abonnement Unibet Coolblue
pi_103009284
Het topic voor iedereen met een naaimachine!

Voor het vorige deel klik je handig op het pijltje naast de naam van het topic :s)

Vorige delen:

Naaien tot we erbij neervallen - #13
Naaien tot we erbij neervallen - #12
Naaien tot we erbij neervallen - deel 11
Naaien tot we erbij neervallen - deel 10
We blijven naaien tot we er bij neer vallen, deel 9
We blijven naaien deel 8
We blijven naaien deel 7
We blijven naaien #6
Wij gaan stug door met naaien #5
Wij gaan stug door met naaien! (deel 4)
Wij gaan stug door met naaien! (deel 3)
We gaan door met naaien!
Ik ga naaien

En wat leuke voorbeeldjes *O*



Prinsessenjurk van Miendientje



Jurkje van Inu



Nog een prinsessenjurk door Nijna



En ook nog een verschoningsmatje van Nijna



Ml-etje had een een topje gemaakt



En ook had ook nog wat kussens bekleed



Audreyoot is al aardig ver met haar vampierkostuum



De kwasten van Stormqueen hebben een mooi hoesje gekregen



En ook Brighteyes' zoontje is in het nieuw gestoken



Zoheetik heeft een tas gemaakt

En daarna gingen we verder in dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 12-10-2011 20:05:57 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103009696
tvp

Heb nog twee projecten in de planning staan.

1 : Zwart tuniekjurkje met satijn van Mexx die ik ga namaken ook met satijn (zwart) en bordeauxrode zachte nicky veloursstof, zeg maar een beetje de gothic alternatieve stijl.

2 : Zelfde tuniekjurkje, maar dan in zwart satijn en zwarte viscose stof.

Foto's zullen terzijnertijd volgen. Ben nu bezig met twee limegroene leggings, naaiwerk in laaste fase.
pi_103010129
Misleidende TT }:|
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:06:50 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103010648
Ik dacht ' ik zet even een foto van de nieuwe broek on de OP ipv de foto van augustus. Zet ik he in de OP van het vorige topic. :')
***
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:06:18 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103014079
Nooit geweten dat vilt af geeft... -O- :{



Idee: wel aardig
Uitvoering: :')
***
pi_103014261
laiveneertiekje en Mry, bedankt voor jullie reacties in het vorige topic. Heb de nieuwe burda gekocht (meteen wat te lezen in de trein, prima!) en ik denk dat ik die jurk ga maken en dan kijken of ik de mouwen misschien anders kan maken.
pi_103032354
Jammer dat het vilt afgeeft Be, want het ziet er wel heel leuk uit!

Effen witte stof voor een cape is dat nog ergens te koop, hier kan ik het nergens vinden, wel wit maar dan weer bedrukt enzo :(

Ik wil zondag even in gent gaan kijken of ze daar iets hebben.
online heb ik overgens nog niet gekeken, dat kan ik vanavond nog doen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 12:03:44 #8
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103032601
Oh wat zonde van je vilt, wat een leuke applicatie O+!
Ik was altijd alle stof voor ik er iets mee ga doen, just in case.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:04:40 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103034253
Als dit echt niks meer wordt ga ik hem gewoon opnieuw maken op een zwart shirtje! :Y)

Maar ik kreeg ook deze tip van een OUD user, flockfolie: http://www.hotfix-studio.(...)lie/Flock%20folie/p1
Helemaal niet duur, dus dat ga ik maar eens uitproberen. :Y
***
pi_103112824
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Als dit echt niks meer wordt ga ik hem gewoon opnieuw maken op een zwart shirtje! :Y)

Maar ik kreeg ook deze tip van een OUD user, flockfolie: http://www.hotfix-studio.(...)lie/Flock%20folie/p1
Helemaal niet duur, dus dat ga ik maar eens uitproberen. :Y
Dat ziet er leuk uit!!
pi_103116169
Dat flock is idd heel leuk. Ik gebruik het ook regelmatig. Hier hebben ze het ook: www.redesignyourshirt.nl
Daar bestel ik het. Ik heb een paar dingen geshowd in het kleine creaties topic.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:29:38 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_103121415
Hier ook verlours-folie per vel :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:12:05 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103128151
*opslaat!

Telt met de hand naaien ook? Of moet dat dan in het kleine crea topic? Nooit van gehoord btw :@ ik lees het net hierboven. :+



En dan een hele kerstboom vol in verschillende kleurcombinaties. O+
***
pi_103129700
Wat een leuke zeg O+ !
Ben je vast een tijdje zoet mee geweest? Gelukkig duurt het dan nog even voor dat het kerst is ;) .
pi_103130069
supercute!! Ik ben momenteel helemaal in de uiltjessfeer hihi.
Moet ie niet nog zwarte pupillen of heeft ie zn oogjes dicht?

Dat kleine crea topic staat ergens ver onderaan. Daar wordt bijna nooit in gepost omdat bijna alles wel ergens onder past.
pi_103131086
Leuk BE, hoop dat je boom niet te groot is, want het lijkt me een tijdrovend karwei. Maar wel erg O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_103136245
WOW dat is echt super cute! :D
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  zondag 16 oktober 2011 @ 08:27:02 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103140057
Er moeten idd nog oogjes op. :Y

Dit uiltje kostte ong 2 uur. Valt dus aardig mee qua tijd.

Voor wie wil, hier staat het patroon en de beschrijving: http://juicy-bits.typepad(...)or-the-holidays.html
***
pi_103140330
Dat uiltje! O+
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:42:20 #20
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_103141334
Wow, wat een werk BE, maar je hebt dan ook nog even de tijd ;)
Vorig jaar maakte ik uiltjes, boompjes en hartjes van vilt voor in de boom (ook nog kerstballen erbij, anders was ik nu nog bezig haha!)

Geluk is een richting, geen punt
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:53:02 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103141489
Leuk! O+

Mss ga ik ook wel afwisselen. Kan prima zo te zien. :Y
***
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:25:07 #22
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103143359
Wat is een beetje gangbare stof voor een cape? het feest word gehouden in een oude fabriekshal en het zal best druk worden.
Wil eigenlijk niet al te dikke stof omdat we eronder ook nog kleding hebben.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:40:30 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_103143656
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:25 schreef _Bar_ het volgende:
Wat is een beetje gangbare stof voor een cape? het feest word gehouden in een oude fabriekshal en het zal best druk worden.
Wil eigenlijk niet al te dikke stof omdat we eronder ook nog kleding hebben.
Ik heb vorig jaar velours de panne gebruikt, maar dat was voor een feestje, waarbij ik enkel een dun jurkje eronder had...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_103183701
Aargh ik ben echt super suf geweest :')
ik ben op les een leuke jurk aan het maken van stretch katoen en ik dacht laat ik hem thuis ook maken maar van gewone katoen om te kijken hoe dat zit (mijn juf zegt dat het niet kan en ik dacht laat ik eigenwijs doen)
Heb ik hem bijna helemaal in elkaar geregen besef ik me dat ik mijn laatste stukje stretch katoen heb gepakt ipv gewone katoen :')

Naja dat word dus 3 jurken maken dan :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_103239779
Nogsteeds niet geslaagd voor m'n stof, heeft iemand misschien een handige webshop of groothandel waar ik stoffen op rol kan kopen? ik heb dus een rol effen stof/katoen a 1,50 breed nodig, ik zie door de bomen t bos niet meer :P .
pi_103255647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:52 schreef Fusionfreak het volgende:
tvp

Heb nog twee projecten in de planning staan.

1 : Zwart tuniekjurkje met satijn van Mexx die ik ga namaken ook met satijn (zwart) en bordeauxrode zachte nicky veloursstof, zeg maar een beetje de gothic alternatieve stijl.

2 : Zelfde tuniekjurkje, maar dan in zwart satijn en zwarte viscose stof.

Foto's zullen terzijnertijd volgen. Ben nu bezig met twee limegroene leggings, naaiwerk in laaste fase.
Ben vandaag begonnen met de eerste voorberedingen voor het na) maken van dit jurkje (in tweevoud) van het merk Mexx (zie foto 1) deze heb ik twee keer, een maat M en L (al is dat qua pasvorn nauwelijk te merken en te zien) De maat M heb ik uit elkaar getornt (zie foto 2 en 3)
De maat L van het andere jurkje (foto 1) wordt niet uit elkaar gehaald, maar laat ik op een paar kleine veranderingen na in de orginele staat.
De eerste jurk wordt en combinatie van zwart satijn met bordeauxrode fluwele stof.



Jurk maat M nog niet uit elkaar getornt.



Jurk uit elkaar getornt.



Stof, bordeauxrode nicky velours en zwarte satijnen blousje (rommelmarkt) daar haal ik de zwarte satijnen stof vanaf.



Hier een foto van een half jaar terug waarop ik een van de Mexx jurkjes aanheb. Ben benieuwd hoe het zelfgemaakte jurkje met de fluwelen stof mij zal staan. :)

pi_103256651
:o waarom heb je hem helemaal uit elkaar gehaald
wat zonde

dat kon je toch wel na maken zonder los te halen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_103258964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:15 schreef rhubarbje het volgende:
:o waarom heb je hem helemaal uit elkaar gehaald
wat zonde

dat kon je toch wel na maken zonder los te halen?
Ik had van dit jurkje 3 examplaren in bezit en om het na te maken heb ik de stofdelen nodig als voorbeeld. wist trouwens niet dat ik nog een tweede maat L had liggen. Ook heb ik hiervan nog een paarse, dus eigenlijk 4 stuks van dit jurkje in bezit.

Het model met die satijnen afwerking spreekt mij erg aan.
pi_103268661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:47 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik had van dit jurkje 3 examplaren in bezit en om het na te maken heb ik de stofdelen nodig als voorbeeld. wist trouwens niet dat ik nog een tweede maat L had liggen. Ook heb ik hiervan nog een paarse, dus eigenlijk 4 stuks van dit jurkje in bezit.

Het model met die satijnen afwerking spreekt mij erg aan.
Ik denk dat ze eerder bedoelde dat je het niet had hoeven tornen omdat het een simpel patroon is?
pi_103268803
Hey, ik wilde jullie nog effe bedanken voor de input over mijn naaiprobleem. Uiteindelijk is het nog wel goed gekomen, het is af... niet perfect, maar goed genoeg voor het doel en voor een eerste project vind ik hem ook best prima!

Nog effe foto'tjes van hoe het is geworden:

Buitenkant


Binnenkant
pi_103271347
Lief lijnloos!

Mijn ingrediënten zijn binnen O+
pi_103286129
Oh en ik ben ook al productief geweest met de ingrediënten :D



pi_103286288
wauw wat goed!!! Waar had je het patroon ook alweer vandaan? Echt heel mooi!
pi_103286435
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:59 schreef annelotje het volgende:
wauw wat goed!!! Waar had je het patroon ook alweer vandaan? Echt heel mooi!
Naaipatronen.nl :) heb het patroon wel wat aangepast op mijn lichaam maar dat laat zich goed doen :)
pi_103286905
Ik ben benieuwd Fusionfreak. Ik vind Nicky velours ook altijd een heel lekker stofje. Alleen jammer dat de randjes zo vreselijk krullen.

Lijnloos goed opgelost. Die extra stiksels aan de buitenkant zien eruit alsof ze gewoon voor de sier gemaakt zijn. :)

Wat ga je snel Audreyoot! Welke van de twee patronen ben je nu uiteindelijk aan het maken?
En is het tot nu toe moeilijk of valt het mee?

Ik heb twee aangepaste patronen klaarliggen om te gaan maken maar ik kom er steeds niet aan toe om naar de stoffenwinkel te gaan. Aargh!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_103287311
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:13 schreef Mry het volgende:
Ik ben benieuwd Fusionfreak. Ik vind Nicky velours ook altijd een heel lekker stofje. Alleen jammer dat de randjes zo vreselijk krullen.

Lijnloos goed opgelost. Die extra stiksels aan de buitenkant zien eruit alsof ze gewoon voor de sier gemaakt zijn. :)

Wat ga je snel Audreyoot! Welke van de twee patronen ben je nu uiteindelijk aan het maken?
En is het tot nu toe moeilijk of valt het mee?

Ik heb twee aangepaste patronen klaarliggen om te gaan maken maar ik kom er steeds niet aan toe om naar de stoffenwinkel te gaan. Aargh!
Ik heb die victoriaanse zonder cups eerst eens gekozen want die leek me het makkelijkste om mee te beginnen. Het is een pokkenwerk want het waren dus 24 losse panden maar moeilijk kan ik niet echt zeggen. Je moet gewoon goed opletten dat je het patroon op jou lichaam tekent zodat hij ook echt goed zit en dat je al die losse panden goed nummert, dus; veel werk maar niet heel moeilijk.

Af en toe bv met de sluiting erin zetten is het wat lastiger want dat moet wel net gebeuren.
pi_103288842
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:41 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerder bedoelde dat je het niet had hoeven tornen omdat het een simpel patroon is?
dat inderdaad
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_103288877
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:41 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerder bedoelde dat je het niet had hoeven tornen omdat het een simpel patroon is?
Zo ''simpel'' als hier wordt gedacht is het jurkje beslist niet. Het is toch allemaal iets ingewikkelder in elkaar gezet dan op het eerste oog lijkt. maar zal vanavond al met het eerste (knip)werk beginnen.
pi_103377488
En af is hij! Ik kies nooit meer skai voor een corset want dat scheurt veel te makkelijk in de naden door de spanning!

*crappy telefoon foto's*


pi_103377669
wauwwwww!!! echt super moo! (en snel!)
pi_103379135
Netjes zeg!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_103380272
Gaaaaaf korset O+

Ik heb net het november nummer van de Burda gekocht. Het staat weer helemaal vol met oversized winterkleding in het uiterst elegante model aardappelzak :')

Ter illustratie:

Geen figuurnaden en geen taille te bekennen. Echt wie heeft er ooit bedacht dat zoiets mooi staat bij vrouwen? Er toch bijna niemand die er in zulke kleding goed uit ziet? -O-
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_103380410
Dankjewel allemaal :D Heb er wel wat dingetjes van geleerd en beschouw deze ook als 'proef' omdat ik deze maar 1x zal dragen naar de EFF. Ga nu wel meerdere korsetten maken want hij zit erg comfortabel en hij lijkt me wel grappig in een Ikea stofje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:21 schreef Mry het volgende:
Gaaaaaf korset O+

Ik heb net het november nummer van de Burda gekocht. Het staat weer helemaal vol met oversized winterkleding in het uiterst elegante model aardappelzak :')

Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Geen figuurnaden en geen taille te bekennen. Echt wie heeft er ooit bedacht dat zoiets mooi staat bij vrouwen? Er toch bijna niemand die er in zulke kleding goed uit ziet? -O-
Dat snap ik ook niet....echt mega lelijk. Misschien moet je er een corset overheen dragen ofzo :')
pi_103381041
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:24 schreef Audreyoot het volgende:
Dankjewel allemaal :D Heb er wel wat dingetjes van geleerd en beschouw deze ook als 'proef' omdat ik deze maar 1x zal dragen naar de EFF. Ga nu wel meerdere korsetten maken want hij zit erg comfortabel en hij lijkt me wel grappig in een Ikea stofje!

[..]

Dat snap ik ook niet....echt mega lelijk. Misschien moet je er een corset overheen dragen ofzo :')
_O-
Outfit geïnspireerd door een gekooide grizzlybeer :')
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_103408603
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:41 schreef Mry het volgende:

[..]

_O-
Outfit geïnspireerd door een gekooide grizzlybeer :')
:D
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:48:32 #46
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_103533483
Hebben jullie misschien tips voor een newbie qua sites of leesvoer om eens te beginnen met dingen echt zelf te maken.

Ik ben begonnen met het zelf verbouwen van bandshirts (in herenmaten) naar iets wat mij past (zoals een jurkje, rokje, of gewoon een vrouwelijker model shirt), maar ik wil eigenlijk nu een stapje verder en kijken wat ik zelf kan maken.
Maar ik heb geen idee waar te beginnen met mijn simpele naaimachientje.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit met patronen gewerkt, alleen met een schoolkrijtje en een passend shirt :P
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:57:50 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103533645
Wat is ie mooi geworden audryoot! :o _O_

En die burda jas! :o OMG!!!

Ik heb afgelopen zaterdag stof gekocht voor een winterjas! *O*



Als het goed is komt het patroon vandaag binnen. Johanna van Farbenmix:


Meer foto's: http://www.farbenmix.de/nl/johanna-designbeispiele.html

Het patroon is gemaakt met de naden naar buiten, maar ik ga hem met de naden naar binnen maken. De stof is wol en er komt een voering in van oranje fleece (zelfde oranje als in het stiksel). Voor de mouwen heb ik gewoone gewatteerde voeringstof, anders gaat het zo makkelijk opstropen.

GimmeGore, sites weet ik niet, wel een boek wat ik heel prettig vind om dingen in na te zoeken:
Handboek naaitechnieken:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006829065/index.html

En deze is vlgs mij ook heel goed:
***
pi_103534569
Mooi stofje BE! en leuk patroon. Ben benieuwd!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:44:35 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103534795
Ja, ik ging erheen met '20Eur per meter is de max hoor'. Het werd het dubbele. :o :@
Maar ja, wel echt wol en zoooooo verschrikkelijk mooi. Hij pas precies bij mijn kleurenschema en ach, als ik een winterjas in de winkel moet kopen ben ik ook een hoop geld kwijt.
/goedpraten

Ik ga de jas dus eerst een keer maken van een oud laken of ik heb nog wel een flinke lap linnen liggen, puur om te kijken hoe hij valt en welke maat enzo, want ik wil niet het risico lopen dat ik de stof verknip of dat de jas dan totaal niet past.
***
pi_103535134
Echt prachtige wol! O+

Ik zal je even helpen met goedpraten :P Van een mooie warme winterjas heb je jaren plezier, dus daar kun je best wat in investeren vind ik. Ik heb vorig jaar een winterjas gemaakt van een redelijk goedkope stof van de markt. Inmiddels heb ik spijt dat ik er niet wat extra geld in heb gestopt want na een paar maanden begon de stof al te slijten.
(Hoewel dat natuurlijk een mooi excuus is om dit jaar weer een nieuwe te maken O-) )
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:33:46 #51
359023 Mardya
goedbedoelende beginner
pi_103537966
Ben sinds dit weekend begonnen met het maken van barbiekleertjes. Kan me met jullie groten niet echt meten, maar ik naai dapper mee!

Succes allemaal!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:06:16 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103539001
Dat kleine spul is vlgs mij veel moeilijker hoor! Gepriegel! :Y
***
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:19:00 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103539389
Brighteyes, met welke naaimachine ga jij aan die jas beginnen?
Ik moet nog steeds achter een nieuwe luxe aan, krijg ik kado. Ik hoef geen fancy steken en toestanden, maar zoek vooral een degelijke machine waarmee ik ook dingen als bodywarmers en dikke manden voor de honden in elkaar kan raggen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:26:04 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103539680
Met m'n Lidl-machine, die Silvercrest. :Y Vlgs mij moet dat prima kunnen. Ik heb laatst voor wat dikkere delen de jeans-naald erop gezet omdat die net wat makkelijker door meerdere lagen gaat.
***
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:27:18 #55
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103539740
Oh nou, ik heb al drie van die goedkope ( naja rond de 100 euro ) machine's gesloopt inmiddels, ik wilde es voor wat grover geschut gaan _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_103540107
oh-oh:
Misschien is het een idee om eens naar een grote naaimachinezaak te gaan en je te laten adviseren? Meestal mag je dan ook naaimachines uitproberen en je kunt er natuurlijk rustig over nadenken voordat je iets koopt.
Als je zoveel zware stoffen naait heb je denk ik vooral een sterkere motor nodig dan dat in de goedkopere opstapmodellen zit.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:38:23 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103540218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:27 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou, ik heb al drie van die goedkope ( naja rond de 100 euro ) machine's gesloopt inmiddels, ik wilde es voor wat grover geschut gaan _O-
Ah, dan idd mss eens bij een naaimachine winkel informeren. Vaak hebben ze daar ook wel goeie inruil-machines hoor. :Y

Ik had gewoon op dit moment geen geld voor een betere en vooralsnog bevalt deze me prima. Maar goed, mss piep ik anders als ik de jas gedaan heb, hoewel de stof zelf niet zo heel dik is.
***
pi_103540405
Ik vind het trouwens wel een indrukwekkende prestatie, drie naaimachines gesloopt _O-
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:43:55 #59
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103540476
Ja, ik ga dit keer ook eens naar een goede zaak voor raad.
Ik wed dat die machines gewoon weer werkend te krijgen zijn hoor, maar ik ben echt a technisch, ik begin er niet eens aan, ik ben al blij als ik het spoelhuisje weer goed in elkaar krijg :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:17:13 #60
359023 Mardya
goedbedoelende beginner
pi_103545727
oh-oh, dat herken ik, van die spoeltjes. Wat een gepruts he? Ik hoop dat dat makkelijker wordt na verloop van tijd.

Ik heb ook een silvercrest machine. Eerst maar eens hierop proberen voordat ik een merk koop. Misschien ben ik het naaien na drie mislukte pogingen wel zat :-P Ben op het moment met een barbie truitje bezig. Lieve help, waarom wil die naald een andere kant op dan ik wil?!
pi_103873490
Ik ga het corset opnieuw naaien :') Ik had geen vlieseline achter het skai gestreken en ik denk dat hij daardoor steviger wordt dus ik begin opnieuw :'(
pi_103931006
Kleine update, na een paar dagen rust genomen te hebben heb ik een van de moeilijkste delen van het jurkje inmidels al klaar. Dit zijn de satijnen banden die lopen vanaf de hals en taillelijn.

Op de eerste foto heb de vliselineband erop gestreken. Op de andere foto is zowel de zelfgemaakte band alsook de oorspronkelijke satijnen band zichtbaar.



De linker band is 2 cm langer dan de oorspronkelijke, dat heb ik gedaan om het een beetje aan te passen aan mijn lichaamslengte. Die 2 cm aanpassing was voldoende.



Wordt vervolgd.
pi_103947451
Ben benieuwd!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 4 november 2011 @ 16:59:54 #64
359023 Mardya
goedbedoelende beginner
pi_103962707
Niet geheel on topic, maaaaar.... Ik sta in de Pink Ribbon nieuwsbrief met mijn actie barbiekleertjes maken voor Donate 1/8!

Dat vond ik zo leuk, dat moest ik even delen :-D
pi_103962966
Wat leuk Mardya!
Is die nieuwsbrief ook ergens online te bekijken? Ik ontvang de brief niet maar ik ben nu wel nieuwsgierig. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:21:02 #66
359023 Mardya
goedbedoelende beginner
pi_103963685
Aww, ik zie em zo niet online. Maar ik zag dat ik ook (heeeeel kort) genoemd wordt op de website Pinkribbon.nl onder het stukje "draag jij ook je steentje bij?" De link daarin stuurt je naar de donate 1/8 site. Dit is mijn actie: http://donate1-8.pinkribbon.nl/acties/details/158

Ik ben helemaal hyper!! :-D
pi_103967153
Leuke kleertjes hoor!
Je was toch pas net begonnen? Want het zijn er al bestwel veel :D
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:47:13 #68
359023 Mardya
goedbedoelende beginner
pi_103972390
Dankjewel, Mry! En ja, je hebt gelijk. Ik ben op 20 oktober begonnen. Maar het is zooo verslavend :-( Ik heb nooit geweten dat naaien zo leuk kon zijn!
  maandag 7 november 2011 @ 01:08:28 #69
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_104062539
Oeh ik kan me ook weer melden! Ik ga nog zo'n tas maken die ik al eerder heb gemaakt (zie de OP, onderste foto).

Alleen ik kan ook alweer direct een probleem melden :'). Ik wil 'm gaan gebruiken als cameratas dus moet lekker zacht zijn en sterk. Voor het zachte heb ik 3cm dik schuimrubber, wil ik voor de onderkant gebruiken. Maar hoe zet ik dat vast? Vorige keer heb ik een binnen en buitentas gemaakt, dat wil ik weer doen. Dan kan ik tussentijds gewoon het schuimrubber erin leggen en later wat doorheen stikken??? Of langsheen...? Of kan ik het beter aan de binnentas maken om de stevigheid te behouden? Of iets anders?

Voor de rest heb ik 3mm dik fiberfill maar daar kom ik wel uit denk ik.
Qua sterkte geloof ik het wel, mijn andere tas kan een zware camera hebben en een laptop (bij elkaar zo'n 8kg denk ik?)

Ik ga er ook een logo op stikken, denk met de hand (naaimachines en scherpe bochtjes brrr eng :7 ).

sorry lang verhaal :')
pi_104070148
scherpe bochtjes met de naaimachine kun je makkelijker maken als je de naald naar beneden draait (met het handwiel) dan kun je het voetje optillen en de stof draaien, doordat de naald dan in de stof blijft schuift het niet. Als de stof dan weer goed ligt, voetje naar beneden doen en verder stikken.
(Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.)
  dinsdag 8 november 2011 @ 02:01:05 #71
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_104108676
Zo maak ik ook altijd bochtjes... Of nouja (afgeronde) hoeken 8-) .
Maar om er nou iets mee op te stikken? In ieder geval met de hand draaien, niet met voetpedaal... Ik haat foutjes lostornen :P.
pi_104121903
Ik vind het erg leuk om te naaien, alleen stik ik (zo langzamerhand) in de kleren en de tassen. Hebben jullie nog originele ideetjes, wat leuk is om te naaien?
Ik hou wel van ingewikkeld.
pi_104122021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:12 schreef Jessy_A het volgende:
Ik vind het erg leuk om te naaien, alleen stik ik (zo langzamerhand) in de kleren en de tassen. Hebben jullie nog originele ideetjes, wat leuk is om te naaien?
Ik hou wel van ingewikkeld.
Heb je wel eens lingerie geprobeerd? Dat schijnt lastig te zijn.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_104122249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:15 schreef Mry het volgende:

[..]

Heb je wel eens lingerie geprobeerd? Dat schijnt lastig te zijn.
Ook daar heb ik meer dan genoeg van, ik zoek iets wat niet onder 'kleding' valt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:12:18 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104124461
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:20 schreef Jessy_A het volgende:

[..]

Ook daar heb ik meer dan genoeg van, ik zoek iets wat niet onder 'kleding' valt.
Uhm, als je vriendinnen hebt met kinderen: boxkleden, die zijn erg leuk te maken uit allerlei vierkantjes. Ook kussenhoezen kun je in allerlei soorten en maten zelf maken, of een mooie sprei voor op je bed, een warme deken voor op de bank, hoezen voor je keukenstoelen (of kussens) enz, enz.

Verder heeft er hier ook al eens iemand een leuke portemonnee gemaakt :)

http://www.husqvarnaviking.com/nl/507.htm Daar staat ook een hele categorie "home decoration".

Enjoy!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 november 2011 @ 20:21:37 #76
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104175943
Is er hier iemand die stof kan borduren?
Ik wil nl heel graag een vriendin een vest of trui/sweater cadeau geven met sneeuwwitje op de rug.

Mocht iemand dit kunnen en willen doen, wat vraag je je heir dan voor?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104176097
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:21 schreef Ynske het volgende:
Is er hier iemand die stof kan borduren?
Ik wil nl heel graag een vriendin een vest of trui/sweater cadeau geven met sneeuwwitje op de rug.

Mocht iemand dit kunnen en willen doen, wat vraag je je heir dan voor?
*psst

Borduren #11 - Waar we dol zijn op Uiltjes
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 november 2011 @ 20:25:09 #78
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104176129
quote:
ja maar dat is met de hand, ik bedoelde met een machine :@ zoals ET ooit eens met een jas gedaan heeft meen ik me te herinneren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104176265
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:25 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja maar dat is met de hand, ik bedoelde met een machine :@ zoals ET ooit eens met een jas gedaan heeft meen ik me te herinneren
Dat kwartje viel bij mij ook tien seconden na het posten, sneeuwwitje in kruissteek op je rug is toch een beetje typisch zegmaar oO<
pi_104199707
Ik krijg binnenkort mn nieuwe borduurmachine! Misschien dat ik je kan helpen. Waar woon je? Ik woon in Eindhoven.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:34:32 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104200064
Ik had met een gewone machine een applicatie gemaakt, niet geborduurd. (al heb ik wel vaker wel geborduurd want ik heb een borduurmachine)

Kosten voor borduren zijn verschillend.. Je moet een borduurpatroontje hebben, zeker de disney-dingen zijn meestal kooppatronen en niet goedkoop, kosten voor versteviging komen erbij, en gewoon materiaal, uurloon etc.
Vaak kom je uit op 3 euro basiskosten + 0,25 per 1000 steken. Voor een borduur van 13x18cm kom je dan ongeveer tussen 7,50 en 10 euro uit.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 november 2011 @ 13:40:29 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104200244
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:34 schreef E.T. het volgende:
Ik had met een gewone machine een applicatie gemaakt, niet geborduurd. (al heb ik wel vaker wel geborduurd want ik heb een borduurmachine)

Kosten voor borduren zijn verschillend.. Je moet een borduurpatroontje hebben, zeker de disney-dingen zijn meestal kooppatronen en niet goedkoop, kosten voor versteviging komen erbij, en gewoon materiaal, uurloon etc.
Vaak kom je uit op 3 euro basiskosten + 0,25 per 1000 steken. Voor een borduur van 13x18cm kom je dan ongeveer tussen 7,50 en 10 euro uit.
En zo'n applicatie hoe werkt dat?
Opzich maakt t me niet heel veel uit hoe of wat, weinig verstand van, maar zou t gewoon leuk vinden om achterop een sweater een sneeuwwitje te kunnen regelen
wat adviseer jij?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:24 schreef annelotje het volgende:
Ik krijg binnenkort mn nieuwe borduurmachine! Misschien dat ik je kan helpen. Waar woon je? Ik woon in Eindhoven.
Zuid Limburg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 10 november 2011 @ 13:51:08 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104200551
Een applicatie maak je door andere stofjes vast te zetten op een onderlaag en met je stiksel maak je de 'lijntjes'.
Werkt dus niet bij heel erg priegelwerk, maar voor grotere dingen heel geschikt :)

Ik zie nu dat het voor een vriendin is en achterop een sweater oid.. voor volwassen maten kom je dan op best een behoorlijk formaat uit (een dingtje van 10cm is geen gezicht op de rug van een volwassen iemand). De meeste borduurmachines gaan tot 13x18.. sommigen kunnen groter.

Maar borduur en applicatie zijn heel verschillend, is ook niet te vergelijken qua uiterlijk.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 november 2011 @ 13:59:12 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104200791
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:51 schreef E.T. het volgende:
Een applicatie maak je door andere stofjes vast te zetten op een onderlaag en met je stiksel maak je de 'lijntjes'.
Werkt dus niet bij heel erg priegelwerk, maar voor grotere dingen heel geschikt :)

Ik zie nu dat het voor een vriendin is en achterop een sweater oid.. voor volwassen maten kom je dan op best een behoorlijk formaat uit (een dingtje van 10cm is geen gezicht op de rug van een volwassen iemand). De meeste borduurmachines gaan tot 13x18.. sommigen kunnen groter.

Maar borduur en applicatie zijn heel verschillend, is ook niet te vergelijken qua uiterlijk.
Dus dan zou zo'n applicatie het meest praktische zijn.
met bv een plaatje als
en dan max 18 cm bv groot,
t hoeft niet over de hele rug te gaan.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104201359
dit is geborduurd:

http://www.google.nl/imgr(...)r:7,s:0&tx=126&ty=43

Dat is voor de details van Sneeuwitje denk ik het mooist.

Mijn borduurmachine kan maximaal 20x23 borduren. Ik heb er ook software bij gekocht waarmee ik zelf patronen om kan zetten maar ik heb nog geen idee hoe dat werkt. Hij moet nog geleverd worden haha.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 november 2011 @ 14:20:09 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104201456
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:16 schreef annelotje het volgende:
dit is geborduurd:

http://www.google.nl/imgr(...)r:7,s:0&tx=126&ty=43

Dat is voor de details van Sneeuwitje denk ik het mooist.

Mijn borduurmachine kan maximaal 20x23 borduren. Ik heb er ook software bij gekocht waarmee ik zelf patronen om kan zetten maar ik heb nog geen idee hoe dat werkt. Hij moet nog geleverd worden haha.
En wat vraag je je voor zoiets?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104201779
Geen idee!!! Ik heb er nog geen idee van hoe lang ik daar mee bezig zou zijn.

Het lijkt als of E.T. het al wel vaker heeft gedaan en zij gaf deze prijsvergelijking:

Vaak kom je uit op 3 euro basiskosten + 0,25 per 1000 steken. Voor een borduur van 13x18cm kom je dan ongeveer tussen 7,50 en 10 euro uit.

Maar het ligt er natuurlijk ook aan of er ergens een kant en klaar patroon te vinden is wat je wilt of dat ik zelf met de software aan de slag moet.
Wanneer wil je het hebben?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 november 2011 @ 14:34:02 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104201915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:29 schreef annelotje het volgende:
Geen idee!!! Ik heb er nog geen idee van hoe lang ik daar mee bezig zou zijn.

Het lijkt als of E.T. het al wel vaker heeft gedaan en zij gaf deze prijsvergelijking:

Vaak kom je uit op 3 euro basiskosten + 0,25 per 1000 steken. Voor een borduur van 13x18cm kom je dan ongeveer tussen 7,50 en 10 euro uit.

Maar het ligt er natuurlijk ook aan of er ergens een kant en klaar patroon te vinden is wat je wilt of dat ik zelf met de software aan de slag moet.
Wanneer wil je het hebben?
Vriendin is 1 december jarig, word kortdag dus...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 10 november 2011 @ 14:34:46 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104201937
Kan je dan niet beter kijken of je online een strijk applicatie kan vinden?
***
  donderdag 10 november 2011 @ 14:36:23 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104202003
http://www.djello.nl/a-19(...)plicatie-sneeuwwitje


= 14 x 18
En kan je ipv te strijken ook met naald en draad vastzetten eventueel.
***
  donderdag 10 november 2011 @ 14:36:33 #91
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104202009
Geloof me, zelf een plaatje omzetten met software (PE of Embird??) is nog een heel vak apart.

als ik even zoek naar Sneeuwwitje-borduur is dit de eerste die ik tegenkom (verder zie ik heel veel Brother-borduurkaarten; was ik al bang voor aangezien brother en disney een aparte deal hebben)
http://www.needlework.ru/shop/UID_338.html

Dat is dus een borduurtje van 12,1 x 15,1mm en heeft 35.624 steken. (en 21 kleuren.. Er zijn genoeg studio's die voor elke kleurwissel ook nog 0,25 of 0,50 rekenen trouwens).

Dat wordt dus naar een borduurstudio in de buurt en navraag doen, of iets kant-en-klaars op internet zoeken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_104202169
1 december is idd kort dag.

Wat BE een applicatie zoeken. Hier in Eindhoven zit het Smitje. Daar hebben ze ongelofelijk veel applicaties
  donderdag 10 november 2011 @ 15:26:26 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104203743
Ik ben trouwens gisteren begonnen met mijn winterjas! *O*
Gelukkig is het patroon vrij simpel dus de jas zelf zit in elkaar. Vanavond verder met de voering en dan de boel in elkaar en aan elkaar maken en dan op zoek naar knopen etc. :+
***
  donderdag 10 november 2011 @ 20:26:53 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104217013
-O-
Te moe en te futloos om te gaan naaien. :o
Nou ja, naaien zelf mss wel, maar ik moet nu eerst de (fleece) voering knippen en ik heb geen zin in geprut met de patroondelen en spelden enzo.

En twijl ik dit tik vind ik mezelf echt een slappe trut en twijfel of ik niet alsnog... :')
***
pi_104217963
Kom op, naaien zul je! o|O

Maar aan de andere kant, niet doen als je tè moe bent, want dan maak je eerder foutjes :Y
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:16:34 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104220319
Ik heb geknipt! *O* :D
Nu nog even het beleg aan de voering stikken en dan kan ik morgen de binnenjas aan elkaar naaien. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 10-11-2011 21:52:24 ]
***
  donderdag 10 november 2011 @ 21:52:07 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104222567
Voorproefje van de stof en de voering.
Kleuren zijn in het echt warmer, vooral de oranje voering.

***
pi_104224076
mooie kleuren Be
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104235422
Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden!
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:29:36 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104235469
Ik ben ook echt benieuwd!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:30:25 #101
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104235491
Ik ga vanmiddag naar de markt, kijken voor stofjes, en zondag mss naar de stoffenmarkt hier in Maastricht, het is echt weer om weer eens aan de slag te gaan en de honden hebben alvast warme skipakken nodig voor die horrorwinter die er aan schijnt te komen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:46:21 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104235899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:30 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga vanmiddag naar de markt, kijken voor stofjes, en zondag mss naar de stoffenmarkt hier in Maastricht, het is echt weer om weer eens aan de slag te gaan en de honden hebben alvast warme skipakken nodig voor die horrorwinter die er aan schijnt te komen :P
*zegt niks over honden die van hun baasjes kleding aan moeten....*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:54:42 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104236149
:') Ze moeten niks, het zijn naakthonden, ze vinden het heerlijk, dus je denkt maar wat je wil ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104236167
Mooie kleuren hoor! En ik vind het echt stoer dat je een jas gaat maken. Lijkt me echt megaveel werk.

Ik heb wel al bedacht wat mn eerste project voor mn borduurmachine gaat worden! Ik heb een beetje een saaie grijze winterjas en ik heb bedacht dat ik op de achterkant een borduursel wil.
In zwart zodat het nog wel een beetje sjiek blijft en dan een soort van tribal achtig iets. Niet zo'n typische tribal maar iets zwierigs. Lekker vaag he hihi
pi_104260042
Weet iemand hier toevallig iets van lockmachine merken?

Op basis van wat ik over naaimachines weet zou ik zeggen dat Brother, Pfaff, Bernina en Husqvarna machines prima zijn en Singer en Toyota wat minder. Klopt dat? En weet iemand hoe het bijvoorbeeld zit met Happylock, Babylock, Elna en Kohler?

oh-oh werk je met patronen? Ik zag dat er iets voor honden in het december nummer van de Burda komt te staan.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 12 november 2011 @ 00:44:24 #106
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104274960
Babylock is geweldig! Een van de betere lockers :Y
Als je genoeg budget hebt, zou ik Toyota links laten liggen. Singer heeft volgens mij geen lockers. Huqvarna is Huskylock.
Maar Brother, Pfaff, Husky, Lewenstein, Bernina zijn prima lockers :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 12 november 2011 @ 01:52:29 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104276861
Oh leuk, moet ik die Burda in de gaten houden, ik heb zelfgemaakte patronen van kleding die ik gekocht heb. Ik was vandaag in de naaimachinewinkel, de machine die ik graag wil is een Pfaff van 600 euro , es ff kijken of die ervan af kan :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104279973
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:44 schreef E.T. het volgende:
Babylock is geweldig! Een van de betere lockers :Y
Als je genoeg budget hebt, zou ik Toyota links laten liggen. Singer heeft volgens mij geen lockers. Huqvarna is Huskylock.
Maar Brother, Pfaff, Husky, Lewenstein, Bernina zijn prima lockers :Y
Dank! O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:55:15 #109
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_104285880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]

*zegt niks over honden die van hun baasjes kleding aan moeten....*
*heeft er al eens wat over gezegd*
  zondag 13 november 2011 @ 12:36:02 #110
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104312882

Ja keizielig issie O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104317697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:02 schreef Mry het volgende:
Weet iemand hier toevallig iets van lockmachine merken?

Op basis van wat ik over naaimachines weet zou ik zeggen dat Brother, Pfaff, Bernina en Husqvarna machines prima zijn en Singer en Toyota wat minder. Klopt dat? En weet iemand hoe het bijvoorbeeld zit met Happylock, Babylock, Elna en Kohler?

oh-oh werk je met patronen? Ik zag dat er iets voor honden in het december nummer van de Burda komt te staan.
heb nu een jaar of 3 mijn babylock, maar heb nog geen seconde spijt van de aanschaf ervan.
pi_104320394
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:13 schreef knorretje het volgende:

[..]

heb nu een jaar of 3 mijn babylock, maar heb nog geen seconde spijt van de aanschaf ervan.
Babylock is helaas wel echt boven mijn budget. Maar anders zou ik er zo een kopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_104333094
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 12:36 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Ja keizielig issie O+
Stoer pakje
pi_104333349
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]

*zegt niks over honden die van hun baasjes kleding aan moeten....*
Sorry Tink maar heb hier een stoer Jackie die graag als we met paard en wagen weg gaan een jasje aan wil.
Anders zit ze 1,5 uur onder een deken verscholen, dat is ook zo wat.
Verder rent ze zich wel warm (8 maanden jong), ik ben benieuwd wat ze doet met vriesweer.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 14 november 2011 @ 08:04:30 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104342599
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 21:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Sorry Tink maar heb hier een stoer Jackie die graag als we met paard en wagen weg gaan een jasje aan wil.
Anders zit ze 1,5 uur onder een deken verscholen, dat is ook zo wat.
Verder rent ze zich wel warm (8 maanden jong), ik ben benieuwd wat ze doet met vriesweer.
Ik zeg niet dat er geen een hond is die er blij mee is, maar soms kom ik beestjes tegen, die dan incl. dikke wintervacht, tijdens een stevige wandeling bij mooi weer, in een soort van roze pluche babypak rond moeten lopen... dus mijn algemene gevoel is niet heel positief. Ben niet te beroerd om toe te geven dat er situaties zijn waarin een outfit nuttig is. Wat ik me wel een beetje afvraag: die tijgerstof lijkt op het plaatje heel dun, zou het niet logischer zijn om een wat dikkere (eventueel ook waterafstotende) stof te gebruiken?

Edit: Zie nu dat die foto niet van jou is, vraag is dus eigenlijk voor oh-oh :)

Overigens: paard en wagen? Da's wel tof, is dat van jullie zelf of huur je dat ergens? Ik heb altijd willen leren mennen, maar hier in de buurt zijn er amper mogelijkheden... :(

Xx

[ Bericht 5% gewijzigd door Tink89 op 14-11-2011 08:05:55 (plaatje aan de verkeerde persoon gelinkt) ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 november 2011 @ 11:19:39 #116
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104346264
Nou, dat tijgerstof is haske dikke goede fleece, warmer krijg je het bijna niet hoor :+
Mijn enige hond met vacht wil niet eens kleren aan, die heeft spek en haar, nergens voor nodig, en mn twee jonge naakthonden dragen nu ook nog geen kleren, maar als het zo koud blijft deze week mogen ze 's morgens als we bij de bushalte stilstaan ook wel weer wat aan gok ik.
Voor regen hebben ze waterdichte jassen, en voor sneeuw wil ik dus nog skipakken maken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 november 2011 @ 15:04:35 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104353050
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:19 schreef oh-oh het volgende:
Nou, dat tijgerstof is haske dikke goede fleece, warmer krijg je het bijna niet hoor :+
Mijn enige hond met vacht wil niet eens kleren aan, die heeft spek en haar, nergens voor nodig, en mn twee jonge naakthonden dragen nu ook nog geen kleren, maar als het zo koud blijft deze week mogen ze 's morgens als we bij de bushalte stilstaan ook wel weer wat aan gok ik.
Voor regen hebben ze waterdichte jassen, en voor sneeuw wil ik dus nog skipakken maken.
Dan is het dikker dan het eruit ziet :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_104353625
Ik ben ook het overwegen voor mijn Jackys een pakje aan te schaffen of te fabriceren. En dit staat absoluut los van het modeverschijnsel waar chiwahwahs helemaal opgepimpt worden...
Het gaat zich mij meer voor als er buiten sneeuw ligt, mijn honden zitten overdag binnen waar de verwarming aan is en hebben daardoor een minder dikke vacht, en bij een lange wandeling doet de kou pijn. Is ook slecht voor de pootjes waar die klompen sneeuw tussen plakken. Tsja het zijn huisdieren waar hun natuurlijke overlevingssystemen niet zo goed meer werken :P
pi_104354472
Ik ben eindelijk weer in de stoffenwinkel geweest! Mooie paarse wol gekocht voor een herfst/winterjasje. *O*
Ik kan alleen nergens meer vinden welke soort Vlieseline ik mee heb genomen dus daar moet ik nog maar even over terugbellen. :')
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  maandag 14 november 2011 @ 16:47:55 #120
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104356792
Audreyoot, die ouwe kale van mij liep met bloedende poten door de sneeuw en pekel, die heeft nu twee setjes schoenen, gaat ie weer als een tierelier door de sneeuw :P
Ik krijg zelf ook jeuk als ik chihuahua's met truitjes aan zie wandelen terwijl die van mij zelfs nog naakt lopen hoor, maar ik ben dan wel zo dat als ik ze wat aantrek, dat t dan ook maar beter gewoon buiten praktisch ook hip en leuk mag zijn :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 november 2011 @ 17:22:17 #121
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_104358392
Ok vast een domme vraag, maar dat papier wat wordt gebruikt voor patronen, wat voor soort papier is dat en waar kan je dat kopen?
Ik wil nl aan een rokje beginnen waarvoor ik panelen ga maken, dus die wil ik wel allemaal mooi gelijk hebben. Maar ik heb alleen gewoon lijntjes papier en ik weet niet of dat een succes is :')
  maandag 14 november 2011 @ 17:26:19 #122
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104358571
Patroonpapier :P
Koop je bij fourniturenzaken of bij de Hema onder andere ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104358701
Wat oh-oh zegt!
Alleen ik vind het patroonpapier van de Hema echt van slechte kwaliteit, dus dat zou ik je afraden. Als je geen stoffen of fourniturenzaak in de buurt hebt, dan hebben winkels als de Ako en Bruna het meestal ook wel. Het staat dan tussen het cadeaupapier.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  maandag 14 november 2011 @ 17:35:41 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104358954
Oh ik heb dat van de Hema nog nooit gebruikt, ik heb een grote rol van de markt, maar ik gebruik meestal kranten :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 november 2011 @ 19:30:59 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104364700
Jas is bíjna af. En nu doe ik aan naai-ontwijkend-gedrag. De armen moeten omgezoomd/aan de voering vast, zo ook de rest van de jas, dus aan de voorkant bij de overslag en aan de onderkant. En dat vind ik altijd het lastigst. Hoe weet je zeker dat het recht zit, zeker de mouwen, want die zitten binnenstebuiten toch net anders dan goed gekeerd.
Maar ja, zo koud als het is wil ik hem toch wel aan. ;)

Oh en hij maakt me dik. Of althans... Ik zie er zo dik uit als ik ben, dus hij is wat confronterend. Mijn zwarte hobbezak voelde toch iets meer verhullend hoewel dat wsch tussen mijn oren zit. ;)
***
  maandag 14 november 2011 @ 19:43:53 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104365510
Maak hem maar snel af want ik ben echt razend benieuwd!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 november 2011 @ 22:33:07 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104377487
Mouwen en zijkanten zijn gedaan, heb nog een binnenzak gemaakt, want de zakken buitenop vond ik niet mooi.
De zoom is geregen, dus die kan ik morgen met de hand vastzetten en dan moeten de knopen en knoopsgaten nog.

Her een heel donker voorproefje, met de knopen er los opgelegd:

***
  maandag 14 november 2011 @ 23:29:38 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104380457
k vind het er nu al mooi uitzien BE ^O^

Dat omzoomen enzo vind ik ook altijd "eng"
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104385757
Mooi :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 09:26:45 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104385768
Dankdank!

En nu wil ik niets liever dan naar huis om hem af te maken natuurlijk. :')

Maar goed, vanavond thuis even de laatste aflevering van Greys An. opzoeken en d*wnl**den en dan op mijn gemakje de zoom vastzetten. :)
***
pi_104387132
Dat ziet er echt al mooi uit, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)

Ik vind knoopsgaten maken altijd het 'engste' moment. Ik ben altijd bang dat er eentje ontzettend opvallend scheef wordt.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_104387316
oh wauw hij ziet er goed uit hoor! Ik vind knoopsgaten maken ook altijd super eng!

Ik heb gisteren de achterkant van mn winterjas geborduurd met mn borduurmachine en ik ben er best wel blij mee. Ben alleen vergeten een foto te maken dus die houden jullie nog te goed!
pi_104387348
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Dankdank!

En nu wil ik niets liever dan naar huis om hem af te maken natuurlijk. :')

Maar goed, vanavond thuis even de laatste aflevering van Greys An. opzoeken en d*wnl**den en dan op mijn gemakje de zoom vastzetten. :)
oh kleine waarschuwing: je krijgt niks gedaan bij die aflevering hoor
pfew wat een aflevering

toffe jas wel!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 15 november 2011 @ 10:32:11 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104387363
Ja, ik haat dat ook echt. En ik heb vrij dikke knopen uitgekozen, dus ik moet even goed passen en meten maar.
Ik ga de gaten maar gewoon met de cm opmeten van bovenaf. en op die manier ook de knopen, maar dan nog...

Ik moet trouwens wel nog even een dikke _O_ doen voor de Silvercrest machine, want op sommige punten was het best een dikke prop qua laagjes stof, maar hij had er weinig moeite mee! *O*
***
  dinsdag 15 november 2011 @ 10:33:14 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104387381
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

oh kleine waarschuwing: je krijgt niks gedaan bij die aflevering hoor
pfew wat een aflevering

toffe jas wel!
De Amerikaanse? Ik zag net in de episode dat ik 8 en 9 nog moet kijken en dat in 9 de moeder van George komt? Ik ben heel benieuwd. :o
Tx for the warning!
***
pi_104387410
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De Amerikaanse? Ik zag net in de episode dat ik 8 en 9 nog moet kijken en dat in 9 de moeder van George komt? Ik ben heel benieuwd. :o
Tx for the warning!
de amerikaanse ja
ik geloof dat de moeder van george 8 is en 9 is voorlopig de laatste tot januari dus een boel drama en cliffhanger zooi zeg maar

de silvercrest was die van de lidl?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 15 november 2011 @ 10:37:54 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104387483
Aha, ik zal de tissues klaarleggen dus maar! :o

Ja, die van de lidl idd. Ik ben er tot nu toe echt dik tevreden over. :Y
***
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:42:50 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104394738
Oeh, ziet er knap uit, en die machine klinkt wel heel goed dan zeg!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104396978
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 22:33 schreef Brighteyes het volgende:
Mouwen en zijkanten zijn gedaan, heb nog een binnenzak gemaakt, want de zakken buitenop vond ik niet mooi.
De zoom is geregen, dus die kan ik morgen met de hand vastzetten en dan moeten de knopen en knoopsgaten nog.

Her een heel donker voorproefje, met de knopen er los opgelegd:

[ afbeelding ]
Tof! Heb je die stof bij de leuke winkel in Den Haag vandaan?

Ik ga eens kijken of ik je zie lopen, volgens mij werk je namelijk in hetzelfde gebouw als ik /stalkerigheid :@
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:01 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104399206
:o PM't!

Stof komt bij een stoffenhandel in R'dam vandaan, maar vlgs mij hebben ze ook een filiaal in Den Haag. Geen idee of dat jouw leuke winkel is. ;)

Edit: Schröder Stoffen. :Y
***
pi_104399287
Wat grappig, Schröder (Den Haag dan) is ook mijn vaste winkel :D .
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_104399355
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:40 schreef Brighteyes het volgende:
:o PM't!

Stof komt bij een stoffenhandel in R'dam vandaan, maar vlgs mij hebben ze ook een filiaal in Den Haag. Geen idee of dat jouw leuke winkel is. ;)

Edit: Schröder Stoffen. :Y
Nee, volgens mij is het een andere... ik heb ergens een kaartje van ze, maar waar :X Ooit eens tegenaan gelopen in mn pauze :)

Edit: dees http://www.boerenbonthal.nl/header.php?p=10
pi_104399613
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:44 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is het een andere... ik heb ergens een kaartje van ze, maar waar :X Ooit eens tegenaan gelopen in mn pauze :)

Edit: dees http://www.boerenbonthal.nl/header.php?p=10
Ik wist helemaal niet dat er nog een stoffenzaak in Den Haag centrum zit. Dank je wel! O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:54:48 #144
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_104399699

Doe dan die voor de hond.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:57:14 #145
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104399791
Kijk dat is totaal niet functioneel :P
Ik heb wel een supermanshirt met cape trouwens _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104400183
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:54 schreef Zoheetik het volgende:
[ afbeelding ]
Doe dan die voor de hond.
Oh jemig wat schattig :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:16:41 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104400582
*bookmarkt site! Moet ik maar eens heen in mijn pauze ofzo. ;)
***
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:42:44 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104422368
Af! *O*
Morgen foto's bij daglicht. Moet nog even persen ook.

Als ik eerder over de zakken had nagedacht dan had ik zakken in de zijnaden gemaakt, en ik heb een knoop te veel gemaaky, maar verder ben ik toch zeker wel tevreden. :Y
***
  woensdag 16 november 2011 @ 13:11:40 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104432985






*O*
En hij is superwarm! O+

Ik mis alleen toch wel zakken, dus daar ga ik nog wat op verzinnen geloof ik...
***
  woensdag 16 november 2011 @ 13:19:23 #150
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104433225
Wauw! *O*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_104433704
Mooi. Misschien kun je in de zijnaden of die naden aan de voorkant verticale zakken maken die aan de binnenkant hangen. Dan zie je ze niet direct maar je kunt er wel lekker warm je handen in steken.
pi_104435987
Mooi geworden!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:24:45 #153
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104437730
_O_ Nice!
Dat ziet dr heul nie zelfgemaakt uit ^O^

Mijn stoffenmarktbuit trouwens nog ff:

Mariastofje is dun, dacht mss als vooring voor een tas of zo, was 2 euro de meter.
Zeil voor 4 euro de meter en drie paarse en drie turqouse sluitingen voor halsbanden.
Voor de honden:

Dun circusstofje, voor pj's , dun dierenprintje, voor truien, grijs fleece met roze hartjes, heel dik en warm, voor pakken icm het grijs effen fleece, en donkerblauw fleece met paddenstoelen voor pakken O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_104455049
Wauw Be ^O^ heel leuk geworden en hij staat je goed!

OhOh leuke stoffen!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104455764
wow BE _O_ Wat een ontzettend mooie jas zeg!
pi_104465021
ooh wat is je jas mooi geworden!!

oh-oh mooie buit hoor!
  donderdag 17 november 2011 @ 08:56:24 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104465169
Gave stoffen oh-oh! :Y Ik vind je zeil leuk! O+
***
pi_104465263
Erg gaaf BE!

En idd, dat zeil O+
pi_104467940
Ik kom me hier ook melden, ik heb sinds kort elke week naailes!

En ik hoop dat ik uiteindelijk net zulke mooie dingen kan maken als jullie :)
pi_104481052
Wauw BE, je jas is prachtig geworden!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_104482715
Oh BE prachtig!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 17 november 2011 @ 23:28:37 #162
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_104498228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:51 schreef Incognita het volgende:
Ik kom me hier ook melden, ik heb sinds kort elke week naailes!

En ik hoop dat ik uiteindelijk net zulke mooie dingen kan maken als jullie :)
En ik meld me ook als newbie!
Ga nu een naaimachine kopen en heb al ergens hele mooie grote kussenhoezen genaaid!
Ik vind het maar knap hoor wat jullie doen _O_
  vrijdag 18 november 2011 @ 07:44:06 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104502668
Succes tass en incognita!
***
pi_104550251
Nieuw corset gemaakt :)

Nog niet echt kunnen insnoeren want: ik zit op mn werk :') + hij moet nog ingedragen worden.





pi_104550971
Mooooooi
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_104552459
Wat mooi Audreyoot!!
En die stof met die schepen is echt O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_104552627
thnx :)

Ja ik was er helemaal verliefd op! Hij's van de Ikea! Ik geloof 6,99 de meter. Fijne is dat de stoffen daar best stevig zijn en zich dus uitstekend lenen voor een corsetje :)
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:23:28 #168
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_104554378
Brighteyes: Dat doe je snel! (of lijkt dat zo? Hoe lang deed je erover?)
Ik denk dat ie in het echt beter tot zijn recht komt maar ziet er nu al mooi uit!

Audreyoot: wauw, super stofje met die schepen!

--
Huh van ikea?? Ik heb m daar nog niet zien liggen.

--
Oh ik zie het al hij's nieuw!

[ Bericht 12% gewijzigd door Zoheetik op 19-11-2011 16:29:37 ]
  zaterdag 19 november 2011 @ 18:49:26 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104559249
Mooi Audreyoot! O+

Zoheetik, ik had een half proefmodel gemaakt voor de maat, en toen heb ik deze binnen een week gemaakt, best rap, maar het was echt een heel simpel patroon. Veel lange stukken. :Y
***
pi_104570101
Ooooh Audreyoot!!! Wat gaaf!!! Is het ook echt een insnoercorset of eentje die nog wel comfortabel zit?

En is het moeilijk om te maken?
  zondag 20 november 2011 @ 02:18:16 #171
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_104575430
Oh alsnog netjes Brighteyes! :Y
  zondag 20 november 2011 @ 10:11:02 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104577684
Woej, gisteren op de markt twee supertoffe coupons gekocht, samen voor 5,- euro.

Ik gaf die man 10,- euro, zegt hij "en uw wisselgeld" en geeft'ie me weer 10,- euro terug... Dus toen waren ze voor niks :D

Ondertussen is m'n winterjas bijna af en liggen er nog wat projectjes als sjaals, rokjes en een poncho te wachten.

Xx

Trouwens, heeft iemand toevallig een aardig patroon voor een poncho? Die ik internet kan vinden, kosten toch snel 11,- en dat vind ik veel voor iets wat me niet zo ingewikkeld lijkt...

[ Bericht 17% gewijzigd door Tink89 op 20-11-2011 10:14:01 (Patroon vragen ) ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 20 november 2011 @ 11:40:37 #173
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104579391
Voor een poncho kun je heel simpel een lap fleece nemen van 175cm op volle breedte.
en dan in het midden in de lengterichting een opening maken in het midden.

Eventueel aan de hals-kant wat uitdiepen, franjes er aan als je dat leuk vindt of andere versiering .. en klaar :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 november 2011 @ 12:23:53 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104581021
quote:
6s.gif Op zondag 20 november 2011 11:40 schreef E.T. het volgende:
Voor een poncho kun je heel simpel een lap fleece nemen van 175cm op volle breedte.
en dan in het midden in de lengterichting een opening maken in het midden.

Eventueel aan de hals-kant wat uitdiepen, franjes er aan als je dat leuk vindt of andere versiering .. en klaar :)
Klinkt leuk, maar ik heb gebreide stof op de markt gekocht... Is er een makkelijke manier om dat af te werken? Zou er eventueel een rolzoompje aan kunnen maken, maar dat lijkt me bij de hals niet mooi. Beleg is wellicht een optie, maar dan kan ik misschien beter voering maken, dan issie warmer en (denk ik) mooier.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_104599375
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:07 schreef Incognita het volgende:
Ooooh Audreyoot!!! Wat gaaf!!! Is het ook echt een insnoercorset of eentje die nog wel comfortabel zit?

En is het moeilijk om te maken?
thnx :) Het is een patroon uit 1886 dus een authentiek insnoercorset. Ik zelf vind hem comfortabel zitten maar ik ben het gewend ze te dragen en het is een maatcorset dus dat zit sowieso wel prettig. Volgens naaipatronen staat de beoordeling moeilijk erbij, het is voornamelijk veel werk en heel netjes werken :) het euvel zit em namelijk in het tig aantal baleinen die er absoluut niet uit mogen steken, dus de voering moet even netjes zijn als de buitenkant anders heb je een stuk metaal in je prikken. De pasvorm moet er natuurlijk ook naar zijn, het zijn 24 panden die je moet verwerken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Audreyoot op 20-11-2011 20:04:23 ]
pi_104599461
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar ik heb gebreide stof op de markt gekocht... Is er een makkelijke manier om dat af te werken? Zou er eventueel een rolzoompje aan kunnen maken, maar dat lijkt me bij de hals niet mooi. Beleg is wellicht een optie, maar dan kan ik misschien beter voering maken, dan issie warmer en (denk ik) mooier.

Xx
Ik zou hem aan de binnenkant van fleece maken en als goede kant de gebreide stof, lijkt me de makkelijkste afwerking en lekker warm :)
  zondag 20 november 2011 @ 20:47:57 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104602329
Nog een poncho-patroon (ebook) http://www.collie-collie.(...)patroon-model-barbel
Die is met kraag en is diagonaal zoals op deze foto te zien is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 november 2011 @ 21:01:59 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104603329
Wat een hoop tips, fijn!

Ik ga nog even met de naailes-juf overleggen (die heeft misschien nog ideeën) en anders ga ik voor fleece als binnenkant en dan wellicht wel met een kraagje :D

Ik -doe een poging tot- post een foto als ik weer eens wat dingetjes af heb. Wil eigenlijk veel meer foto's maken, maar vergeet dat steeds :(

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_104610129
quote:
17s.gif Op zondag 20 november 2011 19:58 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

thnx :) Het is een patroon uit 1886 dus een authentiek insnoercorset. Ik zelf vind hem comfortabel zitten maar ik ben het gewend ze te dragen en het is een maatcorset dus dat zit sowieso wel prettig. Volgens naaipatronen staat de beoordeling moeilijk erbij, het is voornamelijk veel werk en heel netjes werken :) het euvel zit em namelijk in het tig aantal baleinen die er absoluut niet uit mogen steken, dus de voering moet even netjes zijn als de buitenkant anders heb je een stuk metaal in je prikken. De pasvorm moet er natuurlijk ook naar zijn, het zijn 24 panden die je moet verwerken.

Dat klinkt als een hoop werk! Dus eerst maar even op wat simpelere dingen oefenen ;). Heb je voor mij de naam van het patroon?

@E.T.: dat is een leuke poncho, die op de foto!!! Ik zag bij een poncho zo'n plastic, vormloos regending voor me van de Xenos :P
pi_104620337
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:40 schreef Incognita het volgende:

[..]

Dat klinkt als een hoop werk! Dus eerst maar even op wat simpelere dingen oefenen ;). Heb je voor mij de naam van het patroon?

@E.T.: dat is een leuke poncho, die op de foto!!! Ik zag bij een poncho zo'n plastic, vormloos regending voor me van de Xenos :P
Truly Victorian - TV110 :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:50:03 #181
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_104673440
Ik heb een probleempje.

Ik ben bezig aan een rokje van een groot mannenshirt.
Omdat ik de print wou behouden heb ik 2 panelen gemaakt. Ik had daarna nog 18cm over die opgevuld moesten worden en ik besloot dat ik dat maar eens gebruik ging maken van die set nestelringen die ik had liggen.
Was zo n standaard set van Prym, heb ik ooit eens bij mijn universeel tang gehad. Incl een pns voor de juiste maat gaatjes in de stof.

Maar nu komen de ringetjes aan alle kanten mijn stof uit rollen. Hoe hard heb ik nu een probleem? Want de gaatjes lijken me gewoon veel te groot. Zit er zelf al aan te denken om ze er maar allemaal uit te halen en snel op de markt een lap stof te gaan halen om er tussen te zetten.
pi_104675060
Heb je de stof verstevigd voordat je gaatjes ging maken? Dat helpt een beetje.

Ik heb dit probleem wel eens in mindere mate gehad met drukknoopjes van Prym, toen had ik ook het idee dat de gaten veel te groot waren. Ik heb me toen voorgenomen om voortaan Prym te negeren en een kleiner formaat gaatjes te maken met een gaatjestang. Ik heb het alleen nog nooit uitgeprobeerd dus ik weet niet of het werkt.
Maargoed dat is meer voor een volgend project denk ik :)

Als de ringetjes echt niet blijven zitten zou ik voor een stuk stof gaan, want anders sta je straks ergens op straat ineens in je zonderrokje :P
Misschien is het anders een optie om een stevige bies langs de randen te naaien en daar de ringetjes in te zetten.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_104680617
Dat zeil met de appeltjes heb ik ook liggen.

Bij de Action weer nieuwe applicaties gescoord: fruit en uiltjes, midden onder op deze foto
pi_104681221
Wat een leuke, ik wist niet dat ze zoveel verschillende soorten hebben. Die uiltjes zijn erg leuk en die cupcakes ook.
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:50:36 #185
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_104682663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:31 schreef Mry het volgende:
Heb je de stof verstevigd voordat je gaatjes ging maken? Dat helpt een beetje.

Ik heb dit probleem wel eens in mindere mate gehad met drukknoopjes van Prym, toen had ik ook het idee dat de gaten veel te groot waren. Ik heb me toen voorgenomen om voortaan Prym te negeren en een kleiner formaat gaatjes te maken met een gaatjestang. Ik heb het alleen nog nooit uitgeprobeerd dus ik weet niet of het werkt.
Maargoed dat is meer voor een volgend project denk ik :)

Als de ringetjes echt niet blijven zitten zou ik voor een stuk stof gaan, want anders sta je straks ergens op straat ineens in je zonderrokje :P
Misschien is het anders een optie om een stevige bies langs de randen te naaien en daar de ringetjes in te zetten.
Ik heb ze er maar allemaal uitgehaald, zometeen even een naadje erin leggen en dan maar kijken hoeveel stof ik nu extra nodig heb.
De man op de markt keek me echt heel raar aan toen ik vroeg of hij ook kant had :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:03:36 #186
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104688507
Action??? Die heb ik nog nooit gezien.. Waar liggen ze?
Past perfect over het knipgat in shirt van zoon :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_104694244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:50 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ik heb ze er maar allemaal uitgehaald, zometeen even een naadje erin leggen en dan maar kijken hoeveel stof ik nu extra nodig heb.
De man op de markt keek me echt heel raar aan toen ik vroeg of hij ook kant had :')
Want kant kopen is natuurlijk heel erg vreemd :?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_104701239
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:03 schreef E.T. het volgende:
Action??? Die heb ik nog nooit gezien.. Waar liggen ze?
Past perfect over het knipgat in shirt van zoon :')
Ze hebben ze al lang en regelmatig nieuwe. Liggen bij de breispullen en het elastiek etc.
  woensdag 23 november 2011 @ 07:46:23 #189
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104707779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:01 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ze hebben ze al lang en regelmatig nieuwe. Liggen bij de breispullen en het elastiek etc.
Ik heb ze echt nog nooit gezien.. Toch eens beter opletten dus :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_104767066
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:01 schreef Tink89 het volgende:
Wat een hoop tips, fijn!

Ik ga nog even met de naailes-juf overleggen (die heeft misschien nog ideeën) en anders ga ik voor fleece als binnenkant en dan wellicht wel met een kraagje :D

Ik -doe een poging tot- post een foto als ik weer eens wat dingetjes af heb. Wil eigenlijk veel meer foto's maken, maar vergeet dat steeds :(

Xx
Ik heb nog wat patroontjes van ponchos liggen, ik neem ze mee voor als ik je vanavond zie
  donderdag 24 november 2011 @ 19:05:35 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104769900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:45 schreef Spacekitten het volgende:

[..]

Ik heb nog wat patroontjes van ponchos liggen, ik neem ze mee voor als ik je vanavond zie
Tof :D Ik vertrek over 5 minuten. Heb er zin in! Zal eens aan Anneke vragen of ik naast jou mag zitten vanavond :P

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_104853982
Kleine update, zoals ik jier al eerder gepost heb, ben ik pas geleden (met een pauze ertussen) aan het namaken van een Mexx jurkje bezig. Het werk is nu in de tweede fase beland en hier het lijfje van het jurkje, zeg maar het moeilijkste gedeelte.

Lijfje van het jurke zonder satijnen afwerking. De pijlen geven de zg vleug richting aan van de veloursstof.



Lijfje van jurkje met satijnen afwerking.



Wordt vervolgd.
pi_104854993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat zeil met de appeltjes heb ik ook liggen.

Bij de Action weer nieuwe applicaties gescoord: fruit en uiltjes, midden onder op deze foto
[ afbeelding ]
Oh daar zitten leuke bij! Hoeveel kosten ze?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 27 november 2011 @ 10:20:17 #194
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_104869432
Ik wou bij deze even even jullie creatieve input vragen, want ik heb werkelijk geen idee:
ik ga van de week m'n 1e ding doen en dat is de pijpen van mijn legerbroek smaller maken.
Krijg daar hulp bij van m'n naaibegeleidster, dus dat moet wel gaan lukken (hoop ik!)
De broek zit heerlijk, maar die pijpen zijn zo groot als in de jaren 70 en ik vind het gewoon vreselijk.
Maar nou wil ik die legerbroek ook wat gaan opleuken! Want het is maar zo'n gewone groengetinte broek en dat is me eigenlijk te saai.
Hebben jullie enige ideeën om mij te helpen????
pi_104899035
Vandaag was het echt weer (honden) naaiweer buiten, maar zeker binnen. Heb ruim 4 uur gewerkt om die satijnen band netjes erop genaait te krijgen. Ook de binnenkant moest er netjes afgewerkt uitzien.

O,ja en ik heb zelfs het orgnele Mexx labeltje weer in het zelfmaak jurkje genaait.

Naaiwerk zit nu in de derde fase.

Lijfje van jurkje met de satijnen band aan de voorlkant.



Detail van de halslijn met labeltje.afkomstig van het losgetornte jurkje.

pi_104927323
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh daar zitten leuke bij! Hoeveel kosten ze?
Volgens mij ¤1,29 per verpakking met 3 applicaties. Spotgoedkoop dus, de Action is zo fijn!
pi_104930863
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Volgens mij ¤1,29 per verpakking met 3 applicaties. Spotgoedkoop dus, de Action is zo fijn!
Oh wauw dat is inderdaad geen geld :D
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_104930938
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:52 schreef Fusionfreak het volgende:
Vandaag was het echt weer (honden) naaiweer buiten, maar zeker binnen. Heb ruim 4 uur gewerkt om die satijnen band netjes erop genaait te krijgen. Ook de binnenkant moest er netjes afgewerkt uitzien.

O,ja en ik heb zelfs het orgnele Mexx labeltje weer in het zelfmaak jurkje genaait.

Naaiwerk zit nu in de derde fase.

Lijfje van jurkje met de satijnen band aan de voorlkant.

[ afbeelding ]

Detail van de halslijn met labeltje.afkomstig van het losgetornte jurkje.

[ afbeelding ]
Wat een werk zeg.. Maar het ziet er netjes uit :Y
Waarom heb je dat labeltje ook echt teruggenaaid? Dat ziet toch niemand?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 1 december 2011 @ 09:41:34 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105042135
Farbenmix heeft een toffe advents-actie. Elke dag krijg je een stukje patroon en zo maak je in 24 dagen een tas: http://www.farbenmix.de/advent/adventskalender2011-nl.html

Deel 1 staat er nu op. :)

En een linkje naar een Sancho topic over de tas: http://www.verenigingsanc(...)1990a606db41fa428c35

(Tx ET voor de tip! :* )
***
  donderdag 1 december 2011 @ 11:29:51 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105045319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Farbenmix heeft een toffe advents-actie. Elke dag krijg je een stukje patroon en zo maak je in 24 dagen een tas: http://www.farbenmix.de/advent/adventskalender2011-nl.html

Deel 1 staat er nu op. :)

En een linkje naar een Sancho topic over de tas: http://www.verenigingsanc(...)1990a606db41fa428c35

(Tx ET voor de tip! :* )
Uhmz, hoe gaat die uiteindelijk tas eruit zien? Want Sancho kan ik niet bekijken, ben daar geen lid...

Wel txs voor de tip :D

Hier is het druk, druk, druk:

M'n winterjas is bijna af (hoop dat dat vanavond gaat lukken), net als m'n nieuwe, helemaal zelf bedachte, grijze ballonrok met knalrode voering en m'n paarse kokerrok :D

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 1 december 2011 @ 11:36:09 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105045531
Dat is dus een verrassing. :P
***
pi_105129158
Hoi!

Ik ben een beginneling op naaigebied... In de afgelopen 2 maanden heb ik wat jurkjes voor mijn dochter gemaakt, en nog twee jurkjes voor mijzelf en mijn zus. Op dit moment ben ik bezig met een Acracadabra jurkje voor mijn nichtje. Nooit gedacht, maar ik vind het echt geweldig leuk om te doen!

Ik hoop hier gezellig mee te kunnen praten en ideeën op te doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door mamasanne op 03-12-2011 17:18:06 ]
pi_105227443
Kleine update, het jurkje naderd nu zijn voltooiing, het werk verkeerd nu in de derde fase.

Jurkje heb ik ook al gepast en staat mij echt geweldig op mijn lengte en figuur met een taupe kleurige legging, echt een hoog WOW gehalte. *O*

Foto van de rokdelen, deze heb ik iets (ongeveer 3 cm) langer en ruim 15 cm wijder gemaakt, en dat valt echt heel mooi en soepel.bij dit jurkje.



Alleen de ritssluiting moet nog worden aangebracht en nog wat afwerking langs de naden.

Foto van jurkje plat op de grond gelegd.



Jurkje ophangend..



[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 05-12-2011 21:44:23 ]
  donderdag 8 december 2011 @ 07:47:47 #204
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_105327547
Knap hoor fusionfreak!
pi_105328803
Waarom doe je eigenlijk rijgen ipv spelden fusionfreak?
  donderdag 8 december 2011 @ 12:29:07 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105333481
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 09:28 schreef Audreyoot het volgende:
Waarom doe je eigenlijk rijgen ipv spelden fusionfreak?
Weet natuurlijk niet waarom fusionfreak dat doet, maar ik speld en rijg vaak. Zeker bij dingen die echt netjes moeten (zoals mouwen) vind ik het fijn als ik rijg en daarna in één keer door kan stikken. Dan krijg ik meestal een beter resultaat dan wanneer ik alleen maar speld :)

Overigens doe ik dat zeker niet bij alles hoor, maar het is ook erg makkelijk als je nog wilt passen. Dat is een hoop gedoe met spelden erin (zeker als het om zoiets als een winterjas gaat...) als de spelden er nog in zitten. Vaak kun je dan alleen makkelijk binnenstebuiten passen en dat vind ik niet altijd ideaal :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105333714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Weet natuurlijk niet waarom fusionfreak dat doet, maar ik speld en rijg vaak. Zeker bij dingen die echt netjes moeten (zoals mouwen) vind ik het fijn als ik rijg en daarna in één keer door kan stikken. Dan krijg ik meestal een beter resultaat dan wanneer ik alleen maar speld :)

Overigens doe ik dat zeker niet bij alles hoor, maar het is ook erg makkelijk als je nog wilt passen. Dat is een hoop gedoe met spelden erin (zeker als het om zoiets als een winterjas gaat...) als de spelden er nog in zitten. Vaak kun je dan alleen makkelijk binnenstebuiten passen en dat vind ik niet altijd ideaal :)

Xx
Aha :) Ik rijg nooit maar ik pas het spul ook nooit tussendoor. Ben te ongeduldig om te rijgen en spelden doe ik alleen bij uiterste noodzaak. Ik meet op en hoop dat het eindresultaat goed zit haha :D
pi_105333851
Dat begint er goed uit te zien Fusionfreak, erg netjes!

Ik rijg lastigere delen van het kledingstuk (boordjes, mouwen etc.) meestal ook eerst vast. Het is wel wat extra werk maar ik vind het de moeite wel waard. Ik heb gewoon echt niet genoeg ervaring om het anders in één keer netjes te krijgen.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_105334284
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 09:28 schreef Audreyoot het volgende:
Waarom doe je eigenlijk rijgen ipv spelden fusionfreak?
Omdat er bij het naaien van sommigen soorten rekbare en omkrulbare stoffen zoals tricot en velours niet anders kan, bovendien heb ik die rijgsteek nodig als een soort referentie waarbij ik de zekerheid heb dat het stiksel netjes verloopt tijdens het naaien.

Ik neem tijd en rust voor mijn naai en brei projecten, haastige spoed is zelden (nooit) goed.

Klik op de link om het gehele verslag te zien met foto's van begin tot bijna het eindresultaat.

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24135&PN=1&TPN=1

[ Bericht 2% gewijzigd door Fusionfreak op 08-12-2011 13:01:43 ]
pi_105334536
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:54 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Omdat er bij het naaien van sommigen soorten rekbare en omkriubare stoffen zoals tricot en velours niet anders kan, bovendien heb ik die rijgsteek nodig als een soort referentie wwaarbij ik de zekerheid heb dat het stiksel netjes verloopt tijdens het naaien.

Ik neem tijd en rust voor mijn naai en brei projecten, haastige spoed is zelden (nooit) goed.

Klik op de link om het gehele verslag te zien met foto's van begin tot bijna het eindresultaat.

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24135&PN=1&TPN=1
^O^ Dat is waar. Hoewel ik wel het geduld heb voor de corsetten begin ik niet aan rijgwerk, dat gaat ook niet bij corsetten want dan maak je gaatjes in de stof die gaan scheuren als er spanning op het corset komt te staan.

Maargoed ik maak ook geen jassen e.d. dus heb het voorlopig ook niet nodig :)
pi_105335335
Ik heb ook het geduld niet om te rijgen :@ het komt zelfs zelden voor dat ik iets speld... maar nu ik op naailes zit moet ik wel ;) .

Oja, ik heb ontdekt dat een kanten randje aan Nicky Verlours zetten VERSCHRIKKELIJK is :P (gelukkig heb ik een beetje kunnen smokkelen :D )
  donderdag 8 december 2011 @ 13:29:50 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105335543
Voor omkrulstoffen enzo: even inspuiten met Crackfree (stijfsel-spul in een spuitbus) ^O^
En voor dingen die lastig te spelden zijn (ritsen, bandjes etc).. Stylefix
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:30:05 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105335550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:24 schreef Incognita het volgende:
Ik heb ook het geduld niet om te rijgen :@ het komt zelfs zelden voor dat ik iets speld... maar nu ik op naailes zit moet ik wel ;) .
Hoe kun je nou zelden spelden? Dan weet je toch niet of het netjes uitkomt enzo? Ik speld (bijna) alles, alleen lange rechte stukken niet en zomen enzo niet. Vraag me gewoon af of het dan niet schots en scheef wordt, dan zou het wel worden als ik nooit zou spelden :P

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 8 december 2011 @ 13:34:46 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105335676
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:29 schreef E.T. het volgende:
Voor omkrulstoffen enzo: even inspuiten met Crackfree (stijfsel-spul in een spuitbus) ^O^
En voor dingen die lastig te spelden zijn (ritsen, bandjes etc).. Stylefix
Nooit van gehoord, maar lijkt me ^O^ spul :Y
***
pi_105337336
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe kun je nou zelden spelden? Dan weet je toch niet of het netjes uitkomt enzo? Ik speld (bijna) alles, alleen lange rechte stukken niet en zomen enzo niet. Vraag me gewoon af of het dan niet schots en scheef wordt, dan zou het wel worden als ik nooit zou spelden :P

Xx
Met stoffen als skai enzo kan je beter niet spelden want dan krijg je gaatjes enzo. Gewoon extra goed opletten ^O^
pi_105337348
@Tink89, ik heb ook nog niet heel erg moeilijke dingen gemaakt, maar tot nu toe is het gelukt om truitjes. (baby)broekjes en jurken te maken zonder te spelden :P .

Maar ik moet toegeven, nu ik een paar keer toch maar heb gespeld omdat ik het moest van de naaijuf ;) , vind ik het met sommige dingen (mouwen e.d.) toch wel fijner om te spelden.
pi_105340642
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:29 schreef E.T. het volgende:
Voor omkrulstoffen enzo: even inspuiten met Crackfree (stijfsel-spul in een spuitbus) ^O^
En voor dingen die lastig te spelden zijn (ritsen, bandjes etc).. Stylefix
Is dat crackfree te koop bij een drogist of moet je daarvoor een speciaalzaak hebben? Het lijkt me superspul!

Ik heb wel eens gelezen dat profs meestal de voorkeur hebben voor niet spelden omdat spelden de stof ook een beetje krom en uit model trekken. Ik denk dat je naarmate je meer ervaring krijgt steeds minder spelden nodig hebt. En het maakt natuurlijk ook uit hoe gelijkmatig je machine de stoflagen transporteert en hoe glad of rekbaar de stof die je gebruikt is. Ik ben in elk geval nog erg gehecht aan mijn doosje spelden. :P

Aydreyoot het lijkt me lastig als je helemaal geen gaatjes in de stof kunt maken! Wat doe je dan als je bijv. scheef naait of op de verkeerde plek?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_105340716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:56 schreef Mry het volgende:

[..]

Is dat crackfree te koop bij een drogist of moet je daarvoor een speciaalzaak hebben? Het lijkt me superspul!

Ik heb wel eens gelezen dat profs meestal de voorkeur hebben voor niet spelden omdat spelden de stof ook een beetje krom en uit model trekken. Ik denk dat je naarmate je meer ervaring krijgt steeds minder spelden nodig hebt. En het maakt natuurlijk ook uit hoe gelijkmatig je machine de stoflagen transporteert en hoe glad of rekbaar de stof die je gebruikt is. Ik ben in elk geval nog erg gehecht aan mijn doosje spelden. :P

Aydreyoot het lijkt me lastig als je helemaal geen gaatjes in de stof kunt maken! Wat doe je dan als je bijv. scheef naait of op de verkeerde plek?
Niet scheef naaien en anders helemaal opnieuw beginnen :) Met dat skai corset heb ik me 0,0 fouten kunnen permitteren. In het begin gebruikte ik paperclips ipv spelden maar die drukten ook in de stof...
  donderdag 8 december 2011 @ 16:08:02 #219
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105341095
Crackfree staat ook vaak gewoon in de supermarkt bij de wasmiddelen :)

Spelden geeft altijd iets van bobbeltjes, je stof ligt daarna nooit helemaal vlak.. Als je netjes knipt qua naadtoeslag enzo, kun je de buitennaden vaak zonder spelden stikken. Kantjes, bandjes en andere kleine dingen doe ik vaak met Stylefix.. en de rest speld ik :)

Ik zit trouwens al een tijdje in een naaidip :( Er uit komen lukt nog niet zo erg, al heb ik wel zin om te naaien. Ben nu bezig met een paneel voor de huishoek op school, maar heb er niet echt lol in.. 't is meer een verplichting :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:27:39 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105344165
Strakjes naailes :D Eens kijken of m'n winterjas afkomt, ondanks m'n zieke hoofd...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105363398
En Tink, issie af?!
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:56:27 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105370044
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:39 schreef Incognita het volgende:
En Tink, issie af?!
Nou, de voering zit er bijna in, alleen bij de mouwen nog... het enige wat verder nog moet gebeuren zijn de knoopsgaten (die doet de naailes-juf voor me, vind het doodeng) en het omzomen onderlangs. Dan nog even op zoek naar een toffe riem voor erop en dan kan ik hem aan :D :D

Xx

ps. En een prachtige lap stof gevonden, hele sjieke groene glim-stof... ga zo eens een patroontje zoeken, zit toch ziek thuis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105370681
Dat schiet op Tink! *O*

Mijn winterjas begint ook al ergens op te lijken. Ik heb alleen heel erg ruzie met de mouwen van de voering. Ik denk dat ik maar een beetje ga smokkelen met plooitjes want ik krijg ze er echt niet fatsoenlijk ingezet. -O-
Maar daarna hoef ik dus alleen nog maar de voering in te naaien, de zomen af te werken en knoopsgaten te maken en knopen aan te zetten! (Als ik het zo typ dan klinkt het toch nog als best veel werk :+ )
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 9 december 2011 @ 11:22:29 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105370802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:18 schreef Mry het volgende:
Dat schiet op Tink! *O*

Mijn winterjas begint ook al ergens op te lijken. Ik heb alleen heel erg ruzie met de mouwen van de voering. Ik denk dat ik maar een beetje ga smokkelen met plooitjes want ik krijg ze er echt niet fatsoenlijk ingezet. -O-
Maar daarna hoef ik dus alleen nog maar de voering in te naaien, de zomen af te werken en knoopsgaten te maken en knopen aan te zetten! (Als ik het zo typ dan klinkt het toch nog als best veel werk :+ )
Ik had ook plooitjes bij de mouwen van de voering, maar door ze over de bovenste helft te verdelen, valt je mouw mooier. Aan de onderkant heb je de extra ruimte sowieso niet nodig :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105374405
Balen Tink dat je toch ziek bent geworden! maar de jas wordt mooi ;)
pi_105383114
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik had ook plooitjes bij de mouwen van de voering, maar door ze over de bovenste helft te verdelen, valt je mouw mooier. Aan de onderkant heb je de extra ruimte sowieso niet nodig :)

Xx
Nou het is gelukt hoor. Inderdaad met een paar kleine plooitjes in de achterkant van de bovenarm. Morgen als ik weer daglicht heb de voering inzetten. *O*
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_105403905
Ik ben bezig met een trui voor mijn dochtertje, hij is bijna klaar... de planning was om hem vanavond of te maken maar ik was in slaap gevallen op de bank :@ En nu heb ik geen zin meer ;)

Mry en Tink: ik ben benieuwd naar foto's!!!
  Spellchecker zaterdag 10 december 2011 @ 13:12:37 #228
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_105412262
hoihoi,

ik heb nieuwe gordijnen gekocht, met verborgen lussen aan de achterkant (kant en klaar van de leen bakker), maar die schuiven niet lekker over mijn houten roedes.... zou daar pledge bij kunnen helpen?? of moeten ze er echt weer af en de lussen groter?

:W
pi_105419388
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:12 schreef maily het volgende:
hoihoi,

ik heb nieuwe gordijnen gekocht, met verborgen lussen aan de achterkant (kant en klaar van de leen bakker), maar die schuiven niet lekker over mijn houten roedes.... zou daar pledge bij kunnen helpen?? of moeten ze er echt weer af en de lussen groter?

:W
Die pledge zou je dan gebruiken om het hout gladder te maken? Ik heb daar geen ervaring mee...
Ik denk dat je moet kijken wat het probleem is, als de lussen ruim om de balk passen maar toch heel stroef schuiven dan lijkt die pledge me het proberen waard. Maar als de lussen echt maar net aan om de balk heen passen dan zijn ze gewoon te klein.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  Spellchecker zondag 11 december 2011 @ 20:43:44 #230
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_105468008
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:11 schreef Mry het volgende:

[..]

Die pledge zou je dan gebruiken om het hout gladder te maken? Ik heb daar geen ervaring mee...
Ik denk dat je moet kijken wat het probleem is, als de lussen ruim om de balk passen maar toch heel stroef schuiven dan lijkt die pledge me het proberen waard. Maar als de lussen echt maar net aan om de balk heen passen dan zijn ze gewoon te klein.
ik heb n nieuwe roede gekocht, met n kleinere diameter, en van metaal;
ik ga morgen es kijken hoe dat schuift ;)
pi_105491939
Even een korte vraag tussendoor (ik hoor eigenlijk aan mn studie te zitten :@ ).

Kun je crackfree ook gewoon gebruiken voor Nicky velours?
  maandag 12 december 2011 @ 14:18:13 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105492182
Voor de mensen die nog op zoek zijn, Lidl heeft vanaf 19 dec. weer de Silvercrest naaimachine voor 70 euro.
***
  maandag 12 december 2011 @ 15:04:36 #233
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105493809
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:11 schreef Incognita het volgende:
Even een korte vraag tussendoor (ik hoor eigenlijk aan mn studie te zitten :@ ).

Kun je crackfree ook gewoon gebruiken voor Nicky velours?
zou niet weten waarom niet.. je wast het er toch gewoon weer uit :)
Het gaat er puur om dat je randjes niet zo flubberig zijn en net ff wat meer stevigheid krijgen ne niet omkrullen :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_105501459
Ok! Ik zou ook niet weten waarom het niet zou kunnen, maarja ik dacht ook dat ik een kanten randje gewoon kon strijken :@
  maandag 12 december 2011 @ 18:30:11 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105502072
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:13 schreef Incognita het volgende:
Ok! Ik zou ook niet weten waarom het niet zou kunnen, maarja ik dacht ook dat ik een kanten randje gewoon kon strijken :@
Waarom kon je je kanten randje niet strijken?? Het meeste kant is katoen, hooguit dat dat krimpt. (daarom altijd met een stoomstrijkijzer flink heet stomen boven je kantjes en bandjes om de krimp er uit te halen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_105505067
Mijn kanten randje eindigde gesmolten vastgeplakt aan mijn moeders ( :@ ) strijkijzer :{
  maandag 12 december 2011 @ 19:50:47 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105505427
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:42 schreef Incognita het volgende:
Mijn kanten randje eindigde gesmolten vastgeplakt aan mijn moeders ( :@ ) strijkijzer :{
Dan was het geen katoen... :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105569142
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zoek naaipatronen voor babykleding maat 80-86 voor een meisje. Ik kan maar weinig vinden op internet.
Hebben jullie een tip? Bij voorkeur natuurlijk gratis ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 11:26:44 #239
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_105569352
quote:
6s.gif Op maandag 12 december 2011 18:30 schreef E.T. het volgende:

[..]

Waarom kon je je kanten randje niet strijken?? Het meeste kant is katoen, hooguit dat dat krimpt. (daarom altijd met een stoomstrijkijzer flink heet stomen boven je kantjes en bandjes om de krimp er uit te halen)
het meeste standaard kant van de fourniturenzaak is juist van polyester... je hebt ook gehaakte kantjes en die zijn vaak wit of creme en een stuk stugger.
Gewoon vragen bij de winkel waar het van gemaakt is! Om teleurstelling bij verwerken te voorkomen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 14 december 2011 @ 11:33:58 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105569562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:19 schreef annelotje het volgende:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zoek naaipatronen voor babykleding maat 80-86 voor een meisje. Ik kan maar weinig vinden op internet.
Hebben jullie een tip? Bij voorkeur natuurlijk gratis ;)
De knippie... Al is die niet gratis :|

En google, tweede hit: http://babypatronen.50webs.com/

X
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 11:35:24 #241
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_105569612
mss een paar oude knippie baby op de kop tikken? Jaren geleden werden die uitgebracht en stonden er alleen patronen in voor baby's.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_105570267
Kijk eens in de bibliotheek voor de tijdschriften Knippie en Ottobre design :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_105572491
die link had ik al doorgespit maar er staat niet echt iets tussen wat ik wil maken.

Ik denk dat de bieb dan inderdaad de beste optie is. En nu hopen dat ze dan niet alle leuke dingen eruitgescheurd hebben. Daar hebben ze hier nogal een handje van.
Laatst alle hobbyhandig doorgebladerd op zoek naar haakpatronen en die waren er stuk voor stuk uitgescheurd!
pi_105573973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:13 schreef annelotje het volgende:
die link had ik al doorgespit maar er staat niet echt iets tussen wat ik wil maken.

Ik denk dat de bieb dan inderdaad de beste optie is. En nu hopen dat ze dan niet alle leuke dingen eruitgescheurd hebben. Daar hebben ze hier nogal een handje van.
Laatst alle hobbyhandig doorgebladerd op zoek naar haakpatronen en die waren er stuk voor stuk uitgescheurd!
Wat asociaal :X

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:43 schreef maily het volgende:

[..]

ik heb n nieuwe roede gekocht, met n kleinere diameter, en van metaal;
ik ga morgen es kijken hoe dat schuift ;)
Is het nog gelukt?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_105577398
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:19 schreef annelotje het volgende:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zoek naaipatronen voor babykleding maat 80-86 voor een meisje. Ik kan maar weinig vinden op internet.
Hebben jullie een tip? Bij voorkeur natuurlijk gratis ;)
Hier staat heel veel tussen, als je wat naar beneden scrolled kom je ook baby spulletjes tegen
http://eloleo.blogspot.com/p/gratis-patronen_07.html
pi_105637023
Laatste update, de jurk is af. Heb vanmiddag de laatste hand eraan gelegd. De ritssluiting ingezet.

Bekijk de foto's van het jurkje en dat ik 'm aanheb..

Jurk compleet af.



Detail ritssluiting.



Aanfoto van de jurk, voorkant. Je moet bij dit jurkje wel een beetje op je figuur letten.



Aanfoto van de jurk achterkant.



Volgende naaipreject staat alweer in de planning, een zwart schoudertasje dat veranderd moet worden en een zwart kort jasje met katoenen voering, waarvan ik al een paarse had.
  Milf donderdag 15 december 2011 @ 23:37:26 #247
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_105639515
Wat heb je nu met het originele jurkje gedaan?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_105644228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:37 schreef nikky het volgende:
Wat heb je nu met het originele jurkje gedaan?
Heel gelaten, als je goed gelezen had heb ik twee van deze Mexx jurkjes waarvan ik 1 uit elkaar heb gehaald om mbv de losse patroondelen het bordeauxrode jurkje na te maken.
pi_105646376
Knap dat je dat zo na kunt maken fusionfreak! Netjes gemaakt ook zo wat ik in de detailfoto van de rits kon zien :Y Vind het een echt kerstjurkje!
pi_105649861
Hij is mooi geworden fusionfreak! Ziet er supernetjes uit. Het is inderdaad een mooi jurkje om straks tijdens de feestdagen te dragen. :)
Mag ik vragen of je wel eens met blinde ritsen werkt? Ik vind dat zelf altijd iets mooier staan in dit soort kleding.

En nog even *O* want mijn winterjas is af!
Foto's volgen hopelijk. Ik heb zelf geen noemenswaardige camera dus het is even afwachten totdat iemand anders foto's kan maken.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:47:14 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105650835
Hier hetzelfde verhaal... de schoudervullingen zitten erin, de zoom is klaar, de voering is afgewerkt... Alleen de mouwen nog. Gelukkig doet de naaijuf de knoopsgaten, dat vind ik eng *en moeilijk*

Volgende week dus foto's, als het goed is.

Vandaag nog even een paper schrijven, maar morgen mag ik het patroon voor m'n nieuwe feestjurkje gaan tekenen :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105653172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 08:26 schreef Stiemie het volgende:
Knap dat je dat zo na kunt maken fusionfreak! Netjes gemaakt ook zo wat ik in de detailfoto van de rits kon zien :Y Vind het een echt kerstjurkje!
Bedankt voor de complimenten, ik ben eigenlijk een perfectionist als ik met (doe het zelf en naai/brei) projecten bezig ben, ik werk netjes en doelgericht. Heeft waarschijnlijk te maken dat ik van oorsprong een technische achtergrond heb (meubelmaker, electricien) en het naaien en breien heb ik nadat mijn moeder mij de basis heeft geleerd (zeg maar afkijken) geheel eigen gemaakt..

Het beginnersnivo ben ik allang gepasseerd, ik naai en brei dan ook al meer dan 25 jaar!

Tot slot, dit jurkje ga ik met kerstmis zeker dragen, met een zwart gebreid vestje erover, ik leef al helemaal op voel mij net een soort prinses, alleen mijn haar moet nog langer groeien zodat het helemaal af is en opgestoken kan worden in een grote dikke knot. Zal straks een foto plaatsen waarop ik een push-up BH eronder draag, dat ziet er echt heel goed uit bij dit jurkje, heb het al aan mijn buurvouw laten zien en zij was heel enthiousiast over het resultaat.

Wordt vervolgd. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 16-12-2011 16:49:08 ]
  Milf vrijdag 16 december 2011 @ 13:27:31 #253
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_105654272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 01:54 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Heel gelaten, als je goed gelezen had heb ik twee van deze Mexx jurkjes waarvan ik 1 uit elkaar heb gehaald om mbv de losse patroondelen het bordeauxrode jurkje na te maken.
Wat heb je met het originele jurkje gedaan wat je uit elkaar hebt gehaald.. |:(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:28:39 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105654325
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 01:54 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Heel gelaten, als je goed gelezen had heb ik twee van deze Mexx jurkjes waarvan ik 1 uit elkaar heb gehaald om mbv de losse patroondelen het bordeauxrode jurkje na te maken.
Uhmz, ik heb goed gelezen en vraag me toch ook het volgende af:

Wat heb je met het jurkje gedaan dat je uit elkaar gehaald hebt? Weer in elkaar gezet? Weggegooid? Dat je de andere van die twee heel gelaten hebt, dat snappen wij ook...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:29:01 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105654340
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:27 schreef nikky het volgende:

[..]

Wat heb je met het originele jurkje gedaan wat je uit elkaar hebt gehaald.. |:(
Ow haha, wij postten tegelijk :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Milf vrijdag 16 december 2011 @ 13:29:39 #256
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_105654361
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ow haha, wij postten tegelijk :P
Ik zie het :D!

Schijnbaar zijn we dan beiden personen die niet zo goed kunnen "lezen" :')
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_105661418
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Uhmz, ik heb goed gelezen en vraag me toch ook het volgende af:

Wat heb je met het jurkje gedaan dat je uit elkaar gehaald hebt? Weer in elkaar gezet? Weggegooid? Dat je de andere van die twee heel gelaten hebt, dat snappen wij ook...
De losse patroondelen van het uit elkaar gehaalde jurkje heb ik in een aparte patronenmap gedaan, want ik wil mbv hiervan nomaals het zelfde jurkje maken, maar dan van zachte dunne tricotstof in twee felle verschillende kleurtjes voor de zomer van 2012 . Dan wil ik denk ik de taiile en halsbiezen in zwart of rood hebben, en de rest van het jurkje wit of geel.

Of zwart / rood

Of zwart / wit

Of rood / geel
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:00:09 #258
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_105663849
Knap gedaan fusionfreak!

Aan allen: ik heb even een vraagje. Ik zoek een patroon voor een net en simpel giletje. Vandaag eentje gekocht bij h&m maar ik vind het zo zonde om 'm uit elkaar te halen. Dus patroon nodig...
Kan me nog herinneren van een hele tijd geleden dat iemand hier een gilet had gemaakt. Wie? :o (of iemand anders die een patroon heeft :9 ) dank!

---
Het is zo eentje:
http://www.hm.com/nl/product/93336?article=93336-D
Ik kan 'm wel namaken maar op de tietplooien na. Hoe fix ik het pand met de tietplooien? :o

[ Bericht 24% gewijzigd door Zoheetik op 17-12-2011 01:29:27 ]
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:16:48 #259
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_105696980
Crosspost:
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:41 schreef Inu het volgende:
Hij is klaar *O* De voorkanten zijn enigzins ongelijk, maar dat valt niet zo op als hij gewoon hangt :) Ben alleen nog aan het twijfelen of ik langs alle randen ga stikken om de voering wat meer naar achteren vast te zetten....

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Alleen zit daar geen plooi in maar een princesselijntje of hoe je die ook mag noemen.
pi_105699042
Heb je geen patroon voor een jasje/blouse waar al tietplooien ( :P coupenaden) inzitten? Dan kun je daar de vorm van het giletje uitknippen misschien?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 18 december 2011 @ 00:35:43 #261
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_105712038
Oja coupenaden :D was de naam kwijt.
Heb helaas geen patroon voor een blouse of jasje. Wel bedankt voor de tip.
pi_105725452
Ik heb nog even voor je gezocht:
http://www.burdastyle.com/patterns/franzi
Gratish en voor niets! Je moet je alleen aanmelden, het patroon zelf printen en in elkaar plakken.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_105726186
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:00 schreef Zoheetik het volgende:
Knap gedaan fusionfreak!

Aan allen: ik heb even een vraagje. Ik zoek een patroon voor een net en simpel giletje. Vandaag eentje gekocht bij h&m maar ik vind het zo zonde om 'm uit elkaar te halen. Dus patroon nodig...
Kan me nog herinneren van een hele tijd geleden dat iemand hier een gilet had gemaakt. Wie? :o (of iemand anders die een patroon heeft :9 ) dank!

---
Het is zo eentje:
http://www.hm.com/nl/product/93336?article=93336-D
Ik kan 'm wel namaken maar op de tietplooien na. Hoe fix ik het pand met de tietplooien? :o
Ik heb er eentje gemaakt ja



Patroon was uit een oude Knip volgens mij, van de bieb iig... Het was wel een gemakkelijk patroon en ook het eerste wat ik heb gemaakt :) En idd met prinsessenaad oid, niet met coupenaden :)
  maandag 19 december 2011 @ 19:37:06 #264
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_105784284
Dank je wel Mry! Ik had daar gezocht maar niks gevonden. Volgens mij ben ik niet zo'n goede zoeker :@ .

En thanks inu. De bieb is ook wel een goed idee.

Zelf heb ik ondertussen een tutorial gevonden over coupenaden en princessenlijnen:
http://www.ikatbag.com/20(...)ncess-seams-and.html
Was al begonnen met achterpanden tekenen. Die heb ik af. Nu voorkant nog goed krijgen dus :o. Even alles goed bestuderen.
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:19:27 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105826393
Lieve mede-naai(st)ers,

willen jullie even stemmen? Kerstverhalenwedstrijd 2011 - Stemtopic Ik mag niet zeggen welk verhaal van mij is, maar hoe meer stemmen, hoe eerlijker de uitslag sowieso is :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:41:24 #266
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_105839228
Oei dat is veel leeswerk :D /lui. Ik zal het in mijn achterhoofd houden (en er hopelijk wat mee doen).
  woensdag 21 december 2011 @ 09:40:18 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105857035
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:41 schreef Zoheetik het volgende:
Oei dat is veel leeswerk :D /lui. Ik zal het in mijn achterhoofd houden (en er hopelijk wat mee doen).
Kijk maar hoor, vind het al lief dat je het in overweging neemt, haha!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:31:37 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105960464
*O* *O* *O*
ik ben zooooo blij.. *O*

Deze wordt vanmiddag gebracht :D :o

Ben er al heel lang voor aan het sparen, en nu kwam ik er laatst achter dat dit model niet meer gemaakt wordt (vervangen door eentje die natuurlijk weer iets duurder is).. En nu komt ie er toch nu al *O*

Nu even de spullen van m'n oude machine bij elkaar zoeken voor de inruil :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_105960962
E.T. ik ben een beetje jaloers :D
Ziet eruit als een prachtige machine, veel plezier ervan!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:38:05 #270
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105963059
Steeds als ik het lees ben ik ook jaloers :o
tot ik me realiseer dat ik zelf ben ;)

Van mij mag ie wel komen trouwens.. :X
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:10:55 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105964165
Gaaf ET! _O_
***
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:02:07 #272
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105981384
Oeh nice E.T.!
Ik kom even uit de lurk stand om mijn bescheiden naaiwerk je te laten zien (maar wel in stijl):


Ik naai op het moment niet zo veel en moet ook nog een blouse afmaken, tzt zal ik wel foto's plaatsen.

* Spiegelei gaat weer terug in lurkstand
klerkje
pi_105982202
Gaaf E.T.!!! Ik ben jaloers :@

Speigelei: superleuk!!!
pi_105994253
gaaf ET! Ik heb ook sinds een paar weken een borduurmachine. Echt gaaf!
pi_106000585
Wat een leuke sokken spiegelei!
Enne aangezien je wel vaker naait moet je gewoon uit lurkstand blijven hoor :P
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106001223
Hier een update:

Ik heb een trui af! Een vestje zo goed als af en een rokje zo goed als af.
Na de kerst volgen er foto's :)
pi_106007369
ik ben een beginneling bij het maken van spullen met de naaimachine, maar zit dit topic nu toch al een tijdje te volgen! Ik maak (nog) geen kleding maar heb wel wat andere dingetjes gemaakt.

2 knuffeltjes:





voor de katten:



laatste mandje waar ze in ligt is ook zelf gemaakt (maar heb er geen andere foto van )
  zondag 25 december 2011 @ 20:48:28 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106037579
Mijn winterjas is af *Gister al, maar ik loop achter* :D Heb er in de stad een toffe riem op gekocht en moet daar nog even voor bedenken of ik lusjes ga maken (en zoja, hoe dan), maar ik kan 'm morgen wel gewoon aan :D

Nu heb ik een jurkje in de maak en zijn er twee rokjes die nodig af moeten... Daarna een jasje waarvoor de stof al klaar ligt, nieuwe bekleding voor het verwarming-mandje van de onze poezels en een paar kleiner-maak/verstel-werkjes (vooral wikkeljurkjes waarvan de schouders op m'n ellebogen hangen).

Fijne kerst!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 25 december 2011 @ 22:42:09 #279
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106041214
Gefeliciteerd ET! Veel plezier alvast ermee! (en dat rijmt)

Leuke sokken spiegelei :)

Ik bijf nog ff lurken. Ondertussen wel een tas af gemaakt maar foto volgt later. Heb nu nog een jurkprojectje liggen (mezelf opgemeten, nu nog patroontekenen en naaien. Wel gewaagd als beginnend naaister maar ja :@ ).

Verder wil ik ook nog graag een bloesje maken oO< . Maar daarvoor zoek ik deze stof, maar dan in kobaltblauw.

Grote ruit dus. Weet iemand toevallig waar?
pi_106041313
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:44 schreef nicole89 het volgende:
ik ben een beginneling bij het maken van spullen met de naaimachine, maar zit dit topic nu toch al een tijdje te volgen! Ik maak (nog) geen kleding maar heb wel wat andere dingetjes gemaakt.

Wat een leuke dingen maak jij! O+ ^O^ En wat leuk die spulletjes voor je katten, dat zie je niet vaak. Ze boffen maar! ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 25 december 2011 @ 22:46:20 #281
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106041362
Oooh ik las helemaal over de post van nicole89 heen! Wat een boel superleuke dingen! Hulde.
pi_106041424
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:18 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik heb er eentje gemaakt ja

[ afbeelding ]

Patroon was uit een oude Knip volgens mij, van de bieb iig... Het was wel een gemakkelijk patroon en ook het eerste wat ik heb gemaakt :) En idd met prinsessenaad oid, niet met coupenaden :)
Wat een mooie stofjes O+ Prachtig gilet is het geworden! En ik keek ook naar je schoenen/sloffen/voetjes ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:02 schreef Spiegelei het volgende:
Oeh nice E.T.!
Ik kom even uit de lurk stand om mijn bescheiden naaiwerk je te laten zien (maar wel in stijl):
[ afbeelding ]

Ik naai op het moment niet zo veel en moet ook nog een blouse afmaken, tzt zal ik wel foto's plaatsen.

* Spiegelei gaat weer terug in lurkstand
Wat een leuk idee om zelf kerstsokken te maken, ze zijn tof gelukt! ^O^ ~:)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_106082424
Nicole89, dat eerste knuffeltje is echt zooo schattig O+
pi_106083501
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat een mooie stofjes O+ Prachtig gilet is het geworden! En ik keek ook naar je schoenen/sloffen/voetjes ;)

[..]

Wat een leuk idee om zelf kerstsokken te maken, ze zijn tof gelukt! ^O^ ~:)
Thanks, al is ie al een tijdje af :) die sloffen komen uit Polen, echt schaap en handgemaakt voor 4euro ofzo...

http://www.polandbymail.c(...)n+Slippers&showbig=1
  dinsdag 27 december 2011 @ 15:20:10 #285
333374 Lithia
Too serious
pi_106087397
Eerste poging om iets alleen te naaien en het was meteen een poging om mijn eerste en nieuwe naaimachine te testen. Ik heb het zonder patronen genaaid en binnen een paar uurtjes gemaakt (het was voor kerst bedoeld, dus het was een beetje een last-minute-actie). Verder is het wat vormloos, ik moet nog achterkomen hoe ik dat kan fixen.


Ik hoop dat ik wat vaker zal posten hier. :D Ik zit nu bomvol met ideeën, maar niet altijd de motivatie om het te maken.

Nu zit ik te bedenken of ik iets kan maken voor mijn breispullen. Iets waar ik bollen wol in kan stoppen, kan onderscheiden met mijn breiwerk en ook iets waar mijn breinaalden kan verstoppen. Misschien een soort van handtas met veel vakjes aan de buitenkant ofzo... dunno..
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_106100387
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2011 22:44 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat een leuke dingen maak jij! O+ ^O^ En wat leuk die spulletjes voor je katten, dat zie je niet vaak. Ze boffen maar! ;)
dank je :D MIjn katten hebben het eigelijk heel zwaar omdat ik al mijn creativiteit op hun los laat haha

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:31 schreef Incognita het volgende:
Nicole89, dat eerste knuffeltje is echt zooo schattig O+
hihi thanx!
pi_106121050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 15:20 schreef Lithia het volgende:
Eerste poging om iets alleen te naaien en het was meteen een poging om mijn eerste en nieuwe naaimachine te testen. Ik heb het zonder patronen genaaid en binnen een paar uurtjes gemaakt (het was voor kerst bedoeld, dus het was een beetje een last-minute-actie). Verder is het wat vormloos, ik moet nog achterkomen hoe ik dat kan fixen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ik wat vaker zal posten hier. :D Ik zit nu bomvol met ideeën, maar niet altijd de motivatie om het te maken.

Nu zit ik te bedenken of ik iets kan maken voor mijn breispullen. Iets waar ik bollen wol in kan stoppen, kan onderscheiden met mijn breiwerk en ook iets waar mijn breinaalden kan verstoppen. Misschien een soort van handtas met veel vakjes aan de buitenkant ofzo... dunno..
Wat is het? :@
  woensdag 28 december 2011 @ 13:52:14 #288
333374 Lithia
Too serious
pi_106124182
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:10 schreef Incognita het volgende:

[..]

Wat is het? :@
Gok eens. :P
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_106125170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:10 schreef Incognita het volgende:

[..]

Wat is het? :@
Precies dezelfde vraag :')

Ik gok een hondenjasje?
  woensdag 28 december 2011 @ 14:26:05 #290
333374 Lithia
Too serious
pi_106125350
Het is een (kerst)jurkje.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_106125404
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:26 schreef Lithia het volgende:
Het is een (kerst)jurkje.
Huh? Voor een kindje ofzo? Ik zie er helemaal niks in zo, heb je misschien een foto waar het gedragen wordt?
  woensdag 28 december 2011 @ 14:28:22 #292
333374 Lithia
Too serious
pi_106125446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 15:20 schreef Lithia het volgende:



Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 28 december 2011 @ 14:38:11 #293
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_106125847
quote:
12s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:28 schreef Lithia het volgende:

[..]

Huh...Ik zie het er ook niet in... Aan welke kant moet ik hoofd en armen denken?
Geluk is een richting, geen punt
pi_106125901
Gokje, links moeten we je hoofd denken, dan net onder het strikje zijn borsten en dan rechts buik -> benen??? :@
pi_106125971
Ik snap het niet meer :'( Hoelang is het jurkje dan?
  woensdag 28 december 2011 @ 14:43:13 #296
333374 Lithia
Too serious
pi_106126033
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:38 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Huh...Ik zie het er ook niet in... Aan welke kant moet ik hoofd en armen denken?
gebreid stukje is is boven, waar het hoofd hoort. Het gebreid stukje valt over de armen en de armen liggen buiten het jurkje. Sorry dat het niet zo duidelijk is. Ik zal de volgende keer wat duidelijkere foto's maken.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 28 december 2011 @ 14:43:55 #297
333374 Lithia
Too serious
pi_106126062
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:41 schreef Audreyoot het volgende:
Ik snap het niet meer :'( Hoelang is het jurkje dan?
Ik zal even meten voor je. :P

Edit: tussen 81 en 85 cm. Ik ben 1.73 cm en het jurkje gaat tot mijn knieën. Misschien net iets korter.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lithia op 28-12-2011 14:50:04 ]
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_106126417
Ah een soort cocktailjurkje :)
  woensdag 28 december 2011 @ 14:57:01 #299
333374 Lithia
Too serious
pi_106126542
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:52 schreef Audreyoot het volgende:
Ah een soort cocktailjurkje :)
Jaa. _O_
Zoiets moet je dan voorstellen btw:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  donderdag 29 december 2011 @ 05:10:35 #300
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106155060
Ben ook we benieuwd naar betere foto's! Ziet er interessant uit.
pi_106158379
Ik zie het ook nu pas! Ik denk toch dat de onduidelijkheid vooral komt doordat de tweede foto op z'n kant staat en dat de vormloosheid wel meevalt hoor. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:33 schreef nicole89 het volgende:

[..]

dank je :D MIjn katten hebben het eigelijk heel zwaar omdat ik al mijn creativiteit op hun los laat haha

[..]

hihi thanx!
Je katten zien er anders uit alsof ze je nieuwe hobby wel kunnen waarderen :P
En terecht natuurlijk!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')