abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:58:17 #1
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_102943518
Waarom geen dollarrekening openen als ik dat wil? Of Zwitserse franken etc. Schijnt nog vrij lastig te zijn..
was ergens een oudtopic over, dus maar een nieuwe

Wil eig niet echt ingaan op speculatie over de (ram)koers vd Euro/Dollar etc., maar juist waarom ik als particulier geen vrijheid heb over de valuta die ik wil aanhouden (in spaargeld bijv.) Moet je dan weer gaan omzeilen door het op te nemen of travellers cheques te kopen (of storten via pokerstars :P ) Ik vind dat vreemd.

Stel je voor dat je bijv. als ramp/doemscenarist of puur speculatief op de koerswisseling je Euro's voor Dollars wil wisselen, al is het tijdelijk, dan moet dat toch kunnen? Wtf?

Hier een relevant stukje van Z24 over het openen van zo'n rekening:

quote:
Simpel je euro's omzetten naar andere munt? No way
29-09-2011 | Gepubliceerd 10:01
29-09-2011 | Laatst bijgewerkt 10:02


Met een druk op de knop bij je huisbank eurogeld naar andere munten omzetten. Zo eenvoudig is dat niet. Bovendien is schuiven met valuta een bancaire dienst waar alleen rijkere klanten gebruik van kunnen maken.

De opkomst van internetsparen heeft de snelheid waarmee particulieren tegoeden kunnen verplaatsen tussen bankrekeningen fors verhoogd. Bij de huisbank switchen tussen verschillende valuta is echter een heel ander verhaal, zo blijkt uit een inventarisatie van Z24.

Voor ondernemingen die te maken hebben met buitenlandse betalingen is het de gewoonste zaak van de wereld om een zogenoemde vreemde-valutarekening te hebben waar geld in andere valuta dan de euro wordt gestald.

Voor particulieren ligt een vreemde valuta-rekening in eerste instantie minder voor de hand. De meeste betalingen die je doet zijn immers in euro's. Maar stel: je wilt in onzekere tijden toch valutarisico's spreiden en je geld deels in andere muntsoorten dan de euro aanhouden.

Het openen van een rekening bij een bank in een niet-euroland is een optie, maar brengt een hoop rompslomp mee. Bij Nederlandse beleggingssites zoals Alex en Binck kun je wel een gecombineerde euro/dollarrekening elektronisch beheren, maar die is vooral bedoeld als hulpmiddel voor het inleggen van beursorders.

Vraag blijft dan wat de basale mogelijkheden zijn bij de grotere Nederlandse banken. Uit een rondgang bij ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank en Van Lanschot Bankiers blijkt dat de beperkingen aanzienlijk zijn.

Kosten
Om te beginnen brengt het aanhouden van een vreemde-valutarekening vaak kosten mee. Bij ING is dat 7,50 euro per maand, bij ABN Amro 4,35 per maand en bij Rabobank 4 per maand. Je moet dus relatief grote bedragen in Amerikaanse dollars, Britse ponden, Zwitserse franken of Japanse yens op de rekening zetten om de kosten procentueel gezien laag te houden.

Overboeken en rente
Bij zogenoemde vreemde-valutarekeningen van de Nederlandse grootbanken spelen ook andere zaken mee, zoals de rente-vergoeding en het gemak waarmee je geld kan overboeken. Alleen Van Lanschot heeft de vreemde-valutarekening geïntegreerd in het elektronische betaalsysteem.

Bij ABN Amro, ING en Rabobank moet je voor overboekingen tussen een gewone eurorekening en de vreemde-valutarekening schriftelijke opdrachten geven, dan wel naar het bankkantoor om zaken te regelen. Wel kan je bij Rabobank en ABN Amro via buitenlandoverboekingen via internetbankieren euro's naar dollars converteren.

Alleen vermogende klanten
Groot obstakel voor een vreemde-valutarekening die een reeks muntsoorten dekt, is dat deze niet voor alle particulieren beschikbaar is. SNS Bank biedt vreemde-valutarekeningen alleen aan voor zakelijke klanten. Andere banken hanteren vermogensdrempels die variëren van 10 duizend euro bij ABN Amro tot vijf ton bij ING.

Valutarisico
Los van de technische beperkingen, brengt een vreemde-valutarekening uiteraard financiële risico's mee: zodra je geld in Amerikaanse dollars of Zwitserse franken aanhoudt, loop je onmiddellijk een valutarisico ten opzichte van de euro. De afgelopen maanden is de euro tegenover veel andere munten in waarde gedaald, maar dat kan weer verkeren.

Kortom: geld in vreemde valuta parkeren bij je huisbank klinkt simpel, maar er zitten de nodige haken en ogen aan.

Hieronder een overzicht van de belangrijkste kenmerken van vreemde-valutarekeningen voor particulieren bij ABN Amro, Rabobank, Van Lanschot en ING.

ABN Amro

Voor wie?
Voor klanten die gemiddeld minstens 10 duizend euro saldo op een vreemde-valutarekening aanhouden. Ook moet er sprake zijn van regelmatig gebruik.

Valuta?
Belangrijkste munten: Amerikaanse dollar, Australische dollar, Canadese dollar, Zwitserse frank, Britse pond, Japanse yen, Nieuw-Zeelandse dollar.

Kosten?
4,35 euro per maand. Openingskosten 40 euro. Zie hier.

Rente?
Gebaseerd op de 1-maand liborrente van de betrokken valuta. Omdat dit tarief momenteel zeer laag is en de bank kosten maakt om de rekening aan te houden, is de rentevergoeding op vrijwel alle valutarekeningen op dit moment nul procent.

Overboeken?
Vooralsnog moeten overboekingen tussen de gewone eurobetaalrekening en een vreemde-valutarekening in een bankkantoor plaatsvinden. Vanaf medio 2012 wordt het mogelijk om dit via internetbankieren te doen.

Rabobank

Voor wie?
Een selecte groep private banking klanten, met een vrij belegbaar vermogen van minstens 80 duizend euro, voor wie een vreemde valuta-rekening relevant is.

Valuta?
Belangrijkste munten: Amerikaanse dollar, Australische dollar, Canadese dollar, Zwitserse frank, Britse pond, Japanse yen, Nieuw-Zeelandse dollar.

Kosten?
4 euro per maand. Zie hier.

Rente?
In beginsel wordt er geen creditrente vergoed.

Overboeken?
Overboeken tussen een eurorekening en een vreemde-valutarekening kan niet via internetbankieren, maar alleen via de lokale Rabobank.

Van Lanschot

Voor wie?
Alle klanten. Minimumvoorwaarde om klant te worden: vrij vermogen van 250 duizend euro.

Valuta?
Belangrijkste munten: Amerikaanse dollar, Australische dollar, Canadese dollar, Zwitserse frank, Britse pond, Japanse yen, Nieuw-Zeelandse dollar, Zweedse en Deense Kroon.

Kosten?
Gratis. Met papieren afschriften: vijf euro per kwartaal.

Rente?
Positief saldo: nul procent bij lagere bedragen (tot 6.000 US dollar, 3.000 Britse pond etc.). Bij hogere bedragen 1 maands libor minus afslag.
Negatief saldo: 1 maands libor + zes procent. Zie hier voor meer uitleg.

Overboeken?
Online bankieren, schriftelijk- en telefonische opdrachten.

ING

Voor wie?
Private banking klanten die vijf ton belegd vermogen hebben kunnen een vreemde valuta-rekening openen. Sommige oude Postbank-klanten hebben nog een vreemde-valutarekening, maar dit product wordt voor gewone particulieren niet meer aangeboden.

Valuta?
Belangrijkste munten: Amerikaanse dollar, Australische dollar, Canadese dollar, Zwitserse frank, Britse pond, Japanse yen, Nieuw-Zeelandse dollar.

Kosten?
¤ 7,50 per maand

Rente?
Bij positief saldo: 0,25 procent per jaar, als ING credit baserate groter of gelijk is dan 3,5% en 0% als ING credit baserate kleiner is dan 3,5%
Bij negatief saldo: 3% boven ING debet baserate. Zie hier voor meer uitleg.

Overboeken?
Via schriftelijke documenten, niet via internetbankieren
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_102943570
Je kunt natuurlijk ook creatief zijn en naar het land van de gewenste valuta gaan en daar een bank binnenlopen en een rekening openen ;)

Ik denk dat de moeilijkheid van dit omgekeerd evenredig is aan je assertiviteit :)

En ik heb er meermaals serieus over nagedacht. Dat doe je als je meerdere goed gevulde rekeningen hebt en het nieuws en de problemen over de euro ziet.

Maar uiteindelijk geld: ook al gebeuren er gekke dingen, krijgen we een andere munt, gaat de overheid toch netjes de omschakeling op je rekeningen regelen. En mocht dat enigszins acceptabel gebeuren, is je realistische verlies niet al te groot.

Wil je dat eventuele verlies inderdaad beperken door met andere munteenheden te gaan werken, veel succes.

Zoals je zelf denk ik ook wel snapt, is de dollar zelf daarvoor nu niet een goede keuze. Daar dat toch de leidende currency is, veroordeel je je tot mindere currency. Leuk spelletje.

Anyways, wil je echt een andere currency rekening, ken ook mensen die dat hebben, ga er dan naar toe en open een rekening. Heb je ook nog een leuk uitje :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SeculasStatius op 11-10-2011 02:18:02 (verbetering) ]
Seculier-Fundamentalistisch
pi_102943676
Gewoon even een weekendje naar Engeland inderdaad...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_102944818
www.paypal.nl kan je euro's storten en naar dollars veranderen huidige transfer rate (1 EUR = 1,33275 USD)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:22:35 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102947995
Voor niet-zakelijke klanten is een rekening in vreemde valuta ook een vorm van belegging/ speculatie dus ik vind het best logisch dat je daarvoor naar een effectenbank/ broker moet. Voor een huis-tuin-en-keuken bank is het nauwelijks rendabel om dat aan te bieden.

Voor een dollarrekening zou ik naar Binck gaan. Wil je ook andere valuta dan bijvoorbeeld Interactive Brokers of een van haar resellers (maar dat is dan dus wel een buitenlandse rekening).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102987871
tvp
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_102988365
Effe tvp-en deze topic.

Betere vraag is: naar welke vreemde valuta een rekening openen? De dollar staat er nog slechter voor dan de Euro en is zo mogelijk een nog slechtere keuze.. :{
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 09:14:58 #8
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_102988415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:41 schreef Jerro het volgende:
www.paypal.nl kan je euro's storten en naar dollars veranderen huidige transfer rate (1 EUR = 1,33275 USD)
én ze rekenen 3,5%. Dat tikt aardig aan.. Bij Pokerstars kun je gewoon uploaden in Dollars tegen normale koers bv.

Ik snap dat het weinig rendabel is voor banken om dit aan te bieden, maar het hoeft ook niet gratis te zijn. Begrijp echter niet waarom er dergelijke eisen gesteld worden of dat alleen zakelijk mogelijk is. Je zou toch denken dat je zelf mag weten in welke valute je je eigen geld aanhoudt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sosa op 12-10-2011 09:20:48 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_102989851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:14 schreef Sosa het volgende:

[..]

én ze rekenen 3,5%. Dat tikt aardig aan.. Bij Pokerstars kun je gewoon uploaden in Dollars tegen normale koers bv.

Ik snap dat het weinig rendabel is voor banken om dit aan te bieden, maar het hoeft ook niet gratis te zijn. Begrijp echter niet waarom er dergelijke eisen gesteld worden of dat alleen zakelijk mogelijk is. Je zou toch denken dat je zelf mag weten in welke valute je je eigen geld aanhoudt.
Uiteraard en een bank mag zelf weten tegen welke voorwaarden ze een rekening aanbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 12-10-2011 13:45:52 ]
pi_102995089
Bij ING Luxemburg (www.ing.lu) kun je spaarrekeningen aanhouden in EUR, CHF, GBP, DKK, USD, CAD, AUD, NZD. Maar niet in mogelijk interessantere munten zoals Noorse Kroon of Singapore Dollar. Die zijn wel te krijgen bij een Amerikaanse aanbieder waar user Faustkern me ooit op wees: http://www.everbank.com/001Currency.aspx.

Andere mogelijkheden zijn o.a. obligaties, opties, termijncontracten, trackers of turbo's via een broker te kopen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:33:12 #11
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102995318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:26 schreef dvr het volgende:
Bij ING Luxemburg (www.ing.lu) kun je spaarrekeningen aanhouden in EUR, CHF, GBP, DKK, USD, CAD, AUD, NZD. Maar niet in mogelijk interessantere munten zoals Noorse Kroon of Singapore Dollar. Die zijn wel te krijgen bij een Amerikaanse aanbieder waar user Faustkern me ooit op wees: http://www.everbank.com/001Currency.aspx.

Andere mogelijkheden zijn o.a. obligaties, opties, termijncontracten, trackers of turbo's via een broker te kopen.
Hmm, is dat wel zo veilig, in een land wat zwaar teert op de bankensector (je zag wat er gebeurde in IJsland) :{
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_103014499
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:33 schreef SemperSenseo het volgende:

Hmm, is dat wel zo veilig, in een land wat zwaar teert op de bankensector (je zag wat er gebeurde in IJsland) :{
Daar heb ik me niet in verdiept, het ging me er alleen om dat TS weet dat hij door mogelijk terecht kan. Maar ik vermoed dat het Luxemburgse volk zelf niet bankiert bij de talloze buitenlandse grootbanken die daar internationaal geld zitten te beleggen, en dat die banken dus ook niet door Luxemburg gered hoeven te worden als het in de soep loopt.
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:31:33 #13
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_111075698
Ik wil dit topic ff nieuw leven in blazen nav. dit artikel van de Volkskrant

quote:
Veel spaargeld in andere valuta uit angst voor val van euro

Nederlanders boeken uit angst voor een val van de euro een steeds groter deel van hun spaargeld over naar rekeningen in andere valuta's. Sinds eind 2007 - het begin van de crisis - is het bedrag dat is uitgezet in Zwitserse franks verdubbeld, in Japanse yens vervijfvoudigd, in dollars met 25 procent en in Britse ponden met 40 procent gestegen.

Dit blijkt uit cijfers van De Nederlandsche Bank. In deze cijfers zit behalve particulier vermogen ook kapitaal van pensioenfondsen.

Omgerekend in euro's hadden Nederlanders in maart 2012 samen 4,7 miljard in ponden gespaard, 33,8 miljard in dollars, 3,5 miljard in yens en 985 miljoen in Zwitserse franken. Het in euro's vastgelegde vermogen bedraagt 818 miljard.

Het openen van rekeningen in andere valuta's hangt nauw samen met de onrust in de eurozone. ABN Amro zag eind vorig jaar een grote toename van klanten die hun spaargeld in Amerikaanse dollars, Noorse kronen of Zwitserse franken omwisselden. Dit jaar stabiliseerde zich dat toen de eurocrisis even wegebde. Rekeninghouders die met hun spaargeld in een andere valuta vluchten, moeten daarvoor bij de Nederlandse banken wel boeten. Vaak zijn de kosten aanzienlijk of wordt geen rente vergoed.

Een andere mogelijkheid is om in landen als Noorwegen, Zweden, Zwitserland of Groot-Brittannië zelf een rekening op een bank te openen. In de meeste gevallen moet daarvoor naar die landen worden gereisd. Soms kan dat alleen als men er ook een woonadres heeft. Als een spaarrekening wordt geopend, geldt soms een minimuminleg van omgerekend 50 duizend tot 100 duizend euro.

In de afgelopen jaren zijn de hoge kosten nog ruimschoots gecompenseerd door de koerswinsten op met name spaarrekeningen in de Zwitserse frank en de Noorse en Zweedse kroon. Maar die winsten kunnen snel omslaan in verliezen.
Ik lees dus eig. dat er drempels zijn, waaronder:

- je moet eerst naar het buitenland om daar een rek. te openenen, als je er al niet moet wonen
- minimuminleg

daarbij:

quote:
Rekeninghouders die met hun spaargeld in een andere valuta vluchten, moeten daarvoor bij de Nederlandse banken wel boeten. Vaak zijn de kosten aanzienlijk of wordt geen rente vergoed.
dús NLse banken openen wel valutarekeningen? Zover is wist eig niet..

Welke valuta is nu veilig? De yen? frank is ook gekoppeld aan euro. dollar valt ook bij val euro lijkt me
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_111077086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:31 schreef Sosa het volgende:
Ik wil dit topic ff nieuw leven in blazen nav. dit artikel van de Volkskrant
Het is terecht dat je dit topic nieuw leven in blaast. Ik voorspel dat de belangstelling voor vreemde valuta rekeningen de komende tijd nog groter gaat worden.

quote:
dús NLse banken openen wel valutarekeningen? Zover is wist eig niet..
Bij de ABN AMRO kan het wel, zoals het artikel al laat doorschemeren. Het heet Vreemde Valuta Rekening en er zijn zo'n 20 valuta beschikbaar. Het is eigenlijk een dienst voor bedrijven. Ik heb echter gehoord dat het met wat aandringen ook mogelijk is om deze als particulier te openen. Het is mogelijk dat hierbij wel hoge minimale bedragen gelden of dat je al een lucratieve klant van ABN AMRO moet zijn.

quote:
Welke valuta is nu veilig? De yen? frank is ook gekoppeld aan euro. dollar valt ook bij val euro lijkt me
Dat laatste hoeft helemaal niet. Ik denk dat de Zwitserse Frank ook weer wordt losgekoppeld als de euro ineen zou storten.

Je vraagt naar het gouden ei. Valuta koersen zijn niet of zeer moeilijk te voorspellen. Ik ben zelf vooral uitgeweken naar Australische dollars via mijn beleggingsrekening bij Interactive Brokers. Dit omdat ik daar in ieder geval nog een redelijke rente op krijg en Australie een relatief kleine economie is, waarvan de munt hopelijk makkelijker bij te sturen is door de centrale bank. Om diezelfde reden heb ik ook nog wat Canadese en Singaporese Dollars.

Maar het bovenstaande geldt dus niet als advies. Ik heb ook nog deels tegoeden in euro en bekijk de situatie van week tot week.
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:12:32 #15
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_111079324
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is terecht dat je dit topic nieuw leven in blaast. Ik voorspel dat de belangstelling voor vreemde valuta rekeningen de komende tijd nog groter gaat worden.

[..]

Bij de ABN AMRO kan het wel, zoals het artikel al laat doorschemeren. Het heet Vreemde Valuta Rekening en er zijn zo'n 20 valuta beschikbaar. Het is eigenlijk een dienst voor bedrijven. Ik heb echter gehoord dat het met wat aandringen ook mogelijk is om deze als particulier te openen. Het is mogelijk dat hierbij wel hoge minimale bedragen gelden of dat je al een lucratieve klant van ABN AMRO moet zijn.

[..]

Dat laatste hoeft helemaal niet. Ik denk dat de Zwitserse Frank ook weer wordt losgekoppeld als de euro ineen zou storten.

Je vraagt naar het gouden ei. Valuta koersen zijn niet of zeer moeilijk te voorspellen. Ik ben zelf vooral uitgeweken naar Australische dollars via mijn beleggingsrekening bij Interactive Brokers. Dit omdat ik daar in ieder geval nog een redelijke rente op krijg en Australie een relatief kleine economie is, waarvan de munt hopelijk makkelijker bij te sturen is door de centrale bank. Om diezelfde reden heb ik ook nog wat Canadese en Singaporese Dollars.

Maar het bovenstaande geldt dus niet als advies. Ik heb ook nog deels tegoeden in euro en bekijk de situatie van week tot week.
Dankje voor je bijdrage :)

Ik heb net even gebeld met de ABN. Minimuminleg is 10K en dat lukt wel gelukkig. Jammer alleen dat de koers dollar/euro er zo beroerd voor staat (1/1,31). Je zult net zien dat deze volgende week op 1,40 staat.

Rekening is te openen in dollar (AUS/US) maar ook in Franken. Welke is het handigst om aan te houden denk je?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:25:18 #16
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_111081885
net weer contact met ABN.

Je moet klant zijn bij 'preferred banking' binnen ABN en hiervoor moet je min. 50K hebben. wat een bullshit weer.

Dan maar omwisselen en in de kluis.Of ff verdiepen in de Int. Brokers.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_111089281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:12 schreef Sosa het volgende:
Rekening is te openen in dollar (AUS/US) maar ook in Franken. Welke is het handigst om aan te houden denk je?
Ik heb zelf dus Australische Dollars, maar ik durf je echt niet te adviseren. Besef goed dat je geld kunt verliezen met je wissel aktie. De valuta waar je naar toe wisselt kan in waarde tov de euro verminderen in tegenstelling tot je verwachting.

Ik ben zelf pessimistisch over de euro op middellange termijn. Ik geloof jij ook. Maar zelfs als euro scepticus zou je gewoon in euro's kunnen blijven zitten. De meeste van je dagelijkse inkomsten en uitgaven zijn immers in de euro. Zelfs al daalt de euro koers drastisch, dan hoeft het niet te betekenen dat je koopkracht mbt alledaagse kosten daalt.

Tenzij je het als belegging ziet of van plan bent te emigreren.
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:57:30 #18
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_111096158
Ik heb gewoon een dollarrekening bij Binck...
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:52:02 #19
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_111098957
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:57 schreef iamcj het volgende:
Ik heb gewoon een dollarrekening bij Binck...
En hoe gaat dat? Zakelijk? Wat is de minimuminleg? Moet er een betaalrekening tegenoverstaan?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:54:55 #20
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_111099137
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb zelf dus Australische Dollars, maar ik durf je echt niet te adviseren. Besef goed dat je geld kunt verliezen met je wissel aktie. De valuta waar je naar toe wisselt kan in waarde tov de euro verminderen in tegenstelling tot je verwachting.

Ik ben zelf pessimistisch over de euro op middellange termijn. Ik geloof jij ook. Maar zelfs als euro scepticus zou je gewoon in euro's kunnen blijven zitten. De meeste van je dagelijkse inkomsten en uitgaven zijn immers in de euro. Zelfs al daalt de euro koers drastisch, dan hoeft het niet te betekenen dat je koopkracht mbt alledaagse kosten daalt.

Tenzij je het als belegging ziet of van plan bent te emigreren.
Ben inderdaad pessimistisch. In zoverre, ik geloof niet direct dat de eurozone uit elkaar spat, maar ik voorzie wel een moeilijke periode. Kan nog wel eens 1:1 worden ooit.

Dus het leek met niet heel onverstandig een buffertje aan te houden in andere, stabiele valuta. 10K kan ik nog wel missen en wil ik daarom wegzetten, wss in francs of dollars dan. Maar dan moet het wel mogelijk zijn }:|

Een andere optie is gewoon een paar kilo oude NLse zilveren munten kopen en die op zolder gooien. Die houden altijd waarde. althans, voorlopig wel.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:12:18 #21
350723 .Bankbiljet
NEE heb je, JA kun je kopen
pi_111137701
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:52 schreef Sosa het volgende:

[..]

En hoe gaat dat? Zakelijk? Wat is de minimuminleg? Moet er een betaalrekening tegenoverstaan?
je kunt op een 'normale rekening' (eur) gewoon ook met dollars handelen, je kan dan je geld omwisselen naar dollars zonder minimale inleg als ik me goed herinner.

[ Bericht 0% gewijzigd door .Bankbiljet op 04-05-2012 23:02:04 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:31:17 #22
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_111143353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:52 schreef Sosa het volgende:

[..]

En hoe gaat dat? Zakelijk? Wat is de minimuminleg? Moet er een betaalrekening tegenoverstaan?
Je hebt gewoon een beleggersrekening bij Binck. Was gekoppeld aan een tegenrekening, misschien nu niet meer. Heb daar nu echter een bankrekeningnummer. Kost verder niets extra dan wisselkosten.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_111223354


Resultaten uit het verleden bieden natuurlijk geen garanties, maar de Australische dollar en de Zwitserse frank hebben goed gebeurd tijdens de afgelopen jaren (let wel op: de grafiek is trade-weighted). ;)
  zondag 13 mei 2012 @ 11:04:00 #24
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111485249
Bij Paypal kun je wel een dollar rekening hebben, maar daar krijg je geen rente denk ik. En bij een broker uiteraard.
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
  zondag 13 mei 2012 @ 11:05:54 #25
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111485284
Op de FOREX kun je valuta paren kopen, komt op hetzelfde neer.
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')