abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:24:01 #1
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_103005881
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:

Congo / Zaïre

Beijing / Peking

Mumbai / Bombay

Kolkata / Calcutta

Madras / Chennai

Birma / Myanmar

Gorkum / Gorinchem

's-Hertogenbosch / Den Bosch

's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';



- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Diversen

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:25:27 #2
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_103005939
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:17 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Niet alleen oorspronkelijk, het is het gewoon. Als je bedoelt dat er wat door zit hoor je er iets achter te zetten. Bijvoorbeeld 'Goreng'.
Goreng is juist het Indonesische woord voor gebakken, nasi staat voor rijst. En dat je er iets doorheen gooit is logisch, want alleen gebakken rijst smaakt nergens naar.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_103006788
Ik dacht altijd dat in het logo van Albert Heijn "AN" stond in plaats van "AH" omdat die H evengroot is als de a.

  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:51:53 #4
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_103006861
Bij een vol topic lees ik meestal het vorige topic helemaal door, en ik moest hardop lachen om die uitspraken over die sedan en de BMW. :') Zoiets verzin je niet...
pi_103007854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:49 schreef Refurb het volgende:
Ik dacht altijd dat in het logo van Albert Heijn "AN" stond in plaats van "AH" omdat die H evengroot is als de a.

[ afbeelding ]
Oh lol, ik zag nog geen eens dat het uit letters bestond, tot nu. :')
pi_103007936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:49 schreef Refurb het volgende:
Ik dacht altijd dat in het logo van Albert Heijn "AN" stond in plaats van "AH" omdat die H evengroot is als de a.

[ afbeelding ]
Hopelijk ben je niet echt zo onnozel. Waarom zou de Albert Heijn een logo maken met de letters AN?
pi_103009327
:|W
pi_103017362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:18 schreef ForumPimp het volgende:

[..]

Hopelijk ben je niet echt zo onnozel. Waarom zou de Albert Heijn een logo maken met de letters AN?
Misschien omdat Heijn eindigt met een N?
pi_103017858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:18 schreef ForumPimp het volgende:

[..]

Hopelijk ben je niet echt zo onnozel. Waarom zou de Albert Heijn een logo maken met de letters AN?
Dan moeten ze het steeltje van die 'H' maar wat groter maken.
pi_103019931
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:49 schreef Refurb het volgende:
Ik dacht altijd dat in het logo van Albert Heijn "AN" stond in plaats van "AH" omdat die H evengroot is als de a.

[ afbeelding ]
at dacht ik dus ook :|W
pi_103020135
Dat de caps van Caps Lock voor capitals staat :{ Grootste aha-erlebnis ooit
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:49:19 #12
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_103020240
Ik had er nog een paar maar kon er niet 1 2 3 op komen, dus tvp
Deathlift or Die.
pi_103020477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:47 schreef Tchock het volgende:
Dat de caps van Caps Lock voor capitals staat :{ Grootste aha-erlebnis ooit
:D
pi_103020878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:47 schreef Tchock het volgende:
Dat de caps van Caps Lock voor capitals staat :{ Grootste aha-erlebnis ooit
Dat verklaard een hoop idd.. haha
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  Donald Duck held woensdag 12 oktober 2011 @ 23:12:11 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_103021339
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:47 schreef Tchock het volgende:
Dat de caps van Caps Lock voor capitals staat :{ Grootste aha-erlebnis ooit
Ook nog nooit over nagedacht. Je accepteert gewoon dat die toets zo heet, zonder er verder iets achter te zoeken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:27:48 #16
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_103022134
Num lock, scroll lock allemaal van die dingen. Numeriek en scrollen blokkeren of aanzetten uiteraard.

edit: escape, delete, insert, page up, page down, functie 1 t/m 12, printscreen, control, alt, alt groot noem het maar op ;)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_103022402
quote:
Terwijl de agenten voor de deur stonden, hoorden zij dat de man de hand aan zichzelf sloeg.
Altijd als ik las/hoorde dat de dader na een moord 'de hand aan zichzelf sloeg' dacht ik dat ze bedoelde dat hij na de moord aan het fappen was. Blijkt echter zelfmoord te betekenen.
pi_103022454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:27 schreef whY... het volgende:
Num lock, scroll lock allemaal van die dingen. Numeriek en scrollen blokkeren of aanzetten uiteraard.

edit: escape, delete, insert, page up, page down, functie 1 t/m 12, printscreen, control, alt, alt groot noem het maar op ;)
Function wist ik ook niet, maar de rest staat gewoon op mijn toetsenbord :P
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:45:03 #19
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103023009
Ik kwam er bij de meeste toetsen achter toen ik Engelse les kreeg op school. Alleen CTRL spreek ik nog steeds letter voor letter uit, control klinkt niet :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:45:32 #20
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_103023024
-oeps ik schreef over de F5 en drukte daadwerkelijk de knop in, me hele verhaal weg-

De toetsen zijn gewoon gemaakt om pre-sets op te programmeren. Zo zijn de microsoft F1 t/m 12 altijd met een vaste waarde geprogrammeerd. Denk aan de F1 voor een 'help' menu en in browsers de F5 voor het herladen van een pagina. Je kan ook shift F5 gebruiken en dan leegt hij daadwerkelijk de cache en dan heb je een echte 'nieuwe' pagina. Of F6 om je gelijk in je browser te kunnen typen alhoewel het bij de laatste versie van Firefox niet meer werkt (bij mij). F11 is trouwens schermvullend.

Mensen zijn ook vast wel bekend met de ctrl toetsen. Zoals ctrl-n een nieuwe pagina geeft, ctrl-w een tabblad sluit en ctrl-t een tabblad maakt.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_103023131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:16 schreef glaba het volgende:

[..]

Oh lol, ik zag nog geen eens dat het uit letters bestond, tot nu. :')
me too :')
pi_103023146
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:45 schreef whY... het volgende:
-oeps ik schreef over de F5 en drukte daadwerkelijk de knop in, me hele verhaal weg-

De toetsen zijn gewoon gemaakt om pre-sets op te programmeren. Zo zijn de microsoft F1 t/m 12 altijd met een vaste waarde geprogrammeerd. Denk aan de F1 voor een 'help' menu en in browsers de F5 voor het herladen van een pagina. Je kan ook shift F5 gebruiken en dan leegt hij daadwerkelijk de cache en dan heb je een echte 'nieuwe' pagina. Of F6 om je gelijk in je browser te kunnen typen alhoewel het bij de laatste versie van Firefox niet meer werkt (bij mij). F11 is trouwens schermvullend.

Mensen zijn ook vast wel bekend met de ctrl toetsen. Zoals ctrl-n een nieuwe pagina geeft, ctrl-w een tabblad sluit en ctrl-t een tabblad maakt.
Ik ken ze wel, maar gebruik de sneltoetsen bijna nooit omdat ik met één hand browse (als ik niet hoef te typen, natuurlijk) en dan is klikken net zo snel eigenlijk. Maar dat ctrl+shift+t een gesloten tabblad heropent wist ik tot voor kort niet, wat is dat handig zeg :o
pi_103024523
ik kwam er pas na 3 maand achter dat de haat democraat op dumpert NIET jean claude van damme was :p

-Ik moest eerst naar pownews kijken voordat ik wist wie dat was :p
pi_103024949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:45 schreef whY... het volgende:
-oeps ik schreef over de F5 en drukte daadwerkelijk de knop in, me hele verhaal weg-

De toetsen zijn gewoon gemaakt om pre-sets op te programmeren. Zo zijn de microsoft F1 t/m 12 altijd met een vaste waarde geprogrammeerd. Denk aan de F1 voor een 'help' menu en in browsers de F5 voor het herladen van een pagina. Je kan ook shift F5 gebruiken en dan leegt hij daadwerkelijk de cache en dan heb je een echte 'nieuwe' pagina. Of F6 om je gelijk in je browser te kunnen typen alhoewel het bij de laatste versie van Firefox niet meer werkt (bij mij). F11 is trouwens schermvullend.

Mensen zijn ook vast wel bekend met de ctrl toetsen. Zoals ctrl-n een nieuwe pagina geeft, ctrl-w een tabblad sluit en ctrl-t een tabblad maakt.
Nee, die ken ik niet. Heb je het over tabellen? Daar kan ik niet mee overweg en daar ken ik de codes dus ook niet van. ik ken wel de sneltoetsen voor opmaak. In hotmail krijg je dan iets anders |:(
pi_103025338
Ik heb echt tot mn 20e ofzo altijd aangenomen dat Hey Jude van The Beatles over Joden en hun ellendige bestaan ging :|W
pi_103025471
1) Mijn vrouw heeft al 5 jaar theelepeltjes en vorkjes van ik meen Blond in huis. Nu zitten die gezamenlijk in een bakje. Ik pakte er altijd 1 uit voor gebak bijvoorbeeld in de hoop dat ik dan een vorkje had. Ik kwam er zondag achter dat op de vorkjes bovenop het steeltje een taartpuntje zit en bij de lepeltjes een theekopje.

2) De achteruitkijkspiegel in je auto kun je "omklappen". geen idee waar dit voor was. Totdat een vriend van mij zei dat dit is om de voorlichten van achterliggende auto's niet te fel te laten schijnen in de spiegel.
pi_103027051
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef NeverNooitVriendje het volgende:

Altijd als ik las/hoorde dat de dader na een moord 'de hand aan zichzelf sloeg' dacht ik dat ze bedoelde dat hij na de moord aan het fappen was. Blijkt echter zelfmoord te betekenen.
_O- _O-
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_103027085
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:27 schreef whY... het volgende:
Num lock, scroll lock allemaal van die dingen. Numeriek en scrollen blokkeren of aanzetten uiteraard.

edit: escape, delete, insert, page up, page down, functie 1 t/m 12, printscreen, control, alt, alt groot noem het maar op ;)
Ik kon het niet geloven dus heb ik het maar even opgezocht (op Wikipedia):
Alt Gr, een afkorting van "alternative graphics,"

Computerwoordenboek zegt dan weer:
Alt Ground
pi_103027321
De hand slaan aan was vermoorden, nog uit de tijd van het edele handwerk (wurgen, knuppelen, stenen gooien). Maar spitsvondiger mensen gebruikten het eerst als taalgrapje en toen het algemener bekend werd, kreeg het de vaste bijbetekenis, zoals je eigenlijk elk woord wel aan sex koppelen kan
pi_103027343
Waar staat dat Alt Gr eigenlijk? Op de laptop word ik stapelgek van die Fn-toets die ik voortdurend aansla in de gedachte de Ctrl-toets aan te slaan. Dat is immers de buitenste toets. Eerst wist ik niet eens dat die bestond. Ik heb een hekel aan zwarte gebruiksvoorwerpen waardoor je bijna niets meer zien kan.
pi_103027356
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:01 schreef jakees het volgende:
2) De achteruitkijkspiegel in je auto kun je "omklappen". geen idee waar dit voor was. Totdat een vriend van mij zei dat dit is om de voorlichten van achterliggende auto's niet te fel te laten schijnen in de spiegel.
O, ik dacht dat het was i.v.m. verschil in lichaamsgrootte. Dat ieder het in zijn eigen kijkrichting moet kunnen afstellen.
pi_103027821
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 07:55 schreef Teslynd het volgende:

[..]

O, ik dacht dat het was i.v.m. verschil in lichaamsgrootte. Dat ieder het in zijn eigen kijkrichting moet kunnen afstellen.
dat is het normale afstellen en dat is ook zo maar volgens mij bedoelt hij dat je de spiegel ook in kunt klappen zodat je er niks meer door ziet, ofzo. Nooit geprobeerd eigenlijk
pi_103027970
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:45 schreef whY... het volgende:
-oeps ik schreef over de F5 en drukte daadwerkelijk de knop in, me hele verhaal weg-

De toetsen zijn gewoon gemaakt om pre-sets op te programmeren. Zo zijn de microsoft F1 t/m 12 altijd met een vaste waarde geprogrammeerd. Denk aan de F1 voor een 'help' menu en in browsers de F5 voor het herladen van een pagina. Je kan ook shift F5 gebruiken en dan leegt hij daadwerkelijk de cache en dan heb je een echte 'nieuwe' pagina. Of F6 om je gelijk in je browser te kunnen typen alhoewel het bij de laatste versie van Firefox niet meer werkt (bij mij). F11 is trouwens schermvullend.

Mensen zijn ook vast wel bekend met de ctrl toetsen. Zoals ctrl-n een nieuwe pagina geeft, ctrl-w een tabblad sluit en ctrl-t een tabblad maakt.
F6 is bedoeld om tussen actieve browserelementen te schakelen. Bij oudere/andere browsers begint dit inderdaad altijd met de adresbalk, maar bij de laatste versies van Firefox zitten de tabbladen boven de balk waardoor je daar naar toe gaat.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:08:10 #34
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_103029426
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:44 schreef Saind het volgende:

[..]

dat is het normale afstellen en dat is ook zo maar volgens mij bedoelt hij dat je de spiegel ook in kunt klappen zodat je er niks meer door ziet, ofzo. Nooit geprobeerd eigenlijk
Onder je binnenspiegel zit een lipje waarmee je hem heel snel kunt omklappen. Hij verplaatst dan een beetje, en je ziet dan een donkere spiegel maar nog wel met de achterlichten van de achterligger. Die zijn dan wel flink verduisterd. Als je dat lipje weer terugzet, dan heb je je eigen goed afgestelde beeld weer.
pi_103029449
Die afkortingen van OP en TPV enzo wist ik niet haha :@
pi_103029522
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:44 schreef Saind het volgende:

[..]

dat is het normale afstellen en dat is ook zo maar volgens mij bedoelt hij dat je de spiegel ook in kunt klappen zodat je er niks meer door ziet, ofzo. Nooit geprobeerd eigenlijk
Nee, wat hij bedoelt is dat er achter de spiegel een dingetje zit waarmee je binnenin de spiegel iets om kunt klappen, dan werkt je spiegel nog wel maar verduisterd hij een beetje zodat je niet een gigantische lichtvlek rechtsboven in je beeld hebt als je in het donker rijd met iemand achter je.

Vroeger werden die f-toetsen tenminste nog serieus genomen:
http://www.ebay.com/itm/W(...)e-MINT-/170679019638
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_103030243
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:09 schreef J-Style. het volgende:
Die afkortingen van OP en TPV enzo wist ik niet haha :@
Wat is dan TPV?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:18:02 #38
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_103031254
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:45 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam er bij de meeste toetsen achter toen ik Engelse les kreeg op school. Alleen CTRL spreek ik nog steeds letter voor letter uit, control klinkt niet :')
Control Alt Delete klinkt toch wel beter dan Cee Tee Er EL Alt Delete? :P
pi_103031762
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:42 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Wat is dan TPV?
TerugPostVind
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_103043320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:35 schreef exile79 het volgende:

[..]

TerugPostVind
Tiet pafke voor ? O-)
pi_103045677
Ik heb jaren gedacht dat in het woord schakeringen de klemtoon op de e zit . Ik had het woord tot dan toe nog nooit gehoord, alleen in boeken gelezen. Totdat iemand op tv het woord uitsprak met de klemtoon op de a. Toen voelde ik me behoorlijk dom.
pi_103046904
Ik kwam er vandaag achter dat er in supermarkten niet wordt geroepen "kassa vijf alstublieft!", maar "kassa bij/erbij alstublieft!".

Ik maar denken wat mensen toch steeds moesten bij kassa vijf..
pi_103048844
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:26 schreef Bot13 het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat er in supermarkten niet wordt geroepen "kassa vijf alstublieft!", maar "kassa bij/erbij alstublieft!".

Ik maar denken wat mensen toch steeds moesten bij kassa vijf..
Tijdens mijn bijbaantje in de supermarkt was bij ons "kassa 5" de code voor als er trammelant was.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_103049052
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:26 schreef Bot13 het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat er in supermarkten niet wordt geroepen "kassa vijf alstublieft!", maar "kassa bij/erbij alstublieft!".

Ik maar denken wat mensen toch steeds moesten bij kassa vijf..
:D Ik maakte vroeger de vreemdste dingen van "Anders nog iets?". :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_103050031
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:52 schreef perpetual_change het volgende:
Ik heb jaren gedacht dat in het woord schakeringen de klemtoon op de e zit . Ik had het woord tot dan toe nog nooit gehoord, alleen in boeken gelezen. Totdat iemand op tv het woord uitsprak met de klemtoon op de a. Toen voelde ik me behoorlijk dom.
Via tv leer je de grootste domheden hoor, zoals die BN die het had over oren op steeltjes. Dat neemt dan hand over hand toe, want die BN'er zal het wel weten.

"Scha'keren (schakeerde, geschakeerd) 1) verscheidenheid aanbrengen, afwisselen 2) verscheidenheid van kleur of tint, nuance; afwisseling" zegt mijn woordenboek. En dan nog "-kering v (en)", waarvan ik aannemen wil dat ook hier de klemtoon op de e ligt.
pi_103050189
Ik zei lang lasune tegen lacune, totdat iemand met vertraging besefte wat er fout was. Het was een van die woorden die je als jong kind tegenkomt en verkeerd ziet/verstaat en die je helaas zo blijft zeggen totdat iemand je er expliciet op wiest.
pi_103050477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:35 schreef Teslynd het volgende:
Ik zei lang lasune tegen lacune, totdat iemand met vertraging besefte wat er fout was. Het was een van die woorden die je als jong kind tegenkomt en verkeerd ziet/verstaat en die je helaas zo blijft zeggen totdat iemand je er expliciet op wiest.
Dat had ik met Calamity Jane uit de Lucky Luke stripboeken. Bij mij werd het iets als Callamighty Jane.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:48:49 #48
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_103050892
gotspe, ook al zo'n woord
Ok stelletje hokboeren
pi_103052169
Ik weet overigens nog altijd niet hoe je chorizo uitspreekt. Als gorizo of tsjorizo.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:17:53 #50
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_103052471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:12 schreef vencodark het volgende:
Ik weet overigens nog altijd niet hoe je chorizo uitspreekt. Als gorizo of tsjorizo.
Ik zeg altijd Korizo :)
Nou ben ik ook wel benieuwd :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:20:43 #51
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_103052629
Dat het in de Suske en Wiske reeks niet professor Barbaras is maar professor Barabas.
Tics van je petten.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:07:12 #52
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103055397
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:40 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dat had ik met Calamity Jane uit de Lucky Luke stripboeken. Bij mij werd het iets als Callamighty Jane.
Dat had ik met Yosemite Sam :P. Ik maakte er geloof ik Djoosemait Sam van.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_103055610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:07 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Dat had ik met Yosemite Sam :P. Ik maakte er geloof ik Djoosemait Sam van.
In mijn stad is een klimhal die Yosemite heet en ik noem hem nog steeds af en toe [josemait] en af en toe [josimitie]. Ongeveer 50/50 denk ik. Geen idee wat nou de goede is.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:12:50 #54
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103055745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

In mijn stad is een klimhal die Yosemite heet en ik noem hem nog steeds af en toe [josemait] en af en toe [josimitie]. Ongeveer 50/50 denk ik. Geen idee wat nou de goede is.
Josemitie, met de klemtoon op de "se".
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_103055772
Het is Jòsimmeti volgens mij
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:14:21 #56
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103055840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:13 schreef Miendientje het volgende:
Het is Jòsimmeti volgens mij
Zou ook kunnen. Dan heb ik het alsnog verkeerd onthouden :P.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_103055864
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:13 schreef Miendientje het volgende:
Het is Jòsimmeti volgens mij
Incluis accent grave :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103055886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:14 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Zou ook kunnen. Dan heb ik het alsnog verkeerd onthouden :P.
Wacht, jullie zeggen hetzelfde toch? :{
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:17:17 #59
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103055987
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wacht, jullie zeggen hetzelfde toch? :{
Nee. Ik dacht dat de uitspraak met een e was, en Miendientje dacht met een i.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_103056026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Nee. Ik dacht dat de uitspraak met een e was, en Miendientje dacht met een i.
Ah zo. Miendientje dacht hetzelfde als mijn optie 2 en jij had nog een derde :D
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:21:09 #61
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103056209
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah zo. Miendientje dacht hetzelfde als mijn optie 2 en jij had nog een derde :D
Klopt. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik het voortaan goed uitspreek :).

Had iemand anders het trouwens ook bij het woord "caveat"? Ik dacht echt dat het gewoon rijmde op "beat", maar de e en de a worden apart uitgesproken.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_103056300
Maar wel met de klemtoon op de 2e lettergreep.
pi_103056341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:21 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Klopt. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik het voortaan goed uitspreek :).

Had iemand anders het trouwens ook bij het woord "caveat"? Ik dacht echt dat het gewoon rijmde op "beat", maar de e en de a worden apart uitgesproken.
Ik struikel ook altijd over het woord 'registered' in het Engels. Ik kan -al zeg ik het zelf- heel erg goed Engels, maar dat woord lukt nooit in één keer goed ;(
pi_103056424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:21 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Supervette usericon trouwens :@
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 22:27:40 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103056619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef nattermann het volgende:
Dat het in de Suske en Wiske reeks niet professor Barbaras is maar professor Barabas.
Er zat zo'n vogel meneer in die altijd tjip tjip zei en ik las dat altijd als tijp tijp en vond het heel raar :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_103056795
joo-seh -muttie
de seh spreek je uit als zes maar dan zonder s
dus joo langerekte ooo zes maar dan zonder h is jooseh en dan muttie
snappen we het nog ;)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:44:00 #67
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103057567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Supervette usericon trouwens :@
Danku :D. Ik wil hetzelfde zeggen, maar het is wat te klein om goed te kunnen zien. Mensen op een lopend zebrapad dat via de zijkanten en bovenkant doorloopt?
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_103057723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:44 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Danku :D. Ik wil hetzelfde zeggen, maar het is wat te klein om goed te kunnen zien. Mensen op een lopend zebrapad dat via de zijkanten en bovenkant doorloopt?
Mijn favoriete muziekvideo, mede door wat aanrakingen met narcotica :D
pi_103057738
Awww shit dat is wel heel erg off-topic. Ik zal het niet meer doen, sorry!
pi_103058222
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:12 schreef vencodark het volgende:
Ik weet overigens nog altijd niet hoe je chorizo uitspreekt. Als gorizo of tsjorizo.
Gorezooi noem ik het altijd.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_103059661
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik struikel ook altijd over het woord 'registered' in het Engels. Ik kan -al zeg ik het zelf- heel erg goed Engels, maar dat woord lukt nooit in één keer goed ;(
Ik heb een tijd lang problemen gehad met 'determined'. Als ik dat las, dacht ik aan 'de-ter-mai-ned' in plaats van 'de-ter-mint' :') Registered heb ik dan weer geen probleem mee :P
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:24:04 #72
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_103059692
En lahmacun dan? Ik zeg zelf altijd lamagoen, maar nu hoorde ik laatste tukkers lamatjoen zeggen. Was ist?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_103060115
LAHMASOEN. Denk ik.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:56:03 #74
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_103061109
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:24 schreef MichielPH het volgende:
En lahmacun dan? Ik zeg zelf altijd lamagoen, maar nu hoorde ik laatste tukkers lamatjoen zeggen. Was ist?
lagmadjoen (met zo'n kelige 'g' en de klemtoon op 'djoen'). Heb het aan de shoarmatentman gevraagd :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_103061439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:23 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Ik heb een tijd lang problemen gehad met 'determined'. Als ik dat las, dacht ik aan 'de-ter-mai-ned' in plaats van 'de-ter-mint' :') Registered heb ik dan weer geen probleem mee :P
Ik weet wel dat het redjisturd is maar als ik het moet zeggen doe ik altijd standaard rie-gistrerd en dan struikel je over je r ;(
pi_103061561
Dat het logo van 'Dove' ook echt een duif is!
pi_103061681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:07 schreef T-Force het volgende:
Dat het logo van 'Dove' ook echt een duif is!
[ afbeelding ]
Dat wist ik altijd al, maar het duurde wel een stuk langer voor ik besefte dat Dove daadwerkelijk duif betekent :')
pi_103063983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:07 schreef T-Force het volgende:
Dat het logo van 'Dove' ook echt een duif is!
[ afbeelding ]
Ik ook, net zoals het logo van de Albert Heijn. Soms zijn het de meest logische dingen die je niet door hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef nattermann het volgende:
Dat het in de Suske en Wiske reeks niet professor Barbaras is maar professor Barabas.
En ik heb toch minstens 200 Suske en Wiske's gelezen, ik kwam er ook pas bij de film achter
pi_103064888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat wist ik altijd al, maar het duurde wel een stuk langer voor ik besefte dat Dove daadwerkelijk duif betekent :')
Zojuist! :o
pi_103065268
Ik vraag me af hoe je zo'n naam kan bedenken. Is niet praktisch, mensen vragen zich af hoe het uitgesproken moet worden en meestal wordt de uitgesproken naam niet herkend, tenzij het als het nederlandse woord dove uitgesproken wordt. Het engelse dove licht helemaal niet goed in onze mond.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:23 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Ik heb een tijd lang problemen gehad met 'determined'. Als ik dat las, dacht ik aan 'de-ter-mai-ned' in plaats van 'de-ter-mint' :') Registered heb ik dan weer geen probleem mee :P
Ai.
Nog even in het woordenboek gekeken. De klemtoon ligt op ter.

Registered spreek ik ongeveer uit als redzjisterid, met id vanwege die r, hoewel die r waarschijnlijk niet uitgesproken hoort te worden.
pi_103065550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:13 schreef Miendientje het volgende:
Het is Jòsimmeti volgens mij
:)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:40:46 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_103065584
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat wist ik altijd al, maar het duurde wel een stuk langer voor ik besefte dat Dove daadwerkelijk duif betekent :')
Dat laatste had ik ook. Deels omdat ik al een Engels woord kende voor duif: pigeon. Dus dan ga je minder snel bedenken dat dove óók duif is...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:16:08 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103066211
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat laatste had ik ook. Deels omdat ik al een Engels woord kende voor duif: pigeon. Dus dan ga je minder snel bedenken dat dove óók duif is...
Ze zijn niet synoniem
http://en.wikipedia.org/wiki/Columbidae

Net zoals hound en dog niet synoniem zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:21:33 #84
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_103066312
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn niet synoniem
http://en.wikipedia.org/wiki/Columbidae

Net zoals hound en dog niet synoniem zijn
Leuk voor ornitologen, maar voor mij zijn het allemaal duiven :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:28:46 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103066479
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:21 schreef Bart het volgende:

[..]

Leuk voor ornitologen, maar voor mij zijn het allemaal duiven :7.
Punt is, in het nederlands zijn het allemaal duiven, maar het begrip laat zich niet 1 op 1 vertalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:34:12 #86
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_103066583
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Punt is, in het nederlands zijn het allemaal duiven, maar het begrip laat zich niet 1 op 1 vertalen.
Voor iemand voor wie het allemaal duiven zijn wel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:36:35 #87
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103066632
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:56 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

lagmadjoen (met zo'n kelige 'g' en de klemtoon op 'djoen'). Heb het aan de shoarmatentman gevraagd :)
Dit. En dan die kakstudenten in Groningen die midden in de nacht altijd lamakoen bestellen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_103066719
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:36 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Dit. En dan die kakstudenten in Groningen die midden in de nacht altijd lamakoen lamme schoen bestellen. :')
:P
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:42:30 #89
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103066745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:40 schreef swollywood het volgende:

[..]

:P
Gebruik je deze smiley om aan te geven dat jij het ook zo noemt maar het eigenlijk niet wil uitdrukken met woorden?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_103068365
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Punt is, in het nederlands zijn het allemaal duiven, maar het begrip laat zich niet 1 op 1 vertalen.
Zoiets komt bij meer dieren voor.
Camel -> kameel en dromedaris
Ape en monkey -> aap (alhoewel in het Nederlands een mensaap oficieel ook geen aap is volgens mij)
Turtle en turtoise -> schildpad (alhoewel de Amerikanen turtle ook gebruiken voor landschildpad, zullen de Australiers en de Engelsen het bij turtle over een zeeschildpad hebben en noemen ze een landschildpad turtoise.)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_103072228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:24 schreef MichielPH het volgende:
En lahmacun dan? Ik zeg zelf altijd lamagoen, maar nu hoorde ik laatste tukkers lamatjoen zeggen. Was ist?
Lagh- mah - djoen.
Geloof me.
pi_103082892
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Lagh- mah - djoen.
Geloof me.
Nee, het is geenszins een g. Het is een h-klank die je produceert als je onder andere de h fluistert of als je hijgt. Van ver uit de keel dus. Niet schurend zoals de g.
pi_103086033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:14 schreef Teslynd het volgende:
Ik vraag me af hoe je zo'n naam kan bedenken. Is niet praktisch, mensen vragen zich af hoe het uitgesproken moet worden en meestal wordt de uitgesproken naam niet herkend, tenzij het als het nederlandse woord dove uitgesproken wordt. Het engelse dove licht helemaal niet goed in onze mond.
:Y)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:42:16 #94
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_103097042
Ik bedenk me net dat 'rotten' in rotten.com, engels moet zijn. :') Zojuist dacht ik aan de site, en realiseerde me dat het daadwerkelijk een betekenis heeft.
pi_103109852
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:07 schreef Dastan het volgende:

[..]

Nee, het is geenszins een g. Het is een h-klank die je produceert als je onder andere de h fluistert of als je hijgt. Van ver uit de keel dus. Niet schurend zoals de g.
Daarom zat de 'h' achter de g. Het is een heeele zachte g die je uitspreekt.
pi_103109919
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Daarom zat de 'h' achter de g. Het is een heeele zachte g die je uitspreekt.
Nee, een g impliceert wrijving in de keel. Die is er echter helemaal niet.

ح = stemloos;
خ = stemhebbend.
pi_103110026
dat Horeca staat voor Hotels Restaurants en Cafe. :')
pi_103110233
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:41 schreef Evertjan het volgende:
dat Horeca staat voor Hotels Restaurants en Cafe. :')
OP ;(
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_103116927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het redjisturd is maar als ik het moet zeggen doe ik altijd standaard rie-gistrerd en dan struikel je over je r ;(
probeer dit eens hardop voor te lezen voor de gein :P
http://nuratikahnabilah.w(...)man-said-hed-prefer/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_103117115
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

probeer dit eens hardop voor te lezen voor de gein :P
http://nuratikahnabilah.w(...)man-said-hed-prefer/
Het grootste gedeelte lukt me makkelijk maar ik heel soms struikel ik toch nog :p Vaker omdat ik de woorden niet ken (ague) dan omdat ik het verkeerd uitspreek. Maar ik ben officieel near-native speaker dus dat mag ook wel :') Zonde van het geld anders.
pi_103117662
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:37 schreef Dastan het volgende:

[..]

Nee, een g impliceert wrijving in de keel. Die is er echter helemaal niet.

ح = stemloos;
خ = stemhebbend.
k

quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

probeer dit eens hardop voor te lezen voor de gein :P
http://nuratikahnabilah.w(...)man-said-hed-prefer/
Ging nog best goed. :D Een paar woorden die ik niet kende, inderdaad, als phlegm, phlegmatic en terpsichore.
pi_103127191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:28 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

:Y)
Bedankt. Ja, ook dyslectische mensen mogen op hun schrijffouten geattendeerd worden, dat is prima.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:41 schreef Evertjan het volgende:
dat Horeca staat voor Hotels Restaurants en Cafe. :')
Het kostte me indertijd enige moeite om te geloven dat het echt zo was. Dit type van woordvorming was me toen nog niet zo bekend.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:45:04 #103
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_103132585
Lizzy juultje en babetje.... En niet babbeltje
Boef!
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:47:18 #104
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103132664
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

probeer dit eens hardop voor te lezen voor de gein :P
http://nuratikahnabilah.w(...)man-said-hed-prefer/
In m'n hoofd gaat het prima, maar hardop klinkt het belachelijk. Ondanks veel oefenen blijft m'n Engelse uitspraak gewoon ronduit slecht. :') Ik weet hoe het hoort te klinken maar ik krijg het niet uit m'n strot.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:17:31 #105
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_103133841
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:47 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

In m'n hoofd gaat het prima, maar hardop klinkt het belachelijk. Ondanks veel oefenen blijft m'n Engelse uitspraak gewoon ronduit slecht. :') Ik weet hoe het hoort te klinken maar ik krijg het niet uit m'n strot.
Van de woorden die ik wel kende, ging het voor m'n gevoel redelijk, tot ik die Amerikaanse mevrouw het hoorde doen :P. Er zaten wel een aantal woorden bij die ik niet eens kende of niet precies de uitspraak van wist, dus dat maakte het wel lastiger.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:20:08 #106
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_103133957
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:45 schreef TheFrankey het volgende:
Lizzy juultje en babetje.... En niet babbeltje
Omg dat dacht jij dus ook vroeger? Ik dacht dat ik de enige was. Weet het al wel een aantal jaar nu :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door maxburger op 16-10-2011 00:21:05 (spatie) ]
#YOLO
pi_103135218
Ik kwam er vandaag pas achter waar de cijfers voor dienen in het spelletje 'mijnenveger'. :') :') :') :') :') x 568479
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:52:25 #108
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103135282
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:50 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter waar de cijfers voor dienen in het spelletje 'mijnenveger'. :') :') :') :') :') x 568479
haha gast :')!
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 16 oktober 2011 @ 00:53:39 #109
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103135341
Ik kwam er net achter dat de definitie van de meter vroeger werd afgeleid van Krypton

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meter#1960
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_103135384
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:52 schreef Doodloper het volgende:

[..]

haha gast :')!
;( Dacht altijd dat het punten waren. ;(
pi_103137024
Babbeltje haha ja hier ook nog ene ;)
pi_103137763
"No woman no cry"

Ik dacht altijd dat Bob Marley bedoelde: Zonder vrouwen huil je niet :'). Ik vond het al raar vanwege de lyrics :P.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_103139929
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:50 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter waar de cijfers voor dienen in het spelletje 'mijnenveger'. :') :') :') :') :') x 568479
Ik snap het ook maar half. Maar ik heb de interesse ook niet om het te snappen
  zondag 16 oktober 2011 @ 07:58:08 #114
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_103139940
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 02:46 schreef Baghdaddy het volgende:
"No woman no cry"

Ik dacht altijd dat Bob Marley bedoelde: Zonder vrouwen huil je niet :'). Ik vond het al raar vanwege de lyrics
Je hebt nu zelf een relatie en je snapt de lyrics er nu bij? :P. :Y :+ ;)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zondag 16 oktober 2011 @ 08:49:20 #115
78498 classpc
I don't like change
pi_103140197
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 07:58 schreef whY... het volgende:

[..]

Je hebt nu zelf een relatie en je snapt de lyrics er nu bij? :P. :Y :+ ;)
Wat heeft dat ermee te maken dan :?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zondag 16 oktober 2011 @ 09:20:07 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_103140364
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat laatste had ik ook. Deels omdat ik al een Engels woord kende voor duif: pigeon. Dus dan ga je minder snel bedenken dat dove óók duif is...
ik dacht vroeger dat turtle ook een duif was, waarschijnlijk de associatie met tortel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_103140528
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:47 schreef Teslynd het volgende:
Het kostte me indertijd enige moeite om te geloven dat het echt zo was. Dit type van woordvorming was me toen nog niet zo bekend.
Benelux?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103140708
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 02:00 schreef Faxie het volgende:
Babbeltje haha ja hier ook nog ene ;)
pi_103158139
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:47 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Bedankt. Ja, ook dyslectische mensen mogen op hun schrijffouten geattendeerd worden, dat is prima.
Oeps. My bad. Ik dacht dat ik nog in het "Taalfouten op Fok"-topic zat. En van daaruit dacht ik dat het wel opvallend was dat iemand daar een tikfout maakt. Maar ik zat dus niet in het taalfouten-topic, en was me er ook niet van bewust dat je dyslectisch bent. No offence meant, verder.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:57:20 #120
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_103158832
Op Marktplaats.nl kun je tussen je zoekresulaten in de lijst al zien aan de kleine fotoweergave al zien hoeveel foto's de advertentie bevat :D :D :D :D
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_103176994
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Benelux?
Ik was een laatbloeier en Benelux is uitgebreid uitgelegd op school. Het woord horeca kwam ik pas later tegen en nog later ging ik me afvragen wat dat rare woord toch bekenen kon.

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:41 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Oeps. My bad. Ik dacht dat ik nog in het "Taalfouten op Fok"-topic zat. En van daaruit dacht ik dat het wel opvallend was dat iemand daar een tikfout maakt. Maar ik zat dus niet in het taalfouten-topic, en was me er ook niet van bewust dat je dyslectisch bent. No offence meant, verder.
Die indruk van het taaltopic kreeg ik al, vandaar dat ik reageerde.
Ik ga niet bijhouden wie ik het gemeld heb. Een losse verschrijving overkomt iedereen, maar als ik er veel maak of opmerkelijke, meld het dan. Mezelf controleren is immers de blinde die de lamme helpt. (Maar die gecompliceerde, rare spellingsveranderingen ga ik niet aanleren).

Marktplaats begin ik niet aan. Veel te volgepropte pagina's en vaak veel treffers die ik dan allemaal door zou moeten ploeteren om te zien dat de meeste niet bieden wat ik zoek.
pi_103177663
Dat je Rotterdam-Charlois niet uitspreekt als 'Sjarlowa' maar als 'Sjaarloos' . :')

Moest telkens denken aan de waalse stad Charlerois. :P
pi_103185015
Toen ik 8 of 9 was kende ik het woord 'diverse' nog niet, en toen opende er hier in de straat een snackbar waarop boven de voordeur een uithangbord hing met het assortiment, waaronder 'diverse broodjes'. Ik dacht dat het ging om 'die verse broodjes', waar blijkbaar iedereen wel van gehoord had moeten hebben en een vage verwijzing als dit genoeg was. :?
pi_103186022
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 06:51 schreef DutchMan0211 het volgende:
Dat je Rotterdam-Charlois niet uitspreekt als 'Sjarlowa' maar als 'Sjaarloos' . :')

Moest telkens denken aan de waalse stad Charlerois. :P
Ik weet dat het 'sjaarloos' is, maar ik las het weer als 'sjarlwah'... :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_103190323
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 06:51 schreef DutchMan0211 het volgende:
Dat je Rotterdam-Charlois niet uitspreekt als 'Sjarlowa' maar als 'Sjaarloos' . :')

Moest telkens denken aan de waalse stad Charlerois. :P
En de naam van de Waalse plaats schrijf je dan wel zonder 's': Charleroi.

Mijn eigen aha-momenten:
• dat WhatsApp een woordspeling is van What's up en App. :z
• dat 8% vakantietoeslag betekent dat je op jaarbasis ongeveer een maandloon als vakantietoeslag krijgt.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:57:41 #126
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_103194284
Mijn aha erlebnis in het weekend:
dat de naam voor het apparaat afgeleidt is van het mythische wezen: Sirene. Ook wel logisch, maar toch. :P
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_103194666
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En de naam van de Waalse plaats schrijf je dan wel zonder 's': Charleroi.

Oops, my bad :P
pi_103196273
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

• dat 8% vakantietoeslag betekent dat je op jaarbasis ongeveer een maandloon als vakantietoeslag krijgt.
96% dus die vervolgens nog eens dubbel belast wordt waardoor er lekker veel naar de staatskas vloeit.
Netto houd je iets van 45% over ;(
pi_103197151
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:41 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

96% dus die vervolgens nog eens dubbel belast wordt waardoor er lekker veel naar de staatskas vloeit.
Netto houd je iets van 45% over ;(
Omdat je met de uitbetaling van de vakantietoeslag eigenlijk dubbel loon krijgt, lijkt het alsof je een enorm salaris hebt. Dat betekent een hogere loonheffing en dus minder voor ons. De belastingdienst eet eerst zijn buik rond en wij krijgen de restjes... :r
pi_103208522
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 06:51 schreef DutchMan0211 het volgende:
Dat je Rotterdam-Charlois niet uitspreekt als 'Sjarlowa' maar als 'Sjaarloos' . :')

Moest telkens denken aan de waalse stad Charlerois. :P
Life is Music
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:55:39 #131
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_103225530
Niet echt een gevalletje "jaren later pas begrepen" maar pas na tijden gerealiseerd: niet elk bedrijf dat reclamespots op de radio of tv heeft, heeft een medewerker met prettige inspreekstem.

Oftewel; de mensen die die spots inspreken zijn gewoon stemacteurs/voiceovers die vaak niks met het bedrijf te maken hebben.

Ik had dit natuurlijk kunnen weten, maar me gewoon nooit gerealiseerd. ):O

[ Bericht 0% gewijzigd door Gitarist op 18-10-2011 10:02:24 ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_103225652
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:41 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

96% dus die vervolgens nog eens dubbel belast wordt waardoor er lekker veel naar de staatskas vloeit.
Netto houd je iets van 45% over ;(
:')
Ik zou nog iets verder leren :*
pi_103225958
Dat je over een erfenis, waar jaren lang netjes belasting over betaald is etc..-

als klap op de vuurpijl erfbelasting mag betalen. dat snap ik overigens nog steeds niet.
Het hoeft helemaal niet onverdienstelijk te zijn.
pi_103228353

Ik verstond altijd
quote:
"Rock 'n Rollend over het zandpad, danst hij met je mee"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:03:51 #135
82502 _Arual_
pi_103230834
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:53 schreef Thorír het volgende:

Ik verstond altijd

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht: rock en rollend over de zandbak danst hij met je mee!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:04:33 #136
319445 lipper
pi_103232917
Nou ik begrijp het nog steeds niet.
Maar op brood zit soms een soort sticker van eetbaar papier ofzo.

Vroeger vertelde ze mij dat de bakker jarig was en dat daarom de sticker er op zat.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:42:10 #137
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_103234178
ik zei altijd risco als klein kind (risco-risk - engels) maar het was dus risico :')
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:42:31 #138
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_103234190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:04 schreef lipper het volgende:
Nou ik begrijp het nog steeds niet.
Maar op brood zit soms een soort sticker van eetbaar papier ofzo.

Vroeger vertelde ze mij dat de bakker jarig was en dat daarom de sticker er op zat.
DWZ of het een volkoren brood is of tarwe :)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:14:52 #139
74202 Faxie
pi_103235416
Ik dacht vroeger altijd dat alle Aziaten aan vechtsport deden, dus ik zocht maar geen ruzie met ze.

Dat krijg je van Bruce Lee films kijken....
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:49:24 #140
95431 exile79
stones
pi_103236843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:14 schreef Faxie het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat alle Aziaten aan vechtsport deden, dus ik zocht maar geen ruzie met ze.

Dat krijg je van Bruce Lee films kijken....
Is dat niet zo dan? Ik denk nog steeds dat elke pizzabakker bij de maffia zit en elke neger een geweer op zak heeft en alle Duitsers nog steeds willen vragen of je joods bent.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
BonprixANWB VerzekeringenFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:38:00 #141
352928 Iamcornholio
pi_103355728
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:55 schreef Kreupeldicht het volgende:
Ik heb echt tot mn 20e ofzo altijd aangenomen dat Hey Jude van The Beatles over Joden en hun ellendige bestaan ging :|W
lol me 2 en dat die ruben van der meer SUPERGABBER is lol dat wist ik ook niet
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:29:05 #142
349408 Polenbatser
pi_103837507
Dat baklava geen Nederlands woord is en dus niks met een bak met lava, of gebakken lava te maken heeft. Ik vond dat vroeger altijd heel logisch, want het kwam uit Turkije en daar heb je al die aardbevingen en zo komt dat lava dan naar boven. Daarna werd het dan in een bak gestopt en afgebakken. Ik vroeg me als kind wel altijd af waarom je het nog moest afbakken, want het was al heel heet en ook waarom je het op zou willen eten, maar ik dacht dat dat normaal was in Turkije :').

Ik weet trouwens nog steeds niet goed wat baklava nou wél is.
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:58:12 #143
95431 exile79
stones
pi_103841489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:29 schreef Polenbatser het volgende:

Ik weet trouwens nog steeds niet goed wat baklava nou wél is.
Een mierzoete snack/gerecht met oa bladerdeeg en veel suiker (duh) dat wordt gegeten tijdens het suikerfeest. (misschien ook vaker)
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:57:53 #144
254643 marcel.nl
pi_103852020
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:58 schreef exile79 het volgende:

[..]

Een mierzoete snack/gerecht met oa bladerdeeg en veel suiker (duh) dat wordt gegeten tijdens het suikerfeest. (misschien ook vaker)
Wel zeker vaker, iedere beetje Turkse Bakkerij / Döner boer heeft het in zijn vitrine
  woensdag 2 november 2011 @ 16:43:01 #145
349408 Polenbatser
pi_103879607
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:57 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Wel zeker vaker, iedere beetje Turkse Bakkerij / Döner boer heeft het in zijn vitrine
Dan moet ik het maar eens proberen, maar het is dus een koud gerecht?
  woensdag 2 november 2011 @ 16:44:29 #146
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_103879686
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:43 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Dan moet ik het maar eens proberen, maar het is dus een koud gerecht?
Ja.
(tenminste, ik had het een keer in Egypte en daar werd het koud geserveerd)

Goede post trouwens :P
Guanine en Cytosine! *O*
  woensdag 2 november 2011 @ 16:46:51 #147
254643 marcel.nl
pi_103879810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:43 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Dan moet ik het maar eens proberen, maar het is dus een koud gerecht?
Ja het is een soort gebak, hapje voor bij zo'n klein turks glaasje appelthee.
  woensdag 2 november 2011 @ 16:49:45 #148
255490 _Loki
Jahoi.
pi_103879994
De Marokkaanse bakker hier tegenover m'n voordeur heeft het altijd :D
  woensdag 2 november 2011 @ 18:56:18 #149
356556 Fokpop
pi_103885401
Dat een betonschaar zo heet omdat hij daadwerkelijk gebruikt wordt bij het gieten van beton (het knippen van de wapening) en niet gewoon omdat het een kapot lomp ding is met beton als een soort van versterkende term.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:17:53 #150
262765 Refurb
pi_103886459
Dat Duitsers op 1 november vrij hebben, en dat je dat dan bést merkt (woon nogal dichtbij de grens)..
Voordelig uit? Ticketveiling.nlZavvi - Fandom en GeekgearMailbird - E-mail made beautiful
  woensdag 2 november 2011 @ 22:26:36 #151
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_103897010
Dat een adamsappel zo heet, omdat Adam hem had (zichtbaar dan) en Eva niet!
(Daarna heb ik het opgezocht, en volgens de overlevering zou het de appel zijn die Adam gegeten had nadat hij daartoe werd verleidt door Eva. De appel is in zijn keel is blijven steken)
  woensdag 2 november 2011 @ 22:38:16 #152
13785 vosss
pi_103897709
Ow die appel ja. Daar schreef ik ooit het volgende over op fok:

quote:
IK MAAK ME DRUK? HALLO HOOR JE MIJ ZEIKEN OVER DIE FUCKING KUTAPPEL??????

JE BENT GOD, MAAK GODVERDOMME EEN NIEUWE APPEL IDIOOT EN VAL ONS ER NIET MEE LASTIG!!!!

En dat is allemaal maar normaal, maar als we anno 2009 iets negatiefs zeggen over die kutmoffen dan is het ineens van ja en daar kunnen die duitsers nu niks meer aan doen van toen met die paar joden en alles.

NEE MAAR IK MOET WEL NOG ALTIJD NAAR DAT GEMEKKER VAN DIE LOSER DAARBOVEN LUISTER OVER ZN DEBIELE APPEL!!!!

:(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 november 2011 @ 14:22:06 #153
240644 Teslynd
pi_103914552
Opgewonden standje?
  donderdag 3 november 2011 @ 17:44:02 #154
254643 marcel.nl
pi_103921134
Als we het over dingen hebben die je jaren later pas begrepen hebt:
Er staat helemaal niet dat het een appel is !
Dat is er van gemaakt. Er staat een vrucht !!

En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at. (Gen. 3 vers 6)

Wat voor vrucht, blijft in het midden. Wie weet was het wel een perzik, kiwi, pruim, vijg ?

peer ?

toch een appel ?


Sinaasappel ?


Kers ?
  donderdag 3 november 2011 @ 17:59:10 #155
-1 #ANONIEM
pi_103921587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:17 schreef Refurb het volgende:
Dat Duitsers op 1 november vrij hebben, en dat je dat dan bést merkt (woon nogal dichtbij de grens)..
Belgen ook, woon bij die andere grens ;)
  donderdag 3 november 2011 @ 18:01:09 #156
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_103921656
Ik wist nooit dat Ijsland bij de EU hoorde :@
  donderdag 3 november 2011 @ 18:09:30 #157
319019 jankaas020
op safari
pi_103921914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:44 schreef marcel.nl het volgende:
Als we het over dingen hebben die je jaren later pas begrepen hebt:
Er staat helemaal niet dat het een appel is !
Dat is er van gemaakt. Er staat een vrucht !!

En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at. (Gen. 3 vers 6)

Wat voor vrucht, blijft in het midden. Wie weet was het wel een perzik, kiwi, pruim, vijg ?

peer ?

toch een appel ?

Sinaasappel ?

Kers ?
De bijbel heeft het niet over een bepaalde vrucht: 'En de vrouw zag dat die boom goed was tot spijze, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, een boom die begeerlijk was om verstandig te maken; en zij nam van zijne vrucht en at; en zij gaf ook hare man met haar, en hij at' (Genesis 3:6).

Van een appel is geen sprake. Toch duikt het beeld al vrij vroeg in de oudtestamentische symboliek op: Eva at een appel. Men heeft dat wel verklaard door de gelijkenis van de woorden voor 'appel' en 'kwaad' in het Latijn: malum, anderen wijten de verwarring aan een eenvoudige vertaalfout van Hiëronymus (347-419), de geleerde die een gezaghebbende nieuwe bijbelvertaling maakte, de Editio vulgata.

Dat er werkelijk appels groeiden in de Hof van Eden, is onwaarschijnlijk: het paradijs moet in de tropen of subtropen hebben gelegen, want er groeiden vijgen (Genesis 3:7). Een appel heeft lagere temperaturen nodig en groeit alleen in de gematigde streken.

bron
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  donderdag 3 november 2011 @ 18:15:41 #158
148808 shafiero
pi_103922125
best wel logisch allemaal
  donderdag 3 november 2011 @ 19:52:05 #159
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_103926556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:44 schreef marcel.nl het volgende:
Als we het over dingen hebben die je jaren later pas begrepen hebt:
Er staat helemaal niet dat het een appel is !
Dat is er van gemaakt. Er staat een vrucht !!

En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at. (Gen. 3 vers 6)

Wat voor vrucht, blijft in het midden. Wie weet was het wel een perzik, kiwi, pruim, vijg ?

peer ?

toch een appel ?

Sinaasappel ?

Kers ?
Vis een optie?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 3 november 2011 @ 19:57:09 #160
274310 agenda
altijd vol!
pi_103926910
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:52 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Vis een optie?
_O-
Zavvi - Fandom en GeekgearBoek je safari bij Beekse BergenAliExpress - die hebben ALLES!
  donderdag 3 november 2011 @ 20:17:11 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103928197
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:17 schreef Refurb het volgende:
Dat Duitsers op 1 november vrij hebben, en dat je dat dan bést merkt (woon nogal dichtbij de grens)..
Tag des Solidartätsbeitrag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 10:10:17 #162
223765 FrankRicard
pi_103949235
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:01 schreef Quisho het volgende:
Ik wist nooit dat Ijsland bij de EU hoorde :@
Ik heb er nog 1 voor je. Als je een woord dat begint met een ij met een hoofdletter schrijft moet je dat ook met de j doen.

IJsjes in IJsland zijn lekker.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 4 november 2011 @ 12:40:32 #163
353967 J-Style.
pi_103953538
hahah veel dingen wist ik nog niet :D
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:13:47 #164
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_103954521
Dat warm water zwaarder is dan koud water..
The Outside Agency
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:15:30 #165
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_103954576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:13 schreef haakon het volgende:
Dat warm water zwaarder is dan koud water..
:?
Water van 4 graden Celsius is het zwaarst. Weet niet wat jij warm noemt, maar ik vind dat best koud.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:17:27 #166
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_103954632
dan kouder water.. ook goed.
The Outside Agency
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:43:10 #167
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103955308
Dan ijs?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:44:49 #168
153390 Orbis
Ergo?
pi_103955351
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:15 schreef Bart het volgende:

[..]

:?
Water van 4 graden Celsius is het zwaarst. Weet niet wat jij warm noemt, maar ik vind dat best koud.
Leg eens uit? Waarom is water juist dan het zwaarst?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:47:41 #169
40071 CasB
pi_103955445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:44 schreef Orbis het volgende:

[..]

Leg eens uit? Waarom is water juist dan het zwaarst?
Dan heeft het de hoogste dichtheid.

http://members.home.nl/snotolf/biologie/biologie2.htm
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:48:15 #170
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103955463
H2O heeft de hoogste dichtheid bij 4 graden Celcius.

Te laat :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
ANWB VerzekeringenBoek goedkoper bij booking.comBonprix
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:54:00 #171
20720 brother52
Dus..........
pi_103955669
Gaat het dan over dezelfde hoeveelheid water?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:59:44 #172
252838 M.rak
pi_103955857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:54 schreef brother52 het volgende:
Gaat het dan over dezelfde hoeveelheid water?
Het gaat dan over hetzelfde volume, als we dezelfde hoeveelheid deeltjes nemen is het altijd even zwaar ;).
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:18:09 #173
20720 brother52
Dus..........
pi_103956446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:59 schreef M.rak het volgende:

[..]

Het gaat dan over hetzelfde volume, als we dezelfde hoeveelheid deeltjes nemen is het altijd even zwaar ;).
:Y
De eenheid er bij weten is wel zo gemakkelijk.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:18:36 #174
358148 DonJoris
pi_103956459
Dat de bijbel een sprookjesboek is.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:56:28 #175
262765 Refurb
pi_103960132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:59 schreef Funkel het volgende:

[..]

Belgen ook, woon bij die andere grens ;)
Oja vergeten te zeggen, ik woon er allebei even kort bij. Op het smalste gedeelte van Limburg daar in het midden. Belgen hebben nu vakantie, maar die zijn niet zo erg dat ze naar Nederland komen om te winkelen, zijn vooral de pruisen.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tag des Solidartätsbeitrag
Nee, Allerheiligen.
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:38:18 #176
102319 Scootmobiel
pi_103998263
Bij mij heeft het jaren geduurd voordat ik erachter was dat James Bond een Engelsman is... Ik dacht altijd dat het een Amerikaan was. :@ Maar ja, ik had sowieso al niet veel met dat soort films, dus dan verdiep je je er ook niet zo in, hè. :D
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:09:40 #177
113428 vencodark
pi_104003189
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:13 schreef haakon het volgende:
Dat warm water zwaarder is dan koud water..
Dus een pan met warm water is zwaarder dan met koud? :o
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:12:43 #178
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_104003290
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dus een pan met warm water is zwaarder dan met koud? :o
Als in beide pannen precies een liter (of andere vastgestelde hoeveelheid) water zit wel ja.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:16:04 #179
20720 brother52
Dus..........
pi_104003413
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als in beide pannen precies een liter (of andere vastgestelde hoeveelheid) water zit wel ja.
Nee, juist eerder andersom want water heeft de hoogste dichtheid bij 4 graden Celsius.
Water van 3 graden is dus zwaarder dan water van 84 graden.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:30:49 #180
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_104003986
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:16 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nee, juist eerder andersom want water heeft de hoogste dichtheid bij 4 graden Celsius.
Water van 3 graden is dus zwaarder dan water van 84 graden.
Maar water van 4 graden is zwaarder dan water van 3 graden. [/wijsneus]

Is water van 3 en 5 graden eigenlijk even zwaar? Vraag ik me nu opeens af. Als in: neemt de dichtheid lineair toe met toe- of afname van temperatuur?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Mailbird - E-mail made beautifulZavvi - Fandom en GeekgearZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  maandag 7 november 2011 @ 12:00:28 #181
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_104069595
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:01 schreef Quisho het volgende:
Ik wist nooit dat Ijsland bij de EU hoorde :@
Ik heb nog een mooie voor je: IJsland is (nog) geen EU-lid. Het is wel een kandidaat-lid. Het heeft wel het EER-akkoord ondertekent wat betekent dat het vrije handel met EU-staten mag/kan bedrijven.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 7 november 2011 @ 13:42:47 #182
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_104073178
Warm water bevriest ook sneller dan koud water toch ivm de hoeveelheid moleculen hierin?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:42:11 #183
113428 vencodark
pi_104118535
Ik heb altijd gedacht dat 2 Unlimited rond 1993 hun allereerste hit had met No limit. Echter, ze hadden in 1991 hun eerste hit met Get ready for this. :o No limit was de 4e single, deze kwam op nummer 1 in Nederland.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:10:12 #184
267701 DaverzNL
pi_104119401
Dat Ove-rijssel (zoals ik het tot nu toe uitsprak) voor het grootste deel begint aan de andere kant van de... juist.....IJssel.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:24:11 #185
74202 Faxie
pi_104119937
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:42 schreef vencodark het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat 2 Unlimited rond 1993 hun allereerste hit had met No limit. Echter, ze hadden in 1991 hun eerste hit met Get ready for this. :o No limit was de 4e single, deze kwam op nummer 1 in Nederland.
Was hun eerste hit niet 'Faces' ? ...
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:30:25 #186
113428 vencodark
pi_104120201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:24 schreef Faxie het volgende:

[..]

Was hun eerste hit niet 'Faces' ? ...
Niet volgens Wiki. :)
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:30:48 #187
172572 kvd
pi_104120219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:24 schreef Faxie het volgende:

[..]

Was hun eerste hit niet 'Faces' ? ...
hit nummer 7
  woensdag 9 november 2011 @ 19:16:09 #188
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_104172207
Ben net tijdens het afwassen erachter gekomen dat de ribbeltjes in zo'n metaal aanrecht een doel hebben in plaats van alleen lelijk zijn :D (WTF ik kan gewoon geen plaatje vinden van zo'n aanrecht :') )

Maar dat is dus wanneer je een glas/kom/mok na het afwassen op de kop neerzet, dan kan het water alsnog wegdruipen vanwege die ribbeltjes. Het krijgt dan een druiprek functie :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 9 november 2011 @ 21:11:29 #189
240644 Teslynd
pi_104178415
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ben net tijdens het afwassen erachter gekomen dat de ribbeltjes in zo'n metaal aanrecht een doel hebben in plaats van alleen lelijk zijn :D (WTF ik kan gewoon geen plaatje vinden van zo'n aanrecht :') )

Maar dat is dus wanneer je een glas/kom/mok na het afwassen op de kop neerzet, dan kan het water alsnog wegdruipen vanwege die ribbeltjes. Het krijgt dan een druiprek functie :D
Bovendien is er die verhoogde rand romdom. Het komt vooral door de aflopende bouw dat het water überhaupt weglopen kan. De ribbels voorkomen vastzuigen.
De laminaataanrechten zijn niet aflopend. Èn ze mogen niet natblijven. Èn je mag ze niet schuren/boenen. En je moet het schoonmaken in de lengterichting om "de nerf" niet te beschadigen. Èn zijn niet warmtebestendig. Erg ongeschikt voor keukenwerkblad :'(
  woensdag 9 november 2011 @ 21:50:30 #190
359600 -pinguinito-
pi_104180761
hmm, na het lezen van dit alles ga je je op zich best een beetje dom voelen.... (vooral het AH-logo-verhaal)..

chorizo is trouwens qua uitspraak: tjorizo (met klemtoon op de i)
Speel mee met Lucky Day en win!Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  donderdag 10 november 2011 @ 00:17:30 #191
240644 Teslynd
pi_104188597
Welnee, we stonden gewoon niet allemaal op hetzelfde plekje toen de kennis over het mensdom uitgestrooid werd. Dat is handig, want nu kunnen we informatie uitwissen en meer info opdoen dan we tijdens het strooien op konden vangen. En wat is dom? Op school leerden we dat engelse kindertjes riepen: "You 're a stone". Vonden we echt gek, wie roept er nu dat je een steen bent. Wees de leraar ons erop, dat wij toch ook riepen over kei zijn. We voelden ons een tikje dom dat we die kleine verschuiving niet opgemerkt hadden en dat we het zelf eigenlijk ook wel raar zeiden.

Het is net de hoek vanwaaruit je de dingen hebt leren kennen en die vanwaaruit je later ging beredeneren. En er is ook het "ze doen maar". Al die namen die de PTT kreeg nadat ze eeuwenlang PTT heette en zo in ons besef ingebakken zat. Dat is met logo's net zo.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:49:59 #192
359600 -pinguinito-
pi_104189503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:17 schreef Teslynd het volgende:
Welnee, we stonden gewoon niet allemaal op hetzelfde plekje toen de kennis over het mensdom uitgestrooid werd. Dat is handig, want nu kunnen we informatie uitwissen en meer info opdoen dan we tijdens het strooien op konden vangen. En wat is dom? Op school leerden we dat engelse kindertjes riepen: "You 're a stone". Vonden we echt gek, wie roept er nu dat je een steen bent. Wees de leraar ons erop, dat wij toch ook riepen over kei zijn. We voelden ons een tikje dom dat we die kleine verschuiving niet opgemerkt hadden en dat we het zelf eigenlijk ook wel raar zeiden.

Het is net de hoek vanwaaruit je de dingen hebt leren kennen en die vanwaaruit je later ging beredeneren. En er is ook het "ze doen maar". Al die namen die de PTT kreeg nadat ze eeuwenlang PTT heette en zo in ons besef ingebakken zat. Dat is met logo's net zo.
*kan weer opgelucht ademhalen*

Verder heb een eeuwigheid gedaan om te ontdekken waar alle afkortingen hier op FOK voor staan, weet nog steeds niet álles maar kom al een heel eind! (gelukkig is overhoren off topic)

[ Bericht 7% gewijzigd door -pinguinito- op 10-11-2011 00:56:27 ]
  donderdag 10 november 2011 @ 13:30:54 #193
344536 Tchock
pi_104199938
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:49 schreef -pinguinito- het volgende:

[..]

*kan weer opgelucht ademhalen*

Verder heb een eeuwigheid gedaan om te ontdekken waar alle afkortingen hier op FOK voor staan, weet nog steeds niet álles maar kom al een heel eind! (gelukkig is overhoren off topic)
Het is FOK!.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:36:15 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_104200102
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 13:42 schreef Daywalk3r het volgende:
Warm water bevriest ook sneller dan koud water toch ivm de hoeveelheid moleculen hierin?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mpemba_effect
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Redactie Frontpage donderdag 10 november 2011 @ 13:39:30 #195
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_104200209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ben net tijdens het afwassen erachter gekomen dat de ribbeltjes in zo'n metaal aanrecht een doel hebben in plaats van alleen lelijk zijn :D (WTF ik kan gewoon geen plaatje vinden van zo'n aanrecht :') )

Maar dat is dus wanneer je een glas/kom/mok na het afwassen op de kop neerzet, dan kan het water alsnog wegdruipen vanwege die ribbeltjes. Het krijgt dan een druiprek functie :D


Dit spul?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 10 november 2011 @ 13:50:37 #196
306225 Miendientje
Volgende..
pi_104200537
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:39 schreef Etcetera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit spul?
En dan deze ribbels daarop neem ik aan:

  donderdag 10 november 2011 @ 14:30:33 #197
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_104201794
ik had tot gisteren nooit de link gelegd dat birthday in het happy birthday liedje, echt slaat op geboortedag _O- dat had ik pas door toen ik die pamper reclame zag met al die pasgeboren baby's erin 8)7 daarvoor altijd gedacht dat het gewoon alleen de vertaling was van verjaardag

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 10 november 2011 @ 14:44:18 #198
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_104202260
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:30 schreef littledrummergirl het volgende:
ik had tot gisteren nooit de link gelegd dat birthday in het happy birthday liedje, echt slaat op geboortedag _O- dat had ik pas door toen ik die pamper reclame zag met al die pasgeboren baby's erin 8)7 daarvoor altijd gedacht dat het gewoon alleen de vertaling was van verjaardag

:')

...
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 10 november 2011 @ 14:46:14 #199
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_104202325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:39 schreef Etcetera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit spul?
Dat ja :D
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Miendientje het volgende:

[..]

En dan deze ribbels daarop neem ik aan:

[ afbeelding ]
Mwah, dat nog niet eens. Die ribbels hebben al voldoende ruimte om het water te doen afvoeren.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 10 november 2011 @ 17:31:36 #200
255490 _Loki
Jahoi.
pi_104208867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:46 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dat ja :D

[..]

Mwah, dat nog niet eens. Die ribbels hebben al voldoende ruimte om het water te doen afvoeren.
Meh, ik heb ook zo'n aanrecht maar afdruipen doet het echt niet bij mij :')
Zavvi - Fandom en GeekgearAliExpress - die hebben ALLES!Speel mee met Lucky Day en win!
  donderdag 10 november 2011 @ 17:48:17 #201
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_104209432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:31 schreef _Loki het volgende:

[..]

Meh, ik heb ook zo'n aanrecht maar afdruipen doet het echt niet bij mij :')
Nouja, als het een vlak aanrecht zou zijn en je zou een kom op de kop neerzetten na t afwassen, dan zou je naderhand echt zo'n poeletje water hebben wat eruit komt. Nu kan dat niet :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 10 november 2011 @ 17:49:17 #202
255490 _Loki
Jahoi.
pi_104209471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:48 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nouja, als het een vlak aanrecht zou zijn en je zou een kom op de kop neerzetten na t afwassen, dan zou je naderhand echt zo'n poeletje water hebben wat eruit komt. Nu kan dat niet :P
Lol bij mij wel hoor :) Jammer genoeg, was wel fijn geweest als het niet kon.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:52:33 #203
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_104209592
Dat Slipknot geen Nederlandse band is :o
  donderdag 10 november 2011 @ 17:53:22 #204
344536 Tchock
pi_104209625
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:52 schreef Klipnap het volgende:
Dat Slipknot geen Nederlandse band is :o
:') Hoe kwam je daar überhaupt bij?
  donderdag 10 november 2011 @ 17:53:58 #205
344536 Tchock
pi_104209655
Ik had trouwens hetzelfde met Van Halen, maar daar zit wel een stúk meer logica achter.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:55:47 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104209736
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ben net tijdens het afwassen erachter gekomen dat de ribbeltjes in zo'n metaal aanrecht een doel hebben in plaats van alleen lelijk zijn :D (WTF ik kan gewoon geen plaatje vinden van zo'n aanrecht :') )

Maar dat is dus wanneer je een glas/kom/mok na het afwassen op de kop neerzet, dan kan het water alsnog wegdruipen vanwege die ribbeltjes. Het krijgt dan een druiprek functie :D
Het werkt alleen voor geen meter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:56:33 #207
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_104209768
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het werkt alleen voor geen meter
Zeg tegen je aanrecht dat-ie gay is.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 10 november 2011 @ 18:15:43 #208
215898 fotostarter
pi_104210434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zeg tegen je aanrecht dat-ie gay is.
:? Leg eens uit? Ik snap hem niet.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:25:30 #209
-1 #ANONIEM
pi_104213141
Ik kwam er vorige week pas achter waarom dat muziekprogramma arbeidsvitaminen heet :') Mijn vriend had het erover en toen dacht ik.. ooooooooooooooooooooh vitamientjes voor tijdens de arbeid! :D
  vrijdag 11 november 2011 @ 07:09:31 #210
315761 iewl
pi_104233779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:25 schreef heaven7 het volgende:
Ik kwam er vorige week pas achter waarom dat muziekprogramma arbeidsvitaminen heet :') Mijn vriend had het erover en toen dacht ik.. ooooooooooooooooooooh vitamientjes voor tijdens de arbeid! :D
Wtf?
Boek je safari bij Beekse BergenZavvi - Fandom en GeekgearHoesjes? Casetify!
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:21:07 #211
113428 vencodark
pi_104235287
Dat Proud Mary niet door Ike en Tina Turner is geschreven.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:26:04 #212
223765 FrankRicard
pi_104239072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:21 schreef vencodark het volgende:
Dat Proud Mary niet door Ike en Tina Turner is geschreven.
CCR!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Chronicle,_Vol._1 downloaden kopen, alleen maar hits.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:52:38 #213
52884 Me_Wesley
AFC Ajax
pi_104240083
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het werkt alleen voor geen meter
Jawel, alleen niet voor het weglopen van het water. Het is bedoelt om het vastzuigen te voorkomen wat je vaak hebt met natte kommen op een glad oppervlak.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:06:14 #214
240644 Teslynd
pi_104242776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jawel, alleen niet voor het weglopen van het water. Het is bedoelt om het vastzuigen te voorkomen wat je vaak hebt met natte kommen op een glad oppervlak.
Het afdruipen is dat het water van het vaatwerk afzakt, ook van de onderrand/kant. Dat lukt dus dat wafelpatroonm, maar vasthoudende schuimrandjes willen nog wel eens voor vertraging zorgen.
Het afvoeren komt doordat die aanrechten licht hellend zijn. Je ziet het niet stromen, maar het aanrecht is aanzienlijk sneller droog dan bij de laminaataanrechten waarop het water gewoon blijft staan en slechts langzaam verdampt.
Mijn oude aanrecht was niet gewafeld, maar was ook niet mooi glad. Je moest gewoon kijken hoe je het op de bobbels neerzette.
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:08:50 #215
-1 #ANONIEM
pi_104252530
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 07:09 schreef iewl het volgende:

[..]

Wtf?
Wtf wat?
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:24:10 #216
359329 Discombobulate
pi_104253154
Dat er op een pakje Camel sigaretten een dromedaris staat in plaats van een kameel..
"Oja wtf? dat ik dat niet eerder heb gezien" moment :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:27:56 #217
355498 hugsy33
pi_104253333
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
Dat er op een pakje Camel sigaretten een dromedaris staat in plaats van een kameel..
"Oja wtf? dat ik dat niet eerder heb gezien" moment :)
:D
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:32:11 #218
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_104253548
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
Dat er op een pakje Camel sigaretten een dromedaris staat in plaats van een kameel..
"Oja wtf? dat ik dat niet eerder heb gezien" moment :)
Technisch gezien is een dromedaris ook een kameel, omdat het een onderdeel is van de familie van kameelachtigen. In het latijn heet heet een Dromedaris "Camelus dromedarius" en een kameel "Camelus bactrianus".
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:40:50 #219
344536 Tchock
pi_104253909
Wat ik zelf niet fout deed, maar waar ik wel denk dat veel mensen zich in kunnen vinden: Dat 'triologie' geen bestaand Nederlands woord is :')
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:52:10 #220
319019 jankaas020
op safari
pi_104254314
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:40 schreef Tchock het volgende:
Wat ik zelf niet fout deed, maar waar ik wel denk dat veel mensen zich in kunnen vinden: Dat 'triologie' geen bestaand Nederlands woord is :')
Ik kom er dus nu pas achter dat het 'trilogie' moet zijn.. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
BonprixVattenfall cadeauDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:53:57 #221
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_104254369
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

:') Hoe kwam je daar überhaupt bij?
Ik dacht dat het wel Nederlands klonk... :'(
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:01:56 #222
344536 Tchock
pi_104254716
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:52 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik kom er dus nu pas achter dat het 'trilogie' moet zijn.. :')
Dat bedoel ik :')
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:18:27 #223
113428 vencodark
pi_104260818
Dat het niet 'korrelrelatie' is maar 'korrelatie'.
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:28:31 #224
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_104261279
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
Dat er op een pakje Camel sigaretten een dromedaris staat in plaats van een kameel..
"Oja wtf? dat ik dat niet eerder heb gezien" moment :)
In het Engels wordt het woord camel dan ook voor beide gebruikt
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:56:09 #225
343943 AlbinoBambi
pi_104262842
Ik heb vandaag iemand anders iets laten begrijpen. :D
Dat bij intercity's de prullenbak onder dat 'mandje' dingetje zit en elke stoel dus z'n eigen prullenbakje heeft.
Die jongen maar denken dat intercity's geen prullenbakken hebben. :')
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:57:19 #226
344536 Tchock
pi_104262916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:56 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik heb vandaag iemand anders iets laten begrijpen. :D
Dat bij intercity's de prullenbak onder dat 'mandje' dingetje zit en elke stoel dus z'n eigen prullenbakje heeft.
Die jongen maar denken dat intercity's geen prullenbakken hebben. :')
Dat verschilt ook per intercity. Sommige hebben een bakje aan de zijkant, sommige eentje aan de stoel, sommige zoals jij beschrijft en sommige één bakje tussen de stoelen in.
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:30:49 #227
260399 Dastan
pi_104264791
Dat winkels hun lichten 's nachts niet aanlaten zodat de dieven denken `dat er nog iemand is`. :')
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:41:03 #228
344536 Tchock
pi_104265368
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 21:30 schreef Dastan het volgende:
Dat winkels hun lichten 's nachts niet aanlaten zodat de dieven denken `dat er nog iemand is`. :')
:o En scholen dan :o
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:42:50 #229
268236 farfallina
I want that one!
pi_104269150
Dat ''langere remweg'' niet betekent dat ze op de een of andere manier de weg langer hebben gemaakt. Ik begreep al nooit hoe dat nou kon, de weg was immers nog steeds even lang en toch had je een langer stuk om te remmen :')
Yeah, I know.
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:45:11 #230
355498 hugsy33
pi_104269271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:42 schreef farfallina het volgende:
Dat ''langere remweg'' niet betekent dat ze op de een of andere manier de weg langer hebben gemaakt. Ik begreep al nooit hoe dat nou kon, de weg was immers nog steeds even lang en toch had je een langer stuk om te remmen :')
dat heb ik ook heel lang gedacht :@
AliExpress - die hebben ALLES!Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBonprix
  zaterdag 12 november 2011 @ 09:37:01 #231
71748 Biancavia
hoi
pi_104278795
Ik kom er vandaag achter dat de tv-intocht altijd eerst gerepeteerd wordt!

Opname van gisteren in Dordrecht:
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 12 november 2011 @ 09:44:35 #232
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104278866
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2011 09:37 schreef Biancavia het volgende:
Ik kom er vandaag achter dat de tv-intocht altijd eerst gerepeteerd wordt!

Opname van gisteren in Dordrecht:
Oh dat wist ik ook niet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 09:45:41 #233
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104278875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:56 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik heb vandaag iemand anders iets laten begrijpen. :D
Dat bij intercity's de prullenbak onder dat 'mandje' dingetje zit en elke stoel dus z'n eigen prullenbakje heeft.
Die jongen maar denken dat intercity's geen prullenbakken hebben. :')
Is dat bij elke Intercity? Ik stop altijd mijn rommel gewoon in dat 'mandje'-achtige ding. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:36:03 #234
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_104291445
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2011 09:37 schreef Biancavia het volgende:
Ik kom er vandaag achter dat de tv-intocht altijd eerst gerepeteerd wordt!

Opname van gisteren in Dordrecht:
Nooit bij nagedacht maar wel logisch natuurlijk. Toen ik meedeed aan Koninginnedag hadden we de dag vooraf ook een doorloop met een inval-queen. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:54:14 #235
325549 ß
pi_104291876
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2011 09:37 schreef Biancavia het volgende:
Ik kom er vandaag achter dat de tv-intocht altijd eerst gerepeteerd wordt!

Opname van gisteren in Dordrecht:
En toch gaat er zo veel fout.
To err is human, to forgive bovine.
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:12:08 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104292393
Dat het wansmaak was en niet wandsmaak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:13:33 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104292433
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat het wansmaak was en niet wandsmaak
Bij wandsmaak krijg ik visioenen van schilderijen met huilende zigeunertjes
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:15:14 #238
355498 hugsy33
pi_104292483
Doet me denken aan mijn zus, die dacht dat het rampkraak was :')
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:15:25 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104292490
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Bij wandsmaak krijg ik visioenen van schilderijen met huilende zigeunertjes
Was idd een van de redenen waarom ik die verwarring had.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 23:34:39 #240
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_104302343
Ik kwam er 3 weken terug achter dat de stem van Alfred J Kwak door een vrouw wordt ingesproken. En dat op m'n 27e pas, heb er als kind ontzettend veel naar gekeken :')
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlVoordelig uit? Ticketveiling.nlDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  zaterdag 12 november 2011 @ 23:39:52 #241
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_104302568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 23:34 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik kwam er 3 weken terug achter dat de stem van Alfred J Kwak door een vrouw wordt ingesproken. En dat op m'n 27e pas, heb er als kind ontzettend veel naar gekeken :')
Bart Simpson is ook een vrouw, zag ik laatst ook pas.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 13 november 2011 @ 01:21:18 #242
240644 Teslynd
pi_104306415
Op een dag, ik zal tegen de 20 geweest zijn, moest ik naar de winkel en vroeg om boenbas. Pas na al die jaren van gebruik, las ik onderweg eens echt wat er op de verpakking stond en heb daarna héél voorzichtig mijn familie erop geattendeerd dat het dus boenwas is. Het viel zwaar om te erkennen het jarenlang fout gezegd te hebben. 't Is ook zoveel makkelijker om te zeggen, dat het om een drukfout moet gaan :@
  zondag 13 november 2011 @ 02:22:33 #243
182649 frame-saw
Aap.
pi_104307928
Ik snap nu pas waarom (wat oudere) mannen wel eens vragen of ik een zus heb. Dacht altijd gewoon uit interesse :')

'ja, en een broer!'
  zondag 13 november 2011 @ 02:47:20 #244
347839 Armenian
That's were I come in
pi_104308302
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 21:30 schreef Dastan het volgende:
Dat winkels hun lichten 's nachts niet aanlaten zodat de dieven denken `dat er nog iemand is`. :')
Niet? :@

Of bedoel je dat de dieven dan makkelijker gezien worden? Want anders heb ik echt geen idee waarom die lampen altijd aanstaan :')
- Because I can -
  zondag 13 november 2011 @ 03:08:31 #245
-1 #ANONIEM
pi_104308611
Ik kwam heel laat achter dat fc = football club, sc = sport club, sv = sport vereniging was. :')

En HEMA = Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam

HTTP =HyperText Transfer Protocol

® = Geregistreerd

TROS = Televisie en Radio Omroep Stichting

SOS = Save Our Souls, Save Our Ship

Etc ;(
  zondag 13 november 2011 @ 03:14:19 #246
-1 #ANONIEM
pi_104308682
En dat peter, stewie en brian door dezelfde persoon was gedaan

Meg door mila kunis

En adam west door adam west _O-
  zondag 13 november 2011 @ 03:21:15 #247
359600 -pinguinito-
pi_104308740
Ik vond het altijd zo wonderbaarlijk dat als je met de auto richting het stoplicht rijdt, dat het stoplicht dan zo ineens op groen kan springen. Ik bedoel, een stoplicht heeft toch geen ogen?
De zwarte iets dikkere lijnen op het wegdek waren me wel opgevallen, maar dacht altijd dat het gewoon een slecht afgewerkt wegdek was :p
Totdat een vriend zei dat dit speciale lijnen zijn waar sensoren inzitten. Als een auto daar dus op rijdt, reageert het stoplicht hierop... Oops! Dus dat!
  zondag 13 november 2011 @ 03:23:13 #248
-1 #ANONIEM
pi_104308764
Dat zijn magneten toch?? Of faal ik nu??
  zondag 13 november 2011 @ 07:38:59 #249
240644 Teslynd
pi_104309338
Wat doen die magneten dan volgens jou?

Voor fietsers zijn die er ook wel, maar die liggen meestal zo achterlijk, dat je er al bent en dus moet afstappen voordat het op groen springt.
  zondag 13 november 2011 @ 08:03:05 #250
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104309368
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 07:38 schreef Teslynd het volgende:
Wat doen die magneten dan volgens jou?

Voor fietsers zijn die er ook wel, maar die liggen meestal zo achterlijk, dat je er al bent en dus moet afstappen voordat het op groen springt.
die reageren op het metaal van de auto en activeren op die manier de lichten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
F1 Store - Voor al je F1 GearHoesjes? Casetify!Zavvi - Fandom en Geekgear
  zondag 13 november 2011 @ 08:15:35 #251
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_104309411
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 08:49 schreef classpc het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken dan :?
'No Woman No Cry' betekent 'vrouw, niet huilen' in Jamaicaans-Engels. Maar Baghdaddy was vermoedelijk niet de enige die er de interpretatie 'zonder vrouw huil je niet' aan gaf, en dat is vermoedelijk een van de redenen voor de populariteit van het nummer. :)

Zo, nu nog eentje van mezelf:

Als we op vakantie met de auto in Frankrijk waren, dacht ik als kind dat de Nederlandse radio met z'n praatprogramma gewoon nog opstond, maar dat de radiogolven na de grens vertaald binnenkwamen. Het drong niet tot me door dat ze in Frankrijk modern genoeg waren om zelf ook radio te hebben. :%
iedereen is uniek behalve ik
  zondag 13 november 2011 @ 11:05:24 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104310818
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 03:08 schreef Doublepain het volgende:
Ik kwam heel laat achter dat fc = football club, sc = sport club, sv = sport vereniging was. :')

En HEMA = Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam

HTTP =HyperText Transfer Protocol

® = Geregistreerd

TROS = Televisie en Radio Omroep Stichting

SOS = Save Our Souls, Save Our Ship

Etc ;(
SOS betekend niets, het is gewoon een gemakkelijk morse signaal wat iedereen kan seinen. - - - . . . - - -

Save our souls is er later bijverzonnen

http://nl.wikipedia.org/wiki/SOS_(noodsignaal)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 november 2011 @ 11:24:34 #253
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_104311174
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

SOS betekend niets, het is gewoon een gemakkelijk morse signaal wat iedereen kan seinen. - - - . . . - - -

OSO? :P
. . . - - - . . .
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 13 november 2011 @ 13:25:50 #254
254643 marcel.nl
pi_104314269
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 03:21 schreef -pinguinito- het volgende:
Ik vond het altijd zo wonderbaarlijk dat als je met de auto richting het stoplicht rijdt, dat het stoplicht dan zo ineens op groen kan springen. Ik bedoel, een stoplicht heeft toch geen ogen?
De zwarte iets dikkere lijnen op het wegdek waren me wel opgevallen, maar dacht altijd dat het gewoon een slecht afgewerkt wegdek was :p
Totdat een vriend zei dat dit speciale lijnen zijn waar sensoren inzitten. Als een auto daar dus op rijdt, reageert het stoplicht hierop... Oops! Dus dat!
Daarom heb ik een hekel aan mensen die ruim voor de stopstreep gaan staan (en dus niet op de lus). Dan gaat dat stoplicht dus nooit op groen :(
  zondag 13 november 2011 @ 13:42:01 #255
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_104314793
het kwartje viel ook laat bij dat sms deuntje van nokia

... - - ... Morse voor sms dus :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 13 november 2011 @ 14:10:09 #256
260399 Dastan
pi_104315672
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 02:47 schreef Armenian het volgende:

[..]

Niet? :@

Of bedoel je dat de dieven dan makkelijker gezien worden? Want anders heb ik echt geen idee waarom die lampen altijd aanstaan :')
Ja, dan worden ze beter gezien.
  zondag 13 november 2011 @ 14:28:31 #257
95431 exile79
stones
pi_104316250
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:42 schreef Daywalk3r het volgende:
het kwartje viel ook laat bij dat sms deuntje van nokia

... - - ... Morse voor sms dus :D
verrek!
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  zondag 13 november 2011 @ 15:41:36 #258
46830 LintuxCx
pi_104318567
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:42 schreef Daywalk3r het volgende:
het kwartje viel ook laat bij dat sms deuntje van nokia

... - - ... Morse voor sms dus :D
Heh, dat duurde bij mij ook even. Tot die tijd stoorde ik me aan die toon omdat het SOS was maar ... net niet. :(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 13 november 2011 @ 15:43:54 #259
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_104318643
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:28 schreef exile79 het volgende:

[..]

verrek!
Liever niet ;)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 13 november 2011 @ 18:13:05 #260
254643 marcel.nl
pi_104323563
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:42 schreef Daywalk3r het volgende:
het kwartje viel ook laat bij dat sms deuntje van nokia

... - - ... Morse voor sms dus :D
en dat andere Nokia-deuntje, de ringtone - onderdeel van een stuk van Chopin !
Knab - Jouw online bankBunq - bank of the freeBoek je safari bij Beekse Bergen
  zondag 13 november 2011 @ 18:17:08 #261
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_104323690
Die van nokia zelf is van iemand anders:

Nokia-tune

De Nokia-tune is de melodie die op alle mobiele telefoons van het merk Nokia wordt gebruikt als de standaard ringtone. Nokia gebruikt het ook in reclames. De tune bestaat uit een paar maten van Francisco Tárrega's Gran Vals; desondanks claimt Nokia het als een klankmerk.

Een midi-versie van Tárrega's stuk kan hier beluisterd worden. De bekende tune begint in maat 14 (00:15), en nogmaals tegen het einde (maat 147, 02:54). In notatie ziet het er als volgt uit:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 13 november 2011 @ 18:44:15 #262
254643 marcel.nl
pi_104324605
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Die van nokia zelf is van iemand anders:

Nokia-tune

De Nokia-tune is de melodie die op alle mobiele telefoons van het merk Nokia wordt gebruikt als de standaard ringtone. Nokia gebruikt het ook in reclames. De tune bestaat uit een paar maten van Francisco Tárrega's Gran Vals; desondanks claimt Nokia het als een klankmerk.

Een midi-versie van Tárrega's stuk kan hier beluisterd worden. De bekende tune begint in maat 14 (00:15), en nogmaals tegen het einde (maat 147, 02:54). In notatie ziet het er als volgt uit:
Hans Liberg:
  zondag 13 november 2011 @ 18:59:19 #263
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_104325097
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:44 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Hans Liberg:
Wiki zegt wat anders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nokia-tune
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 13 november 2011 @ 20:24:59 #264
110303 Bot13
pi_104328800
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:44 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Hans Liberg:
Filmpje niet gekeken (want: lang geleden al een keer gezien), maar volgens mij doet ie hier gewoon waar hij goed in is en vaker doet: parodiëren. Hij zegt wel vaker dingen die niet kloppen, voor de grap.
  maandag 14 november 2011 @ 00:50:53 #265
46830 LintuxCx
pi_104340500
Dat Chinese woorden en namen op verschillende manieren in het Latijnse alfabet geschreven kunnen worden.

Ik was gisteren op weg naar "Mount Cising". Halverwege viel me het kwartje en begreep ik dat dat gewoon hetzelfde was als "Mount Qixing" op mijn kaartje. En ik zat al te klagen dat alle kaartjes elkaar tegenspraken. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 14 november 2011 @ 01:38:08 #266
350080 AlphaBravoCharlie
pi_104341198
Dat sommige vrouwen in de middeleeuwen bepaalde planten verbouwden met een psychische werking die ervoor zorgen dat het je het gevoel krijgt alsof je vliegt, ze maakte hier dan een stroperige olie van en namen het in via de vagina met een stok. En daar komt de heks die vliegt op een bezemsteel vandaan.
Wat een kuttopic :')
  Redactie Frontpage maandag 14 november 2011 @ 08:20:35 #267
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_104342736
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 01:38 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
Dat sommige vrouwen in de middeleeuwen bepaalde planten verbouwden met een psychische werking die ervoor zorgen dat het je het gevoel krijgt alsof je vliegt, ze maakte hier dan een stroperige olie van en namen het in via de vagina met een stok. En daar komt de heks die vliegt op een bezemsteel vandaan.
Bron?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 14 november 2011 @ 09:17:30 #268
258730 Cortax
pi_104343471
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:44 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Hans Liberg:
Je weet dat hij cabaretier is en grapjes maakt?
  maandag 14 november 2011 @ 11:51:15 #269
359600 -pinguinito-
pi_104347164
Vandaag naar de dokter voor de 2e keer in 3 weken (als er abonnementen zouden bestaan, dan zou ik er eentje hebben).
Enfin. Ik loop naar binnen en de dokter vraagt:
"Hoe ben je gevaren?"
Ik kijk haar verbaasd aan en vraag:
"Pardon? Hoe ik ben gevaren? :s"
Dokter:
"Ja, hoe ben je gevaren?"
Ik denk dat ze bedoelt hoe ik bij de dokter ben gekomen, dus antwoord:
"Met de auto :)"
Ze moet lachen en vertelt me dat dit een uitdrukking is om te vragen hoe het de afgelopen tijd is gegaan.
Hmm, mja dan snap ik dat 'met de auto' ietwat vreemd klinkt hihi.
  maandag 14 november 2011 @ 11:52:19 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104347197
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 09:17 schreef Cortax het volgende:

[..]

Je weet dat hij cabaretier is en grapjes maakt?
Ah, ik dacht dat grapjes grappig moesten zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Speel mee met Lucky Day en win!Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  maandag 14 november 2011 @ 13:14:41 #271
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_104349362
Sinds gisteravond weet ik dat Una Paloma Blanca "een witte duif" betekent. Jarenlang enthousiast lopen meezingen zonder dat ik eigenlijk wist wat het was, maar daar stond ik nooit bij stil.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 november 2011 @ 14:29:55 #272
350080 AlphaBravoCharlie
pi_104351930
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:20 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Bron?
ik weet niet of deze legit is, maar beter als niks
http://www.goodreads.com/quotes/show/162326
Wat een kuttopic :')
  maandag 14 november 2011 @ 14:31:48 #273
113428 vencodark
pi_104351997
quote:
99s.gif Op maandag 14 november 2011 13:14 schreef Bart het volgende:
Sinds gisteravond weet ik dat Una Paloma Blanca "een witte duif" betekent. Jarenlang enthousiast lopen meezingen zonder dat ik eigenlijk wist wat het was, maar daar stond ik nooit bij stil.
I'm just a bird in the sky! *O*
  maandag 14 november 2011 @ 15:40:16 #274
268236 farfallina
I want that one!
pi_104354176
Dat het ''waxinelichtje'' is, en niet ''baxinelichtje'' :') Het zit toch in een soort bakje... Ik vond het eigenlijk wel logisch. Totdat ik een keer in een winkel kwam waar dus ''waxinelichtjes'' in de aanbieding waren. En ik maar bijdehand zeggen dat ze het verkeerd hadden geschreven :@
Yeah, I know.
  maandag 14 november 2011 @ 15:41:36 #275
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_104354213
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:40 schreef farfallina het volgende:
Dat het ''waxinelichtje'' is, en niet ''baxinelichtje'' :') Het zit toch in een soort bakje... Ik vond het eigenlijk wel logisch. Totdat ik een keer in een winkel kwam waar dus ''waxinelichtjes'' in de aanbieding waren. En ik maar bijdehand zeggen dat ze het verkeerd hadden geschreven :@
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 november 2011 @ 16:17:36 #276
240644 Teslynd
pi_104355505
Dat baxinelichtje is minder gênant dan de boenbas-lipsmack.

-pinguinito-
Denk maar vaarwel = het ga je goed. Dat is dus een afscheidswoord, net als adieu (naar God, wat "vaar met god" betekenen zal).
En dit "wel" is de bijwoordelijke vorm van goed. Vroeger was men daar consequenter in.
  maandag 14 november 2011 @ 17:04:32 #277
113428 vencodark
pi_104357533
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:40 schreef farfallina het volgende:
Dat het ''waxinelichtje'' is, en niet ''baxinelichtje'' :') Het zit toch in een soort bakje... Ik vond het eigenlijk wel logisch. Totdat ik een keer in een winkel kwam waar dus ''waxinelichtjes'' in de aanbieding waren. En ik maar bijdehand zeggen dat ze het verkeerd hadden geschreven :@
Ik dacht dat ook toen ik nog klein was maar dat is niet zo gek. Ook dat het woestijn was en niet hoestijn.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 17:09:14 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104357766
quote:
99s.gif Op maandag 14 november 2011 13:14 schreef Bart het volgende:
Sinds gisteravond weet ik dat Una Paloma Blanca "een witte duif" betekent. Jarenlang enthousiast lopen meezingen zonder dat ik eigenlijk wist wat het was, maar daar stond ik nooit bij stil.
haha toevallig weet ik dat ook sinds afgelopen zaterdag, was een triviant vraag.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 14 november 2011 @ 18:41:29 #279
-1 #ANONIEM
pi_104361918
Wist ik ook niet! :D
  maandag 14 november 2011 @ 18:50:31 #280
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_104362459
Ik kom er net achter dat Blue Waffle nep is.

Degenen die het niet kennen; niet googelen :*.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlANWB VerzekeringenBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  maandag 14 november 2011 @ 18:51:47 #281
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_104362538
Toen ik 8 ofzo was dacht ik dat hooikoorts rooikoorts heette en een navigatiesysteem een avigatiesysteem.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 14 november 2011 @ 21:50:28 #282
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104374665
Dit heb ik tot een paar maanden geleden altijd gedacht: als er op de fitting van een lamp 'max. 60 Watt' staat, en je draait er een peertje in van 75 Watt bijvoorbeeld, dat dan de hele lamp stuk zou gaan (dus fitting en de rest) in plaats van enkel het peertje.
  maandag 14 november 2011 @ 21:54:38 #283
240644 Teslynd
pi_104375058
Als je pech hebt wel. Dan smelt de lamp een beetje of hij vat vlam door oververhitting.
  maandag 14 november 2011 @ 22:13:11 #284
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104376401
Ohww :?
  maandag 14 november 2011 @ 22:15:31 #285
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_104376555
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2011 09:37 schreef Biancavia het volgende:
Ik kom er vandaag achter dat de tv-intocht altijd eerst gerepeteerd wordt!

Opname van gisteren in Dordrecht:
Oh wat is dat ontzettend gaaf zeg. Met Stefan de Walle, was dit vroeger ook al met Bram van der Vlugt? Ik weet dus ik waar ik ben de dag voor de intocht volgend jaar :D . Zijn hier nog meer filmpjes van? Druk zoeken gaat... :9

Edit: ja dus. Met duidelijke verschillen in techniek en een geheel nieuwe aankleding van Sinterklaas en de belangrijke pieten.

[ Bericht 4% gewijzigd door whY... op 14-11-2011 23:22:59 ]
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  maandag 14 november 2011 @ 23:28:57 #286
48750 bartos
pi_104380426
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit heb ik tot een paar maanden geleden altijd gedacht: als er op de fitting van een lamp 'max. 60 Watt' staat, en je draait er een peertje in van 75 Watt bijvoorbeeld, dat dan de hele lamp stuk zou gaan (dus fitting en de rest) in plaats van enkel het peertje.
euh dat dacht je juist altijd goed, ook al hoeft het niet kapot tegaan natuurlijk.
  maandag 14 november 2011 @ 23:36:08 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104380735
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:28 schreef bartos het volgende:

[..]

euh dat dacht je juist altijd goed, ook al hoeft het niet kapot tegaan natuurlijk.
Het is de max voor de fitting, niet voor de lamp, de fitting kan de hitte van de zwaardere lamp niet aan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 14 november 2011 @ 23:37:46 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104380788
De maat van de schroefdraad van een gloeilamp is trouwens gebaseerd op het schroefdraad van gaslampen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 november 2011 @ 00:52:52 #289
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_104424177
Dat het niet helastiekje is maar elastiekje.

Bij 'No woman, no cry' denk ik eerder aan; geen vriendin/vrouw dus ook geen gejank aan je kop en gezeur. Oftewel het 'geweldige' single leven.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 16 november 2011 @ 00:57:13 #290
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_104424243
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:52 schreef whY... het volgende:
Dat het niet helastiekje is maar elastiekje.

Bij 'No woman, no cry' denk ik eerder aan; geen vriendin/vrouw dus ook geen gejank aan je kop en gezeur. Oftewel het 'geweldige' single leven.
Ja. Dat klopt dus niet. Hij troost een vrouw in het nummer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
Boek goedkoper bij booking.comVodafone aanbiedingenF1 Store - Voor al je F1 Gear
  woensdag 16 november 2011 @ 01:01:11 #291
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_104424303
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja. Dat klopt dus niet. Hij troost een vrouw in het nummer.
Als in 'no woman, don't cry'?
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 16 november 2011 @ 01:02:46 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_104424325
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 01:01 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Als in 'no woman, don't cry'?
Precies.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 16 november 2011 @ 01:08:58 #293
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_104424416
Oh, cool. Toch de songtekst maar eens lezen ;)

Wat een brak Engels is dat eigenlijk in het liedje. "No don't she'd no tears" Is nou niet echt heel lekker Engels toch?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 16 november 2011 @ 02:43:54 #294
240644 Teslynd
pi_104425110
Dat is dialekt of het is volkstaal. Denk maar aan kinderen die roepen: "Dat heb ik niet gedaan niet". 't is nu kindertaal, maar het is de middelnederlandse ontkenningsvorm die je nu in het correcte Zuidafrikaans terugziet en ook in het Frans, waarin wat ontkend wordt tussen ne ... pas staat.
.
  woensdag 16 november 2011 @ 08:03:15 #295
315761 iewl
pi_104425900
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2011 18:50 schreef RockNijntje het volgende:
Ik kom er net achter dat Blue Waffle nep is.

Degenen die het niet kennen; niet googelen :*.
Welke sick fuck bedenkt dat dan? En hoe kan je zo goed zijn met fotoshop?
  woensdag 16 november 2011 @ 08:24:05 #296
76042 4EverBlackEyed
Boem is ho.
pi_104426082
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:10 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Tijdens mijn bijbaantje in de supermarkt was bij ons "kassa 5" de code voor als er trammelant was.
Bij ons kassa 9 en die bestond niet. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 16 november 2011 @ 08:34:42 #297
71748 Biancavia
hoi
pi_104426171
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2011 01:08 schreef whY... het volgende:
Oh, cool. Toch de songtekst maar eens lezen ;)

Wat een brak Engels is dat eigenlijk in het liedje. "No don't she'd no tears" Is nou niet echt heel lekker Engels toch?
Niet she'd, maar shed, van het werkwoord 'to shed'.

Don't shed no tears.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 16 november 2011 @ 09:32:43 #298
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_104427050
"Sinds gisteravond weet ik dat Una Paloma Blanca "een witte duif" betekent"

NO TENGO DINERO OOOOHOHOOO

van dezelfde gasten die vamos a la playa hebben gezongen. Naarmate ik wat meer ervaring kreeg met het spaans, slikte ik bijna mijn tong in toen ik ontdekte wat een stomme tekst dat was. Overigens had ik ook wel dezelfde reactie bij een "pizza verdura".

verders uit de categorie~ uit hun verband getrokken uitdrukkingen, gezegdes en zangteksten:

ouwe rukker/ouwe rakker
op je pik getrapt/op je tenen getrapt
met je rechterhand kom je door het ganse land/met de hoed in de hand kom je door het ganse land

wie verzint er eigenlijk die verbasteringen.. sterker nog, wie zijn eigenlijk de sukkels die het generatie na generatie gaan naroepen? haha
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 16 november 2011 @ 10:24:14 #299
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_104428125
Nog maar wat meer, omdat het me niet lukt mijn reactie te wijzigen:

Van de week maakten we een uitstapje naar Den Haag en toen ik een plaatselijke vlag zag drong het tot me door waarom het tenue van de voetbalclub in geel en groen is. Ik heb me namelijk afgevraagd waarom ze in hemelsnaam in die vreselijke kleurcombinatie speelden. Daarnaast snapte ik die ooievaar in het logo ook eindelijk. Van de clubkleuren, stadskleuren dus, van Cambuur en Utrecht wist ik het gelukkig :p.

dat het Dor-drecht is en niet Dord-recht, ik geef de schuld aan mensen die constant Dordt lopen te roepen of treinconducteurs.

oh en nog één om het een leuke dag te maken:
het kwam echt zooo lang niet bij me op, waarom olievatten,wijntonnen, bierfusten e.d. altijd rond waren. Ik heb zelfs nog oude asterix en obelixen gelezen toen ik acht jaar was, maar waarom die containers rond waren ging er nooit bij me in. Pffffttt!!!
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 16 november 2011 @ 10:25:15 #300
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104428149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:24 schreef Brett-Anderson het volgende:
oh en nog één om het een leuke dag te maken:
het kwam echt zooo lang niet bij me op, waarom olievatten,wijntonnen, bierfusten e.d. altijd rond waren. Ik heb zelfs nog oude asterix en obelixen gelezen toen ik acht jaar was, maar waarom die containers rond waren ging er nooit bij me in. Pffffttt!!!
Haha, rolt wat makkelijker.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoVoordelig uit? Ticketveiling.nlZavvi - Fandom en Geekgear
  woensdag 16 november 2011 @ 12:23:49 #301
360957 Phrenic
Just Me
pi_104431615
dat 'brandweerman' refereert naar mannen die brand weren.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')