik al uit van het feit dat jullie beiden een vast contract hebben of beiden in ieder geval een intentieverklaring..
Mijn vrouw en ik zitten nu toevallig in het hypotheek-aanvraagproces en het is tegenwoordig echt niet meer wat het een aantal jaar terug was. Je kunt het even simpel uitrekenen door jullie jaar inkomen bruto bij elkaar op te tellen (inc. vakantiegeld en eventueel contractueel vastgelegde bonussen) en dat x 4,5 te doen.
Dat is wat je nu tegenwoordig maximaal aan hypotheek zou moeten kunnen krijgen.
Mits je dus aan eerder genoemde voorwaarde voldoet anders gaat een hypotheek sowieso niet lukken.
Ja weet het.. mijn zus heeft toevallig net een huis gekocht.. tijdens de hypotheekonderhandelingen zakte de berekening van 6x jaarsalaris naar 4,5.. scheelt veel!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:38:51 #18
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_103039040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:37 schreef Joiske het volgende:

[..]

Nee, doen we echt met zijn 4, maargoed, als je jouw redenatie vasthoudt dan zou niemand meteen moeten kopen ;-)
Kan ook lang niet iedereen meer tegenwoordig..
pi_103039055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:37 schreef Joiske het volgende:

[..]

Nee, doen we echt met zijn 4, maargoed, als je jouw redenatie vasthoudt dan zou niemand meteen moeten kopen ;-)
Dat is correct. Ik ben er zelfs voor dat iedereen eerst eens in zijn/haar eentje zou moeten gaan wonen.
Niet dat ik het heb gedaan, maar achteraf gezien zou dat beter zijn geweest
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:40:17 #20
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_103039089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:39 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dat is correct. Ik ben er zelfs voor dat iedereen eerst eens in zijn/haar eentje zou moeten gaan wonen.
Niet dat ik het heb gedaan, maar achteraf gezien zou dat beter zijn geweest
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het kan zeker een verrijking zijn maar ik denk niet dat het altijd nadelig is om meteen samen te gaan wonen voor je alleen hebt gewoond.
Kan ook juist een voordeel zijn in mijn ogen..
pi_103039093
quote:
Wanneer je iets in tilburg zoekt zou ik als ik jullie was met deze salarissen iets van breburg kopen met koopgarant dan raak je wanneer het samenwonen toch niet mocht gaan het ook zo weer kwijt aan hun.
pi_103039097
Dat
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:39 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dat is correct. Ik ben er zelfs voor dat iedereen eerst eens in zijn/haar eentje zou moeten gaan wonen.
Niet dat ik het heb gedaan, maar achteraf gezien zou dat beter zijn geweest
Dat is nog moeilijker vaak, tenzij je op kamers wonen ook zelfstandig wonen vind..
pi_103039104
Joiske:
quote:
Nee, doen we echt met zijn 4, maargoed, als je jouw redenatie vasthoudt dan zou niemand meteen moeten kopen ;-)
Nee, dat moet je eigenlijk ook niet doen. Tenzij een van de 2 het huis ook alleen kan kopen. Ik heb ook meteen gekocht, ik woon echter alleen. Kan prima een vriendin bij als dat er van komt, maar ze kan er ook zo weer uit als dat nodig is ;)
pi_103039138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer je iets in tilburg zoekt zou ik als ik jullie was met deze salarissen iets van breburg kopen met koopgarant dan raak je wanneer het samenwonen toch niet mocht gaan het ook zo weer kwijt aan hun.
Ben je bekend in de buurt? Tilburg is een optie, woninginzicht verkoopt ook woningen, houden we inderdaad ook in de gaten. Casade is de woningbouw die actief is in mijn woonplaats, biedt ook datzelfde koopgarant aan. Is dat dan een betere optie?
pi_103039154
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:40 schreef Tja..1986 het volgende:
Joiske:

[..]

Nee, dat moet je eigenlijk ook niet doen. Tenzij een van de 2 het huis ook alleen kan kopen. Ik heb ook meteen gekocht, ik woon echter alleen. Kan prima een vriendin bij als dat er van komt, maar ze kan er ook zo weer uit als dat nodig is ;)
Dat is helemaal een unicum denk ik in deze tijd, op 1 salaris kopen..
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:46:01 #26
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103039279
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:42 schreef Joiske het volgende:

[..]

Dat is helemaal een unicum denk ik in deze tijd, op 1 salaris kopen..
Nee hoor, ligt er maar net aan wat je verdient, in wat voor huis je woont en wat voor hypotheek je hebt.

Misschien is dit ook een handige site. Goedkope huizen zijn vaak óf goedkoop vanwege een gebrekkige staat, óf goedkoop vanwege een gebrekkige buurt...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_103039293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:42 schreef Joiske het volgende:

[..]

Ben je bekend in de buurt? Tilburg is een optie, woninginzicht verkoopt ook woningen, houden we inderdaad ook in de gaten. Casade is de woningbouw die actief is in mijn woonplaats, biedt ook datzelfde koopgarant aan. Is dat dan een betere optie?
Je moet dan gewoon even naar de voorwaarden van de koopgarant bij de WBV van die woningbouw kijken, ook niet elke woning wordt verkocht met dezelfde voorwaarden, om het makkelijker voor jullie te maken zullen we maar zeggen. ;)

Woninginzicht is volgens mij een samenwerking van verschillende wbv's in tilburg als ik het goed heb.
pi_103039348
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet dan gewoon even naar de voorwaarden van de koopgarant bij de WBV van die woningbouw kijken, ook niet elke woning wordt verkocht met dezelfde voorwaarden, om het makkelijker voor jullie te maken zullen we maar zeggen. ;)

Woninginzicht is volgens mij een samenwerking van verschillende wbv's in tilburg als ik het goed heb.
Klopt ja, zijn de verschillende woningbouwverenigingen bij elkaar. Zij werken ook vaak samen met 1 bank, die je dan ook nog rentekorting geeft wanneer je bij hen een hypotheek afsluit..
pi_103039392
quote:
Ook uit wat ervaring, zorg wel eerst even voor een spaarpotje voordat je iets koopt,
zeker zulke huizen als in de link zullen van binnen wel helemaal op zijn, anders had er wel een foto bij gestaan.
Elk bezoek aan de gamma kost je minstens 100 euro,
pi_103039524
Naast het wel/niet krijgen van een hypotheek, komen jullie er verder wel uit met de maandelijkse kosten? Ik weet niet hoe het nu zit met boodschappen, G/W/L etc nu jullie bij 1 van de ouders wonen? Daarnaast krijg je te maken met verzekeringen en belastingen die je nu misschien niet hebt.
Klussen deel 1 en 2
pi_103039815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:49 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ook uit wat ervaring, zorg wel eerst even voor een spaarpotje voordat je iets koopt,
zeker zulke huizen als in de link zullen van binnen wel helemaal op zijn, anders had er wel een foto bij gestaan.
Elk bezoek aan de gamma kost je minstens 100 euro,
was even snel een voorbeeld, omdat daar in de tekst staat dat ¤1200 voldoet. Vele woningen in Tilburg op funda bevatten een soortgelijke tekst. Ook woningen waar wel foto's staan ;-)
pi_103039861
Joiske:
quote:
Dat is helemaal een unicum denk ik in deze tijd, op 1 salaris kopen..
Mwah.. Heb een netto inkomen van ongeveer 1500,- per maand. Heb m'n huis dit voorjaar gekocht. Heb een hypotheek van ongeveer 165.000.
Ik had het geluk dat mijn ouders garant kunnen en willen staan, maar kan het alleen makkelijk betalen, dus dat is meer om de bank blij te maken.
pi_103039902
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:01 schreef Tja..1986 het volgende:
Joiske:

[..]

Mwah.. Heb een netto inkomen van ongeveer 1500,- per maand. Heb m'n huis dit voorjaar gekocht. Heb een hypotheek van ongeveer 165.000.
Ik had het geluk dat mijn ouders garant kunnen en willen staan, maar kan het alleen makkelijk betalen, dus dat is meer om de bank blij te maken.
Mag ik vragen wat jij maandelijks kwijt bent in totaal aan vaste lasten? Oftewel, wat houdt je maandelijks over?
pi_103040000
Van waar dat krampachtige "willen kopen"? Er is niks mis met eerst iets huren, toch?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103040056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:04 schreef fruityloop het volgende:
Van waar dat krampachtige "willen kopen"? Er is niks mis met eerst iets huren, toch?
Wachttijden of hoge inkomens eisen bij commercieele verhuurders ;)
pi_103040112
Joiske:
quote:
Mag ik vragen wat jij maandelijks kwijt bent in totaal aan vaste lasten? Oftewel, wat houdt je maandelijks over?
Op het moment iets van 700,- aan hypotheek, maar ik vraag mn hypotheekrenteaftrek op het moment niet maandelijks terug. Wil dat vanaf 2012 denk ik wel gaan doen. Dan blijft er geloof ik nog iets van 500 over ofzo.
TV/internet/telefoon: 50,-
Verzekeringen: 120,-
water/stroom: 130,- geloof ik. Weet ik niet eens precies.

Houd ik dus nog iets van 500 over voor eten, kleding etc. Dat gaat makkelijk. Maarja, ik ben alleen. Ik merk gewoon dat mn totaalbedrag op mn bankrekingen nog toeneemt terwijl ik op het moment nog steeds wat extra kosten heb voor allerlei klusjes die nog gedaan moeten worden.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 oktober 2011 @ 16:11:36 #37
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103040208
32 uur werken voor 1200 euro. Tering. Ga 40 uur werken en wissel van baan.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:12:23 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_103040236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:04 schreef fruityloop het volgende:
Van waar dat krampachtige "willen kopen"? Er is niks mis met eerst iets huren, toch?
Omdat mensen huren nog steeds zien als iets minderwaardigs en denken dat ze met kopen sneller aan de bak komen? Probleem is alleen dat mensen totaal niet realistisch zijn over wat ze willen kopen en hoeveel ze kunnen betalen. Een eengezinswoning willen we allemaal wel, maar op deze salarissen gaat dat niet werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:12:48 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_103040252
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:11 schreef Kreator het volgende:
32 uur werken voor 1200 euro. Tering. Ga 40 uur werken en wissel van baan.
En dat. Het is wel schandalig weinig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_103040342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat mensen huren nog steeds zien als iets minderwaardigs en denken dat ze met kopen sneller aan de bak komen? Probleem is alleen dat mensen totaal niet realistisch zijn over wat ze willen kopen en hoeveel ze kunnen betalen. Een eengezinswoning willen we allemaal wel, maar op deze salarissen gaat dat niet werken.
Of je leest gewoon totaal niks verder. Ik wil best huren, kan het niet!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:17:14 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_103040418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:15 schreef Joiske het volgende:

[..]

Of je leest gewoon totaal niks verder. Ik wil best huren, kan het niet!
Het kan wel, je wil er alleen niet op wachten. Dat is heel wat anders. We hebben allemaal moeten wachten op een huurwoning. Meteen gaan kopen kan best goed zijn, maar lijkt mij in dit geval niet het beste.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_103040505
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het kan wel, je wil er alleen niet op wachten. Dat is heel wat anders. We hebben allemaal moeten wachten op een huurwoning. Meteen gaan kopen kan best goed zijn, maar lijkt mij in dit geval niet het beste.
Maar 4 jaar wachten wel.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:21:24 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_103040573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:19 schreef Joiske het volgende:

[..]

Maar 4 jaar wachten wel.
Als dat de periode is die er voor staat wel ja. als je tenminste perse in een bepaalde stad/wijk wil wonen. In Amsterdam kun je wel 10 jaar wachten als je pech hebt.

Stel dat je nu met veel hangen en wurgen een hypotheek krijgt. Over een jaar gaan jullie uit elkaar, iemand raakt zijn baan kwijt, word ziek of whatever. Wat dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_103040597
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:18 schreef Joiske het volgende:

Hoe schatten jullie onze kansen in? Koopsubsidies, lage overdrachtsbelasting, starterslening? Wel of niet doen?
het is heel simpel als je overheidssteun nodig hebt om een huis te kopen moet je het NIET doen. De overheid is namelijk geen betrouwbare partner.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103040768
Boris_Karloff:
quote:
het is heel simpel als je overheidssteun nodig hebt om een huis te kopen moet je het NIET doen. De overheid is namelijk geen betrouwbare partner.
Dat geldt ook voor je vriend of vriendin. Daarom beter, zeker in het begin, een hypotheek op één inkomen.
pi_103040864
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als dat de periode is die er voor staat wel ja. als je tenminste perse in een bepaalde stad/wijk wil wonen. In Amsterdam kun je wel 10 jaar wachten als je pech hebt.

Stel dat je nu met veel hangen en wurgen een hypotheek krijgt. Over een jaar gaan jullie uit elkaar, iemand raakt zijn baan kwijt, word ziek of whatever. Wat dan?
Uit elkaar lijkt me sterk, en over een jaar zitten we financieel waarschijnlijk een stuk ruimer. Als ik mijn HBO diploma haal ga ik minimaal 4x zoveel verdienen.
pi_103040963
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Boris_Karloff:

[..]

Dat geldt ook voor je vriend of vriendin. Daarom beter, zeker in het begin, een hypotheek op één inkomen.
Heb je helemaal gelijk in, maar met de huidige huizenprijzen kan ik me voorstellen dat je niet anders kan dan met beide inkomens een huis kopen. Ik heb ook geen weet van de relatie van TS, dus daar zal ik geen uitspraken over doen. Over de onbetrouwbaarheid van onze overheid is genoeg bekend, dus moet je die steun zien als extraatje. Maar als je die keihard nodig hebt binnen de financiering dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103041035
Joiske:
quote:
Uit elkaar lijkt me sterk, en over een jaar zitten we financieel waarschijnlijk een stuk ruimer. Als ik mijn HBO diploma haal ga ik minimaal 4x zoveel verdienen.
Wachten dus. Dan kan je dan een veel leuker huis krijgen ipv dat je nu kiest voor een heel goedkoop huis waar je toch echt wel een jaar of 5 a 10 moet blijven zitten wil je niet met enorme verliezen achterblijven.
En zeg nou niet dat uitelkaar gaan onwaarschijnlijk is. Meer dan 1 op de 3 stellen die trouwen gaan uit elkaar (al denken ze op dat moment van niet). Jij bent nog niet getrouwd. De kans dat je uit elkaar gaat is groter dan de kans dat je bij elkaar blijft.
pi_103041049
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:29 schreef Joiske het volgende:

[..]

Uit elkaar lijkt me sterk, en over een jaar zitten we financieel waarschijnlijk een stuk ruimer. Als ik mijn HBO diploma haal ga ik minimaal 4x zoveel verdienen.
Jij gelooft dat het starters salaris van een verse HBO'er minimaal 2200 euro schoon is.
MIsschien heb je een heel bijzondere studierichting, maar gemiddeld zal je daar echt niet aan komen, tussen de 1600 en de 1800 is veel reëler. Niet dat je niet hard kunt stijgen in die eerste jaren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 oktober 2011 @ 16:35:42 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103041106
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij gelooft dat het starters salaris van een verse HBO'er minimaal 2200 euro schoon is.
MIsschien heb je een heel bijzondere studierichting, maar gemiddeld zal je daar echt niet aan komen, tussen de 1600 en de 1800 is veel reëler. Niet dat je niet hard kunt stijgen in die eerste jaren.
Altijd lachen, die HBO'ers die hier binnenwandelen met de illusie dat ze meteen op hetzelfde salarisniveau komen als iemand met 20 jaar werkervaring.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')